Train Driver 2

Część Polska => Propozycje rozwoju => Wątek zaczęty przez: Zdebu w 05 Lipiec 2017, 01:46:54

Tytuł: Edytor scenerii w trybie multplayer
Wiadomość wysłana przez: Zdebu w 05 Lipiec 2017, 01:46:54
Czego dotyczy pomysł:
- Edytor
   
Opis pomysłu:
Co tu się rozpisywać, po prostu myślę że był by to ciekawy pomysł dla osób budujących duże stacje w grupach, zamiast wysyłania sobie wzajemnie plików z postępem i pracy tylko jednej osoby naraz, w przypadku multiplayer'a cała grupa mogła by pracować na raz co znacznie przyśpieszyło by postęp prac.
Tytuł: Odp: Edytor scenerii w trybie multplayer
Wiadomość wysłana przez: skyy2 w 07 Lipiec 2017, 01:38:20
Fajne by było takie coś ;)
Tytuł: Odp: Edytor scenerii w trybie multplayer
Wiadomość wysłana przez: Kacper9 w 07 Lipiec 2017, 07:30:00
Niby szkoda serwera, ale jak jest taka opcja (tu preszę technika o wypowiedź) to jestem za!
Tytuł: Odp: Edytor scenerii w trybie multplayer
Wiadomość wysłana przez: Ryszard-san w 07 Lipiec 2017, 09:29:51
Może i technicznie do zrobienia, ale bez sensu. Co będzie jak ktoś będzie chciał wstawić np domek, a 2-ga osoba w tym czasie wstawi tam drzewko?.
Jak już to prędzej bym podszedł do tego, że plik *.sc byłby umieszczony np na serwerze i osoby z grona tworzącego łączyły by się z nim online (max 1 osoba na raz). Odpada przesyłanie plików no i zawsze była by kopia (więc nie groźne przypadkowe skasowanie itp.)
Tytuł: Odp: Edytor scenerii w trybie multplayer
Wiadomość wysłana przez: greg86 w 07 Lipiec 2017, 10:11:04
Może i technicznie do zrobienia, ale bez sensu. Co będzie jak ktoś będzie chciał wstawić np domek, a 2-ga osoba w tym czasie wstawi tam drzewko?.

Zdecydowanie nie zgadzam się z tym, że to ma być bez sensu. Będzie podobnie jak z prowadzeniem ruchu. Komunikacja na TS lub innym komunikatorze. I w cale nie uważam że obie osoby musiałyby się bawić otoczeniem. Jedna robi tory, druga za nią otoczenie. To jest coś co warto przemyśleć.
Tytuł: Odp: Edytor scenerii w trybie multplayer
Wiadomość wysłana przez: Ensifer w 07 Lipiec 2017, 11:07:11
Popieram pomysł Ryszarda. Jednoczesne edytowanie scenerii przez kilka osób może nie zdać egzaminu, no i domyślam się, że implementacja takiego rozwiązania byłaby trudniejsza od zwykłego dzielenia dostępu do pliku.
Tytuł: Odp: Edytor scenerii w trybie multplayer
Wiadomość wysłana przez: Mistrzu w 07 Lipiec 2017, 12:34:38
To może być lekarstwo na potworne ilości czasu które zajmuje budowa scenerii realnych. Powiedzmy jeden buduje stację x a drugi buduję stację y, to znacznie przyśpieszy pracę. To że ktoś będzie robił to samo to chyba najbardziej błachy problem. Dostęp do mapy miały by tylko osoby z którymi budujemy tą scenerię. Komunikacja przez TS to raczej oczywiste.
Tytuł: Odp: Edytor scenerii w trybie multplayer
Wiadomość wysłana przez: greg86 w 07 Lipiec 2017, 12:43:07
Powiedzmy jeden buduje stację x a drugi buduję stację y, to znacznie przyśpieszy pracę.
No właśnie to nie przejdzie, bo potem nagle się okaże, że mijamy się torami o x km. Ale tak jak mamy specjalistów w tym (http://td2.info.pl/index.php/topic,2177.0.html) wątku można by pracować, jak napisałem wcześniej. Jeden układa tory, drugi krajobraz, trzeci budynki i drzewa... To moim zdaniem ma sens.
Tytuł: Odp: Edytor scenerii w trybie multplayer
Wiadomość wysłana przez: Zdebu w 07 Lipiec 2017, 15:15:54
Panowie, nie wiem o czym ta dyskusja, ten tryb mowi sam przez siebie ze wymaga wzajemnej komunikacji wszystkich "edytujących", przy komunikacji nie doszło by do czegos takiego ze ktos w jednym miejscu stawia drzewo a drugi w tym samym dom, plus dochodzi to ze każdy edytujący byłby widzialny dla innych np. Jako podobizna kamery, dokładnie taki sam tryb jest w grze "Golf it", która także Jesli mnie pamięć nie myli jest na silniki unity. Dodaje link do trailera, od 1;00 widoczny jest tryb edytora w multiplayer. https://youtu.be/FuKB8Uv18B0
Tytuł: Odp: Edytor scenerii w trybie multplayer
Wiadomość wysłana przez: Kacper9 w 07 Lipiec 2017, 15:19:20
Może nie tyle kamery co punktu w miejscu, gdzie znajduje się kursor innego użytkownika.
Tytuł: Odp: Edytor scenerii w trybie multplayer
Wiadomość wysłana przez: Zuger_Polska w 07 Lipiec 2017, 15:22:33
Ja osobiście myślę, że najpierw to trzeba stworzyć nowy edytor, bo ten który mamy teraz i tak potrafi się porządnie zaciąć przy grupowaniu może 30 obiektów, a co dopiero będzie jak np. 4 osoby w jednym momencie będą stawiać zgrupowane obiekty? I co jak jednej osobie nagle skończy się pamięć RAM i zablokuje się możliwość edytowania scenerii? Może byłoby takie rozwiązanie fajne, ale w przyszłości, a nie przy tym niestabilnym edytorem, który już nie raz mi się zaciął w niespodziewanym momencie albo rozjechał się teren i musiałem robić od nowa to, na co poświęciłem wcześniej może godzinę mojego czasu.
Tytuł: Odp: Edytor scenerii w trybie multplayer
Wiadomość wysłana przez: Zdebu w 07 Lipiec 2017, 15:28:43
Ja osobiście myślę, że najpierw to trzeba stworzyć nowy edytor, bo ten który mamy teraz i tak potrafi się porządnie zaciąć przy grupowaniu może 30 obiektów, a co dopiero będzie jak np. 4 osoby w jednym momencie będą stawiać zgrupowane obiekty? I co jak jednej osobie nagle skończy się pamięć RAM i zablokuje się możliwość edytowania scenerii? Może byłoby takie rozwiązanie fajne, ale w przyszłości, a nie przy tym niestabilnym edytorem, który już nie raz mi się zaciął w niespodziewanym momencie albo rozjechał się teren i musiałem robić od nowa to, na co poświęciłem wcześniej może godzinę mojego czasu.

Mysle ze nikt nie każe korzystać z tego trybu, ja Spokojnie mógłbym postawić takie "lobby" a ktos inny nie. Fajnie było by chociaż testowo wprowadzić taki tryb.
Tytuł: Odp: Edytor scenerii w trybie multplayer
Wiadomość wysłana przez: JanixPl w 15 Lipiec 2017, 19:18:56
Fajne to by było! Samemu raczej nic nie zrobie, ale z moim kolegą...
Tytuł: Odp: Edytor scenerii w trybie multplayer
Wiadomość wysłana przez: KacpErB w 17 Lipiec 2017, 12:55:50
Pomysł fajny, ale tak jak mówił @Zuger coś sie komuś stanie z kompem, netem czy czymkolwiek i klops stacji nie ma. Myślę że żeby wprowadzić ten tryb to przed wejściem pojawiał się komunikat o sprawdzeniu miejsca na dysku co najmniej 1 giga (przypadkową liczbę podaje) Podczas burzy nie pracować (bo w niektórych sieciach wyłączają) wtedy to by miało jakiś sens ;)
Tytuł: Odp: Edytor scenerii w trybie multplayer
Wiadomość wysłana przez: Kacper9 w 17 Lipiec 2017, 14:31:17
ewentualnie zmiany synchronizowane z chmurą na bieżąco ;).
Tytuł: Odp: Edytor scenerii w trybie multplayer
Wiadomość wysłana przez: panmrherobrine w 19 Lipiec 2017, 15:18:40
To jak to ma być zapisane w chmurze to wole się nauczyć robloxowego scriptowania i robić symulator z kolegami niż czekać aż ktoś skończy i robi druga. Jestem za tym aby zrobić to w trybie MP w czasie rzeczywistym
Tytuł: Odp: Edytor scenerii w trybie multplayer
Wiadomość wysłana przez: Kacper9 w 19 Lipiec 2017, 15:51:20
Bardziej myślałem na systemie googlowego arkusza ;).
Tytuł: Odp: Edytor scenerii w trybie multplayer
Wiadomość wysłana przez: tadek40 w 19 Lipiec 2017, 17:26:12
Bardziej myślałem na systemie googlowego arkusza ;).
Ta jasne i co i każdy ma zakładac tylko po to żeby używać z tego arkusza? ;P
Tytuł: Odp: Edytor scenerii w trybie multplayer
Wiadomość wysłana przez: !Marcin w 19 Lipiec 2017, 19:32:56
Bardziej myślałem na systemie googlowego arkusza ;).

Za niedługo to my chyba w sekretarki się będziemy bawić, z tymi arkuszami. Wszystko ma swoje granice, a TDek długo na tym nie pociągnie. Ten tryb edytora multiplayer nie wiem czy tylko dla mnie jest bez sensu. Lepiej byłoby zrobić dodatkowe sloty dla dyżurnych na stacjach takie moje zdanie. Bardziej byłoby to przydatne, ale wiadomo trochę czasu zajęłoby zrobienie tego. Jak ktoś chcę zrobić stacje w kilka osób to nic nie stoi na przeszkodzie przecież. Jak jest ekipa to każdy robi to co do niego należy, a nie wchodzi mu z torowiskiem w otoczenie dajmy na to.
Tytuł: Odp: Edytor scenerii w trybie multplayer
Wiadomość wysłana przez: skorakora w 19 Lipiec 2017, 22:23:06
Może i technicznie do zrobienia, ale bez sensu.
taaa tak jak wszystko
Ciągle ten tekst słysze...

Dodano: 19 Lipiec 2017, 22:28:46


a jeśli chodzi o zapis
to i tak sceneria się uploaduje jak ją odpalamy, więc można zrobić jak w majnsrafcie, czyli zapis (upload) co 5 min
Tytuł: Odp: Edytor scenerii w trybie multplayer
Wiadomość wysłana przez: Zdebu w 20 Lipiec 2017, 01:59:22
Bardziej myślałem na systemie googlowego arkusza ;).

Za niedługo to my chyba w sekretarki się będziemy bawić, z tymi arkuszami. Wszystko ma swoje granice, a TDek długo na tym nie pociągnie. Ten tryb edytora multiplayer nie wiem czy tylko dla mnie jest bez sensu. Lepiej byłoby zrobić dodatkowe sloty dla dyżurnych na stacjach takie moje zdanie. Bardziej byłoby to przydatne, ale wiadomo trochę czasu zajęłoby zrobienie tego. Jak ktoś chcę zrobić stacje w kilka osób to nic nie stoi na przeszkodzie przecież. Jak jest ekipa to każdy robi to co do niego należy, a nie wchodzi mu z torowiskiem w otoczenie dajmy na to.

Dokadnie, siedzmy w 100 na samych pustyniach :) Kompletnie nie zrozumiałeś idei tego pomysłu.
Tytuł: Odp: Edytor scenerii w trybie multplayer
Wiadomość wysłana przez: Kacper9 w 20 Lipiec 2017, 05:48:55
Systemem, czyli przesyłanie danych między użytkownikami w czasie rzeczywistym + zapis w chmurze co np 10-15 minut ;).
Tytuł: Odp: Edytor scenerii w trybie multplayer
Wiadomość wysłana przez: Zdebu w 20 Lipiec 2017, 10:42:38
Systemem, czyli przesyłanie danych między użytkownikami w czasie rzeczywistym + zapis w chmurze co np 10-15 minut ;).

Na takie cos to szkoda zachodu, bo jeśli bym sie chciałbym bawić w wymianę "dyskietek", to bym się cofnał z 18 lat wstecz, wysyłanie sobie wzajemne plików jest do ogarniecia od dawna a tu chodzi o prace kilku osób w jednym czasie, nie widzę na to innego sposobu niż tryb edytora w mp.
Tytuł: Odp: Edytor scenerii w trybie multplayer
Wiadomość wysłana przez: WindowsKillerPL w 20 Lipiec 2017, 11:38:00
Pomysł mi się podoba i mógłby skrócić budowanie stacji. Jednak myślę, że najpierw wypadałoby się zająć samym edytorem, potem dopiero dodawaniem grupowego edytowania stacji. A to, że 2 osoby mogą postawić w tym samym miejscu ten sam obiekt, nie przekonuje mnie, ponieważ do budowania scenerii nawet bez tego dodatku trzeba komunikacji. Jeśli wszyscy będą się ze sobą odpowiednio komunikować to do czegoś takiego nie dojdzie i każdy będzie sobie edytował w spokoju, wszyscy będą szczęśliwi dopóki się internet lub komputer nie zepsuje.

Zapisywanie na serwerze i edycja przez jedną osobę naraz... Pomysł nie jest taki zły, w końcu komputery też bywają awaryjne. Ale autorowi tego wątku chodzi o to, by zrobić system edytowania jednej stacji przez kilka osób jednocześnie.
Tytuł: Odp: Edytor scenerii w trybie multplayer
Wiadomość wysłana przez: Kacper9 w 20 Lipiec 2017, 12:06:02
Serio? Czy wy w ogóle to oczytacie? Czym że innym niż edytorem w mp jest przesyłanie danych miedzy użytkownikami w czasie rzeczywistym! Czyli np Heniek stawia blok i w tym samym czasie Zdzichu kopie dziurę co się dzieje? A no serwer układa sobie akcje i np.: najpierw dodaje wpis scenerii,a potem kopie dziurę. Wszystko przy dzisiejszych standardach informatyzacji dzieje się w ułamku sekundy i w tym ułamku sekundy inne osoby otrzymują te zmiany u siebie.
Tytuł: Odp: Edytor scenerii w trybie multplayer
Wiadomość wysłana przez: Neodokuran w 20 Lipiec 2017, 13:18:38
Wtrace i ja swoje trzy grosze. Nie sledze watku, ale programistom moze to cos rozjasni.

1. Zrobic tak jak jest w arkuszu google. Czyli :
A) nadpisywanie cyklicznie pliku po kilku minutach.
B) wysylanie zmian na serwer i aktualizowanie pliku w "chmurze"
C) prosba o dostep i/lub mozliwosc wpisania osob uprawnionych (na przyklad po ID na forum.
2. W menu umiescic osobna zakladke typu CHMURA, albo UDOSTEPNIONE.
3. W opcji zapisu byla by rozniez zakladka upload i w niej mozna by okreslic parametry takie jak dostep, prawo do efycji i ktore osoby moga to robic. Finalnie plik scenerii bylby caly czas czerpany z chmury, w ten sposob tylko autor moglby ja udostepnic, no i parametr "autor".

WEDLUG MNIE NIE WCHODZI W GRE COS TAKIEGO JAK UDOSTEPNIANIE SCENERII W TRYBIE ONLINE, TZN WIDZIMY, CO UZYTKOWNICY ROBIA.

Tyle na razie mi przyszlo, zapeaszam do skomentowania.
Tytuł: Odp: Edytor scenerii w trybie multplayer
Wiadomość wysłana przez: Zdebu w 20 Lipiec 2017, 16:23:38
Wtrace i ja swoje trzy grosze. Nie sledze watku, ale programistom moze to cos rozjasni.

1. Zrobic tak jak jest w arkuszu google. Czyli :
A) nadpisywanie cyklicznie pliku po kilku minutach.
B) wysylanie zmian na serwer i aktualizowanie pliku w "chmurze"
C) prosba o dostep i/lub mozliwosc wpisania osob uprawnionych (na przyklad po ID na forum.
2. W menu umiescic osobna zakladke typu CHMURA, albo UDOSTEPNIONE.
3. W opcji zapisu byla by rozniez zakladka upload i w niej mozna by okreslic parametry takie jak dostep, prawo do efycji i ktore osoby moga to robic. Finalnie plik scenerii bylby caly czas czerpany z chmury, w ten sposob tylko autor moglby ja udostepnic, no i parametr "autor".

WEDLUG MNIE NIE WCHODZI W GRE COS TAKIEGO JAK UDOSTEPNIANIE SCENERII W TRYBIE ONLINE, TZN WIDZIMY, CO UZYTKOWNICY ROBIA.

Tyle na razie mi przyszlo, zapeaszam do skomentowania.

Nadal nie potrafię zrozumieć o co chodzi wam z tymi zapisami na jakiś dyskach czy innych pierdołach, to przeczy tematowi poruszanemu w wątku, po kiego cos zapisywać w jakis chmurach, przecież każdy ma internet, autozapis jest w edytorze to jak ma życzenie to niech sobie wysyła innym, mi chodzi o stworzenie lobby, dołączenia 2-3 uzytkowników, serwer mogłby być stawiany nawet na hosta poczekalni (jesli to mozliwe) aby nie obciazac serwerów, odpalamy mapę i jedziemy.
Tytuł: Odp: Edytor scenerii w trybie multplayer
Wiadomość wysłana przez: greg86 w 20 Lipiec 2017, 16:49:03
Sęk w tym, że system Windows nie pozwoli Ci na zdalny zapis pliku na Twoim dysku przez kogoś innego. Opcja z zapisem na serwerze w stylu Google Docs jest moim zdaniem najlepszą możliwą. Ustawiasz obiekt i następuje automatyczny zapis. Poza tym od razu widać efekt na każdym kompie na którym masz odpalony projekt. Podsumowując, tak jak w grach online jest host i goście, host może zapisać, goście już nie. Ich praca zniknęłaby z ich wyjściem.
Tytuł: Odp: Edytor scenerii w trybie multplayer
Wiadomość wysłana przez: Zdebu w 20 Lipiec 2017, 20:51:08
Sęk w tym, że system Windows nie pozwoli Ci na zdalny zapis pliku na Twoim dysku przez kogoś innego. Opcja z zapisem na serwerze w stylu Google Docs jest moim zdaniem najlepszą możliwą. Ustawiasz obiekt i następuje automatyczny zapis. Poza tym od razu widać efekt na każdym kompie na którym masz odpalony projekt. Podsumowując, tak jak w grach online jest host i goście, host może zapisać, goście już nie. Ich praca zniknęłaby z ich wyjściem.

No nie do końca, patrz chociażby legendarny minecraft albo scrap mechanic, ktos dołącza do lobby i grają sb grają a jak cokolwiek postawi to mu zapisze nawet jak go wywali No chyba zr wywali juz hosta to gorzej.
Tytuł: Odp: Edytor scenerii w trybie multplayer
Wiadomość wysłana przez: greg86 w 20 Lipiec 2017, 21:00:37
No więc jest jednak problem. A w zapisie w chmurze go nie ma, bo każda operacja jest zapisana niezależnie.