Autor Wątek: Info: Generator "masowych" wpisów do obiektów w danym obszarze  (Przeczytany 3389 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline jakubg1

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 1170
  • Siła reputacji: 9
  • jakubg1 pracownik torowy
  • Jestem na diecie... ...postowej.
  • Distance Travelled: 1341km
  • Trains Routed: 340
Generator "masowych" wpisów do obiektów w danym obszarze
« dnia: 06 Wrzesień 2016, 18:31:18 »
Witam.
Dzisiaj przedstawiam wam kolejny generator, tym razem generator wpisów który w obszarze od jednego punktu do drugiego rozmieści losowo lub w określonym porządku obiekty.
Instrukcja:
1. Wpisujemy X, Y i Z dwóch wierzchołków. Mogą one być ujemne.
UWAGA! W płaskim (ale pochyłym) terenie aplikacja jest bezużyteczna, gdyż różne wartości Y spowodują, że wyjdzie sześcian.
WAŻNA UWAGA! X, Y i Z pierwszego wierzchołka muszą mieć mniejszą (lub równą) wartość niż drugiego! W przeciwnym razie wpisy zostaną źle wygenerowane!
2. (Punkt ten możemy pominąć) Wpisujemy obroty maksymalne i minimalne względem osi X, Y oraz Z. Obrót względem osi Y jest tym najbardziej "pospolitym". W celu uzyskania pełnej gamy obrotu w minimalnej wartości wpisujemy 0, a w maksymalnej 359 (ponieważ 360 = 0). W celu uzyskania np. przewróconych drzew dajemy w obrocie np: X min 70, X max 90, Y min 0, Y max 359, Z min 70, Z max 90.
WAŻNA UWAGA! Minimalne wartości obrotu muszą mieć mniejszą (lub równą) wartość niż maksymalne! W przeciwnym razie wpisy zostaną źle wygenerowane!
3. Jeżeli obiekty mają być porozrzucane losowo na danym obszarze, zostawiamy ptaszek "niezaptaszony". Jeżeli obiekty mają być położone równomiernie, "zaptaszamy" odpowiedni ptaszek.
4. Jeżeli wybierzemy tryb "rozrzucone" należy podać ilość obiektów które mają być wygenerowane.
5. Jeżeli wybierzemy tryb "równomiernie ułożone" należy podać odstęp między obiektami wzdłuż 3 osi.
6. Musimy podać nazwy obiektów DOKŁADNIE TAKIE jak w edytorze. W przypadku wpisania więcej niż jednej nazwy obiektu każdy wygenerowany obiekt będzie miał wylosowany "byt". Przykład:
Załóżmy że mamy obiekty "plot" i "zniszczony_plot". Wpisujemy dane i wpisujemy w ramkę nazwy obiektów:
plot
zniszczony_plot
Wygenerowany zostanie płot składający się w połowie z segmentów "ocalałych" i w połowie z segmentów zniszczonych.
7. Klikamy przycisk "Generuj". Po dotarciu paska do końca (ostrzeżenie - generowanie może potrwać nawet kilkanaście minut chyba że zaptaszymy opcję "Zapisz do gen.txt w folderze programu") kod jest gotowy do skopiowania do projektu.

Changelog:
Wersja 1.0.0 r0 434kB:
r0: Pierwsza wydana wersja
Wersja 1.0.1 r1 434kB:
r1: Naprawiono błąd związany z brakiem nazw obiektów
Wersja 1.0.2 r4 444kB:
r2: Teraz dokładność wynosi 0.01 zamiast 1 m
r3: Dodano możliwość zapisu jako plik tekstowy (szybkość działania zwiększona do ok. 100 wpisów na sekundę)
r4: Już nie generuje się plik "abc.abc" (to znaczy generuje się, ale jest po użyciu kasowany)
Wersja 1.0.3 r5 444kB:
r5: Usunięto problem polegający na nie czyszczeniu się "cache" obiektów
Wersja 1.0.4 r6 444kB:
r6: Naprawiono błąd dotyczący nie generowania się pliku tekstowego
Wersja 1.0.5 r7 444kB:
r7: Naprawiono błąd związany z zakresem generowania liczb
Wersja 1.0.6 r8 444kB:
r8: Dodano możliwość skopiowania kodu (sposób analogiczny do generatora semaforów)

Pomysł programu zawdzięczam shafterowi, a ja zrealizowałem go w około dwie godziny (+ przerwa na obiad). Serdeczne dzięki!
Cześć

Wpadłem dzisiaj na taki pomysł, a tobie b.dobrze wychodzą takie programiki.

Gdyby napisać taki generator, który na ustalonym kwadracie terenu zrobiłby np. 100-200-1000 wpisów drzewek/trawy/obiektu.

Wtedy wystarczyło by podać ostatnie id z pliku .sc i można by łatwo komibnować zalesenie i zatrawienie.

Daj znać co myślisz.


Screen interfejsu i sam program w załączniku.

PS. Wiem, że ikona jest paskudna ale nie miałem pomysłu na coś lepszego.
Pozdrawiam i życzę miłego dnia :)
PS2. Program po każdym użyciu tworzy w dysku C:\ plik "abc.abc" ze względów technicznych - wystarczy go usunąć.
« Ostatnia zmiana: 28 Październik 2016, 15:19:08 wysłana przez jakubg1 »

http://img.uetam.pl/image/tHwn
Koniec z TD2 na zawsze. Zbyt słaby komputer, a w związku z nowymi wymogami procesor ucierpiałby 1000razy bardziej

Offline shafter

  • Tester
  • Developer
  • Tester
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 423
  • Siła reputacji: 190
  • shafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezes
  • Distance Travelled: 5327km
  • Trains Routed: 1498
Re: Generator "masowych" wpisów do obiektów w danym obszarze
« Odpowiedź #1 dnia: 06 Wrzesień 2016, 19:08:48 »
Coś mi nie działa Rolnik, czy wpisuje w okienku na dole czy z boku coś do powielenia, to wpisy generują się puste ??

Offline jakubg1

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 1170
  • Siła reputacji: 9
  • jakubg1 pracownik torowy
  • Jestem na diecie... ...postowej.
  • Distance Travelled: 1341km
  • Trains Routed: 340
Re: Generator "masowych" wpisów do obiektów w danym obszarze
« Odpowiedź #2 dnia: 06 Wrzesień 2016, 19:17:15 »
To dlatego że plik do którego zapisywał się ten "abc.abc" posiadał nazwę użytkownika systemu inną dla każdego komputera. Już wrzucam poprawkę - teraz plik zapisuje się bezpośrednio w C.

http://img.uetam.pl/image/tHwn
Koniec z TD2 na zawsze. Zbyt słaby komputer, a w związku z nowymi wymogami procesor ucierpiałby 1000razy bardziej

Offline shafter

  • Tester
  • Developer
  • Tester
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 423
  • Siła reputacji: 190
  • shafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezes
  • Distance Travelled: 5327km
  • Trains Routed: 1498
Re: Generator "masowych" wpisów do obiektów w danym obszarze
« Odpowiedź #3 dnia: 06 Wrzesień 2016, 19:52:07 »
To działa !!!

Kwestia dobrania sobie tylko odpowiednich parametrów i kombinacji "nasadzeń" :)

1. Dodałbym przycisk "kopiuj" gotowe wpisy do schowka, bo teraz trzeba jechać shift+pgdown
2. Nie da się jakoś przyspieszyć generacji ?? Strasznie słabo idzie, chyba przez to games factory



Offline jakubg1

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 1170
  • Siła reputacji: 9
  • jakubg1 pracownik torowy
  • Jestem na diecie... ...postowej.
  • Distance Travelled: 1341km
  • Trains Routed: 340
Re: Generator "masowych" wpisów do obiektów w danym obszarze
« Odpowiedź #4 dnia: 06 Wrzesień 2016, 20:04:59 »
1. Dodałbym przycisk "kopiuj" gotowe wpisy do schowka, bo teraz trzeba jechać shift+pgdown
Ustaw kursor w polu tekstowym i wciśnij Ctrl+A

2. Nie da się jakoś przyspieszyć generacji ?? Strasznie słabo idzie, chyba przez to games factory
Niestety, jedyny sposób na przyspieszenie generacji to zapisywanie bezpośrednio do jakiegoś pliku tekstowego.

http://img.uetam.pl/image/tHwn
Koniec z TD2 na zawsze. Zbyt słaby komputer, a w związku z nowymi wymogami procesor ucierpiałby 1000razy bardziej

Offline shafter

  • Tester
  • Developer
  • Tester
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 423
  • Siła reputacji: 190
  • shafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezes
  • Distance Travelled: 5327km
  • Trains Routed: 1498
Re: Generator "masowych" wpisów do obiektów w danym obszarze
« Odpowiedź #5 dnia: 06 Wrzesień 2016, 20:07:31 »
No właśnie przez Ctrl-A jakoś mi nie chciało kopiować.
Teraz nie będzie już wymówek dla "pustyń".

Offline kam55

  • Global Moderator
  • Pioneer
  • *
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 298
  • Siła reputacji: 118
  • kam55 prezeskam55 prezeskam55 prezeskam55 prezeskam55 prezeskam55 prezeskam55 prezeskam55 prezeskam55 prezeskam55 prezeskam55 prezeskam55 prezes
  • Organizator sesji
  • Distance Travelled: 3231km
  • Trains Routed: 1775
Re: Generator "masowych" wpisów do obiektów w danym obszarze
« Odpowiedź #6 dnia: 06 Wrzesień 2016, 21:22:41 »
Przecież jest w edytorze opcja grupuj i kopiuj.
--->>> TARNÓW<<<--- Sceneria Prywatna

Offline mistersix

  • Artist
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 250
  • Siła reputacji: 25
  • mistersix nastawniczymistersix nastawniczymistersix nastawniczymistersix nastawniczymistersix nastawniczy
  • Czary-mary chleb i tost nie rób wstydu usuń post
  • Distance Travelled: 1744km
Re: Generator "masowych" wpisów do obiektów w danym obszarze
« Odpowiedź #7 dnia: 06 Wrzesień 2016, 21:28:58 »
Gdzie jest taka opcja? Przydałaby mi się
Stacja Białobrzeg-100%

Offline UAZownik

  • Global Moderator
  • Pioneer
  • *
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 412
  • Siła reputacji: 149
  • UAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezes
  • Dobry, sceneria do kontroli!
  • Distance Travelled: 2237km
  • Trains Routed: 1003
Re: Generator "masowych" wpisów do obiektów w danym obszarze
« Odpowiedź #8 dnia: 06 Wrzesień 2016, 22:01:19 »
Odpalam aplikację, wprowadzam dane, wszystko pięknie, ładnie, już się człowiek cieszy, a tu apka mieli jakieś dobre 10 minut i nie zamierza przestać. Byłoby wszystko ok, ale czasochłonność tego procesu naprawdę mocno obniża wygodę korzystania z programu, niestety. Chyba, że autor na czas generowania przewidział przerwę na kawę/herbatę/ciepłe mleko ;)

Zapisywanie do pliku tekstowego, jeżeli miałoby to skrócić czas działania, wysoce pożądane. Skopiować sobie ręcznie nawet te kilkaset linijek nie jest problemem.
„Każdy pracownik kolejowy, którego czynności związane są z ruchem pociągów i wykonywaniem manewrów, powinien znać szczegółowo
»Instrukcję o sygnalizacji«."

Automatyk, z zawodu, drogowiec i ruchowiec z zamiłowania.

Offline jakubg1

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 1170
  • Siła reputacji: 9
  • jakubg1 pracownik torowy
  • Jestem na diecie... ...postowej.
  • Distance Travelled: 1341km
  • Trains Routed: 340
Re: Generator "masowych" wpisów do obiektów w danym obszarze
« Odpowiedź #9 dnia: 07 Wrzesień 2016, 17:08:16 »
Wersja 1.0.2 wydana:
Teraz dokładność wynosi 0.01 zamiast 1 m (zwiększona stukrotnie).
Dodano możliwość zapisu jako plik tekstowy (działanie szybsze, ok. 100 wpisów na sekundę).
Już nie generuje się plik "abc.abc" (to znaczy generuje się, ale jest po użyciu kasowany).

http://img.uetam.pl/image/tHwn
Koniec z TD2 na zawsze. Zbyt słaby komputer, a w związku z nowymi wymogami procesor ucierpiałby 1000razy bardziej

Offline gravition

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 211
  • Siła reputacji: 40
  • gravition starszy dyżurny ruchugravition starszy dyżurny ruchugravition starszy dyżurny ruchugravition starszy dyżurny ruchugravition starszy dyżurny ruchugravition starszy dyżurny ruchugravition starszy dyżurny ruchugravition starszy dyżurny ruchu
  • Distance Travelled: 3401km
  • Trains Routed: 363
Re: Generator "masowych" wpisów do obiektów w danym obszarze
« Odpowiedź #10 dnia: 08 Wrzesień 2016, 07:53:22 »
po wygenerowaniu testowego obiektu wpisałem inną nazwę i teraz generuje dla dwóch obiektów zamiast dla jednego
KW Poznań

Offline shafter

  • Tester
  • Developer
  • Tester
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 423
  • Siła reputacji: 190
  • shafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezes
  • Distance Travelled: 5327km
  • Trains Routed: 1498
Re: Generator "masowych" wpisów do obiektów w danym obszarze
« Odpowiedź #11 dnia: 08 Wrzesień 2016, 09:05:43 »
po wygenerowaniu testowego obiektu wpisałem inną nazwę i teraz generuje dla dwóch obiektów zamiast dla jednego

Tez tak mam, nie czysci sie "cache".

Offline jakubg1

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 1170
  • Siła reputacji: 9
  • jakubg1 pracownik torowy
  • Jestem na diecie... ...postowej.
  • Distance Travelled: 1341km
  • Trains Routed: 340
Re: Generator "masowych" wpisów do obiektów w danym obszarze
« Odpowiedź #12 dnia: 08 Wrzesień 2016, 15:29:17 »
po wygenerowaniu testowego obiektu wpisałem inną nazwę i teraz generuje dla dwóch obiektów zamiast dla jednego

Tez tak mam, nie czysci sie "cache".
Zgadza się, zapomniałem że wczytanie nie równa się nadpisanie, a że nie dałem resetu, po prostu generowane były wpisy z "historii" obiektów.

Jeżeli pojawi się w changelogu wzmianka o wersji 1.0.3 (a to stanie się zaraz) będzie można pobrać nową wersję.

Wersja została opublikowana.
« Ostatnia zmiana: 08 Wrzesień 2016, 15:32:21 wysłana przez jakubg1 »

http://img.uetam.pl/image/tHwn
Koniec z TD2 na zawsze. Zbyt słaby komputer, a w związku z nowymi wymogami procesor ucierpiałby 1000razy bardziej

Offline shafter

  • Tester
  • Developer
  • Tester
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 423
  • Siła reputacji: 190
  • shafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezes
  • Distance Travelled: 5327km
  • Trains Routed: 1498
Re: Generator "masowych" wpisów do obiektów w danym obszarze
« Odpowiedź #13 dnia: 11 Wrzesień 2016, 13:08:37 »
Z jakiegoś powodu nie zapisuje się plik gen.txt.
Odpalam Rolnika jako administrator z katalogu TD2.

Generacje trwa w tym trybie naprawde szybko - ale gdzie jest plik :)


Offline jakubg1

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 1170
  • Siła reputacji: 9
  • jakubg1 pracownik torowy
  • Jestem na diecie... ...postowej.
  • Distance Travelled: 1341km
  • Trains Routed: 340
Re: Generator "masowych" wpisów do obiektów w danym obszarze
« Odpowiedź #14 dnia: 11 Wrzesień 2016, 15:33:44 »
Też miałem z tym problem, myślałem że zaczęło działać a jednak...
Niestety, jedyny (chyba) sposób rozwiązania problemu to usunięcie kasowania pliku gen.txt. Wówczas trzeba będzie przestrzegać żelaznej zasady:
Cytuj
Usuń plik gen.txt przed następnym generowaniem!
Zaraz coś wykombinuję i wrzucę poprawkę.

http://img.uetam.pl/image/tHwn
Koniec z TD2 na zawsze. Zbyt słaby komputer, a w związku z nowymi wymogami procesor ucierpiałby 1000razy bardziej