Train Driver 2

Pozostałe => Hyde Park => Wątek zaczęty przez: Marcin_S w 10 Lipiec 2017, 17:45:00

Tytuł: Ciekawostki z kolei wzięte
Wiadomość wysłana przez: Marcin_S w 10 Lipiec 2017, 17:45:00
A takie tam, różne ciekawe ciekawostki..

Na pierwszy ogień oklepany temat. Nie zawsze zielone musi być na samej górze. ;) (podg. Placencja)
Tytuł: Odp: Ciekawostki z kolei wzięte
Wiadomość wysłana przez: !Marcin w 10 Lipiec 2017, 17:55:48
A tu taka sytuacja. Niektórzy już się swojego czasu w TDku dziwili się, że może takie coś być. A może :D Tarcza ostrzegawcza pięciokomorowa ze stacji Samostrzel. Już niedługo będzie spotykana na stacji Samostrzel w TDku :D
Tytuł: Odp: Ciekawostki z kolei wzięte
Wiadomość wysłana przez: Sabyryn w 10 Lipiec 2017, 18:47:32
Uznaję to za ciekawostkę, jeśli państwo pozwolą ;)
Tytuł: Odp: Ciekawostki z kolei wzięte
Wiadomość wysłana przez: Ryszard w 10 Lipiec 2017, 18:57:16
Elektryczna stonka i SBL na bocznicy
Tytuł: Odp: Ciekawostki z kolei wzięte
Wiadomość wysłana przez: Coyotek w 10 Lipiec 2017, 19:01:41
Elektryczna stonka i SBL na bocznicy

A tak, słynny Zapychacz UFO z katowickiej Huty, sterowany radiowo. Swoją drogą już dawno otrzymała nowe, żywsze barwy. Tak czy siak... loko-zombie :D
Tytuł: Odp: Ciekawostki z kolei wzięte
Wiadomość wysłana przez: tadek40 w 10 Lipiec 2017, 19:21:18
Skoro są sbl na bocznicy huty to czemu są 3 komorowe a nie 2? ;) I ciekawe gdzie są ich tabliczki oznaczenia. I po kij te SBL na bocznicy? I niby ta tarcza na Samostrzelu to kiedyś był semafor?
Tytuł: Odp: Ciekawostki z kolei wzięte
Wiadomość wysłana przez: greg86 w 10 Lipiec 2017, 19:53:36
A tak na poważnie podchodząc do sprawy zdjęcia Zapychacza... Po te sygnalizatory??? Ktoś wie?
Tytuł: Odp: Ciekawostki z kolei wzięte
Wiadomość wysłana przez: MaciejakS w 10 Lipiec 2017, 20:41:27
A tak na poważnie podchodząc do sprawy zdjęcia Zapychacza... Po te sygnalizatory??? Ktoś wie?
Teoria, na szybko, nieambitna
Może do sterowania właśnie radiowego tym oto ancymonem? do poszczególnych odcinków jazdy?
W dzisiejszych czasach istnieją różne technologie albo pomysły
Tytuł: Odp: Ciekawostki z kolei wzięte
Wiadomość wysłana przez: Kacper9 w 10 Lipiec 2017, 21:02:17
Z Forum MaSzyny:
Dublowanie sygnałów dla mechanika w zależności od długości składu.
Tytuł: Odp: Ciekawostki z kolei wzięte
Wiadomość wysłana przez: UAZownik w 11 Lipiec 2017, 13:26:01
Na pierwszy ogień oklepany temat. Nie zawsze zielone musi być na samej górze. ;) (podg. Placencja)

Pierwszy typ ,,nowego" pięciokomorowca. Spotkać go można najczęściej na planszach edukacyjnych z 1964 i okładce pewnej książki ;)

Jeden stoi także w Blaszkach.
Tytuł: Odp: Ciekawostki z kolei wzięte
Wiadomość wysłana przez: Ryszard w 11 Lipiec 2017, 18:03:17
W dniu dzisiejszym SKM Trójmiasto wystawiła jako pierwszy pomnik kabinę członu sa EW58-019. Człon został odmalowany, zawiera w pełni kompletny pulpit maszynisty.
(http://img.td2.info.pl/images/2017/07/11/Screenshot_2017-07-11-18-18-08-1.png)
Tytuł: Odp: Ciekawostki z kolei wzięte
Wiadomość wysłana przez: tadek40 w 11 Lipiec 2017, 18:12:59
Yay! To super. :) Fajnie zrobili. Ma tylko czoło czy reszta jest zakryta? I ciekawe czy można wejść do kabiny maszynisty?  ;)
Tytuł: Odp: Ciekawostki z kolei wzięte
Wiadomość wysłana przez: Ryszard w 11 Lipiec 2017, 18:27:36
Jest tylko czoło. Reszta była skasowana. Dodam też, że w dzień świecą się normalnie światla do jazdy, a w nocy końcówki. Na miejscu pokasowanych EW58 zostało jeszcze jedno takie czoło. EW58-028 została już przestawiona, z nieoficjalnych informacji do hali.
Tytuł: Odp: Ciekawostki z kolei wzięte
Wiadomość wysłana przez: k_wojak w 23 Lipiec 2017, 22:59:54
SKM Trójmiasto uczy, żeby nie kupować za drogich biletów  :o :D

https://www.youtube.com/watch?v=QHVJBt5h-J8
Tytuł: Odp: Ciekawostki z kolei wzięte
Wiadomość wysłana przez: Aderian94 w 24 Lipiec 2017, 08:10:15
SKM Trójmiasto uczy, żeby nie kupować za drogich biletów  :o :D

https://www.youtube.com/watch?v=QHVJBt5h-J8
Bo kupiła z inną zniżką. Zniżkę studencką dopłaca państwo przewoźnikowi. Zniżka 50% jest pewnie zniżką handlową przewoźnika i nikt nie dopłaca do pełnej ceny biletu.
Tytuł: Odp: Ciekawostki z kolei wzięte
Wiadomość wysłana przez: greg86 w 24 Lipiec 2017, 09:36:14
Też mógłbym się pomylić, nie da się do tych pięknych kolorowych przycisków dodać opisu choćby takiego: 51% (STUDENT) ?
Tytuł: Odp: Ciekawostki z kolei wzięte
Wiadomość wysłana przez: k_wojak w 24 Lipiec 2017, 13:38:43
Też mógłbym się pomylić, nie da się do tych pięknych kolorowych przycisków dodać opisu choćby takiego: 51% (STUDENT) ?
Też tego nie rozumiem. U nas w Szczecinie (tak jak u nich w KM) bilet ulgowy to ulgowy. Nie ma, że uczeń czy emeryt. Kosztuje tylko 0,5 ceny normalnego. Nawet w POLREGIO jest łatwiej bo masz uczniowski i studencki.
Tytuł: Odp: Ciekawostki z kolei wzięte
Wiadomość wysłana przez: Marcin_S w 03 Sierpień 2017, 16:15:24
Poczytajcie sobie czym różni się ulga handlowa i ulga ustawowa. Zresztą w tym materiale nawet jest to wytłumaczone.

Edit:
Dość rzadki widok. Dziś na szopie dwie siódemki na "warkoczach", 1514+1520. Oczywiście 1520 już ze strzelonym pantografem.
Tytuł: Odp: Ciekawostki z kolei wzięte
Wiadomość wysłana przez: MrKarakan w 03 Sierpień 2017, 20:07:38
A ja mam gratisy z mojego pociągu :P wszystkie zdjęcia wykonane w odległości max 5m od siebie. A z ortografią to już przeszli samych siebie  :o
Tytuł: Odp: Ciekawostki z kolei wzięte
Wiadomość wysłana przez: niemiec w 03 Sierpień 2017, 21:52:34
Dość rzadki widok. Dziś na szopie dwie siódemki na "warkoczach", 1514+1520. Oczywiście 1520 już ze strzelonym pantografem.
Kolprem regularnie jeździ na warkoczach na wahadłach do Zdzieszowic.
Tytuł: Odp: Ciekawostki z kolei wzięte
Wiadomość wysłana przez: k_wojak w 09 Sierpień 2017, 16:20:59
A ja mam gratisy z mojego pociągu :P wszystkie zdjęcia wykonane w odległości max 5m od siebie. A z ortografią to już przeszli samych siebie  :o
Może nam jeszcze powiesz, że to okno "bezpieczęstwa" było niesprawne ;) Ale tak na serio to trochę przesadzili :D
Tytuł: Odp: Ciekawostki z kolei wzięte
Wiadomość wysłana przez: greg86 w 12 Sierpień 2017, 07:55:21
Zagwostka nieco innej kategorii: Jak to możliwe że na dwuodstępowej, samoczynnej blokadzie liniowej w wyniku awarii generowane są godzinne opóźnienia?

http://katowice.wyborcza.pl/katowice/7,35063,22223016,wielka-awaria-na-kolei-opoznienia-przekraczaly-nawet-godzine.html
Tytuł: Odp: Ciekawostki z kolei wzięte
Wiadomość wysłana przez: Kacper9 w 12 Sierpień 2017, 08:26:12
Sz + 1 na S1 = dwa odstępy na 20 ;) i zauważ mowa o docinku: Katowice - Brynów - Katowice Ligota. Zakładając co najmniej 2 pociągi po łącznicy Katowice- Brynów to już co najmniej 2 odstępy na 20, a jeszcze gdzie odcinek Brynów (przejazd pewno też na Sz) - Ligota. I te po łącznicy opóźniały te po trasie zwykłej.
Tytuł: Odp: Ciekawostki z kolei wzięte
Wiadomość wysłana przez: greg86 w 12 Sierpień 2017, 14:57:33
O ile pamiętam to w czasach remontów na odcinku DG - Będzin często jeździłem i prowadzono ruch z pominięciem SBL. Nie jechało się też 20 tylko rozkładowo. Czemu tutaj miało być 20?
Tytuł: Odp: Ciekawostki z kolei wzięte
Wiadomość wysłana przez: EN57-002 w 13 Sierpień 2017, 22:59:12
Teraz dokładnie nie pamiętam, czy KO - Brynów jest tor nr1 zamknięty, czy Brynów - KL, bo roboty trwają dalej. Część poc. z Ligoty do KO jest wytrasowanych przez Radoszowy i Gotwald, ale tylko w kierunku do KO.
Po za tym jak coś siada dziś, to dyżurni zwalają na dyspozytorów i niech oni się męczą. Takie czasy, każdy od siebie odsuwa co może.
Tytuł: Odp: Ciekawostki z kolei wzięte
Wiadomość wysłana przez: gravition w 14 Sierpień 2017, 08:05:44
Widok na Poznań Antoninek z wiaduktu, po którym idzie towarowa obwodnica Poznania - odcinek od Franowa do Zielińca. Zrobione z okna pociągu jadącego wyjątkowo w dniu dzisiejszym objazdem z powodu remontu pękniętej szyny na stacji Poznań Garbary.

(http://img.td2.info.pl/images/2017/08/14/image.png)
Tytuł: Odp: Ciekawostki z kolei wzięte
Wiadomość wysłana przez: Marcin_S w 14 Sierpień 2017, 09:37:59
Gdyby kogoś zastanawiało jak wygląda środek latarni sygnalizatora.. ano właśnie tak. ;)

Jak możemy zauważyć, jedna z komór posiada dwie żarówki. Latarnie "zasadnicze" różnych sygnalizatorów wyposażone są w dwie żarówki, główną o mocy 24W i drugą rezerwową o mocy 12W. Obie żarówki świecą jednocześnie, jednakże rezerwowa świeci słabiej, ale dłużej dzięki temu w przypadku przepalenia się żarówki głównej komora nie pozostaje "ciemna". Oczywiście do momentu, aż rezerwa również się przepali.
Pracownik, który obsługuje dany sygnalizator ma kontrolę pracy żarówek w latarniach dzięki powtarzaczom na pulpicie nastawczym. Jeśli świeci z pełną mocą, to wiemy, że obie żarówki pracują. Jeśli jest przyciemniony to jest już sygnał, że żarówka główna się przepaliła i pozostała rezerwowa. Natomiast jeśli powtarzacz jest ciemny, to znaczy, że latarnia również.
Latarnie świateł "zasadniczych" sygnalizatorów wyposażone w dwie żarówki to:
- semafory - czerwona,
- tarcze manewrowe - niebieska,
- tarcze ostrzegawcze - pomarańczowa,
- sygnalizatory powtarzające - biała.
Tytuł: Odp: Ciekawostki z kolei wzięte
Wiadomość wysłana przez: MaciejakS w 14 Sierpień 2017, 21:31:25
Pierwszy raz to widzę (zdjęcie nie moje)
Tytuł: Odp: Ciekawostki z kolei wzięte
Wiadomość wysłana przez: UAZownik w 14 Sierpień 2017, 22:15:11
Linia Kłodzko Nowe - Kudowa Zdrój, słynne ograniczenie do 45km/h ;)

Co ciekawe - wciąż obowiązuje ono pomiędzy kilometrem 14,200 a 22,300.
Tytuł: Odp: Ciekawostki z kolei wzięte
Wiadomość wysłana przez: uetam w 14 Sierpień 2017, 22:40:41
Linia Kłodzko Nowe - Kudowa Zdrój, słynne ograniczenie do 45km/h ;)

Co ciekawe - wciąż obowiązuje ono pomiędzy kilometrem 14,200 a 22,300.
Na podjeździe z Piechowic do Szklarskiej Poręby mamy coś takiego:
(http://img.uetam.pl/images/2017/08/14/image131d7.png)
Tytuł: Odp: Ciekawostki z kolei wzięte
Wiadomość wysłana przez: greg86 w 15 Sierpień 2017, 08:36:50
Czy W8 w takiej sytuacji ma liczbę 4,5 czy 6,5? Czy jest w ogóle?
Tytuł: Odp: Ciekawostki z kolei wzięte
Wiadomość wysłana przez: UAZownik w 15 Sierpień 2017, 13:58:33
Akurat w tym przypadku odcinek z prędkością 45km/k jest z obu stron otoczony odcinkami z mniejsza dozwoloną prędkością (30 i 40km/h), więc W8 nie powinien tam stać.

Tak czy siak, gdyby był, to powinno być na nim także 4,5. Takie wynalazki z przecinkami spotyka się zwłaszcza na wąskotorówkach, widziałem gdzieś nawet W8 z prędkością 0,5 ;)
Tytuł: Odp: Ciekawostki z kolei wzięte
Wiadomość wysłana przez: stasiu29011 w 18 Sierpień 2017, 22:26:08
Ja widziałem 1,5 na Żuławskiej Kolei Dojazdowej na odcinku Jantar Port - Stegna "cmentarz"; nie zrobiłem zdjęcia
Tytuł: Odp: Ciekawostki z kolei wzięte
Wiadomość wysłana przez: MaciejakS w 19 Sierpień 2017, 21:58:28
Akurat w tym przypadku odcinek z prędkością 45km/k jest z obu stron otoczony odcinkami z mniejsza dozwoloną prędkością (30 i 40km/h), więc W8 nie powinien tam stać.

Tak czy siak, gdyby był, to powinno być na nim także 4,5. Takie wynalazki z przecinkami spotyka się zwłaszcza na wąskotorówkach, widziałem gdzieś nawet W8 z prędkością 0,5 ;)
przecie 0,5 jest na zwykłym torze także w Stargardzie lub Choszcznie (od strony Szczecina)
Tytuł: Odp: Ciekawostki z kolei wzięte
Wiadomość wysłana przez: Tomaszek_Lodz w 20 Sierpień 2017, 14:08:58
Ja widziałem 1,5 na Żuławskiej Kolei Dojazdowej na odcinku Jantar Port - Stegna "cmentarz"; nie zrobiłem zdjęcia
Na całym odcinku, tj Prawy brzeg Wisły-Sztutowo jest 15 zwolnień 1,5, w szczególności na przejazdach.
Tytuł: Odp: Ciekawostki z kolei wzięte
Wiadomość wysłana przez: UAZownik w 22 Sierpień 2017, 20:57:47
przecie 0,5 jest na zwykłym torze także w Stargardzie lub Choszcznie (od strony Szczecina)

Cóż, zgodnie z Ie-1 do sygnalizowania prędkości poniżej 10km/h stosuje się tarczę D1, PLK jak zwykle w formie.


Wracając do ciekawostek, pozostańmy jednak na chwilę przy wskaźnikach W8 i D6. Jak pewnie większość osób wie, wskaźniki te obecnie jeśli są bez cyfry, informują o ograniczeniu prędkości do 20km/h. Dlaczego jednak po prostu nie wstawia się na nich dwójki? Odpowiedź jest prosta - brak cyfry na w.w. wskaźnikach jeszcze w oinstrukcji E1 z 1998 oznaczał ograniczenie prędkości do 15km/h. Wstawianie cudów w stylu 1,5 było nie do pomyślenia, więc umownie zastosowano brak oznaczenia cyfrowego - dla przejrzystości. Dopiero zarządzenie nr 152 Zarządu PKP z dnia 7 listopada 2000 r. wprowadziło poprawkę, która zwiększyła tę prędkość do obecnych 20km/h, jednak wygląd wskaźnika pozostał bez zmian.
Tytuł: Odp: Ciekawostki z kolei wzięte
Wiadomość wysłana przez: Marcin_S w 24 Sierpień 2017, 15:59:51
Komnata łamańca...
Tytuł: Odp: Ciekawostki z kolei wzięte
Wiadomość wysłana przez: MaciejakS w 24 Sierpień 2017, 18:49:38
Szczecin Dąbie dba o samowystarczalność gołębi
Tytuł: Odp: Ciekawostki z kolei wzięte
Wiadomość wysłana przez: Marcin_S w 29 Sierpień 2017, 15:55:58
Ktoś sobie przypomniał o tej zacnej perełce i opuściła wreszcie krzaki.
Przed Państwem jedyny, niepowtarzalny, wyjątkowy, ekscytujący, spędzający sen z powiek złomiarzom EW51!
...a przynajmniej to co z niego zostało.
Tytuł: Odp: Ciekawostki z kolei wzięte
Wiadomość wysłana przez: MaciejakS w 29 Sierpień 2017, 16:07:36
Ktoś sobie przypomniał o tej zacnej perełce i opuściła wreszcie krzaki.
Przed Państwem jedyny, niepowtarzalny, wyjątkowy, ekscytujący, spędzający sen z powiek złomiarzom EW51!
...a przynajmniej to co z niego zostało.
Trzeba to dać komuś, kto zrobi z tego coś w stylu BHP na pociągi retro, bo żeby to nie zostało, to ja nie wiem :/
Tytuł: Odp: Ciekawostki z kolei wzięte
Wiadomość wysłana przez: Ryszard w 29 Sierpień 2017, 16:10:45
Gdyby nie to, że w latach 80 stał odremontowany gdzieś  w jakimś w skansenie to mogłoby go już nie być. Teraz też ponoć są plany jego odremontowania, ale czy to jest na 100% pewne to nie wiem.
Tytuł: Odp: Ciekawostki z kolei wzięte
Wiadomość wysłana przez: stasiu29011 w 31 Sierpień 2017, 20:48:52
Myślę, że ciekawostką może być najtragiczniejszy wypadek kolejowy na Ziemiach Polski. Mało kto o nim wie nawet w okolicy.
Zdarzenie miało miejsce 24 listopada 1944 r. w Barwałdzie Średnim między Kalwarią Zebrzydowską Lanckoroną a Wadowicami. Ponad 100 osób zostało rannych, a 130 zabitych.
Dyżurny z Kalwarii Lanckorony został rozstrzelany...

https://pl.wikipedia.org/wiki/Katastrofa_kolejowa_w_Barwa%C5%82dzie_%C5%9Arednim
Tytuł: Odp: Ciekawostki z kolei wzięte
Wiadomość wysłana przez: !Marcin w 11 Wrzesień 2017, 19:31:03
A tutaj taki nietypowy ładuneczek: https://www.youtube.com/watch?v=8IxAvBk5OzM :D
Tytuł: Odp: Ciekawostki z kolei wzięte
Wiadomość wysłana przez: Ryszard w 19 Wrzesień 2017, 10:42:07
Tyrystorowe EN57 i ich odmiany w latach 90
Tak wyglądały oryginalne EN57-2001, 2002 i 2003. Był jeszcze 881, ale temu nie było pisane przetrwać. Obecnie te 3 ENki z dawną numeracją 200x jeżdżą pod banderą SKM Trójmiasto z numerami 1828, 1827 i 1826.

EN57-2003 z rozruchem tyrystorowym. Można zauważyć specyficzną zabudowę na dachu członu S.
(http://rail.phototrans.eu/images/photos/big/3/105619.jpg)
EN57-881 również ze swoją specyficzną zabudową. Ten egzemplarz po wyprodukowaniu wykonał tylko kilka kursów [ale nie w ruchu planowym] i został pocięty na terenie MD Gdynia Cisowa w 1996
(http://rail.phototrans.eu/images/photos/big/41/32793.jpg)
EN57-906 z wózkami od EW58, który nie przetrwał i dziś już fizycznie nie istnieje. Do końca swojego żywota kursował w SKM Trójmiasto.
(http://rail.phototrans.eu/images/photos/big/3/49361.jpg)
(http://rail.phototrans.eu/images/photos/big/42/38314.jpg)
Zdjęcia pochodzą ze strony Rail Phototrans.
Tytuł: Odp: Ciekawostki z kolei wzięte
Wiadomość wysłana przez: Marcin_S w 23 Wrzesień 2017, 13:55:16
Hmm.. ciekawe miejsce na termostat.
Tytuł: Odp: Ciekawostki z kolei wzięte
Wiadomość wysłana przez: Marcin_S w 04 Październik 2017, 08:32:53
Warkocze z bliska, czyli 36-żyłowe przewody do sterowania wielokrotnego.
Tytuł: Odp: Ciekawostki z kolei wzięte
Wiadomość wysłana przez: Marcin_S w 14 Październik 2017, 09:02:08
W Cargo tylko grrrrruuube brutto..
Tytuł: Odp: Ciekawostki z kolei wzięte
Wiadomość wysłana przez: Neodokuran w 14 Październik 2017, 09:48:02
W Cargo tylko grrrrruuube brutto..

Smerfa przejechałęs, że taki niebieski zgarniasz masz pochlapany? XD
Tytuł: Odp: Ciekawostki z kolei wzięte
Wiadomość wysłana przez: Marcin_S w 14 Październik 2017, 11:41:48
Cholera, a myślałem że do końca wytarłem.. :/
Tytuł: Odp: Ciekawostki z kolei wzięte
Wiadomość wysłana przez: Ryszard w 15 Październik 2017, 09:44:29
To się ostatnio zdziwiłem jak mnie to spotkało  :o]
Tytuł: Odp: Ciekawostki z kolei wzięte
Wiadomość wysłana przez: MeGusta w 16 Październik 2017, 18:35:41
A oto i ciekawa nazwa dawnej tarczy zaporowej w Słupsku. Znajduje się ona nieopodal górki rozrządowej i podlegała pod już nieistniejący okręg nastawczy Sp4, który został usunięty a następnie wyburzono nastawnie pod koniec lat 80-tych (chociaż pędnie dalej leżą).
Tytuł: Odp: Ciekawostki z kolei wzięte
Wiadomość wysłana przez: kacperek754 w 16 Październik 2017, 20:53:10
Wskaźnik W27 w nietypowym miejscu.
Tytuł: Odp: Ciekawostki z kolei wzięte
Wiadomość wysłana przez: Misza w 16 Październik 2017, 23:14:56
Komutator silnika en57 widziany z góry.

(https://obrazki.elektroda.pl/1338040200_1508188432_thumb.jpg) (https://obrazki.elektroda.pl/1338040200_1508188432.jpg)
Tytuł: Odp: Ciekawostki z kolei wzięte
Wiadomość wysłana przez: Trepan w 19 Październik 2017, 21:30:58
http://www.dziennikwschodni.pl/lublin/stacja-lublin-zachod-w-dzielnicy-czuby-za-trzy-lata,n,1000006852.html

Wiadomość z 2013 roku, sama stacja planowana była już wiele lat temu (jeszcze przed transformacją ustrojową). Jeśli komuś się chce odpalić google maps to na północ od pętli autobusowej Widok (tuż obok) jest wiadukt i pylony drugiego, nigdy nie wybudowanego, które pamiętam stały od zawsze za mojej obecności na tym świecie, czyli ponad ćwierćwiecze. Już wtedy zarzucono budowę stacji, która była prawie ukończona (te dwa wiadukty miały prowadzić na południe dzielnicy Czuby, obsługując ruch do i ze stacji). Jak się domyślacie reaktywowany projekt jest kompletnie zapomniany.  Szkoda, bo o ile wiem tylko betonowych peronów brakowało spełniających jakieś wymogi, żeby stacja zaczęła działać (dawno temu, nie to o czym pisze kurier).


Trafiłem na powyższe, bo jak się domyślacie znam Lublin od lat i chciałem znaleźć plany stacji, którą pamiętam (obecnie jest tam sporo zmian, wielki remont, rozmontowywanie torów i inne historie) no i doszedłem do ciekawych rzeczy jak powyższa kaczka dziennikarska: otóż w planach oprócz znajdującego się na Tatarach dworca Lublin północny podobno jest stacja Lublin Tatary. No jak w mordę strzelił górka rozrządowa i bocznica. Więc albo jestem tępy i plan uwzględnia stację towarową, albo plan jest równie rzetelny co powyższy artykuł, albo co najciekawsze przywrócili 4tą klasę w pociągach i pasażerowie znowu jeżdżą w węglarkach lub czymś mocno podobnym:D
Tytuł: Odp: Ciekawostki z kolei wzięte
Wiadomość wysłana przez: Ryszard-san w 20 Październik 2017, 09:35:24
Mozesz miec perony w torach kolo grupy towarowej, w poznaniu tak jest tylko osobowe od x lat tam juz nie ganiaja ;)

Ps. Kiedys jezdzil osobowy Poznan gl - Poznan gl , ktory wlasnie zaliczal na swojej trasie takie cuda ;)
Tytuł: Odp: Ciekawostki z kolei wzięte
Wiadomość wysłana przez: Marcin_S w 23 Październik 2017, 15:33:09
Tym razem norweski tramwaj.. :p
Tytuł: Odp: Ciekawostki z kolei wzięte
Wiadomość wysłana przez: MaciejakS w 23 Październik 2017, 15:41:49
Ale to szycha mieć jakiś tramwaj na haku
Tytuł: Odp: Ciekawostki z kolei wzięte
Wiadomość wysłana przez: siklava w 01 Grudzień 2017, 22:15:11
Tym razem norweski tramwaj.. :p
Lekcja
Temat: Z tramwajem na haku - beka u maszynistów.
1. Co było w lokomotywie?
a) beka
2. Jakim typem był skład?
a) EZTtekowo-TOWarowo-OSobowym
Tytuł: Odp: Ciekawostki z kolei wzięte
Wiadomość wysłana przez: MaciejakS w 04 Styczeń 2018, 09:53:15
Dosyć rzadkie zastosowanie W4, tutaj przed przejazdem z drogą dojazdową do pętli Turkusowa, Szczecin Zdroje - bocznica do SEC a jednocześnie linia kolejowa nr 417
Tytuł: Odp: Ciekawostki z kolei wzięte
Wiadomość wysłana przez: greg86 w 04 Styczeń 2018, 11:53:28
W stanie aktualnym u mnie takie W4 stoją na bocznicach przed wjazdem na zwałowiska (https://www.google.pl/maps/@49.978377,18.6015872,31m/data=!3m1!1e3?hl=pl) i przed rozjazdem na KWK Jas-Mos i zwałowisko (https://www.google.pl/maps/@49.9751721,18.5957351,62m/data=!3m1!1e3?hl=pl). Wszak W4 nie musi koniecznie odnosić się do pociągów pasażerskich.
Tytuł: Odp: Ciekawostki z kolei wzięte
Wiadomość wysłana przez: Kacper9 w 04 Styczeń 2018, 13:27:38
Apropo to jest informacja o tym W4 wcześniej (inny wskaźnik [W16?]) ? Czy jest w WOS o tym informacja?
Tytuł: Odp: Ciekawostki z kolei wzięte
Wiadomość wysłana przez: Neodokuran w 04 Styczeń 2018, 17:53:01
W stanie aktualnym u mnie takie W4 stoją na bocznicach przed wjazdem na zwałowiska (https://www.google.pl/maps/@49.978377,18.6015872,31m/data=!3m1!1e3?hl=pl) i przed rozjazdem na KWK Jas-Mos i zwałowisko (https://www.google.pl/maps/@49.9751721,18.5957351,62m/data=!3m1!1e3?hl=pl). Wszak W4 nie musi koniecznie odnosić się do pociągów pasażerskich.

Taaaa tylko wez na scenerii  zrob taka perelke, to maszynisci dalej beda swoje
Tytuł: Odp: Ciekawostki z kolei wzięte
Wiadomość wysłana przez: MaciejakS w 04 Styczeń 2018, 18:47:25
Apropo to jest informacja o tym W4 wcześniej (inny wskaźnik [W16?]) ? Czy jest w WOS o tym informacja?
Wskaźnika W16 nie widziałem, przeszedłem km dalej gdzie jest kozioł po skasowanej linii do sobieradza. Po za tym stan torów jest fatalny, 20km/h więc sądzę że nie ma takiej potrzeby.
Tytuł: Odp: Ciekawostki z kolei wzięte
Wiadomość wysłana przez: UAZownik w 04 Styczeń 2018, 21:02:24
W4 nie odnosi się tylko do peronów i pociągów osobowych!

Jaka jest pełna nazwa wskaźnika W4? Wskaźnik zatrzymania. Nie tam wskaźnik peronowy, czy tam inny osobowy. Dawniej umieszczany był powszechnie w miejscu semaforów wyjazdowych, gdy takowych nie było, czy na koncu przebiegów na stacjach czołowych (do dzisiaj stoją tak np. w Suwałkach).

W4 oznacza po prostu punkt, w którym należy zatrzymać czoło pociągu w różnych sytuacjach, m.in:

- przy postoju w peronie (dziś najczęściej),
- w miejscu, w gdzie pociąg powinien zatrzymac się przed wjazdem na bocznicę szlakową,
- przed przejazdem kolejowym, jeśli wymagane jest zatrzymanie przed nim pociągu i ręczne zarzymanie ruchu,
- jako punkt oznaczający koniec drogi przebiegu,

Jeżeli W4 nie stoi w peronie, W16 nie stawia się. Dlaczego? Odpowiedź w Ie-1, W16 informuje o PRZYSTANKU OSOBOWYM,  anie o W4.
Tytuł: Odp: Ciekawostki z kolei wzięte
Wiadomość wysłana przez: Trepan w 04 Styczeń 2018, 21:52:54
Z innej beczki, regularnie po jednotorze kursuje skład Lublin-Białystok, ciągnięty prze jakąś nowsza spalinkę, chyba HDB. W każdym razie dziś po 19tej jechał jakiś nietypowy, w ramach ostatniego wagonu była EP-07 (szlak spalinowy). Wyjaśni to ktoś zaznajomiony z tematem?
Tytuł: Odp: Ciekawostki z kolei wzięte
Wiadomość wysłana przez: Kacper9 w 04 Styczeń 2018, 21:55:12
Podsył na naprawę?
Tytuł: Odp: Ciekawostki z kolei wzięte
Wiadomość wysłana przez: Trepan w 04 Styczeń 2018, 22:00:18
Jeszcze ciekawiej, w kolorze niebieskim jak cargo. Tylko bez loga PKP Cargo. W każdym razie nietypowe to było mocno.
Tytuł: Odp: Ciekawostki z kolei wzięte
Wiadomość wysłana przez: Ares28 w 04 Styczeń 2018, 22:26:21
Może na przebudowe do standardu EU :D
Tytuł: Odp: Ciekawostki z kolei wzięte
Wiadomość wysłana przez: Ryszard w 05 Styczeń 2018, 07:37:44
Co ciekawe W4 pojawiają się na bocznicach, ale na D29:202 w Redzie Pieleszewo i Wejherowie Śmiechowie już takowych nie ma.
Tytuł: Odp: Ciekawostki z kolei wzięte
Wiadomość wysłana przez: Cooleyorz w 05 Styczeń 2018, 22:23:52
Zaobserwowałem ostatnio ciekawy element sygnalizacji. Nie mogłem zrobić zdjęcia więc wstawiam zrzuty ekranu z dwóch filmów dostępnych na YouTube.
Rzecz znajduje się na wjeździe do stacji Opole Główne od strony Opola Groszowic. Czy to jest jakiś dawny mechaniczny wskaźnik W8?
Tytuł: Odp: Ciekawostki z kolei wzięte
Wiadomość wysłana przez: Kacper9 w 05 Styczeń 2018, 22:30:45
To samo na street view: https://www.google.pl/maps/@50.6561747,17.9348875,3a,15y,186.75h,89.42t/data=!3m6!1e1!3m4!1sDYgn6rTBlNPOEZmGtmvukw!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl
Tytuł: Odp: Ciekawostki z kolei wzięte
Wiadomość wysłana przez: Drozda32 w 05 Styczeń 2018, 23:02:07
Resztki po kształtowej sygnalizacji  może tarcza manewrowa albo tarczy ostrzegawczej? Nie znam się ale widzę coś jak by mechanizm do napinania czegoś.
Tytuł: Odp: Ciekawostki z kolei wzięte
Wiadomość wysłana przez: mistersix w 05 Styczeń 2018, 23:48:31
Obwódki są czarne więc jesy to raczej w8, może z powodu złamania jakiegoś zaczepu jest w takim połozeniu.
Tytuł: Odp: Ciekawostki z kolei wzięte
Wiadomość wysłana przez: wysek44 w 06 Styczeń 2018, 00:29:24
http://www.dziennikwschodni.pl/lublin/stacja-lublin-zachod-w-dzielnicy-czuby-za-trzy-lata,n,1000006852.html

Szkoda, bo o ile wiem tylko betonowych peronów brakowało spełniających jakieś wymogi, żeby stacja zaczęła działać (dawno temu, nie to o czym pisze kurier).

Sprawa była bardziej skomplikowana niż tylko położenie peronów. Miasto bardzo powoli się rozrastało, więc przystanek nie miał sensu istnienia (lata 70-te). W międzyczasie (zaraz po przemianie ustrojowej lata 1989-1992) stacja Rury została zlikwidowana, w jej miejscu rozsunięto międzytorze, a w rozszerzeniu miał powstać Lublin Zachodni. To plany z lat 90. Ale projektanci nie umieli oderwać się od schematycznego myślenia polegającego na tym, że Trasa Zielona, (która miała doprowadzać główną drogę z miasta do przystanku, a która nie powstała w pełnej wersji) = Lublin Zachodni. W październiku 2010 posterunek zamknięto komisyjnie, a był to ważny element infrastruktury, który miał być elementem przystanku.

Więcej można znaleźć pod adresem, skąd czerpię swoją wiedzę na ten temat:
www.rury.kolej.org.pl (http://www.rury.kolej.org.pl)
Tytuł: Odp: Ciekawostki z kolei wzięte
Wiadomość wysłana przez: Cooleyorz w 06 Styczeń 2018, 11:05:27
Obwódki są czarne więc jesy to raczej w8, może z powodu złamania jakiegoś zaczepu jest w takim połozeniu.

W takim położeniu jest raczej dlatego, że to nieczynny sygnalizator. Wydaje mi się, że w dawnych czasach mógł sygnalizować np wjazd ze zmniejszoną prędkością na bok po rozjazdach (np na tor zakończony kozłem). Obecnie przepisy są inne pod tym względem. Przydałby się jakiś historyk z Opola.
Tytuł: Odp: Ciekawostki z kolei wzięte
Wiadomość wysłana przez: Marcin_S w 11 Styczeń 2018, 10:11:29
W4 w stacji towarowej gdzie nie ma peronów, a na deser na drugim planie semafor wyjazdowy grupowy.
Tytuł: Odp: Ciekawostki z kolei wzięte
Wiadomość wysłana przez: zolwik w 11 Styczeń 2018, 14:11:45
W4 w stacji towarowej gdzie nie ma peronów, a na deser na drugim planie semafor wyjazdowy grupowy.

A jaką ciekawostką jest wskaźnik w4? On się nie tyczy pociągów osobowych tylko wszystkich i oznacza miejsce zatrzymania czoła pociągu.

A wskaźnik w8 w opolu jest czynny, "wyświetlany" w razie wjazdu na okreslony tor
Tytuł: Odp: Ciekawostki z kolei wzięte
Wiadomość wysłana przez: Marcin_S w 11 Styczeń 2018, 14:38:34
No co Ty nie powiesz..
Gdyby nie panowało tu przekonanie, że W4 jest tylko przy peronach, nie umieścił bym tego.
Tytuł: Odp: Ciekawostki z kolei wzięte
Wiadomość wysłana przez: Ryszard-san w 15 Styczeń 2018, 20:56:02
Taka sobie ciekawostka made in PKP (oleśnica) W24 na słupku ;)
Tytuł: Odp: Ciekawostki z kolei wzięte
Wiadomość wysłana przez: Mistrzu w 18 Styczeń 2018, 20:00:44
7 komorowiec na stacji Września. Ten wskaznik W24 to jakas namalowana na kawalku blachy podroba. Ciekawe po co to dziwadło skoro nie da sie tego  zaświecic a nic z tym zrobic. Dodam ze jest to jedyny W24 na semaforach wyjazdowych w ta strone, a z tego toru da sie bez problemu wyjechac na tor wlasciwy
Tytuł: Odp: Ciekawostki z kolei wzięte
Wiadomość wysłana przez: Marcin_S w 18 Styczeń 2018, 20:16:26
Ten wskaznik W24 to jakas namalowana na kawalku blachy podroba. Ciekawe po co to dziwadło skoro nie da sie tego  zaświecic a nic z tym zrobic. Dodam ze jest to jedyny W24 na semaforach wyjazdowych w ta strone, a z tego toru da sie bez problemu wyjechac na tor wlasciwy

A teraz nurkujemy w instrukcję i sprawdzamy, czy może być takie coś jak W24 na tablicy nieoświetlonej.
Tytuł: Odp: Ciekawostki z kolei wzięte
Wiadomość wysłana przez: Kacper9 w 18 Styczeń 2018, 20:18:19
A jakże, ale przenośnej:   
Cytuj
w szczególnych przypadkach, określonych wytycznymi organizacji zamknięć torowych w czasie wykonywania planowych robót, wskaźnik W 24 może być stosowany w porze dziennej w postaci przenośnej tablicy nieoświetlonej
Tytuł: Odp: Ciekawostki z kolei wzięte
Wiadomość wysłana przez: Mistrzu w 18 Styczeń 2018, 20:31:24
Problem w tym że żadnych robót tam nie ma a ten W24 wisi juz od lat.
Tytuł: Odp: Ciekawostki z kolei wzięte
Wiadomość wysłana przez: Trepan w 18 Styczeń 2018, 22:17:06
pamiętaj: prowizorka najtrwalszym rozwiązaniem, zawsze
Tytuł: Odp: Ciekawostki z kolei wzięte
Wiadomość wysłana przez: Ensifer w 18 Styczeń 2018, 22:18:10
Września ma akurat o wiele lepsze atrakcje, ale nie chcę wam psuć przyjemności odkrywania tych dziwów natury.
Tytuł: Odp: Ciekawostki z kolei wzięte
Wiadomość wysłana przez: stasiu29011 w 19 Styczeń 2018, 07:39:24
W4 w stacji towarowej gdzie nie ma peronów, a na deser na drugim planie semafor wyjazdowy grupowy.

A jaką ciekawostką jest wskaźnik w4? On się nie tyczy pociągów osobowych tylko wszystkich i oznacza miejsce zatrzymania czoła pociągu.

A wskaźnik w8 w opolu jest czynny, "wyświetlany" w razie wjazdu na okreslony tor

Z W4 to zależy od tego, czy stoi przy końcu peronu, i czy jest końcem przebiegu pociągowego... dobry przykład W4 masz w Głębcach.

"wskaźnik ustawiony przy końcu peronu, niebędący jednocześnie końcem przebiegu pociągowego, odnosi się tylko do pociągów mających postój przy tym peronie"

Dz. U. 2017, poz. 360: par. 112 pkt. 2 ust. 4
Tytuł: Odp: Ciekawostki z kolei wzięte
Wiadomość wysłana przez: lucznik49 w 19 Styczeń 2018, 12:10:52
Września ma akurat o wiele lepsze atrakcje, ale nie chcę wam psuć przyjemności odkrywania tych dziwów natury.

Jak przejście w poziomie szyn z domofonem, otwierane przez DR?
Tytuł: Odp: Ciekawostki z kolei wzięte
Wiadomość wysłana przez: Ensifer w 19 Styczeń 2018, 12:21:53
Lepiej, lepiej. Już widzę te bóle okrężnicy administracji, gdyby sceneria z takim układam miała zostać dodana do TD2.
Tytuł: Odp: Ciekawostki z kolei wzięte
Wiadomość wysłana przez: MaciejakS w 19 Styczeń 2018, 16:54:08
Ja natomiast mam inną ciekawostkę. Na linii 401 SDC-Świnoujście na odcinku SDC - Kliniska oraz Rurka - Goleniów powstają 2 "Samoczynne Blokady Liniowe Dwustawne" o ile można tym to nazwać. Semafory odstępowe będą miały numery tak jak SBL czyli np. 68/69N, a Tarcze To[xx] np. To68. Sam się wybrałem specjalnie po to, by to ujrzeć na Szn Załom. I to po prostu wygląda jak Posterunki Odstępowe automatyczne z białymi słupami :D.
Na screenach Semafory "SBLki"  i ich Tarcze, w stronę Szn Dąbie, odcinek Kliniska - SDC
Tytuł: Odp: Ciekawostki z kolei wzięte
Wiadomość wysłana przez: Kacper9 w 19 Styczeń 2018, 17:38:03
A ta czarna/zasłonięta tablica to W18, bo nie zbyt pasuje?
Tytuł: Odp: Ciekawostki z kolei wzięte
Wiadomość wysłana przez: MaciejakS w 19 Styczeń 2018, 18:09:27
A ta czarna/zasłonięta tablica to W18, bo nie zbyt pasuje?
No właśnie.....
Nikt nie wie.
Wygląda jak W18, może to W20? W19?
Tytuł: Odp: Ciekawostki z kolei wzięte
Wiadomość wysłana przez: zolwik w 19 Styczeń 2018, 21:11:15
Ja natomiast mam inną ciekawostkę. Na linii 401 SDC-Świnoujście na odcinku SDC - Kliniska oraz Rurka - Goleniów powstają 2 "Samoczynne Blokady Liniowe Dwustawne" o ile można tym to nazwać. Semafory odstępowe będą miały numery tak jak SBL czyli np. 68/69N, a Tarcze To[xx] np. To68. Sam się wybrałem specjalnie po to, by to ujrzeć na Szn Załom. I to po prostu wygląda jak Posterunki Odstępowe automatyczne z białymi słupami :D.
Na screenach Semafory "SBLki"  i ich Tarcze, w stronę Szn Dąbie, odcinek Kliniska - SDC

To jest przecież normalna sbl dwustawna, co w tym niezwykłego?
Idea sbl to wlasnie takie posterunki odstepowe automatyczne.
Tytuł: Odp: Ciekawostki z kolei wzięte
Wiadomość wysłana przez: jakubg1 w 20 Styczeń 2018, 14:48:24
To jest przecież normalna sbl dwustawna, co w tym niezwykłego?
Idea sbl to wlasnie takie posterunki odstepowe automatyczne.
Może to, że dwustawne SBL zostały prawie całkowicie wyparte przez przynajmniej trzystawne SBL, a tutaj mamy budowę nowej dwustawnej SBL?
Tytuł: Odp: Ciekawostki z kolei wzięte
Wiadomość wysłana przez: Kacper9 w 20 Styczeń 2018, 14:57:06
Tłumaczę i objaśniam: Nie potrzeba więcej odstępów jak dwa, wiec po cholerę 10-20-40 semaforów trzystawnej blokady?
Tytuł: Odp: Ciekawostki z kolei wzięte
Wiadomość wysłana przez: MaciejakS w 20 Styczeń 2018, 20:23:28
Poszargałem dzisiaj tą folię na tym wskaźniku i jak na oku widać, że jest to W18. W takim razie: W18 i W1 na jednym semaforze?
Tytuł: Odp: Ciekawostki z kolei wzięte
Wiadomość wysłana przez: jakubg1 w 20 Styczeń 2018, 20:27:09
Być może to dlatego, że ta tarcza ostrzegawcza odnosi się do semafora z W18.
Tytuł: Odp: Ciekawostki z kolei wzięte
Wiadomość wysłana przez: MaciejakS w 20 Styczeń 2018, 22:25:19
Być może to dlatego, że ta tarcza ostrzegawcza odnosi się do semafora z W18.
Żaden semafor nie ma tam W18. Jedyny, który ma W18, to ta właśnie Tarcza Ostrzegawcza, dodatkowo z W1.
Tytuł: Odp: Ciekawostki z kolei wzięte
Wiadomość wysłana przez: Sabyryn w 28 Styczeń 2018, 16:41:11
Źródło: https://www.youtube.com/watch?v=g-vmHfd7InU

(http://img.uetam.pl/images/2018/01/28/074ss.png)
Tytuł: Odp: Ciekawostki z kolei wzięte
Wiadomość wysłana przez: Trepan w 28 Styczeń 2018, 16:51:36
Jakiś opis? Bo nie do końca wiem o co chodzi.
Tytuł: Odp: Ciekawostki z kolei wzięte
Wiadomość wysłana przez: Sabyryn w 28 Styczeń 2018, 17:06:57
Kawałek z odwrotnym sekcjonowaniem. W większości przypadków cała stacja jest odciągana przy zygzakowaniu tak samo, że wszystkie ,,druty" idą identycznym slalomem (co w przypadku słupów po zewnętrznych stronach wymaga stosowania wysięgników naprzemiennie). Tutaj po obu stronach sekcji naprężania występują po dwa wysięgniki krótkie pod rząd, co składa się na taki widok (odbicie lustrzane jak chodzi o wysięgniki :P )
Tytuł: Odp: Ciekawostki z kolei wzięte
Wiadomość wysłana przez: Trepan w 03 Luty 2018, 08:25:57
http://poznajpolske.onet.pl/lubelskie/porzucony-orient-express-w-malaszewiczach/40rx6c
Tytuł: Odp: Ciekawostki z kolei wzięte
Wiadomość wysłana przez: Drozda32 w 03 Luty 2018, 12:21:43
Widziałem filmiki o wagonach gierka i wspominali że mieli tym jechać do smoleńska ale woleli lądować bez zgody we mgle na lotnisku wojskowym nie przystosowanym do samolotów cywilnych wraz z pijanymi politykami którzy grozili pilotom zwolnieniem oraz krzycząc że się spóźnią bo za późno wylecieli.
https://www.youtube.com/watch?v=b6UFe0JxFA0 (https://www.youtube.com/watch?v=b6UFe0JxFA0)
https://onet100.vod.pl/i/news/tajemnice-komunistycznego-pociagu-rzadowego/90h324 (https://onet100.vod.pl/i/news/tajemnice-komunistycznego-pociagu-rzadowego/90h324)