Train Driver 2

Dział techniczny => Zgłoszenia – tickety => Zamknięte/Odrzucone => Wątek zaczęty przez: guzik32 w 18 Maj 2017, 13:53:52

Tytuł: Edytor i edycja terenu
Wiadomość wysłana przez: guzik32 w 18 Maj 2017, 13:53:52
Postanowiłem wrzucić tutaj ten filmik, żeby osoby zajmujące się całym edytorem mogły podpatrzeć jakieś dobre rozwiązania do tedekowego edytora. Filmik ten pokazuje jak łatwo i przyjemnie można tworzyć ciekawą siatkę terenu z teksturami oraz używanie pędzli do tekstur czy obiektów. Ile ja bym dał za taki edytor to sobie nawet sprawy nie zdajecie :D A samo tworzenie stacji można dzięki temu skrócić z 2-3 tygodni w moim przypadku do paru dni. https://www.youtube.com/watch?v=vqv-eBug02g

Także ten materiał leci na propozycję rozwoju, może i nierealną ale zawsze spróbować warto.
Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Edytor i edycja terenu
Wiadomość wysłana przez: trainfun09 w 18 Maj 2017, 14:56:40
Ja mam lepszy pomysł: moduł w edytorze Td2, który generuję siatkę z Terrain Pointów o określonym przez użytkownika polu jednego kwadratu. Więc na przykład, jeśli ktoś chce zrobić górę, podnosi tylko TP. Też jest łatwo.

Tytuł: Odp: Edytor i edycja terenu
Wiadomość wysłana przez: gravition w 18 Maj 2017, 14:58:09
Możesz sobie taką siatkę wygenerować za pomocą excela, ja tak robiłem i działało to bardzo sprawnie.
Tytuł: Odp: Edytor i edycja terenu
Wiadomość wysłana przez: Zuger_Polska w 20 Maj 2017, 14:38:52
Możesz sobie taką siatkę wygenerować za pomocą excela, ja tak robiłem i działało to bardzo sprawnie.
Mógłbyś opisać jak?
Tytuł: Odp: Edytor i edycja terenu
Wiadomość wysłana przez: guzik32 w 20 Maj 2017, 15:38:38
I jeszcze jeden przykład. Ktoś wczoraj wrzucił na SB link do tego filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=Qa2wEURJFTE&feature=youtu.be&t=4m55s
To jest na Unreal Engine 4 i też wgniata w fotel. Szczenę można zbierać z podłogi. Ehhh się rozmarzyłem :D Od 4:53 jest efekt końcowy pokazany. Przejazd przez takie coś na pewno został by w pamięci.
Tytuł: Odp: Edytor i edycja terenu
Wiadomość wysłana przez: guzik32 w 08 Czerwiec 2017, 10:20:23
Będę kontynuować wątek i dalej wrzucać propozycję i przykłady na rozwój edytora. Dzisiaj natrafiłem na Train Simulator Route Editor 5 oraz na to jak wygląda generowanie terenu i tekstur terenu.

https://www.youtube.com/watch?v=L119I8Mup24

Dzięki takiemu narzędziu możecie sami zobaczyć jak przy pomocy tak świetnego edytora można by szybko odwzorować prawie całą Polskę a co za tym idzie stałe połączenia stacji. Takie rozwiązanie może i wygląda na mało realne, że kiedyś powstanie w tedeku (chociaż ja mam dużą wiarę w naszych programistów), to jednak liczę że edytor będzie usprawniany i będzie ułatwiać pracę a nie utrudniać.
Wrzucam to i mam nadzieję, że takie rzeczy są brane pod uwagę przy rozwoju edytora, a i ile by więcej stacji i terenów powstawało z takim narzędziem w ręku to chyba nie trzeba mówić. Bo taki edytor nie dość, że daje nam wysokość z HGT terrain data to od razu na to wrzuca teksturę terenu, no przecież to jest bajka i jedynie co by było do roboty to położenie torów i zrobienie otoczenia co by zajęło parę chwil gdyż widać dokładnie na tej teksturze gdzie co stoi.

Msts powstał w 2001 roku a dostaje takie narzędzia, tedek ma ile? niecałe 2 lata? Wiem, że to nowy projekt i po ostatniej burzy mamy zmiany w kadrach programistów, jednak ja nadal będę naciskać na takie narzędzia. Bo terrain pointy wcześniej czy później każdemu zajdą za skórę i taki człowiek zamiast tworzyć dalej po prostu rzuca robotę i mówi basta. I to w głównej mierze od edytora będzie zależeć przyszłość Train Driver 2, moim zdaniem oczywiście.

Cały rozwój edytora również będę śledzić i to od tego czynnika będzie uzależniony mój wkład w ten projekt.

Pozdrawiam

Tytuł: Odp: Edytor i edycja terenu
Wiadomość wysłana przez: Freinz666 w 08 Czerwiec 2017, 13:28:23
Zgadzam się z Twoją wypowiedzią skoro chcemy mieć jak najbardziej realny symulator ważną sprawą jest też i teren był w miarę przypominał on ten rzeczywisty, no i oczywiście dążenie do połączenia stacji ze sobą. Wiadomo im łatwiejsze tworzenie terenu, a przy tym bardziej realistyczne tym lepiej, bo ktoś będzie chciał zająć się tym projektem i będzie on bardziej przyjemny i łatwiejszy w obsłudze co za tym idzie więcej osób może wykonać trasę :). Wiadomo TD2 składa się z kilku części właśnie trasy, dyżurny ruchu, oraz maszyniści, więc ważne by każdy z tych elementów był usprawniany i cieszę się że są ludzie, którym chce się tu robić. Po za fajnym edytorem terenu przydał by się dobry program do tworzenia modeli lokomotyw, jak i składów bo to też jest dość trudne i skomplikowane i na koniec zostaną już tylko pierdoły, które i tak cieszą ale to inny temat