Train Driver 2

Dział ogólny => Dyskusje => Wątek zaczęty przez: Trepan w 16 Kwiecień 2018, 05:00:11

Tytuł: Sajgon na stacjach
Wiadomość wysłana przez: Trepan w 16 Kwiecień 2018, 05:00:11
Wczoraj to co się działo przeszło wszelkie wyobrażenia. Pokazuje to jak słaby jest system. Duże obciążenie ruchowe, bardzo słabi mechanicy, którzy nie znają nawet sygnałów, a na polecenie "spychaj" nie wiedzą czy mają jechać do przodu czy do tyłu, do tego dyżurni puszczający składy na pałę lub  "huuuura eSBeeLka" i z miną kota ze Shreka reagujący "ale jak to zapchana, bo on już pojechał" (to jest ten moment kiedy pada "KURWA", 6 składów stoi na szlaku, pierwszy w dodatku unieruchomiony przez awarię usiłuje jednak ruszyć, S1 przewalone co 3 minuty, awaria SSP i alarm przy prawie każdym przebiegu, wywoływany co chwilę i jeszcze wtargnięcie do kompletu). Nie wiem jakim cudem obyło się bez RS i bez kolizji. Ilość raportów z dnia na dzień rośnie, sam napisałem chyba połowę ze wszystkich złożonych w ciągu ostatnich 72 godzin. Niektórzy wiedzą, że jestem leniwą bułą i wolę opieprzyć niż stracić kwadrans na zbieranie screenów, pisanie zgłoszenia, robię to jak już mi ktoś podniesie konkretnie ciśnienie lub jest wyjątkowo uciążliwy dla osób używających programu godnie z zasadami. Dyżurując na Białobrzegu przez około 5 godzin miałem 5 czy 6 wtargnięć. Czasem się to zdarzyło, ale nie co godzinę. Ogólny poziom upadł. Chcemy mieć więcej użytkowników, ale czy to jest właściwa droga? Chyba naprawa komendy K jest teraz najpilniejsza i naprawa regulaminu, który jest martwy, źle skonstruowany i zbyt relatywny. Tyle moich przemyśleń. Jak się nie podoba-rzucać kamieniami, pomidorem czy co tam macie, byle merytorycznie.
Tytuł: Odp: Sajgon na stacjach
Wiadomość wysłana przez: sz045 w 16 Kwiecień 2018, 06:35:12
     Duże obciążenie ruchowe - za ilość wpuszczonych maszynistów odpowiadają dyżurni, zwłaszcza z tych większych stacji, gdzie jest sporo spawnów. Coż tu poradzić? Wprowadzić limit otwierania spawnów raz na 1h? Kto to ma sprawdzać? Nie bardzo jak dla mnie.
     Bardzo słabi mechanicy - temat egzaminów był wałkowany wielokrotnie i nic. Jest sporo użytkowników, którzy zarejestrują się (,,Oo pociągi, fajna gra, zobaczę jak się w to gra") , przejadą 2-3 scenerie ledwo znając choćby sygnalizację, po czym przestają jeździć.
     Składy na pałę - problem faktycznie, gdy nie ma sbl. Widzimy, że zdarza się użytkownik bez TSa, ślący na pałę. Z tego co wiem jest komenda dla adminów na usunięcie takiego delikwenta z dyżurki. Co do sbl  to nie raz słyszę, gdy pytam się o szlak ,,To sblka można śmiało puszczać tylko podaj numer". Jeśli każą śmiało puszczać to sami trochę są sobie winni, że mają korki i pociąg w każdym odstępie ( jak dodać nieogarów do tego to rany...). Na ich miejscu dopisałbym w nicku ,,Wr <- pytać" czy coś takiego. Jeśli dwa pierwsze odstępy wolne to daję zgodzę.
     Takie jest moje zdanie.
Tytuł: Odp: Sajgon na stacjach
Wiadomość wysłana przez: Drozda32 w 16 Kwiecień 2018, 09:10:53
Mówiłem już.
1. Brak stacji dużych i scenerii które są wstanie przyjąć większe ilości pociągów jak i je przytrzymać.
2. Scenerie większości są za krótkie i przelotowe to paraliżuje ruch każdy pociąg staje wszędzie.
3. Sama gra nie ma samouczka a singleplayer jest zbugowany i nie ma tam czego szukać.
4. SBL należy łączyć z SBL a jak nie ma to należ zapowiadać pociągi normalnie i nie odpowiadać:
"SAMOCZYNNA BLOKADA LINIOWA" czyli sbl daj numer i puszczaj bo potem są crashe albo robione rj tylko na SBL.
5. Tak jak są nie ogarnięci Mechanicy bo chcą se ciuchcią pojeździć jak po makiecie to i dyżurni się podobni trafiają.
6. Dyżurni podczas tworzenia rozkład ustawiają szlaki pierwsze z listy robiąc w tym momencie korki na dane szlaki.
7. Dyżurni tworząc rj nie zwracają uwagi na to żeby łączyć scenerie na zmianę stacja przelotówka stacja odgałęźny itd.
8. Dyżurni robią sobie szablony zapisywane do wysyłania masowo każdemu ten sam rozkład tak samo ułożonych stacji...
9. Dyżurni tworzą chore blokady liniowe bezmyślnie łączą co się da i 160 z 30 szlakowe tworząc zamieszanie podczas układania rj.
10. Mechanicy większości to porażka więc ich nie będę punktował.
11. Youtuberzy nam zrobili psikusa albo ktoś bezmyślnie ich tu zaprosił nie zdając sobie sprawy że jest tu tyle braków.
12. MAGICZNE LASKI POWINNY BYĆ IZOLOWANE ABY ZAPOBIEC WALNIĘCIA W COŚ CO STOI W LASKU.
13. Selekcja scenerii jest zbyt duża i odpadają z powodu trawy w skrajni a inne babole przechodzą nie wiadomo czemu.
14. W miejscu DYŻURNY nigdy nie powinno być stacji na początku osoba zanim usiądzie na dyżurkę musi przejść test/szkolenie.
15. Do puki nie zostaną dodane godziny RJ jak i więcej scenerii które mogą pomóc w płynniejszym ruchu no to tak to będzie jak jest.
Tytuł: Odp: Sajgon na stacjach
Wiadomość wysłana przez: Mistrzu w 16 Kwiecień 2018, 09:51:43
Mi sie wydaje ze potrzebna jest większa ilość także małych stacji
Tytuł: Odp: Sajgon na stacjach
Wiadomość wysłana przez: Ensifer w 16 Kwiecień 2018, 10:04:17
SBL to SBL. Cytając Świętą Księgę:
Ir-1
Rozdział 4 Prowadzenie ruch pociągów na szlaku
§ 29 Prowadzenie ruchu pociągów na szlakach z wieloodstępową (samoczynną) blodaką liniową
[...]
4. Po wyprawieniu każdego pociągu obowiązuje podawania do sąsiedniego obsługiwanego posterunku zapowiadawczego telefonicznej informacji o numerze wyprawianie pociągu i dodatkowych informacji według postanowień § 28 ust. 2.
Zamiast telefonicznego powiadamiania o numerach pociągów może być zastosowana samoczynna awizacja numerów pociągów za pomocą odpowiednich urządzeń.
[...]
11. W razie przerwy w łączności telefonicznej przy prawidłowym działaniu wieloodstępowej (samoczynnej) blokady liniowej, blokada ta jest nadal podstawą prowadzenia ruchu, a informację o numerze pociągu do sąsiedniego posterunku ruchu należy przekazać radiotelefonem z zastosowaniem tablicy tożsamości.
[...]
12. Na szlaku z wieloodstępową (samoczynną) blokadą liniową należy po jednym lub po obu torach szlakowych:
1) stosować telefoczne zapowiadania pociągów bez osobnego wprowadzania telefonogramem:
a) w razie zamknięcia jednego z torów szlaku dwutorowego i wprowadzenia ruchu jednotorowego dwukierunkowego po torze czynnym, gdy blokada nie jest przystosowana do takiego ruchu (jednokierunkowa),
b) w razie wyprawienia pociągu po torze zamknietym,
c) w razie wyprawienia pociągu po torze telwym, gdy oba tory są czynne, a blokada nie jest przystosowana do prowadzenia ruchu dwukierunkowego po każdym torze,
d) w razie wyprawienia pociągu do określonego kilometra na szlaku i z powrotem do stacji wyprawienia,
e) w razie wyprawienia pociągu z postojem na szlaku w celu obsługi bocznicy albo wyprawienia pociągu na bocznie, przy której jest posterunek pomocniczy lub bocznicowy,
f) w razie wyprawienia pojazdu pomocniczego nie oddziałującego na urządzenia srk - zapowiadać należy tylko pojazd pomocniczy,
g) w razie wyprawienia pociągu roboczego z postojem na szlaku i z jazdą do następnej stacji,
h) w razie wyprawienia pociągu po torze lewym do okreslonego kilometra na szlaku lub na bocznicę, przy której nie ma posterunku ruchu i z powrotem na stację wyprawienia,
2) wprowadzić telefoniczne zapowiadania pociągów telefonogramem według wzoru nr 16:
a) w razie wykonywania robót w urządzeniach srk, gdy pracownik prowadzący roboty wpisze do książki kontroli urządzeń sterowania ruchem potrzebę wprowadzenia telefonicznego zapowiadania pociągów,
b) gdy dwa pierwsze odcinki oddalania stane wykazują zajętość (§ 29 ust. 5 pkt 1 lit. c), a takży gdy trzy lub więcej samoczynnych semaforów odstępowych dla jednego kierunku jazdy stale wskazują czerwone światło, są nieśowietlone lub wskazują sygnał wątpliwy (§ 29 ust. 5 pkt 2),
d) w razie nie nastawienia się sygnału "Stój" na semaforze posterunku następczego,
e) w razie niedziałania lub nieprawidłowego działania wieloodstepowej (samoczynnej) blokady liniowej.
Jeżeli telefoniczne zapowiadania wprowada się dla jednego z kierunków jazdy po danym torze, to telefonogram u wprowadzeniu i odwołaniu telefonicznego zapowiadania według wzoru nr 16 (§ 28 ust. 16 pkt 2) i według wzoru 17 (§ 28 ust. 25), po wyrazach "po torze numer nr" należy uzupełnić wyrazami "dla kierunku ...".
13. Telefoniczne zapowiadania ruchu pociągów należy odwołać po ustaniu przyczyny, dla której zostało ono wprowadzone telefonogramem według wzoru nr 17.

W takim co robić, żeby uniemożliwić innym posterunkom wyprawianie pociągów?

Ir-1
Rozdział 4 Prowadzenie ruch pociągów na szlaku
§ 23 Zasady zapowiadania pociągów
[...]
18. Jeżeli z jakichkolwiek powodów dyżurny ruchu stacji nie może przyjmować pociągów ze szlaku dwutorowego, powinien zawiadomić o tym dyżurnego ruchu tylnej stacji telefonogramem według wzoru nr 9:
"Nie wyprawiać pociągów od godz. min. aż do odwołania".
Po ustaniu przyczyny nadania tego telefonogramu, wstrzymanie wyprawienia pociągów należy natychmiast odwołać telefonogramem według wzoru nr 10:
"Wstrzymanie wyprawienia pociągów odwołuję o godz. min.".
[...]

Przy okazji zgadzam się z większością punktów Drozdy, zwłaszcza jeśli chodzi o bzdurne blokady i "poziom" mechaników.
Tytuł: Odp: Sajgon na stacjach
Wiadomość wysłana przez: Trepan w 16 Kwiecień 2018, 11:58:25
@sz045 właśnie siedząc na dużej stacji nie uruchamiam zbyt wielu składów, bo jestem zajęty. Mam pociąg pod opieką przez nawet i 20 kilometrów, do tego nie jeden, a do 10ciu. Brak mi uwagi na manewr, pisanie rj i pilnowanie następnego gagatka. Wspomniana sytuacja z SBL: na każdym odstępie może być jeden skład. Gdy mam zator przez awarię lokomotywy to w tym momencie nie przyjmę na ten szlak więcej pociągów niż mam odstępów do pierwszego semafora. OBOWIĄZKIEM dyżurnego jest uzyskać zgodę na szlak, nawet na SBL. Jeśli kilki czempionów wypuszcza skład, a potem szuka na TS właściwego dyżurnego na następnej stacji to może się zdarzyć "ups". Na szlakach z blokadą samoczynną łączenie jest pod zakopana Tm, czyli pierwszy skład jest nieosłonięty to mamy kolejne wtargnięcie, gdy taki coś puści. Wczoraj się wpieniłem, będę pisał więcej raportów niż Matz jeśli trzeba.

Brak stacji, owszem, ale brak mi czegoś bliższego Szymankom, Białobrzegowi. To są scenerie wysoko przepustowe, z dobrą pojemnością. No i puszczając skład na Wr czy czterotorem on ma gdzie jeździć jeszcze dobrych kilka(naście kilometrów). Mechanik zadowolony bo ma same S2, DR ma względny spokój, bo poda raz i kilka minut przynajmniej nie musi poświęcać uwagi. Jedyny mankament tych dwóch scenerii to znaczna większość wjazdów na jeden szlak (Wr/EVO), ale to nie jest problem samych scenerii, a pacjentów z tytułem DR.
Tytuł: Odp: Sajgon na stacjach
Wiadomość wysłana przez: trainfun09 w 16 Kwiecień 2018, 12:07:16
A ja proponuję nie budować sk-CENZURA-ynisko wielkich scenerii, tylko naprawić komendę /kick. To rozwiąże wszystko. Ew. stworzyć podobną komendę /ban, która wyrzuca do końca dnia gracza z serwera. Dyżurka powinna być dostępna dla graczy od 4lvl. Dzięki za wypowiedź.
Tytuł: Odp: Sajgon na stacjach
Wiadomość wysłana przez: Ensifer w 16 Kwiecień 2018, 12:09:44
OBOWIĄZKIEM dyżurnego jest uzyskać zgodę na szlak, nawet na SBL.

A guzik prawda ;)

Tytuł: Odp: Sajgon na stacjach
Wiadomość wysłana przez: Drozda32 w 16 Kwiecień 2018, 12:15:21
A wy teraz nie dyskutujcie co i jak na SBL bo jak prowadzimy ruch na białobrzegu parzęczewie i wrocławiu to prawadzimy go zgodnie z przepisami a jak prowadzicie ruch gdzie jest białobrzeg i ślecie na SBL ze zwykłych szlaków to powinno się pytać o szlak i trzymać kolejność bo chyba nigdzie tak nie ma że SBL zaczyna się tak nagle a od stacji bądz jakiegoś posterunku.
Tytuł: Odp: Sajgon na stacjach
Wiadomość wysłana przez: Dulson w 16 Kwiecień 2018, 12:23:14
6. Dyżurni podczas tworzenia rozkład ustawiają szlaki pierwsze z listy robiąc w tym momencie korki na dane szlaki.
7. Dyżurni tworząc rj nie zwracają uwagi na to żeby łączyć scenerie na zmianę stacja przelotówka stacja odgałęźny itd.
Ja jestem początkującym DR, ale staram się dopierać szlaki jeśli takowe można po prędkości, na zasadzie np. 140-120-100-120-140-160-100-80-60-70-30, a nie żeby było np. 140-30-100-140-160-70-90-120-30. No, ale patrząc na kolejny punkt to ciężko mi jest nie za bardzo pamiętając po nazwie stacji jak wygląda(4 level jazdy), co to za rodzaj stacji jest, informacja taka powinna być w SWDR.
Tytuł: Odp: Sajgon na stacjach
Wiadomość wysłana przez: Trepan w 16 Kwiecień 2018, 12:30:32
Mając połączenie SBL-SBL zajęty odstęp jest zawsze osłonięty S1. W przypadku wysyłania na pałę, gdy pod pierwszym semaforem stoi skład, następny połączy się pod zakopaną Tm, przed tym samym semaforem i wjedzie pierwszemu w dupę. To jest celowe wysyłanie składów na kolizję i za takie coś nie widzę innej możliwości jak postarać się o bana dla pacjenta.
Tytuł: Odp: Sajgon na stacjach
Wiadomość wysłana przez: Wojtas w 16 Kwiecień 2018, 12:35:13
Każdy popełnia dużo błędów jednak praktyka czyni mistrzem. W większości przypadków za korki odpowiadają dyżurni wystawiający nowe rozkłady. Bo zamiast przy każdym nowym rozkładzie pomieszać stacje lub szlaki to jak wspomniał o tym Drozda dyżurny korzysta z formułki i 20 pociągów jedzie na Przemęt na WL. Do tego dochodzi nieznajomość szlaków. Nie powinno się wystawiać dla ekspresu na szymankach szlaku wjazdowego/wyjazdowego LOL. Tam powinny latać tylko osobowe i towary moim zdaniem. SBL to jest wygoda i rozleniwienie dyżurnych. Bo jak w sobotę miałem prace techniczne na wjeździe do Białobrzegu o czym poinformowałem WR -->OFF każdego dyżurnego to momentalnie liczba wystawianych rj spadła do minimum a kilku dyżurnych pytało się "Czemu WR OFF??". W przypadku jak ktoś się rozkraczy na SBL dyżurny powinien wezwać albo do szybkiego uruchomienia albo do wyjścia i ponownego wejścia już na bocznicy i kontynuacji jazdy. Ja w chwili obecnej nie mam problemów z Białobrzegiem i nie miałem sytuacji gdy "zapchałem tą stację". Prosta zasada. Wpuszczamy pociąg, wjeżdża w stację i wysyłamy go żeby to szło. A jak widzę i słyszę nie raz że ktoś stoi po kilkanaście minut to pytam się "Po co?" Wjazd -> Postój (1-2 min) -> Wyjazd.
Stałe blokady są wygodne ale żeby one miały sens. Jak np Białobrzeg > Parzęczewo > Wrocław. Bo łączenie Szymanki - Imielin to porażka.
Więc niech dyżurni podczas układania rozkładów wysilą się trochę i przestaną korzystać z tych formułek. Po prostu raz Szymanki, raz Wielichowo, raz Przemęt. A nie każdy Rk>WL>Pb>WR>We>A>H>WTF>EVO>Mk>Tm>SK. Bo niektóre stacje mają po 4,5 szlaków a nie tylko 2 te same.
Tytuł: Odp: Sajgon na stacjach
Wiadomość wysłana przez: hulek w 16 Kwiecień 2018, 13:12:44
Weszlismy na temat RJ i SBLek a moze wejdzmy na tego sajgonu. Jak wczoraj widzialem gdy mechanik ma podac analize daje binda gotow do odjazdu to zalamac sie mozna i jeszcze pytanie czy da wyjazd. Dac to mozna kopa w dupe i wypad ze stacji. Za duzy przyrost ludzi ktorzy nawet nie racza przeczytac regulaminu bo nie wiedza ze jak placa za supportera to jest darowizna a potem zwrot kosztow wymagaja. Czytanie instrukcji to juz inna para kaloszy ale no i tak polowa nowych uzytkownikow mysli ze to fajna ciapongowa gierka gdzie jedziesz na pale. Ja bym sie nie paczytkowal nie wiesz jak prowadzic pociag czytac instrukcje od deski do deski a potem jezdzic. Ja daje kicki i mam w dupie czy taka elka napisze skarge na moj temat. Dostala kicka to napewno nie zbyle powodu.
Tytuł: Odp: Sajgon na stacjach
Wiadomość wysłana przez: Ensifer w 16 Kwiecień 2018, 13:14:27
1. Nie ma w regulaminie zapisów o blokadach, stąd w sumie nie wiadomo, co z nimi robić. Warto to uregulować, o czym zresztą była już mowa wielokrotnie.
2. SBL i blokada półsamoczynna. To sytuacja, której (o ile mi wiadomo) przepisy nie przewidują, więc stąd te kłopoty. Może na razie warto tworzyć scenerie z wewnętrzną SBL lub wewnętrznymi szlakami i krótkimi wjazdami (jak szlak Rk w Wielichowie), co pozwoli przyjmować większą ilość pociągów w krótszym czasie. Zewnątrzne szlaki SBL bywają kłopotliwe. Tymczasowym rozwiązaniem tego problemu może być utworzenie prowizorycznych posterunków odstępowych, które posiadały normalną tarczą ostrzegawczą i semafor wjazdowy/wyjazdowy.
Tytuł: Odp: Sajgon na stacjach
Wiadomość wysłana przez: Trepan w 16 Kwiecień 2018, 13:24:53
Tego nie ma, bo nikt nie robi, ale pomysł ciekawy, żeby był dłuższe szlaki PBL. Wjazd na SBL z PBL zawsze wymaga potwierdzenia, że pierwszy odstęp jest wolny, traktujesz go jeszcze jak PBL, ponieważ skład może stanąć przed semaforem i nie jest nim osłonięty, co za tym idzie-następny może na niego najechać.

Dodano: 16 Kwiecień 2018, 13:27:54


Edit: tak samo nie da się podać wyjazdu na SBL mając pierwszy odstęp zajęty. Żaden z systemów sterowania ruchem nie pozwoli podać przebiegu pociągowego na tor zajęty.
Tytuł: Odp: Sajgon na stacjach
Wiadomość wysłana przez: Ensifer w 16 Kwiecień 2018, 13:37:30
Dlatego trzeba to uregulować i to najlepiej jak najszybciej. Przy mniejszym natężeniu ruchu można było jakoś to ogarnąć, ale teraz pojawił się problem. Tak samo przydałoby się rozbudowane posterunki odgałęźne (3-4 szlaki). Dla zwiększenia przepustowości można zastosować następujący model: posterunek odstępowy - SBL - stacja właściwa (lub np. podg.) - SBL - posterunek odstępowy. Obustronne "osłonięcie" właściwego posterunku szlakami SBL pozwoli zwiększyć liczbę przyjmowanych pociągów. Obecność posterunków odstępowych na końcach wyeliminuje najechania. Tymczasowo można też wprowadzić obowiązek łączenia szlaków SBL i zakaz wyprawiania pociągów PBL - SBL.
Tytuł: Odp: Sajgon na stacjach
Wiadomość wysłana przez: gravition w 16 Kwiecień 2018, 14:13:58
Jeżeli chodzi o łączenie szlaków SBL - SBL, to Paweł swego czasu wspominał o pracach nad sprzężeniem samoczynnych blokad liniowych w scsie między połączonymi stacjami, dzięki czemu ostatni semafor SBL na stacji 1 pokazuje jaki jest stan pierwszego semafora SBL na stacji 2, takie rozwiązanie pozwoliłoby na wysyłanie pociągów na pałę na szlak SBL i nie martwienie się, że jeden drugiemu wjedzie w 4 litery bo spawnuje się na zakopanej Tm. Co do burdelu i sajgonu oraz brakach w scenerii, to również zauważyłem burdel, bo np. taki wrocław w obecnym kształcie z taką ilością syfu i baboli w torach nie powinien być w ogóle dopuszczony do ruchu. Pytanie gdzie są dawne duże scenerie, takie jak np. Deszczów, Branowice? LCS Truskawka? Wszystkie są albo w trakcie prac albo niedopuszczone do ruchu. Dodatkowo dochodzi problem SWDR'a który obecnie jest w fazie rozwojowej więc ruch prowadzony jest po japońsku "jakotako", o częstych sprzeczkach miedzy dyżurnymi na tsie już nie wspomnę. Jak dla mnie na chwilę obecną należałoby się skupić na wydaniu nowej wersji symulatora z naprawionymi bugami, w tym m.in. komendą /kick która bardzo ułatwiłaby sprawę i pozwalała wyrzucać gówniarzerię która rozwala system i powoduje gigantyczny burdel i utrudnienie pracy dyżurnym. Dodatkowo do przemyślenia jest system kolejek na spawny, klikasz np. na spawn POS1 na stacji Tomaszów i ładuje Cię w kolejkę, masz załóżmy 3 miejsce i czekasz aż miejsce się zwolni.
Tytuł: Odp: Sajgon na stacjach
Wiadomość wysłana przez: Wojtas w 16 Kwiecień 2018, 14:19:05
Kwestia jest taka że z pociągami nie ma się co bawić tylko przesyłać dalej. Albo dopominać się o wyjazd po lewym jak zasadniczy jest zajęty albo zmieniać Rj jak dany pociąg jest 4-5 w kolejce na dany szlak. Mechanik prosi o 5 min postoju lub kończy bieg to bierzemy go na bok i musi chwilę poczekać. A jak ja widzę że ktoś ma na Białobrzegu 6 pociągów i status "Brak Miejsca" to mnie krew zalewa. Przesył, przesył i jeszcze raz przesył. Siedząc tam podaję wjazd w peron. Gdy pociąg zatrzyma się do 0 km/h pytam o szlak. Gdy jest wolny mechanik od razu dostaje wyjazd. Jeśli jedzie w kierunku SBL można go tam wysłać z informacją że nie ma na razie zgody na opuszczenie scenerii. Zaobserwowałem że wtedy nikt nie gna 100-110 km/h tylko jedzie wolniej i zanim dojedzie do końca szlak się zwalnia i dostaje wyjazd. Sam na początku bałem się Białobrzegu i nie ogarniałem go ale z czasem można się wszystkiego nauczyć.

Co do SBL to jak wspomniałem wcześniej. Dyżurni wystawiając rozkłady używają zazwyczaj 2-3 szlaków. W przypadku Wrocławia który ma ich 9 (8 zelektryfikowanych) każdy praktycznie wystawia WBA -> WZ lub odwrotnie. Pomijam nieumiejętność dostosowania prędkości przez mechaników którzy wjeżdżają na WR. Bo może osoby nowe (eLki) nie znają szlaków i stacji ale doświadczeni powinni wiedzieć że gdy BB nie ma blokady z Wrocławiem czy Parzęczewem to każdy wysyła tam każdy pociąg bo nie trzeba zapowiadać. Wtedy wystarczy wjechać z prędkością 50-60 km/h i nie ma problemu że ktoś komuś wjedzie w tył.

Kwestia braku dużych scenerii to co innego. Obecnie mamy Wrocław, Parzęczewo, Białobrzeg, Wielichowo, Tomaszów i Szymanki. A reszta to małe przelotówki. Niestety obecnie nowe stacje są tworzone pod nową wersję i do czasu premiery (choinki i nowych stacji) będziemy musieli się bawić na tym co mamy.

A tak na koniec to rozumiem jak się robi komuś zator na Wielichowie czy Tomaszowie. Dwutor na jednotor to jest wąskie gardło i wysyła się wahadłowo ale na stacji gdzie jest dwutor <=> dwa jednotowy i dwutor? To znaczy chyba o małych umiejętnościach organizacji ruchu.

Dodatkowo do przemyślenia jest system kolejek na spawny, klikasz np. na spawn POS1 na stacji Tomaszów i ładuje Cię w kolejkę, masz załóżmy 3 miejsce i czekasz aż miejsce się zwolni.

I tak to jest. Ktoś wszedł przed tobą i wyskakuje komunikat "Player 21 blocking signal ..." I wiesz że jak on zjedzie to ciebie wtedy połączy.
Tytuł: Odp: Sajgon na stacjach
Wiadomość wysłana przez: gravition w 16 Kwiecień 2018, 14:21:28
Cytuj
I tak to jest. Ktoś wszedł przed tobą i wyskakuje komunikat "Player 21 blocking signal ..." I wiesz że jak on zjedzie to ciebie wtedy połączy.

No jest tylko niestety w obecnej formie jest to zbugowane i powoduje zawieszanie się symulatora dyżurnemu to raz, a dwa powoduje spam żółtych komunikatów na czacie, zamiast tego mogłoby być zrobione osobne okienko np. "Oczekiwanie na miejsce w kolejce (X miejsce, Y ogółem)".
Tytuł: Odp: Sajgon na stacjach
Wiadomość wysłana przez: Wojtas w 16 Kwiecień 2018, 14:42:29
Cytuj
I tak to jest. Ktoś wszedł przed tobą i wyskakuje komunikat "Player 21 blocking signal ..." I wiesz że jak on zjedzie to ciebie wtedy połączy.

No jest tylko niestety w obecnej formie jest to zbugowane i powoduje zawieszanie się symulatora dyżurnemu to raz, a dwa powoduje spam żółtych komunikatów na czacie, zamiast tego mogłoby być zrobione osobne okienko np. "Oczekiwanie na miejsce w kolejce (X miejsce, Y ogółem)".

Nigdy nie miałem zawieszenia symulatora w takiej sytuacji. A co do takiego okienka o którym mówisz to jest to projekt otwarty który nie jest tworzony przez jaką korporację która ma miliony na rozwój i tworzenie nowych rozwiązań, stacji itp i ktoś ci powie „to zrób sam takie coś”. Trzeba się liczyć z różnymi problemami i nieudogodnieniami. W chwili obecnej widzę że wszystko jest kierowane na choinkę której data premiery jest niewiadoma.
Tytuł: Odp: Sajgon na stacjach
Wiadomość wysłana przez: trichlor w 16 Kwiecień 2018, 14:59:26
a ja napiszę tak

dwa dni temu wszedłem na DR na Aleksandrowie Kujawskim, który odkurzyłem prawie po roku i który jest reaktywowany i przystosowywany do pracy z SCS i z SPK. Stacja specyficzna coś na kształt blaszek i z możliwością wyjechania na jednotor tylko z części osobowej z peronami, z części towarowej się nie da. Dodatkowo tylko 2 krawędzie peronowe dostępne.

Zdecydowałem początkowo normalnie otwierać spawny. I tu mnie przerosło. Nie dość że prawie mnie koledzy DR zajechali pociągami to jeszcze generowanie RJ w obecnym SWDR właściwie ręcznie mnie wykończyło.

Podsumowując krótko, dla mnie nie byłoby problemu mieć otwarte spawny prawie cały czas gdyby:

* były blokady liniowe

* SWDR generowałby RJ tak jak to było w starym Matkowym.

Przy TZP w chwili obecnej i kociokwiku na TS nie da się łagodnie przejść od prowadzenia ruchu pociągów po generowanie RJ i wysyłanie spawnujących się pociągów w trasę.

Takie moje wrażenia po dyżurowaniu w sobotę i w niedzielę, jako starego wyjadacza, mimo że obecna gimbaziarnia może mnie nie rozpoznawać zupełnie z dyżurki.

CM Trichlor
Tytuł: Odp: Sajgon na stacjach
Wiadomość wysłana przez: Kacper9 w 16 Kwiecień 2018, 15:19:55
Nie puszcza się składów na SBL bez zgody, bo potem mechanik bez problemu może minąć Stój i 20 do przodu, a za RS to wy możecie mieć problemy.
Tytuł: Odp: Sajgon na stacjach
Wiadomość wysłana przez: Wojtas w 16 Kwiecień 2018, 15:31:05
Łatwiejsze do zapchania są skrzynki z powodu dużego odstępu pomiędzy Skrzynkami a Wyknem niż SBL na Białobrzegu. Tylko mechanicy w TD2 musza się nauczyć jak ona funkcjonuje bo nie zawsze jest zielone bez końca. https://youtu.be/k3Pv_bVlHIY
Trzeba robić tak żeby pociągi jeździły a nie stały. PRZESYŁ, PRZESYŁ i jeszcze raz PRZESYŁ.
Pomyślcie jakby w realu wyglądały opóźnienia gdyby takie postoje były. (Wiem wiem że stacje w realu działają inaczej niż tutaj ale wszystko idzie ogarnąć).
Tytuł: Odp: Sajgon na stacjach
Wiadomość wysłana przez: Neodokuran w 16 Kwiecień 2018, 15:32:24
Ehhhhh znow ten temat walkujecie.... Odcinek 50189...
Tytuł: Odp: Sajgon na stacjach
Wiadomość wysłana przez: stasiu29011 w 16 Kwiecień 2018, 15:39:27
Jeśli jedzie w kierunku SBL można go tam wysłać z informacją że nie ma na razie zgody na opuszczenie scenerii.

Że co? Na Białobrzegu?
Po twym wpisie będę Cię miał na oku...

Najwięcej sajgonu robią dyżurni, nieumiejący płynnie i bezpiecznie prowadzić ruchu. Albo zapowiadacie na opak, albo nie zapowiadacie w ogóle, albo jakieś kombinacje z RJ czynicie... zawsze coś!

Co w sytuacji, gdy jeden skład będziesz "przetrzymywał" na SBL?
4 kolejne będą czekać, mimo że dla nich droga jest wolna?

Zbyt duża krótkowzroczność w prowadzeniu ruchu...
Tytuł: Odp: Sajgon na stacjach
Wiadomość wysłana przez: Trepan w 16 Kwiecień 2018, 16:17:08
Wspomniana została aktualka. No właśnie, wprowadzić ją jak najszybciej, czyli uparli się i od grudnia katują wielką paczkę. Po ki wał? Jest poprawka optymalizacji i paczka poprawek do działania masy rzeczy w symulatorze. Jest generator składów napisany przez Aresa. To są rzeczy, które działają, są gotowe do wprowadzenia. Błędy w mechanice i działaniu taboru możecie sobie łapać, przyjdzie czas to wrzucić paczkę lokomotyw czy nowych EZT. Chcą zrobić wszystko na raz opóźniają wdrożenie rozwiązania problemów, które dziś są palące, a ich rozwiązanie gotowe czeka na półce i się kurzy. Raz na kilka miesięcy to nie jest wielki problem coś wrzucić, tymczasem prace trwają od jesieni. Przyznajcie się kolorowi, WZIĘLIŚCIE ZBYT DUŻY KĘS BY GO PRZEŁKNĄĆ. Postawa "udławię się, ale pokażę że mogę" odbiła się czkawką wszystkim. Nazywajmy rzeczy po imieniu: markujecie jakieś działania naprawcze. Jest temat regulaminu. Wszyscy wiedzą, że jest nieskuteczny i źle skonstruowany, ale gawiedź się wykrzyczała, Katharsis z bani, kamienie nie polecą. Jest problem zgłoszony? Kilu zielonych w ciągu doby nawet odpisuje, że znaleźli i wyeliminowali źródło problemu w kodzie. Nic tylko przetestować i co jakiś czas zbiorczo wrzucać poprawki, stale ulepszać program. Od razu chcecie wprowadzić wszystko, to poczekajmy już na kompletną mapę Polski złożoną z tysiąca scenerii, każdy wagon odwzorowany, jaki jeździł po polskich torach i wszystko igiełka wyjdzie wiosną, wieczorem, 14tego maja 2056 roku. System nie wytrzymał, zbyt dużo słabych ogniw, które nie zostały naprawione na czas. Bajzel na stacjach wynika ze słabości programu i zespołu go nadzorującego.
Tytuł: Odp: Sajgon na stacjach
Wiadomość wysłana przez: Wojtas w 16 Kwiecień 2018, 16:52:32
Jeśli jedzie w kierunku SBL można go tam wysłać z informacją że nie ma na razie zgody na opuszczenie scenerii.

Że co? Na Białobrzegu?
Po twym wpisie będę Cię miał na oku...

Najwięcej sajgonu robią dyżurni, nieumiejący płynnie i bezpiecznie prowadzić ruchu. Albo zapowiadacie na opak, albo nie zapowiadacie w ogóle, albo jakieś kombinacje z RJ czynicie... zawsze coś!

Co w sytuacji, gdy jeden skład będziesz "przetrzymywał" na SBL?
4 kolejne będą czekać, mimo że dla nich droga jest wolna?

Zbyt duża krótkowzroczność w prowadzeniu ruchu...

Pilnuj swoich dyżurów bo ja się w twoje dyżurowanie nie wtrącam. Sytuacja o której wspomniałeś ma miejsce jak jeden pociąg tam jedzie i jest powiedzmy 1 w kolejce na Przemęt na Wl. Może nie osobę która nie słucha poleceń czy przewala S1 ale w ten sposób działam. Wysłanie towarowego z 40 wagonami ma ten sens że ja zapowiem na Przemęt i zanim on się przetoczy ze stacji po zwrotkach i potem po SBL to zajmie to 10 minut. A tak jest szybciej. To ty stwarzasz problemy że trzeba zmieniać Rj bo wg ciebie zapowiedź w stylu "Czy na szlak XYZ można wysłać pociąg 1234?" jest niezgodna!! Jakoś 99,99% dyżurnych w taki lub podobny sposób zapowiada i wszystko działa ale do ciebie to trzeba chyba na złotej tacy zapisane na pergaminie przewiązanym jedwabną wstążką wysłać poselstwo. Dyżuruję w ten sposób i jeszcze nie miałem korków na Białobrzegu. To takie czepianie się powoduje najwięcej chaosu.

P.S. Uważaj żeby ktoś z góry nie miał Ciebie na oku. Bo ja nie robię problemów z zapowiedziami.

"Chciałbym wysłać na RS pociąg 1313. Czy jest wolny?"
"Wielichowo mam do ciebie pociąg 1250 na SJ. Można wysyłać?"
"Przemęt czy szlak Pb dla 330330 jest wolny?"
itp. itd.
Tytuł: Odp: Sajgon na stacjach
Wiadomość wysłana przez: Neodokuran w 16 Kwiecień 2018, 17:01:59
Jako, że mamy TZP, a regulamin mówi jasno - maszyniści i dyżurni ruchu musza przestrzegac przepisow - zadajmy sobie kluczowe pytanie - Czy telefoniczne zapowiadanie pociagow przebiega jak w ir-1, rozdział 4, paragraf 23?

Dodano: 16 Kwiecień 2018, 17:03:43


Bo jesli tak jest, a nie jest, nie oszukujmy sie - to nie mozecie sobie miec nic do zarzucenia. Jednakże zauważyłem poważne uchybienia - co oznacza, że powinnismy dyktowac rozkazy pisemne na uniewaznienie SBL :)
Tytuł: Odp: Sajgon na stacjach
Wiadomość wysłana przez: Ensifer w 16 Kwiecień 2018, 17:22:11
Nie jest prowadzona zgodnie z Ir-1 i raczej nie będzie, w każdym razie nie przy tzp. Naiwnie liczę na to, że powrót blokady znacząco poprawi sytuację. Czas pokaże.
Tytuł: Odp: Sajgon na stacjach
Wiadomość wysłana przez: Neodokuran w 16 Kwiecień 2018, 17:28:49
My chyba mamy TZPwbu (telefoniczne zapowiadanie ociagow wersja bardzo uboga)
Tytuł: Odp: Sajgon na stacjach
Wiadomość wysłana przez: Drozda32 w 16 Kwiecień 2018, 17:32:14
Telepatyczne Zapowiadanie Pociągów
Tytuł: Odp: Sajgon na stacjach
Wiadomość wysłana przez: Wojtas w 16 Kwiecień 2018, 18:18:19
Nie będzie prowadzona zgodnie z Ir-1 bo tutaj dana stacja ma przynajmniej 2 szlaki i raz wysyłamy na X a raz na Y.
Tytuł: Odp: Sajgon na stacjach
Wiadomość wysłana przez: stasiu29011 w 16 Kwiecień 2018, 18:24:29
To ty stwarzasz problemy że trzeba zmieniać Rj bo wg ciebie zapowiedź w stylu "Czy na szlak XYZ można wysłać pociąg 1234?" jest niezgodna!! Jakoś 99,99% dyżurnych w taki lub podobny sposób zapowiada i wszystko działa ale do ciebie to trzeba chyba na złotej tacy zapisane na pergaminie przewiązanym jedwabną wstążką wysłać poselstwo.

Że co? Według mnie to jest niepoprawne? Wolne żarty.

Dam sobie uciąć rękę, że nigdy nic takiego nie powiedziałem.
Proponuję albo przestać zmyślać, albo mnie nagrać i napisać skargę.
Tytuł: Odp: Sajgon na stacjach
Wiadomość wysłana przez: Ugulele w 16 Kwiecień 2018, 19:14:42
Myślę, że jako dyżurny może nie zbyt znany dla nowych to jednak dla starszych graczy jak najbardziej też powinienem zabrać głos, wtrącając co kilka linijek jakieś poczucie humoru. Dobrze, jako że spora część argumentów już padła, to będę cytował co lepsze kwiatki, może co niektórym da to do myślenia.

Cytuj
1. Brak stacji dużych i scenerii które są wstanie przyjąć większe ilości pociągów jak i je przytrzymać.

2. Scenerie większości są za krótkie i przelotowe to paraliżuje ruch każdy pociąg staje wszędzie.

~ Drozda 32

Niestety trudność wykonania wzrasta wraz z jej wielkością i podziwiam każdego dzisiaj, kto wypuści LCSa (czy węzła - nie stacji węzłowej) na 20-30 km. z otoczeniem, które da się oglądać i oczywiście całkowicie jest zgodny z przepisami, podczas gdy 90% stacyjek, które mają po 3-5 torów już odpadają w przedbiegach. Dalej kolej

Cytuj
4. SBL należy łączyć z SBL a jak nie ma to należ zapowiadać pociągi normalnie i nie odpowiadać:
"SAMOCZYNNA BLOKADA LINIOWA" czyli sbl daj numer i puszczaj bo potem są crashe albo robione rj tylko na SBL.

~ Drozda32

Ze względu na małą ilość stacji nie zawsze jest możliwe szlaku z samoczynną wieloodstępową blokadą liniową nie powinno być zakazane połączenie PBL-SBL, z tym że wtedy jeżeli tak to traktujemy to pierwszy semafor SBL jako pierwszy semafor odstępowy, a  odcinek miedzy ostatnim semaforem PBL-SBL jako pierwszy odstęp tej blokady - rozlazły, ale jednak - pierwszy odstęp, a co się z tym wiąże - nie można wypuścić na nią następnego pociągu dopóki nie przejedzie przez niego poprzedni. Oczywiście liczba osób, które zastosują się do tego rozwiązania będzie znikoma, ale wiadomo. Jakoś trzeba działać.

No to jedziemy dalej

Cytuj
9. Dyżurni tworzą chore blokady liniowe bezmyślnie łączą co się da i 160 z 30 szlakowe tworząc zamieszanie podczas układania rj.

~ Drozda32

No to już musimy traktować jako spadek prędkości szlakowej z różnych powodów. Rozumiem, że mając jedną secenerię, która ma szlakową 30 km/h mamy wykluczyć, przez to, że nie ma co najmniej jednej przejściówki ze 120/100 --> 30. No już bez przesady. Po coś jest ten magiczny lasek, jest tam, wystarczająco czasu żeby zwolnić, nawet gdy nie ma między sceneriami W27a poprzedzonych W8.

Cytuj
12. MAGICZNE LASKI POWINNY BYĆ IZOLOWANE ABY ZAPOBIEC WALNIĘCIA W COŚ CO STOI W LASKU.

~ Drozda32

Po pierwsze - krzykiem niczego nie załatwisz, po drugie - ja osobiście zaczynami izolowanie w przedziale od drogi hamowania do tarczy ostrzegawczej do 200 m od tarczy ostrzegawczej. Reszta nie jest izolowana, bo... nie wszystko w Polsce jest izolowane - i tego się będę trzymać. Oczywiście jeżeli będę robił scenerię zmodernizowaną poważnie zastanowię się nad izolacją ale wyłącznie do magicznego lasku. Nie zamierzam robić czegoś co nie jest natywnie dostępne z poziomu gry. A tak rzecz powinna być, jeżeli od tego wymagasz.

Cytuj
3. Selekcja scenerii jest zbyt duża i odpadają z powodu trawy w skrajni a inne babole przechodzą nie wiadomo czemu.

~ Drozda32

Zgadzam się, ale jednocześnie wnoszę sprzeciw... to znaczy na okres przejściowy można byłoby wpuścić scenerie z otoczeniem WiP... tak samo jak z siecią trakcyjną, która nie ma rażących błędów, ale z drugiej strony... Wolę jeździć na kilku dopracowanych jak żyleta sceneriach niż na kilkunastu/kilkudziesięciu niedopracowanych. System oceniania scenerii wolę zostawić na oddzielny temat.

Cytuj
14. W miejscu DYŻURNY nigdy nie powinno być stacji na początku osoba zanim usiądzie na dyżurkę musi przejść test/szkolenie.

~ Drozda32

Tak, zgadzam się. Jestem za jeszcze większą skrajnością, tzn. Autoryzacja na każdą stację i to w postaci egzaminu z poprawnego dyżurowania przeprowadzanego przez osobę kompetentną, która nie tylko sprawdzi, ale i objaśni oraz poda kilka sprytnych rozwiązań jak usprawnić pracę na danej stacji. Poza tym większość ludzi niestety wymaga od początkujących dyżurnych sprawności na poziomie swojego zaawansowania. Proszę i apeluję - nie oceniajmy wszystkich swoją miarą, tylko spójrzmy na problem obiektywnie.

Z oczywistych względów rozwiązania takie nie są możliwe, bo po prostu - brakuje w tym celu ludzi. I nie mów, że ludzie się znajdą, bo kompetentnych do tego celu jest... może 10 osób, bo nie ukrywajmy. Dyżurny 10 poziom, a umiejętności mają jak na drugim czy trzecim. Ja miałem potrzebę samokształcenia w sprawach kolei - a przychodząc do TD2 nie miałem o tym zielonego pojęcia. Dzisiaj jestem gdzie jestem. Na swoich sceneriach (w momencie gdy wejdą do użycia i ich stopień skomplikowania będzie dość wysoki - bo autoryzacja na prostą stację - warunkach TD2 nie jest konieczna, a moim zdaniem w tychże warunkach również zbędna - pierwszy dyżur będzie dyżurem "obserwowanym").

Dobra, zostawmy już post Drozdy, mimo że tam pada kwiatek na kwiatku, i spokojnie mógłbym omówić te 14 punktów po kolei.

Cytuj
Siedząc tam podaję wjazd w peron. Gdy pociąg zatrzyma się do 0 km/h pytam o szlak. Gdy jest wolny mechanik od razu dostaje wyjazd.

~ Wojtas

Dobry przykład zachowania, chociaż na Tomaszowie by się nie sprawdził. Osobiście jak tam dyżuruję to pytam już po 1-2 minutach jak pociąg pojawi się na scenerii. Zależy po prostu od tego dalsze podanie przebiegu, bo jak mam mieć przelot to wolę mu podać od razu przez skrajne tory osobowe, tak aby mógł w miarę szybko i sprawnie przejechać przez scenerię. Ale wiadomo - każda sceneria ma własną specyfikację. Co nie zmienia faktu, że tutaj przydaje się myślenie, od tego nie zwalnia nic i nawet jak są puszczone pociągi tak, że mamy blokadę typu:SBL-SBL i ktoś puszcza Towarowy a za nim pospieszny który co chwili ma na zmianę sygnały stój, albo następny na stój. To przy najlepszych intencjach dyżurnego spowoduje nie połączenie się kogoś na następnej stacji.

Cytuj
Jeśli jedzie w kierunku SBL można go tam wysłać z informacją że nie ma na razie zgody na opuszczenie scenerii. Zaobserwowałem że wtedy nikt nie gna 100-110 km/h tylko jedzie wolniej i zanim dojedzie do końca szlak się zwalnia i dostaje wyjazd. Sam na początku bałem się Białobrzegu i nie ogarniałem go ale z czasem można się wszystkiego nauczyć.

~ Wojtas

O Januszu Chrystusie... zalewa mnie krew i aż musiałem to trzy razy przeczytać bo oczom nie wierzę. Wypuszczanie na szlak zajęty. Byłoby to możliwe, gdyby było możliwe ustawienie ostatniego semafora SBL na stój, ale... no nie jest i nie będzie to możliwe, więc w konsekwencji jest to wypuszczanie na szlak zajęty. Gratuluję postawy, która jest dość mocno krótkowzroczna. Co będzie jeżeli nagle dyżurny wyskoczy z najpiękniejszą formułką świata, czyli "O godzinie gg:mm zamykam tor... i tak dalej, sratatata (nawet są takie pieczątki, jakby ktoś miał - odkupię). Powiedzmy Na Szlaku 3 pociągi i... idą na dzień dobry 3 rozkazy na unieważnienie SBL i cofamy z prędkością 5 km/h do stacji.... Można też zmienić rozkład... ale nie uważam to za stosowne... zresztą zmiana rozkładów bez zgody mechanika... jest karygodna i powinna być zakazana (a nie jest).

Cytuj
dwa dni temu wszedłem na DR na Aleksandrowie Kujawskim, który odkurzyłem prawie po roku i który jest reaktywowany i przystosowywany do pracy z SCS i z SPK. Stacja specyficzna coś na kształt blaszek i z możliwością wyjechania na jednotor tylko z części osobowej z peronami, z części towarowej się nie da. Dodatkowo tylko 2 krawędzie peronowe dostępne.

Zdecydowałem początkowo normalnie otwierać spawny. I tu mnie przerosło. Nie dość że prawie mnie koledzy DR zajechali pociągami to jeszcze generowanie RJ w obecnym SWDR właściwie ręcznie mnie wykończyło.

~ CM Trichlor

Nie każdy układ stacyjny ma rozległe możliwości spawnowe i nie mogę się nie zgodzić, że robienie RJ jest dość mocno uciążliwe. Ale temat spawnów to temat rzeka na osobny post, którego pisanie mi zajmie pewnie dobre dwie-trzy godziny. Uproszczona wersja mojej opinii - otwierać jeżeli układ na to pozwala, jeżeli nie - częściowo blokować bądź zamykać całkowicie jeżeli spawny są jakimś żartem.

Cytuj
Wspomniana została aktualka. No właśnie, wprowadzić ją jak najszybciej, czyli uparli się i od grudnia katują wielką paczkę. Po ki wał? Jest poprawka optymalizacji i paczka poprawek do działania masy rzeczy w symulatorze. Jest generator składów napisany przez Aresa. To są rzeczy, które działają, są gotowe do wprowadzenia. Błędy w mechanice i działaniu taboru możecie sobie łapać, przyjdzie czas to wrzucić paczkę lokomotyw czy nowych EZT. Chcą zrobić wszystko na raz opóźniają wdrożenie rozwiązania problemów, które dziś są palące, a ich rozwiązanie gotowe czeka na półce i się kurzy. Raz na kilka miesięcy to nie jest wielki problem coś wrzucić, tymczasem prace trwają od jesieni. Przyznajcie się kolorowi, WZIĘLIŚCIE ZBYT DUŻY KĘS BY GO PRZEŁKNĄĆ. Postawa "udławię się, ale pokażę że mogę" odbiła się czkawką wszystkim. Nazywajmy rzeczy po imieniu: markujecie jakieś działania naprawcze. Jest temat regulaminu. Wszyscy wiedzą, że jest nieskuteczny i źle skonstruowany, ale gawiedź się wykrzyczała, Katharsis z bani, kamienie nie polecą. Jest problem zgłoszony? Kilu zielonych w ciągu doby nawet odpisuje, że znaleźli i wyeliminowali źródło problemu w kodzie. Nic tylko przetestować i co jakiś czas zbiorczo wrzucać poprawki, stale ulepszać program. Od razu chcecie wprowadzić wszystko, to poczekajmy już na kompletną mapę Polski złożoną z tysiąca scenerii, każdy wagon odwzorowany, jaki jeździł po polskich torach i wszystko igiełka wyjdzie wiosną, wieczorem, 14tego maja 2056 roku. System nie wytrzymał, zbyt dużo słabych ogniw, które nie zostały naprawione na czas. Bajzel na stacjach wynika ze słabości programu i zespołu go nadzorującego.

~ Trepan
;

Tu musiałem zacytować aż cały post bo woła o pomstę do nieba. Wolę osobiście to, aby wyszła nowa wersja dopracowana jak żyletka, szczególnie patrząc na ogólny zewnętrzy hejt na Symulator. Wolę aby nowa wersja była jak żyletka i zamknęła co niektórym usta, dlatego wstrzymajmy się. Nie zmienia to jednak faktu, że administracja powinna wystawić konkretną datę wyjścia nowej wersji, ogłosić ją publicznie i trzymać się jej (ewentualnie jak będzie trzeba  - przełożyć).

+ Na koniec kilka wzajemnych ataków ad personam, które mam nadzieję zostaną ukarane - bo namiętnie uwielbiam je zgłaszać.

Cytuj
Wojtas:

Jeśli jedzie w kierunku SBL można go tam wysłać z informacją że nie ma na razie zgody na opuszczenie scenerii.

Cytuj
Stasu29011

Że co? Na Białobrzegu?
Po twym wpisie będę Cię miał na oku...

Cytuj
Wojtas:

Pilnuj swoich dyżurów bo ja się w twoje dyżurowanie nie wtrącam. Sytuacja o której wspomniałeś ma miejsce jak jeden pociąg tam jedzie i jest powiedzmy 1 w kolejce na Przemęt na Wl. Może nie osobę która nie słucha poleceń czy przewala S1 ale w ten sposób działam. Wysłanie towarowego z 40 wagonami ma ten sens że ja zapowiem na Przemęt i zanim on się przetoczy ze stacji po zwrotkach i potem po SBL to zajmie to 10 minut. A tak jest szybciej.

Cytuj
Wojtas część dalsza:

To ty stwarzasz problemy że trzeba zmieniać Rj bo wg ciebie zapowiedź w stylu "Czy na szlak XYZ można wysłać pociąg 1234?" jest niezgodna!! Jakoś 99,99% dyżurnych w taki lub podobny sposób zapowiada i wszystko działa ale do ciebie to trzeba chyba na złotej tacy zapisane na pergaminie przewiązanym jedwabną wstążką wysłać poselstwo.

Cytuj
Stasiu29011

Że co? Według mnie to jest niepoprawne? Wolne żarty.

Dam sobie uciąć rękę, że nigdy nic takiego nie powiedziałem.
Proponuję albo przestać zmyślać, albo mnie nagrać i napisać skargę.

Oczywiście stoję po stronie Stasia, gdyż widzę że zna on znacznie lepiej przepisy, co pokazały już wcześniejsze przygodny z oboma dyżurnymi, pomimo tego, że bardzo lubię Wojtasa, ale musi on na umiejętnościami dyżurowania popracować.

Dla tych co dotarli tutaj: Szanuję i podziwiam, mi by się tego nie chciało czytać   ;) (zresztą w celu wyłapania błędów już musiałem to zrobić)






Tytuł: Odp: Sajgon na stacjach
Wiadomość wysłana przez: TowarowyPL w 16 Kwiecień 2018, 19:43:58
Skoro  w tym  symku  siedzę  juz  od bitych  2 lat to się  wypowiem.  Przy obecnym  sajgonie  ,a mam tu na myśli  Napływ L-ej, brak  blokad, godzin +automatycznego  generowania  rj.  No i do tego  dochodzi  mała  ilość dużych  sceneri  jak Tomaszów, Szymanki, Wrocław  itp.  Więc  trochę  tego  jest. ..
Tytuł: Odp: Sajgon na stacjach
Wiadomość wysłana przez: Wojtas w 16 Kwiecień 2018, 21:51:33
Ugu

tylko ja nie pamiętam kiedy miałem korek/sajgon/zator na BB. Może z powodu "małych" umiejętności dyżurowania o których wspominasz. Pozatym na BB można ustawić na SBL ostatni semafor wyjazdowy na "Stój". No i dochodzi wyprawianie w odpowiedniej kolejności. Ekspresy, Pośpiechy, Osobowe i NA KOŃCU Towary.
Tytuł: Odp: Sajgon na stacjach
Wiadomość wysłana przez: Ugulele w 16 Kwiecień 2018, 22:10:39
Powiedziałem już wyżej - Cenię i szanuję się, że się nie zapychasz, ale nie pochwalam metod, które do tego prowadzą, czyli wynik mojej opinii wedle wszelkich praw logiki musi być również negatywny, bo o ile szybkie zapowiadanie to właściwa cecha dobrego dyżurnego to już na przykład no nie mogę tego wysyłania. Ponad to - nie powiedziałem, że Twoje umiejętności dyżurowania są "małe", tylko że są w nich uchybienia nad którymi warto pracować. Co z tym zrobisz to już Twoja sprawa.
Tytuł: Odp: Sajgon na stacjach
Wiadomość wysłana przez: Wojtas w 16 Kwiecień 2018, 22:17:53
Widzisz ja powiedziałem o tym głośno a znam dwóch innych dyżurnych którzy tez tak czasem robią. I nie nie wymienię nicków bo nie bawię się w podp...dziekanie innych. A mówię to z autopsji bo sam takiego doświadczyłem jako mechanik.

Temat ogólnie do zamknięcia bo nie służy niczemu poza nabijaniem postów. Dekalog wad napisał Drozda. A jak Stasiu chce zapowiedzi wg wzoru w Ir-1 to będę mu tak zapowiadał tylko niech się domyśla na który szlak chce wysyłać do niego pociągi.
Tytuł: Odp: Sajgon na stacjach
Wiadomość wysłana przez: IC_MajorWcislo w 16 Kwiecień 2018, 22:43:57
Ciężko na Białobrzegu zaklepać drogę wylotową z Wr, jak się tam jedzie 10 minut. A tak nic nie stoi.
Tytuł: Odp: Sajgon na stacjach
Wiadomość wysłana przez: Wojtas w 16 Kwiecień 2018, 23:03:32
To ty stwarzasz problemy że trzeba zmieniać Rj bo wg ciebie zapowiedź w stylu "Czy na szlak XYZ można wysłać pociąg 1234?" jest niezgodna!! Jakoś 99,99% dyżurnych w taki lub podobny sposób zapowiada i wszystko działa ale do ciebie to trzeba chyba na złotej tacy zapisane na pergaminie przewiązanym jedwabną wstążką wysłać poselstwo.



Że co? Według mnie to jest niepoprawne? Wolne żarty.

Dam sobie uciąć rękę, że nigdy nic takiego nie powiedziałem.
Proponuję albo przestać zmyślać, albo mnie nagrać i napisać skargę.

Nie będę pisał skargi ale mam świadka na to. Bo raz czy 2 razy w ten sposób ci zapowiadałem pociąg i twierdziłeś że jest to zły sposób. Potem przyszedł inny dyżurny i ja z chyba adam15a odegraliśmy scenę:
Było to w stylu:
-Skrzynki do Wielichowa.
-Zgłaszam.
-Czy szlak Mk dla pociągu 1234 jest wolny?
-Wolny zapraszam/1 w kolejce.
-Ok wysyłam/Dobra to czekam na powiadomienie o wolnym szlaku.
-Zgłoszę gdy Mk będzie wolny dla 1234.

Dlatego dobra jak takie zapowiadanie jest niedobre to od dziś wyjątkowo dla Ciebie będę zapowiadał zgodnie z Instrukcją IR-1 czyli "Białobrzeg, Wojtas. Czy droga dla pociągu 1234 jest wolna?" No i jeśli to nie będzie pasowało to nie wiem co dogodzi.
Tytuł: Odp: Sajgon na stacjach
Wiadomość wysłana przez: Orzeł w 16 Kwiecień 2018, 23:15:15
Recepta na rozładowanie sajgonu na stacji są proste po pierwsze dodanie godziny RJ jak i więcej scenerii które mogą pomóc w płynniejszym ruchu no to tak to będzie jak jest.
Po drugie zwiększenie wymagań na DR  po trzecie aby podnieś poziom mechaników należy wprowadzić należy wprowadzić następujące zmiany L do 850km.
Tytuł: Odp: Sajgon na stacjach
Wiadomość wysłana przez: stasiu29011 w 16 Kwiecień 2018, 23:34:57
To ty stwarzasz problemy że trzeba zmieniać Rj bo wg ciebie zapowiedź w stylu "Czy na szlak XYZ można wysłać pociąg 1234?" jest niezgodna!! Jakoś 99,99% dyżurnych w taki lub podobny sposób zapowiada i wszystko działa ale do ciebie to trzeba chyba na złotej tacy zapisane na pergaminie przewiązanym jedwabną wstążką wysłać poselstwo.



Że co? Według mnie to jest niepoprawne? Wolne żarty.

Dam sobie uciąć rękę, że nigdy nic takiego nie powiedziałem.
Proponuję albo przestać zmyślać, albo mnie nagrać i napisać skargę.

Nie będę pisał skargi ale mam świadka na to. Bo raz czy 2 razy w ten sposób ci zapowiadałem pociąg i twierdziłeś że jest to zły sposób. Potem przyszedł inny dyżurny i ja z chyba adam15a odegraliśmy scenę:
Było to w stylu:
-Skrzynki do Wielichowa.
-Zgłaszam.
-Czy szlak Mk dla pociągu 1234 jest wolny?
-Wolny zapraszam/1 w kolejce.
-Ok wysyłam/Dobra to czekam na powiadomienie o wolnym szlaku.
-Zgłoszę gdy Mk będzie wolny dla 1234.

Dlatego dobra jak takie zapowiadanie jest niedobre to od dziś wyjątkowo dla Ciebie będę zapowiadał zgodnie z Instrukcją IR-1 czyli "Białobrzeg, Wojtas. Czy droga dla pociągu 1234 jest wolna?" No i jeśli to nie będzie pasowało to nie wiem co dogodzi.

Przestań zmyślać.


Po pierwsze, nie ty zapowiadałeś "raz czy 2 razy". To kłamstwo wystarczy, aby podważyć wiarygodność wszystkich twoich pozostałych argumentów.

Po drugie, pociąg został zapowiedziany w sposób "wysyłam ci XYZ". W drugim podejściu byla próba "szlak ABC dla XYZ" - również się nie powiodła z wiadomych względów.

Po trzecie, po waszej "scence" ze strony dyżurnego padły słowa, skierowane do Was, "tak właśnie zapowiadam". Wiemy, że te słowa nie były niczym innym, niż próbą manipulacji "patrzcie, jestem lepszy od niego, podziwiajcie mnie!". Czyżby jej podłożem były problemy z poczuciem własnej wartości?

Dodano: 16 Kwiecień 2018, 23:44:33


Ugu

tylko ja nie pamiętam kiedy miałem korek/sajgon/zator na BB. Może z powodu "małych" umiejętności dyżurowania o których wspominasz. Pozatym na BB można ustawić na SBL ostatni semafor wyjazdowy na "Stój". No i dochodzi wyprawianie w odpowiedniej kolejności. Ekspresy, Pośpiechy, Osobowe i NA KOŃCU Towary.

Co to jest według Ciebie "ostatni semafor wyjazdowy na SBL" i co ci da nastawienie na nim sygnału "Stój"? Nie czasem kompletnie nic?
Tytuł: Odp: Sajgon na stacjach
Wiadomość wysłana przez: Ares28 w 16 Kwiecień 2018, 23:55:45
Co to jest według Ciebie "ostatni semafor wyjazdowy na SBL" i co ci da nastawienie na nim sygnału "Stój"? Nie czasem kompletnie nic?

Może mu chodzi o to, żeby mimo zajętego szlaku wysyłać pociąg na SBL, ale ustawić ostatni semafor na S1. Ino może gamonie się zatrzymają i będą kwitnąc na przed takim semaforem, ale bardziej doświadczony mechanik tylko poda Rp1 i rusza w dalszą drogę ;) I nagle mamy wypuszczony pociąg na zajęty...
Tytuł: Odp: Sajgon na stacjach
Wiadomość wysłana przez: _l0stfake7 w 17 Kwiecień 2018, 02:01:38
Wspomniana została aktualka. No właśnie, wprowadzić ją jak najszybciej, czyli uparli się i od grudnia katują wielką paczkę. Po ki wał? Jest poprawka optymalizacji i paczka poprawek do działania masy rzeczy w symulatorze. Jest generator składów napisany przez Aresa. To są rzeczy, które działają, są gotowe do wprowadzenia. Błędy w mechanice i działaniu taboru możecie sobie łapać, przyjdzie czas to wrzucić paczkę lokomotyw czy nowych EZT. Chcą zrobić wszystko na raz opóźniają wdrożenie rozwiązania problemów, które dziś są palące, a ich rozwiązanie gotowe czeka na półce i się kurzy. Raz na kilka miesięcy to nie jest wielki problem coś wrzucić, tymczasem prace trwają od jesieni. Przyznajcie się kolorowi, WZIĘLIŚCIE ZBYT DUŻY KĘS BY GO PRZEŁKNĄĆ. Postawa "udławię się, ale pokażę że mogę" odbiła się czkawką wszystkim. Nazywajmy rzeczy po imieniu: markujecie jakieś działania naprawcze. Jest temat regulaminu. Wszyscy wiedzą, że jest nieskuteczny i źle skonstruowany, ale gawiedź się wykrzyczała, Katharsis z bani, kamienie nie polecą. Jest problem zgłoszony? Kilu zielonych w ciągu doby nawet odpisuje, że znaleźli i wyeliminowali źródło problemu w kodzie. Nic tylko przetestować i co jakiś czas zbiorczo wrzucać poprawki, stale ulepszać program. Od razu chcecie wprowadzić wszystko, to poczekajmy już na kompletną mapę Polski złożoną z tysiąca scenerii, każdy wagon odwzorowany, jaki jeździł po polskich torach i wszystko igiełka wyjdzie wiosną, wieczorem, 14tego maja 2056 roku. System nie wytrzymał, zbyt dużo słabych ogniw, które nie zostały naprawione na czas. Bajzel na stacjach wynika ze słabości programu i zespołu go nadzorującego.
Niestety muszę Ciebie wyprowadzić z Twojej idyllicznej wizji odnośnie wydania nowych wersji symulatora. To nie jest tak, że to co zostało naprawione lub jest nowe możemy sobie po prostu wydać, ponieważ pomiędzy wieloma modułami symulatora panują nierozerwalne zależności, które muszą być po każdej ze stron gotowe i działające. My też chcielibyśmy jak najszybciej wydać nową wersję, jednak musimy ukończyć prace nad kilkoma ważnymi aspektami symulatora takimi jak poprawki networkingu, nowe api czy masa drobnych zgłoszeń dotyczących modeli, edytora, obsługi pojazdów itd... Dzięki temu następne wydania będą wdrażane z częstotliwością co najmniej jednego na kwartał. Wszystkie kwestie o których piszesz typu regulamin i które porusza ten wątek czekają na swoją kolej do opracowania lub są już uregulowane ale nieopublikowane. Mimo tego, że nie jestem w żaden sposób zobligowany do informowania o postępach nad rozwojem symulatora to pokażę screen z naszej wewnętrznej platformy gitlab
(http://img.uetam.pl/images/2018/04/17/2018-04-1701_35_16-2018.01.1MilestonesTrainDriver2Devs_simulator-dev_SimulatorGitLa.png)
Wynika z niego, że zdołaliśmy do tej pory zamknąć/ukończyć 125 ticketów a kolejnych 17 jest w trakcie prac a zatem można wywnioskować z tego, że jesteśmy całkiem blisko wyznaczonego celu. Podsumowując moją wypowiedź chciałbym, żebyś uzbroił się w cierpliwość i więcej nie snuł takich głupich teorii jakie wypisałeś w swojej wypowiedzi bo są one co najmniej krzywdzące w stosunku do wielu osób, które poświęcają codziennie na ten projekt swój prywatny, wolny czas.
Tytuł: Odp: Sajgon na stacjach
Wiadomość wysłana przez: Wojtas w 17 Kwiecień 2018, 02:21:21
To ty stwarzasz problemy że trzeba zmieniać Rj bo wg ciebie zapowiedź w stylu "Czy na szlak XYZ można wysłać pociąg 1234?" jest niezgodna!! Jakoś 99,99% dyżurnych w taki lub podobny sposób zapowiada i wszystko działa ale do ciebie to trzeba chyba na złotej tacy zapisane na pergaminie przewiązanym jedwabną wstążką wysłać poselstwo.



Że co? Według mnie to jest niepoprawne? Wolne żarty.

Dam sobie uciąć rękę, że nigdy nic takiego nie powiedziałem.
Proponuję albo przestać zmyślać, albo mnie nagrać i napisać skargę.

Nie będę pisał skargi ale mam świadka na to. Bo raz czy 2 razy w ten sposób ci zapowiadałem pociąg i twierdziłeś że jest to zły sposób. Potem przyszedł inny dyżurny i ja z chyba adam15a odegraliśmy scenę:
Było to w stylu:
-Skrzynki do Wielichowa.
-Zgłaszam.
-Czy szlak Mk dla pociągu 1234 jest wolny?
-Wolny zapraszam/1 w kolejce.
-Ok wysyłam/Dobra to czekam na powiadomienie o wolnym szlaku.
-Zgłoszę gdy Mk będzie wolny dla 1234.

Dlatego dobra jak takie zapowiadanie jest niedobre to od dziś wyjątkowo dla Ciebie będę zapowiadał zgodnie z Instrukcją IR-1 czyli "Białobrzeg, Wojtas. Czy droga dla pociągu 1234 jest wolna?" No i jeśli to nie będzie pasowało to nie wiem co dogodzi.

Przestań zmyślać.


Po pierwsze, nie ty zapowiadałeś "raz czy 2 razy". To kłamstwo wystarczy, aby podważyć wiarygodność wszystkich twoich pozostałych argumentów.

Po drugie, pociąg został zapowiedziany w sposób "wysyłam ci XYZ". W drugim podejściu byla próba "szlak ABC dla XYZ" - również się nie powiodła z wiadomych względów.

Po trzecie, po waszej "scence" ze strony dyżurnego padły słowa, skierowane do Was, "tak właśnie zapowiadam". Wiemy, że te słowa nie były niczym innym, niż próbą manipulacji "patrzcie, jestem lepszy od niego, podziwiajcie mnie!". Czyżby jej podłożem były problemy z poczuciem własnej wartości?

Dodano: 16 Kwiecień 2018, 23:44:33


Ugu

tylko ja nie pamiętam kiedy miałem korek/sajgon/zator na BB. Może z powodu "małych" umiejętności dyżurowania o których wspominasz. Pozatym na BB można ustawić na SBL ostatni semafor wyjazdowy na "Stój". No i dochodzi wyprawianie w odpowiedniej kolejności. Ekspresy, Pośpiechy, Osobowe i NA KOŃCU Towary.

Co to jest według Ciebie "ostatni semafor wyjazdowy na SBL" i co ci da nastawienie na nim sygnału "Stój"? Nie czasem kompletnie nic?

Ja raz miałem pociąg do twojej scenerii. Byłeś wtedy jeśli dobrze pamiętam na AZPB czy jak to się nazywa. Jakaś "bocznica szlakowa" czy coś w tym stylu. Zapytałem raz "Czy droga na szlak XY dla pociągu 1234 jest wolna?" to dostałem w odpowiedzi że "zła zapowiedź" ale nie dowiedziałem się jaka ma być poprawna itd. Ponowiłem pytanie o szlak i dostałem tą samą odpowiedź (którą każdy z innych dyżurnych przyjąłby bez zawahania co spotkało się z identyczną odpowiedzią. Więc wtedy postanowiłem zmienić rozkład bo inaczej co miałem zrobić. Nigdy nie zapowiadam w stylu "Wysyłam na ABC pociąg 1234." Robię tak (zresztą jak większość dyżurnych) w przypadku SBL bo gdy zadajesz pytanie to każdy dyżurny siedzący na stacji z SBLką wjazdową odpowie "Wysyłaj." albo "zajęte przez Samoczynną Blokadę Liniową" lub "Po prostu zapowiadaj bo to jest SBL". Co do wysyłania na SBL z poinformowaniem mechanika że nie wyjeżdża ze scenerii tylko czeka pod semaforem wyjazdowym to nie zdarzyło mi się nigdy żeby ktoś uciekł sobie ze scenerii. Nie robię tego w przypadku eLek które mają w nosie przepisy i polecenia tylko w przypadku doświadczonych użytkowników. Zapytaj się wszystkich ile razy wysłałem pociąg na "pałę", bez informacji, bez zapowiedzi czy pozwolenia. (pomijam przypadki gdy mnie rozłączyło a dany mechanik nie był na TS i tak pojechał). Więc drogi stasiu nie wmawiaj mi że źle dyżuruję bo nikt nie miał do mnie jeszcze żadnych poważnych uwag. Rozumiem że takie rzeczy nie przeszłyby na kolei w realu ale to jest symulator który działa inaczej niż w prawdziwym życiu. No chyba że od dnia dzisiejszego wprowadzamy stałe blokady pomiędzy wszystkimi stacjami wtedy będziemy mogli zapowiadać tak jak jest w Ir-1 i nie będzie korków i kolejek. A gdy będzie sytuacja gdy będę musiał zapowiedzieć do ciebie jakiś pociąg to wezmę sobie świadka, nagram to i zobaczymy czy to ja kłamię czy ty masz jakieś "swoje" wytyczne co do zapowiadania pociągów. Bo chore jest dla mnie że zaczynając od eLki a kończąc na doświadczonych użytkownikach typu Matz32 przyjmuje i akceptuje zapowiedzi w stylu:

"Chciałbym wysłać na RS pociąg 1313. Czy jest wolny?"
"Wielichowo mam do ciebie pociąg 1250 na SJ. Można wysyłać?"
"Przemęt czy szlak Pb dla 330330 jest wolny?"
Tytuł: Odp: Sajgon na stacjach
Wiadomość wysłana przez: Trepan w 17 Kwiecień 2018, 05:12:43
Cytat: _l0stfake7
[...]są one co najmniej krzywdzące w stosunku do wielu osób, które poświęcają codziennie na ten projekt swój prywatny, wolny czas

No tak, tylko osoby z kolorkiem poświęcają czas. Budowanie scenerii nikogo chyba nie obchodzi, ze ticket wisi od 8mego kwietnia. Pójdzie do kosza bo nie spełni wymogów? Oj tam, przecież to tylko kilka(naście godzin) wysiłku i pracy. Takie właśnie jest podejście. Mentalność Kalego, mój czas, cenny czas. Czas użytkownika, kogo to obchodzi. Tak samo z regulaminem, jest tak skonstruowany, że możecie sobie zrobić co uznacie bez tłumaczenia się, równie dobrze mogę dostać bana za na nick kończący się na literę "n". Bo tak. Wielka łaska bo wrzuciłeś screena. Ostatnie wydarzenia, które skłoniły mnie do napisania tego tematu to kilku dobrych dyżurnych klnących na sytuację, usiłujących zapobiegać kolizjom w sytuacji trudnej i prowadzić chociaż w miarę prawidłowo w sytuacji gdy pełen słabych ogniw system pękł. Ale to można pominąć, w końcu użytkownik to nikt ważny.
Tytuł: Odp: Sajgon na stacjach
Wiadomość wysłana przez: Kacper9 w 17 Kwiecień 2018, 06:56:46
Wojtas na Wrocławiu tak można, bo tam stoi biało czerwony słupek, ale do tiaska nie na Białobrzegu. Nie masz zgody - skład stoi w stacji. Jest na sieci wiele długich szlaków i nikt nie wysyła z informacją : Mechaniku poczekajcie w km 234 na zwolnienie szlaku, bo by z roboty na bruk z kopem wyleciał. Idiotyzmem jest dopuszczenie RAŻĄCEGO błędu w SCS'ach polegającego na umożliwieniu INGERENCJI w pracę SAMOCZYNNEJ blokady liniowej przez Dyżurnego Ruchu. W mojej opinii wszystkie scenerie z tym błędem powinny do czasu jego naprawienia wylecieć z SWDR, a teraz cytat z dokumetacji:
Cytuj
Nie należy konfigurować obiektów w sposób prowadzący do wyświetlania sygnałów zezwalających na jazdę pociągową niezgodnie ze stanem drogi przebiegu lub bez uzależnienia od stanu (np. wyświetlanie sygnału zezwalającego informującego o sygnale zezwalającym na następnym semaforze, który umieszczony jest w innym okręgu sterowania, mimo braku ich faktycznego powiązania, zmiana kierunku sbl na połówce szlaku stycznego mimo braku powiązania z urządzeniami blokady na drugiej połówce szlaku itp.). [\quote]
Tytuł: Odp: Sajgon na stacjach
Wiadomość wysłana przez: stasiu29011 w 17 Kwiecień 2018, 07:19:55
@Wojtas
Dalej fantazjujesz?
Przestań pleść te bajki o złym zapowiadaniu. Napisz skargę, zamiast spamić w każdym wątku.
Tytuł: Odp: Sajgon na stacjach
Wiadomość wysłana przez: hulek w 17 Kwiecień 2018, 11:22:12
W starym swdr byl radiotelefon. Tam byly gotowe formulki zapowiedzi pociagow. Jak chcecie cos wiecej na ten temat to zapraszam tutaj:

http://td2.info.pl/index.php/topic,3240.msg39975.html#new