Train Driver 2

Dział ogólny => Wasza Twórczość => Pozostała twórczość / Warsztaty => Wątek zaczęty przez: Kacu w 17 Sierpnia 2017, 23:38:05

Tytuł: Mechaniczne USRK.
Wiadomość wysłana przez: Kacu w 17 Sierpnia 2017, 23:38:05
Siema.
Od jakiegoś czasu, gdy udało mi się zainstalować w końcu 3DsMaxa (Blender to dobry w kuchni jest) zabrałem się w końcu za robienie elementów pędni drutowej. Wszystko robię na podstawie skanów z katalogów ze strony plany.zonk.pl. Po zrobieniu koło 70 modeli uświadomiłem sobie, że nie będzie ona pasować do obecnych modeli rozjazdów mechanicznych. Chodzi między innymi o krążek załomowy, który został dodany na stałe do mechanizmu. Przez to możliwe jest tylko jednostronne podejście z pędnią co uniemożliwia wybudowanie praktycznie każdej stacji. Dodatkowo w sumie dodał bym parę detali do tychże napędów. Tak samo wykolejnica - brakuje w niej bardzo wielu elementów. Jest praktycznie do zrobienia od nowa.
W związku z tym powiedzcie mi jak mam wymodelować napęd - zrobić sam model bez torowiska (w edytorze jest on automatycznie dopasowywany do torów) czy muszę mieć model torów? Dodatkowo będę modelować napędy ryglowane jak i trzy różne latarnie do zwrotnic. Świeczkę, elektryczną i blachę - czy mają być jako osobne modele, które będzie można sobie z jakiegoś menu wybrać? Czy wszystkie napędy x3? Dalej - wykolejnice zrobię też od nowa. Jeszcze dalej - Anglik. Chyba pięta achillesowa naszych głowic. Bo napędzana jest telepatycznie :P Czy jest możliwość udostępnienia mi modelu torowiska anglika bym mógł wymodelować no niego napęd?
Oczywiście w (pewnie sporo) późniejszym czasie wezmę się za nowe semafory kształtowe.
Tytuł: Odp: Mechaniczne USRK.
Wiadomość wysłana przez: LisiczekPL w 18 Sierpnia 2017, 11:11:31

Oczywiście w (pewnie sporo) późniejszym czasie wezmę się za nowe semafory kształtowe.

O, to to sie przyda, jakieś lekko zardzewiałe, bo te aktualne wyglądają jak po rewitalizacji xD
Tytuł: Odp: Mechaniczne USRK.
Wiadomość wysłana przez: MaciejakS w 18 Sierpnia 2017, 12:17:50
Całkowicie brakuje mi drutów na ty wichajstrach przy torach, wyglądają jak młoteczki, a nie ma ich nigdzie na kształtowych sceneriach, a szkoda
Tytuł: Odp: Mechaniczne USRK.
Wiadomość wysłana przez: Kacper9 w 18 Sierpnia 2017, 12:31:33
Zewnętrzne naprężacze?
Tytuł: Odp: Mechaniczne USRK.
Wiadomość wysłana przez: Stasiu w 18 Sierpnia 2017, 13:42:08
Przydałby się też w pełni funkcjonalny aparat blokowy i ryglowane rozjazdy. Zresztą zamki, spony...
Tytuł: Odp: Mechaniczne USRK.
Wiadomość wysłana przez: uetam w 18 Sierpnia 2017, 16:43:19
Wszystkie modele rób bez modelu torowiska.
Co do anglika to raczej nie ma jak udostępnić modelu bo jest generowany za pomocą skryptu - musiałbyś zainstalować Unity i tam ściągnąć sobie wymiary.
pozdrawiam
Tytuł: Odp: Mechaniczne USRK.
Wiadomość wysłana przez: Kacu w 18 Sierpnia 2017, 16:51:52
Przydałby się też w pełni funkcjonalny aparat blokowy
Jeśli nikt nie robi by nie dublować pracy to plany aparatu mam.
ryglowane rozjazdy.
Napisałem, że ryglowane również będę robił.
Tytuł: Odp: Mechaniczne USRK.
Wiadomość wysłana przez: Matz32 w 18 Sierpnia 2017, 17:39:01
Mam dwie stacje z kształtami pod nosem, to jak będzie jakaś bez słoneczna pogoda to mogę porobić foty tych naprezaczy.
Tez uważam ze by sie przydały do kształtów wiec coś tam ogarnę , nawet dziś robiłem im pare fot , no ale   słonce/cię to niezbyt sie na teksturę nadaje ,bardziej na podgląd. 8)
Tytuł: Odp: Mechaniczne USRK.
Wiadomość wysłana przez: Kacu w 19 Sierpnia 2017, 15:28:54
Tekstury to ściągam z textures.com :) Żeby nie było, że jestem gołosłowny to oprócz prawie 70 innych modeli związanych z pędnią już zrobionych, naprężacz sygnałowy się robi. Pierwszy z 4.

Matz, jakbyś mógł porobić dojścia pędni do samych semaforów, ewentualne "wyjście pędni z podziemi", czyli przejście z kanału na słupki jeśli takie są. I jak wyglądają przejścia pod torami. Z góry wielkie Tobie dzięki :)

Dodano: 19 Sierpnia 2017, 21:15:01


Już niewiele zostało, dziś spokojnie skończę :)
Matz, ślij co masz, na pogląd będzie:)

Dodano: 20 Sierpnia 2017, 21:03:50


Naprężacze skończone.
Według kolejności screenów:


Teraz czas na napędy zwrotnicowe.

Co do zdjęć - dosłownie wszystko związane z pędnią drutową będzie na wagę złota:) Zdjęcia naprężaczy, kanałów, skrzynek załomowych, przejść pod torami itp itd. Głównie zdjęć poglądowych szukam. Chodzi i naukę prowadzenia pędni bym mógł za jakiś czas przy wydaniu napisać poradnik bo tak szczerze to wcale nie jest łatwe.
Tytuł: Odp: Mechaniczne USRK.
Wiadomość wysłana przez: UAZownik w 21 Sierpnia 2017, 21:58:52
Łoja, już Ci wysyłam zdjęcia naprężaczy, bo ta przeskalowana tex na kątownikach nie wygląda najlepiej.
Tytuł: Odp: Mechaniczne USRK.
Wiadomość wysłana przez: Kacu w 21 Sierpnia 2017, 22:10:23
Dzięki:)
Słuchajcie wszystko  związane z napędem mechanicznym przygarnę. Jak ktoś ma blisko stację z mech. USRK to focić wszystko co się da. Przepusty skrzynki, przejścia z kanałów na słupki i... no dosłownie wszystko co się da:) A tak najbardziej na chwilę obecną chciałbym wiedzieć, jak przebiega pędnia przy naprężaczach, jak się do nich odgałęzia, jak jest poprowadzona.
Z góry dzięki.

A powiedz mi UAZ, jak ogólnie model? Oczywiście pod obudowami znajdują się krążki, które ciekawie by wyglądały jakby się kręciły przy nastawianiu urządzeń:)
Tytuł: Odp: Mechaniczne USRK.
Wiadomość wysłana przez: UAZownik w 21 Sierpnia 2017, 22:52:04
Modele zacne, robiłeś według schematów z albumów usrk?

Co do krążków - cóż, jak dla mnie to całkowicie zbyteczne. Czas poświęcony na zaprogramowanie takich bajerów, na które (nie oszukujmy się) mało kto zwróci uwagę lepiej jednak poświęcić na bardziej palące potrzeby.

Co do przebiegu pędni, zajrzyj w te opracowania - http://pkprepo.net/naprezacze-zewnetrzne/
Tytuł: Odp: Mechaniczne USRK.
Wiadomość wysłana przez: Kacper9 w 22 Sierpnia 2017, 06:50:02
Ale charakterystyczne szuszczenie pędni rozumiem będzie, bo aktualnie tego mi brakuje najbardziej ze wspomnień ze stacji z mechanicznymi USRK ;).

szuszczenie? może miało być miauczenie?

CM trichlor
Tytuł: Odp: Mechaniczne USRK.
Wiadomość wysłana przez: UAZownik w 22 Sierpnia 2017, 15:58:51
Otóż to - prawdziwą magią urządzeń scentralizowanych są właśnie dźwięki. Dzwonienie pędni, klapnięcie semafora, cykanie dźwigni sygnałowej... ;) Cóż - jako audiofil nie wyobrażam sobie pędni bez dobrych dźwięków.

Póki co mam świeżutkie nagrania do podmiany w istniejących urządzeniach (dźwignie, drążki, bloki Pu), niedługo powinny trafić do tedekowych nastawni. Nowy model aparatu blokowego też mam na dysku, tylko jeszcze zostało przy nim trochę pracy, jeśli chcesz, to mogę Ci go podesłać.
Tytuł: Odp: Mechaniczne USRK.
Wiadomość wysłana przez: Ryszard-san w 22 Sierpnia 2017, 17:39:08
Śliczne te naprężacze tylko jeden drobiazg do poprawy :), bardzo rzadko się spotyka aby oba ciężary były tak idealnie jednakowo wychylone. Przesuń jeden kilka cm w dół i będzie ideał. Oraz taki niuans naprężacze są na linkach (grubsze od pędni) i zwykle niedaleko są złącza linka/drut - można by je wykorzystać jako punkty zaczepienia drutów do TD2 
Tytuł: Odp: Mechaniczne USRK.
Wiadomość wysłana przez: picia13 w 22 Sierpnia 2017, 19:56:28
Tak jak ktoś wyżej wspominał, tekstury do poprawy w niektórych miejscach, bo są nienaturalnie porozciągane. Modela pierwsza klasa. Teraz czekać tylko na implementacje w symku ;)
Tytuł: Odp: Mechaniczne USRK.
Wiadomość wysłana przez: Kacu w 22 Sierpnia 2017, 21:45:55
Modele zacne, robiłeś według schematów z albumów usrk?

Co do krążków - cóż, jak dla mnie to całkowicie zbyteczne. Czas poświęcony na zaprogramowanie takich bajerów, na które (nie oszukujmy się) mało kto zwróci uwagę lepiej jednak poświęcić na bardziej palące potrzeby.

Co do przebiegu pędni, zajrzyj w te opracowania - http://pkprepo.net/naprezacze-zewnetrzne/
Tak, wszystko wg planów z plany.zonk.pl. No powiem Tobie szczerze to masz trochę racji. Raczej takich (jak ja), co będą na nie patrzeć jak się kręcą jest na prawdę mało. To po prostu zostaną nieruchome modele (nie będę usuwał bo je widać.
Apropo przebiegu chodzi mi bardziej o to jak jest połączony naprężacz ze słupkami, bo jak wiadomo druty tam się odchylają. Jak one idą pomiędzy naprężaczami. Potrzebne mi to jest również do kombinowania jak i gdzie umieścić połączenie linka-drut.
Otóż to - prawdziwą magią urządzeń scentralizowanych są właśnie dźwięki. Dzwonienie pędni, klapnięcie semafora, cykanie dźwigni sygnałowej... ;) Cóż - jako audiofil nie wyobrażam sobie pędni bez dobrych dźwięków.

Póki co mam świeżutkie nagrania do podmiany w istniejących urządzeniach (dźwignie, drążki, bloki Pu), niedługo powinny trafić do tedekowych nastawni. Nowy model aparatu blokowego też mam na dysku, tylko jeszcze zostało przy nim trochę pracy, jeśli chcesz, to mogę Ci go podesłać.
Słuchaj, jeśli nie masz czasu na przykład go kończyć a nie spieszy Ci się z jego wydaniem to mogę go dokończyć. Ale dopiero jak wszystkie urządzenia wykonawcze i sygnalizacyjne skończę. Co do dźwięków to musisz rozmawiać z innymi bo ja jeszcze na razie mam w linii prostej ponad 2000km do najbliższych semaforów kształtowych.
Śliczne te naprężacze tylko jeden drobiazg do poprawy :), bardzo rzadko się spotyka aby oba ciężary były tak idealnie jednakowo wychylone. Przesuń jeden kilka cm w dół i będzie ideał. Oraz taki niuans naprężacze są na linkach (grubsze od pędni) i zwykle niedaleko są złącza linka/drut - można by je wykorzystać jako punkty zaczepienia drutów do TD2 
Ale wtedy obudowa górnych krążków nie będzie pasować. O ile w sygnałowych mogę jeszcze je przerobić o tyle w zwrotnicowych zawsze są kwadraty. Co do niuansu to wiem o nim ;) Zastanawiam się tylko jak je wykonać. Mam koncepcję, ale wtedy po obu stronach musiały by być na stałe słupki. Właśnie dla tego chce zobaczyć jak idą pędnie przy naprężaczach.
Tak jak ktoś wyżej wspominał, tekstury do poprawy w niektórych miejscach, bo są nienaturalnie porozciągane. Modela pierwsza klasa. Teraz czekać tylko na implementacje w symku ;)
Implementacja będzie jak wykonam jeszcze ze... 30-50 modeli? Mam już ponad 70 zrobione. Nie liczyłem dokładnie ale przede mną jeszcze wszystkie napędy i ich warianty, rygle i semafory. No i UAZ jeszcze wyparował z aparatem ;D
Tytuł: Odp: Mechaniczne USRK.
Wiadomość wysłana przez: skorakora w 22 Sierpnia 2017, 23:58:07
pednia drutowa...   ;D
Już się nie mogę doczekać   od razu do Zgierza poleci
Tytuł: Odp: Mechaniczne USRK.
Wiadomość wysłana przez: ZnaQu w 23 Sierpnia 2017, 08:47:40
stacje z urządzeniami scentralizowanymi odżyją !
Tytuł: Odp: Mechaniczne USRK.
Wiadomość wysłana przez: ISEDR_GCA w 24 Sierpnia 2017, 16:34:44
Tak wygląda przejście pod peronem i wyjście spod peronu na stacji Wrzeście:
https://img.ttsk.ngo/images/2017/08/24/20170824_151720.jpg
https://img.ttsk.ngo/images/2017/08/24/20170824_151702.jpg
Tytuł: Odp: Mechaniczne USRK.
Wiadomość wysłana przez: Kacu w 29 Sierpnia 2017, 19:27:11
Dzięki :) Ale chcę więcej, więcej, więcej! :)
A teraz z innej beczki - potrzebował bym rysunki techniczne napędu zwrotnika, bo w żadnym albumie z plany.zonk.pl go nie ma. Z góry dzięki.
Tytuł: Odp: Mechaniczne USRK.
Wiadomość wysłana przez: UAZownik w 03 Września 2017, 13:53:28
Prosz. Rysunek zwrotnika, za jednym zamachem też rysunek napędu mechanicznego.
Tytuł: Odp: Mechaniczne USRK.
Wiadomość wysłana przez: Kacu w 03 Września 2017, 18:09:24
Dzięki. Rysunki napędu mam, a powiedz mi, zwrotnika też masz z albumów z plany.zonk.pl? Teraz okaże się, że ślepy jestem:) Podeślesz aparat czy będziesz go kończył?
Tytuł: Odp: Mechaniczne USRK.
Wiadomość wysłana przez: UAZownik w 03 Września 2017, 20:42:57
Akurat rysunek zwrotnika jest z książki o urządzeniach SRK. Mogę podesłać ten aparat, zaraz spakuję i powieszę, tylko kwestia, czy się do czegokolwiek nadaje - u mnie po odpaleniu pliku dzieją się jakieś cuda.
Tytuł: Odp: Mechaniczne USRK.
Wiadomość wysłana przez: Kacu w 04 Września 2017, 00:11:15
No zassam i zobaczymy. Jakby co to walnięcie nowego to nie będzie kłopot. Ale widzi mi się, że chyba jednak będę musiał za jakiś czas skumać się z  kimś kto lepiej teksturuje ode mnie (modele w 3Ds max 2014). Po prostu modelować mogę godzinami szczególnie jak dostanę weny (w przerwie napędów walnąłem nastawnię wzorowaną na KKP1 z Kędzierzyna), ale jak przychodzi do teksturowania to nagle wena... pufff...