Train Driver 2

Dział ogólny => Scenerie => Wasza Twórczość => Porzucone / Nieaktualne => Wątek zaczęty przez: greg86 w 15 Listopada 2015, 20:28:36

Tytuł: Orzesze/Orzesze Jaśkowice/Olszynka LK140/159/169/172
Wiadomość wysłana przez: greg86 w 15 Listopada 2015, 20:28:36
Węzeł Orzesze.

Na tą scenerię składają się dwie stacje i trzy przystanki osobowe. Przebiega tu linia kolejowa nr 140 z Katowic Ligoty do Nędzy. Mają tu też początek trzy linie kolejowe: 159 - Orzesze - Wodzisław Śląski, 169 - Orzesze Jaśkowice - Tychy i 172 Orzesze - Gierałtowice. Na gruncie znajdują się 3 rejony: stacja Orzesze z dwiema nastawniami, stacja Orzesze Jaśkowice z dwiema nastawniami i posterunek osłonny Olszynka ze skrzyżowaniem torów pod kątem prostym w jednym poziomie na liniach 159 i 169.

Prędkości szlakowe:
LK140:
LK Początek linii - Koniec linii Kierunek PoczątekKm KoniecKm Prędkość
140 KATOWICE LIGOTA - NĘDZA N początek/koniec scenerii 14,990 90
140 KATOWICE LIGOTA - NĘDZA N 14,990 17,866 100
140 KATOWICE LIGOTA - NĘDZA N 17,866 19,035 80
140 KATOWICE LIGOTA - NĘDZA N 19,035 21,483 100
140 KATOWICE LIGOTA - NĘDZA N 21,483 21,525 80
140 KATOWICE LIGOTA - NĘDZA N 21,525 25,547 110
LK159
LK Początek linii - Koniec linii Kierunek PoczątekKm KoniecKm Prędkość
159 ORZESZE - WODZISŁAW ŚLĄSKI N 0,000 początek/koniec scenerii 60
LK169
LK Początek linii - Koniec linii Kierunek PoczątekKm KoniecKm Prędkość
169 TYCHY - ORZESZE JAŚKOWICE N początek/koniec scenerii 16,650 100
169 TYCHY - ORZESZE JAŚKOWICE N 16,650 17,484 50
LK172
LK Początek linii - Koniec linii Kierunek PoczątekKm KoniecKm Prędkość
172 GIERAŁTOWICE - ORZESZE N początek/koniec scenerii 10,467 40

Ograniczenia prędkości:
LK140
(https://img.ttsk.ngo/images/2017/05/03/WOS140.png)

LK159
(https://img.ttsk.ngo/images/2017/05/03/WOS159.png)

Inne restrykcje:
-zarośnięty i zamknięty tarczą D1 tor nr 28 w Orzeszu.
-na wyjeździe w kierunku Z (Żory) za p. o.  Orzesze Zawada wskaźnik W16 do p. o. Palowice. Jadąc do innej stacji niż Żory ignorować.

Aktualny nr scenerii: n/a
Tytuł: Re: Orzesze/Orzesze Jaśkowice/Olszynka LK140/159/169/172
Wiadomość wysłana przez: greg86 w 20 Listopada 2015, 12:25:36
Semafory stoją, tory leżą, pulpit jest, schemat też. Pytanie do ochotników, czy ktoś chciałby podjąć się elektryfikacji?
Tytuł: Re: Orzesze/Orzesze Jaśkowice/Olszynka LK140/159/169/172
Wiadomość wysłana przez: Pitek w 20 Listopada 2015, 12:31:25
Chętnie zrobię, nawet według zdjęć z Google Maps, bo są w dobrej jakości. Ale myślę, że warto poczekać, aż wyjdzie nowa wersja z bramkami. Teraz szkoda pracy.
Tytuł: Re: Orzesze/Orzesze Jaśkowice/Olszynka LK140/159/169/172
Wiadomość wysłana przez: greg86 w 20 Listopada 2015, 12:44:49
Zgadza się. :)
Tytuł: Re: Orzesze/Orzesze Jaśkowice/Olszynka LK140/159/169/172
Wiadomość wysłana przez: Michal w 21 Listopada 2015, 10:15:47
Kilka błędów zauważonych podczas realizacji podstawowych przebiegów:
ORZESZE:
- brak reakcji tarczy ToA;
- brak kontroli rozjazdu 4 w położeniu minus (brak transmisji);
- problem z odcinkami izolowanymi przy rozjazdach nr 39, 47, 49;
- jednoczesna zajętość torów 4 i 6;
- brak transmisji z ISpT;
- brak możliwości podania wyjazdu w kierunku Jaśkowic bez przejścia na inną część pulpitu;

ORZESZE JAŚKOWICE:
- problem z odcinkiem przy rozjeździe 25 (brak wskazania zajętości);
Tytuł: Re: Orzesze/Orzesze Jaśkowice/Olszynka LK140/159/169/172
Wiadomość wysłana przez: greg86 w 21 Listopada 2015, 17:11:41
- brak możliwości podania wyjazdu w kierunku Jaśkowic bez przejścia na inną część pulpitu;
W tym celu na wyjeździe w kierunku Jaśkowic i Olszynki są powtarzacze semaforów wjazdowych.

- brak reakcji tarczy ToA;
Czyli tutaj jednak musi być tarcza dwukomorowa, na gruncie jest jedna komora. Albo ograniczenie na rozjazdy dla kierunku + do 40km/h, wybierzcie :)

- problem z odcinkami izolowanymi przy rozjazdach nr 39, 47, 49;

Znalazłem błędy w rozjazdach 39 i 49, ale 47 wydaje się być w porządku. U mnie świeci ok. Wydłużyłem nieco odcinek izolowany na pulpicie, będzie lepiej widać.
Tytuł: Re: Orzesze/Orzesze Jaśkowice/Olszynka LK140/159/169/172
Wiadomość wysłana przez: greg86 w 22 Listopada 2015, 13:40:36
Wstawiony peron 1 w Orzeszu. Po 2,5 godzinie wstawiania wypełnienia, najzwyczajniej w świecie już mi się nie chciało stawiać wiaty. :P Powstanie przy następnej okazji.
Tytuł: Re: Orzesze/Orzesze Jaśkowice/Olszynka LK140/159/169/172
Wiadomość wysłana przez: greg86 w 22 Listopada 2015, 18:36:15
Kolejnych kilka błędów wyłapanych w scenerii i SCS (dzięki Michał)
Tytuł: Re: Orzesze/Orzesze Jaśkowice/Olszynka LK140/159/169/172
Wiadomość wysłana przez: greg86 w 22 Listopada 2015, 20:19:50
Jest problem z zajętością, a raczej jej brakiem. Załączam screeny. Oznaczenie w porządku a nie działa.
Tytuł: Re: Orzesze/Orzesze Jaśkowice/Olszynka LK140/159/169/172
Wiadomość wysłana przez: jakubg1 w 23 Listopada 2015, 16:31:43
Pewnie zamieniłeś w jednym oznaczeniu duże i na małe l.
Tytuł: Re: Orzesze/Orzesze Jaśkowice/Olszynka LK140/159/169/172
Wiadomość wysłana przez: ICC w 23 Listopada 2015, 18:53:30
Jak by jeszcze powstała stacja Żory pomiędzy Warszowicami a Orzeszem, mielibyśmy już 5 stacji w kolejności i realną linię. ;)
Tytuł: Re: Orzesze/Orzesze Jaśkowice/Olszynka LK140/159/169/172
Wiadomość wysłana przez: greg86 w 23 Listopada 2015, 20:14:57
Niezupełnie. Brakuje Jastrzębia-Zdroju Bzia. To też była stacja.
Tytuł: Re: Orzesze/Orzesze Jaśkowice/Olszynka LK140/159/169/172
Wiadomość wysłana przez: piter w 23 Listopada 2015, 20:46:15
Greg86 JZ Bzie miał może coś wspólnego z obecnym p.odg Bzie Las należącym do JSK?
Tytuł: Re: Orzesze/Orzesze Jaśkowice/Olszynka LK140/159/169/172
Wiadomość wysłana przez: greg86 w 23 Listopada 2015, 21:57:21
Nie. To była stacja pośrednia między Pawłowicami Śląskimi a Jastrzębiem-Zdrojem. A podg Bzie Las istniał i istnieje zupełnie niezależnie na linii 22 JSK (Patrz mapka), choć już niedługo, bo JSK planuje włączenie posterunku Bzie Las w rejon PGB. Niestety nie zdążyłem zrobić choćby poglądowego szkicu stacji Bzie przed jej oficjalną rozbiórką w tym roku :/ A z pamięci tego co leżało, stacja była w miarę kompletna do tego czasu. PKP PLK raczej archiwów nie posiada.
Tytuł: Re: Orzesze/Orzesze Jaśkowice/Olszynka LK140/159/169/172
Wiadomość wysłana przez: piter w 23 Listopada 2015, 22:05:43
Posiadać posiada,kwestia tego że nie udostępnią tego osobie postronnej chyba że złożyłbyś u nich kilka ton papierologii stosowanej.
Tytuł: Re: Orzesze/Orzesze Jaśkowice/Olszynka LK140/159/169/172
Wiadomość wysłana przez: greg86 w 23 Listopada 2015, 22:13:57
Myślisz? Jeśli tak to jest szansa. Udało mi się pokonać papierologię w Pawłowicach, może uda się i z archiwum.
Tytuł: Re: Orzesze/Orzesze Jaśkowice/Olszynka LK140/159/169/172
Wiadomość wysłana przez: ICC w 24 Listopada 2015, 14:56:26
Patrząc na mapke i jeżdżąc tym wiaduktem nad  torami miliony razy, od dzieciństwa nigdy tam nie widziałem innego pociągu jak towarowy.
Tytuł: Re: Orzesze/Orzesze Jaśkowice/Olszynka LK140/159/169/172
Wiadomość wysłana przez: greg86 w 24 Listopada 2015, 20:06:03
Osobowe jeździły szlakiem 159, który znajduje się na dolnej krawędzi tego zrzutu. Tam była stacja Jastrzębie-Zdrój Bzie.
Tytuł: Re: Orzesze/Orzesze Jaśkowice/Olszynka LK140/159/169/172
Wiadomość wysłana przez: greg86 w 24 Listopada 2015, 21:34:12
Beta Update

It3 już działa. Dziwne, że nie działało, moim zdaniem powinno, ale efekt spowodowany małą literą i w Or_it3, w króciutkim odcinku, wszystkie pozostałe miały Or_It3, i w SCS też było Or_It3. SCS przyjął stan z it3, a olał It3.
Tytuł: Re: Orzesze/Orzesze Jaśkowice/Olszynka LK140/159/169/172
Wiadomość wysłana przez: greg86 w 25 Listopada 2015, 11:59:45
Pasażerowie w Orzeszu mają już do dyspozycji oba perony z zadaszeniem. Dodałem trochę zabudowy i zalesienia w okolicy Olszynki, budynek stacji w Jaśkowicach. Wstawiłem grafiki peronów na pulpit SCS w Jaśkowicach.
Tytuł: Re: Orzesze/Orzesze Jaśkowice/Olszynka LK140/159/169/172
Wiadomość wysłana przez: greg86 w 29 Listopada 2015, 09:13:38
Beta Update:

Dodane rezonatory SHP, poprawki we wskaźnikach.
Tytuł: Re: Orzesze/Orzesze Jaśkowice/Olszynka LK140/159/169/172
Wiadomość wysłana przez: Michal w 30 Listopada 2015, 19:38:19
Odnalazłem problem z powtarzaczem. Brak informacji zwrotnej o stanie Or_ISpT w SCSie, a na gruncie oczywiście pomarańczowo.
Tytuł: Re: Orzesze/Orzesze Jaśkowice/Olszynka LK140/159/169/172
Wiadomość wysłana przez: greg86 w 01 Grudnia 2015, 07:20:30
Beta Update

ISpT już będzie w porządku.
Tytuł: Re: Orzesze/Orzesze Jaśkowice/Olszynka LK140/159/169/172
Wiadomość wysłana przez: greg86 w 07 Grudnia 2015, 10:15:04
Beta Update

Dostosowanie sygnalizacji do nowej wersji symulatora, zastosowanie jednokomorowej ToA w Orzeszu, poprawka w pulpicie SCS umożliwiająca poprawne wyświetlanie ToA.
Tytuł: Re: Orzesze/Orzesze Jaśkowice/Olszynka LK140/159/169/172
Wiadomość wysłana przez: greg86 w 08 Grudnia 2015, 17:28:59
Beta Update

Zabawę z bramkami i nową trakcją czas zacząć.
Tytuł: Re: Orzesze/Orzesze Jaśkowice/Olszynka LK140/159/169/172
Wiadomość wysłana przez: greg86 w 09 Grudnia 2015, 11:54:11
Beta Update.

Można już wjechać pod prądem od Mikołowa i Gierałtowic, choć na razie jedynie do głowicy rozjazdowej.
Tytuł: Re: Orzesze/Orzesze Jaśkowice/Olszynka LK140/159/169/172
Wiadomość wysłana przez: greg86 w 11 Grudnia 2015, 13:41:12
Beta Update:

Lifting pulpitu SCS, kolejne kawałki trakcji.
Tytuł: Re: Orzesze/Orzesze Jaśkowice/Olszynka LK140/159/169/172
Wiadomość wysłana przez: greg86 w 12 Grudnia 2015, 16:48:06
Beta Update:

Dwa dni pracy w czasie wolnym i drut wisi już prawie wszędzie gdzie powinien. Zostały jeszcze Jaśkowice.
Tytuł: Re: Orzesze/Orzesze Jaśkowice/Olszynka LK140/159/169/172
Wiadomość wysłana przez: greg86 w 12 Grudnia 2015, 19:19:24
Jakimś cudem wkradł mi się zbędny ; w kod i był problem z ładowaniem dzisiejszego update. Już poprawiłem.
Tytuł: Re: Orzesze/Orzesze Jaśkowice/Olszynka LK140/159/169/172
Wiadomość wysłana przez: greg86 w 17 Grudnia 2015, 19:09:01
Beta Update

Zakończono rozwieszanie sieci trakcyjnej.
Tytuł: Re: Orzesze/Orzesze Jaśkowice/Olszynka LK140/159/169/172
Wiadomość wysłana przez: greg86 w 20 Grudnia 2015, 15:02:50
Update

Koniec prac. Moja wena co do tworzenia otoczenia jest bardzo kiepska. Układy torowe to co innego. Stacja względnie udekorowana. Proszę zapoznać się z opisem w pierwszym poście. Podałem tam specyfikacje szlaków, ograniczenia etc. Standardowo proszę o wszelkie informacje na temat niedoróbek.
Tytuł: Re: Orzesze/Orzesze Jaśkowice/Olszynka LK140/159/169/172
Wiadomość wysłana przez: greg86 w 20 Grudnia 2015, 20:22:07
Update

Uzupełnienie sieci trakcyjnej, wskaźniki We, W8.
Tytuł: Re: Orzesze/Orzesze Jaśkowice/Olszynka LK140/159/169/172
Wiadomość wysłana przez: greg86 w 21 Grudnia 2015, 17:11:43
Update:

Wprowadzenie ręcznych zwrotnic na bocznicach do obsługi przez mechaników, poprawiłem pod tym kątem też SCS.
Tytuł: Re: Orzesze/Orzesze Jaśkowice/Olszynka LK140/159/169/172
Wiadomość wysłana przez: greg86 w 24 Grudnia 2015, 11:27:23
Update

Parametr dopuszczalnych połączeń ustawiony na 20.
Tytuł: Re: Orzesze/Orzesze Jaśkowice/Olszynka LK140/159/169/172
Wiadomość wysłana przez: uetam w 27 Grudnia 2015, 14:05:42
Uwagi odnośnie pulpitu SCS -
1) Zrób większe odległości między torami stacyjnymi 8,10 i 12 w Orzeszu tak jak to masz ładnie zrobione w Jaśkowicach.
2) Popraw semafory 'powtarzajace' stan semaforow na innych ekranach tak aby nie były przecinane przez tor.
Tytuł: Re: Orzesze/Orzesze Jaśkowice/Olszynka LK140/159/169/172
Wiadomość wysłana przez: greg86 w 27 Grudnia 2015, 16:14:46
Update:

Poprawki pulpitu by uetam.

Dodano: 30 Grudnia 2015, 22:16:22


Update:

Wstawiony wskaźnik W16 p.o. Palowice odnoszący się do scenerii Żory.
Tytuł: Re: Orzesze/Orzesze Jaśkowice/Olszynka LK140/159/169/172
Wiadomość wysłana przez: uetam w 30 Grudnia 2015, 23:18:31
Posty starsze niż 4 dni nie będą się łączyły z nowymi postami.
Tytuł: Re: Orzesze/Orzesze Jaśkowice/Olszynka LK140/159/169/172
Wiadomość wysłana przez: bartek w 06 Stycznia 2016, 11:28:08
Zwrotnice ręczne nie dają się przestawiać, gdyż nie są ręcznymi...
Nie powstawiałeś _m przy zwrotnicach.

Było by możliwe włączenie wyświetlania numerów na torach głównych i bocznych, a wyłączenie na głowicy rozjazdowej?
Tytuł: Re: Orzesze/Orzesze Jaśkowice/Olszynka LK140/159/169/172
Wiadomość wysłana przez: greg86 w 06 Stycznia 2016, 14:21:48
Update:

Poprawki kosmetyczne pulpitu, wstawiony odcinek izolowany na szlak C, poprawione ręczne zwrotnice.
Tytuł: Re: Orzesze/Orzesze Jaśkowice/Olszynka LK140/159/169/172
Wiadomość wysłana przez: greg86 w 19 Stycznia 2016, 13:44:45
Update:

wstawione brakujące wskaźniki W9 na szlaku 159 w rejonie skrzyżowania, uzupełniona sieć trakcyjna przy wyjeździe w stronę Żor, poprawki kosmetyczne.

Dodano: 22 Stycznia 2016, 20:20:38


Update:

-poprawki pulpitu SCS
Tytuł: Re: Orzesze/Orzesze Jaśkowice/Olszynka LK140/159/169/172
Wiadomość wysłana przez: greg86 w 08 Lutego 2016, 20:25:53
Update:

Poprawki do wersji 0.8.1i, nowy pulpit do rozjazdów krzyżowych.
Tytuł: Re: Orzesze/Orzesze Jaśkowice/Olszynka LK140/159/169/172
Wiadomość wysłana przez: jakhajay w 08 Lutego 2016, 22:24:15
I found a floater :)
Tytuł: Re: Orzesze/Orzesze Jaśkowice/Olszynka LK140/159/169/172
Wiadomość wysłana przez: greg86 w 13 Lutego 2016, 18:02:36
Update:

Poprawiona orientacja zwrotnicy 42.

Dodano: 13 Lutego 2016, 18:01:58


Update

Poprawki kosmetyczne rogatek.
Tytuł: Re: Orzesze/Orzesze Jaśkowice/Olszynka LK140/159/169/172
Wiadomość wysłana przez: jakhajay w 13 Lutego 2016, 19:25:50
I was about to post about this, but Tomaszek_Łódź got there first XD

(http://td2.info.pl/index.php?action=dlattach;topic=333.0;attach=2691;image)
Tytuł: Re: Orzesze/Orzesze Jaśkowice/Olszynka LK140/159/169/172
Wiadomość wysłana przez: greg86 w 16 Lutego 2016, 09:47:49
Update:

Zmiany prędkości szlakowych wg danych PKP PLK. Proszę zapoznać się z nowymi parametrami linii. Usunąłem też wskaźniki W27 z wjazdów. Wjeżdżając na scenerię z innych stacji niż prawdziwe obowiązują prędkości szlakowe stacji, którą opuszczamy.
Tytuł: Re: Orzesze/Orzesze Jaśkowice/Olszynka LK140/159/169/172
Wiadomość wysłana przez: Glinek w 05 Marca 2016, 12:46:20
Witam,

Semafor D wyjazd w kierunku Gierałtowic z Orzesza. Pociąg zatrzymujący się na torze nr 5 przy końcu peronu, wg SCS zajmuje odcinek za semaforem D i go wygasza. A w rzeczywistości ten semafor jest spory kawałek za peronem.
Tytuł: Re: Orzesze/Orzesze Jaśkowice/Olszynka LK140/159/169/172
Wiadomość wysłana przez: kam55 w 05 Marca 2016, 13:47:39
Co więcej i na tej mapie są urwane 3 tory auto. Jeden jest tuz przed zwrotką od szlaku C. Reszty nie wiem, ale da się po tym niewidzialnym torze jeździć.
Tytuł: Re: Orzesze/Orzesze Jaśkowice/Olszynka LK140/159/169/172
Wiadomość wysłana przez: greg86 w 06 Marca 2016, 17:07:01
Update

Rozwiązany problem z przedwczesnym wygaszaniem semafora D w Orzeszu, poprawki w ustawieniach zwrotnic (już nie powinny składy skręcać gdzie nie trzeba), dodane ograniczenia prędkości do parametrów torów, wstawione wykolejnice, zmieniony pulpit SCS.
Tytuł: Re: Orzesze/Orzesze Jaśkowice/Olszynka LK140/159/169/172
Wiadomość wysłana przez: greg86 w 17 Marca 2016, 10:48:18
Update (Downgrade)

Z powodu nieprawidłowo działających wykolejnic zostały one na razie usunięte.
Tytuł: Re: Orzesze/Orzesze Jaśkowice/Olszynka LK140/159/169/172
Wiadomość wysłana przez: uetam w 17 Marca 2016, 12:17:15
Update (Downgrade)

Z powodu nieprawidłowo działających wykolejnic zostały one na razie usunięte.
A dziś albo jutro wyjdzie poprawka która naprawia te wykolejnice ;)
Tytuł: Re: Orzesze/Orzesze Jaśkowice/Olszynka LK140/159/169/172
Wiadomość wysłana przez: Retrato1989 w 17 Marca 2016, 12:20:22
Gregowi chyba chodzi o to, że SCS nie chce przekładać wykolejnic nawet w trybie testowym. Dlatego zdecydował sie na usunięcie ich ze scenerii oraz pulpitu.
Tytuł: Re: Orzesze/Orzesze Jaśkowice/Olszynka LK140/159/169/172
Wiadomość wysłana przez: greg86 w 17 Marca 2016, 20:47:16
Update (Downgrade)

Z powodu nieprawidłowo działających wykolejnic zostały one na razie usunięte.
A dziś albo jutro wyjdzie poprawka która naprawia te wykolejnice ;)
Dlatego wersję z wk mam na HDD ;)
Tytuł: Re: Orzesze/Orzesze Jaśkowice/Olszynka LK140/159/169/172
Wiadomość wysłana przez: shafter w 05 Lipca 2016, 14:00:46
Skrzyzowanie w Orzeszu ozylo :)


p.s. wagony z mojego pociagu sa do debrania na stacji
Tytuł: Re: Orzesze/Orzesze Jaśkowice/Olszynka LK140/159/169/172
Wiadomość wysłana przez: BaconLord w 24 Października 2016, 15:34:52
Jest taka możliwość żeby SWDR traktował trasy takie jak C>Z jako trasy z oblotem?
Tytuł: Re: Orzesze/Orzesze Jaśkowice/Olszynka LK140/159/169/172
Wiadomość wysłana przez: shafter w 24 Października 2016, 17:02:39
Jest taka możliwość żeby SWDR traktował trasy takie jak C>Z jako trasy z oblotem?

SWDR2 będzie już to wszystko uwzględniał, prawidłowa obsługa LCS'ow to jeden z powodów jego powstania :)
Tytuł: Re: Orzesze/Orzesze Jaśkowice/Olszynka LK140/159/169/172
Wiadomość wysłana przez: greg86 w 24 Października 2016, 17:53:35
Mam tu (przynajmniej na razie) złe wieści, gdyż do SWDR2 wprowadziłem tylko te trasy, które wiem że kiedykolwiek istniały. Trasy Z<->C, czy Z<->T nie uwzględniłem. Z założenia te trasy realizowane na gruncie są innymi szlakami (Z-C z Żor bezpośrednio do Rybnika przez Szczejkowice, a Z-T nigdy w dostępnej mi pamięci nie była realizowana)
Tytuł: Re: Orzesze/Orzesze Jaśkowice/Olszynka LK140/159/169/172
Wiadomość wysłana przez: BaconLord w 24 Października 2016, 22:11:49
Z tym nie będzie problemu, chodziło tylko o to że teraz mam np Z-->T i jest traktowane jako trasa bez oblotu.
Tytuł: Odp: Orzesze/Orzesze Jaśkowice/Olszynka LK140/159/169/172
Wiadomość wysłana przez: kulfi82 w 09 Marca 2017, 06:39:29
Greg, czy tą scenerie trzeba dodać do SWDR? Bo ja tam jej nie widze
Tytuł: Odp: Orzesze/Orzesze Jaśkowice/Olszynka LK140/159/169/172
Wiadomość wysłana przez: greg86 w 09 Marca 2017, 07:28:57
Numer scenerii jak zostanie dostosowana do najnowszej wersji, a to póki co nie jest możliwe. Patrz podpis.
Tytuł: Odp: Orzesze/Orzesze Jaśkowice/Olszynka LK140/159/169/172
Wiadomość wysłana przez: kulfi82 w 09 Marca 2017, 14:19:50
Spoczko  ;)
Tytuł: Odp: Orzesze/Orzesze Jaśkowice/Olszynka LK140/159/169/172
Wiadomość wysłana przez: greg86 w 03 Maja 2017, 19:58:19
Update 03/05/17:

Trwają prace nad dostosowaniem i urealnieniem scenerii do wersji 0.9.x. Obecnie przerobione zostały ograniczenia, obecnie odzwierciedlają one dane z WOS oraz wykazu prędkości szlakowych PKP PLK* (za wyjątkiem LK 159 oraz 172, które formalnie już nie istnieją**). Szczegóły zamieściłem w pierwszym poście. Ponieważ w wyniku porządków w SWDR sceneria Orzesze została usunięta, nie zamieszczam obecnie aktualnej wersji do czasu wykończenia otoczenia i poprawienia wszystkich ewentualnych błędów.


*) wyjątkiem jest linia 169 w rejonie posterunku Olszynka, gdzie skrzyżowanie wymaga ograniczenia prędkości do 40km/h zarówno w ciągu linii 159 jak i 169.
**) dane techniczne linii kolejowych 159 oraz 172 zostały wprowadzone na podstawie ostatnich wartości użytkowych tych linii.
Tytuł: Odp: Orzesze/Orzesze Jaśkowice/Olszynka LK140/159/169/172
Wiadomość wysłana przez: MaciejakS w 03 Maja 2017, 20:47:51
Od kiedy Lk159 nie istnieje? Dalej jest tam ruch towarowy, przez Warszowice także tam jakieś Stonki jadą, więc formalnie to "Niemożliwe"
P.S. A tak serio to nie wiem xD
Edit:
Linia kolejowa nr 159 Żory - Pawłowice, a nie Orzesze - Żory
Tytuł: Odp: Orzesze/Orzesze Jaśkowice/Olszynka LK140/159/169/172
Wiadomość wysłana przez: greg86 w 03 Maja 2017, 21:00:44
Właśnie odpowiedziałeś sobie na swoje pytanie :) LK 159 oryginalnie biegła od Orzesza do Wodzisławia Śląskiego przez Żory, Pawłowice, Jastrzębie-Zdrój.
Tytuł: Odp: Orzesze/Orzesze Jaśkowice/Olszynka LK140/159/169/172
Wiadomość wysłana przez: Marcin_S w 04 Maja 2017, 10:54:45
No to lecimy z kolejnym tematem. Sprawdzenie scenerii pod kątem sygnalizacji, infrastruktury w tym sieci trakcyjnej. Rozpoczęto od szlaku C (schemat - dolny prawy róg).

Zauważone nieprawidłowości:
- semafor S/ToS - droga hamowania 700m, przy prędkości drogowej 110km/h,
- latający wysięgnik obok bramki,
- W17 5m między osiami torów,
- W8/W9 - 855m, przy prędkości drogowej 110km/h,
- W27a, zmiana prędkości drogowej na jednym torze w środku stacji, dla drugiego kierunku wskaźnik W27a przed głowicą rozjazdową,
- brak poduszek ziemnych przy kozłach oporowych,
- od strony szlaku 169, W27a, zmiana do 50km/h przed głowicą rozjazdową, dalej żadnej informacji o prędkości drogowej na szlaku C,
- semafor B/W5 - 35m,
- semafor A/W5 - 39m,
- brak tarczy ostrzegawczej do semafora B
- semafor A/ToA - 774m
- W11a do ToA - 109m - 184m - 265m,

Posterunek osłonny 169/159:
Linia 169:
- W8/W9 od strony stacji 609m, przy prędkości drogowej 100km/h,
- brak tarczy ostrzegawczej do semafora D
- semafor C trójkomorowy,
- W8/W9 od strony szlaku 489m,
- semafor C / ToC - droga hamowania 466m,
- W11a od ToC 132m - 225m - 330m,
- braki W6a,
- brak W4 na p.o. Orzesze Miasto od strony posterunku,
- brak W16 do  p.o. Orzesze Miasto od strony posterunku,
Linia 159:
- semafor A/ToA 738m,
- W11a do ToA - 89m - 181m - 262m,
- W8/W9 od strony stacji 763m,
- W8/W9 od strony szlaku 538m,
- odległości pomiędzy słupami trakcyjnymi na torze prostym co 40m,
- W16/W4 do p.o. Zawada w kierunku szlaku 907m,
- W8/W9 do przejazdu na p.o. Zawada w kierunku szlaku 907m,
- W16/W4 do p.o. Zawada w kierunku stacji 752m,
- W8/W9 do przejazdu na p.o. Zawada w kierunku stacji 642m,
- W16 w kierunku magicznego lasku,

St. Orzesze:
- semafor S/W5 43m,
- semafor T/W5 43m,
- semafor S/ToS 849m,
- W11a do ToS - 125m - 219m - 292m,
- semafor T/ToT 748m,
- W27a prędkość drogowa do 60km/h w kierunku szlaku 159, po prawej,
- głowica rozjazdowa, rozjazdy: 48, 46, 45, 44, 41, wysięgniki sieci trakcyjnej wchodzące w skrajnie torów sąsiednich,
- brak W17,
- tor 3, łuk  przy rozjeździe 35, ~50m między słupami, co przy tym promieniu łuku powoduje "uciekanie" przewodów jezdnych do wewnętrznej strony łuku + wysięgniki z niepoprawnym odciągiem sieci,
- tor 1 przy rozjeździe 11, brak kawałka sieci trakcyjnej + jeden wysięgnik w powietrzu,
- tor 6 przy rozjeździe 16, wysięgnik z niepoprawnym odciągiem sieci,
- tor 4 z jednego z wysięgnika wyprowadzone przewody przelatujące przez peron, aż do wysięgnika przy rozjeździe 8,
- semafor B/ToB - 656m
- W11a do ToB - 110m - 190m - 281m,
- rezonator SHP do ToB 149m,
- semafor A/ToA - 1109m
- W11a do ToA - 92m - 177m - 270m,
- W8/W27a w kierunku stacji ze szlaku 140, 681m,
- W16/W4 przy p.o. Łaziska w kierunku szlaku 884m,
- W16/W4 przy p.o. Łaziska w kierunku stacji 1023m,
- W8/W9 w kierunku stacji 744m + fatalna widoczność W9,
- W8/W9 w kierunku szlaku 635m,
- W8/W27a w kierunku szlaku 684m,
- ogólnie na szlaku linii 140, ~70m między słupami, co przy tych promieniach łuków powoduje "uciekanie" przewodów jezdnych do wewnętrznych stron łuków.

Podsumowując, no kolega nie dał mi się nudzić. Potencjał tej scenerii jak najbardziej jest, chociażby smaczek w postaci posterunku osłonnego, no ale jest jeszcze co robić. Eh.. w sumie, może ogrom tej listy posłuży jako podsumowanie.
Tytuł: Odp: Orzesze/Orzesze Jaśkowice/Olszynka LK140/159/169/172
Wiadomość wysłana przez: MaciejakS w 04 Maja 2017, 12:23:47
Aż się odechciewa.
Ale lepiej robić coś małego i dobrze niż dużego i na o.
Nie że nie zniechęcam, bo sceneria świetna
Tytuł: Odp: Orzesze/Orzesze Jaśkowice/Olszynka LK140/159/169/172
Wiadomość wysłana przez: greg86 w 04 Maja 2017, 16:13:31
Napewno wezme sporo z tego pod uwage, niemniej część punktów wymuszona została danymi z gruntu, jak na przyklad 3komorowy semafor osłonny czy też braki To do semafora Ol_D i Oj_B gdzie odpowiednie semafory podają odpowiednie sygnały.
Tytuł: Odp: Orzesze/Orzesze Jaśkowice/Olszynka LK140/159/169/172
Wiadomość wysłana przez: greg86 w 11 Maja 2017, 18:45:10
Poprawki wprowadzone, pozostaje otoczenie. Ktoś pomoże? Będę wdzięczny.
Tytuł: Odp: Orzesze/Orzesze Jaśkowice/Olszynka LK140/159/169/172
Wiadomość wysłana przez: MaciejakS w 12 Maja 2017, 07:43:19
Aby postarać się o rzeczywistość, trzeba by było zalesić porządnie tory, a szlak do Żor byłby pod krzakiem, więc nieprzejezdny
Tytuł: Odp: Orzesze/Orzesze Jaśkowice/Olszynka LK140/159/169/172
Wiadomość wysłana przez: greg86 w 12 Maja 2017, 07:52:24
Sceneria ma odzwierciedlać czasy świetności :) Gdyby moim celem było odtworzenie stanu obecnego to połowy szlaku 159 bym nie kładł, a semafor C w Olszynce byłby ToB dla Orzesza Jaśkowic. No i skrzyżowania już by nie było. Zalesienie owszem jest konieczne. Wzór na Google Maps. Ale jak już wspomniałem nie mam odpowiedniego sprzętu ani zdolności artystycznych aby takie otoczenie dobrze wykonać, dlatego moja prośba o pomoc. Jeśli ktoś będzie miał ochotę, proszę o PW.

Sceneria do poprawy. Przenoszę na: "W tracie prac" //Marcin S