Train Driver 2

Pozostałe => Archiwum ogólne => Kosz => Wątek zaczęty przez: gravition w 27 Wrzesień 2016, 11:50:34

Tytuł: Zalesie
Wiadomość wysłana przez: gravition w 27 Wrzesień 2016, 11:50:34
Witam serdecznie, w tym temacie prezentuję moją stację o nazwie Zalesie.
Jest to sceneria w 100% fikcyjna z 100% fikcyjnym układem torów, w związku z czym proszę o opinię i uwagi czy układ torów jest w miarę ok czy jednak lepiej poprawić by wyglądało to realniej ;)
W założeniu miała to być stacja czołowa jak Warszawa Wileńska, jednak w trakcie prac zdecydowałem, że będzie to coś w rodzaju Szczecina Głównego - nie będzie potrzeby oblotów, bo wyjazd lub wjazd będzie po pętli.
Załączam screeny na których widać układ torowy i niektóre urozmaicenia, póki co jest zero roślinności, zero budynków, elektryfikacja jak i semafory są w zalążku, plan stacji dopiero będę rysował.
Wszelkie opinie i krytyka mile widziana, chcę by mapa była zgodna z rzeczywistymi przepisami i miała dużo szczegółów, w związku z czym prace nad nią będą trwały bardzo długi czas :)

EDIT:
stacja w 80% przebudowana, zmieniony układ torów wjazdowych, przebudowane tory stacyjne, dodane tory odstawcze. Ponadto widać zabawy z terenem.

Tytuł: Re: Zalesie
Wiadomość wysłana przez: gravition w 27 Wrzesień 2016, 12:03:00
Masz zdecydowanie za krótkie perony dla ezt i dla dłuższych składów. Wypadało by tak z conajmniej 500 m dać dla dłuższych peronów a tak z 250 dla ezt
czy ja wiem, u mnie w pobiedziskach zrobili peron 160 metrów w którym 2xEN76 ledwo się mieści :D
Tytuł: Re: Zalesie
Wiadomość wysłana przez: mistersix w 27 Wrzesień 2016, 12:06:04
A argument  żeby twoja stacja została zatwierdzona na nowym swdr wystarcza?
Tytuł: Re: Zalesie
Wiadomość wysłana przez: gravition w 27 Wrzesień 2016, 12:07:15
A argument  żeby twoja stacja została zatwierdzona na nowym swdr wystarcza?
No chyba że tak, to tam gdzie bocznica dołożę na bocznych torach dwa długie perony i będzie gites :)
Tytuł: Re: Zalesie
Wiadomość wysłana przez: mistersix w 27 Wrzesień 2016, 13:23:53
Jeśli na twojej stacji mają byc tylko osobowe i pośpieszne to te 470 m dla nich wystarczy
Tytuł: Re: Zalesie
Wiadomość wysłana przez: gravition w 27 Wrzesień 2016, 14:37:38
Tutaj miało to być, nie mam pojęcia jakim cudem wstawiło się to w dyskusję o 084 :o
Tytuł: Re: Zalesie
Wiadomość wysłana przez: hulek w 27 Wrzesień 2016, 15:48:58
moge wykonac dla ciebie otoczenie jestm swietnym kosmetykiem w TD2 :)
Tytuł: Re: Zalesie
Wiadomość wysłana przez: UAZownik w 27 Wrzesień 2016, 16:57:17
Masz zdecydowanie za krótkie perony dla ezt i dla dłuższych składów. Wypadało by tak z conajmniej 500 m dać dla dłuższych peronów a tak z 250 dla ezt

Masz Ty w ogóle pojęcie o tym, o czym się wypowiadasz? Wiesz chociaż, jaka jest maksymalna długość pociągu osobowego? Pokaż mi stacje tej wielkości, na których perony mają ponad 500m. Na takiej stacji maksimum to 300m, standardowo od 150m do 250m. Zalecam jednak powstrzymanie się od tak bezsensownych ,,rad", już nie wspomnę o tym, że Twoja czasem maszynowa produkcja postów naprawdę zwraca na siebie uwagę.

Co do samej stacji - zapowiada się ciekawie, jednak trochę jest jeszcze do poprawy jak widzę. Tory stacyjne zdecydowanie za krótkie, te 400-500m w części pasażerskiej i 600-650m w części towarowej byłoby wskazane. Semafory wstawiane za blisko miejsc niebezpiecznych, na zbiegu linii semafory od ukresów powinny być w odległości minimum 200m.
Tytuł: Re: Zalesie
Wiadomość wysłana przez: jakubg1 w 27 Wrzesień 2016, 17:09:26
Semafory wstawiane za blisko miejsc niebezpiecznych, na zbiegu linii semafory od ukresów powinny być w odległości minimum 200m.
Bzdura. 100m od granicy przetaczania/ukresu dla semaforów mogących wyświetlić prędkość >40km/h, jeśli mogą wyświetlić tylko 40 to daje się 50m. http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/projektowanie/7_sygnalizacja.html - podrozdział "Drogi ochronne".
Tytuł: Re: Zalesie
Wiadomość wysłana przez: nitro w 27 Wrzesień 2016, 17:21:43
teraz się zacząłem bać...

ja przy projektowaniu swojej mapki korzystam z:

- http://il.pw.edu.pl/~zuraw/pliki/Projektowanie%20stacji%20kolejowych.pdf
- slajdu [daje w załączniku]
- Ie-4

na obecną chwilę mam kawałek stacji, ale zajmuje się szlakami i nie wiem ile mam dać km torów aby było ok, jeżeli prędkość będzie wynosiła ok. 80-100 km/h, może orientacyjne albo wzór?
Tytuł: Re: Zalesie
Wiadomość wysłana przez: gravition w 27 Wrzesień 2016, 17:35:10
Masz zdecydowanie za krótkie perony dla ezt i dla dłuższych składów. Wypadało by tak z conajmniej 500 m dać dla dłuższych peronów a tak z 250 dla ezt

Masz Ty w ogóle pojęcie o tym, o czym się wypowiadasz? Wiesz chociaż, jaka jest maksymalna długość pociągu osobowego? Pokaż mi stacje tej wielkości, na których perony mają ponad 500m. Na takiej stacji maksimum to 300m, standardowo od 150m do 250m. Zalecam jednak powstrzymanie się od tak bezsensownych ,,rad", już nie wspomnę o tym, że Twoja czasem maszynowa produkcja postów naprawdę zwraca na siebie uwagę.

Co do samej stacji - zapowiada się ciekawie, jednak trochę jest jeszcze do poprawy jak widzę. Tory stacyjne zdecydowanie za krótkie, te 400-500m w części pasażerskiej i 600-650m w części towarowej byłoby wskazane. Semafory wstawiane za blisko miejsc niebezpiecznych, na zbiegu linii semafory od ukresów powinny być w odległości minimum 200m.
Dzieki serdeczne za porady, na pewno je uwzględnię :)
moge wykonac dla ciebie otoczenie jestm swietnym kosmetykiem w TD2 :)
Dzięki, jesli bede potrzebowal pomocy to napisze do Ciebie :)
Tytuł: Re: Zalesie
Wiadomość wysłana przez: kam55 w 27 Wrzesień 2016, 17:36:37
http://td2.info.pl/index.php?action=dlattach;topic=1339.0;attach=8363;image

Jaki typ rozjazdów na tych torach po lewej?
Tytuł: Re: Zalesie
Wiadomość wysłana przez: UAZownik w 27 Wrzesień 2016, 17:50:32
Semafory wstawiane za blisko miejsc niebezpiecznych, na zbiegu linii semafory od ukresów powinny być w odległości minimum 200m.
Bzdura. 100m od granicy przetaczania/ukresu dla semaforów mogących wyświetlić prędkość >40km/h, jeśli mogą wyświetlić tylko 40 to daje się 50m. http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/projektowanie/7_sygnalizacja.html - podrozdział "Drogi ochronne".


Niech obrazek powie więcej niż 100 słów.
(http://img.uetam.pl/images/2016/09/27/WP_20160927_17_29_29_Pro2.th.jpg) (http://img.uetam.pl/image/0Vma)
Tytuł: Re: Zalesie
Wiadomość wysłana przez: mistersix w 27 Wrzesień 2016, 17:52:12
Jakby co też mogę dołożyć jakaś cegiełkę w otoczeniu  ;)
Tytuł: Re: Zalesie
Wiadomość wysłana przez: gravition w 27 Wrzesień 2016, 18:03:35
http://td2.info.pl/index.php?action=dlattach;topic=1339.0;attach=8363;image

Jaki typ rozjazdów na tych torach po lewej?
Obecnie juz zmieniony, sa tam zwrotnice z r=500m
Tytuł: Re: Zalesie
Wiadomość wysłana przez: jakubg1 w 27 Wrzesień 2016, 18:11:30
Semafory wstawiane za blisko miejsc niebezpiecznych, na zbiegu linii semafory od ukresów powinny być w odległości minimum 200m.
Bzdura. 100m od granicy przetaczania/ukresu dla semaforów mogących wyświetlić prędkość >40km/h, jeśli mogą wyświetlić tylko 40 to daje się 50m. http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/projektowanie/7_sygnalizacja.html - podrozdział "Drogi ochronne".


Niech obrazek powie więcej niż 100 słów.
(http://img.uetam.pl/images/2016/09/27/WP_20160927_17_29_29_Pro2.th.jpg)
 (http://img.uetam.pl/image/0Vma)
200 metrów od nasady zwrotnicy, a 100m od miejsca niebezpiecznego, czyli granicy przetaczania. Dokładne oględziny obrazka oraz czytanie ze zrozumieniem się kłania ;)
Tytuł: Re: Zalesie
Wiadomość wysłana przez: mentorious w 27 Wrzesień 2016, 18:23:13
teraz się zacząłem bać...

ja przy projektowaniu swojej mapki korzystam z:

- http://il.pw.edu.pl/~zuraw/pliki/Projektowanie%20stacji%20kolejowych.pdf
- slajdu [daje w załączniku]
- Ie-4

na obecną chwilę mam kawałek stacji, ale zajmuje się szlakami i nie wiem ile mam dać km torów aby było ok, jeżeli prędkość będzie wynosiła ok. 80-100 km/h, może orientacyjne albo wzór?

Stare te dane jakies masz, sprzed dekady - duzo z zawartych tam przepisow zostalo zmienione. Aktualny WTB-E10 znajdziesz na strone PLK.

Tytuł: Re: Zalesie
Wiadomość wysłana przez: Kacper9 w 27 Wrzesień 2016, 18:31:44
UAZ może i tak, ale znam przykład z życie, gdzie jest 100m ;) Euroterminal Sławków wjazd od strony Sosnowca Maczek ;)
Od boku: https://www.google.pl/maps/@50.2805445,19.2896783,3a,27.1y,82.25h,86.21t/data=!3m6!1e1!3m4!1sfsU7_UeaIkY-andvT2DKIA!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl (https://www.google.pl/maps/@50.2805445,19.2896783,3a,27.1y,82.25h,86.21t/data=!3m6!1e1!3m4!1sfsU7_UeaIkY-andvT2DKIA!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl)
Od góry ;) https://www.google.pl/maps/@50.2807074,19.2939714,194m/data=!3m1!1e3?hl=pl (https://www.google.pl/maps/@50.2807074,19.2939714,194m/data=!3m1!1e3?hl=pl)
Równiutko 114.95m
Tytuł: Re: Zalesie
Wiadomość wysłana przez: UAZownik w 27 Wrzesień 2016, 18:58:05
Semafory wstawiane za blisko miejsc niebezpiecznych, na zbiegu linii semafory od ukresów powinny być w odległości minimum 200m.
Bzdura. 100m od granicy przetaczania/ukresu dla semaforów mogących wyświetlić prędkość >40km/h, jeśli mogą wyświetlić tylko 40 to daje się 50m. http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/projektowanie/7_sygnalizacja.html - podrozdział "Drogi ochronne".
Niech obrazek powie więcej niż 100 słów.
(http://img.uetam.pl/images/2016/09/27/WP_20160927_17_29_29_Pro2.th.jpg)
 (http://img.uetam.pl/image/0Vma)
200 metrów od nasady zwrotnicy, a 100m od miejsca niebezpiecznego, czyli granicy przetaczania. Dokładne oględziny obrazka oraz czytanie ze zrozumieniem się kłania ;)

Wskaż mi miejsce, w którym wskazałem odległość 200m od granicy przetaczania. Czytaj ze zrozumieniem, skoro wymagasz tego od innych - wskazałem minimum 200m od ukresu. Aż zbity z tropu wygrzebałem ze swoich zbiorów inne schematy srk - w KAŻDYM, począwszy od małego Świętna, przez węzłowy Konotop na dość sporym Lesznie kończąc, odległość od semafora wjazdowego do ukresu/ostrza pierwszego rozjazdu wynosi MINIMUM 200m. Może zamiast sprzeczać się nad doborem słów, lepiej usiąść i wykonać kolejne połacie map do TD2?

UAZ może i tak, ale znam przykład z życie, gdzie jest 100m ;) Euroterminal Sławków wjazd od strony Sosnowca Maczek ;)
Od boku: https://www.google.pl/maps/@50.2805445,19.2896783,3a,27.1y,82.25h,86.21t/data=!3m6!1e1!3m4!1sfsU7_UeaIkY-andvT2DKIA!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl (https://www.google.pl/maps/@50.2805445,19.2896783,3a,27.1y,82.25h,86.21t/data=!3m6!1e1!3m4!1sfsU7_UeaIkY-andvT2DKIA!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl)
Od góry ;) https://www.google.pl/maps/@50.2807074,19.2939714,194m/data=!3m1!1e3?hl=pl (https://www.google.pl/maps/@50.2807074,19.2939714,194m/data=!3m1!1e3?hl=pl)
Równiutko 114.95m

Zwróć uwagę na drogę hamowania od semafora do tarczy ostrzegawczej ~250m - wyższej prędkości szlakowej niż 40km/h tam nie ma - dlatego odległość ta jest odpowiednio mniejsza.
Tytuł: Re: Zalesie
Wiadomość wysłana przez: jakubg1 w 27 Wrzesień 2016, 20:06:19
Semafory wstawiane za blisko miejsc niebezpiecznych, na zbiegu linii semafory od ukresów powinny być w odległości minimum 200m.
Bzdura. 100m od granicy przetaczania/ukresu dla semaforów mogących wyświetlić prędkość >40km/h, jeśli mogą wyświetlić tylko 40 to daje się 50m. http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/projektowanie/7_sygnalizacja.html - podrozdział "Drogi ochronne".
Niech obrazek powie więcej niż 100 słów.
(http://img.uetam.pl/images/2016/09/27/WP_20160927_17_29_29_Pro2.th.jpg)
 (http://img.uetam.pl/image/0Vma)
200 metrów od nasady zwrotnicy, a 100m od miejsca niebezpiecznego, czyli granicy przetaczania. Dokładne oględziny obrazka oraz czytanie ze zrozumieniem się kłania ;)

Wskaż mi miejsce, w którym wskazałem odległość 200m od granicy przetaczania. Czytaj ze zrozumieniem, skoro wymagasz tego od innych - wskazałem minimum 200m od ukresu. Aż zbity z tropu wygrzebałem ze swoich zbiorów inne schematy srk - w KAŻDYM, począwszy od małego Świętna, przez węzłowy Konotop na dość sporym Lesznie kończąc, odległość od semafora wjazdowego do ukresu/ostrza pierwszego rozjazdu wynosi MINIMUM 200m. Może zamiast sprzeczać się nad doborem słów, lepiej usiąść i wykonać kolejne połacie map do TD2?
Chodziło mi o to, że odległość semafora wjazdowego do granicy przetaczania wynosi 100m dla wjazdu >40km/h, a 50m dla 40km/h. Tak samo dla wyjazdowych - odległość do nasady/ukresu najbliższego rozjazdu dla V>40km/h musi wynosić co najmniej 100m, a dla V=40km/h musi wynosić co najmniej 50m.
Co do robienia map to nie wiem, jak zrobić model który wykorzystam jako "podkładkę" do układu torowego.
Tytuł: Re: Zalesie
Wiadomość wysłana przez: gravition w 17 Październik 2016, 18:16:22
Zalesie in progress, gotowy układ torowy i szlaki wyjazdowe, teraz biorę się za elektryfikację i otoczenie, mała próbka poniżej.
Tytuł: Re: Zalesie
Wiadomość wysłana przez: gravition w 27 Październik 2016, 16:36:44
3 godziny pracy z terrain pointami i siecią trakcyjną
Tytuł: Re: Zalesie
Wiadomość wysłana przez: Kacper9 w 27 Październik 2016, 18:15:09
Ten szlak to dwutor? Jeśli tak to W15 są zbędne.
Tytuł: Odp: Zalesie
Wiadomość wysłana przez: gravition w 28 Lipiec 2017, 11:36:27
Proszę usunąć wątek do kosza - projekt porzucony.
Tytuł: Odp: Re: Zalesie
Wiadomość wysłana przez: trichlor w 28 Lipiec 2017, 12:31:32
3 godziny pracy z terrain pointami i siecią trakcyjną

a po co te W15 przy tarczach ostrzegawczych? rozumiem że to szlak dwutorowy.