Train Driver 2

Pozostałe => Hyde Park => Wątek zaczęty przez: Trepan w 28 Październik 2017, 17:53:36

Tytuł: Godzilla kontra realizm
Wiadomość wysłana przez: Trepan w 28 Październik 2017, 17:53:36
Brzmi może głupawo, ale widząc w jakim stanie jest TD2 i starania niektórych osób doszedłem do dość smutnego wniosku, że nie jest najlepiej. Ma być realizm; no i proszę dinozaura na stacji mogę wyjaśnić jednym słowem: plastikowy. Bo akurat postrzelony dyrektor wymyślił, że tak ozdobi swoje włości. Realizmu to bym oczekiwał w pierwszej kolejności w zachowaniu loka, którego czasami przez recover trzeba odpalać. To dobra funkcja, ale na wypadek awarii, a skoro jest w użyciu codziennie to znaczy, ze coś jest kiepsko. Więc taki mały apel do tych, którzy nie chcą mieć godzilii/ufo i innych tego typu rzeczy: skupmy się na tym, żeby rozwijać TDka, dbać o szczegóły w działaniu pojazdów, sygnalizacji i infrastruktury związanej z koleją, a dać nieco spokój dziwnym elementom wystroju, bo to jest realne, że ludzie montują swoje wynalazki celem spersonalizowania własnego otoczenia i tak należy traktować te wszystkie wynalazki. Na ulicy też  widząc pojazd z gwiezdnych wojen nie podejrzewam, że będzie w pełni sprawny tylko mijam go myśląc fajna zabawka.
Tytuł: Odp: Godzilla kontra realizm
Wiadomość wysłana przez: Witek w 28 Październik 2017, 18:34:56
Zgadzam się z tobą. Mówią: ,,Kto się nie rozwija, ten się cofa", i ten symulator chyba do tego dąży powoli.
Ludzie mają miliardy pomysłów, wiele z nich jest ,,planowanych", ale wcześniej też planowali i właściwie niewiele z tego wynikło...
Myślę, że można by dodać jakieś większe, tajne i ciekawe rzeczy, trochę bardziej pracochłonne, ale trzeba też skupić się na szczegółach, które przecież dla takich moderatorów nie powinny być większym wyzwaniem. No choćby taki sygnał gwizdka na odjazd (żeby jakoś to fajnie zamontować), czy np dodanie pisku kół, kiedy skład hamuje, tak, jak jest w Realu. I wiele innych ważniejszych, czy mniej ważnych rzeczy.
Cóż z tego, że ja dam 10 pomysłów, skoro będą twierdzili inni, że to bez sensu, albo nie ma jak zrobić itd. Pomysł to pomysł, każdy powinien przynajmniej dostać jakąś szanse (każdy normalny). A nie żeby szukać wymówek, bo coś nie pasuje. Powinniśmy myśleć co zrobić, aby pasowało. Żeby ten symulator na serio stał się symulatorem, takim symulatorem wysokiej klasy realności i nie tylko.
Było by fajnie...
Tytuł: Odp: Godzilla kontra realizm
Wiadomość wysłana przez: hulek w 28 Październik 2017, 18:41:56
Pieknie wszystko powiedziane. To jesli masz ambicje i umiesz cos robic, to pomoz. Sama mowa nic nie zrobisz. To nie sa roboty, ze na twoje zyczenie bedzie wszystko pieknie dzialac. Symultor ten dazy do jak najwiekszego realizmu i jeszcze jest w fazie rozwojowej, ja jeszcze pamietam czasy, gdzie tak duzo wagonow, lokomotyw, wskaznikow nie bylo i trzeba bylo sobie radzic, a takze nie bylo zbyt duzo obiektow i frajda z tego byla ze wogole dalo sie jezdzic. A teraz nagle wam sie w tyłkach poprzewracalo i zamiasc cos od siebie dac, umiecie tylko żądać. Umiecie robic modele, umiecie programowac, prosze bardzo bramy niebios sa otwarte. Projekt tworzymy wszyscy, cala spolecznoscia  :)
Tytuł: Odp: Godzilla kontra realizm
Wiadomość wysłana przez: Ryszard w 28 Październik 2017, 20:33:37
W obecnej wersji jest pisk hamulców, ale przy wagonach niestety trzeba umieć zahamować, to się przez kilka sekund ulyszy taki dźwięk. Gdzie w rzeczywistości jest trochę inaczej. Kolejną sprawą jest fakt, że inna osoba również tego dzwięku nie słyszy.
Tytuł: Odp: Godzilla kontra realizm
Wiadomość wysłana przez: picia13 w 28 Październik 2017, 20:55:35
Pieknie wszystko powiedziane. To jesli masz ambicje i umiesz cos robic, to pomoz. Sama mowa nic nie zrobisz. To nie sa roboty, ze na twoje zyczenie bedzie wszystko pieknie dzialac.
Ile ludzi powysyłało modele, dźwięki, paczki i wszystko kiśnie? Zero info, że trwają jakiekolwiek prace. Tylko nitro grzebie przy SWDR, reszta umarła. Od maja nie ma ani jednego screena z postępów prac.

Symultor ten dazy do jak najwiekszego realizmu i jeszcze jest w fazie rozwojowej, ja jeszcze pamietam czasy, gdzie tak duzo wagonow, lokomotyw, wskaznikow nie bylo i trzeba bylo sobie radzic, a takze nie bylo zbyt duzo obiektow i frajda z tego byla ze wogole dalo sie jezdzic. A teraz nagle wam sie w tyłkach poprzewracalo i zamiasc cos od siebie dac, umiecie tylko żądać. Umiecie robic modele, umiecie programowac, prosze bardzo bramy niebios sa otwarte. Projekt tworzymy wszyscy, cala spolecznoscia  :)
Pieprzenie takie jak przy każdym projekcie, że każdy wszystko może itp... Masz otwarty kod? Masz możliwość wrzucenia własnego wagonu, tekstury, przetestowania tego? Żadna społeczność tego nie rozwija bo nawet nie ma czego testować. Pomimo chęci pomocy, na razie widzę stagnację w projekcie. Jeśli nawet devsi i admini nic nie grzebią, to szkoda mojego czasu na wysyłanie komuś czegoś, co nigdy nie będzie wrzucone.
Mamy przykład wątku z SBL. Zamiast zrobić poprawię do SCSa albo do semaforów, to lepiej robić jakieś protezy z tarczy ostrzegawczej. Zamiast przebudować system łączenia stacji, lepiej nakazać wysyłać na takie a nie inne szlaki. To nie dąży do realizmu, to dąży do dostosowania zasad i regulaminów do obecnych warunków, a nie do zasadniczych zmian w projekcie.

Tytuł: Odp: Godzilla kontra realizm
Wiadomość wysłana przez: hulek w 28 Październik 2017, 21:08:41
Pieprzenie takie jak przy każdym projekcie, że każdy wszystko może itp... Masz otwarty kod? Masz możliwość wrzucenia własnego wagonu, tekstury, przetestowania tego? Żadna społeczność tego nie rozwija bo nawet nie ma czego testować. Pomimo chęci pomocy, na razie widzę stagnację w projekcie. Jeśli nawet devsi i admini nic nie grzebią, to szkoda mojego czasu na wysyłanie komuś czegoś, co nigdy nie będzie wrzucone.
Mamy przykład wątku z SBL. Zamiast zrobić poprawię do SCSa albo do semaforów, to lepiej robić jakieś protezy z tarczy ostrzegawczej. Zamiast przebudować system łączenia stacji, lepiej nakazać wysyłać na takie a nie inne szlaki. To nie dąży do realizmu, to dąży do dostosowania zasad i regulaminów do obecnych warunków, a nie do zasadniczych zmian w projekcie.
Nikt cie tu na sile nie trzyma. Administracja nie jest zoobowiazana to pokazywana postepu prac. Uazownik, przeciez wciaz na mattermoscie pokazuje postepy prac chociaz nie musi, nad nowymi modelami. Wystarczy wejsc i zobaczyc. Osoby ktore robia zdjecia one sa wykorzystywane. Modele sa i nie kisna, bo zostana wykorzystane do nowej wersji. Co na wasze pierdniecie administracja ma dodac modele wszystkie naraz. Nic tylko zadanie i zadanie a wlasnych 4-liter nie chcecie ruszyc.
Tytuł: Odp: Godzilla kontra realizm
Wiadomość wysłana przez: Ares28 w 28 Październik 2017, 21:16:10
Pieprzenie takie jak przy każdym projekcie, że każdy wszystko może itp... Masz otwarty kod? Masz możliwość wrzucenia własnego wagonu, tekstury, przetestowania tego? Żadna społeczność tego nie rozwija bo nawet nie ma czego testować. Pomimo chęci pomocy, na razie widzę stagnację w projekcie. Jeśli nawet devsi i admini nic nie grzebią, to szkoda mojego czasu na wysyłanie komuś czegoś, co nigdy nie będzie wrzucone.

Ja się zgłosiłem na chętnego i mam wgląd w kod gry. Obecnie pracuje nad poprawieniem bugów takich jak bugowanie scenerii po użyciu /k.
Problem z kodem gry też jest taki, że podobnie jak inne darmowe projekty był on tworzony przez znaczną grupę osób, jest bardzo chaotyczny, pisany różnym stylem i często niezrozumiały gdyż brakuje w nim wielu komentarzy. Nie łatwo jest babrać w takim kodzie i zmieniać cokolwiek, a co dopiero tak skomplikowane mechanizmy jak przełączanie scenerii. Łatwiej już chyba było to wywalić i napisać od nowa.
Tytuł: Odp: Godzilla kontra realizm
Wiadomość wysłana przez: picia13 w 28 Październik 2017, 21:36:11
Nikt cie tu na sile nie trzyma. Administracja nie jest zoobowiazana to pokazywana postepu prac. Uazownik, przeciez wciaz na mattermoscie pokazuje postepy prac chociaz nie musi, nad nowymi modelami. Wystarczy wejsc i zobaczyc. Osoby ktore robia zdjecia one sa wykorzystywane. Modele sa i nie kisna, bo zostana wykorzystane do nowej wersji. Co na wasze pierdniecie administracja ma dodac modele wszystkie naraz. Nic tylko zadanie i zadanie a wlasnych 4-liter nie chcecie ruszyc.
A Ty co zrobiłeś? Bo prócz huczenia na forum za wiele też się nie popisałeś. Skoro administracja nie jest zobowiązana do pokazywania postępu prac, to po co nam FanPage na Facebooku? Po co w takim razie jakieś śmieszne stanowisko Community Manager, które de facto nic nie wnosi? Wystarczy spojrzeć na profil i grupę MaSzyny, jak wrzucenie nowych bajerów wpływa pozytywnie na odbiór przez użytkowników. Mam Ci wykład robić jak to działa w cywilizowanych projektach?
Ukrywanie prac i wersji testowych świadczy tylko o tym, że nic się nie dzieje i tak bywało w 99% projektów. Kiedyś wspomnisz moje słowa (o ile będzie okazja kiedykolwiek wydać wersję).
Tytuł: Odp: Godzilla kontra realizm
Wiadomość wysłana przez: hulek w 28 Październik 2017, 21:44:17
Ten projekt nie jest jak Maszyna. Tutaj jest mniej ludzi, a ty wymagasz jakby to byl juz jakis w pelni realny rozwiniety symulator do kupienia na polkach w sklepie. Fakt jeszcze wiele rzeczy do zrobienia, ale nie da sie zrobic od tak. Do tego potrzeba czasu.
Tytuł: Odp: Godzilla kontra realizm
Wiadomość wysłana przez: Kacper9 w 28 Październik 2017, 22:07:56
Wbrew pozorom supporterzy widzieli postęp ;). Teraz polityka się zmieniła i widzimy tyle co wy ;).
Tytuł: Odp: Godzilla kontra realizm
Wiadomość wysłana przez: skorakora w 28 Październik 2017, 22:24:45
Dobra namówili...
Wczoraj będąc na stacji znowu myślałem co by nowego do tego tedeka dodać... no to więc idę prosić o kod źródłowy i zacznę coś robić jak obiecywałem...

Dodano: 28 Październik 2017, 22:29:49


Masz otwarty kod?
Zasadniczo to póki marcinW nie "spiernicził" licho wie gdzie to wystarczyło do niego napisać, treaz to nie wiem do końca jak ale można się o devsa starać.
Tytuł: Odp: Godzilla kontra realizm
Wiadomość wysłana przez: mistersix w 28 Październik 2017, 22:46:58
Cóż wysłałem swoje teksture prawie rok temu, część z nich już była gotowa, wtedy nastąpił krach, i od tego czasu ani b anie me co słychać w projekcie. Stara grupa przynajmniej umiała pokazac jakieś postępy prac a przy tym zachęcić do dalszego grania. A teraz przeciętny użytkownik nie widzi żadnego efektu rozwoju co przekłada się na jego rezygnację po jakimś czasie. Community menager rzeczywiście jest zbędny gdyż absolutnie nic oprócz nowej rangi nie wnosi. Nowa tekstura, model? Może za rok dwa. Tak to wygląda i tak częśc myśli. Społecznosc nic nie wnosi do projektu pod względem tekstur,  modeli, bo nawet nie ma jak, co powoduje tak duży zastój. Właśnie dlatego wybrałem maszyne, bo widać realne efekty rozwoju a nie jakies gdybanie. Pieprzenie że jak ci się nie nienpodoba to zrób lepiej to nonsens gdyż nawet nie ma jak takiej rzeczy poprawić przez przeciętnego użytkownika z powodu niedostępności chociazby w strukturach katalogów oraz już wiadomy zastój deweloperów. Jak społecznośc nie ma testów to projekt jest opóźnionany. Więc obecna polityka nie prowadzi do nikąd. No ale jak sie nie podoba "to zrób lepszy symulator".
Tytuł: Odp: Godzilla kontra realizm
Wiadomość wysłana przez: Witek w 28 Październik 2017, 23:25:19
Swoją drogą jeśli mówić też o aktywności ludzi w TD2, to fez nie ma się co dziwić, ze wiele osób już odeszło z tego symulatora, bo nie maa co robić oprocz ewentualnej jazdy.
Wyrzucili 3/4 scenerii które były spoko (a maja zamiar wyrzucić jeszcze więcej) i weź tu coś rób. Jazda jazdą, ale ileż można, na dyżurce też jest spoko zasiąść czasem, tylko jak? Skoro cudem jest, kiedy w statusach jest dostępne choć 9 stacji,  a reszta nawet jak by chciała na coś zasiąść to nie ma na co, bo zostają tylko takie małe pyrtki, jak Tłoki. Jordanowi, Wola i kilka innych. Wczesniej były tajne stację - Ligota, Ruda, Blaszki i inne, niekiedy nawet sloty na DR były zajęte. A teraz? Tragedia...
Jeśli będzie tak dalej, to myślę, że zostanie tutaj tylko niewielka garstka osób starających sie jeszcze korzystać z TD2...
Tytuł: Odp: Godzilla kontra realizm
Wiadomość wysłana przez: Ares28 w 29 Październik 2017, 01:14:50
kiedy w statusach jest dostępne choć 9 stacji,  a reszta nawet jak by chciała na coś zasiąść to nie ma na co, bo zostają tylko takie małe pyrtki, jak Tłoki. Jordanowi, Wola i kilka innych. Wczesniej były tajne stację - Ligota, Ruda, Blaszki i inne, niekiedy nawet sloty na DR były zajęte. A teraz? Tragedia...

Tłoki, Jordanowo i Wola to bardzo ładne i przede wszystkim DOPRACOWANE scenerie. Ligota była rakiem od samego początku, Ruda została usunięta gdyż autor nie chciał wprowadzić wymaganych poprawek, a Blaszki i Karszynek zostały usunięte na życzenie autora - UAZownika. Jak UAZ je poprawi to pewnie sam wrzuci.

Obecnie jest wiele więcej dyżurnych za sprawą SWDR3. Wcześniej było niby scenerii więcej a dyżurnych mało, ledwo udawało się zbudować blokadę z 5-6 stacji bo mało kto ogarniał Arkuszowego SWDRa - no i astronomicznych rozmiarów arkusz strasznie lagował.
Tytuł: Odp: Godzilla kontra realizm
Wiadomość wysłana przez: Trepan w 29 Październik 2017, 07:52:49
Najprościej rzucić "to zrób coś i dodaj". Nie będę gdybał nad tym co jest dodawane i wdawał się w dyskusję co jest robione, ale mam wrażenie, że po prostu środowisko jest ubogie. Dodać coś, owszem, chętnie, ale to jeszcze trzeba umieć. Gdy się próbuję nauczyć, często trafiam na ścianę. Obsługa edytora jest porąbana, nieintuicyjna, a niestety niewiele osób umie i chce się wiedzą dzielić. Jeden z pierwszych dni i nie umiałem czegoś zrobić na loku. Pytam i dostałe  odpowiedź, a właściwie to odpysknął mi na ucho 12letni dzieciak. I tyle. Czasem tak jest. Teraz mam ambicję zrobić scenerię. Nic kosmicznie dużego czy skomplikowanego, ale to i tak trudne. Dla porównania edytor w TRS ma tak zrobione semafory, że są one sprzężone z torem. Nie muszę nic warunkować, programować czy dookreślać. Semafor wyznacza mi granicę kolejnego odcinka izolacji. Znacznie to ułatwia robotę. Poza tym mam kilka uwag odnośnie samej logiki symulatora. Na przykład czemu wczytywana jest cała sceneria? Po co? Wszystkie obiekty przecież są w programie, wystarczy ich współrzędne, nazwy i etykiety załadować a tekstury z dysku twardego. Nie lepiej? Ale to już nie moja broszka. Od siebie planuję coś dodać jak w końcu opanuję narzędzia do tworzenia (pracuję nad tym; @Ulfrig zmawiaj pacierze, jak zrobię to ktoś musi sprawdzić).

Z rzeczy, których mi tu brak bardzo w mechanice:
-czemu lok jest kabiną B do przodu? no i obrotnica koniecznie...
-lokomotywy spalinowe, zwłaszcza towarowe (jedna stonka to grubo za mało)
-ET22
-za- i wyładunek (nawet doraźnie zamiana modeli-pełnych wagonów w puste i na odwrót)
-zielone światło na semaforach (naprawdę zielone, a nie jak teraz), obecny odcień ma bliżej do niebieskiego nie zezwalającego na manewr. dla mnie, jako dla osoby mającej mikroskopijne doświadczenie z koleją od strony techniczno-organizacyjnej sygnały wymagają przyjrzenia się. na towarku mam czas, zwykle wyhamowuję bez problemu, czasem nieco ostro, ale na pośpiechu kończy się to zwykle screenem jak to pięknie przekraczam prędkość i/lub wyrżnąłem na zwrotce.

Obiekty może jakieś dodam, jeśli coś kiedyś wyprodukuję. Programować nie umiem zbytnio (pisałem tylko proste programy obliczeniowe), scenerii mam nadzieję wrzucić kilka, na razie pierwsza na warsztacie i od trzech dni układam tory. Dziś trafiłem na chyba setną przeszkodę, a po ułożeniu torów zostanie mi wystrój, trakcja, sygnalizacja, sterowanie, izolacja i pewnie 486 innych rzeczy do nauczenia się i zrobienia przed oddaniem pracy do sprawdzenia, więc wiecie, że działam, ale budowa kosmodromu to ciężki temat :D
Tytuł: Odp: Godzilla kontra realizm
Wiadomość wysłana przez: nitro w 29 Październik 2017, 07:58:49
"Na przykład czemu wczytywana jest cała sceneria? Po co? Wszystkie obiekty przecież są w programie, wystarczy ich współrzędne, nazwy i etykiety załadować a tekstury z dysku twardego. "


a widziałeś plik scenerii? masz tam wypisany typ obiektu, jego współrzędne oraz dodatkowe dane aby go ustawić...
obiekty są od razu wbudowane w grę...

Tytuł: Odp: Godzilla kontra realizm
Wiadomość wysłana przez: Ryszard w 29 Październik 2017, 08:12:21
Tu się zgadzam z @mistersix. Kiedyś było coś takiego jak wersja testowa dla supporterów. Obecnie KAŻDY supporter widzi tyle samo co zwykły user -> NIC! Wszystkie rzeczy, o ile coś się ogółem dzieje to jest to utrzymywane w tajemnicy. Gdzieś tam słyszalem, że jakiś czas temu @uetam wydał na swojej stronce wersję testową która zawierała rozjazdy na 100km/h. Wczoraj się pytam osób, które wiedzą coś więcej o tym i czego się dowiaduję? Strona i nowa wersja została usunięta. No ludzie, jak supporter daje tylko rezerwację slota i tekstury ICC to ja nie widzę już "lepszego jutra".
Tytuł: Odp: Godzilla kontra realizm
Wiadomość wysłana przez: Trepan w 29 Październik 2017, 08:29:19
Sam supporter to dla mnie bzdura. Płacisz raz te niespełna 30 zł i masz. Nie, to są dwie sprawy o czym mówicie. @Ryszard, do testów powinny być dopuszczone wszystkie osoby, które mają pojęcie o programowaniu lub kolejnictwie lub robią coś więcej w symulatorze niż dyżur/jazda, no i przede wszystkim ich obecność na teście coś wniesie. Coś pozytywnego, a nie bałagan. Co do zawartości premium to też śmieszne. Mogę raz zapłacić i zostawiać swoje wagony innym graczom, urwać się nietrudno. Kwestia finansowania jest jeszcze trudniejsza, ale konkluzja zawsze jest jedna: to opłaty abonamentowe są kluczowe do działania. Zawsze możnaby zlecić opracowania modeli, albo kupić dożywotnią licencje na modele. O ile wiem korzystamy z tych samych co maszyna. Kolejna kwestia to prawa autorskie. Patrząc z perspektywy symulatora: niestety, ale żeby nie narazić się na wycofanie zgód należy wprowadzić zapis, że publikując coś opracowane w TD2 wyrażamy zgodę na zachowanie tego w symulacji nawet po naszym odejściu (dobrowolnym-skasowanie konta, czy przymusowym-ban). Tu zostaje kwestia autoryzacji, ale to też da się zrobić. @nitro nigdy nie widziałem kodu TD2, na programowaniu jak już mówiłem znam się słabo, ale w takim razie czemu takie lagi są i przycinki przy ładowaniu kolejnej scenerii? Tak na marginesie skoro brak czasu na przeładowanie kolejnej scenerii, może wyznaczyć minimum autogenerowanego szlaku w magicznym lesie, żeby ten kończył się dopiero gdy sceneria zostanie załadowana w 100%?
Tytuł: Odp: Godzilla kontra realizm
Wiadomość wysłana przez: mistersix w 29 Październik 2017, 08:38:17
Tym bardziej że kiedyś supporter nie dość że był tańszy, to oplacało się go mieć, a teraz? Nie dość ze droższy to mało co daje, nie jest warty w ogóle swojej ceny. Już od dawna idzie  to wszystko w zła stronę. Jak chcecie mieć super wypasioną wersje jak społeczność nie może dołożyć swojej cegiełki, swoich propozycji i sugestii, oraz  błędów. Posiadanie wersjie w zamkniętym gronie to strzał w stope. W maszynie wychodzą doprscowane dodatki bo przechodzą oficjalne testy w których społeczność uczestniczy.
Tytuł: Odp: Godzilla kontra realizm
Wiadomość wysłana przez: Ensifer w 29 Październik 2017, 08:38:35
Czy ja dobrze rozumiem - nadal nie wprowadzono zapisu, który, w razie odejścia z projektu, zapobiegałby wycofaniu pracy takiej osoby z kodu?
Tytuł: Odp: Godzilla kontra realizm
Wiadomość wysłana przez: nitro w 29 Październik 2017, 08:42:17
Wprowadzono... każdy kto dołącza do projektu podpisuje kartkę i wysyła na emaila, potem administrator podpina konto tej osoby pod konto źródłowe i zewnętrzny czat, + inne uprawienia potrzebne do działania...
Tytuł: Odp: Godzilla kontra realizm
Wiadomość wysłana przez: Ensifer w 29 Październik 2017, 08:45:40
No, rychło w czas, ale lepszy rydz niż nic. Osobiście mogę nawet płacić abonament, jeśli to wpłynęłoby pozytywnie na rozwój projektu. Obawiam się jednak, że nie pieniądze tutaj chodzi, a jeśli już, to zatrudnienie chociaż jednego fachowca przerasta nasze możliwości finansowe.
Tytuł: Odp: Godzilla kontra realizm
Wiadomość wysłana przez: nitro w 29 Październik 2017, 08:47:43
Tym bardziej że kiedyś supporter nie dość że był tańszy, to oplacało się go mieć, a teraz? Nie dość ze droższy to mało co daje, nie jest warty w ogóle swojej ceny. Już od dawna idzie  to wszystko w zła stronę. Jak chcecie mieć super wypasioną wersje jak społeczność nie może dołożyć swojej cegiełki, swoich propozycji i sugestii, oraz  błędów. Posiadanie wersjie w zamkniętym gronie to strzał w stope. W maszynie wychodzą doprscowane dodatki bo przechodzą oficjalne testy w których społeczność uczestniczy.


no faktycznie 28 zł jednorazowo to jest majątek!
No raczej błędów to żaden program od społeczności nie chce mieć ;p


Cegiełka cegiełką, ale trzeba do tego usiąść i to zrobić, zaprogramować, zmodelować, najwięcej gadają ci którzy sami nic nie robią...

Dodano: 29 Październik 2017, 08:49:19


@nitro nigdy nie widziałem kodu TD2, na programowaniu jak już mówiłem znam się słabo, ale w takim razie czemu takie lagi są i przycinki przy ładowaniu kolejnej scenerii? Tak na marginesie skoro brak czasu na przeładowanie kolejnej scenerii, może wyznaczyć minimum autogenerowanego szlaku w magicznym lesie, żeby ten kończył się dopiero gdy sceneria zostanie załadowana w 100%?


a dlaczegoż mnie oto się pytasz? ja się nie zajmują kodem TD2... ja się staram na razie uporządkować "nieporządek" z SWDR...
Tytuł: Odp: Godzilla kontra realizm
Wiadomość wysłana przez: Kacper9 w 29 Październik 2017, 08:55:31
Trepan poruszył ciekawą kwestie: sektory i tak jak ważne przy odchudzaniu są interwały tak tu ładowanie sektorów mapy (np 10x10 km) dałoby efekt mniejszych lagów. Gry z takimi sektorami to:
Omsi2 - działa ma się dobrze, generalnie jest ok. Trainz - powiedzmy, że działa. MInecraft (chunk) - jest dobrze, ale może być lepiej,
   (szedłbym w to ---->)  Innym sposobem jest ograniczenie widoczności obiektu, ALE bardzo mi się podoba edytor Giants Software, który umożliwia ustawienie widoczności obiektu w samym edytorze co daje możliwość optymalizacji mapy przez samego autora scenerii, a nie przez twórców. Po połączeniu tego z otwartymi testami scenerii przez społeczność może dać ciekawy efekt widoczny przy memach i genetyce:
 - Przetrwać mają szanse tylko dobre scenerie, a pozostałe no cóż zostają wyparte i unicestwione w wiecznych testach.
 - Dobre scenerie niczym dobre memy są promowane i zapamiętywane, i tak jak ligota centralna ludzie je pamiętają.
O co chodzi? Jak Ty sobie to wyobrażasz? Prosto: przywracamy opcje dodawania scenerii przez zwykłych użytkowników, ale z automatu dajemy im flagę WIP/TEST/NIEZATWIERDZONA, a obowiązkiem (w sumie to jak nie to dziękujemy scenerii ;)) autora jest zbieranie opinii użytkowników, które potem przekaże z wersją do sprawdzenia administracji ta po sprawdzeniu zatwierdza scenerie i odtąd ona funkcjonuje normalnie.
Jeśli natomiast sceneria jest niezatwierdzona to ma pewne limity i obostrzenia:
 - Informacja o tym, że RJ zawiera scenerie niezatwierdzoną (był ocos takeigo w SWDR1 (rj sprw i rj wsz.),
 - zakaz prowadzenia ruchu po torze lewym (wejdzie EAP będziemy blokować),
To tylko luźna propozycja i tak doskonale wiem nitro, że nie chce Ci się w checkboxy bawić ;).
PS: Pilotażowo będę chciał coś takiego jak to zbieranie opinii zrobić ze swoim nowym projektem na US ;).
Tytuł: Odp: Godzilla kontra realizm
Wiadomość wysłana przez: nitro w 29 Październik 2017, 09:09:24
Ja już mówiłem, odnośnie sposobu weryfikacji i sprawdzania scenerii to nie ja się zajmuję.


Jakoś kiepsko widzę na razie żeby miał się bawić jeszcze w system ratingowy map.


Dlaczego mapa nie zatwierdzona ma być dopuszczona do ruchu z obstrzeżeniami, skoro może zawierać błędy?
Teraz jest lepiej, dajesz mapę, odpowiednie osoby sprawdzają, wykryją błędy, dostajesz listę błędów do poprawy, nie wykryją, jest zatwierdzana (czyli albo wpisywania, albo tylko aktualizowany jest numer scenerii).
Tytuł: Odp: Godzilla kontra realizm
Wiadomość wysłana przez: Trepan w 29 Październik 2017, 09:31:43
@Kacper9 lekko przeszarżowałeś z tym wrzucaniem na hurra nawet ze statusem "niezatwierdzona". Akurat mi się chciało i dokopałem się do poradnika pisanego przez ekspertów tu obecnych, a także kalkulatora wyliczającego konkretne dane inżynieryjne. Wyobraź sobie, że jednak nie myślę, że zaliczam się do większości. Powiedzmy wchodzi taki as i ustawia łuk o promieniu 2000m (standard) i próbuje prędkość ustalić na 160 km/h. No i co mamy? Wykolejenia. Przy 160 km/h minimalny promień łuku to 2196.75m. Ja to wiem, bo teraz poklikałem na wspomnianym kalkulatorze, ale wyobraź sobie udostępnienie niesprawdzonej scenerii z takim błędem. Katastrofa. Testy i weryfikacja przez ekspertów są niezbędne dla prawidłowego działania symulatora. A dinozaura chcę mieć na stacji. Wielkiego, plastikowego. Może kiedyś się doczekam.
Tytuł: Odp: Godzilla kontra realizm
Wiadomość wysłana przez: hulek w 29 Październik 2017, 09:48:49
Jest duzo do roboty to fakt. Samym gadaniem nic nie zrobicie. Jak zrobilem ankiete o administracji to komentarze byly takie ze ja mam cos nie tak z glowa i sie czepiam. Teraz kolejny marsz na administracje widze idzie i jakos "kazdy" go popiera. Ja wam powiem ze cieszcie sie tym co macie bo kiedys przed wersja 0.8.9 nie bylo tylu rzeczy co teraz. Teraz wielkie halo. Community Manager to zbedna ranga nic nie dajaca do zycia tu na forum. Sami moderatorzy to niektorzy sobie jaja robia to fakt. Wszyscy chcecie tego kodu. To teraz cala spolecznosc to sami developerzy nagle a jak wczesniej trzeba bylo co do czego to nikt nawet slowa nie pisnal. Szczerze sam bym chcial miec dostep do kodu, bo c++ i c# znam i z checia bym chcial pomoc. A teraz tylko czekac co powiedza czerwoni i niebiescy
Tytuł: Odp: Godzilla kontra realizm
Wiadomość wysłana przez: picia13 w 29 Październik 2017, 10:02:47
Czerwoni i niebiescy napiszą, że prace trwają, ale "każdy ma swoje życie" i jak się nie podoba, to nie grajcie. Albo tajemniczo zniknie wątek lub wyląduje w koszu. Osoby, które poprzednio tu działały zasadniczo za podobne posty dostały bana, więc zobaczymy jak będzie w tym przypadku. Zamiast skoordynować działania, rozrysować jakiś plan rozwoju symulatora, lepiej było zająć się obsadą stanowisk. Dodatkowo chciałbym dodać, że w gronie administracji są osoby praktycznie od początku projektu. Małpa za banana nauczyłaby się cokolwiek ruszyć w repozytorium.
Tytuł: Odp: Godzilla kontra realizm
Wiadomość wysłana przez: Ryszard-san w 29 Październik 2017, 10:09:22
Obecnie mapa jest ładowana wcześniej ok 800m od końca scenerii, jak jest duża lub nie zdąży się załadować to wtedy mamy ten czarny ekran na przejściu między sceneriami.

Narzekacie, że nic nie widać aby się działo, ale co się dziwicie jak osoby które odeszły zabrały ze sobą (swoje zabawki) ogromną ilość modeli. Wgryzienie się w kod (który w 75%) nie jest opisany też wymaga czasu, stworzenie nowych modeli też (tym bardziej że do nie których trzeba dopiąć animacje) .

Można by skompilować i wypuścić to co jest tylko są dwie drogi:
- Usuwamy to co zabrali i będziemy jezdzić po łące (nawet torów nie będzie)
- Wypuszczamy z ich modelami  (będziemy mieć wojnę o to że nie zostało to usunięte).

@picia13
Jak zobaczysz 3 strony A4 kodu bez żadnego opisu ciekawe czy się połapiesz?
Dodatkowo podkreślam, że odeszły osoby które modelowały i podpinały te modele w TD2 do silnika. (miały to opanowane w małym paluszku, a to nie jest sprawa której nauczysz się od tak)
 
Tytuł: Odp: Godzilla kontra realizm
Wiadomość wysłana przez: hulek w 29 Październik 2017, 10:35:32
To sie zglaszam i chce zobaczyc ten kod. Moze sie nie polapie za pierwszym razem, ale z przyjemoscia zobacze co tam jest i z przyjemoscia sie w niego wgryze  :P
Tytuł: Odp: Godzilla kontra realizm
Wiadomość wysłana przez: Neodokuran w 29 Październik 2017, 13:42:10
doradzam otwarcie jakies scenerii dobrze zrobionej w edytorze i przypatrzenie sie jak to dziala.
Tytuł: Odp: Godzilla kontra realizm
Wiadomość wysłana przez: skorakora w 29 Październik 2017, 16:37:23
Albo tajemniczo zniknie wątek
Kiedyś była taka sytuacja.. napisałem wątek i sobie zniknął ale nikt się nie przyznał kto go usunął


Napisałem, czekam na odpowiedź
Pierwsze co bym spróbował wprowadzić to to co jest w tym starym jak świat wątku...
http://td2.info.pl/index.php/topic,774.0.html
Tytuł: Odp: Godzilla kontra realizm
Wiadomość wysłana przez: Trepan w 29 Październik 2017, 17:35:19
@skorakora z nocą jest nieco zabawy, wymaga zrobienia fizyki oświetlenia, żeby światło lamp przy peronach, na przejazdach padało odpowiednio, reflektory loka świeciły określonym snopem światła, do tego światła w wagonach. Fajnie by było, ale myślę, że są pilniejsze rzeczy, chociaż popieram gorąco. Gdyby każdy dołożył małą cegiełkę, chociaż jeden model, scenerię, skórkę to zawartość by znacznie się wzbogaciła. Dalej dłubię swoje pomysły, teraz utknąłem na etapie zmiany odległości miedzy torami i potrzebuję konkretnego rozwiązania inżynieryjnego jak to przejście zmontować prawidłowo, gładko i bez ryzyka, że skład lecący z wysoką szlakową się na nim wykrzaczy przez błąd wyprofilowania.
Tytuł: Odp: Godzilla kontra realizm
Wiadomość wysłana przez: Lokol w 29 Październik 2017, 19:44:52
Co do zmiany rozstawu torów, może to Ci trochę pomoże:
https://up.td2.info.pl/f/0cf9018f6a9e439eb0d0/?dl=1
Slajdy 38-41
Tytuł: Odp: Godzilla kontra realizm
Wiadomość wysłana przez: UAZownik w 29 Październik 2017, 21:38:58
I znowu burza w szklance wody, oskarżenia, bujanie w obłokach.

Nie ma co się oszukiwać, odejście pewnych osób z projektu wprowadziło zamęt w ekipie tworzącej symulator. Co się później stało każdy widzi. Sam nie pochwalam wszystkich podjętycg decyzji, ale nie mnie to oceniać. Symulator mógłby by być w tym momencie o trzy kroki dalej.

Co do scenerii - są weryfikowane, te bez rażących błędów dopuszczane. Ostatnio mam mniej czasu, siły koncentruję na pracy w Unity. Scenerie czekają na swoją kolej.

Jeśli uważasz, że prace idą za wolno - możesz dołączyć do zespołu. Gadanie, że jesteśmy jakąś zamkniętą sektą to bzdury - jeżeli ktoś ma chęci i nie jest błaznem, jest mile widziany.
Tytuł: Odp: Godzilla kontra realizm
Wiadomość wysłana przez: hulek w 29 Październik 2017, 21:44:24
Mam checi, z przyjemoscia chce zobaczyc ten kod i z przyjemnoscia sie w niego wgryzc. Moze moje zachowanie ostatnie na forum nie bylo stosowne i za to przepraszam. Kazdy ma taki charakter jaki ma i tego sie nie zmieni, ale tu nie chodzi o charakter lecz o pomoc w dalszym rozwinieciu tego symulatora, bo jednak zaprzepascic cos takiego nie mozna.
Tytuł: Odp: Godzilla kontra realizm
Wiadomość wysłana przez: Witek w 29 Październik 2017, 23:01:25
Ja bym chętnie dołączył do zespołu, ale nie jestem pełnoletni, a przede wszystkim nie jestem specem od programowania i od innych tych komputerowych rzeczy.
Ale co do scenerii i ich zatwierdzania, to co takiego było rażącego w Ligocie i w tych innych stacjach odrzuconych? Ja pamiętam, że jeszcze 2-3 miesiące temu ludzie sobie spokojnie jeździli i dyżurowali na tych sceneriach i nic nikomu nie przeszkadzało, dlatego mnie to zastanawia.
Z resztą... Można by utworzyć jakiś taki oddzielny dział i nazwać ,,Postępy w rozwoju symulatora", gdzie co jakiś czas jakieś uprawnione osoby by ze sobą uzgodniły co trzeba i np ktoś tam obeznany by tworzył wątek, gdzie by opisał mniej więcej na jakim etapie jesteście, w trakcie czego jesteście, co planujecie w najbliższym czasie, kiedy może się pojawić jakaś nowa wersja symulatora do pobrania itd.. Myślę, że to by było spoko, bo przynajmniej użytkownicy by mogli wiedzieć na jakim jesteście etapie i jak to wszystko będzie wyglądało. A uważam, że mają prawo to wedzieć.
Tytuł: Odp: Godzilla kontra realizm
Wiadomość wysłana przez: Dariuszek w 29 Październik 2017, 23:04:32
Ja bym chętnie dołączył do zespołu, ale nie jestem pełnoletni, a przede wszystkim nie jestem specem od programowania i od innych tych komputerowych rzeczy.
To po co chcesz dołaczyć?  ???
Zastanwocie sie czasem co piszecie. Tego skora cos tam, to juz nawet nie komentuje, bo brak słów...
Tytuł: Odp: Godzilla kontra realizm
Wiadomość wysłana przez: Witek w 29 Październik 2017, 23:18:04
? Nie wiem o co ci chodzi człowieku. Zawnik napisał, że można dołączyć do grupy moderatorów skoro mamy tyle pomysłów, więc ja odpisałem, że bym chętnie się dołączył, no ale nie mam odpowiednich predyspozycji. Nie wiem naprawdę co jest w tym dziwnego.
Rozumiem, że jest późno, no ale bez przesady... ;D
Tytuł: Odp: Godzilla kontra realizm
Wiadomość wysłana przez: skorakora w 29 Październik 2017, 23:18:55
A ja się powoli zastanawiam czy piszę do odpowiednich osób...
Wyśmiewają moje pomysły a sami nic lepszego nie wymyślili...
Tytuł: Odp: Godzilla kontra realizm
Wiadomość wysłana przez: Witek w 29 Październik 2017, 23:49:07
Wiesz, ja zauważyłem, że zawsze znajdzie się grupa osób na tym forum, że choćbyś nie wiem na jako fajny pomysł wpadł, to ci napisze jeden z drugim, że ,,EJ, ale to jest bez sensu"... A można by to zmienić i napisać, ,,EJ, stary, twoja wizja jest trochę kiepska, ale możemy nad tym pomyśleć i tak i siak trochę to przekształcić, a może wyjdzie z tego coś fajnego". Ale nie, lepiej od razu napisać, że to nie ma sensu, albo jest głupie nie myśląc jakby to zrobić można, żeby to właśnie nabrało sensu. Bo każdy pomysł ma w sobie ,,coś".
Tytuł: Odp: Godzilla kontra realizm
Wiadomość wysłana przez: nitro w 30 Październik 2017, 02:12:23
sorry, ale pleciesz głupoty o tym "coś"... ja rozważę twoją wypowiedź na gruncie programisty... nie każdy pomysł da się zrealizować...
niektóre są tak powymyślane że można złapać się za głowę...
z punktu widzenia osoby, która coś wymyśliła, rzeczywiście dla niej ten pomysł jest "zajefajny" do realizacji... z punktu widzenia drugiej strony, niekoniecznie...
pomysł musi być przeanalizowany, za, przeciw, czy będzie człowiek lub grupa ludzi, którzy go zrealizują, czy wystarczy czas, ile potrzeba czasu na zrealizowanie, czy są wystarczające środki, jak bardzo będzie pracochłonny, czy się opłaci zrobienie takiego pomysłu...
I w tym momencie mam ochotę skreślić słowo "programisty", bo mam ochotę zaryzykować stwierdzając, że wypowiedź ociera się "(bo tak będzie) o project management...


Natomiast ty twierdzisz, że pomysł jeżeli nie w oryginalne, to w zmienionej formie powinien zostać wprowadzony... sorry, ale nie zawsze tak się da...
Tytuł: Odp: Godzilla kontra realizm
Wiadomość wysłana przez: Trepan w 30 Październik 2017, 03:54:48
@Lokol dokładnie to, tylko potrzebuję konkretnego wzoru jak wyprowadzić łuk, jaki promień, pochylenie i długość, żeby uzyskać konkretną różnicę w metrach, na przykład 1,0, a nie jakieś dziwne ułamki. Chodzi o to, że w peronie mam określony rozstaw, który jest znacznie większy od szlakowego. Problem w tym, że planuję dużą prędkość szlakową, więc na torze głównym miałbym tu słaby punkt ze sporym ryzykiem wykolejenia. Ewentualnie rozważam inny typ peronu, dwie rampy po bokach zamiast wyspowego, wtedy nie muszę zmieniać rozstawu. Cóż, na to przynajmniej mam wzory i nie spowoduje to ryzyka pojawienia się błędów w fizyce. No i dlatego też wolę robić scenerię fikcyjną; nikt mi nie zarzuci, że coś jest niezgodne z tym co miało być.

Poza tym mam małą prośbę do devów: zróbcie miejsce do wrzucania wniosków. Bez jałowego lania wody, tylko wniosek, ewentualne argumenty i odpowiedź (no i ewentualne odwołanie w przypadku odmowy). Oczywiście mówię tu o rzeczowych wnioskach i konkretnych, na przykład prośba o rozpoczęcie prac nad konkretnym modelem czy uwzględnienie czegoś w projekcie.
Tytuł: Odp: Godzilla kontra realizm
Wiadomość wysłana przez: skorakora w 30 Październik 2017, 07:06:12
sorry, ale pleciesz głupoty o tym "coś"... ja rozważę twoją wypowiedź na gruncie programisty... nie każdy pomysł da się zrealizować...


Jest takie pięgne przysłowie...
Jeśli coś jest głupie a działa... To nie jest głupie.
Tytuł: Odp: Godzilla kontra realizm
Wiadomość wysłana przez: gravition w 30 Październik 2017, 07:39:43
Dyskusja prowadząca do nikąd, zwalanie winy na ekipę, która parę miesięcy temu odeszła, i tak w kółko macieju kłótnie o bzdury tworzone przez bandę nastolatków co to myślą, że jak pojeżdżą w symulatorze to są wielkimi kolejarzami. Dla mnie sprawa jest prosta - brak screenów, informacji o prowadzonych pracach = prace stoją. Jak stworzycie wątek, w którym na bieżąco będziecie informować o postępie prac, o tym co zostało zrobione, naprawione, zmienione, to wtedy ludzie przestaną narzekać na zastój, na stagnację. Bo póki co to jest ZERO informacji na temat tego, co jest robione. Jedyny projekt, który ma na bieżąco informacje o postępach to SWDR3.
O dzieciach, które piszą "nie umiem programować, nie znam się na tym ale chętnie dołączę do projektu na zasadzie ja wam będę mówił co macie zrobić bo moim zdaniem tak powinno być" to już w ogóle nie będę się wypowiadał, bo bana dostanę za używanie wulgaryzmów.
Tytuł: Odp: Godzilla kontra realizm
Wiadomość wysłana przez: nitro w 30 Październik 2017, 09:38:53
sorry, ale pleciesz głupoty o tym "coś"... ja rozważę twoją wypowiedź na gruncie programisty... nie każdy pomysł da się zrealizować...


Jest takie pięgne przysłowie...
Jeśli coś jest głupie a działa... To nie jest głupie.


pomysł zrealizowany to już nie pomysł tylko funkcjalność
nie przeczytałeś ze zrozumieniem to co napisałem...
Tytuł: Odp: Godzilla kontra realizm
Wiadomość wysłana przez: mentorious w 30 Październik 2017, 10:31:46
skoraskora, nikt Ci nie broni odezwac sie do kogokolwiek z decyzyjnych osob i zaoferowac swoja pomoc. Problem polega na tym, ze wchodzisz co jakis czas ponarzekac i rzucasz jakies pomysly z czapy. Nitro Ci dobrze wyjasnil, ze chodzi tez o sens nowych funkcjonalnosci, a na przykladzie zaproponowanej przez Ciebie nocy go brak. Naklad pracy na dostosowanie obiektow, nowe shadery, kod i mase innych rzeczy aby zlepic to w calosc nie jest wymierny wzgledem priorytetu czegos takiego. Sa o wiele wazniejsze rzeczy do zrobienia niz wprowadzanie na hura trybu nocy.

Cytuj
Poza tym mam małą prośbę do devów: zróbcie miejsce do wrzucania wniosków. Bez jałowego lania wody, tylko wniosek, ewentualne argumenty i odpowiedź (no i ewentualne odwołanie w przypadku odmowy). Oczywiście mówię tu o rzeczowych wnioskach i konkretnych, na przykład prośba o rozpoczęcie prac nad konkretnym modelem czy uwzględnienie czegoś w projekcie.

Masz juz miejsce do zglaszania bledow i propozycji.
Tytuł: Odp: Godzilla kontra realizm
Wiadomość wysłana przez: UAZownik w 30 Październik 2017, 13:07:40
Dla mnie sprawa jest prosta - brak screenów, informacji o prowadzonych pracach = prace stoją. Jak stworzycie wątek, w którym na bieżąco będziecie informować o postępie prac, o tym co zostało zrobione, naprawione, zmienione, to wtedy ludzie przestaną narzekać na zastój, na stagnację. Bo póki co to jest ZERO informacji na temat tego, co jest robione. Jedyny projekt, który ma na bieżąco informacje o postępach to SWDR3.

Jak to mówią, krowa co dużo ryczy mało mleka daje. Są ludzie, którzy po wstawieniu przecinka w kodzie zaraz obtrąbią sukces, ale inni wolą działać w spokoju i po cichu. Screeny z postępów są, tylko rzucane od czasu do czasu na krzykoskrzynce. Gdybym miał wrzucać screeny z unity oficjalnie, to zaraz byłby płacz, że małe, nic nie widać, zero profesjonalizmu ;) Będzie skompilowana wersja robocza, to nie omieszkam parę obecnych już nowości zaprezentować.
Tytuł: Odp: Godzilla kontra realizm
Wiadomość wysłana przez: adam15a w 30 Październik 2017, 15:17:38
Czytam niektóre komentarze i nasuwa mi się jedna myśl:
JEŚLI KOMUŚ NIE PASUJE NIE MUSI TU SIEDZIEĆ NA SIŁĘ.