Autor Wątek: Idea/Pomysł: Klient Train Driver 2 dla MacOS i Linuksów  (Przeczytany 687 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline mentorious

  • Artist
  • Developer
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 184
  • Siła reputacji: 217
  • mentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezes
  • Distance Travelled: 2422km
  • Trains Routed: 2006
Klient Train Driver 2 dla MacOS i Linuksów
« dnia: 23 Lipiec 2016, 17:45:38 »
Czy osoby decyzyjne rozwijające TD2 mrozważały już wydanie wersji na "alternatywne" systemy operacyjne bądź mają taki zamiar? Przeportowywanie całości byłoby może i stratą czasu z uwagi na niską liczbę użytkowników,  jednakże z racji, że gra powstaje przy pomocy Unity Engine, przygotowanie takiej wersji nie powinno stanowić dużego problemu. Oczywiście nie wiem jakie technologie tutaj użyto i czy wszystkie owe komponenty są natywne z linuksami i jabłkami, aczkolwiek jeśli są - wypadałoby wziąć pod uwagę stworzenie oficjalnego klienta także dla dystrybucji linuksowych i Mac OS, bo niewielkim nakładem pracy zwiększylibyście zasięg gry i ułatwilibyście życie wielu dotychczasowym graczom, chociażby mi.  ;D

Szkoda, że nie da założyć się ankiety, stąd prośba do czytających - wyraźcie swoje zdanie na ten temat. Zaś twórców prosiłbym o uzasadnienie decyzji.

Offline Misiek5

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 359
  • Siła reputacji: 20
  • Misiek5 dróżnik przejazdowyMisiek5 dróżnik przejazdowyMisiek5 dróżnik przejazdowyMisiek5 dróżnik przejazdowy
  • Młody programista z 5-letnim doświadczeniem
  • Distance Travelled: 3197km
  • Trains Routed: 1473
Re: Klient Train Driver 2 dla MacOS i Linuksów
« Odpowiedź #1 dnia: 23 Lipiec 2016, 17:48:41 »
Ja osobiście uważam, że wydanie tego na Linuksa byłoby bardzo dobrym pomysłem. Niestety trzeba by było wgrywać osobno wersje dla Windowsa i Linuksa, a z tego co wiem, to Marcin ma bardzo słaby internet.

Offline greg86

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 1013
  • Siła reputacji: 69
  • greg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezes
  • SJZ
  • Distance Travelled: 2196km
  • Trains Routed: 297
Re: Klient Train Driver 2 dla MacOS i Linuksów
« Odpowiedź #2 dnia: 23 Lipiec 2016, 18:30:06 »
Któryś temat już opiewał na wersje dla różnych platform i systemów. I o ile mnie pamięć do treści nie myli, jest to w planach na kiedyś.
W związku z absurdalnym pkt.3.4.regulaminu TS uniemożliwiającemu mi rozgrywkę na nastawni dalsze rozwijanie scenerii przeze mnie zostało wstrzymane do odwołania (absurdalnego punktu regulaminu).

Offline WindowsKillerPL

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 100
  • Siła reputacji: 19
  • WindowsKillerPL zwrotniczyWindowsKillerPL zwrotniczyWindowsKillerPL zwrotniczy
  • Neko-chan z Shinkansena 500
    • Nekosoft
  • Distance Travelled: 670km
  • Trains Routed: 185
Re: Klient Train Driver 2 dla MacOS i Linuksów
« Odpowiedź #3 dnia: 24 Lipiec 2016, 22:57:23 »
Chyba to dobry pomysł, bo korzystanie z Wine/Virtualbox lub innych emulatorów czy maszyn wirtualnych jest uciążliwe - na pewno bardzo odbija się na wydajności. A na multiboot nie każdy może sobie pozwolić, szczególnie użytkownicy jabłuszek.
Pragotron - v. 0.1.2.59 - w nowej wersji będą gongi i nowe rodzaje pociągów. Generator komend do tablic TD2 też się tworzy.
Magnolia - część dodana, ale będzie jeszcze kolejna. Do tego rozkopać to, co z Grabu zostało i zrobić (prawie) od nowa, zapytać o ilość błędów... jest co robić, nie ma kiedy.

Offline PabloKrk

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 86
  • Siła reputacji: 13
  • PabloKrk dróżnik obchodowyPabloKrk dróżnik obchodowy
  • Distance Travelled: 1907km
  • Trains Routed: 718
Re: Klient Train Driver 2 dla MacOS i Linuksów
« Odpowiedź #4 dnia: 25 Lipiec 2016, 10:18:34 »
Szkoda, że nie da założyć się ankiety, stąd prośba do czytających - wyraźcie swoje zdanie na ten temat. Zaś twórców prosiłbym o uzasadnienie decyzji.
Serio serio? Jest taka opcja "Nowa ankieta" obok opcji nowego wątku, wcisnąłem ją i wsio się da zrobić, no chyba że miałeś problem z wysłaniem postu.

Co do pomysłu sądzę że w porządku, pytanie czy jest to na ten moment opłacalne - chodzi właśnie o to czy była by przy tym przerzucie na inny system kupa roboty i czy warto to robić dla niszowej grupy osób, patrząc jeszcze na stan symka w obecnej rozwojowej chwili.

Offline piter

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 19
  • Siła reputacji: 1
  • piter pracownik torowy
  • Distance Travelled: 1556km
  • Trains Routed: 225
Re: Klient Train Driver 2 dla MacOS i Linuksów
« Odpowiedź #5 dnia: 21 Sierpień 2016, 11:08:41 »
Pozwolę sobie odkopać temat żeby nie zakładać nowego mianowicie czy ktoś z  z was grając w TD2 przez WIne  doświadczył sytuacji niewidzialnych liter?Bo u mnie na Linuxie wszystko śmiga oprócz problemu  niewidzialnych liter na spawnpointach,podczas wpisywania numeru pociągu itp.

Offline matommy

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 14
  • Siła reputacji: 25
  • matommy nastawniczymatommy nastawniczymatommy nastawniczymatommy nastawniczymatommy nastawniczy
  • Distance Travelled: 195km
  • Trains Routed: 333
Re: Klient Train Driver 2 dla MacOS i Linuksów
« Odpowiedź #6 dnia: 04 Wrzesień 2016, 16:24:56 »
Zgadzam się z przedmówcami, należy utworzyć wersję dla MacOs i Linuksów, mój koleg chciałby grać ale ma właśnie Mac.  :)

Offline mentorious

  • Artist
  • Developer
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 184
  • Siła reputacji: 217
  • mentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezes
  • Distance Travelled: 2422km
  • Trains Routed: 2006
Re: Klient Train Driver 2 dla MacOS i Linuksów
« Odpowiedź #7 dnia: 05 Wrzesień 2016, 15:52:15 »
Pozwolę sobie odkopać temat żeby nie zakładać nowego mianowicie czy ktoś z  z was grając w TD2 przez WIne  doświadczył sytuacji niewidzialnych liter?Bo u mnie na Linuxie wszystko śmiga oprócz problemu  niewidzialnych liter na spawnpointach,podczas wpisywania numeru pociągu itp.

U mnie na wine jest to samo  ;) czcionki wszystkie zainstalowane.

Online niemiec

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 31
  • Siła reputacji: 55
  • niemiec dyrektorniemiec dyrektorniemiec dyrektorniemiec dyrektorniemiec dyrektorniemiec dyrektorniemiec dyrektorniemiec dyrektorniemiec dyrektorniemiec dyrektorniemiec dyrektor
  • Distance Travelled: 4791km
  • Trains Routed: 370
Odp: Klient Train Driver 2 dla MacOS i Linuksów
« Odpowiedź #8 dnia: 07 Lipiec 2017, 17:50:32 »
Jakieś protipy przed pierwszym uruchomieniem przez Wine?

Linux Mint 18.2
Wine 1.6.2

Log w załączniku.

Offline mentorious

  • Artist
  • Developer
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 184
  • Siła reputacji: 217
  • mentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezes
  • Distance Travelled: 2422km
  • Trains Routed: 2006
Odp: Klient Train Driver 2 dla MacOS i Linuksów
« Odpowiedź #9 dnia: 07 Lipiec 2017, 17:58:26 »
Wez te wine zaktualizuj  bo to dramat jest.. stabilne repo w wiekszosci maja juz 1.8.6, a stagging stoi na 2.2.* :P  Poza tym, instalowales przez winetricks directx9? ewentualnie mozna by sie pokusic o instalacje directx10, jaka to karta i sterownik jest?

podaj
lspci -nnk | grep -i vga -A3
Oprocz tego, jaka ustawiona wersja Windows, zmieniales cos w winecfg?

Online niemiec

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 31
  • Siła reputacji: 55
  • niemiec dyrektorniemiec dyrektorniemiec dyrektorniemiec dyrektorniemiec dyrektorniemiec dyrektorniemiec dyrektorniemiec dyrektorniemiec dyrektorniemiec dyrektorniemiec dyrektor
  • Distance Travelled: 4791km
  • Trains Routed: 370
Odp: Klient Train Driver 2 dla MacOS i Linuksów
« Odpowiedź #10 dnia: 07 Lipiec 2017, 18:35:59 »
Ach... Stare repo miałem. Po aktualizacji ruszyło, ale zawiesza cały system na ekranie z "Pukeko"
00:02.0 VGA compatible controller [0300]: Intel Corporation 4th Gen Core Processor Integrated Graphics Controller [8086:0416] (rev 06)
Subsystem: Acer Incorporated [ALI] 4th Gen Core Processor Integrated Graphics Controller [1025:0920]
Kernel driver in use: i915
Kernel modules: i915
Mam hybrydową grafikę - Intel 4610 + Nvidia GF840M. W "dodatkowych sterownikach" karta Intela jest wyłączona. Przez Winetricks zainstalowałem DirectX 10.

Offline mentorious

  • Artist
  • Developer
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 184
  • Siła reputacji: 217
  • mentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezes
  • Distance Travelled: 2422km
  • Trains Routed: 2006
Odp: Klient Train Driver 2 dla MacOS i Linuksów
« Odpowiedź #11 dnia: 07 Lipiec 2017, 19:47:36 »
I tu jest pies pogrzebany. i915 to sterownik odpowiedzialny za integre. Twoj Mint korzysta tylko z zintegrowanej grafiki z tego co widze, musisz przelaczyc sie na dedykowana karte. Inne gry czy test akceleracji 3D dziala? Sterowniki Nvidii instalowales? Nie mialem nigdy doczynienia na linuksie z przelaczaniem kart, bo mialem set z ATI i Intelem, ale z tego co pamietam istnialo kiedys Bumbleebe i jakies inne dedykowane temu aplikacje. Tak czy siak, po tym powinno dzialac.

Gra nawet na Windows nie uruchomilaby sie na integrze albo trwaloby to wieki, te 1GB VRAM z dedyka jednak musi byc niezaleznie od systemu.  :P
« Ostatnia zmiana: 07 Lipiec 2017, 19:49:32 wysłana przez mentorious »