Autor Wątek: Info: LCS Szymankowszczyznice V2  (Przeczytany 8803 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline shafter

  • Tester
  • Developer
  • Tester
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 361
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 189
  • shafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezes
  • Distance Travelled: 5198km
  • Trains Routed: 1496
LCS Szymankowszczyznice V2
« dnia: 27 Październik 2016, 18:07:57 »
Przedstawiam wam dzisiaj scenerię, która powstała jako LCS dla początkujących, "do nauki".
Jako niechciane dziecko prawie wylądowała na śmietniku ale udało się ja odratować i wyrosła na całkiem przyzwoitą mapkę :)

Dzięki czterotorowemu szlakowi wewnętrznemu z dwukierunkową, czterostawną blokąda liniową sceneria posiąda ogromną przepustowość i ruch na niej jest bardzo sprawny i płynny.
Oprócz tego mamy też takie smaczki:

- Rozjazdy na 60 w torach głownych stacji Sz
- Rozjazd łukowy na Elektrownii
- Przejazdy z SSP i ToP

Rodzaj scenerii: fikcyjna

Autorzy:
- układ torowy - @Jallah
- otoczene - @Rogonon
- pulpit SCS2- @Ulfrig
- znaczne poprawki i porządki - @Marcin_S (lista poniżej)

  • Powtarzacze w Szymankowszczyznicach i Hecznarowszczyznicach.
  • 9, a nie 10 odstępów SBL.
  • Rezonatory SHP na całej scenerii.
  • Dodanie przejazdu kat. A w Waszkowie, + TOP'y
  • Na kilku odciągach są wskaźniki We bezprądowe.
  • Poprawiono drogi hamowania.
  • Dodano dużo wskaźników W17
  • Stałe ograniczenie prędkości na LOL na łuku tuż za He do 100km/h
  • Poprawiono sieć trakcyjną, odciągi, poprawiono przy głowicach rozjazdowych, itd..
  • Dodano jeszcze więcej otoczenia
  • Poprawiono perony, infrastrukturę peronową na wszystkich stacjach i przystankach,
  • Skrócono perony do bardziej realnych standardów,
  • na SBL od strony He ostatni jest dodatkowo ze wskaźnikiem W20, przedostatni W19 (jeszcze nieuruchomione)

Stacje: Szymankowszczyznice, Hecznarowszczyznice;

Szlaki wewnętrzne:

He-Sz - Czterotorowy, zelektryfikowany, 4-stawna dwukierunkowa SBL, 160 km/h

Szlaki zewnętrzne:

Dwutorowe, zelektryfikowane, bez SBL
EVO 160km/h
RS 160km/h
WTF 120km/h
LOL 160km/h

Pojemność mapy:   30 składów

Spawny:   Elektrownia nie kolidująca z ruchem na torach głównych

Wykaz ostrzezen stałych:

- 120 km/h za stacją Hecznarowszyznice - cały szlak WTF
- 100 km/h łuk za stacją Hecznarowszyznice na szaku LOL

Screeny:

Update 08.04.2017:

@Marcin_S włozył ogromny nakład porządnej roboty.
Sceneria została uporządkowana i urealniona do przepisów PLK.

Proszę pobrać plik .SC i .SCS na nowo !
W przypadku zauważenia jakichś błedów proszę o kontakt.


Update 15.03.2017

- Poprawki SBL - odwracanie kierunków
- Wymiana semaforów wyjazdowych z Szy, He -> SBL na 5 komorowe

Proszę pobrać pliki .SCS i .SC na nowo !!

Update 10.03.2017

- update spawnów do wersji 091p2
- nowy spawn na He
- wymiana drzew z 3D blb_tree na zwykłe

Proszę pobrać plik .sc na nowo !


Update 5.03.2017

- Poprawka izolacji na szlaku LOL


Update 3.03.2017:

- Sceneria dostosowana do wersji 091p
- Max długość spawnu - 600m
- Usunięte NPC
- Sieć


Update 1.03.2017:

- Sceneria zostaje opublikowana
- Dostęp do scenerii na zasadzie czarnej listy
- Pulpit zgodny z SCS-2 @Ulfrig
- Izolacje  @Ulfrig
- Poprawka ustawienia semaforów SBL @Ulfrig

========================================================================================================================

Warunki dyżurowania na scenerii:

Warunki dyżurowania na scenerii:

- Minimum 100 odprawionych pociągów i nienaganna opinia jako dyżurny
- Brak ostrzeżeń w SWDR
- Monitor o rozdzielczości minimum 1366x768
- Nie musisz prosić o autoryzację
- Jeżeli narozrabiasz - trafiasz na czarną listę poniżej


Zakaz modyfikacji scenerii i pulpitu SCS bez konsultacji z autorami.
Proszę nie korzystać ze starych wersji .sc i .scs które były w paczkach. Jedyny download tutaj
Zakaz dodawania własnych numerów .sc do SWDR1 !



Czarna lista 

Cytuj
@Towarowypl

Możliwość edytowania czarnej listy mają wszyscy admini,dev + @Jallah, @Ulfrig

========================================================================================================================

« Ostatnia zmiana: 29 Czerwiec 2017, 22:52:52 wysłana przez Marcin S »

Offline Mechanik

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 2
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 14
  • Mechanik dróżnik obchodowyMechanik dróżnik obchodowy
  • Distance Travelled: 613km
  • Trains Routed: 548
Re: LCS Szymankowszczyznice
« Odpowiedź #1 dnia: 27 Październik 2016, 18:42:06 »
Fajna, tylko czemu ma takie długie nazwy dla stacji. Nie dość, że trudne w wymowie, to przy pisaniu można kręćka dostać.

Offline Jallah

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 96
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 24
  • Jallah dróżnik przejazdowyJallah dróżnik przejazdowyJallah dróżnik przejazdowyJallah dróżnik przejazdowy
  • Distance Travelled: 2887km
  • Trains Routed: 523
Re: LCS Szymankowszczyznice
« Odpowiedź #2 dnia: 27 Październik 2016, 18:43:21 »
Fajna, tylko czemu ma takie długie nazwy dla stacji. Nie dość, że trudne w wymowie, to przy pisaniu można kręćka dostać.
Sceneria musi się jakoś wyróżniać  ;D

Offline WindowsKillerPL

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 78
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 19
  • WindowsKillerPL zwrotniczyWindowsKillerPL zwrotniczyWindowsKillerPL zwrotniczy
  • Neko-chan
    • Nekosoft
  • Distance Travelled: 596km
  • Trains Routed: 185
Re: LCS Szymankowszczyznice
« Odpowiedź #3 dnia: 27 Październik 2016, 18:44:48 »
Fajna, tylko czemu ma takie długie nazwy dla stacji. Nie dość, że trudne w wymowie, to przy pisaniu można kręćka dostać.
Sceneria zbyt łatwa w obsłudze na prostą nazwę :P
Pragotron - v. 0.1.2.55
Magnolia - jednak dodaję kolejną część by mieć więcej zabawy. Teraz trzeba zrobić tak, by nie przypominała Grabu i dać do sprawdzenia, może będzie też ładna lista błędów do poprawy. I potem dorobić otoczenie.
Korzysta ktoś z bbs-ów?

Offline Paweł

  • Developer
  • Pioneer
  • *
  • Special Guest
  • Wiadomości: 59
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 7
  • Paweł pracownik torowy
  • Distance Travelled: 2km
  • Trains Routed: 3
Re: LCS Szymankowszczyznice
« Odpowiedź #4 dnia: 28 Październik 2016, 15:26:37 »
Kilka uwag.

Stacje:

1. Skoro w "Szy" jest bocznica elektrowni, to przydały by się tory przyjazdowo-odjazdowe dla pociągów towarowych, jak w "He" - przy dużym ruchu i manewrach z/na bocznicę, albo jeszcze lepiej przy zmianie czoła na torach głównych zasadniczych (na bocznicy jest to niemożliwe) stacja szybko się zatka.

(edycja) 2. Przy czterech torach na szlaku semafory odstępowe i wjazdowe dla wewnętrznych torów powinny być ustawione po prawej stronie toru.

Pulpit:

1. Wstawianie żółtych nazw szlaków i innych opisów. Opisy "statuspost" w kolorze żółtym zarezerwowane są dla nazw posterunków, w przyszłości planuję dodać dla nich menu poleceń dla stacji (niezależne sterowanie NN, grupowe Stój). Będzie się otwierać dla każdego żółtego opisu. W tym przypadku można by dać dwa takie opisy - jeden dla "Szy", drugi dla "He" (ze skrótami w nawiasach, takimi jak prefiksy nazw urządzeń).

2. Przy czterech torach strzałki blokad umieszczone poza układem torowym zmniejszają czytelność. Tu jest dość miejsca, żeby je umieścić w osi torów, przed symbolami semaforów wjazdowych. Aby numer pociągu nie wyświetlał się pod strzałką, te odstępy można zrobić jako złożone z dwóch kawałków torów.

3. Mała długość torów stacyjnych. Po wprowadzeniu dłuższego numeru pociągu zajętości prawie nie widać.

4. Brakuje oznaczeń odstępów (odcinków torowych). Rzadko używane, ale czasem przydatne - np. można z nich w przybliżeniu określić kilometr w którym stoi pociąg. Albo na którym odcinku wystąpiła usterka, kiedy ktoś będzie chciał wysłać drezynę awaryjną z monterem ;)

5. Dziwnie ponumerowane tory stacyjne i tory bocznicy. Na jednej stacji w jeden sposób, a na drugiej na odwrót. Na bocznicy typowo stosuje się np. 101, 102...

6. Brak rezerw i bałagan w numeracji zwrotnic i Tm (po ewentualnym dodaniu torów w "Szy" będzie jeszcze większy). W "He" Tm kontynuują numerację z "Szy", a zwrotnice ponumerowane niezależnie. Dziwny sposób oznaczeń semaforów.

7. Skoro zaznaczone są przystanki, to dodałbym również ich nazwy.

8. Z jakiegoś istotnego powodu przejścia "Szy" 4/6, 17/18/19/20, "He" 21/22 zostały narysowane inaczej niż reszta? Lepiej by wyglądały ujednolicone.

9. Symbole zwrotnic "Szy" 26 i 27 lepiej będą wyglądać z kawałkiem toru między nimi.
« Ostatnia zmiana: 28 Październik 2016, 18:33:20 wysłana przez Paweł »

Offline Jallah

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 96
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 24
  • Jallah dróżnik przejazdowyJallah dróżnik przejazdowyJallah dróżnik przejazdowyJallah dróżnik przejazdowy
  • Distance Travelled: 2887km
  • Trains Routed: 523
Re: LCS Szymankowszczyznice
« Odpowiedź #5 dnia: 29 Październik 2016, 11:33:00 »
1. Skoro w "Szy" jest bocznica elektrowni, to przydały by się tory przyjazdowo-odjazdowe dla pociągów towarowych, jak w "He" - przy dużym ruchu i manewrach z/na bocznicę, albo jeszcze lepiej przy zmianie czoła na torach głównych zasadniczych (na bocznicy jest to niemożliwe) stacja szybko się zatka.
Coś takiego istnieje w LCS Dziwnowice, Jednak nigdy od czasu powstania (Kwiecień), nie zostało to użyte ani razu, dlatego stwierdziłem że to jest zbędne.
(edycja) 2. Przy czterech torach na szlaku semafory odstępowe i wjazdowe dla wewnętrznych torów powinny być ustawione po prawej stronie toru.
Nie wiem czy nowi autorzy (Shafter oraz Rogomon) to zmienili, jednak podczas budowania scenerii miały to być 2 szlaki dwutorowe. Dlatego semafory są jak są.


Offline Paweł

  • Developer
  • Pioneer
  • *
  • Special Guest
  • Wiadomości: 59
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 7
  • Paweł pracownik torowy
  • Distance Travelled: 2km
  • Trains Routed: 3
Re: LCS Szymankowszczyznice
« Odpowiedź #6 dnia: 29 Październik 2016, 12:51:00 »
Coś takiego istnieje w LCS Dziwnowice, Jednak nigdy od czasu powstania (Kwiecień), nie zostało to użyte ani razu, dlatego stwierdziłem że to jest zbędne.

Nie wiem do końca, o które tory w tamtej scenerii Ci chodzi, ale z tego co widzę - o ile screen pulpitu z maja jest aktualny - to sceneria ta raczej nie jest wzorem do naśladowania (same wąskie gardła :) ). Może ruch w TD2 nie jest jednak taki duży jak w rzeczywistych szczytach na dużych węzłach.

Myślę że lepiej opierać się na przykładach rzeczywistych rozwiązań, a nie rozwiązaniach/doświadczeniach z symulatora. Nie przypominam sobie przykładu EC, której bocznica odgałęzia się z torów głównych zasadniczych, bez żadnego dodatkowego toru ani punktu zdawczo-odbiorczego.

Nie wiem czy nowi autorzy (Shafter oraz Rogomon) to zmienili, jednak podczas budowania scenerii miały to być 2 szlaki dwutorowe. Dlatego semafory są jak są.

Nie ma znaczenia, czy to dwa szlaki dwutorowe, czy np. jeden dwutorowy i dwa jednotorowe (kwestia dyskusyjna czy jest coś takiego jak "szlak czterotorowy") - zasada ustawiania semaforów będzie taka sama.

Offline Jallah

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 96
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 24
  • Jallah dróżnik przejazdowyJallah dróżnik przejazdowyJallah dróżnik przejazdowyJallah dróżnik przejazdowy
  • Distance Travelled: 2887km
  • Trains Routed: 523
Re: LCS Szymankowszczyznice
« Odpowiedź #7 dnia: 29 Październik 2016, 23:13:19 »
Nie ma znaczenia, czy to dwa szlaki dwutorowe, czy np. jeden dwutorowy i dwa jednotorowe (kwestia dyskusyjna czy jest coś takiego jak "szlak czterotorowy") - zasada ustawiania semaforów będzie taka sama.
Jak dobrze pamiętam, na szlakach dwu torowych semafory mają być na zewnętrznej. Tak więc dlaczego tak nie powinno być na dwóch dwu torach obok siebie?

Wg. przepisów, nie ma czegoś takiego jak szlak trzytorowy, co dopiero czterotorowy, dlatego nazywam to jak nazywam.

Offline Paweł

  • Developer
  • Pioneer
  • *
  • Special Guest
  • Wiadomości: 59
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 7
  • Paweł pracownik torowy
  • Distance Travelled: 2km
  • Trains Routed: 3
Re: LCS Szymankowszczyznice
« Odpowiedź #8 dnia: 30 Październik 2016, 00:41:48 »
Jak dobrze pamiętam, na szlakach dwu torowych semafory mają być na zewnętrznej. Tak więc dlaczego tak nie powinno być na dwóch dwu torach obok siebie?

Określa to Ie-4 § 5, ust. 4 i 5.

Offline Magik

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 64
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 56
  • Magik dyrektorMagik dyrektorMagik dyrektorMagik dyrektorMagik dyrektorMagik dyrektorMagik dyrektorMagik dyrektorMagik dyrektorMagik dyrektorMagik dyrektor
  • Distance Travelled: 2155km
  • Trains Routed: 752
Re: LCS Szymankowszczyznice
« Odpowiedź #9 dnia: 30 Październik 2016, 12:13:38 »
Nie ma znaczenia, czy to dwa szlaki dwutorowe, czy np. jeden dwutorowy i dwa jednotorowe (kwestia dyskusyjna czy jest coś takiego jak "szlak czterotorowy") - zasada ustawiania semaforów będzie taka sama.
Jak dobrze pamiętam, na szlakach dwu torowych semafory mają być na zewnętrznej. Tak więc dlaczego tak nie powinno być na dwóch dwu torach obok siebie?

Wg. przepisów, nie ma czegoś takiego jak szlak trzytorowy, co dopiero czterotorowy, dlatego nazywam to jak nazywam.

są szlaki jednotorowe dwutorowe i wielotorowe :D
Pociągi mnie pociągają.    Kolej - moja praca, moja pasja.

Offline Kacper9

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 639
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 181
  • Kacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezes
  • Distance Travelled: 6962km
  • Trains Routed: 2828
Re: LCS Szymankowszczyznice
« Odpowiedź #10 dnia: 30 Październik 2016, 14:27:28 »
Są tylko jedno- i wielotorowe ;)
Tworze pulpity do stacji dobrze wykonanych. Nie polecam swoich pulpity. Wypadkowa TD2.

Offline Ensifer

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 86
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 144
  • Ensifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezes
  • Distance Travelled: 4693km
  • Trains Routed: 1768
Re: LCS Szymankowszczyznice
« Odpowiedź #11 dnia: 30 Październik 2016, 16:30:31 »
Ie-4 rozróżnia podział na szlaki jedno- dwu- i wielotorowe.

Offline Paweł

  • Developer
  • Pioneer
  • *
  • Special Guest
  • Wiadomości: 59
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 7
  • Paweł pracownik torowy
  • Distance Travelled: 2km
  • Trains Routed: 3
Re: LCS Szymankowszczyznice
« Odpowiedź #12 dnia: 30 Październik 2016, 20:54:43 »
Zgadza się, z drugiej strony jednak szlak według definicji (Ir-1) jest częścią linii kolejowej, a linie kolejowe są jedno- i dwutorowe. Określenie "szlak wielotorowy" stosowane jest de facto dla dwóch (lub więcej) szlaków biegnących obok siebie.

Offline skorakora

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 158
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 22
  • skorakora dróżnik przejazdowyskorakora dróżnik przejazdowyskorakora dróżnik przejazdowyskorakora dróżnik przejazdowy
  • Jak skończę robić pulpit to kontrolka się zapali.
    • nieudana strona...
  • Distance Travelled: 836km
  • Trains Routed: 282
Re: LCS Szymankowszczyznice
« Odpowiedź #13 dnia: 31 Październik 2016, 22:33:10 »
Jednak tochę mojego wkładu na screenach jest  ;D
Ciekawe czy dalej jest ten "sierściuch" na semaforze
Fizyka rigidbody - wstrzymany  Zgierz - 52% Łódź kaliska -12%    Łódź Widzew - 0%  Łódź Fabryczna - 3% Studzionki - 0% Projekt ŁKA 2.5%
Projekty idą... idą powoli ale idą (brak czasu)...

Online MaciejakS

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 109
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 32
  • MaciejakS dyżurny ruchuMaciejakS dyżurny ruchuMaciejakS dyżurny ruchuMaciejakS dyżurny ruchuMaciejakS dyżurny ruchuMaciejakS dyżurny ruchu
  • STACHU!!!! NIE MACIEK!!!!!!!!!
    • DinnerObrus
  • Distance Travelled: 3724km
  • Trains Routed: 126
Re: LCS Szymankowszczyznice
« Odpowiedź #14 dnia: 01 Listopad 2016, 12:57:19 »
Paweł, to mogą być dwie oddzielne trasy kolejowe, więc nie łączą się ze sobą. Jeden ma Wyjazd w inną, drugi w inną
LCS Ożarów Mazowiecki- budejta
Poszukuję wykonawcy układu torowego -> Wysoka Kamieńska (mam podkłady)