Train Driver 2
Dział ogólny => Scenerie => Wasza Twórczość => Porzucone / Nieaktualne => Wątek zaczęty przez: greg86 w 06 Stycznia 2016, 19:51:34
-
Czas podjąć próbę rekonstrukcji schematu stacji Jastrzębie-Zdrój Bzie. Docelowo zostanie częścią stacji Pawłowice ze względu na bliskość szlaku 22 linii górniczej (widoczny na drugim zdjęciu ponad torami stacyjnymi).
Dodano: 07 Stycznia 2016, 08:43:31
Pojawił się subtelny, acz spory problem, który na obecnych możliwościach edytora będzie wymagał przebudowy Pawłowic w postaci wycięcia z nich okręgów PG i włączenie ich w nową scenerię, obejmującą w całości linię górniczą na wskazanym na zrzucie mapy obszarze (uwzględnia to cztery kopalnie /stacje/, dwie bocznice na zwałach, i około 20km szlaków...) [zaczynam się siebie bać]. Powód? Zazębiające się obszary posterunków ruchu, które miałyby wpływ na realistyczność scenerii. Pytanie, czy można prowadzić ruch na zasadzie blokady stacyjnej w TD2?
-
Jak dla mnie PG mogą być wycięte. Mi zależy najbardziej na samej stacji Pawłowice, jej otoczeniu w obrębie kilometra. Jak w tym obrębie nie będę musiał lub Ty nic zmieniać tylko ulepszać, jak na przykład bramki w pewnych miejscach zamiast pojedyńczych słupów to będzie ok. ;)
-
Granica będzie między TMami na łącznicy 873. I to mnie niepokoi bo spawn wjazdu będzie prosto na głowice. Dyżurny PG będzie zgłaszać pociąg i dyżurny PS będzie miał od razu przebieg ustawiony. Nie wiem tylko jak ogarnąć sygnalizację.
-
Zrobisz jak uważasz, jak będzie wygodniej. Strata tego kawałka dla mnie przejdzie obojętnie ;)
-
Nie będzie straty, bo powstanie sceneria nowa, na którą złożą się Górnicze. ;) Po prostu przestanie być zarządzana z jednego pulpitu, wejdzie na inny. Ogółem prace ruszą po wprowadzeniu rozjazdów krzyżowych.
Change in plans. Wg rozpiętości w km zmierzonej w googlemaps powinienem zmieścić wszystko na jednej scenerii. A że dodatkowo na chwilę obecną nie da się puścić wyjazdu bezpośrednio z obszaru stacji, to tym bardziej przemawia za rozbudową obecnych Pawłowic o całe Jastrzębie. Tak więc docelowo wychodzi na to że sceneria Jastrzębie-Zdrój również zostanie wchłonięta.
-
Ogólnie fajnie, że starasz się robić takie wielgachne scenerie, ale to na pewno źle odbije się na wydajności komputerów. Poza tym dyżurny takiego okręgu miałby za dużo na głowie.
-
Czas pokaże co mi z tego wyjdzie. :) ale dzięki za uwagi :) Niestety sieć kolejowa w moim regionie (ta jej czynna część) ma bardzo ciasno ułożone posterunki, które w większości zazębiają się tarczami ostrzegawczymi, a mi najbardziej zależy na odwzorowaniu. Jakby nie patrzeć czeka mnie bardzo dużo pracy i nie sądzę by ten projekt szybko ujrzał światło dzienne.
Poza tym zakres edytora pozwalający na pracę w zakresie +/-8000 nie do końca, na chwilę obecną, jest osiągalny.
-
Ogólnie fajnie, że starasz się robić takie wielgachne scenerie, ale to na pewno źle odbije się na wydajności komputerów.
A niby w jaki sposób? Przecież i tak obiekty ładują się od określonego momentu widoczności, to możesz mieć nawet 30km na 30km i nie wpłynie to na wydajność. Liczy się wszystko co jest w zasięgu wzroku.
-
Prace trwają. Fragment planu stacyjnego KWK Zofiówka. Na razie bez oznaczeń, gdyż brak mi takowych danych. Jak pogoda pozwoli to wybiorę się na zwiad.
Dodano: 11 Stycznia 2016, 16:25:00
Dorzucam schemat sieci kolejowej z terenu Jastrzębie-Pawłowice, poprawiłem drobny błąd merytoryczny w podg Szeroka.
-
Co oznacza to pbsz? (pbsz Pochwacie)
-
Co oznacza to pbsz? (pbsz Pochwacie)
PBSZ – posterunek bocznicowy szlakowy
http://www.plk-sa.pl/files/public/user_upload/pdf/Reg_przydzielania_tras/Regulamin_2013_2014/zmiana_7_02_2014/P_13-14_Z_2.4_20140207123248.pdf
-
Kolejny schemat, tym razem pbsz Podsadzka (a nie Pochwacie, jak pierwotnie podałem).
Dodano: 11 Stycznia 2016, 21:49:38
Ostatni na dziś podg Szeroka.
Dodano: 12 Stycznia 2016, 13:29:35
Kolejna do kolekcji. Został jeszcze tylko rejon Jas-Mos i Pniówek, i ogarnięcie oznaczeń.
Dodano: 13 Stycznia 2016, 16:18:43
Procedury pozyskania WOS od JSK rozpoczęte.
Dodano: 14 Stycznia 2016, 13:19:52
Ostatnie dwa elementy układanki. KWK Jas-Mos i KWK Pniówek. Teraz czas na wycieczkę celem ogarnięcia oznaczeń i typów semaforów.
Dodano: 14 Stycznia 2016, 18:57:28
Przewertowałem dzisiaj trochę fot loków S200, które stanowią lwią część taboru obsługującego kopalnie JSW i wyłapałem parę ciekawostek. Bez spaceru w terenie się nie obejdzie.
Pytanie do fachowców od sygnalizacji. Dotarłem do układu komór w semaforze wjazdowym do podg Szeroka takiego: pcpb. Za odgałęzieniem osłanianym tym semaforem znajduje się wjazd na bocznicę szlakową osłaniany semaforem 3komorowym. Jakie mogą tam wystąpić układy i sygnały?
-
S1, S2 i Sz (Ms2?).
-
No właśnie S2 odpada (sugerowanie się symbolem semafora C na schemacie nie jest obecnie wskazane), chyba że nie ma podawania przelotów. Nie mam pojęcia czy przypadkiem nie będzie tam zcp. Wszak na bocznicy manewrowych nie ma. Podejrzewam, że S1 i S10 na wprost.
-
A dlaczego S10 a nie S2?
-
Na N (semafor w tle na zdjęciu) może być wyświetlony S13, S12 lub S1 (S5 nie, bo najazd jest ze zwrotnego), po nich w przelocie nie może być podane S2.
(http://rail.phototrans.eu/images/photos/big/34/53164.jpg)
-
Komora światła czerwonego w N jest druga od góry? Jesli nie to moze miec uklad pzpc. Wszak na PLK mozliwe wszystko. ;)
-
Jest druga. No i to nie jest sieć PLK ;)
-
Możliwe ze urządzenia nie obsługują przebiegów bez zatrzymania od strony semafora N albo wyjazd na S10.
-
No to wydają się być jedyne opcje. Czas pokaże czego się dowiem na gruncie.
Dodano: 15 Stycznia 2016, 15:54:17
Zacząłem układać tory w TD2. :) wszak układy już są znane. Trochę screenów z dzisiejszego dnia pracy. Docelowo na lewo od torów na screenie z wyjazdem na Pawłowice będą jeszcze tory kopalniane łączące Pawłowice Górnicze z podg Bzie Las.
-
Dobrze by było, żeby Marcin dodał teksture jakiegoś betonu, bo tak wszędzie ta trawa to trochę słabo wygląda...
-
To stan surowy, a jak już mam być szczery to nie beton, a węgiel by się tu przydał :D
Dodano: 17 Stycznia 2016, 11:16:27
Nowe Jastrzębie-Zdrój już czeka na rozjazdy krzyżowe i możliwość rozwoju ponad jedną siatkę. Limit 65000 wierzchołków osiągnięty na obszarze może 1/4 zasięgu +/-8000 :( Niemniej jednak, jakby się uprzeć to jest już przejezdność :D
-
Na razie wersja pierwszego rozwiązania, linia kolejowa 159 oddzielona od sieci JSK. Dla tej wersji pulpit będzie wyglądać tak jak w załączniku. W mojej głowie siedzi jeszcze wersja druga, gdzie całe Jastrzębie i Pawłowice (odpuszczę wam Warszowice, choć wg obliczeń też by się zmieściły) będą na jednej scenerii.
Dodano: 26 Stycznia 2016, 13:40:06
Praca nad V2. Nowa głowica rozjazdowa PGA.
Dodano: 26 Stycznia 2016, 14:29:54
Czy Wy też znacie ten ból, gdy układacie ostatni kawałek toru bez wcześniejszych zapisów i edytor się wysypuje? :D Układ ze zdjęcia na razie jest historią/przyszłością (jak kto woli)
-
Musiało zaboleć :D
-
Oj tak. 2 godziny liczenia i układania łuków z odcinków Straight bardzo boli.
Dodano: 26 Stycznia 2016, 21:49:06
Pozbierałem się. Niestety ponieważ rozjazdy uparcie ustawiają się poziomo, nie udało mi się oddać w 100% efektu wjazdu do PGB od Bzia Lasu, ale i tak efekt jest niezły. Dzisiaj szlak dosięgnął południowej głowicy posterunku odgałęźnego. Coraz bardziej zaczynają mi się naprzykrzać samopowstające góry w scenerii, widoczne na screenie z To.
-
Żeby nie było że temat umarł, przedstawiam efekt cząstkowy wydzielenia Pawłowic Śląskich. Zachodnia głowica rozjazdowa, widok w kierunku Jastrzębia. Jak widać przeszedł wariant z blokadą stacyjną. Szlak na prawo to wyjazd na PG, które znajdą się w rejonie LCS Jastrzębie. Niecka powstała w wyniku szkód górniczych też jest. Wjazd od Jastrzębia ma ustawiony Slope na 5 na długości kilometra, więc raczej ciężkich składów pod wjazdowym nie należy zatrzymywać. Rozwieszę do końca nową trakcję i oddam scenerię do obróbki 24666@ICC.
-
Zmieniła się nieco struktura schematu rejonu LCS Jastrzębie, jako że stacja Pawłowice Śląskie została wyodrębniona do oddzielnej scenerii.
(http://td2.info.pl/index.php?action=dlattach;topic=218.0;attach=3345)
Dodano: 04 Marca 2016, 09:17:20
Wrzutka trochę na ciekawostkę niż postęp prac przy scenerii.
Ongiś w Jastrzębiu-Zdroju takie cuda się przetaczały. Zrzut z filmu ?fref=nf wtedy jeszcze bez drutów. Jak mnie pamięć nie myli do danych to druty powieszono w latach 80' a zdjęto niecałe 20 lat później.
-
Dokumentację złożyłem w JSK w końcu osobiście, w końcu dotarła. Teraz oczekiwanie na odpowiedź...
-
Za natchnieniem @MarcinW ;) i z myślą o @Woku8 prezentuję nowo wykonany wyjazd z PGB.
-
Cieszę się, że pomyślałeś nad wzniesieniem. To jeszcze poproszę od strony PGA (bo od strony PGB nie mam okazji jechać z pociągiem, to nie będę w stanie określić jak tam wygląda wyjazd). Jakbyś potrzebował coś związane z Pawłowicami to daj znać a w miarę możliwości postaram się załatwić (opisać od strony jazdy również).
-
No właśnie nie wiem jak jest teraz, rok temu PGA (samo w sobie z wyjazdem na Pawłowice Śląskie) było w miarę płaskie, dopiero grupy miały spadek i tak mam zrobioną scenerię.
(...) (bo od strony PGB nie mam okazji jechać z pociągiem, to nie będę w stanie określić jak tam wygląda wyjazd) (...)
A jak przyciągasz składy to oblotu nie robisz na PGB?
-
Robię oblot, ale nie czuć spadku/wzniesienia jadąc luzem tego kawałka.
-
A propos oblotu. Częściej wyciągają loki na żeberko, czy na tor szlakowy nr 1?
A wracając do tematu projektu, prace na razie wstrzymałem, gdyż nadal nie mam zezwolenia na dokumentację. :(
-
Na żeberko na pewno nie, chyba że jest długie. Dawno nie byłem, ale przypatrzę się jak będę.
-
Wg map google ma około 78 metrów od krzyżownicy do kozła.
-
Ok, czas na zmianę strategii. 100% odwzorowanie nie będzie możliwe, ponieważ zmianie uległo stanowisko JSK. Prace będą kontynuowane z wykorzystaniem publicznie dostępnych danych (zdjęcia opublikowane już w internecie, dane dostępne do uzyskania z dróg publicznych przecinających i przylegających do szlaków). Opis urządzeń zostanie wykonany w miarę dokładnie i zgodnie z przepisami budowy urządzeń SRK. Prace oczywiście przebiegać będą nieco dłużej, ale projekt i tak zamierzam doprowadzić do końca.
Dodano: 24 Marca 2016, 08:56:02
Stacja Pawłowice w obecnym stanie najprawdopodobniej zniknie za niedługo z forum. W nowej scenerii zmieniona zostanie numeracja torów i semaforów wg załączonego schematu.
-
Wchodzę w opcję odpowiedz a tu informacja, że od ponad 120 dni nic nie drgnęło. Czas to zmienić. Praca nad pulpitem ruszyła dalej. Godzina pracy i głowica ZfB gotowa.
-
Napewno nie wejdzie ten drugi LCS z tym na jednej scenerii?
-
Mówisz o Pawłowicach? Nie da rady. Za duży obszar.
-
To sie młodzi głubic będą :-X
-
Myślisz, że gdy na jednej scenerii umieścimy z 24666@ICC 10 okręgów nastawczych, 3 bocznice i 4 posterunki odgałęźne to się nie pogubią? :D
-
Tak właśnie myślę ;)
-
Sądzę że tak będzie najlepiej jak jest. Włącznie z symulacją blokady stacyjnej między Pawłowicami Śląskimi i Górniczymi, które będą na osobnych sceneriach. Czas pokaże jak będzie wyglądać udostępnienie. Na początek pewnie obie scenerie będą obsługiwane przez twórców. Warto aby online docelowo zawsze były obie scenerie. Żeby nie okazało się nagle, że ktoś połączy rozkład z wjazdem bezpośrednio na stację (brak semaforów na łączniku między PS i PG zapewne pamiętacie).
-
Jeśli tak ma to wyglądać jak piszesz, to warto by było W KOŃCU utworzyć scenerie na sztywno, pod warunkiem że jest to linia realna. Jak to co tworzy Greg, bo ja tylko dekoratorem jestem ;) Czyli od Jastrzębia przez Pawłowice,Warszowice, Żory, Orzesze, Mikołów, i gdy powstaną Katowice kończyły by przykładowo linię. Póki co jest to realna linia ze stacjami idącymi w realnej kolejności, więc moim zdaniem powinny być online scenerie na sztywno jeśli odzwierciedlają real. A np na osobnym serwerze tylko te losowe. Żeby nie było gadki i sytuacji jak miałem dzis.... Jestem w Żorach następne w rozkładzie Warszowice, a mi się karzą przepinać i na Warszowice jechać w odwrotną stronę :D Bzdura i nie smak pozostaje, i każdy by tak zareagował gdyby w pobliżu jego miejscowości gdzie zna rozkład na pamięć nagle zaczęto tworzyć przejazd z kosmosu. ;) Tak samo drażniąca sytuacja gdy dwa pociągi ruszają z tej samej stacji, jadą do kolejnej tej samej ale każdy z nich osobno wjeżdza od innej strony.
-
Kolejny pracowity dzień.
Dodano: 18 Sierpnia 2016, 19:04:19
Prace nad posterunkiem KWK Jas-Mos wstrzymane z powodu drzemki. :) Chwilę wcześniej ułożyła się dokładnie w śladzie istniejącego szlaku wyjazdowego.
-
Dzisiaj bez pomocy kota :) Jas-Mos ułożony.
-
Działamy :)
-
Ale wszystko na zerze? Nudno bedzie ;)
-
Ale wszystko na zerze? Nudno bedzie ;)
Jak to się mówi lepszy rydz niż nic :P Co do samej scenerii widać postępy. Oby tak dalej.
-
Panie, toż to jeszcze nawet wersja alfa nie jest :P
-
Chorobowe czy nie, nieistotne, robota sama się nie zrobi. Dzięki niesamowicie pomocnej apce od Pana Dyrektora ruszyły dalsze prace nad scenerią. Głowica wjazdowa KWK Borynia od strony Jastrzębia w toku układania.
https://img.ttsk.ngo/image/Zfqr
-
Po miesiącach prac i pomiarów dzisiaj ogłaszam ukończenie układów torowych w 100%. I to na tyle dobrych wiadomości. Teraz czas na rzeźbę terenu, elektryfikację LK 159 i stacji Pawłowice Górnicze, która na chwilę obecną lata w powietrzu z powodu bugu obiektu Route, generującego olbrzymią dziurę i uniemożliwiającego precyzyjne przesuwanie kamery w edytorze na jej powierzchni. :/
-
Zostawiam to tutaj jako szacun dla grega za wykonaną pracę !
(https://img.ttsk.ngo/images/2016/12/20/Screenshot2016-12-2018.07.12.md.png) (https://img.ttsk.ngo/image/YJhH)
-
Zazdroszczę tego monitora, napatrzeć się nie umiem :)
Dodano: 22 Grudnia 2016, 19:15:00
Szybki efekt dzisiejszych krótkich prac.
(https://img.ttsk.ngo/images/2016/12/22/Porownanie.png)
-
Pora powoli na podsumowanie prac w roku 2016:
- układ torowy 100% (realność 95%, ponieważ prace prowadzone były na przestrzeni czasu, w miarę pojawiały się praktyczne narzędzia, co ułatwiało odwzorowanie, ale zanim to nastąpiło ułożone wcześniej tory okazały się nieco uciekać, przez co dystans między końcowymi punktami na gruncie i scenerii rozjechał się prawie dwukrotnie)
- osygnalizowanie i oznakowanie 70% (w tym sygnalizacja z uwzględnieniem SCS 100%, oznakowanie z uwzględnieniem parametrów prędkościowych torów 25%)
- ukształtowanie terenu 14%
- otoczenie 2%
Zatem jak widać prac jeszcze mnóstwo przede mną. I takie też mam noworoczne postanowienie: dokończyć ten mozolny projekt w roku 2017.
-
Postęp prac elektryfikacyjnych w Pawłowicach Górniczych.
(https://img.ttsk.ngo/images/2017/01/04/1.th.png) (https://img.ttsk.ngo/image/HVjy) (https://img.ttsk.ngo/images/2017/01/04/2.th.png) (https://img.ttsk.ngo/image/HMbQ) (https://img.ttsk.ngo/images/2017/01/04/3.th.png) (https://img.ttsk.ngo/image/HSs7) (https://img.ttsk.ngo/images/2017/01/04/4.th.png) (https://img.ttsk.ngo/image/HaqF) (https://img.ttsk.ngo/images/2017/01/04/5.th.png) (https://img.ttsk.ngo/image/R28f) (https://img.ttsk.ngo/images/2017/01/04/6.th.png) (https://img.ttsk.ngo/image/R8HP)
-
W związku z trudnym okresem w życiu prywatnym prace nad scenerią zostają wstrzymane do odwołania. Jako że rozwój scenerii obecnie przewidywał ukształtowanie terenu nie jestem w stanie nawet udostępnić jej dekoratorom, nad czym ubolewam, gdyż mogłoby to nieco przyspieszyć prace. Niemniej jednak jeśli ktoś odważny będzie chciał posiedzieć nad mapą topograficzną oraz scenerią, aby odwzorować w miarę wiernie teren jestem otwarty na propozycje pomocy. Takowe proszę kierować na PW, odezwę się w miarę możliwości (na forum będę w miarę regularnie).
-
120 dni bez wieści to dużo dni :) Mniejsza. Coś się cały czas dzieje. Powoli, małymi kroczkami i do przodu. Status scenerii na dzień dzisiejszy to:
- układ torowy 100%
- elektryfikacja 95% w tym:
- sieć trakcyjna na LK159 100%
- sieć trakcyjna na posterunku Pawłowice Górnicze 90% (wstrzymane z powodu błędu obiektu Route)
- sygnalizacja 75% (możliwe braki w obiektach TrackMagnet, wskaźniki, do ustalenia prędkości szlakowe i ograniczenia na liniach kopalnianych
- otoczenie (w tym ukształtowanie terenu) 10%