Train Driver 2

Dział techniczny => Zgłoszenia – tickety => Wątek zaczęty przez: skorakora w 30 Październik 2017, 22:45:05

Tytuł: Efekty graficzne
Wiadomość wysłana przez: skorakora w 30 Październik 2017, 22:45:05
Witam
Czego dotyczy pomysł:
Efektów graficznych w symulatorze.
Opis pomysłu:
Pomysł ma na celu dodanie efektów tj SSAO, HBAO+, Rozmycie ruchu, halacje.
Pytam się o wasze zdanie.

Dodano: 01 Listopad 2017, 22:20:12


Więc co o tym myślicie ?  ???
Zgromadziłem już potrzebne skrypty, przetestowałem i jest już gotowe wprowadzenia
Jedyna wada (jak na razie)
Albo wszystkie efekty naraz albo żadne...
Tytuł: Odp: Efekty graficzne
Wiadomość wysłana przez: Kacper9 w 02 Listopad 2017, 20:40:34
Screen? Coś? Cokolwiek?
Tytuł: Odp: Efekty graficzne
Wiadomość wysłana przez: Tomaszek_Lodz w 02 Listopad 2017, 20:57:54
Jesteśmy za, poprosimy:)
Tytuł: Odp: Efekty graficzne
Wiadomość wysłana przez: Dariuszek w 02 Listopad 2017, 21:01:18
Weź się chłopie ogarnij :)
Tytuł: Odp: Efekty graficzne
Wiadomość wysłana przez: ICC w 02 Listopad 2017, 21:33:46
Z tego co widzę od dłuższego czasu, wszystkie pomysły są na NIE. Weź się ogarnij, idź się prześpij, a później płacz bo ludzie odchodzą i symulator stoi w miejscu. Robi się tutaj druga Maszyna.. z tą różnicą że tam powstaje tysiące textur na EU07, a tutaj scenerii... których i tak poszło wiele fajnych do kosza poprzez wymogi. Reszta jak stała tak stoi, tylko dyżura się cieszy z SWDR dla mechów nie robi się nic.  8)
Tytuł: Odp: Efekty graficzne
Wiadomość wysłana przez: Dariuszek w 02 Listopad 2017, 21:46:53
Narzekacie, ze słaba optymalizacja, mało fps'ów, a tu pomysły nowych efektów? Zastanówcie sie troche...
Tytuł: Odp: Efekty graficzne
Wiadomość wysłana przez: Kacper9 w 02 Listopad 2017, 21:47:48
Kto narzeka ten narzeka ;).
Tytuł: Odp: Efekty graficzne
Wiadomość wysłana przez: LisiczekPL w 02 Listopad 2017, 21:49:03
ICC i tak juz pewnie zostanie. Bo nic nie słychoć czy w ogóle ktoś coś do tego symka robi..


A te tłumaczenia "robią to z własnej woli kiedy chcą to robią" to już wymówka... To po co sie deklarować ja developerów itp jak sie czasu nie ma i raz na rok teksturke poprawi... Ehhh

Dodano: 02 Listopad 2017, 21:53:09


A o optymalizacji to juz pomażyć można :p
Tytuł: Odp: Efekty graficzne
Wiadomość wysłana przez: stasiu29011 w 02 Listopad 2017, 21:54:57
Robota w Unity, czy jakimkolwiek języku z kompilatorem to dłubanka jakich mało!
Każdy chciałby mieć cuda, ale to nie są ludzie, którzy pracują od 6 do 14 i dostają wynagrodzenie za siedzenie nad tedekiem...
Tytuł: Odp: Efekty graficzne
Wiadomość wysłana przez: LisiczekPL w 02 Listopad 2017, 21:57:56
No i znowu....

Tytuł: Odp: Efekty graficzne
Wiadomość wysłana przez: Dariuszek w 02 Listopad 2017, 22:02:23
Prosze, efekty dla Was, zeby nie bylo, ze wszystko na nie  :-*
Tytuł: Odp: Efekty graficzne
Wiadomość wysłana przez: LisiczekPL w 02 Listopad 2017, 22:04:01
Kto narzeka ten narzeka ;).

Wyobraź sobie że nie każdy ma GTXy 1070 i 32 gb ram..

A wymagania żeby pograć na fastest w TD2 są większe od wymagań do GTA V..
Tytuł: Odp: Efekty graficzne
Wiadomość wysłana przez: ICC w 02 Listopad 2017, 22:04:25
Narzekacie, ze słaba optymalizacja, mało fps'ów, a tu pomysły nowych efektów? Zastanówcie sie troche...

Z obserwacji i statystyk wynika ...że na to co piszesz narzekają tylko dzieci. Każdy kto podchodzi profesjonalnie do tematu, ma sprzęt który uciągnie na lajcie wszystko ustawione na fantastic bez żadnego jąknięcia. I zapewne wiele osób byłoby za jazdą nowymi składami na kwadratowych texturach niż na wypasie ciągle tą samą siódemką.
Tytuł: Odp: Efekty graficzne
Wiadomość wysłana przez: stasiu29011 w 02 Listopad 2017, 22:04:34
Przydałby się benchmark
Tytuł: Odp: Efekty graficzne
Wiadomość wysłana przez: skorakora w 04 Listopad 2017, 20:07:25
Dariuszek
Jak już podsyłasz screeny  to dał byś radę ustawić parametr w obiekcie "Directional light" "intensity" na 0.2
Oraz w oknie "lighting->settings" praametr "intensity multipe" na 0 (ten pierwszy i drugi)
Jak coś to jest w     Zakładka "Window"--->"lighting"---->"settings"
I podesłać screen ?

PS: mógł bym sam to zrobić ale admini coś mi nie chcą devsa dać...

Dodano: 04 Listopad 2017, 20:13:30


A co do efektów to przecież można dodać możliwość ich wyłączenia w menu (przynajmniej w moim skrypcie)
Więc "dzieci" też nie ucierpią
Tytuł: Odp: Efekty graficzne
Wiadomość wysłana przez: greg86 w 04 Listopad 2017, 20:43:01
Wrzucę swoje 3 grosze. Nie tylko dzieciaki mogą narzekać na wygórowane wymagania. Ja jakoś dzieciakiem się już od ładnych nastu lat nie czuję... EOT
Tytuł: Odp: Efekty graficzne
Wiadomość wysłana przez: KacpErB w 04 Listopad 2017, 20:56:58
Kto narzeka ten narzeka ;).

Wyobraź sobie że nie każdy ma GTXy 1070 i 32 gb ram..

A wymagania żeby pograć na fastest w TD2 są większe od wymagań do GTA V..
Prawda, ja mam takiego starocia 4g ramu i na szymankach mam duże ściny. Co dopiero Białobrzeg... Ja specjalnie proszę żeby mi przez niego rj nie robili.
Tytuł: Odp: Efekty graficzne
Wiadomość wysłana przez: skorakora w 04 Listopad 2017, 21:52:36
Akurat lagi na szymankach to moja zasługa  8)
Wrzucam screena z efektów
Tytuł: Odp: Efekty graficzne
Wiadomość wysłana przez: panmrherobrine w 08 Listopad 2017, 16:13:09
Narzekacie, ze słaba optymalizacja, mało fps'ów, a tu pomysły nowych efektów? Zastanówcie sie troche...
To znajdzie coś co ma lepszą optymalizację niż unity 3D. Unreal engine jest w sam raz oczywiście moja propozycja NT. Ustawień graficznych została odrzucona to placzcie i nie czepiacie się o lepszą jakość grafiki. A na słabszych konfiguracjach takie ustawienia typu długość malowania terenu jakość podkładów czy jakość cieniow to by pomogło każdy by sobie td2 ustawił tak jak mu pasuje a nie to że ustawienia są na sztywno. Zobaczcie sobie grę Block N Load - też zrobiona w unity a grafika nie laguje
Tytuł: Odp: Efekty graficzne
Wiadomość wysłana przez: KacpErB w 08 Listopad 2017, 23:43:10
Te efekty... one doszły w 0.9.0 itd. Ja normalnie mogłem śmigać na simple bez lagów na 0.8.3p9 a w 0.9.1p2 ledwo ciągnie na fastest.
Tytuł: Odp: Efekty graficzne
Wiadomość wysłana przez: mentorious w 09 Listopad 2017, 17:22:38
Nie ma to jak dyskusja nt silników że strony dzieci i argumenty w stylu "mam grę XXX na tym silniku i jest płynniejsza". xD

Uwierzcie, że są odpowiedniejsze osoby do podejmowania decyzji i nie ma co wałkować tego tematu ani proponować czegokolwiek bez znajomości tematu
Tytuł: Odp: Efekty graficzne
Wiadomość wysłana przez: MaciejakS w 09 Listopad 2017, 18:01:18
Natomiast skorakora się zna na swoim, i jego propozycje są wskazane
Tytuł: Odp: Efekty graficzne
Wiadomość wysłana przez: hulek w 09 Listopad 2017, 18:44:56
Wiecie co wam powiem, nazekacie ze slabe macie komputery. To chyba nie wina tworcow tylko wasza (osoby ktore marudza ze komputery sa.... etc). Powiem wam cos, mialem komputer stary jak swiat, za 1500 tys zl ktory mial 4 gb ramu, grafika amd premium cos tam za mniej niz 500 zl, intel pentium 500gb dysku zasilacz 300 W i jakos da sie grac na fastet w 30 fps. A juz tak marudzicie na te swoje nedzne komputery, to uzbierajcie przynajmniej 3300 tys. albo jak macie maly budzet to 2300 zl i sobie kupcie komputery jakies bardziej pozadne lub poproscie rodzicow zeby wam dozucili. Macie 2 linki, jeden juz zloznony komputer(fabryczny), a drugi taki skladak z czesci: https://www.morele.net/komputer-morele-ender-boosted-g2450-1128551/
https://www.morele.net/komputery/podzespoly-komputerowe/procesory-45/?konfigurator=konfigurator-zestawu-komputerowego&configId=206958
A i pamietajcie to nie sa te czasy gdzie w wymagajace gry pogracie na "10-20 letnim" zlomie we wszystkie tytuly gier na 60 fps.
To jest XXI wiek, gdzie juz sa bardziej wymagajace gry i programy gdzie komputer za 3300 zl uciagnie je, a w gry wymagajace popykacie w 60 fps na ustawieniach niskich lub przy dobrych wiatrach srednich. Naprawde, niech spolecznosc sie wezmie w garsc bo nowe gry nie beda czekac na wasze slabe komputery. Ani tym bardziej Train Driver 2 nie bedzie stal w miejscu a to dlatego ze polowa ludu nie chce uzbierac sobie pieniedzy i kupic komputer za nawet mniej niz 3000 zl tylko graja na zlomach, ktore nawet nie pociagna Tibi czy w Sapera nawet nie pograsz. A po "ktores tam" (nie chce mi sie liczyc) pamietajcie ze komputer tez moze slabo dzialac jesli macie jakies syfy na dyskach i komputera nie czyscicie i nie przegladacie starych plikow.
Naprawde wiem ze nie kazdy na stosie pieniedzy sie urodzil, tym bardziej ja, ale kiedy pierwszy raz wszedlem w swiat TD2 to w 2 lata uzbieralem 6000 zl i mam teraz wypasiony komputer ktory mi wszystko uciagnie, naprawde prace sezonowe, prace w domu(pomagajcie rodzicom zawsze 5zl czy 10zl wpadnie zawsze cos), oszczedzanie i juz dorobicie sie wlasnego super wymarzonego kompa.

To na tyle z mojej strony  :)

EDIT: A i pamietajcie, jak chcecie naprawde kupowac kumputer juz zlozony, to nie kupujcie na OLX czy Allegro bo jedynie co dostaniecie to gow...o. A potem sa efekty ze polowa spolecznosci nie moze grac na fastet w TD2. Ehhh DRAMAT  >:(
Tytuł: Odp: Efekty graficzne
Wiadomość wysłana przez: ZnaQu w 09 Listopad 2017, 19:14:30
Przy okazji komputerów, paczcie na obudowy nie tylko pod względem wyglądu, ale też pod ilością wentylatorów, bo może się okazać, że komputer będzie wam się palił, ze względu na słabą przepływanie powietrze.
Tytuł: Odp: Efekty graficzne
Wiadomość wysłana przez: Mechanik w 10 Listopad 2017, 08:23:51
Za zgodą Administracji mogę przedstawić kilka ciekawych propozycji (w różnych przedziałach cenowych) odnośnie zakupu komputera pod Train Driver 2. Kupujący je w mojej firmie otrzymują fakturę oraz pełną gwarancję (wysyłka kurierem gratis). Jestem skłonny przeznaczyć 1% ceny netto każdego zakupionego, przez użytkownika tego forum, komputera na rozwój TD2.
Tytuł: Odp: Efekty graficzne
Wiadomość wysłana przez: zaopatrzony w 10 Listopad 2017, 09:18:52
Tak tak stwórz grę z do niczego optymalizacją (i uważaj że cały świat ma najlepsze komputery z nasa  a potem się dziw kiedy 3/4 społeczeństwa ci powie że masz do niczego optymalizację...)  potem oczekuj aby wszyscy ludzie chcący zagrać w tą grę a miejący do dupy komputery nagle nie wiadomo skąd skołowali 6000 na komputer w Polsce i od razu go kupili...  ::)


Polecam wprowadzić suwaki, pola wyboru jakie efekty chcesz zostawić a jakie wyłączyć a nie wszystko na sztywno. Wtedy naprawdę będzie lepiej i każdy będzie mógł się dostosować mając do wyboru także te efekty.
Tytuł: Odp: Efekty graficzne
Wiadomość wysłana przez: hulek w 10 Listopad 2017, 09:27:38
Tak tak stwórz grę z do niczego optymalizacją (i uważaj że cały świat ma najlepsze komputery z nasa  a potem się dziw kiedy 3/4 społeczeństwa ci powie że masz do niczego optymalizację...)  potem oczekuj aby wszyscy ludzie chcący zagrać w tą grę a miejący do dupy komputery nagle nie wiadomo skąd skołowali 6000 na komputer w Polsce i od razu go kupili...  ::)


Polecam wprowadzić suwaki, pola wyboru jakie efekty chcesz zostawić a jakie wyłączyć a nie wszystko na sztywno. Wtedy naprawdę będzie lepiej i każdy będzie mógł się dostosować mając do wyboru także te efekty.
Nie musisz miec 6000 kola by sobie kupic super kompa. Wystarczy oszczednosc, jakies prace sezonowe i masz juz 3300 lub nizszy budzet i masz 2300 zl i juz masz lepszy komputer niz jakis zlom.
Tytuł: Odp: Efekty graficzne
Wiadomość wysłana przez: zaopatrzony w 10 Listopad 2017, 09:32:42
Tak tak stwórz grę z do niczego optymalizacją (i uważaj że cały świat ma najlepsze komputery z nasa  a potem się dziw kiedy 3/4 społeczeństwa ci powie że masz do niczego optymalizację...)  potem oczekuj aby wszyscy ludzie chcący zagrać w tą grę a miejący do dupy komputery nagle nie wiadomo skąd skołowali 6000 na komputer w Polsce i od razu go kupili...  ::)


Polecam wprowadzić suwaki, pola wyboru jakie efekty chcesz zostawić a jakie wyłączyć a nie wszystko na sztywno. Wtedy naprawdę będzie lepiej i każdy będzie mógł się dostosować mając do wyboru także te efekty.
Nie musisz miec 6000 kola by sobie kupic super kompa. Wystarczy oszczednosc, jakies prace sezonowe i masz juz 3300 lub nizszy budzet i masz 2300 zl i juz masz lepszy komputer niz jakis zlom.

Ja mam komputer za 2000 i jakoś ścina więc za 2000 to nie znajdziesz kompa spełniającego wymagania td-ka


Tytuł: Odp: Efekty graficzne
Wiadomość wysłana przez: kojonek2 w 10 Listopad 2017, 10:36:06
Ja słyszę argumenty w stylu gta lepiej dziala to mi się słabo robi. Po pierwsze specyfika gier jest zupełnie różna. Symulatory zawsze wymagają dużej mocy CPU do obliczeń fizyki i innych rzeczy. Po drugie budżet się różni o jakieś 50 mln dolarów.
Tytuł: Odp: Efekty graficzne
Wiadomość wysłana przez: genrufin w 10 Listopad 2017, 10:38:05
Dla mnie jest oczywiste ze jezeli chcesz spokojnie pobawic sie w symulatorze to kompa musisz miec jak naklepszego ja skladalem sobie pod p3d dwa lata temu ale do tej pory czy to w p3d czy td2 bez problemu moge sobie smigac na fantastic w najwyzszej rozdzielczosci a na drugim monitorze jeszcze cos ohladac . Kazdy by chcial miec laptopa za 300zl i smigac do konca zycia we wszystkie tytuly . Jakis czas temu non stop walkowali ze 30zl za suppa to za duzo teraz ze trzeba miec movnego kompa na sim smiech na sali normalnie.
Tytuł: Odp: Efekty graficzne
Wiadomość wysłana przez: Ryszard-san w 10 Listopad 2017, 12:09:17
Wszyscy chcecie suwakow, a ktos pomyslal nad widocznoscia sygnalow jak zjedziecie suwakami w dol? Potem bedzie przejechalem s1 bo go widzialem 100m przed soba bo dalej to mi grafika nie wyswietla.
Tytuł: Odp: Efekty graficzne
Wiadomość wysłana przez: stasiu29011 w 10 Listopad 2017, 12:51:35
Prędzej przydałoby się dynamiczne ładowanie scenerii, np. w promieniu 2 km. Ładowanie całości, a LCSy...
Tytuł: Odp: Efekty graficzne
Wiadomość wysłana przez: eM8Ka w 10 Listopad 2017, 22:38:12
Trawa na fastest nie musi wyświetlać się cała...

Taka trawa to czasem setki albo tysiące obiektów. Można ukrywać część drzew, budynków (poza stricte kolejowymi). Podobnie jest z torami, które na fastest nie mają mocowań szyn.

Wszyscy narzekają na optymalizację "gry". Prawda, jest słaba, ale może zacząć z innej strony?

Może więc optymalizacja na poziomie scenerii? Wprowadzić możliwość żeby twórca scenerii oznaczył obiekty, które widać dopiero od, np. simple. Dodatkowa praca? Przy obecnych wymaganiach co do jakości scenerii - drobiazg. Idąc dalej - niech niektóre modele w nowej wersji mają na sztywno przypisane poziomy jakości grafiki.
Oczywiście, część pracy twórców pójdzie na marne, bo wielu graczy nie obejrzy ich dzieła w pełni. Czy jednak teraz przy fps 13-18 widza oni wszystko co warto zobaczyć?

Druga rzecz - umiar. Szanuję pracę autora Wrocławia Głównego. Jednak dopóki nie ma tam modelu wrocławskiej hali peronowej efekt wizualny  jest bardzo daleki od oczekiwań. Sama sceneria jest natomiast już teraz zbyt ociężała - za dużo torów, sieci trakcyjnej. Sceneria ta pokazuje, że optymalizacja TD i moc obliczeniowa przeciętnego komputera domowego wciąż są zbyt słabe. Ale to się z czasem zmieni, jak kupię nowego kompa to Wrocław będzie moją ulubiona scenerią (i wielu innych osób pewnie też). Pytanie tylko, czy budowa tak złożonych scenerii już teraz ma sens?
LCS-y. Podoba mi się monotonna roślinność na Szymankowszczyznicach. Po prosu mniej modeli do wczytywania. Gdyby dodać tam zróżnicowane drzewa widoczne tylko w wyższych trybach.
LCS-y. Po co takie wielkie LCS? Z 5 dyżurnych jest co to ogarną. Dla mnie wzorzec LCS to Wielichowo. Absolutne maksimum tego co na dzień dzisiejszy z TD da radę wycisnąć. Nie za duży LCS, nie za mały. Ciewakwe stacje, szlaki i otoczenie. Tylko gdyby trawa i krzaczory dały się ukryć w fastest. Dołóżmy jeszcze ze dwie stacje i jeden szlak i zatnie się na 3/4 komputerów.

Na koniec: Obejrzyjcie sobie Buk. Tam wcale nie ma miliona obiektów, ale sceneria ma swój klimat. Tworzenie scenerii to nie budowa gigantycznej mapy, nawalenia trawy i ludzików na peronach ile się da. Tworzenie scenerii to sztuka. Raz - prawidłowo wykonać układ torowy, sygnalizację, sieć trakcyjną. Dwa - ozdobić tak, by sceneria miała swój klimat jednocześnie nie używając nadmiaru środków (obiektów).

Wszyscy chcecie suwakow, a ktos pomyslal nad widocznoscia sygnalow jak zjedziecie suwakami w dol? Potem bedzie przejechalem s1 bo go widzialem 100m przed soba bo dalej to mi grafika nie wyswietla.
Racja. Toteż suwaki nie mogą być do wszystkiego. Pozwolić wyłączać jakieś efekty związane z oświetleniem, mgłą - Tak. Reszta - Nie. Juź teraz na fastest łatwo nie dojrzeć semafora, zwłaszcza kształtowego.
Inna rzecz: Jak jadę w niskiej rozdzielczości to tak jakbym jechał we mgle. Wytężyć wzroki, zwolnić. W szczególnym przypadku, np. długi szlak zgłosić dyżurnemu "jazdę w złych warunkach atmosferycznych". No i prosić o mniejsza vmax w RJ (choć wielu dyżurnych ciągle daje mi 110km/h na EN57, choć proszę o 100 co by kibelka nie katować).

Prędzej przydałoby się dynamiczne ładowanie scenerii, np. w promieniu 2 km. Ładowanie całości, a LCSy...
I będą lagi nie tylko na wjeździe, ale i pośrodku.
Tytuł: Odp: Efekty graficzne
Wiadomość wysłana przez: hulek w 10 Listopad 2017, 23:00:58
Druga rzecz - umiar. Szanuję pracę autora Wrocławia Głównego. Jednak dopóki nie ma tam modelu wrocławskiej hali peronowej efekt wizualny  jest bardzo daleki od oczekiwań. Sama sceneria jest natomiast już teraz zbyt ociężała - za dużo torów, sieci trakcyjnej. Sceneria ta pokazuje, że optymalizacja TD i moc obliczeniowa przeciętnego komputera domowego wciąż są zbyt słabe. Ale to się z czasem zmieni, jak kupię nowego kompa to Wrocław będzie moją ulubiona scenerią (i wielu innych osób pewnie też). Pytanie tylko, czy budowa tak złożonych scenerii już teraz ma sens?
LCS-y. Podoba mi się monotonna roślinność na Szymankowszczyznicach. Po prosu mniej modeli do wczytywania. Gdyby dodać tam zróżnicowane drzewa widoczne tylko w wyższych trybach.
LCS-y. Po co takie wielkie LCS? Z 5 dyżurnych jest co to ogarną. Dla mnie wzorzec LCS to Wielichowo. Absolutne maksimum tego co na dzień dzisiejszy z TD da radę wycisnąć. Nie za duży LCS, nie za mały. Ciewakwe stacje, szlaki i otoczenie. Tylko gdyby trawa i krzaczory dały się ukryć w fastest. Dołóżmy jeszcze ze dwie stacje i jeden szlak i zatnie się na 3/4 komputerów.

Na koniec: Obejrzyjcie sobie Buk. Tam wcale nie ma miliona obiektów, ale sceneria ma swój klimat. Tworzenie scenerii to nie budowa gigantycznej mapy, nawalenia trawy i ludzików na peronach ile się da. Tworzenie scenerii to sztuka. Raz - prawidłowo wykonać układ torowy, sygnalizację, sieć trakcyjną. Dwa - ozdobić tak, by sceneria miała swój klimat jednocześnie nie używając nadmiaru środków (obiektów).
Dobra to swoje 3 grosze jeszcze. Buk to inna mapa, wogole o wiele mniejsza niz taki Wroclaw czy inne wieksze stacje. Buk to pikus w porówaniu do LCS'ow. Mowisz ze Wroclaw Glowny ma za duzo torow, za duzo trakcji, hello - to co polowy ma nie byc. Symulator ma isc do przodu a nie czekac na opoznionych technologicznie urzytkownikow, ktorzy nawet 3000 zl nie chca uzbierac. Serio symulatory takie bardziej pozadne, zawsze zra duzo mocy obliczeniowej. Obiekty, fizyka wszystko ma wplyw i od tak tego sie nie da zoptymalizowac. Wyczuwam lekka hipokryzje Wszyscy krzycza, ze nic sie w symulatorze nie dzieje, ze do przodu nie idzie, a rozwoj symka stoi w miejscu bo polowa ludu ma komputery z poprzedniego wieku.

EDIT: Jakbyscie chcieli zeby czesc obiektow znikala na nizszych ustawieniach to byscie jezdzili przez puste mapy gdzie macie tory, sygnalizacje, trakcje i wskazniki. I nic poza tym. Jesli chcecie takie cos to gratuluje waszej pomyslowosci  ;)
Tytuł: Odp: Efekty graficzne
Wiadomość wysłana przez: ICC w 10 Listopad 2017, 23:14:04
Jak dla mnie jedynym rozwiązaniem na tych biedaków, posiadających muzealne graty? Karmić banem i problem średniowiecznego płaczu się sam rozwiąże. :D
Tytuł: Odp: Efekty graficzne
Wiadomość wysłana przez: Ensifer w 10 Listopad 2017, 23:22:48
BF 1 na full detalach - 60 FPS. Wyjazd z Białobrzegu na Wj - ~20 FPS. Ja wiem, że skala inna, ale trzeba stanąć w prawdzie i powiedzieć, że w TD2 pojęcie optymalizacji nie jest znane.
Tytuł: Odp: Efekty graficzne
Wiadomość wysłana przez: zaopatrzony w 10 Listopad 2017, 23:30:40
Jak dla mnie jedynym rozwiązaniem na tych biedaków, posiadających muzealne graty? Karmić banem i problem średniowiecznego płaczu się sam rozwiąże. :D

Takiś mądry to porozdawaj "tym biedakom" pieniążki na komputer to przestaną marudzić a nie samemu mieć kompa z kosmosu i się śmiać że 3/4 społeczeństwa ma złom...

BF 1 na full detalach - 60 FPS. Wyjazd z Białobrzegu na Wj - ~20 FPS. Ja wiem, że skala inna, ale trzeba stanąć w prawdzie i powiedzieć, że w TD2 pojęcie optymalizacji nie jest znane.

zgadzam się w pełni.
Tytuł: Odp: Efekty graficzne
Wiadomość wysłana przez: ICC w 11 Listopad 2017, 00:06:46
A co to karitas? do roboty! a nie na kebaba, pokemony i chlanie przewalać. :D :D :D
Tytuł: Odp: Efekty graficzne
Wiadomość wysłana przez: skorakora w 11 Listopad 2017, 00:38:50
Nie ma to jak dyskusja nt silników że strony dzieci i argumenty w stylu "mam grę XXX na tym silniku i jest płynniejsza". xD

Uwierzcie, że są odpowiedniejsze osoby do podejmowania decyzji i nie ma co wałkować tego tematu ani proponować czegokolwiek bez znajomości tematu
Np. pan milord "młotek" ...

Dodano: 11 Listopad 2017, 00:42:25


Wszyscy chcecie suwakow, a ktos pomyslal nad widocznoscia sygnalow jak zjedziecie suwakami w dol? Potem bedzie przejechalem s1 bo go widzialem 100m przed soba bo dalej to mi grafika nie wyswietla.
To to akurat dużo od grafy nie wymaga więc może być bez zmian
ale mówimy tu o modelach z dużą ilością trójkątów teksturami i różnymi efektami  (omawianymi w tym wątku)
PS:Właśnie sobie piszę grę dla adminów gdzie się bawię różnymi wymienionymi pomysłami tj. Fizyka rigidbody efekt nocy,Post processing,Ogólna fizyka obiektów  ew jak skończe to mogę podesłać...
Tytuł: Odp: Efekty graficzne
Wiadomość wysłana przez: BlackBourn w 15 Listopad 2017, 17:38:14
Przepraszam, ale ja myślę że symulator powinien się rozwijać a nie stać przez to że ktoś ma słaby komputer. W Pracy specjalnie nie zmniejszają wymagań bo nie dajesz rady tylko wylatujesz.
Tytuł: Odp: Efekty graficzne
Wiadomość wysłana przez: skorakora w 11 Styczeń 2018, 22:01:39
Nastała ta wiekopomna chwila gdy udało się coś posklecać...
Pierwsze testy trybu nocnego oraz efektów PostProcessingu
Test trybu nocnego w menu głównym:
https://drive.google.com/file/d/1PdO8MPThvB7rXvys-t4dtzEh93-c6sHW/view?usp=sharing
Test efektów PostProcessing:
https://drive.google.com/file/d/15B921Gr9LSYNxNJ6xYOiHnQAgMSdrxx3/view?usp=sharing

Jak na razie nie mam pomysłu na uruchamianie trybu nocnego więc jestem otwarty na propozycje...
Przychodzi mi do głowy taka "zaznaczajka" w opcjach...
Tytuł: Odp: Efekty graficzne
Wiadomość wysłana przez: Ryszard w 11 Styczeń 2018, 22:32:11
Jeśli chodzi o uruchamianie tego trybu nocnego tylko w menu to proponuję ustawić zaznaczajkę i dodatkowo po zaznaczeniu w zależności od godziny systemowej uruchamiałby się tryb nocny.
Tytuł: Odp: Efekty graficzne
Wiadomość wysłana przez: panmechanik2002 w 13 Styczeń 2018, 07:34:46
Skorakora tryb nocny można by włączyć przez zaznaczajke tak jak ryszard napisał. Lecz musiałbyś zrobić cykl 24h by to miało sens. W edytorze można by osobno włączać noc i dzień żeby sprawdzić jak sceneria wygląda za dnia a jak w nocy.
EDIT: zapomniałem dodać żebyś spróbował dodać do obiektów lap emitery światła oraz spróbował zacząć robić takie coś że jak np mamy tunel to im głębiej tym ciemniej
Tytuł: Odp: Efekty graficzne
Wiadomość wysłana przez: k_wojak w 13 Styczeń 2018, 17:22:00
Zgadzam się z przedmówcami, najlepiej zrobić to przez zaznaczajkę. Dobrze by było również, żeby po zaznaczeniu np. ok. godziny 21 w symulatorze zaczynałoby się robić ciemno.
Tytuł: Odp: Efekty graficzne
Wiadomość wysłana przez: Drozda32 w 13 Styczeń 2018, 17:51:23
A żeby nie doszło do sytuacji że w dzień będzie ciągle dzień i w nocy noc możne przyspieszyć czas lub zamiast pełnych 24h wydłużyć do 48h.
Lecz to zaburzy w przyszłym SWDR realne godziny rozkładów itd pisze o tym bo czasami ktoś będzie chciał jechać po ciemku gdy w życiu jest dzień.
Ale opcja dzień noc w singlu na pewno do wyboru powinna być gdy ten singiel zacznie już normalnie funkcjonować i generować jakieś RJ-ty LUB MISJE.
Tytuł: Odp: Efekty graficzne
Wiadomość wysłana przez: skorakora w 13 Styczeń 2018, 18:53:30
pomysły ciekawe ...
Była tam kiedyś koncepcja by cykl dzień - noc trwał 10 godzin i był by synchronizowany z SWDR (gdy jeszcze był :p)
Tytuł: Odp: Efekty graficzne
Wiadomość wysłana przez: PolandxD w 13 Styczeń 2018, 22:09:49
Jeżeli TD2 to symulator to może wyliczyć średnią dla każdego miesiąca z czasu zachodu słońca i wtedy menu a potem ew. symulator robił by noc i na odwrót rano.
Tytuł: Odp: Efekty graficzne
Wiadomość wysłana przez: mentorious w 13 Styczeń 2018, 23:46:09
Zanim ktos zacznie sie na to nakrecac, chcialbym przypomniec, ze tryb dnia i nocy wymagalby wielu zmian we wszystkich kabinach lokomotyw i w zbyt wielu teksturach w grze, zeby to bylo wykonalne w najblizszym czasie i przynioslo efekty wymierne nakladowi prac.  :P
Tytuł: Odp: Efekty graficzne
Wiadomość wysłana przez: Trepan w 14 Styczeń 2018, 05:09:05
Misje to kiepskie słowo, raczej zadania. Kolej działa zadaniowo. Tu skład jedzie bo jedzie. Wyobraźcie sobie skład z węglem z Gdańska do kopalni soli w Wieliczce. Absurd. Niestety tak wygląda TD jeśli chodzi o układanie tras i składów. Byle jechać.

Fizyka światła; fajne zagadnienie, ale w niezoptymalizowanym programie po prostu by go dobiła. Wprowadzanie upiększaczy jest na dalszym planie. Najpierw sprawność działania i funkcjonalność, potem efekty dodatkowe. Żeby nie było, sam chcę efektów pogodowych, falowania wody i masy innych dupereli, które cieszą oko, ale po prostu nie chciałbym, żeby devsi tracili teraz na to czas gdy sprawa działania programu jest wymagająca napraw.
Tytuł: Odp: Efekty graficzne
Wiadomość wysłana przez: PolandxD w 14 Styczeń 2018, 08:35:34
Zanim ktos zacznie sie na to nakrecac, chcialbym przypomniec, ze tryb dnia i nocy wymagalby wielu zmian we wszystkich kabinach lokomotyw i w zbyt wielu teksturach w grze, zeby to bylo wykonalne w najblizszym czasie i przynioslo efekty wymierne nakladowi prac.  :P

Domyślmy się ze do wersji co najmniej 2.0 tego nie będzie trybu nocy i dnia :D