Train Driver 2
Dział ogólny => Scenerie => Wasza Twórczość => Porzucone / Nieaktualne => Wątek zaczęty przez: EN57-002 w 08 Maja 2017, 15:29:08
-
Dąbie to stacja fikcyjna średniej wielkości i nie jest wzorowana na żadnej realnej. Sygnalizacja jest w pełni mechaniczna, realizowana przez semafory kształtowe i trzy tarcze manewrowe.
Posiada 4 szlaki. Dwa dwutorowe przelotowe przez stację A i B zelektryfikowane oraz dwa szlaki jednotorowe C zelektryfikowany i D niezelektryfikowany. Jedną łącznicę stacyjną.
Są trzy głowice rozjazdowe. Wraz z rosnącym kilometrażem pierwsza przy szlaku A i D oraz wlotu jednego końca łącznicy stacyjnej. Drugą przy nastawni dysponującej dzielącą stacje na dwie części, w tym wlot z trzech spawnów z pod Tm1, Tm2 i Tm12. Trzecią, przy szlaku dwutorowym B i jednotorowym C oraz drugim końcu łącznicy stacyjnej. Warto tu pamiętać, że w związku z tym semafory E1, E2 i E3 są semaforami drogowskazowymi, podobnie jak F, G, H. Budowa stacji umożliwia robienie manewrów bez wyjeżdżania na szlaki.
Spawny:
Tm1 - tor nr 10, 430m - dla wszystkich możliwych składów
Tm 2 - tor nr 12, 410m - dla wszystkich możliwych składów
Tm12 - tor nr 5b, 270m - dla trakcji spalinowej
Stacja posiada dwa tory odstawcze długości 450m tor nr 5 oraz nr 3a. Między torami nr 5, a 5b jest łącznik (tor nr 5a) za nastawnią, który omija tor główny zasadniczy. Ruch na łączniku poprzez rozjazdy przestawiane ręcznie.
W stacji zatrzymują się poc. pasażerskie osobowe i pośpieszne, nadto na każdym szlaku zlokalizowane są p.o. Na szlaku A - Dąbie Zach., na szlaku B - Dąbie Wsch., na szlaku C - Dąbie Górne, na szlaku D - Dąbie Dolne.
Prędkości na szlakach A i B 100km/h, szlaku C - 80km/h, szlaku D - 70km/h.
Na szlaku A dwa ograniczenia prędkości, do 60km/h ze względu na wichrowatość toru oraz przed stacją do 60km/h ze względu na ciasne łukii. Oprócz tego opuszczanie pantografów na moście nad linią jednotorową D, ze względu na niską konstrukcje mostu.
Na szlaku B jedno ograniczenie do 30km/h ze względu na deformacje toru.
W stacji zatopione są dwie tarcze manewrowe Tm10 za zwrotnicą nr 1 patrząc w kierunku stacji dla zwolnienia blokady liniowej ze szlaku A. Tm11 w torze 3a dla spawnowania wagonów dla potrzeb własnych lub na prośby mechaników, oczywiście pod semaforami można jak najbardziej też spawnować. Warto pamiętać, że ustawionych wagonów nie usuniemy, bowiem stacja nie ma izolacji torowej.
Nadto należy pamiętać, że:
- blokada liniowa ze szlaku C zwalnia się automatycznie na wysokości ToO
- blokada liniowa ze szlaku B zwalnia się na wysokości semafora wjazdowego N.
Stację tą większość zna, bowiem jest rozwinięcie stacji Dąb i układ torowy przerobiony został z oryginalnego Dębu. Niewiele zostało, bez zmian tylko tory 1 i 3 w stacji przy peronach. Inne tory wydłużone, zmienione rozjazdy.
Sieć trakcyjna w stacji na bramkach sieciowych, dla poprawienia widoczności sygnalizatorów.
Otoczenie w/g uznania autora.
Wszelkie poprawki po uzgodnieniu z autorem scenerii.
Sceneria nie jest prosta w obsłudze odradzam dla początkujących dyżurnych.
Poprosimy o regulaminowe screenshoty
Mikson
-
Można prosić o jakąś tablice uzależnień albo schemat stacji? Bo tak na oko trochę ciężko operować zwrotkami itd. :/
-
Czyli kazdy bedzie teraz wydawal klona scenerii pod inna nazwa? No wolne zarty..
-
A nawet jeżeli to co? Ktoś se chce pomachać wajchami, to se machnie, a scenerie się trakcie prac najprawdopodobniej "rozjadą".
Po za tym nie każdy, nie generalizujmy. Ile takich scenerii jest sklonowanych na dziś i co się z tego powodu dzieje ?
-
Słupy nawalone za gęsto, brak odciągów, sekcjonowania, drzewa w skrajni, wiaty w skrajni, perony dziwnie krótkie. Wysięgniki na bramkach do poprawy - w miarę możliwości (a taka jest) nie należy montować wysięgników nad peronem. A poza tym chyba odgałęzienie sieci nad rozjazdem lekko mija się z jego punktem matematycznym.
-
W miarę czasu, będzie to poprawiane. Wszelkie uwagi ułatwią wykończenie scenerii.
-
Ja Cię kręce... najpierw Dąbie, teraz jakaś Minoga, człeku... zdecyduj Ty się.
-
Przecież się zdecydowałem. Jest w pierwszym poście wyjaśnione czemu Minoga, wystarczy doczytać do końca.
-
Plan?;p
-
Miał być plan, to jest plan. Do tego zostały poprawione odległości "To" do sem., odległości wskażników 'We", numeracja torów poprawiona do planu. Podmieniony plik .sc w pierwszym poście.
Nawet nie zauważyłem, ale rozjazd 8 był źle w planie narysowany, poprawione. W poł. żas. jazda na prosto.
-
Stacja wygląda naprawdę urokliwie, tylko ten dziwaczny tor 20... :o
-
Stacja wygląda naprawdę urokliwie, tylko ten dziwaczny tor 20... :o
Koledze się chyba nie chce robić oblotów :D
Dodano: 25 Sierpnia 2017, 20:35:02
Dzisiaj miałem okazje przejechać się po tej scenerii, oczywiście połamałem pantografy, bo ktoś na szlaku A wstawił kulki działające na cały skład. To rozwiązanie już nawet zniknęło z Białobrzegu właśnie przez to że niepoprawnie działa na cały skład. Kolejną trudnością jest fakt że niecałe 220 metrów przed wskaźnikiem We2 znajduje się przystanek osobowy. Współczuję osobowym - próbujesz się rozpędzić, obniżasz pantografy i musisz turlać się z prędkością 10 km/h przez... kij wie jak długo bo wszystkie wagony musza przejechać. >:(
-
Usunięte zostały punkty oddziałujące na pantografy - opuszczanie ich na moście nad szlakiem D, (na scenerii Dąbie także), przy okazji poprawiony plan schematyczny, bo rozjazd nr 16 miał złe położenie narysowane.
-
Otwarte i zmiana tytułu na prośbę autora
Chlorek
-
Dąbie cały czas jest dopracowywane do przejścia przez weryfikację.
Poprawiono siec trakcyjną w stacji w/g nowych standardów, poprawiono wskaźniki w tym We, które w każdej nowej wersji tedeka się inaczej zachowują, zmieniono przechyłki torów na łukach, dostosowano prędkości szlakowe do promieni łuków, zmieniono magiczne laski szlaków C i D, wykonano kilometraż na wszystkich szlakach w tym na szlaku B tylko do starej granicy magicznego lasku, bowiem jest on przebudowywany. W starej wersji magiczny lasek mógł być długości 3000m. Teraz zamiast lasku jest odtworzony układ torowy i uzupełniane jest otoczenie. Ostatnia wersja poniżej, a w gitlabie otwarty wątek z Dąbiem.
-
Elegancki lacznik bedzie
-
Dorabia się otoczenia szlaku B, który musiał zostać przebudowany, ze względu na zmienię kryteriów w tedeku. Obecnie płodzi się otoczenie wokół p.o. Dąbie Wschodnie.
-
Oczekując na sprawdzenie pierwszego etapu, dorabia się otoczenie i dorobił się tor nr 8a, dla odstawiania krótkich składów do 100m lub jednostek elektrycznych. Na screenie to ten po lewej.