Autor Wątek: Idea/Pomysł: Sygnalizacja PKP okresu 1959-1969 - z czym to się je w TeDe.  (Przeczytany 4300 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline olek777

  • User
  • Wiadomości: 2
  • Siła reputacji: 0
  • olek777 miłośnik KKZolek777 miłośnik KKZolek777 miłośnik KKZolek777 miłośnik KKZ
  • Distance Travelled: 7km
Re: Sygnalizacja PKP okresu 1959-1969 - z czym to się je w TeDe.
« Odpowiedź #15 dnia: 01 Styczeń 2017, 15:03:09 »
Aktualizacja pierwszego postu - pozostałe semafory i jazda na dwa zielone.
ja cie nie rozumie ???

Offline UAZownik

  • Global Moderator
  • Pioneer
  • *
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 422
  • Siła reputacji: 152
  • UAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezes
  • Dobry, sceneria do kontroli!
  • Distance Travelled: 2348km
  • Trains Routed: 1003
Re: Sygnalizacja PKP okresu 1959-1969 - z czym to się je w TeDe.
« Odpowiedź #16 dnia: 01 Styczeń 2017, 15:09:54 »
ja cie nie rozumie ???

Cóż, jak widać ta wiedza nie jest przystępna dla wszystkich, niestety.

BTW - kto zamawiał trzy zielone światełka?
„Każdy pracownik kolejowy, którego czynności związane są z ruchem pociągów i wykonywaniem manewrów, powinien znać szczegółowo
»Instrukcję o sygnalizacji«."

Automatyk z zawodu, drogowiec i ruchowiec z zamiłowania.

Offline Kacper9

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 826
  • Siła reputacji: 250
  • Kacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezes
  • Distance Travelled: 10229km
  • Trains Routed: 3389
Re: Sygnalizacja PKP okresu 1959-1969 - z czym to się je w TeDe.
« Odpowiedź #17 dnia: 01 Styczeń 2017, 15:10:27 »
Jak nie rozumiesz to idź do szkoły ;). UAZ co do tych jazd na jedno ramie możesz szerzej dokładnie opisać co i jak, chodzi generalnie o stosowanie, bo tam widzę raz jedno zielone innym razem na stary S10.
Wypadkowa TD2.

Offline UAZownik

  • Global Moderator
  • Pioneer
  • *
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 422
  • Siła reputacji: 152
  • UAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezes
  • Dobry, sceneria do kontroli!
  • Distance Travelled: 2348km
  • Trains Routed: 1003
Re: Sygnalizacja PKP okresu 1959-1969 - z czym to się je w TeDe.
« Odpowiedź #18 dnia: 01 Styczeń 2017, 15:25:36 »
UAZ co do tych jazd na jedno ramie możesz szerzej dokładnie opisać co i jak, chodzi generalnie o stosowanie, bo tam widzę raz jedno zielone innym razem na stary S10.

Powiem tak - jazda na jedno zielone z toru dodatkowego to bardzo rzadko spotykany twór, najczęściej (o ile ,,częstość" nie jest tu nadużyciem) da się go zauważyć właśnie na stacjach towarowych. Wszędzie tam, gdzie poruszały się pociągi osobowe musiały być dwa zielone lub obecny S10 - bez dyskusji. Jest to szczerze mówiąc bardziej ciekawostka niż coś, co powinno się stosować na sceneriach - ale dla smaczku, gdzieś na boku w krzakach można sobie na takie dziwadła pozwolić.
„Każdy pracownik kolejowy, którego czynności związane są z ruchem pociągów i wykonywaniem manewrów, powinien znać szczegółowo
»Instrukcję o sygnalizacji«."

Automatyk z zawodu, drogowiec i ruchowiec z zamiłowania.

Offline Marcin_S

  • Global Moderator
  • Supporter
  • *
  • Ekspert ds. kolejowych
  • Wiadomości: 194
  • Siła reputacji: 92
  • Marcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezes
  • Snape na torach
    • Domowy symulator EU07
  • Distance Travelled: 1868km
  • Trains Routed: 281
Re: Sygnalizacja PKP okresu 1959-1969 - z czym to się je w TeDe.
« Odpowiedź #19 dnia: 01 Styczeń 2017, 15:33:52 »
Jazda z dodatkowego na "jedno zielone" można np spotkać w Pilawie na części towarowej wyjeżdżając z torów 54, 56 i 58 w kierunku peronów. Tam może być zastosowane jedno światło zielone pomimo jazdy przez rozjazdy na bok, bo i tak prędkość drogowa w stacji jest 40km/h.
Brudne kible, spóźnienia, dziwni ludzie. Śmierć, odchody i rdza. Wszystko to znajdziecie na torach.
- PKP Cargo S.A. Centralny Zakład Spółki -

Offline Kacper9

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 826
  • Siła reputacji: 250
  • Kacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezes
  • Distance Travelled: 10229km
  • Trains Routed: 3389
Re: Sygnalizacja PKP okresu 1959-1969 - z czym to się je w TeDe.
« Odpowiedź #20 dnia: 01 Styczeń 2017, 15:55:57 »
A kiedy można się spodziewać opisu trzech zielonych?
Jeszcze co do tych zielonych to załóżmy, ze mam kolej piaskowa (szlaki Vmax 40) to można jechać na zielone, czy trzeba jednaka chociaż na wjazd dać ograniczenia
Wypadkowa TD2.

Offline jakubg1

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 1170
  • Siła reputacji: 9
  • jakubg1 pracownik torowy
  • Jestem na diecie... ...postowej.
  • Distance Travelled: 1341km
  • Trains Routed: 340
Re: Sygnalizacja PKP okresu 1959-1969 - z czym to się je w TeDe.
« Odpowiedź #21 dnia: 01 Styczeń 2017, 16:01:13 »
A kiedy można się spodziewać opisu trzech zielonych?
Trzy zielone to to samo co dwa zielone, tylko inaczej ustawione zwrotnice. W sumie bezsens, bo tak czy siak jedziemy 40km/h, a mechanik raczej ma w nosie, czy jedziemy na tor 2 czy 3 :P

http://img.uetam.pl/image/tHwn
Koniec z TD2 na zawsze. Zbyt słaby komputer, a w związku z nowymi wymogami procesor ucierpiałby 1000razy bardziej

Offline UAZownik

  • Global Moderator
  • Pioneer
  • *
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 422
  • Siła reputacji: 152
  • UAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezes
  • Dobry, sceneria do kontroli!
  • Distance Travelled: 2348km
  • Trains Routed: 1003
Re: Sygnalizacja PKP okresu 1959-1969 - z czym to się je w TeDe.
« Odpowiedź #22 dnia: 01 Styczeń 2017, 16:02:44 »
A kiedy można się spodziewać opisu trzech zielonych?

Opisu trzech nie będzie, bo to sygnał zlikwidowany przed 1959 rokiem - jak bardzo chcesz go zrobić, to zrób tak jak dwa, tyle że zamiast jednej tarczy ostrzegawczej daj dwie.

Jeszcze co do tych zielonych to załóżmy, ze mam kolej piaskowa (szlaki Vmax 40) to można jechać na zielone, czy trzeba jednaka chociaż na wjazd dać ograniczenia

Na wjazd na bok powinno być zawsze ograniczenie, podniosą Ci prędkość na linii i co, będziesz musiał na nowo sygnalizację przerabiać? ;)
„Każdy pracownik kolejowy, którego czynności związane są z ruchem pociągów i wykonywaniem manewrów, powinien znać szczegółowo
»Instrukcję o sygnalizacji«."

Automatyk z zawodu, drogowiec i ruchowiec z zamiłowania.

Offline EN57-002

  • User
  • Wiadomości: 109
  • Siła reputacji: 215
  • EN57-002 prezesEN57-002 prezesEN57-002 prezesEN57-002 prezesEN57-002 prezesEN57-002 prezesEN57-002 prezesEN57-002 prezesEN57-002 prezesEN57-002 prezesEN57-002 prezesEN57-002 prezes
  • Distance Travelled: 8682km
  • Trains Routed: 3378
Re: Sygnalizacja PKP okresu 1959-1969 - z czym to się je w TeDe.
« Odpowiedź #23 dnia: 01 Styczeń 2017, 21:11:07 »
Na dobrą sprawę wyleciało tylko Ms2 z czerwonym i białym (choć jeszcze się je spotyka).
Wyleciało, bo na takim układzie można było ręcznie podawać Sz-ta i tak też robiono, bez zmiany odpowiedniego licznika.

Offline Marcin_S

  • Global Moderator
  • Supporter
  • *
  • Ekspert ds. kolejowych
  • Wiadomości: 194
  • Siła reputacji: 92
  • Marcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezes
  • Snape na torach
    • Domowy symulator EU07
  • Distance Travelled: 1868km
  • Trains Routed: 281
Re: Sygnalizacja PKP okresu 1959-1969 - z czym to się je w TeDe.
« Odpowiedź #24 dnia: 02 Styczeń 2017, 10:42:45 »
Na dobrą sprawę wyleciało tylko Ms2 z czerwonym i białym (choć jeszcze się je spotyka).
Wyleciało, bo na takim układzie można było ręcznie podawać Sz-ta i tak też robiono, bez zmiany odpowiedniego licznika.

Najlepiej jak były sytuacje kiedy dyżurny zapomniał, że poprawili sygnał do przetaczania i jest już bez czerwonego, a chciał zrobić "sztucznego Sz'ta" i wychodziła mu choinka raz czerwone, raz matowobiałe, raz czerwone raz matowobiałe. :D Wtedy też można było już bardzo ładnie udupić dyżurnego bo było "podane" ;) jak na tacy, że coś kombinował.
Brudne kible, spóźnienia, dziwni ludzie. Śmierć, odchody i rdza. Wszystko to znajdziecie na torach.
- PKP Cargo S.A. Centralny Zakład Spółki -

Offline shafter

  • Supporter
  • *
  • Developer
  • Wiadomości: 423
  • Siła reputacji: 190
  • shafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezes
  • Distance Travelled: 5361km
  • Trains Routed: 1498
Re: Sygnalizacja PKP okresu 1959-1969 - z czym to się je w TeDe.
« Odpowiedź #25 dnia: 02 Styczeń 2017, 11:34:59 »
Na jedno zielone w bok jezdzilo(jezdzi) sie na kolei piaskowej. Ze wzgledu na  vmax calej sieci na 40 km/h ;)

Offline Kacper9

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 826
  • Siła reputacji: 250
  • Kacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezes
  • Distance Travelled: 10229km
  • Trains Routed: 3389
Re: Sygnalizacja PKP okresu 1959-1969 - z czym to się je w TeDe.
« Odpowiedź #26 dnia: 02 Styczeń 2017, 13:55:18 »
Patrzyłem na schematy i faktycznie wjazd na normalne sygnały, a wyjazd na jedno zielone ;)
Wypadkowa TD2.

Offline UAZownik

  • Global Moderator
  • Pioneer
  • *
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 422
  • Siła reputacji: 152
  • UAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezes
  • Dobry, sceneria do kontroli!
  • Distance Travelled: 2348km
  • Trains Routed: 1003
Re: Sygnalizacja PKP okresu 1959-1969 - z czym to się je w TeDe.
« Odpowiedź #27 dnia: 03 Styczeń 2017, 22:26:58 »
Cóż, w toku intensywnych testów znalazłem kilka małych błędów w opracowaniu, które na dniach poprawię. Głównie konieczna jest zmiana prefabów sygnalizatorów, gdyż przy obecnym układzie lekko burzy to współpracę z innymi sygnalizatorami.

Tymczasem dla smaczku - działający semafor sześciokomorowy na Blaszkach.
https://youtu.be/RbZzjL5pmf8

Dzięki kilku nowinkom z nowej wersji SCSa, udało się skompresować go do dwóch kratek na pulpicie. Niestety wadą (puki co nie do rozwiązania, choć wytrwale pracuję nad jej zażegnaniem) jest niemożliwość podania na nim jednego zielonego.
„Każdy pracownik kolejowy, którego czynności związane są z ruchem pociągów i wykonywaniem manewrów, powinien znać szczegółowo
»Instrukcję o sygnalizacji«."

Automatyk z zawodu, drogowiec i ruchowiec z zamiłowania.

Offline zgred

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 9
  • Siła reputacji: 2
  • zgred pracownik torowy
  • Bawi się w 3DS maxie..
  • Distance Travelled: 1023km
  • Trains Routed: 22
Re: Sygnalizacja PKP okresu 1959-1969 - z czym to się je w TeDe.
« Odpowiedź #28 dnia: 04 Styczeń 2017, 08:50:49 »
Jeżeli potrzebujecie informacji na temat sygnalizacji z tamtych lat, posiadam książkę o sygnalizacji na PKP w 1958 "zatwierdzona przez ministra kolei 16.12.1954r"

Offline UAZownik

  • Global Moderator
  • Pioneer
  • *
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 422
  • Siła reputacji: 152
  • UAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezes
  • Dobry, sceneria do kontroli!
  • Distance Travelled: 2348km
  • Trains Routed: 1003
Re: Sygnalizacja PKP okresu 1959-1969 - z czym to się je w TeDe.
« Odpowiedź #29 dnia: 04 Styczeń 2017, 09:39:42 »
Jeżeli potrzebujecie informacji na temat sygnalizacji z tamtych lat, posiadam książkę o sygnalizacji na PKP w 1958 "zatwierdzona przez ministra kolei 16.12.1954r"

Posiadam wszystkie historyczne E1 (prócz anikatu z 1945), więc to nie problem ;) Z resztą - wszystkie one są też dostępne w internecie.
„Każdy pracownik kolejowy, którego czynności związane są z ruchem pociągów i wykonywaniem manewrów, powinien znać szczegółowo
»Instrukcję o sygnalizacji«."

Automatyk z zawodu, drogowiec i ruchowiec z zamiłowania.