Autor Wątek: Info: LCS Szymankowszczyznice - wydzielone  (Przeczytany 75218 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline shafter

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Wiadomości: 546
  • Siła reputacji: 221
  • shafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezes
LCS Szymankowszczyznice - wydzielone
« dnia: 27 Października 2016, 18:07:57 »
Przedstawiam wam dzisiaj scenerię, która powstała jako LCS dla początkujących, "do nauki".
Jako niechciane dziecko prawie wylądowała na śmietniku ale udało się ja odratować i wyrosła na całkiem przyzwoitą mapkę :)

Dzięki czterotorowemu szlakowi wewnętrznemu z dwukierunkową, czterostawną blokąda liniową sceneria posiąda ogromną przepustowość i ruch na niej jest bardzo sprawny i płynny.
Oprócz tego mamy też takie smaczki:

- Rozjazdy na 60 w torach głownych stacji Sz
- Rozjazd łukowy na Elektrownii
- Przejazdy z SSP i ToP

Rodzaj scenerii: fikcyjna

Autorzy:
- układ torowy - @Jallah
- otoczene - @Rogonon
- pulpit SCS - @Ulfrig
- znaczne poprawki i porządki - @Marcin_S (lista poniżej)

Stacje: Szymankowszczyznice, Hecznarowszczyznice;

Szlaki wewnętrzne:

He-Sz - Czterotorowy, zelektryfikowany, 4-stawna dwukierunkowa SBL, 160 km/h

Szlaki zewnętrzne:

Dwutorowe, zelektryfikowane, bez SBL
EVO 160km/h
RS 160km/h
WTF 120km/h
LOL 160km/h

Pojemność mapy:   30 składów

Spawny:   Elektrownia nie kolidująca z ruchem na torach głównych

Wykaz ostrzezen stałych:

- 120 km/h za stacją Hecznarowszyznice - cały szlak WTF
- 100 km/h łuk za stacją Hecznarowszyznice na szaku LOL

Update:

@Marcin_S włozył ogromny nakład porządnej roboty.
Sceneria została uporządkowana i urealniona do przepisów PLK.

  • Powtarzacze w Szymankowszczyznicach i Hecznarowszczyznicach.
  • 9, a nie 10 odstępów SBL.
  • Rezonatory SHP na całej scenerii.
  • Dodanie przejazdu kat. A w Waszkowie, + TOP'y
  • Na kilku odciągach są wskaźniki We bezprądowe.
  • Poprawiono drogi hamowania.
  • Dodano dużo wskaźników W17
  • Stałe ograniczenie prędkości na LOL na łuku tuż za He do 100km/h
  • Poprawiono sieć trakcyjną, odciągi, poprawiono przy głowicach rozjazdowych, itd..
  • Dodano jeszcze więcej otoczenia
  • Poprawiono perony, infrastrukturę peronową na wszystkich stacjach i przystankach,
  • Skrócono perony do bardziej realnych standardów,
  • na SBL od strony He ostatni jest dodatkowo ze wskaźnikiem W20, przedostatni W19 (jeszcze nieuruchomione)

30.06.2018

82485a85

-izolacje
-Tmki
-sieć WTF
-tabliczki z nazwami stacji/po
-przejścia podziemnie
-peron w SCS

Update 24.06.2018:

Sceneria zaaktualizowana do wersji Feniks, wykonano znaczne poprawki.

-scs zepsuty przez ulfriga ;)
-podkłady
-flexy
-izolacje po raz kolejny
-napędy rozjazdów-
-wskaźniki WE
-dziesiątki drobnych poprawek


Update 3.09.2017

-Poprawki skrajni peronów i infrastruktury przytorowej,
-Uzupełnienie braków we wskaźnikach,
-Uzupełnienie międzytorza, podkładów, szyn oraz podsypek adekwatnych dla linii po modernizacji,
-Drobne poprawki w SCS (Dodanie samoczynności przebiegów z semaforów wjazdowych po torach zasadniczych SBL, Poprawienie wskazań semaforów wjazdowych z SBL),
-Drobne poprawki w sieci,
-Poprawki przejść międzyzwrotnicowych (teraz nie są tak krzywe).

-Marcin_S
-Ulfrig


AKTUALNY NUMER SCENERII: 82485a85

========================================================================================================================

Warunki dyżurowania na scenerii:

Warunki dyżurowania na scenerii:

- Konto supportera
- Minimum 100 odprawionych pociągów i nienaganna opinia jako dyżurny
- Brak ostrzeżeń w SWDR
- Monitor o rozdzielczości minimum 1366x768

- Nie musisz prosić o autoryzację
- Jeżeli narozrabiasz - trafiasz na czarną listę poniżej


Zakaz modyfikacji scenerii i pulpitu SCS bez konsultacji z autorami.

Czarna lista:

Cytuj

@samael97

@xLeMmIx
@MrOllek_123
@Janusz744


Możliwość edytowania czarnej listy mają wszyscy admini,dev + @Jallah, @Ulfrig

========================================================================================================================
« Ostatnia zmiana: 16 Września 2018, 11:36:49 wysłana przez Ryszard-san »

Offline Mechanik

  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 11
  • Siła reputacji: 191
  • Mechanik prezesMechanik prezesMechanik prezesMechanik prezesMechanik prezesMechanik prezesMechanik prezesMechanik prezesMechanik prezesMechanik prezesMechanik prezesMechanik prezes
Re: LCS Szymankowszczyznice
« Odpowiedź #1 dnia: 27 Października 2016, 18:42:06 »
Fajna, tylko czemu ma takie długie nazwy dla stacji. Nie dość, że trudne w wymowie, to przy pisaniu można kręćka dostać.

Offline Jallah

  • Weteran
  • Wiadomości: 143
  • Siła reputacji: 36
  • Jallah toromistrzJallah toromistrzJallah toromistrzJallah toromistrzJallah toromistrzJallah toromistrzJallah toromistrz
Re: LCS Szymankowszczyznice
« Odpowiedź #2 dnia: 27 Października 2016, 18:43:21 »
Fajna, tylko czemu ma takie długie nazwy dla stacji. Nie dość, że trudne w wymowie, to przy pisaniu można kręćka dostać.
Sceneria musi się jakoś wyróżniać  ;D

Offline WindowsKillerPL

  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 107
  • Siła reputacji: 40
  • WindowsKillerPL starszy dyżurny ruchuWindowsKillerPL starszy dyżurny ruchuWindowsKillerPL starszy dyżurny ruchuWindowsKillerPL starszy dyżurny ruchuWindowsKillerPL starszy dyżurny ruchuWindowsKillerPL starszy dyżurny ruchuWindowsKillerPL starszy dyżurny ruchuWindowsKillerPL starszy dyżurny ruchu
Re: LCS Szymankowszczyznice
« Odpowiedź #3 dnia: 27 Października 2016, 18:44:48 »
Fajna, tylko czemu ma takie długie nazwy dla stacji. Nie dość, że trudne w wymowie, to przy pisaniu można kręćka dostać.
Sceneria zbyt łatwa w obsłudze na prostą nazwę :P
Makówki - ciąg dalszy się dzieje się!

Offline Paweł

  • Zasłużony
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 67
  • Siła reputacji: 9
  • Paweł pracownik torowy
Re: LCS Szymankowszczyznice
« Odpowiedź #4 dnia: 28 Października 2016, 15:26:37 »
Kilka uwag.

Stacje:

1. Skoro w "Szy" jest bocznica elektrowni, to przydały by się tory przyjazdowo-odjazdowe dla pociągów towarowych, jak w "He" - przy dużym ruchu i manewrach z/na bocznicę, albo jeszcze lepiej przy zmianie czoła na torach głównych zasadniczych (na bocznicy jest to niemożliwe) stacja szybko się zatka.

(edycja) 2. Przy czterech torach na szlaku semafory odstępowe i wjazdowe dla wewnętrznych torów powinny być ustawione po prawej stronie toru.

Pulpit:

1. Wstawianie żółtych nazw szlaków i innych opisów. Opisy "statuspost" w kolorze żółtym zarezerwowane są dla nazw posterunków, w przyszłości planuję dodać dla nich menu poleceń dla stacji (niezależne sterowanie NN, grupowe Stój). Będzie się otwierać dla każdego żółtego opisu. W tym przypadku można by dać dwa takie opisy - jeden dla "Szy", drugi dla "He" (ze skrótami w nawiasach, takimi jak prefiksy nazw urządzeń).

2. Przy czterech torach strzałki blokad umieszczone poza układem torowym zmniejszają czytelność. Tu jest dość miejsca, żeby je umieścić w osi torów, przed symbolami semaforów wjazdowych. Aby numer pociągu nie wyświetlał się pod strzałką, te odstępy można zrobić jako złożone z dwóch kawałków torów.

3. Mała długość torów stacyjnych. Po wprowadzeniu dłuższego numeru pociągu zajętości prawie nie widać.

4. Brakuje oznaczeń odstępów (odcinków torowych). Rzadko używane, ale czasem przydatne - np. można z nich w przybliżeniu określić kilometr w którym stoi pociąg. Albo na którym odcinku wystąpiła usterka, kiedy ktoś będzie chciał wysłać drezynę awaryjną z monterem ;)

5. Dziwnie ponumerowane tory stacyjne i tory bocznicy. Na jednej stacji w jeden sposób, a na drugiej na odwrót. Na bocznicy typowo stosuje się np. 101, 102...

6. Brak rezerw i bałagan w numeracji zwrotnic i Tm (po ewentualnym dodaniu torów w "Szy" będzie jeszcze większy). W "He" Tm kontynuują numerację z "Szy", a zwrotnice ponumerowane niezależnie. Dziwny sposób oznaczeń semaforów.

7. Skoro zaznaczone są przystanki, to dodałbym również ich nazwy.

8. Z jakiegoś istotnego powodu przejścia "Szy" 4/6, 17/18/19/20, "He" 21/22 zostały narysowane inaczej niż reszta? Lepiej by wyglądały ujednolicone.

9. Symbole zwrotnic "Szy" 26 i 27 lepiej będą wyglądać z kawałkiem toru między nimi.
« Ostatnia zmiana: 28 Października 2016, 18:33:20 wysłana przez Paweł »

Offline Jallah

  • Weteran
  • Wiadomości: 143
  • Siła reputacji: 36
  • Jallah toromistrzJallah toromistrzJallah toromistrzJallah toromistrzJallah toromistrzJallah toromistrzJallah toromistrz
Re: LCS Szymankowszczyznice
« Odpowiedź #5 dnia: 29 Października 2016, 11:33:00 »
1. Skoro w "Szy" jest bocznica elektrowni, to przydały by się tory przyjazdowo-odjazdowe dla pociągów towarowych, jak w "He" - przy dużym ruchu i manewrach z/na bocznicę, albo jeszcze lepiej przy zmianie czoła na torach głównych zasadniczych (na bocznicy jest to niemożliwe) stacja szybko się zatka.
Coś takiego istnieje w LCS Dziwnowice, Jednak nigdy od czasu powstania (Kwiecień), nie zostało to użyte ani razu, dlatego stwierdziłem że to jest zbędne.
(edycja) 2. Przy czterech torach na szlaku semafory odstępowe i wjazdowe dla wewnętrznych torów powinny być ustawione po prawej stronie toru.
Nie wiem czy nowi autorzy (Shafter oraz Rogomon) to zmienili, jednak podczas budowania scenerii miały to być 2 szlaki dwutorowe. Dlatego semafory są jak są.


Offline Paweł

  • Zasłużony
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 67
  • Siła reputacji: 9
  • Paweł pracownik torowy
Re: LCS Szymankowszczyznice
« Odpowiedź #6 dnia: 29 Października 2016, 12:51:00 »
Coś takiego istnieje w LCS Dziwnowice, Jednak nigdy od czasu powstania (Kwiecień), nie zostało to użyte ani razu, dlatego stwierdziłem że to jest zbędne.

Nie wiem do końca, o które tory w tamtej scenerii Ci chodzi, ale z tego co widzę - o ile screen pulpitu z maja jest aktualny - to sceneria ta raczej nie jest wzorem do naśladowania (same wąskie gardła :) ). Może ruch w TD2 nie jest jednak taki duży jak w rzeczywistych szczytach na dużych węzłach.

Myślę że lepiej opierać się na przykładach rzeczywistych rozwiązań, a nie rozwiązaniach/doświadczeniach z symulatora. Nie przypominam sobie przykładu EC, której bocznica odgałęzia się z torów głównych zasadniczych, bez żadnego dodatkowego toru ani punktu zdawczo-odbiorczego.

Nie wiem czy nowi autorzy (Shafter oraz Rogomon) to zmienili, jednak podczas budowania scenerii miały to być 2 szlaki dwutorowe. Dlatego semafory są jak są.

Nie ma znaczenia, czy to dwa szlaki dwutorowe, czy np. jeden dwutorowy i dwa jednotorowe (kwestia dyskusyjna czy jest coś takiego jak "szlak czterotorowy") - zasada ustawiania semaforów będzie taka sama.

Offline Jallah

  • Weteran
  • Wiadomości: 143
  • Siła reputacji: 36
  • Jallah toromistrzJallah toromistrzJallah toromistrzJallah toromistrzJallah toromistrzJallah toromistrzJallah toromistrz
Re: LCS Szymankowszczyznice
« Odpowiedź #7 dnia: 29 Października 2016, 23:13:19 »
Nie ma znaczenia, czy to dwa szlaki dwutorowe, czy np. jeden dwutorowy i dwa jednotorowe (kwestia dyskusyjna czy jest coś takiego jak "szlak czterotorowy") - zasada ustawiania semaforów będzie taka sama.
Jak dobrze pamiętam, na szlakach dwu torowych semafory mają być na zewnętrznej. Tak więc dlaczego tak nie powinno być na dwóch dwu torach obok siebie?

Wg. przepisów, nie ma czegoś takiego jak szlak trzytorowy, co dopiero czterotorowy, dlatego nazywam to jak nazywam.

Offline Paweł

  • Zasłużony
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 67
  • Siła reputacji: 9
  • Paweł pracownik torowy
Re: LCS Szymankowszczyznice
« Odpowiedź #8 dnia: 30 Października 2016, 00:41:48 »
Jak dobrze pamiętam, na szlakach dwu torowych semafory mają być na zewnętrznej. Tak więc dlaczego tak nie powinno być na dwóch dwu torach obok siebie?

Określa to Ie-4 § 5, ust. 4 i 5.

Offline Magik

  • Weteran
  • Wiadomości: 76
  • Siła reputacji: 128
  • Magik prezesMagik prezesMagik prezesMagik prezesMagik prezesMagik prezesMagik prezesMagik prezesMagik prezesMagik prezesMagik prezesMagik prezes
Re: LCS Szymankowszczyznice
« Odpowiedź #9 dnia: 30 Października 2016, 12:13:38 »
Nie ma znaczenia, czy to dwa szlaki dwutorowe, czy np. jeden dwutorowy i dwa jednotorowe (kwestia dyskusyjna czy jest coś takiego jak "szlak czterotorowy") - zasada ustawiania semaforów będzie taka sama.
Jak dobrze pamiętam, na szlakach dwu torowych semafory mają być na zewnętrznej. Tak więc dlaczego tak nie powinno być na dwóch dwu torach obok siebie?

Wg. przepisów, nie ma czegoś takiego jak szlak trzytorowy, co dopiero czterotorowy, dlatego nazywam to jak nazywam.

są szlaki jednotorowe dwutorowe i wielotorowe :D
Pociągi mnie pociągają.    Kolej - moja praca, moja pasja.

Offline Kacper9

  • Zasłużony
  • Pioneer
  • *
  • Weteran
  • Sponsor
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 1099
  • Siła reputacji: 528
  • Kacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezes
Re: LCS Szymankowszczyznice
« Odpowiedź #10 dnia: 30 Października 2016, 14:27:28 »
Są tylko jedno- i wielotorowe ;)
Wypowiedź jest moją opinią, nie jest zatem to opinia mojego pracodawcy/firmy/innych podmiotów z którymi współpracuję lub w których imieniu występuję, występowałem bądź będę występował w przyszłości.

Offline Paweł

  • Zasłużony
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 67
  • Siła reputacji: 9
  • Paweł pracownik torowy
Re: LCS Szymankowszczyznice
« Odpowiedź #11 dnia: 30 Października 2016, 20:54:43 »
Zgadza się, z drugiej strony jednak szlak według definicji (Ir-1) jest częścią linii kolejowej, a linie kolejowe są jedno- i dwutorowe. Określenie "szlak wielotorowy" stosowane jest de facto dla dwóch (lub więcej) szlaków biegnących obok siebie.

Offline skorakora

  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 239
  • Siła reputacji: 16
  • skorakora zwrotniczyskorakora zwrotniczyskorakora zwrotniczy
    • Danzo Systems - Serwery
Re: LCS Szymankowszczyznice
« Odpowiedź #12 dnia: 31 Października 2016, 22:33:10 »
Jednak tochę mojego wkładu na screenach jest  ;D
Ciekawe czy dalej jest ten "sierściuch" na semaforze
Anime, inżynieria i nauka to złe połączenie jest. Nie rób tego - wiem co mówie.

Offline MaciejakS

  • Sponsor
  • Weteran
  • Grupa III
  • *
  • Wiadomości: 353
  • Siła reputacji: 405
  • MaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezes
  • Tekst osobisty
    • MaciejakS
Re: LCS Szymankowszczyznice
« Odpowiedź #13 dnia: 01 Listopada 2016, 12:57:19 »
Paweł, to mogą być dwie oddzielne trasy kolejowe, więc nie łączą się ze sobą. Jeden ma Wyjazd w inną, drugi w inną
Priorytet kolejności instalacji wskaźników pod latarnią sygnałową jest następujący:
W21, W24, W20, W19, W26a lub W26b. ~ Ie117

Offline Ryszard-san

  • Zasłużony
  • Pioneer
  • *
  • Weteran
  • Wiadomości: 513
  • Siła reputacji: 348
  • Ryszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezes
Re: LCS Szymankowszczyznice
« Odpowiedź #14 dnia: 01 Listopada 2016, 13:32:06 »
Jednak tochę mojego wkładu na screenach jest  ;D
Ciekawe czy dalej jest ten "sierściuch" na semaforze

Jest rzuca się w oczy- sygnał wątpliwy ;)
EU06-18;gags;gags;120a;120a;609a