Train Driver 2

Dział techniczny => Wasza Twórczość => Inna twórczość => Wątek zaczęty przez: chudya w 04 Lipiec 2017, 20:22:27

Tytuł: Modelowanie
Wiadomość wysłana przez: chudya w 04 Lipiec 2017, 20:22:27
Cześć.

Niedawno ukończyłem usuwanie ze swojej scenerii (będącej jeszcze na etapie pieluch) usuwanie obiektów, które będą skasowane w następnej wersji edytora z przyczyn wiadomych. Niestety, z zasobów zniknie m. in. szafa srk. Przejeżdżając obok takowej pomyślałem sobie: "Zrobię kilka zdjęć i zobaczę, co z tego wyniknie." Zrobiłem fotki, a wieczorem zainstalowałem Blendera.
I teraz mam kilka pytań. Tak na początek:
1. JEŚLI mój model byłby wykonany na tyle sensownie, aby się nadawał do dodania do edytora, jakie warunki musi spełniać?
2. W jakim formacie ma być eksportowany?
3. Jaki maksymalny rozmiar mogą mieć tekstury?

Jakieś tam początki początków początkowego początku...
(https://img.uetam.pl/images/2017/07/04/szafa.th.jpg) (https://img.uetam.pl/image/8svoe)
Tytuł: Odp: Modelowanie
Wiadomość wysłana przez: mentorious w 04 Lipiec 2017, 20:28:29
FBX i teksturky w paczuszce, rozmiar "stosowny", jak podrzucałem to nie było restrykcyjnych kryteriów, po prostu taki rozsądny między jakością a rozmiarem. Co do punktu pierwszego, myślę, że jak podrzucisz gotowy model jeśli uznasz, że się nadaje, komuś z modelarzy like @Uazownik to zerkną na to okiem i dadzą Ci znać czy trzeba coś poprawić  ;) Ja chwilowo lecę na zaintegrowanej grafice, więc nie miałbym nawet jak otworzyć  :-\

Gratulację decyzji, eh żeby każdy tutaj miał takie podejście jak Ty.. :)
Tytuł: Odp: Modelowanie
Wiadomość wysłana przez: chudya w 04 Lipiec 2017, 20:48:44
Kłopot w tym, że dla mnie, jako laika, stwierdzenie rozmiar "stosowny" nie mówi nic a nic. Czy przy takiej szafie wysokości 2m mam się zmieścić w 1, 5, 10MB?... Pojęcia nie mam zielonego!

Dodano: 04 Lipiec 2017, 23:26:49


Wczoraj pierwszy raz zainstalowałem Blender.

Oto moje dzieło! :)

(https://img.uetam.pl/images/2017/07/04/szafa96f67.th.jpg) (https://img.uetam.pl/image/8shLL)

Można by się jeszcze bawić z zawiasami, czy miejscem na klucz, ale to chyba za drobne szczegóły, aby miały znaczenie.

Chciałem to wrzucić na sketchfab, ale bez tekstur tam się pojawia, chociaż są dołączone do .blend. Nie wiem, co robię źle.

I nadal nie wiem, jaką objętość max może mieć tekstura takiej szafy na przykład. Ten akurat obiekt ma 2,3MB. To za dużo?
Tytuł: Odp: Modelowanie
Wiadomość wysłana przez: Coyotek w 05 Lipiec 2017, 20:47:18
Do FBXa i tak Blender zdrowo to skompresuje. Z teksturą to myślę, że między 512x512 a 1024x1024 można balansować, aby zachować jakość przy optymalizacji.
Tytuł: Odp: Modelowanie
Wiadomość wysłana przez: chudya w 07 Lipiec 2017, 17:54:13
Zmniejszyłem teksturę. Wyszło 1024x606, więc w zaleceniach się mieści. Plik Blend zajmuje ok. 1MB.

I udało mi się wreszcie czegoś nie zepsuć, bo umieściłem model na sketchfab razem z teksturami :)

https://skfb.ly/6spqq (https://skfb.ly/6spqq)

Dodano: 09 Lipiec 2017, 23:46:30


Posiedziałem odrobinę nad garażami, których również ma nie być. Weźcie tylko poprawkę, że dopiero zaczynam bawić się w blenderze i na razie jakoś radzę sobie z prostymi obiektami.

https://skfb.ly/6s7Sr (https://skfb.ly/6s7Sr)

(http://img.uetam.pl/images/2017/07/09/render.th.png) (http://img.uetam.pl/image/8BS7P)
Tytuł: Odp: Modelowanie
Wiadomość wysłana przez: chudya w 16 Lipiec 2017, 23:28:52
Tak sobie pomyślałem, że koło nastawni widziałem kilka starych palet. Może jedna by się tu przydała...

(http://img.uetam.pl/images/2017/07/16/render.th.png) (http://img.uetam.pl/image/8ca33)

https://skfb.ly/6suAV (https://skfb.ly/6suAV)

Zrobiona w jeden wieczór, więc szału nie ma :)
Tytuł: Odp: Modelowanie
Wiadomość wysłana przez: Kacper9 w 17 Lipiec 2017, 07:49:07
Chudya jest szansa na blaszaka na loka (jedno stanowisko) (przelotowego coby to ew. zbić w coś dłuższego)? BO tu jest deficyt już teraz ;).
Tytuł: Odp: Modelowanie
Wiadomość wysłana przez: chudya w 17 Lipiec 2017, 08:12:29
W Zamościu, o ile pamiętam, takowego nie ma, ale na jesieni będę miał robotę w pewnej cukrowni i tam coś takiego widziałem. Jeśli uda mi się zrobić fotki i cokolwiek zmierzyć, to szansa na wykonanie będzie.
Tytuł: Odp: Modelowanie
Wiadomość wysłana przez: mistersix w 17 Lipiec 2017, 13:11:58
Wykonałbyś jakieś obiekty które można by umiescić w kabinach? Na przykład termosy, butelki itp.
Tytuł: Odp: Modelowanie
Wiadomość wysłana przez: chudya w 17 Lipiec 2017, 13:13:23
Mogę spróbować. Jeszcze żadnych walców nie robiłem - czas zacząć! :)
Ale najwcześniej dziś wieczorem.
Tytuł: Odp: Modelowanie
Wiadomość wysłana przez: trichlor w 17 Lipiec 2017, 13:19:39
Jak dla mnie bomba te dzieła. Zważywszy, że za chwilę nie będzie wielu modeli w TD2 to taki nowy artysta jest na wagę złota. Pracuj mistrzu i czekamy z niecierpliwością na Twoje obiekty.

W imieniu redakcji,

Judyta

P.S. Mam nadzieję, że reszta ADM podziela moje zdanie i entuzjazm.
Tytuł: Odp: Modelowanie
Wiadomość wysłana przez: LisiczekPL w 17 Lipiec 2017, 15:23:25
Eee... **szczena w dół**. Kłamiesz pan, nie wierze Ci że to w jeden dzień się tego nauczyłeś...  XDD.

A tak na serio... CUDO. Rób więcej proszę, przydatne to będzie. Jakieś perony spróbuj zrobić bo brakuje i wszędzie są te same :p.

Ps. Nauczyłbyś mnie trochę obsługi tego?
Tytuł: Odp: Modelowanie
Wiadomość wysłana przez: genrufin w 17 Lipiec 2017, 17:17:16
Nauka jak nauka ale na prostym przykladzie szescianu w kilku screenach jak oteksturowac i wrzucic do td by sie przydalo
Tytuł: Odp: Modelowanie
Wiadomość wysłana przez: mentorious w 17 Lipiec 2017, 17:23:40
W sumie perony to nie glupi pomysl. Przyda sie teraz sporo nowych, a to tylko kwestia dobrych zdjec/obrobki.


Chudya jest szansa na blaszaka na loka (jedno stanowisko) (przelotowego coby to ew. zbić w coś dłuższego)? BO tu jest deficyt już teraz ;).

W nowej wersji bedzie pare lokomotywowni, jesli to masz na mysli. Nie do konca rozumiem "blaszak", ale jak zloze sprzet do kupy w sierpniu, to zrobie z tego co jest takie kompaktowe obiekty z pojedynczymi "stanowiskami" w paru wersjach zadaszenia i otynkowania.

Eee... **szczena w dół**. Kłamiesz pan, nie wierze Ci że to w jeden dzień się tego nauczyłeś...  XDD.

Ps. Nauczyłbyś mnie trochę obsługi tego?

Nauka jak nauka ale na prostym przykladzie szescianu w kilku screenach jak oteksturowac i wrzucic do td by sie przydalo

Kazdy z programow ma bogata dokumentacje i nie ma sensu klepac po raz enty tego samego. Poza tym  w internecie jest wystarczajaco zrodel, dokladajac do tego wszelkiej masci poradniki uczace lepszych badz gorszych nawykow.
Tytuł: Odp: Modelowanie
Wiadomość wysłana przez: Hammer w 17 Lipiec 2017, 17:44:45
Przeniesiono w odpowiednie miejsce :)
Tytuł: Odp: Modelowanie
Wiadomość wysłana przez: Barterbly w 17 Lipiec 2017, 18:11:25
Nauczenie się takich prostych obiektów do modelowania jest możliwe w jeden dzień zwłaszcza, jeżeli ktoś ma smykałkę i chęci do tworzenia. A w symulatorze brakuje wielu prostych obiektów, wiec praca autora na pewno nie pójdzie na marne :) Nie powinno się w ogóle myśleć, że jeśli ktoś modeluje proste rzeczy to traci czas - wręcz przeciwnie! Doświadczenie i obycie się z narzędziem jest tutaj kluczowe.

@chudya - jesteś na dobrej drodze i trzymaj motywację, jestem przekonany że ujrzymy wiele Twoich obiektów w symulatorze.

Tak dodatkowo: Blender Beginner Tutorial Series: http://www.youtube.com/playlist?list=PLjEaoINr3zgHs8uzT3yqe4iHGfkCmMJ0P polecam dla każdego, kto chciałby rozpocząć przygodę z modelowaniem lub juz rozpoczął - zawsze coś nowego można dla siebie z tych tutoriali wyciągnąć (zwłaszcza, że są one pokazane w prosty i przystępny sposób, bez pośpiechu)
Tytuł: Odp: Modelowanie
Wiadomość wysłana przez: chudya w 20 Lipiec 2017, 21:52:28
mistersix, chciałeś termos - proszę bardzo :D
Teksturowanie takich pokrzywionych powierzchni łatwe już nie jest, dlatego dobrze mi nie wyszło. Może następny obiekt będzie lepszy.

(http://img.uetam.pl/images/2017/07/20/render.th.png) (http://img.uetam.pl/image/84tqd)

I podgląd na sketchfab: https://skfb.ly/6syNq (https://skfb.ly/6syNq)

Chwilowo będzie przerwa w zabawie - wyjeżdżam w swoje ukochane Bieszczady!
Tytuł: Odp: Modelowanie
Wiadomość wysłana przez: mistersix w 20 Lipiec 2017, 22:04:46
Podasz wymiary? Bo wygląda na troche za długi na screenie.
Tytuł: Odp: Modelowanie
Wiadomość wysłana przez: Ryszard-san w 20 Lipiec 2017, 22:06:12
śliczny, a gdzie kawa w kubku ;)
Tytuł: Odp: Modelowanie
Wiadomość wysłana przez: chudya w 20 Lipiec 2017, 22:10:44
Ożeszty w mordę... zapomniałem nalać! :)

28cm wysokości i ok. 8cm średnicy. Nie mam takowego, ale wziąłem wymiary z jakiegoś sklepu internetowego.
Tytuł: Odp: Modelowanie
Wiadomość wysłana przez: UAZownik w 20 Lipiec 2017, 23:40:41
Podasz wymiary? Bo wygląda na troche za długi na screenie.

Chińczycy narobili tyle wersji tych termosów, że grymasić o wysokość tego konkretnego wręcz nie wypada ;)
Tytuł: Odp: Modelowanie
Wiadomość wysłana przez: mentorious w 21 Lipiec 2017, 00:09:21
Mniejsza z wymiarami, proporcje sie trzymaja a przeskalowac mozna. Super, ze masz checi  :)
Tytuł: Odp: Modelowanie
Wiadomość wysłana przez: chudya w 09 Sierpień 2017, 18:45:06
Znów przejeżdżałem obok torów. Potem trochę posiedziałem przy kompie i wyszło mi coś takiego:

(http://img.uetam.pl/images/2017/08/09/render.th.png) (http://img.uetam.pl/image/8DSah)

i link do sketchfab: https://skfb.ly/6sQVz (https://skfb.ly/6sQVz)
Tytuł: Odp: Modelowanie
Wiadomość wysłana przez: UAZownik w 09 Sierpień 2017, 18:48:59
Ładne cacko ;) Szkoda, że kolorki takie sprane, ale na charakterystyczne, powywijane przejścia dla pieszych jak znalazł!
Tytuł: Odp: Modelowanie
Wiadomość wysłana przez: chudya w 09 Sierpień 2017, 18:50:37
Kolorki takie, bo właśnie takie były w rzeczywistości. Jak się coś maluje raz na 5-6 lat, to takie są efekty.
Bariera jest raczej długa (4m) i zagrodzone jest nią stare przejście przez tory - OCZYWIŚCIE jest ścieżka obok :)
Tytuł: Odp: Modelowanie
Wiadomość wysłana przez: MaciejakS w 09 Sierpień 2017, 21:09:14
@chudya, a z tego udałoby ci się zrobić pożytek?
Tytuł: Odp: Modelowanie
Wiadomość wysłana przez: chudya w 09 Sierpień 2017, 21:12:05
Mogę spróbować, ale rzuć chociaż jeden wymiar (szerokość, wysokość, średnica znaku - cokolwiek), żebym mógł pozostałe wyliczyć. I zakładam, że belki mają przekrój kwadratu.
Tytuł: Odp: Modelowanie
Wiadomość wysłana przez: MaciejakS w 09 Sierpień 2017, 21:16:17
Mogę spróbować, ale rzuć chociaż jeden wymiar (szerokość, wysokość, średnica znaku - cokolwiek), żebym mógł pozostałe wyliczyć. I zakładam, że belki mają przekrój kwadratu.
Tak jest ;) belki na przekrój kwadratu.
W rzeczywistości to na obrazku ma 1 metra wysokości pomiędzy, jeżeli miałbym podać idealne wymiary: tylko w weekend, teraz nie mam jak.
Tytuł: Odp: Modelowanie
Wiadomość wysłana przez: Ryszard w 09 Sierpień 2017, 21:39:27
To od czego jest wątek ze zdjęciami obiektów na tekstury? Tam wrzucaj zdjęcia, a zainteresowani modelujący będą poszukiwać w nim zdjęć? Bo tym sposobem zaraz tu (i nie tylko tu) zrobi się młyn z prośbami: Czy z tego zdjęcia da radę zrobić........?
Tytuł: Odp: Modelowanie
Wiadomość wysłana przez: chudya w 09 Sierpień 2017, 23:25:11
Trochę poklikałem i wyszło mi coś takiego:

(http://img.uetam.pl/images/2017/08/09/render7d42f.th.png) (http://img.uetam.pl/image/8nvFC)

i link do sketchfab: https://skfb.ly/6sR8z (https://skfb.ly/6sR8z)
Tytuł: Odp: Modelowanie
Wiadomość wysłana przez: mentorious w 09 Sierpień 2017, 23:45:22
Nalozylbym na to jeszcze jakies zacieki/slady uzytkowania, na textures.com jest masa tekstur zabrudzen. :P
Tytuł: Odp: Modelowanie
Wiadomość wysłana przez: matfre96 w 10 Sierpień 2017, 10:39:12
Najlepiej gdybyś to przybrudził od dołu taki brunatnym nalotem z klocków i ładnie wygladził gradientem.
Tytuł: Odp: Modelowanie
Wiadomość wysłana przez: gravition w 10 Sierpień 2017, 10:42:02
Ja z swojej strony radziłbym też dodać delikatne zaokrąglenie krawędzi, wtedy przedmiot będzie wyglądał naturalniej tak jak na zdjęciu.
Tytuł: Odp: Modelowanie
Wiadomość wysłana przez: chudya w 10 Sierpień 2017, 19:09:17
Wszystkim się nie dogodzi... Jak zrobiłem poprzednią barierkę z szyn, okazało się, że za stara. Tym razem znów za nowa :D
A przecież obie robiłem ze zdjęć wykonanych w terenie.

Na życzenie odrobinę zaokrąglenia dodałem (bacząc na narzekania odnośnie wydajności).
Mam nadzieję, że z rdzą nie przesadziłem :)

(http://img.uetam.pl/images/2017/08/10/render.th.png) (http://img.uetam.pl/image/8nx1M)

i tradycyjnie link do sketchfab: https://skfb.ly/6sRTz (https://skfb.ly/6sRTz)
Tytuł: Odp: Modelowanie
Wiadomość wysłana przez: gravition w 10 Sierpień 2017, 20:56:45
Kilka kosmetycznych zabiegów i wygląda to 1000 razy lepiej, dobra robota :)
Tytuł: Odp: Modelowanie
Wiadomość wysłana przez: mistersix w 11 Sierpień 2017, 19:37:31
Zrobiłbyś taki Czeski radiotelefon? Liczę rownież na zgode na wykorzystanie w maszynie.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b2/PKP_IC_EU07-516_Marketka_5.JPG
Tytuł: Odp: Modelowanie
Wiadomość wysłana przez: chudya w 11 Sierpień 2017, 22:21:15
Mogę spróbować... Znajdzie się jakieś zdjęcie z boku/tyłu? I choć jeden wymiar (na przykład wielkość amperomierza, czy czegokolwiek, żebym mógł sobie policzyć). Jakieś oznaczenie modelu, czy coś w tym stylu byłoby mile widziane - może jeszcze jakąś fotkę w sieci bym znalazł.
P.S. Chwilowo siedzę nad peronowym koszem, ale model mam prawie skończony; teksturowanie trochę mi zajmie. Jednak na pewno już nie dziś. Wróciłem przed chwilą z Bałtowa, a to kawałek drogi ode mnie i jestem wykończony :)
Tytuł: Odp: Modelowanie
Wiadomość wysłana przez: MaciejakS w 11 Sierpień 2017, 22:27:37
Mogę spróbować... Znajdzie się jakieś zdjęcie z boku/tyłu? I choć jeden wymiar (na przykład wielkość amperomierza, czy czegokolwiek, żebym mógł sobie policzyć). Jakieś oznaczenie modelu, czy coś w tym stylu byłoby mile widziane - może jeszcze jakąś fotkę w sieci bym znalazł.
P.S. Chwilowo siedzę nad peronowym koszem, ale model mam prawie skończony; teksturowanie trochę mi zajmie. Jednak na pewno już nie dziś. Wróciłem przed chwilą z Bałtowa, a to kawałek drogi ode mnie i jestem wykończony :)
skądkolwiek jechałes powinieneś wrócić z rangą artist ;D
Tytuł: Odp: Modelowanie
Wiadomość wysłana przez: mistersix w 11 Sierpień 2017, 22:51:13
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/22/PKP_IC_EU07-516_Marketka_4.JPG
http://www.forumkolejowe.pl/ilostan/foto/23081.jpg
https://youtu.be/KcBlFlRUtEY
Pare dodatkowych zdjęc oraz filmik z udziałem podobnego modelu. Najlepiej by było gdybyś miał maxa i mógł sobie zaimportować kabine eu07. Na pocieszenie powstaje skrypt dla t3d do blendera.
Tytuł: Odp: Modelowanie
Wiadomość wysłana przez: chudya w 11 Sierpień 2017, 23:08:27
Nie ukrywam, że w PESEL-u początkowe cyferki mówią o kilku przechodzonych przeze mnie po tej ziemi latach i dorosłem już nawet do tego, aby unikać piracenia, a na 3DS zwyczajnie mnie nie stać. Może, gdybym mieszkał pod mostem i nic nie jadł, stać by mnie było na licencję... :D
A propos końcówki Twojego posta - właśnie miałem pytać, czy jest jakiś rozsądny sposób, aby zrobić eksport do t3d :)

Dodano: 13 Sierpień 2017, 22:43:17


Zmęczyłem jakoś ten kosz. Autor zdjęć - Ryszard - życzył sobie, aby w razie ich wykorzystania poinformować wszystkich o tym fakcie, co niniejszym czynię.

(http://img.uetam.pl/images/2017/08/13/render.th.png) (http://img.uetam.pl/image/8Et6Z)

I link do sketchfab: https://skfb.ly/6sUBS

Dodano: 15 Sierpień 2017, 21:21:12


Zacząłem robić to radio V067:
(http://img.uetam.pl/images/2017/08/15/render.th.png) (http://img.uetam.pl/image/8Eqy3)

i trochę się zatrzymałem... Nadal nie mam żadnych wymiarów, a do tego nie mogę wygrzebać żadnej sensownej tekstury obudowy. Uchwytu mocującego jeszcze nawet nie ugryzłem.

P.S.
Zatrzymałem się też trochę z innego powodu. Jeśli coś dziubię, to w większości dla własnej satysfakcji, a dodatkowo dla dobra ogólnego, ale kiedy się czyta od tygodnia, czy dwóch, niektóre wątki, to robi się słabo i wszystkiego się odechciewa. A jeśli odechciewa się mnie - bądź, co bądź, nic nieznaczącemu użytkownikowi, którego "prace" może nawet nie zostaną wykorzystane - to tym bardziej odechciewa się ludziom, którzy robią coś naprawdę konkretnego.
Tytuł: Odp: Modelowanie
Wiadomość wysłana przez: chudya w 17 Sierpień 2017, 23:27:00
No i trochę jeszcze posiedziałem nad tym, ale nie mam fajnych tekstur na plastik i metal obudowy.

(http://img.uetam.pl/images/2017/08/17/render.th.png) (http://img.uetam.pl/image/8p21e)

i link do sketchfab: https://skfb.ly/6sYBp (https://skfb.ly/6sYBp)
Tytuł: Odp: Modelowanie
Wiadomość wysłana przez: MaciejakS w 18 Sierpień 2017, 09:02:32
Polecam utworzyć swój własny wątek n.t. swojej twórczości modelowania, a tu będą tworzone pytania do modeli
Tytuł: Odp: Modelowanie
Wiadomość wysłana przez: Marcin_S w 18 Sierpień 2017, 12:26:16
No tak, najlepiej z pięć wątków od razu zrobić. Jeden na opis modeli, drugi na screeny, trzeci na komentarze, czwarty na pytania, a piąty jako rezerwa.
Tytuł: Odp: Modelowanie
Wiadomość wysłana przez: chudya w 08 Wrzesień 2017, 15:11:45
Piszę do administracji (tak ogólnie - może ktoś z Was odpowie, bo gdy napisałem PW w sprawie modelu do UAZownika, tak od lipca odpowiedzi się nie doczekałem. Mam nadzieję, że tylko przez brak czasu):
jeżeli chcecie wykorzystać to, co zrobiłem i pokazałem w tym wątku, proszę o kontakt. Przekażę chętnie wszystkie niezbędne pliki - w końcu po to je robiłem. Jeśli będzie trzeba, ktoś pewnie poprawi.
Więcej dziubać nie będę ze względu na to, co napisałem w poście http://td2.info.pl/index.php/topic,2570.msg31703.html#msg31703 (http://td2.info.pl/index.php/topic,2570.msg31703.html#msg31703) oraz na cały wątek o TS.
Tytuł: Odp: Modelowanie
Wiadomość wysłana przez: UAZownik w 08 Wrzesień 2017, 19:18:19
No patrz - a byłem przekonany, że Ci wtedy odpowiedziałem na te PW. Tak czy siak - pierwsze co się narzuca w oczy to to, że tekstury nadają się do małego przemapowania, sporo na nich wolnego, białego miejsca. Na dniach postaram się te modele, które podesłałeś, wrzucić na repo i zobaczyć jak się prezentują.
Tytuł: Odp: Modelowanie
Wiadomość wysłana przez: MaciejakS w 08 Wrzesień 2017, 20:36:56
No tak, najlepiej z pięć wątków od razu zrobić. Jeden na opis modeli, drugi na screeny, trzeci na komentarze, czwarty na pytania, a piąty jako rezerwa.
No jednej osobie nie chciało się przerzucać wątku, wolała dać mi procenty za spam