Train Driver 2

Dział ogólny => Dyskusje => Wątek zaczęty przez: _l0stfake7 w 12 Lipiec 2017, 22:19:49

Tytuł: Nowy launcher symulatora TrainDriver2
Wiadomość wysłana przez: _l0stfake7 w 12 Lipiec 2017, 22:19:49
Oddaję wam do testów obecną wersję launchera, jako że jego najważniejsze funkcjonalności są już zaimplementowane(z mniejszym lub większym powodzeniem  ;D).
Poniżej szybkie objaśnienie głównego widoku.
Spoiler: pokaż
(http://l0stfake7.td2.info.pl/Launcher-desc.png)


Wygląd nowej wersji
Spoiler: pokaż
(http://l0stfake7.td2.info.pl/v1.0.1.0.png)


Skany z virustotal.com
Spoiler: pokaż
(http://l0stfake7.td2.info.pl/screencapture-virustotal-1508275079813.png)


Lista funkcji:
* Logowanie, wylogowanie, zapamiętywanie danych wymaganych do logowania.
* Zapisywanie, wczytywanie konfiguracji launchera i symulatora.
* Konfiguracja launchera:
    * wybór języka: (polski, angielski, niemiecki, czeski),
    * wskazanie ścieżki do folderu zawierającego plik wykonywalny symulatora(TrainDriver2.exe),
    * wybór stylu szaty graficznej (jasny, ciemny).
* Konfiguracja symulatora:
    * wybór serwera gry (Europa, Azja, Stany Zjednoczone, Japonia, Australia),
    * wybór wersji architektury kompilacji symulatora (32-bit, 64-bit),
    * jakość grafiki (najniższa, bardzo niska, niska, średnia, dobra, bardzo dobra, wspaniała),
    * wybór rozdzielczości (320x240 ; 640x480 ; 800x600 ; 1024x600 ; 1024x768 ; 1152x864 ; 1280x720 ; 1280x768 ; 1280x800 ; 1280x1024 ; 1360x768 ; 1366x768 ; 1440x900 ; 1600x900 ; 1600x1200 ; 1680x1050 ; 1920x1080 ; 1920x1200 ; 2560x1440 ; 2560x1600 ; 3840x2160 ; 7680x4320),
    * uruchomienie w oknie lub w trybie pełno-ekranowym(wtedy rozdzielczość jest dobierana automatycznie),
    * uruchomienie jako popup (bez ramki),
    * gra w trybie prywatnej sesji na hasło,
    *  wymuszenie użycia DirectX w wersji 9, domyślnie ustawiona jest wersja 11,
    * wybór interfejsu sieciowego przekazywanego do scs'a, zapamiętywany jest ostatnio wybrany, domyślny to 127.0.0.1.
* Wyświetlanie statystyk gracza(przejechany dystans, odprawione pociągi) i serwera(maszyniści i dyżurni online; łączna liczba przejechanych kilometrów i odprawionych pociągów).
* Gra w trybie offline (szybka gra offline dostępna jest poprzez przycisk przylegający z prawej strony do przycisku gry).
* Automatyczna aktualizacja launchera(wyszukiwanie aktualizacji, pobranie instalatora, uruchomienie instalatora).
* Automatyczna aktualizacja symulatora(wyszukiwanie aktualizacji, pobranie aktualizacji, sprawdzenie sumy crc32, rozpakowanie, skonfigurowanie ścieżki).
* Wyświetlanie pobranych z serwera zdjęć jako tła centralnej części głównego widoku launchera, wyświetlanie informacji o pobranym zdjęciu(autor, nazwa, opis, rok, link autora).
* Udostępnienie szybkich linków(rejestracja, pomoc, regulamin, lista zmian, wiki, strona domowa, twitter, facebook, youtube).

Znane błędy i niedociągnięcia:
* brak tłumaczeń dla języka niemieckiego i czeskiego, niektóre teksty nie są przetłumaczone jeszcze na żaden z języków,
* podczas rozpakowywania paczki symulatora blokowany jest wątek gui - nie można nic robić, trzeba czekać,
* jasny styl jest jeszcze nieopracowany,
* bez dostępu do internetu launcher lubi się wysypać, nie wszystkie wyjątki są obsłużone.

Uruchomienie:
* pobieramy instalator z załącznika i instalujemy (najlepiej na innej partycji niż systemowa - o czym wyżej) launcher,
* instalator utworzy skróty na pulpicie i w menu start,
* po włączeniu symulatora wybieramy jedną z opcji:
a) wskazujemy w ustawieniach ścieżkę do pliku wykonywalnego symulatora (TrainDriver2.exe) z istniejącej instalacji,
b) korzystamy z opcji pobrania symulatora przez launcher (patrz obrazek);
* przeprowadzamy konfigurację pozostałych dostępnych parametrów według uznania.

Testy i raportowanie błędów:
Nie narzucam tutaj jakichkolwiek metod czy formułek, mile widziane screeny, opisy błędów, opinie dotyczące wyglądu i działania launchera w postach poniżej lub jako issue na platformie gitlab.

Instalator do pobrania tutaj:
https://l0stfake7.td2.info.pl/TrainDriver2LauncherInstaller.msi (https://l0stfake7.td2.info.pl/TrainDriver2LauncherInstaller.msi)
Tytuł: Odp: Testy nowego launchera
Wiadomość wysłana przez: UAZownik w 12 Lipiec 2017, 22:34:34
Nie wiem, czy to jakaś nowa funkcjonalność która dopiero będzie wprowadzona - ale mimo tego, że launcher ma ustawienia rozdziałki, fullscreena, jakości grafiki itp, to tedek dalej uruchamia się unitoskim okienkiem z wartościami innymi niż ustaliłem w launcherze.
Tytuł: Odp: Testy nowego launchera
Wiadomość wysłana przez: _l0stfake7 w 12 Lipiec 2017, 22:41:28
To co pojawia się w okienku od unity należy ignorować i klikać jedynie play, w kolejnej kompilacji symulatora owe okienko nie będzie się już pojawiać. Launcher przesyła własne argumenty do symulatora, które powinny mieć wyższy priorytet.
Tytuł: Odp: Testy nowego launchera
Wiadomość wysłana przez: KacpErB w 13 Lipiec 2017, 01:21:50
Wyskakuje mi Error > Fatal error Nie można odnaleźć części ścieżki ,,C:\Program Files (x86)\TrainDriver2Launcher\Launcher\Images\Background0.jpg"., send your log from /Launcher/Logs to Developers xD.

Nie, te xD jest wpisane w errorze, i nie moge normalnie sobie grać bo okienko ciągle wraca.
Tytuł: Odp: Testy nowego launchera
Wiadomość wysłana przez: greg86 w 13 Lipiec 2017, 07:33:38
Kacper, czytałeś główny post? Nie instalować w Program Files ;) No, ale do sedna, bo nie po to odpowiadam, aby wskazać Kacprowi rozwiązanie. Też mam problem. Launcher zainstalowany zgodnie z instrukcją na drugiej partycji, pobiera symulator, ale go nie instaluje. Po zakończeniu pobierania niby wyskakuje jakieś nowe okno, ale zaledwie na ułamek sekundy, po czym pobrany plik fullversion z katalogu update znika.

PS.: Nie da się załączać log w cywilizowany sposób więc będzie tak:
2017-07-13 07:00:15.4878 INFO App starts at 13.07.2017 05:00:15
2017-07-13 07:00:15.4878 INFO App starts at 13.07.2017 05:00:15
2017-07-13 07:00:19.7585 INFO OnActivated at 13.07.2017 05:00:19
2017-07-13 07:00:19.7585 INFO OnActivated at 13.07.2017 05:00:19
2017-07-13 07:00:55.2195 INFO App stops at 13.07.2017 05:00:55
2017-07-13 07:01:16.3504 INFO OnActivated at 13.07.2017 05:01:16
2017-07-13 07:01:30.3714 INFO OnActivated at 13.07.2017 05:01:30
2017-07-13 07:02:15.1268 INFO OnActivated at 13.07.2017 05:02:15
2017-07-13 07:03:41.1714 INFO OnActivated at 13.07.2017 05:03:41
2017-07-13 07:11:33.1769 INFO OnActivated at 13.07.2017 05:11:33
2017-07-13 07:12:13.2307 INFO OnActivated at 13.07.2017 05:12:13
2017-07-13 07:12:47.0437 INFO OnActivated at 13.07.2017 05:12:47
2017-07-13 07:17:58.5735 INFO OnActivated at 13.07.2017 05:17:58
2017-07-13 07:18:40.6417 INFO OnActivated at 13.07.2017 05:18:40
2017-07-13 07:19:02.3038 ERROR Unhandled exception occured  System.ComponentModel.Win32Exception (0x80004005): Nie można odnaleźć określonego pliku
   w System.Diagnostics.Process.StartWithCreateProcess(ProcessStartInfo startInfo)
   w Launcher.Internal.Model.Launcher.LaunchSimulator()
   w Launcher.View.MainWindow.ButtonPlay_PreviewMouseDown(Object sender, MouseButtonEventArgs e)
   w System.Windows.RoutedEventArgs.InvokeHandler(Delegate handler, Object target)
   w System.Windows.RoutedEventHandlerInfo.InvokeHandler(Object target, RoutedEventArgs routedEventArgs)
   w System.Windows.EventRoute.InvokeHandlersImpl(Object source, RoutedEventArgs args, Boolean reRaised)
   w System.Windows.UIElement.RaiseEventImpl(DependencyObject sender, RoutedEventArgs args)
   w System.Windows.UIElement.RaiseTrustedEvent(RoutedEventArgs args)
   w System.Windows.Input.InputManager.ProcessStagingArea()
   w System.Windows.Input.InputManager.ProcessInput(InputEventArgs input)
   w System.Windows.Input.InputProviderSite.ReportInput(InputReport inputReport)
   w System.Windows.Interop.HwndMouseInputProvider.ReportInput(IntPtr hwnd, InputMode mode, Int32 timestamp, RawMouseActions actions, Int32 x, Int32 y, Int32 wheel)
   w System.Windows.Interop.HwndMouseInputProvider.FilterMessage(IntPtr hwnd, WindowMessage msg, IntPtr wParam, IntPtr lParam, Boolean& handled)
   w System.Windows.Interop.HwndSource.InputFilterMessage(IntPtr hwnd, Int32 msg, IntPtr wParam, IntPtr lParam, Boolean& handled)
   w MS.Win32.HwndWrapper.WndProc(IntPtr hwnd, Int32 msg, IntPtr wParam, IntPtr lParam, Boolean& handled)
   w MS.Win32.HwndSubclass.DispatcherCallbackOperation(Object o)
   w System.Windows.Threading.ExceptionWrapper.InternalRealCall(Delegate callback, Object args, Int32 numArgs)
   w System.Windows.Threading.ExceptionWrapper.TryCatchWhen(Object source, Delegate callback, Object args, Int32 numArgs, Delegate catchHandler)
2017-07-13 07:19:04.0650 ERROR Unhandled exception occured  System.ComponentModel.Win32Exception (0x80004005): Nie można odnaleźć określonego pliku
   w System.Diagnostics.Process.StartWithCreateProcess(ProcessStartInfo startInfo)
   w Launcher.Internal.Model.Launcher.LaunchSimulator()
   w Launcher.View.MainWindow.ButtonPlay_PreviewMouseDown(Object sender, MouseButtonEventArgs e)
   w System.Windows.RoutedEventArgs.InvokeHandler(Delegate handler, Object target)
   w System.Windows.RoutedEventHandlerInfo.InvokeHandler(Object target, RoutedEventArgs routedEventArgs)
   w System.Windows.EventRoute.InvokeHandlersImpl(Object source, RoutedEventArgs args, Boolean reRaised)
   w System.Windows.UIElement.RaiseEventImpl(DependencyObject sender, RoutedEventArgs args)
   w System.Windows.UIElement.RaiseTrustedEvent(RoutedEventArgs args)
   w System.Windows.Input.InputManager.ProcessStagingArea()
   w System.Windows.Input.InputManager.ProcessInput(InputEventArgs input)
   w System.Windows.Input.InputProviderSite.ReportInput(InputReport inputReport)
   w System.Windows.Interop.HwndMouseInputProvider.ReportInput(IntPtr hwnd, InputMode mode, Int32 timestamp, RawMouseActions actions, Int32 x, Int32 y, Int32 wheel)
   w System.Windows.Interop.HwndMouseInputProvider.FilterMessage(IntPtr hwnd, WindowMessage msg, IntPtr wParam, IntPtr lParam, Boolean& handled)
   w System.Windows.Interop.HwndSource.InputFilterMessage(IntPtr hwnd, Int32 msg, IntPtr wParam, IntPtr lParam, Boolean& handled)
   w MS.Win32.HwndWrapper.WndProc(IntPtr hwnd, Int32 msg, IntPtr wParam, IntPtr lParam, Boolean& handled)
   w MS.Win32.HwndSubclass.DispatcherCallbackOperation(Object o)
   w System.Windows.Threading.ExceptionWrapper.InternalRealCall(Delegate callback, Object args, Int32 numArgs)
   w System.Windows.Threading.ExceptionWrapper.TryCatchWhen(Object source, Delegate callback, Object args, Int32 numArgs, Delegate catchHandler)
2017-07-13 07:20:09.4253 INFO OnActivated at 13.07.2017 05:20:09
2017-07-13 07:20:54.5967 INFO OnActivated at 13.07.2017 05:20:54
2017-07-13 07:20:58.1095 INFO App stops at 13.07.2017 05:20:58
2017-07-13 07:20:59.7560 INFO App starts at 13.07.2017 05:20:59
2017-07-13 07:21:00.0240 INFO OnActivated at 13.07.2017 05:21:00
2017-07-13 07:21:12.3238 INFO OnActivated at 13.07.2017 05:21:12
2017-07-13 07:24:28.6347 INFO OnActivated at 13.07.2017 05:24:28
2017-07-13 07:25:12.5324 INFO OnActivated at 13.07.2017 05:25:12
2017-07-13 07:25:35.3164 INFO OnActivated at 13.07.2017 05:25:35
2017-07-13 07:27:18.9617 INFO OnActivated at 13.07.2017 05:27:18
2017-07-13 07:27:22.3214 INFO OnActivated at 13.07.2017 05:27:22
2017-07-13 07:27:45.9692 ERROR Unhandled exception occured  System.ComponentModel.Win32Exception (0x80004005): Nie można odnaleźć określonego pliku
   w System.Diagnostics.Process.StartWithCreateProcess(ProcessStartInfo startInfo)
   w Launcher.Internal.Model.Launcher.LaunchSimulator()
   w Launcher.View.MainWindow.ButtonPlay_PreviewMouseDown(Object sender, MouseButtonEventArgs e)
   w System.Windows.RoutedEventArgs.InvokeHandler(Delegate handler, Object target)
   w System.Windows.RoutedEventHandlerInfo.InvokeHandler(Object target, RoutedEventArgs routedEventArgs)
   w System.Windows.EventRoute.InvokeHandlersImpl(Object source, RoutedEventArgs args, Boolean reRaised)
   w System.Windows.UIElement.RaiseEventImpl(DependencyObject sender, RoutedEventArgs args)
   w System.Windows.UIElement.RaiseTrustedEvent(RoutedEventArgs args)
   w System.Windows.Input.InputManager.ProcessStagingArea()
   w System.Windows.Input.InputManager.ProcessInput(InputEventArgs input)
   w System.Windows.Input.InputProviderSite.ReportInput(InputReport inputReport)
   w System.Windows.Interop.HwndMouseInputProvider.ReportInput(IntPtr hwnd, InputMode mode, Int32 timestamp, RawMouseActions actions, Int32 x, Int32 y, Int32 wheel)
   w System.Windows.Interop.HwndMouseInputProvider.FilterMessage(IntPtr hwnd, WindowMessage msg, IntPtr wParam, IntPtr lParam, Boolean& handled)
   w System.Windows.Interop.HwndSource.InputFilterMessage(IntPtr hwnd, Int32 msg, IntPtr wParam, IntPtr lParam, Boolean& handled)
   w MS.Win32.HwndWrapper.WndProc(IntPtr hwnd, Int32 msg, IntPtr wParam, IntPtr lParam, Boolean& handled)
   w MS.Win32.HwndSubclass.DispatcherCallbackOperation(Object o)
   w System.Windows.Threading.ExceptionWrapper.InternalRealCall(Delegate callback, Object args, Int32 numArgs)
   w System.Windows.Threading.ExceptionWrapper.TryCatchWhen(Object source, Delegate callback, Object args, Int32 numArgs, Delegate catchHandler)
2017-07-13 07:27:46.4606 ERROR Unhandled exception occured  System.ComponentModel.Win32Exception (0x80004005): Nie można odnaleźć określonego pliku
   w System.Diagnostics.Process.StartWithCreateProcess(ProcessStartInfo startInfo)
   w Launcher.Internal.Model.Launcher.LaunchSimulator()
   w Launcher.View.MainWindow.ButtonPlay_PreviewMouseDown(Object sender, MouseButtonEventArgs e)
   w System.Windows.RoutedEventArgs.InvokeHandler(Delegate handler, Object target)
   w System.Windows.RoutedEventHandlerInfo.InvokeHandler(Object target, RoutedEventArgs routedEventArgs)
   w System.Windows.EventRoute.InvokeHandlersImpl(Object source, RoutedEventArgs args, Boolean reRaised)
   w System.Windows.UIElement.RaiseEventImpl(DependencyObject sender, RoutedEventArgs args)
   w System.Windows.UIElement.RaiseTrustedEvent(RoutedEventArgs args)
   w System.Windows.Input.InputManager.ProcessStagingArea()
   w System.Windows.Input.InputManager.ProcessInput(InputEventArgs input)
   w System.Windows.Input.InputProviderSite.ReportInput(InputReport inputReport)
   w System.Windows.Interop.HwndMouseInputProvider.ReportInput(IntPtr hwnd, InputMode mode, Int32 timestamp, RawMouseActions actions, Int32 x, Int32 y, Int32 wheel)
   w System.Windows.Interop.HwndMouseInputProvider.FilterMessage(IntPtr hwnd, WindowMessage msg, IntPtr wParam, IntPtr lParam, Boolean& handled)
   w System.Windows.Interop.HwndSource.InputFilterMessage(IntPtr hwnd, Int32 msg, IntPtr wParam, IntPtr lParam, Boolean& handled)
   w MS.Win32.HwndWrapper.WndProc(IntPtr hwnd, Int32 msg, IntPtr wParam, IntPtr lParam, Boolean& handled)
   w MS.Win32.HwndSubclass.DispatcherCallbackOperation(Object o)
   w System.Windows.Threading.ExceptionWrapper.InternalRealCall(Delegate callback, Object args, Int32 numArgs)
   w System.Windows.Threading.ExceptionWrapper.TryCatchWhen(Object source, Delegate callback, Object args, Int32 numArgs, Delegate catchHandler)
2017-07-13 07:27:51.6713 INFO App stops at 13.07.2017 05:27:51
Tytuł: Odp: Testy nowego launchera
Wiadomość wysłana przez: Kacper9 w 13 Lipiec 2017, 08:41:04
Launcher działa, ale nie może znajdować się na żadnym dysku w folderze Program Files.

Dodano: 13 Lipiec 2017, 11:02:39


Dlaczego launcher wymusza IP, którego SCS nie rozumie?
Druga sprawa to to , że launcher uruchamia inną instancje TD2 niż wskazaliśmy po aktualizacji.
Tytuł: Odp: Testy nowego launchera
Wiadomość wysłana przez: greg86 w 13 Lipiec 2017, 12:04:39
Jak zainstalowałeś TD2?  ??? Mi nie chce za nic zaskoczyć. Ścieżka instalacji to: "D:\Games\Train Driver 2"
Tytuł: Odp: Testy nowego launchera
Wiadomość wysłana przez: Kacper9 w 13 Lipiec 2017, 12:32:16
Launcher: E:\TrainDriver2Launcher
TD2: E:\TrainDriver2Launcher\TD2\stable\
I działa.
Tytuł: Odp: Testy nowego launchera
Wiadomość wysłana przez: greg86 w 13 Lipiec 2017, 13:00:41
To już chyba dostrzegam problem... Spacja w ścieżce pliku.
Tytuł: Odp: Testy nowego launchera
Wiadomość wysłana przez: Kacper9 w 13 Lipiec 2017, 14:31:58
Też nie ;)
TD2: E:\TrainDriver2 Launcher\TD2\stable\
 LAunchr: E:\TrainDriver2 Launcher
i Działa.
Tytuł: Odp: Testy nowego launchera
Wiadomość wysłana przez: skyy2 w 13 Lipiec 2017, 14:37:30
Można podesłać jakieś zdjęcia do launchera? :D Jak tak to komu?
Tytuł: Odp: Testy nowego launchera
Wiadomość wysłana przez: greg86 w 13 Lipiec 2017, 15:39:36
Też nie ;)
TD2: E:\TrainDriver2 Launcher\TD2\stable\
 LAunchr: E:\TrainDriver2 Launcher
i Działa.

Będę miał więcej czasu to sprawdzę jeszcze co się da, a jak nie to urlop od twórczości ;) Bo instalację starą wywaliłem.
Tytuł: Odp: Testy nowego launchera
Wiadomość wysłana przez: Kacper9 w 13 Lipiec 2017, 15:52:46
Chociaż to nie był sterylny test, bo odpaliłem ze skrótu nie z folderu to może o to właśnie chodzić ;).
Tytuł: Odp: Testy nowego launchera
Wiadomość wysłana przez: greg86 w 13 Lipiec 2017, 16:58:44
Też odpalam ze skrótu... :(
Tytuł: Odp: Testy nowego launchera
Wiadomość wysłana przez: Kacper9 w 13 Lipiec 2017, 17:12:09
Greg nie rozumiemy się wcześniejszy test to odpaliłem launcher z folderu teraz bezpośrednio ze skrótu ;)
Tytuł: Odp: Testy nowego launchera
Wiadomość wysłana przez: Bartolo w 13 Lipiec 2017, 17:55:49
Witam.
Jak w temacie pobrałem zainstalowałem , wszystko dziale a trybie offline ale jak próbuje się zalogować brak odzewu ze strony serwera . Cały czas napis Logowanie i nic się nie dzieje. Nie mam polskich liter w nicku ani w haśle :(. W antywirusie program w wyjątkach.

Po co nowy temat? Przenoszę. //Marcin S
Ok dzieki.

Nowy objaw informacja ze gra nie została uruchomiona z launchera ????

Dobra poddaje się. Dopóki stary launcher działa nie przesiadam się :(
Tytuł: Odp: Testy nowego launchera
Wiadomość wysłana przez: greg86 w 13 Lipiec 2017, 19:18:52
Ok, wieczorna sesja z launcherem zakończona poprawną instalacją. Jednak chodzi o spacje, bo jak je usunąłem to poszło ok.

I tu kolejne pytanie, tym razem imienne: Kacper9, pobierałeś wersję na czysto, czy przeniosłeś z poprzedniej wersji launchera? Bo moja zainstalowała się w katalogu D:\Games\TrainDriver2\Launcher\Game.
Tytuł: Odp: Testy nowego launchera
Wiadomość wysłana przez: skorakora w 13 Lipiec 2017, 22:20:30
"trele morle" zainstalowałem ten nowy launcher i nic wywalających pięciu błędów się nie zmieniło
wszystko wygląda tak jak w starym launcherze...
Tytuł: Odp: Testy nowego launchera
Wiadomość wysłana przez: uetam w 14 Lipiec 2017, 01:41:06
"trele morle" zainstalowałem ten nowy launcher i nic wywalających pięciu błędów się nie zmieniło
wszystko wygląda tak jak w starym launcherze...
No to najwidoczniej zainstalowałeś stary skoro u Ciebie wygląda tak jak poprzedni :)
Tytuł: Odp: Testy nowego launchera
Wiadomość wysłana przez: Anrzej w 14 Lipiec 2017, 15:23:57
Nowy launcher nie potrafił uruchomić gry ze ścieżki. Usunąłem całkowicie TD2 i zainstalowałem wszystko z nowego launchera. TD2 uruchomił się, ale pojawił się komunikat, że gra została uruchomiona bez launchera, teraz gdy uruchamiam TD2 odpala się tylko w trybie off.
Tytuł: Odp: Testy nowego launchera
Wiadomość wysłana przez: _l0stfake7 w 14 Lipiec 2017, 17:46:12
Można podesłać jakieś zdjęcia do launchera? :D Jak tak to komu?
Zdjęcia będziemy zmieniać cyklicznie. Jesteśmy jeszcze w trakcie ustaleń co do sposobu nadsyłania zdjęć.

Witam.
Jak w temacie pobrałem zainstalowałem , wszystko dziale a trybie offline ale jak próbuje się zalogować brak odzewu ze strony serwera . Cały czas napis Logowanie i nic się nie dzieje. Nie mam polskich liter w nicku ani w haśle :(. W antywirusie program w wyjątkach.

Po co nowy temat? Przenoszę. //Marcin S
Ok dzieki.

Nowy objaw informacja ze gra nie została uruchomiona z launchera ????

Dobra poddaje się. Dopóki stary launcher działa nie przesiadam się :(
Z twojego opisu wnioskuję, że symulator włączyłeś w trybie offline(tj. bez wcześniejszego zalogowania z launchera) i próbowałeś zalogować się w symulatorze do trybu online. Jeśli tak rzeczywiście było, to otrzymałeś prawidłowy komunikat ze strony symulatora, ponieważ wejście w tryb online musi być poprzedzone logowaniem z launchera.

Nowy launcher nie potrafił uruchomić gry ze ścieżki. Usunąłem całkowicie TD2 i zainstalowałem wszystko z nowego launchera. TD2 uruchomił się, ale pojawił się komunikat, że gra została uruchomiona bez launchera, teraz gdy uruchamiam TD2 odpala się tylko w trybie off.
Taki komunikat może pojawić się sporadycznie, należy wtedy wyłączyć symulator i spróbować go ponownie uruchomić z launchera.

Jeśli chodzi o błędy ze ścieżkami to udało mi się je zlokalizować i pracuje nad ich poprawką. Dziękuję wszystkim za dotychczasowe testy. Przypominam, że launcher jest jeszcze w wersji testowej i nie został wydany jako oficjalny, więc zalecam korzystać jeszcze z poprzedniego, który jest "w miarę" stabilny.
Tytuł: Odp: Testy nowego launchera
Wiadomość wysłana przez: niemiec w 14 Lipiec 2017, 19:28:28
Zdarza mi się, że przy pierwszym uruchomieniu TDka dostaję komunikat, że gra nie została uruchomiona przez lauchera, przez co nie jest możliwa gra online. Przed uruchomienie w laucherze byłem zalogowany.
Tytuł: Odp: Testy nowego launchera
Wiadomość wysłana przez: Bartolo w 14 Lipiec 2017, 22:25:27
Cytuj
Z twojego opisu wnioskuję, że symulator włączyłeś w trybie offline(tj. bez wcześniejszego zalogowania z launchera) i próbowałeś zalogować się w symulatorze do trybu online. Jeśli tak rzeczywiście było, to otrzymałeś prawidłowy komunikat ze strony symulatora, ponieważ wejście w tryb online musi być poprzedzone logowaniem z launchera.

No właśnie ze nie . Launcher zgłasza się już zalogowany. Gdy próbuje się zalogować na nowo wywala błąd . Już nie pamiętam jaki. Ale coś pisze żebym skontaktował się z deweloperem albo administratorem ???.
Tytuł: Odp: Testy nowego launchera
Wiadomość wysłana przez: Kacper9 w 15 Lipiec 2017, 08:13:24
Moze akurat trafiłeś na przenosiny DNS'a u Ciebie? Spróbuj teraz raz jeszcze ;).
Tytuł: Odp: Testy nowego launchera
Wiadomość wysłana przez: Lokol w 17 Sierpień 2017, 16:38:43
Z twojego opisu wnioskuję, że symulator włączyłeś w trybie offline(tj. bez wcześniejszego zalogowania z launchera) i próbowałeś zalogować się w symulatorze do trybu online. Jeśli tak rzeczywiście było, to otrzymałeś prawidłowy komunikat ze strony symulatora, ponieważ wejście w tryb online musi być poprzedzone logowaniem z launchera.
Uważam, że lepiej byłoby, gdyby symulator się nie zawieszał na komunikacie "Logowanie, proszę czekać...", tylko dał stosowny komunikat o błędzie, bo faktycznie taka próba zamiast komunikatem skończyła się u mnie zawieszeniem się symulatora. Sprawdzane wielokrotnie.

Zdarza mi się, że przy pierwszym uruchomieniu TDka dostaję komunikat, że gra nie została uruchomiona przez lauchera, przez co nie jest możliwa gra online. Przed uruchomienie w laucherze byłem zalogowany.
Potwierdzam, u mnie też tak się stało, ale tylko za pierwszym razem.

Zauważyłem również, że po wylogowaniu się nadal mam dostęp do swoich statystyk oraz wyświetla się nazwa użytkownika do momentu wyjścia z programu, choć przy uruchamianiu symulatora włącza się tryb offline. To celowy zabieg? Nie miałem zaznaczonej opcji "zapamiętaj dane logowania".

Ekran logowania można by udoskonalić tak, aby nie trzeba było kasować "Login" przy wpisywaniu nicka oraz dać informację, że to drugie pole służy do wpisywania hasła. Może to szczegół, ale ja zwątpiłem przez moment. :D Chętnie ujrzałbym ekran logowania zaraz po uruchomieniu launchera z opcją przejścia w tryb offline, tak jak miało to miejsce w poprzedniej wersji aplikacji.

Linki u mnie wszystkie działają ok, ustawienia też - rzeczywiście mają one wyższy priorytet niż te z okienka z Unity.

Jeśli chodzi o wygląd - czy jest szansa na przejęcie chociaż części "visual identity" stworzonej przez @Jeżyka? Chodziłoby mi głównie o logo z nazwą Train Driver 2. Nie ma to za bardzo wpływu na funkcjonalność, ale ładnie spięłoby grę, forum i launchera. Zastanowiłbym się nad skalowaniem okna dialogowego, gdyż obecnie bardzo łatwo wszystko "rozjechać". Zresztą uważam, że w przy takim (bardzo poręcznym) layoucie nie ma potrzeby zmieniania rozmiarów tego okna.

Życzę powodzenia w dalszych pracach! :)
Tytuł: Odp: Testy nowego launchera
Wiadomość wysłana przez: _l0stfake7 w 18 Sierpień 2017, 20:03:23
Z twojego opisu wnioskuję, że symulator włączyłeś w trybie offline(tj. bez wcześniejszego zalogowania z launchera) i próbowałeś zalogować się w symulatorze do trybu online. Jeśli tak rzeczywiście było, to otrzymałeś prawidłowy komunikat ze strony symulatora, ponieważ wejście w tryb online musi być poprzedzone logowaniem z launchera.
Uważam, że lepiej byłoby, gdyby symulator się nie zawieszał na komunikacie "Logowanie, proszę czekać...", tylko dał stosowny komunikat o błędzie, bo faktycznie taka próba zamiast komunikatem skończyła się u mnie zawieszeniem się symulatora. Sprawdzane wielokrotnie.
Z naprawieniem tego problemu będziemy musieli zaczekać do następnego wydania symulatora.

Zdarza mi się, że przy pierwszym uruchomieniu TDka dostaję komunikat, że gra nie została uruchomiona przez lauchera, przez co nie jest możliwa gra online. Przed uruchomienie w laucherze byłem zalogowany.
Potwierdzam, u mnie też tak się stało, ale tylko za pierwszym razem.

Zauważyłem również, że po wylogowaniu się nadal mam dostęp do swoich statystyk oraz wyświetla się nazwa użytkownika do momentu wyjścia z programu, choć przy uruchamianiu symulatora włącza się tryb offline. To celowy zabieg? Nie miałem zaznaczonej opcji "zapamiętaj dane logowania".
Sam tego nie zauważyłem, dzięki za zwrócenie uwagi, w następnej wersji będzie poprawione.

Ekran logowania można by udoskonalić tak, aby nie trzeba było kasować "Login" przy wpisywaniu nicka oraz dać informację, że to drugie pole służy do wpisywania hasła. Może to szczegół, ale ja zwątpiłem przez moment. :D Chętnie ujrzałbym ekran logowania zaraz po uruchomieniu launchera z opcją przejścia w tryb offline, tak jak miało to miejsce w poprzedniej wersji aplikacji.

Linki u mnie wszystkie działają ok, ustawienia też - rzeczywiście mają one wyższy priorytet niż te z okienka z Unity.

Jeśli chodzi o wygląd - czy jest szansa na przejęcie chociaż części "visual identity" stworzonej przez @Jeżyka? Chodziłoby mi głównie o logo z nazwą Train Driver 2. Nie ma to za bardzo wpływu na funkcjonalność, ale ładnie spięłoby grę, forum i launchera. Zastanowiłbym się nad skalowaniem okna dialogowego, gdyż obecnie bardzo łatwo wszystko "rozjechać". Zresztą uważam, że w przy takim (bardzo poręcznym) layoucie nie ma potrzeby zmieniania rozmiarów tego okna.

Życzę powodzenia w dalszych pracach! :)
Jeśli chodzi o wyświetlanie ekranu logowania po uruchomieniu launchera to byłbym bardziej skłonny ku wariantowi otwierania tego okna tylko przy pierwszym włączeniu launchera. Wychodzę z założenia, że większość użytkowników skorzysta z opcji zapisu danych do logowania i te będzie automatyczne za każdym kolejnym uruchomieniem. Ewentualnie dorzucę do ustawień launchera opcję wymuszania wyświetlania takiego okna za każdym razem.
Jeśli chodzi o wygląd, to finalna wersja będzie nawiązywała do forum, aczkolwiek nie chciałbym na razie zdradzać w jaki sposób  ;D
Dzięki za czas poświęcony na testy.
Tytuł: Odp: Testy nowego launchera
Wiadomość wysłana przez: Ryszard w 18 Sierpień 2017, 21:11:36
Nie wiem czy ktoś o tym napomknął, ale klikając przycisk zamknięcia launchera wyśwetla się komunikat pisany po polsku, ale opcje wyboru są w języku angielskim, to tylko błąd kosmetyczny, no ale jednak średnio to wygląda :P
Tytuł: Odp: Testy nowego launchera
Wiadomość wysłana przez: Hammer w 20 Sierpień 2017, 08:56:03
Nie wiem czy ktoś o tym napomknął, ale klikając przycisk zamknięcia launchera wyśwetla się komunikat pisany po polsku, ale opcje wyboru są w języku angielskim, to tylko błąd kosmetyczny, no ale jednak średnio to wygląda :P

To powinno zależeć od wersji językowej systemu. Sam nie sprawdzę czy działa, bo mam wersję US.
Tytuł: Odp: Testy nowego launchera
Wiadomość wysłana przez: greg86 w 20 Sierpień 2017, 09:25:14
Ja mam lokalizację systemu PL, a przyciski Yes/No.
Tytuł: Odp: Testy nowego launchera
Wiadomość wysłana przez: Neodokuran w 20 Sierpień 2017, 13:23:45
Coś takiego XD A w folderze w tle nawet nie mam takiej sciezki xd
Tytuł: Odp: Testy nowego launchera
Wiadomość wysłana przez: JanixPl w 20 Sierpień 2017, 18:47:50
Czy razem z launherem jest nowa wersja?
Tytuł: Odp: Testy nowego launchera
Wiadomość wysłana przez: ZnaQu w 20 Sierpień 2017, 19:12:48
Nie.
Tytuł: Odp: Testy nowego launchera
Wiadomość wysłana przez: Mariusz42 w 23 Sierpień 2017, 18:03:18
Coś takiego XD A w folderze w tle nawet nie mam takiej sciezki xd


U mnie ten sam blad wyskakuje:(.
Tytuł: Odp: Testy nowego launchera
Wiadomość wysłana przez: Rider w 07 Październik 2017, 17:13:09
Wyskakuje mi Error > Fatal error Nie można odnaleźć części ścieżki ,,C:\Program Files (x86)\TrainDriver2Launcher\Launcher\Images\Background0.jpg"., send your log from /Launcher/Logs to Developers xD.

Nie, te xD jest wpisane w errorze, i nie moge normalnie sobie grać bo okienko ciągle wraca.

Uruchom jako administrator.
Tytuł: Odp: Testy nowego launchera
Wiadomość wysłana przez: niemiec w 14 Październik 2017, 16:23:16
Nowy launcher, stare problemy. Nadal występuje problem, że TD nie został uruchomiony z launchera.
Tytuł: Odp: Testy nowego launchera
Wiadomość wysłana przez: seweryn w 17 Październik 2017, 14:51:59
Witam gdzie mozna pobrac launchera tego
Tytuł: Odp: Testy nowego launchera
Wiadomość wysłana przez: Tomaszek_Lodz w 17 Październik 2017, 15:50:48
W pierwszym poście "wątku tego".
Tytuł: Odp: Testy nowego launchera
Wiadomość wysłana przez: _l0stfake7 w 17 Październik 2017, 23:32:50
Aktualizacja oznaczona numerem 1.0.1.0 dostępna jest do pobrania.
Zmiany od ostatniego wydania:
* nowy instalator,
* nowe opcje w ustawieniach: uruchomienie symulatora w trybie bez ramki,
* dodatkowy przycisk szybkiej gry offline (obok przycisku "Graj"),
* zmiany w wyglądzie (kolorystyka, logo, niektóre okna i zakładka "O programie" w oknie ustawień),
* poprawki bezpieczeństwa,
* poprawki błędów zgłaszanych przez użytkowników:
    * brak tłumaczeń w dialogach,
    * problemy przy uruchamianiu launchera w folderach C:\Program Files, C:\Program Files (x86),
    * kosmetyczne poprawki działania okna logowania i powiązanych z nim akcji.

Jednocześnie informujemy, że obecny(stary) launcher będzie wspierany ze strony naszego serwera do końca listopada 2017. Po tym terminie korzystanie ze starego programu nie będzie możliwe z powodu odgórnej blokady. W związku powyższym zachęcam do testowania launchera, zgłaszania błędów i propozycji.
Tytuł: Odp: Testy nowego launchera
Wiadomość wysłana przez: MaciejakS w 18 Październik 2017, 09:01:34
Tzn, że te błędy wymienione zostały już poprawione?

Dodano: 18 Październik 2017, 09:36:04


I po instalacji okazuje się, że mam wersję 1.0.0.3 :/
Tytuł: Odp: Testy nowego launchera
Wiadomość wysłana przez: _l0stfake7 w 18 Październik 2017, 11:37:24
Tzn, że te błędy wymienione zostały już poprawione?
Jakie dokładnie błędy masz na myśli?

Dodano: 18 Październik 2017, 09:36:04


I po instalacji okazuje się, że mam wersję 1.0.0.3 :/
Problem naprawiony, zalecam odinstalowanie starej wersji (wszystkich do wersji 1.0.0.3) i instalację nowej "na czysto".
Tytuł: Odp: Testy nowego launchera
Wiadomość wysłana przez: MaciejakS w 18 Październik 2017, 12:04:28
Cytuj
* błędy zgłaszane przez użytkowników:
    * brak tłumaczeń w dialogach,
    * problemy przy uruchamianiu launchera w folderach C:\Program Files, C:\Program Files (x86),
    * kosmetyczne poprawki działania okna logowania i powiązanych z nim akcji.
Tytuł: Odp: Testy nowego launchera
Wiadomość wysłana przez: _l0stfake7 w 18 Październik 2017, 14:12:23
Cytuj
* błędy zgłaszane przez użytkowników:
    * brak tłumaczeń w dialogach,
    * problemy przy uruchamianiu launchera w folderach C:\Program Files, C:\Program Files (x86),
    * kosmetyczne poprawki działania okna logowania i powiązanych z nim akcji.
Tak to jest poprawione, zmieniłem treść swojego posta, żeby dla wszystkich było to zrozumiałe  ;).
Tytuł: Odp: Testy nowego launchera
Wiadomość wysłana przez: StanleyoIxv2 w 18 Październik 2017, 20:34:05
Jak próbuje się zalogować to wyświetla mi komunikat,że nie ma takiej nazwy użytkownika...Może ktoś wie o co chodzi??? :'( :'( :'(
Tytuł: Odp: Testy nowego launchera
Wiadomość wysłana przez: Umbreon w 18 Październik 2017, 21:31:30
Mam problem jak klikam na ludzi o próbuje się zalogować to mi nie wchodzi jakiś problem jest Fatal error nieprawidłowy format ciągu wejściowego send your log from/launcher/logs to the developers nie wiem o co chodzi chyba to znaczy ze już nie zagram nigdy
Tytuł: Odp: Testy nowego launchera
Wiadomość wysłana przez: dawerrr w 19 Październik 2017, 12:13:34
Co jeśli posiada się tylko jedną partycję na dysku? Zadziała gra?
Tytuł: Odp: Testy nowego launchera
Wiadomość wysłana przez: _l0stfake7 w 19 Październik 2017, 13:14:33
Mam problem jak klikam na ludzi o próbuje się zalogować to mi nie wchodzi jakiś problem jest Fatal error nieprawidłowy format ciągu wejściowego send your log from/launcher/logs to the developers nie wiem o co chodzi chyba to znaczy ze już nie zagram nigdy
Jak próbuje się zalogować to wyświetla mi komunikat,że nie ma takiej nazwy użytkownika...Może ktoś wie o co chodzi??? :'( :'( :'(
Dziękuję za zgłoszenia, jesteśmy w trakcie naprawy tych błędów.
Co jeśli posiada się tylko jedną partycję na dysku? Zadziała gra?
Aktualnie nie ma to znaczenia, zarówna launcher jak i symulator powinny działać zainstalowane na jednej partycji.
Tytuł: Odp: Testy nowego launchera
Wiadomość wysłana przez: Nightmare w 19 Październik 2017, 16:18:01
Mam ten sam problem co kolega @Umbreon, ponadto na starym launcherze gra również nie działała. Wygląda na to, że nie jest to błąd indywidualny.
Tytuł: Odp: Testy nowego launchera
Wiadomość wysłana przez: panmrherobrine w 19 Październik 2017, 16:32:48
Wczoraj działało wszystko pięknie. A teraz ciągle wywala błąd i trzeba wyłączać program przez menadżer zadań. Log w załączniku.

Druga sprawa to propozycja. Zauważyłem, podczas odpalania trybu dyżurnego, że td2 odpala się na innym IP niż 127.0.0.1 czyli u mnie 192.168.1.112. Można było by dodać opcję pozwalającą na uruchamianie nasłuchiwania SCS z innego IP np na hamachi. Fajne by to było (przynajmniej dla mnie i dyżurnych, którzy chcą dyżurować w 2, 3 osoby nawet) Proszę dodajcie to w następnej wersji.
Tytuł: Odp: Testy nowego launchera
Wiadomość wysłana przez: TowarowyPL w 21 Październik 2017, 08:22:42
Osobiście  na nie , jak już dla chętnych
Tytuł: Odp: Testy nowego launchera
Wiadomość wysłana przez: greg86 w 21 Październik 2017, 09:36:43
(...)Druga sprawa to propozycja. Zauważyłem, podczas odpalania trybu dyżurnego, że td2 odpala się na innym IP niż 127.0.0.1 czyli u mnie 192.168.1.112. Można było by dodać opcję pozwalającą na uruchamianie nasłuchiwania SCS z innego IP np na hamachi. (...)

Przecież już tak jest. Pole adresu IP podczas łączenia SCS jest edytowalne.
Tytuł: Odp: Testy nowego launchera
Wiadomość wysłana przez: mentorious w 21 Październik 2017, 10:52:38
Druga sprawa to propozycja. Zauważyłem, podczas odpalania trybu dyżurnego, że td2 odpala się na innym IP niż 127.0.0.1 czyli u mnie 192.168.1.112. Można było by dodać opcję pozwalającą na uruchamianie nasłuchiwania SCS z innego IP np na hamachi. Fajne by to było (przynajmniej dla mnie i dyżurnych, którzy chcą dyżurować w 2, 3 osoby nawet) Proszę dodajcie to w następnej wersji.

Po pierwsze SCS sie nie "nasluchuje". Po drugie SCS komunikuje sie po zadanym IP ze sceneria. Nie trzeba nic wprowadzac do gry, to feature SCS, a nie gry. Bez problemow na chwile obecna to bedzie działac w tej formie o ktorej mowisz. Chodzi tylko o to aby umozliwic komunikacje miedzy komputerami po danym porcie - zatem albo ten sam LAN (hamachi, mostkujac, cokolwiek) albo publiczne IP.
Tytuł: Odp: Testy nowego launchera
Wiadomość wysłana przez: Bury w 21 Październik 2017, 11:44:33
W stabilnej wersji Launchera, TD2 wystawia scenerię na localhoście, czyli na 127.0.0.1 i konkretnym porcie. Nawet jakbyś chciał podłączyć się do scenerii stawianej na innym komputerze w tej samej sieci LAN, to nie połączysz się właśnie ze względu na 127.0.0.1! To nie jest adres sieciowy dostępny z zewnątrz! To jest wewnętrzna sieć w danym systemie operacyjnym.

Nie jest to takie łatwe "wystawić" na zewnątrz wszystko co się dzieje w środku systemu do sieci przynajmniej LAN. A jakieś dziwne wynalazki typu hamachi to sobie darujcie. Od tego jest VPN oraz głowa.
Tytuł: Odp: Testy nowego launchera
Wiadomość wysłana przez: Kowalson w 22 Październik 2017, 14:38:09
u mnie ciągle pokazuje ,, gra nie została uruchomiona z lauchera ,, i trzeba niekiedy dosyć dużo restartowac laucher żeby chyciło TD2
Tytuł: Odp: Testy nowego launchera
Wiadomość wysłana przez: fAITH_ w 24 Październik 2017, 13:09:22
Witam mam spory problem z nowym launcherem:
Problem jest w tym gdyz dyzurowalem na starym launcherze IP oraz port byl: 127.0.0.1:742?
Na nowym launcherze IP jest jakies: 198.160.0.24:742?
Program SCS ktory jest uzywany do prowadzenia ruchu szuka na starym IP, gdy prubowalem wpisac recznie te nowe IP, SCS poprostu sie zacina i nie odpowiada albo pokazuje blad: Connection Timeout.
Gdy uzywam starego launchera wrzystko dziala, ale niestety na nowy wyskakuja bledy.
Tytuł: Odp: Testy nowego launchera
Wiadomość wysłana przez: Kacper9 w 24 Październik 2017, 13:11:53
Musiałeś coś źle robić, bo mnie działa.
Tytuł: Odp: Testy nowego launchera
Wiadomość wysłana przez: Atmosferyczny w 26 Październik 2017, 13:27:24
Odnośnie jeszcze tego adresu IP.
Czy Launcher może w parametrach podawać dla TD2 adres IP, na którym będzie wystawiał port do sterowania?
Z jakiegoś powodu TD2 ciągle ogranicza tylko do 127.0.0.1. Czy nie mógłby po prostu wybierać 0.0.0.0, czyli bez znaczenia jaki adres?
Przecież najważniejszy jest port, na którym usługa nasłuchuje.
Nie będzie problemu dla tych, którzy potrzebują z innego komputera sterować za pomocą SCS a na lokalnym komputerze i tak będzie działać, kiedy SCS domyślnie ma 127.0.0.1.
Tytuł: Odp: Testy nowego launchera
Wiadomość wysłana przez: Bury w 26 Październik 2017, 15:55:53
Czy Launcher może w parametrach podawać dla TD2 adres IP, na którym będzie wystawiał port do sterowania?

Przecież już to robi...

Czy nie mógłby po prostu wybierać 0.0.0.0

Taki adres jest bezużyteczny.

Przecież najważniejszy jest port, na którym usługa nasłuchuje.

Posłużę się przykładem: Wpadnij do mnie do domu na darmowe piwo! Powiem jedynie, że to czwarte drzwi na lewo.

Nie będzie problemu dla tych, którzy potrzebują z innego komputera sterować za pomocą SCS a na lokalnym komputerze i tak będzie działać, kiedy SCS domyślnie ma 127.0.0.1.

Nie wiem, czy wiesz jakie ograniczenia stawia 127.0.0.1. Do takiego adresu nie "dostaniesz" się z zewnątrz.
Teraz launcher działa prawidłowo. Można podłączyć się z innego komputera z LAN jak i z WAN za pomocą SCS.
Jednak praca w takiej konfiguracji jest praktycznie niemożliwa. SCSy 2 użytkowników "kłócą" się i nie jest poprawne wysterowanie wszystkich urządzeń SRK.
Należałoby teraz zająć się osobno SCSem w celu wyeliminowania tego błędu.

Tytuł: Odp: Testy nowego launchera
Wiadomość wysłana przez: Atmosferyczny w 26 Październik 2017, 20:24:59
Czy Launcher może w parametrach podawać dla TD2 adres IP, na którym będzie wystawiał port do sterowania?
Przecież już to robi...

To świetnie! Cieszę się bardzo. Chodzi mi o to, żebym mógł wpisać własny adres.
Nowy launcher wpisuje adres mojej karty sieciowej, stary launcher wpisywał 127.0.0.1
No a ja mam kilka kart sieciowych i chciałbym skonfigurować w launcherze, żeby przekazał ten właściwy adres. Bo akurat wybiera adres nie tej karty sieciowej, co trzeba.
Jak to zrobić?
Jest jakiś plik konfiguracyjny?

Już podobną sprawę poruszał też panmrherobrine
...
Zauważyłem, podczas odpalania trybu dyżurnego, że td2 odpala się na innym IP niż 127.0.0.1 czyli u mnie 192.168.1.112. Można było by dodać opcję pozwalającą na uruchamianie nasłuchiwania
...

Czy nie mógłby po prostu wybierać 0.0.0.0
Taki adres jest bezużyteczny.

Adres 0.0.0.0 to taki skrót myślowy. Chodzi o "bez wyszczególnienia konkretnego adresu" albo "wszystkie adresy".
Nawiązuję tu do windosowskiego sposobu, np.: polecenie netstat albo route pokazuje osobno 127.0.0.1, osobno 0.0.0.0 a osobno prawdziwy adres 192.168.1.10
Czyli, 127.0.0.1 - nasłuchuje ale wpuści tylko klienta uruchomionego na tym samym komputerze,
0.0.0.0 - nasłuchuje i wpuści każdego klienta niezależnie, czy jest na tym komputerze, czy dostał się przez otworzonego firewall z sieci lokalnej
192.168.1.10 - nasłuchuje ale wpuści klienta łączącego się prze konkretną kartę sieciową - kiedy masz jeszcze jeden adres, np. 192.168.2.104, to z niego nie wejdzie.

W Linux zamiast 0.0.0.0 stosuje się po prostu symbol * (gwiazdka).

Przecież najważniejszy jest port, na którym usługa nasłuchuje.
Posłużę się przykładem: Wpadnij do mnie do domu na darmowe piwo! Powiem jedynie, że to czwarte drzwi na lewo.

To ja rozwinę ten przykład:
Jak już u Ciebie siedzę (127.0.0.1), to nie musisz mi tłumaczyć, jak trafić.
Ale w innej sytuacji załóżmy, że rzeczywiście muszę do Ciebie dopiero dojść ale wiem jak do Ciebie trafić, to jeszcze pamiętaj, żeby mnie w końcu wpuścić i to nie ważne, czy przez drzwi frontowe, przez garaż, czy przez okno (0.0.0.0), ale żeby do mieszkania w ogóle wszedł, wiesz już trochę zimno na dworze się robi.
Chyba, że masz życzenie, żebym jak gość honorowy, tylko przez drzwi wejściowe frontowe ładne takie (192.168.2.104) wszedł, bo akurat przez garaż (192.168.1.10) się wstydzisz i nie wpuścisz mnie tamtędy.

A i tak najważniejsze jest, jaki browar będzie. Bo w końcu na piwo się umawiamy, no nie?

Nie będzie problemu dla tych, którzy potrzebują z innego komputera sterować za pomocą SCS a na lokalnym komputerze i tak będzie działać, kiedy SCS domyślnie ma 127.0.0.1.
Nie wiem, czy wiesz jakie ograniczenia stawia 127.0.0.1. Do takiego adresu nie "dostaniesz" się z zewnątrz.
Teraz launcher działa prawidłowo. Można podłączyć się z innego komputera z LAN jak i z WAN za pomocą SCS.
Jednak praca w takiej konfiguracji jest praktycznie niemożliwa. SCSy 2 użytkowników "kłócą" się i nie jest poprawne wysterowanie wszystkich urządzeń SRK.
Należałoby teraz zająć się osobno SCSem w celu wyeliminowania tego błędu.

Właśnie z powodu ograniczeń 127.0.0.1 chcę adres prawdziwy. I jest w nowym launcherze prawie dobrze.
Tylko nie ten adres IP jest przekazywany do TD2.

Nie chodzi mi o jednoczesną pracę dwóch SCS, tylko pracę na SCS z innego komputera w tej samej sieci. Wiadomo, osobny monitor.

No i chciałbym móc konfigurować, jaki adres zostanie przekazany do TD2 podczas jego uruchamiania.
Tytuł: Odp: Testy nowego launchera
Wiadomość wysłana przez: Pasjonat w 26 Październik 2017, 22:27:02
Witam Serdecznie! Nie wiem czy to tutaj zadac te pytanie. Sesja prywatna na czym polega? i Czy tez trzeba byc na sesji prywatnej w TS3 zologowanym?  :o
Tytuł: Odp: Testy nowego launchera
Wiadomość wysłana przez: Kacper9 w 27 Październik 2017, 07:52:10
Sesja prywatna to testy i nikt poza tymi co w polu sesja prywatna wpiszą hasło takie jak Ty Cię nie widzi.
Tytuł: Odp: Testy nowego launchera
Wiadomość wysłana przez: Pasjonat w 27 Październik 2017, 09:19:16
Dziekuje za odpowiedz.  :D
Tytuł: Odp: Testy nowego launchera
Wiadomość wysłana przez: Ryszard w 28 Październik 2017, 16:50:14
Ktoś się pośpieszył z tym wyłączeniem obecnego launchera w listopadzie. Nie idzie uruchomić normalnie TeDeka przy tym obecnym. Cały czas muszę robić reinstal, żeby raz włączyć TeDeka. A jak uruchomię go kolejny raz, to język sam się przestawia na czeski i sypie błędami ciągle.
Log w załączniku.
(http://img.td2.info.pl/images/2017/10/28/blad.png)
Tytuł: Odp: Testy nowego launchera
Wiadomość wysłana przez: Pyth00n w 28 Październik 2017, 23:42:10
Potwierdzam, mam tak samo.
Działało a nagle znikąd zaczęły się objawy jak u kolegi powyżej.
Tytuł: Odp: Testy nowego launchera
Wiadomość wysłana przez: skorakora w 29 Październik 2017, 02:27:55
Launcher działa jak marzenie lecz da się tylko grać offline
Tytuł: Odp: Testy nowego launchera
Wiadomość wysłana przez: Kacper9 w 29 Październik 2017, 07:19:39
Jakoś ja już 2-3 miesiąc siedzę tylko na tym launcherze i nie ma problemów.
PS: Pamiętajcie, że jak zgłaszacie błąd to log launchera (?) wrzućcie!
Tytuł: Odp: Testy nowego launchera
Wiadomość wysłana przez: Ryszard w 29 Październik 2017, 08:16:31
Odkryłem rozwiązanie, problem powoduje zaznaczenje w ustawieniach jakiej wersji DirectX chcemu używać. Po zaznaczeniu DirectX9 i po wyłaczeniu launchera taki problem się pojawia. Po ponownym zainstalowaniu nie zmieniłem tych wersji i cały czas launcher działa prawidłowo. Tak to przynajmniej u mnie wygląda.

W moim poście jest do pobrania log pod screenem błędu.

Dodano: 31 Październik 2017, 15:51:05


Za to mam kolejny problem, tym razem związany z uruchomieniem gry. Pojawia się problem, mianowicie odpalając grę przez Launcher gra jakimś cudem tego nie dostrzega i wyskakuje odpowiedni komunikat po załadowaniu się gry. Problem był już przy wcześniejszej wersji i widzę, że nie został rozwiązany.
Tytuł: Odp: Testy nowego launchera
Wiadomość wysłana przez: Atmosferyczny w 02 Listopad 2017, 11:27:25
Za to mam kolejny problem, tym razem związany z uruchomieniem gry. Pojawia się problem, mianowicie odpalając grę przez Launcher gra jakimś cudem tego nie dostrzega i wyskakuje odpowiedni komunikat po załadowaniu się gry. Problem był już przy wcześniejszej wersji i widzę, że nie został rozwiązany.

Też tak mam. Zawsze przy pierwszym odpaleniu Train Driver mam komunikat, że nie został odpalony z Launcher'a. A kiedy wyjdę z TD2 i wejdę ponownie przez "Graj" - jest już dobrze.

Druga rzecz, w ustawieniach w Launcher ustawiam jakość grafiki "Niska" albo "Wspaniała" a po uruchomieniu TD2 jest okienko konfiguracji po angielsku z wybranym zawsze "Simple". Zdaje się, że powinno być to przekazywane i odpowiednio "Fast" albo "Fantastic".

Kolejne zachowanie Launcher'a - wyłączam ustawienie "Ramka okna" a po ponownym uruchomieniu Launcher'a z powrotem jest zaznaczona.

To takich kilka błędów zauważyłem.
Tytuł: Odp: Testy nowego launchera
Wiadomość wysłana przez: Pyth00n w 02 Listopad 2017, 12:41:18
(...)Druga rzecz, w ustawieniach w Launcher ustawiam jakość grafiki "Niska" albo "Wspaniała" a po uruchomieniu TD2 jest okienko konfiguracji po angielsku z wybranym zawsze "Simple". Zdaje się, że powinno być to przekazywane i odpowiednio "Fast" albo "Fantastic".(...)
Było to już wyjaśnione:
To co pojawia się w okienku od unity należy ignorować i klikać jedynie play, w kolejnej kompilacji symulatora owe okienko nie będzie się już pojawiać. Launcher przesyła własne argumenty do symulatora, które powinny mieć wyższy priorytet.
Tytuł: Odp: Testy nowego launchera
Wiadomość wysłana przez: Ryszard w 02 Listopad 2017, 18:42:31
Tyle tylko, że właśnie biorąc do testów ustawienie grafiki na najniższe w opcjach w launcherze gra uruchamia się zamiast na trybie "Fastest" w trybie "Faster". Jestem w stanie to poznać po wyglądzie magicznego lasku. Na Fastest w magicznych laskach nie ma krzaków widocznych, natomiast na Faster już są.

Kolejną rzecz, którą ja znalazłem przez przypadek to uruchamianie Td2 na serwerze innym niż EU. Ostatnio @faith_ uruchomił swoją scenerię na EU zupełnie nieświadomie, bo jak do niego wszedłem w trybie maszynisty i mu wyjaśniłem w czym problem, to sam był zaskoczony. Jak wcześniej wspomniałem zaznaczył w ustawieniach launchera serwer US zamiast EU. Jednak coś tam nie zaprądzilo.
Tytuł: Odp: Testy nowego launchera
Wiadomość wysłana przez: Lokol w 02 Listopad 2017, 22:11:02
Wystąpił u mnie problem przy próbie gry offline po zalogowaniu się w launcherze. Po uruchomieniu symulatora pojawia się okienko do logowania i komunikat "Invalid login or password", a po kliknięciu "Graj offline" znika okienko i... tyle. Aby móc dostać się do menu głównego, trzeba kliknąć w lewym dolnym rogu (Online/Offline), a następnie wpisać login i hasło. Fajnie, że można "dologować się" z poziomu symulatora, ale nie da się grać offline będąc zalogowanym w launcherze. Log w załączniku.
Tytuł: Odp: Testy nowego launchera
Wiadomość wysłana przez: LisiczekPL w 04 Listopad 2017, 18:27:35
Przy próbie połączenia się SCSem do stacji wyskakuje "Socket Error Conection Refused". Restartowałem kompa, router, tedeka i scsa. Sprawdziłem porty czy się zgadzają? Jakaś rada na to?
Tytuł: Odp: Testy nowego launchera
Wiadomość wysłana przez: Ryszard w 04 Listopad 2017, 21:39:14
Przy nowym launcherze zmienia sie nie tylko sam port. Ja miałem kiedyś 127.0.0.0:742x, teraz mam 168.0.0.100:742x albo 168.0.0.101:742x. Także zwróć uwagę na to przy odpalaniu scenerii.
Tytuł: Odp: Testy nowego launchera
Wiadomość wysłana przez: BGE w 05 Listopad 2017, 12:51:40
Mi takie cos wyskakuje  po wlaczeniu graj i dalej nic a w ustawieniach nie ma nic


Dodano: 05 Listopad 2017, 12:56:06


"musisz ustawic w ustawieniach sciezke do folderu zawierajacego Traindriver2.exe
Tytuł: Odp: Testy nowego launchera
Wiadomość wysłana przez: greg86 w 05 Listopad 2017, 14:04:23
Mój launcher twierdzi, że jest nowa wersja dostępna, po pobraniu natomiast instalator stwierdza, że mam już najnowszą wersję zainstalowaną. Log launchera czysty.
Tytuł: Odp: Testy nowego launchera
Wiadomość wysłana przez: KacpErB w 07 Listopad 2017, 15:24:45
Ja mam problem z samą grą. Nigdzie w pliku jej nie ma..
Tytuł: Odp: Testy nowego launchera
Wiadomość wysłana przez: greg86 w 10 Listopad 2017, 11:15:41
Dlaczego pod menu Download widnieje ciągle stary launcher skoro i tak jest wycofywany?
Tytuł: Odp: Testy nowego launchera
Wiadomość wysłana przez: _l0stfake7 w 10 Listopad 2017, 11:22:19
Dlaczego pod menu Download widnieje ciągle stary launcher skoro i tak jest wycofywany?
Stary launcher nie został jeszcze wycofany, okres jego utrzymania przewidujemy do końca tego miesiąca. Wszystkie zgłoszone przez was błędy i niedociągnięcia są w trakcie naprawy. Jeśli ktoś ma problemy czy to z scs'em czy normalnym odpaleniem gry to niech nadal korzysta ze starego launchera.
Tytuł: Odp: Testy nowego launchera
Wiadomość wysłana przez: Kacper9 w 10 Listopad 2017, 11:34:08
Hmm kiedy pierwszy raz wydaliście testowo launcher? Bo od tamtej pory korzystam i jestem zadowolony.
Tytuł: Odp: Testy nowego launchera
Wiadomość wysłana przez: Ryszard w 10 Listopad 2017, 11:38:04
Zgłaszam kolejny błąd występujący u mnie. Zaznaczajac ustawienia graficzne na "niskie" w launcherze sam TD2 bez zmieniania opcji pojawiających się w okienku uruchamia się w ustawieniach "Simple"
Tytuł: Odp: Testy nowego launchera
Wiadomość wysłana przez: trainfun09 w 11 Listopad 2017, 12:25:32
U mnie wszystko gra i śmiga. I BTW, co jest dziwne, symek chodzi szybciej, gdy uruchamiam go z nowego lunchera. Pytanie dlaczego?
Tytuł: Odp: Testy nowego launchera
Wiadomość wysłana przez: PopukaRail w 11 Listopad 2017, 18:34:36
Widzę że to tylko dla określonej grupy osób
Tytuł: Odp: Testy nowego launchera
Wiadomość wysłana przez: sz045 w 11 Listopad 2017, 20:23:54
Jakby tak pierwszy post do końca przeczytać/ przewinąć...
Tytuł: Odp: Testy nowego launchera
Wiadomość wysłana przez: PopukaRail w 13 Listopad 2017, 19:57:03
Właśnie szukałem ale jakoś nie widzę
Tytuł: Odp: Oficjalny launcher symulatora TrainDriver2
Wiadomość wysłana przez: _l0stfake7 w 17 Listopad 2017, 22:29:19
Aktualizacja oznaczona numerem 1.0.4.0 dostępna jest do pobrania w pierwszym poście.
Zmiany od ostatniego wydania:
* aktualizacja instalatora,
* nowa opcja w ustawieniach: wybór interfejsu sieciowego przekazywanego do scs'a:

(https://l0stfake7.td2.info.pl/v1.0.4-select-network-interfaces-feature.png)

ostatnio wybrana opcja jest automatycznie zapamiętywana, domyślny wybór to 127.0.0.1,
* poprawki w systemie aktualizacji launchera i symulatora.

Automatyczna aktualizacja z poziomu launchera nie jest obsługiwana, należy odinstalować starą wersję i zainstalować aktualną lub zaktualizować starą wersję za pomocą instalatora.

Mam nadzieję, że to rozwiąże problemy z połączeniem do scs'a. Zapraszam do testów  :).
Tytuł: Odp: Oficjalny launcher symulatora TrainDriver2
Wiadomość wysłana przez: KacpErB w 17 Listopad 2017, 22:57:33
"System Windows nie może odnaleźć ścieżki : C:/Games/Pociągi/Launcher/Launcher.exe Upewnij się że ścieżka jest poprawna i spróbuj ponownie. " Oto co otrzymałem po zainstalowaniu 4 raz tego launchera.
Tytuł: Odp: Oficjalny launcher symulatora TrainDriver2
Wiadomość wysłana przez: _l0stfake7 w 17 Listopad 2017, 23:57:43
"System Windows nie może odnaleźć ścieżki : C:/Games/Pociągi/Launcher/Launcher.exe Upewnij się że ścieżka jest poprawna i spróbuj ponownie. " Oto co otrzymałem po zainstalowaniu 4 raz tego launchera.
Aha. A mógłbyś powiedzieć coś więcej? Wersja systemu, kiedy wyskakuje taki błąd? Cokolwiek, bo w tym miesiącu magiczna kula już mi nie pomaga.
Tytuł: Odp: Oficjalny launcher symulatora TrainDriver2
Wiadomość wysłana przez: KacpErB w 18 Listopad 2017, 00:52:59
jak mogę już kliknąć finish to zostawiam opcje uruchom launcher. Wtedy wyskakuje taki błąd. Kiedy patrze do plików, w ogóle ich nie ma
Tytuł: Odp: Oficjalny launcher symulatora TrainDriver2
Wiadomość wysłana przez: Trepan w 18 Listopad 2017, 04:35:47
Może zgłupiałem, może niewyspanie, ale @_l0stfake7 proszę wyjaśnij co autor miał na myśli. To jest test launchera przed wprowadzeniem aktualizacji czy aktualizacja wydana, przesiadamy się na tę wersję (091p2 wywalić) i módlmy się oby działa?
Tytuł: Odp: Oficjalny launcher symulatora TrainDriver2
Wiadomość wysłana przez: Kacper9 w 18 Listopad 2017, 07:49:49
091p2 to wersja TD2 exe, a tu testujemy launcher ;P, więc co Ty chcesz tu wywalać? PS: U mnei wyświetla wersje 1.1.1.1 ;).
Tytuł: Odp: Oficjalny launcher symulatora TrainDriver2
Wiadomość wysłana przez: _l0stfake7 w 18 Listopad 2017, 14:43:50
jak mogę już kliknąć finish to zostawiam opcje uruchom launcher. Wtedy wyskakuje taki błąd. Kiedy patrze do plików, w ogóle ich nie ma
Spróbuj uruchomić instalator jako administrator lub zainstalować launcher w innej lokalizacji. Jeśli to nie pomoże to pozostaje jedynie pobranie gotowej do użycia paczki (dodaję w załączniku).
Może zgłupiałem, może niewyspanie, ale @_l0stfake7 proszę wyjaśnij co autor miał na myśli. To jest test launchera przed wprowadzeniem aktualizacji czy aktualizacja wydana, przesiadamy się na tę wersję (091p2 wywalić) i módlmy się oby działa?
To już jest w miarę stabilna wersja launchera, która 1 grudnia oficjalnie zastąpi stary launcher. Launcher będzie obsługiwał (prawdopodobnie) nie tylko pobieranie i aktualizację symulatora ale też swdr3 czy scs.
091p2 to wersja TD2 exe, a tu testujemy launcher ;P, więc co Ty chcesz tu wywalać? PS: U mnei wyświetla wersje 1.1.1.1 ;).
W takim wypadku jesteś jednym z nielicznych, którzy pobrali wersję 1.1.1.1, która została wycofana  po kilku godzinach ze względu na różne problemy. Polecam odinstalowanie tej wersji i instalację aktualnej (1.0.4.0)
Zgłaszam kolejny błąd występujący u mnie. Zaznaczajac ustawienia graficzne na "niskie" w launcherze sam TD2 bez zmieniania opcji pojawiających się w okienku uruchamia się w ustawieniach "Simple"
Proszę o ponowne sprawdzenie, czy taki błąd występuje.
Tytuł: Odp: Nowy launcher symulatora TrainDriver2
Wiadomość wysłana przez: KacpErB w 18 Listopad 2017, 15:48:20
Plik wykonawczy z grą mam wziąć z td2 0.9.1p2?
Tytuł: Odp: Nowy launcher symulatora TrainDriver2
Wiadomość wysłana przez: _l0stfake7 w 18 Listopad 2017, 16:13:52
Plik wykonawczy z grą mam wziąć z td2 0.9.1p2?
Tak, wystarczy wskazać w ustawieniach ścieżkę do tego pliku na dysku.