Train Driver 2

Pozostałe => Archiwum ogólne => Kosz => Wątek zaczęty przez: marianno3000 w 17 Października 2017, 00:50:34

Tytuł: Naterki sygnalzcja
Wiadomość wysłana przez: marianno3000 w 17 Października 2017, 00:50:34
Mam pytanko dlaczego nie ma tarczy ostrz dla semafora G .Na sem A nie ma możliwości pod sygn r3 na wprost .Przy sem A jest tarcza dla H.Maszyniści mają problem z wyhamowaniem pod G.
Tytuł: Odp: Naterki sygnalzcja
Wiadomość wysłana przez: MeGusta w 17 Października 2017, 01:12:18
Na scenerii rzeczywiście jest ToH więc pytanie idzie do @Sabyryn. Na semaforku jest ToG ale to i tak nie jest wytłumaczenie dla maszynistów, gdyż jeśli tarcza jest na Os1/Od1 to powinni hamować bo to znaczy że następny semafor wskazuje stój.
Tytuł: Odp: Naterki sygnalzcja
Wiadomość wysłana przez: Ares28 w 17 Października 2017, 01:36:12
Mam pytanko dlaczego nie ma tarczy ostrz dla semafora G. (...) Przy sem A jest tarcza dla H.

Przed G jest tarcza ostrzegawcza, ale jak sam zauważyłeś została źle nazwana. Należy to zgłosić autorowi.

Na sem A nie ma możliwości pod sygn r3 na wprost

A z jakiej czapki miała by być możliwość podania Sr3 przy przebiegu na wprost?

Maszyniści mają problem z wyhamowaniem pod G.

Primo droga hamowania dla prędkości szlakowej 100 km/h to 700m. Tymczasem odległość między semaforem wjazdowym A, a wyjazdowym G to ponad 1200m, a więc aż nadto aby wyhamować.

Secundo tarcza ostrzegawcza jest, ale została niepoprawnie nazwana jako ToH. Ma to taki efekt uboczny, że sygnalizuje ona Od1 nawet w przypadku gdy na semaforze G jest sygnał zezwalający. Nie ma możliwości podania na niej Od2 ze względu na niepoprawną nazwę. Chcesz mi zatem powiedzieć, że pomimo tarczy ostrzegawczej na "Stój" i wydłużonej o ekstra 500m drogi, nie byłeś w stanie wyhamować?  >:(

Tercio kształtowe tarcze ostrzegawcze przelotowe - bo o taką się rozchodzi - nie są obowiązkowe i instaluje je się jedynie na najważniejszych szlakach. Mechanik ma obowiązek znać szlak i wiedzieć że zbliża się do stacji i tak regulować prędkość i obserwować semafory aby zatrzymać się przed semaforem wyjazdowym, jeśli ten wskazuje "Stój".
Stacji bez przelotowych tarcz ostrzegawczych jest od groma. Ad hoc wykopałem z semaforka jako przykład schemat stacji Gniezno Winiary (https://semaforek.kolej.org.pl/wiki/index.php/Gniezno_Winiary), która swoją drogą do złudzenia przypomina mi jedną ze stacji z MaSzyny na mapie Całkowo...  ::)
Tytuł: Odp: Naterki sygnalzcja
Wiadomość wysłana przez: MeGusta w 17 Października 2017, 02:12:24
Primo droga hamowania dla prędkości szlakowej 100 km/h to 1000m. Tymczasem odległość między semaforem wjazdowym A, a wyjazdowym G to ponad 1200m, a więc aż nadto aby wyhamować.


1000m mój drogi kolego jest dla 120km/h. Dla 100km/h droga hamowania wynosi 700m. ;)
Tytuł: Odp: Naterki sygnalzcja
Wiadomość wysłana przez: marianno3000 w 17 Października 2017, 09:07:44
Wiem że jestem słabym dyżurnym może na mnie się skarżą koledzy ale to dopiero mój 3 dyżur na naterkach.Jeśli chodzi o sygnał r3 można podać go tzw na krzyż.Na szlaku OI jest wszystko w porządku ,bo jest tarcza dla F .Problem jest na szlaku BI .Semaforek należy do A i ma oznaczenie ToA .Tarcza przy A ma ToH i należy do semafora H bo z nim działa.Np podaje sam wjazd ,ToA podaje wolna droga A ,maszynista dostaje polecenie wjazd podany i pędzi choć mamy tarcze przy sem A która pokazuje że
następny semafor jest na stój choć nie odnosi się do tego semafora ,ale przy pewnej prędkości pewnie nie zobaczy opisu tarczy.
I sobie pędzi ,a potem zaskoczony że nast ma na stój i potem mają problem wyhamować bo to semafor kształtowy i go słabo widać.Jeżeli robię przelot to informuję maszynistę przelot podany.Tak to wygląda.
Tytuł: Odp: Naterki sygnalzcja
Wiadomość wysłana przez: MeGusta w 17 Października 2017, 09:55:37
I robisz dobrze. Wina w tym momencie jest po stronie maszynisty że nie zwrócił uwagi. Ty jeśli chcesz to możesz im jedynie mówić że "wjazd podany ale bez przelotu".
Tytuł: Odp: Naterki sygnalzcja
Wiadomość wysłana przez: marianno3000 w 17 Października 2017, 11:24:41
Trzeba poprawić nazwę tarczy na ToG i żeby działała z semaforem G a nie H ,na razie trzeba podawać jak kolega mówił wj bez przelotu.
Tytuł: Odp: Naterki sygnalzcja
Wiadomość wysłana przez: Ares28 w 17 Października 2017, 13:48:13
Primo droga hamowania dla prędkości szlakowej 100 km/h to 1000m. Tymczasem odległość między semaforem wjazdowym A, a wyjazdowym G to ponad 1200m, a więc aż nadto aby wyhamować.


1000m mój drogi kolego jest dla 120km/h. Dla 100km/h droga hamowania wynosi 700m. ;)

Racja, poprawione, dzięki  ;)
Tytuł: Odp: Naterki sygnalzcja
Wiadomość wysłana przez: Sabyryn w 17 Października 2017, 16:32:48
Zmienię to jak będę coś dłubał przy Naterkach, jak mnie nowo sieć dadzą to poprawię wszystko na raz i tyle, na razie niech jest jak jest, nie będę z każdą pierdołą nowej wersji wydawać, chociaż troszkę ich tam już jest,
Tytuł: Odp: Naterki sygnalzcja
Wiadomość wysłana przez: marianno3000 w 18 Października 2017, 10:19:12
Jeżeli autor pozwoli zamieszczam poprawiony plik sc  z poprawioną tarczą ToG która działa z sem wyj G .Teraz zależy tylko od maszynistów czy wszyscy dobrze znają semafory a w szczególności tarcze kształtowe.
Tytuł: Odp: Naterki sygnalzcja
Wiadomość wysłana przez: MeGusta w 18 Października 2017, 12:33:09
To już tobie powiem że go nie będziesz w stanie użyć gdyż nie jest on wpisany so SWDRa z tym numerem scenerii.
Tytuł: Odp: Naterki sygnalzcja
Wiadomość wysłana przez: Sabyryn w 18 Października 2017, 18:53:03
Jeżeli autor pozwoli zamieszczam poprawiony plik sc  z poprawioną tarczą ToG która działa z sem wyj G .Teraz zależy tylko od maszynistów czy wszyscy dobrze znają semafory a w szczególności tarcze kształtowe.

Nie pozwalam. Oficjalnie.
Tytuł: Odp: Naterki sygnalzcja
Wiadomość wysłana przez: Ryszard-san w 18 Października 2017, 19:24:08
i tak nie było by wprowadzone do SWDR, a w obecnym stanie symuluje usterkę tarczy i jest dobrym testem dla mechów ;)
Tytuł: Odp: Naterki sygnalzcja
Wiadomość wysłana przez: marianno3000 w 18 Października 2017, 21:06:40
ok to zamykamy temat.
Tytuł: Odp: Naterki sygnalzcja
Wiadomość wysłana przez: hulek w 18 Października 2017, 21:55:19
"Maja problem maszynisci z wyhamowaniem" - jakie to smutne  :'(  :'(. Jakby sie stosowali to sygnalizacji i do predkosci szlakowej, to kazdy tam wyhamuje z palcem w du***. Na Naterkach dyzurowalem bardzo czesto i nikt z mechanikow sie nie skarżyl na jakiekolwiek problemy z wyhamowaniem. Wiec nie wiem skad nagle jakies "halo". Jesli chodzi o tarcz ostrzega. to jest zle nazwana - to Sabyryn poprawi pewnie  ;). Tak dla jasnosci podrzucam schemat Naterek jakby byly jakies jeszcze pytanka: https://semaforek.kolej.org.pl/wiki/images/d/d1/Naterki_2015.png
Tytuł: Odp: Naterki sygnalzcja
Wiadomość wysłana przez: marianno3000 w 19 Października 2017, 10:04:56
Najpierw podziękowania dla autora stacji za Naterki jest to stacja na której człowiek się nie nudzi i musi się trochę czasami  nawajchować.Sam też jestem mechanikiem.Mam raptem cztery dyżury i wszystkie na Naterkach i nie zakładał bym tematu ,jak w ciągu jednego dyżuru 4 pociągi mają broblem wyhamować ,ale nie z mojej winy tylko się nie stosują do tarczy .I po drugie żaden z mechaników nie zgłosił awarii tarczy podając  mu  przelot.I nie ma co się rozpisywać w tym temacie ,autor poprawi i będzie git  8)
Tytuł: Odp: Naterki sygnalzcja
Wiadomość wysłana przez: Kacper9 w 19 Października 2017, 10:19:01
Złemu mechanikowi to i działająca tarcza nie pomoże ;).
 PS. Są linie, gdzie tarcze są, ale tylko nieruchome ;).