-
(https://img.ttsk.ngo/images/2018/02/17/BKP_Ryszard.md.png)
Przedstawiam Wam stację Bystrzyca Kłodzka Przedmieście.
Bystrzyca Kłodzka Przedmieście to stacja, położona na jednotorowej, zelektryfikowanej linii kolejowej 276, która zaczyna się we Wrocławiu Głównym a jej Polska część kończy w Międzylesiu. Na scenerii znajdziemy także przystanek Bystrzyca Kłodzka. W planach było zrobienie stacji Długopole Zdrój, ale nie było jak poprawnie i sensownie zrobić tunelu, więc stacja ta została pominięta, przez co sceneria kończy się nieco szybciej. Stacja obsługiwana jest z nastawni BKP, oraz BKP1, posiada sygnalizację świetlną na której w rzeczywistości nie ma możliwości podania manewru, dlatego też w naszym Tedeku manewry na stacji odbywają się tylko i wyłącznie na zasadzie komend "Do mnie" i "Ode mnie".
ZABRONIONE JEST MODYFIKOWANIE SCENERII BEZ WIEDZY I ZGODY AUTORÓW.
Prędkości drogowe:
- Szlak Gn - 80km/h,
- Szlak Dm - 80km/h.
Mamy świadomość, że sceneria nie jest w 100% realna, ale staraliśmy się zrobić ją na tyle realną na ile pozwalał TD2.
Osoby które przyczyniły się do powstania scenerii:
+ hulek -> wspaniale wykonane otoczenie
+ trichlor -> słupki hektometrowe, sieć trakcyjna, pulpit SCS, semafory i wskaźniki
+ Ryszard -> wstępne otoczenie, izolacje, układ torowy i poprawa otoczenia
+ Neodokuran -> drobne poprawki
Wielkie podziękowania dla was wszystkich :D
(https://img.ttsk.ngo/images/2018/03/04/2018-03-04_12-54-44_dispatcherBystrzycaKlodzkaPrzedmiescie-SCS.md.png)
Nowe screeny w przygotowaniu.
Życzę miłego dyżurowania ;)
-
Już sądziłem, że nie polubię ten scenerii bo nie będę miał się do czego doczepić bo screeny naprawdę rewelacja, ale widzę, że solidnie zadbaliście oto, abym się nie nudził. ;D
Od szlaku Dm:
- W13 nie odnoszący się do niczego,
- brak W8 do W27a ( 8 ),
- sekcjonowania podłużne - krzyżują się przewody między wysięgnikami "ok(x)",
- brak W8 do W9 (most),
- tarcza D6 (7) nie odnosząca się do niczego, brak W14,
- odwrotnie W9 (most) od strony stacji,
- lewitujące lub zbyt nisko (na wysięgniku) wskaźniki We2a i We3b
- brak We3a,
- brak We1,
- ToH do sem. H droga ham. 737m,
- rezonator SHP przy sem. H (wjazdowym),
- zbędne W6,
- odwrotnie W9 (wiadukt za semaforem H),
- obie tarcze D6 (4) przy wiadukcie nie odnoszące się do niczego, brak W14,
- oba wskaźniki W27a przy wiadukcie i oba z prędkością 80km/h, po co? Jeszcze na początku szlaku "Dm" jest W27a z ( 8 ), więc w stacji powtórzenie bez sensu,
- za rozjazdem 18, kolejny W27a ( 8 ) w kierunku szlaku,
- nie poprawne wysięgniki,
- przerwy w ciągłości przewodów,
- brak W17,
- W4 po lewej (w kierunku sem. E i F),
- sekcjonowania podłużne - każde z bez prądową, po cholerę?
- lewitujące "naprężacze" sieci trakc.,
- za rozjazdem 1, klasycznie znowu W27a,
- rezonator SHP przy sem. A,
- ToA do sem. A droga ham. 1500m!,
- peron na p.o. Bystrzyca Kłodzka, który ma w rzeczywistości 290m tutaj ma 674m!
- rezonator SHP w środku peronu,
- W16 do W4 droga ham. 1420m! (w kierunku szlaku),
- W16 do W4 droga ham. 1120m! (w kierunku stacji),
- od szlaku Gn brak W8 do W27a ( 8 ),
- ogólny bałagan z W13,
No Panowie.. Co jest?! Pierdyliard W27 totalnie bez sensu, bez zmian prędkości, D6 cholera wie po co i do czego, od razu informuję, że jest różnica pomiędzy W8, a D6. Odwrócone W9, ale najlepsze to te odległości na końcu, no kogoś poniosła fantazja. Rany boskie. I co to za głupia moda, że każde sekcjonowanie sieci jest z obowiązkiem jazdy bez prądowej? Gdyby w rzeczywistości takie coś było, to by szło wylewu dostać.
Znowu się powtórzę, otoczenie jest dodatkiem, to nie jest najważniejsza rzecz. Otoczenie naprawdę wyszło super, jestem pod wrażeniem. Niestety czar pryska, jak ja widzę co się dzieje na torach.
Ehh..
-
Co do sekcjonowań - najlepiej zaraz na wyjazdach z magicznego lasku zmiana podstacji (bezprądowa), potem bezprądowa obowiązkowo na granicy elektrycznej stacji z obu stron. Na szlaku pomiędzy można zrobić bez obowiązku bp.. Jeśli jest tak (nie pobierałem i nie oglądałem scenerii):
[M. LASEK] -<bp.>-----<bp.>-[STACJA]-<bp.>-----<bp.>-[M. LASEK]
to siłą rzeczy wszędzie będą bezprądowe (bp.). Przepisy. Ale jeśli granicę stacji zrobi się z głową (i przepisami) to przy ruchu prawostronnym maszyniści nie będą kląć na W8.
-
No to już przynajmniej wiadomo, kto się tak popisał z "poprawnym" osygnalizowaniem.
-
No.. no.. otrzymałem świeżą paczuszkę z poprawkami i teraz to ja rozumiem. :)
Od szlaku Dm:
- W13 nie odnoszący się do niczego,
- brak W8 do W27a ( 8 ),
- sekcjonowania podłużne - krzyżują się przewody między wysięgnikami "ok(x)",
- brak W8 do W9 (most),
- tarcza D6 (7) nie odnosząca się do niczego, brak W14,
- odwrotnie W9 (most) od strony stacji,
- lewitujące lub zbyt nisko (na wysięgniku) wskaźniki We2a i We3b
- brak We3a,
- brak We1,
- ToH do sem. H droga ham. 737m,
- rezonator SHP przy sem. H (wjazdowym),
- zbędne W6,
- odwrotnie W9 (wiadukt za semaforem H),
- obie tarcze D6 (4) przy wiadukcie nie odnoszące się do niczego, brak W14,
- oba wskaźniki W27a przy wiadukcie i oba z prędkością 80km/h, po co? Jeszcze na początku szlaku "Dm" jest W27a z ( 8 ), więc w stacji powtórzenie bez sensu,
- za rozjazdem 18, kolejny W27a ( 8 ) w kierunku szlaku,
- nie poprawne wysięgniki,
- przerwy w ciągłości przewodów,
- brak W17,
- W4 po lewej (w kierunku sem. E i F),
- sekcjonowania podłużne - każde z bez prądową, po cholerę?
- lewitujące "naprężacze" sieci trakc.,
- za rozjazdem 1, klasycznie znowu W27a,
- rezonator SHP przy sem. A,
- ToA do sem. A droga ham. 1500m!,
- peron na p.o. Bystrzyca Kłodzka, który ma w rzeczywistości 290m tutaj ma 674m!
- rezonator SHP w środku peronu,
- W16 do W4 droga ham. 1420m! (w kierunku szlaku),
- W16 do W4 droga ham. 1120m! (w kierunku stacji),
- od szlaku Gn brak W8 do W27a ( 8 ),
- ogólny bałagan z W13,
Zostały jedynie braki W17, oraz kilka uwag odnośnie sieci trakcyjnej:
- na wysokości rozjazdu 4, na torze głównym zasadniczym wysięgnik z niepoprawnym odciągiem,
- przy rozjeździe 18, wysięgnik z niepoprawnym odciągiem,
- przy rozjeździe 17, wysięgnik dla toru głównego zasadniczego wchodzi w skrajnię dla toru 2,
- przy rozjeździe 17, wysięgnik z niepoprawnym odciągiem,
- przy rozjeździe 16, wysięgnik wyciągnąć bardziej do zewnątrz (między roz. 16, a 17 sieć "wychodzi" poza obszar pracy ze ślizgaczem pantografu),
- naprężacze proponuję ustawić pod tym samym kątem co przewody od niego odchodzące, aby nie było efektu "łamania" przewodów.
Jeszcze to poprawić i nie mam więcej zastrzeżeń.
-
Zostały jedynie braki W17, oraz kilka uwag odnośnie sieci trakcyjnej:
- na wysokości rozjazdu 4, na torze głównym zasadniczym wysięgnik z niepoprawnym odciągiem, poprawny
- przy rozjeździe 18, wysięgnik z niepoprawnym odciągiem,tu się zgadzam, zmieniłem
- przy rozjeździe 17, wysięgnik dla toru głównego zasadniczego wchodzi w skrajnię dla toru 2, zmieniony na 3dk (nad zwrotnicą 17
- przy rozjeździe 17, wysięgnik z niepoprawnym odciągiem, jeśli chodziło o wysięgnik na jeden przewód jezdny to zmieniłem z krótkiego na długi
- przy rozjeździe 16, wysięgnik wyciągnąć bardziej do zewnątrz (między roz. 16, a 17 sieć "wychodzi" poza obszar pracy ze ślizgaczem pantografu), poprawione
- naprężacze proponuję ustawić pod tym samym kątem co przewody od niego odchodzące, aby nie było efektu "łamania" przewodów. poprawione
dodatkowo za radą UAZa wszelkie wskaźniki oddalone są od osi torów na odległość 3 m zamiast standardowo 2,5 m.
W imieniu redakcji,
Judyta
-
Ładna mapa, ale mieszkam w Bystrzycy Kłodzkiej i mało podobna jest do oryginału. Gdybym umiał robić mapy na pewno zastosowałbym tu wiele poprawek, ale ogólnie bardzo ładna mapa ;D
-
Ładna mapa, ale mieszkam w Bystrzycy Kłodzkiej i mało podobna jest do oryginału. Gdybym umiał robić mapy na pewno zastosowałbym tu wiele poprawek, ale ogólnie bardzo ładna mapa ;D
Niestety drogi panie czytac trzeba bo jest napisane w pierwszym poscie
Mamy świadomość, że sceneria nie jest w 100% realna, ale staraliśmy się zrobić ją na tyle realną na ile pozwalał TD2.
-
Pytanie: Było robione na podkładach z geoportalu?
-
Czytałem, ale wyraziłem tylko swoją opinię ;D
-
Pytanie: Było robione na podkładach z geoportalu?
Nie wiem pytac sie Ryszarda. Ja jak robilem otoczenie nie bylo podkladow do tego, lecz otoczenie staralem sie robic na podstawie geoportalu bez podkladow, ale nie oszukujmy sie niektore miejsca z geoportalu sa niewyrazne :-\
-
W związku z pewnymi wydarzeniami zmianie uległ sposób udostępniania scenerii. W najbliższym czasie pojawi się link do najnowszej wersji z 02-09-2017r. Sceneria nie będzie już rozwijana. Pomimo tego nadal zabronione będzie edytowanie scenerii bez zgody i wiedzy autorów scenerii. Na scenerii zostało usunięte/przesunięte/wstawione również kilka obiektów, różnice powinni zauważyć dyżurni, którzy mieli okazję już dyżurować na BKP wcześniej.
-
mogłeś zostawić tak jak było :)
-
Przy okazji wydania ostatniego update'a BKP postanowiłem poprawić w niektórych miejscach otoczenie :D Zmianie uległ najbardziej przystanek Bystrzyca Kłodzka. W obrębie stacji Bystrzyca Kłodzka Przedmieście otoczenie zmienione zostało w kilku miejscach, nie mniej jednak jest to widoczny zabieg. Zapodaję kilka screenów na zachętę
(https://img.ttsk.ngo/images/2017/09/02/BK1.md.png)
(https://img.ttsk.ngo/images/2017/09/02/BK2.md.png)
(https://img.ttsk.ngo/images/2017/09/02/bk4.md.png)
(https://img.ttsk.ngo/images/2017/09/02/bk3.md.png)
-
Mam pytanie bo nie widzę skąd można pobrać pliki do stacji aby móc dyżurować, pozdrawiam.
-
Mam pytanie bo nie widzę skąd można pobrać pliki do stacji aby móc dyżurować, pozdrawiam.
W najbliższym czasie pojawi się link do najnowszej wersji z 02-09-2017r.
-
Link do scenerii znajduje się w pierwszym poście.
Informacja:
Jeśli zauważysz że dyżurny nie radzi sobie z obsługą stacji zrób screena i wyślij do mnie. Takich osobników umieszczać będziemy na czarnej liście. Jeśli zauważysz osobę z czarnej listy obejmującej dyżur na stacji zrób screena i napisz skargę. Osoba zostanie odpowiednio ukarana. Aby zniknąć z czarnej listy trzeba przejść 2 egzaminy. Jeden z podstaw prowadzenia ruchu, a drugi z obsługi składów różnego typu na tej scenerii.
-
Informacja:
W dniu dzisiejszym do czarnej listy dołączają 2 osoby.
W najbliższym czasie poprawiony zostanie błąd znaleziony przez @Drozda32
-
Drobna uwaga: Rozjazdy 11/12 w rzeczywistości są nastawiane ręcznie. Co do zwrotnicy 5 to nie wiem.
Może sceneria nie będzie już rozwijana, ale warto poinformować :)
-
Wszystkie rozjazdy w BKP w realu są mechaniczne szkoda ze autor zrobił scs
-
FACEPALM 8) Wiekszosc scenerii ma SCSa bo albo mamy wajchy do ksztaltow albo "nakladke komputerowa" xD na inne urzadzenia poki co ;) Jak by byly wajchy nastawiane w nastawni a na scsie tylko semafor bez izolacji (bo pewnie daloby sie zrobic ,lub semafor nastwiany wajcha jak poki co tylko TZ to by wiekszosc tego nie ogarla. Samemu mi chodzi taka proteza na jednej z moich stacji po glowie bo juz mie nudza czy ksztalty czy kliku na komputerku a kostki czy inne tgo typu by urozmaicilo rozgrywke :D. Ale to temat na inny watek.
-
Do czarnej listy dodana została kolejna osoba.
Nie sądziłem, że tak szybko będzie się zapełniać :D
Informacja:
Proszę wszystkich o pobranie scenerii, poprawiono błąd znaleziony przez @Drozda32[No i odnośnie ręcznego rozjazdu 11 i 12. Celowo został zmieniony ich napęd, aby zapobiec przestawieniu go przez trolla i późniejszych problemów. Jak zostanie kiedyś wprowadzony rozjjazd ręczne działający na klucz, to zostanie to zmienione. A co do rozjazdów mechanicznych. Niestety te modele nie są zbytnio podobne do tych, które tam są, więc wybrałem te, które je najbardziej przominają.
-
hmm nie działa SWDR3 bo nie ma takiej stacji. co robimy?
-
Którą wersję masz pobraną? Ostatnio wyszła najnowsza i miała być już wpisana do SWDR3.
Edit: No, ale jak widać nikt z szanownej administracji nie wywiązał się ze swojego zadania. // Fakt, przepraszam, totalnie zapomniałem, już poprawiam :) ~Ulfrig
-
Informaja:
W związku z powstałym wątkiem: http://td2.info.pl/index.php/topic,2703.msg33256.html#msg33256 . Informuję, że kiedy zostanie to wprowadzone do gry, na samej scenerii zostanie to też uwzględnione.
-
Jeden z mechaników (Trepan) podczas jazdy na towarowym, gdy dyżurowałem, poinformował mnie, że na jego woltomierzu pojawiają się jakieś kosmiczne wartości prądu płynącego z sieci trakcyjnej.
-
Kawał super roboty. Ryszard po raz kolejny wykazał się i zrobił dobrą scenerię :)
-
Dodany kolejny użyszkodnik do czarnej listy.
Tym sposobem wykasowany zostaje link do pobierania scenerii. Nie będę już tolerował takich rzeczy.
-
Dodany kolejny użyszkodnik do czarnej listy.
Tym sposobem wykasowany zostaje link do pobierania scenerii. Nie będę już tolerował takich rzeczy.
To wracamy do autoryzacji? :p
-
Osoby, które już mają pobraną stację mogą jak najbardziej ją na dysku trzymać i na niej dyżurować, ale to nie tyczy się osób z czarnej listy. Na razie będą poprawiane dalsze bugi, które są odczuwalne przy jeździe. A co do rozsyłania scenerii po tych poprawkach to nie wiem, potem się będę zastanawiał nad tym.
-
Jeden z peronów w BKP lewituje.
-
Tak, wiem, co ciekawe przeoczyłem to już bardzo dawno i dziś sobie przypomniałem. Poprawki te i inne już są w toku.
-
//Bystrzyca Kłodzka Przedmieście została na życzenie autora skasowana w SWDR3
-
Bystrzyca Kłodzka Przedmieście ponownie dodana do SWDR3 z numerem scenerii 34f77277 w dniu 22 grudnia 2017.
Autoryzacja na stację u Ryszarda.
CM trichlor
-
W związku z koniecznością poprawienia izolacji z powodu utworzenia pulpitu kostkowego przez @trichlor do tejże scenerii proszę absolutnie wszystkie osoby autoryzowane o zgłoszenie się na PW do mnie, podeślę scenerię i pulpity. Jednocześnie informuję, że w wersji 0.10 będą 2 wersje BKP. Jedna do obsługi tak jak w rzeczywistości, a druga do obsługi przez SCS/SPK.
-
Chcecie zdjęcia wszystkich stacji na scenerię od Kłodzka po Międzylesie?