Autor Wątek: Solved/Rozwiązane: Wskaźniki W10  (Przeczytany 575 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Marcin S

  • Global Moderator
  • Tester
  • Supporter
  • *
  • Ekspert ds. kolejowych
  • Wiadomości: 115
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 26
  • Marcin S nastawniczyMarcin S nastawniczyMarcin S nastawniczyMarcin S nastawniczyMarcin S nastawniczy
  • Kontroler scenerii
    • Domowy symulator EU07
  • Distance Travelled: 1472km
  • Trains Routed: 24
Wskaźniki W10
« dnia: 16 Styczeń 2017, 18:33:09 »
Cześć.

Idzie jeszcze spotkać wskaźniki W10, czy jest to już obiekt totalnie wymarły?
« Ostatnia zmiana: 28 Czerwiec 2017, 21:41:42 wysłana przez Ulfrig »
- PKP Cargo S.A. Centralny Zakład Spółki -

Offline UAZownik

  • Global Moderator
  • Pioneer
  • *
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 332
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 139
  • UAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezes
  • Dobry, sceneria do kontroli!
  • Distance Travelled: 2183km
  • Trains Routed: 1003
Re: Wskaźniki W10
« Odpowiedź #1 dnia: 16 Styczeń 2017, 23:50:21 »
Dobre pytanie.

Z ciekawości aż podpytałem kolegę, który często ma do czynienia z popychami na Śląsku - takowych tam nie widział. Stwierdził, że mogły zniknąć wraz z rozkładowymi pociągami z planowym popychem czy stałymi ,,popychaczami" na wyznaczonych stacjach.

Szczerze mówiąc oprócz ilustracji w instrukcjach nie widziałem takowych nigdy na oczy - choć ich zdjęcia, z okresu około 1950-1960 gdzieś w pamięci się mi przebijają.
„Każdy pracownik kolejowy, którego czynności związane są z ruchem pociągów i wykonywaniem manewrów, powinien znać szczegółowo
»Instrukcję o sygnalizacji«."

Automatyk, drogowiec i ruchowiec z zamiłowania.

Offline Marcin S

  • Global Moderator
  • Tester
  • Supporter
  • *
  • Ekspert ds. kolejowych
  • Wiadomości: 115
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 26
  • Marcin S nastawniczyMarcin S nastawniczyMarcin S nastawniczyMarcin S nastawniczyMarcin S nastawniczy
  • Kontroler scenerii
    • Domowy symulator EU07
  • Distance Travelled: 1472km
  • Trains Routed: 24
Re: Wskaźniki W10
« Odpowiedź #2 dnia: 17 Styczeń 2017, 09:15:03 »
Czyli raczej obiekt wymarły. Tak mnie to właśnie zastanawiało bo w E1 ciągle jest więc teoretycznie powinno się jeszcze gdzieś taki wskaźnik spotkać, albo zapomnieli usunąć z instrukcji. ;) Choć z drugiej strony jak wymieniali W27 z wersji czarnej na białą, to W27a od razu władowali do wskaźników ogólnoeksploatacyjnych, stare zaś W27 (czarne) do wskaźników do odwołania. Jak tylko skończyli wymieniać, od razu usunięty stale z instrukcji.
- PKP Cargo S.A. Centralny Zakład Spółki -

Offline matfre96

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 76
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 10
  • matfre96 dróżnik obchodowymatfre96 dróżnik obchodowy
  • PKP Intercity S.A.
  • Distance Travelled: 3256km
  • Trains Routed: 105
Re: Wskaźniki W10
« Odpowiedź #3 dnia: 17 Styczeń 2017, 22:54:56 »
Temat ciekawy, z tego co mi wiadomo to szlaki po których odbywa się taka jazda mają opisane procedury w regulaminach technicznych, być może to jest powód dla którego tych wskaźników już nie można uświadczyć.
A tu gorzelnie właśnie widzieliśmy już zamkniętą niestety szkoda...

LCS Wołomin (Warszawa Wileńska - Tłuszcz) - 100% (w fazie testów)

Offline Marcin S

  • Global Moderator
  • Tester
  • Supporter
  • *
  • Ekspert ds. kolejowych
  • Wiadomości: 115
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 26
  • Marcin S nastawniczyMarcin S nastawniczyMarcin S nastawniczyMarcin S nastawniczyMarcin S nastawniczy
  • Kontroler scenerii
    • Domowy symulator EU07
  • Distance Travelled: 1472km
  • Trains Routed: 24
Re: Wskaźniki W10
« Odpowiedź #4 dnia: 18 Styczeń 2017, 21:15:22 »
Temat wyjaśniony, a wiedza zaczerpnięta wręcz u samego źródła. ;)

Wskaźniki W10a i W10b narodziły się w latach 50-60' i odkąd pojawiły się w E1 tak zostały do dziś. W instrukcji R1 §65 ust. 8, możemy przeczytać: "Rozpoczęcie względnie zaprzestanie popychania powinno następować w miejscach:" i pkt 1, "oznaczonych odpowiednimi wskaźnikami - na szlakach, na których popychanie pociągów jest przewidziane w wewnętrznym rozkładzie jazdy.".
Z najświeższej wiedzy mi przekazanej, żaden z przewoźników kolejowych nie wystąpił do PLK'i o wprowadzenie wewnętrznego rozkładu jazdy z uwzględnieniem potrzeby wykorzystania popychacza. W dodatku, nie ma nigdzie odnotowanych miejsc w tabelach dodatku 1'ego do wewnętrznego rozkładu jazdy o wymaganej potrzebie popychania i oznaczonych tych miejsc wskaźnikami W10.
Natomiast jeśli istnieje potrzeba popychania, najczęściej wydawany jest rozkaz pisemny S, o którym mowa w R1 §65 ust. 8 pkt 2.

Podsumowując, wskaźnik W10 zostanie w instrukcji sygnalizacji, podejrzewam "na wszelki wypadek", ponieważ gdy któryś z przewoźników wystąpi o ujęcie w WRJ stałego popychania, to zarządca infrastruktury będzie musiał takie miejsca oznaczyć odpowiednimi wskaźnikami. Lecz, czy obecnie spotka się W10, raczej nie. Chyba, że ktoś o jakimś zapomniał i zardzewiałe truchło gdzieś stoi. ;)
- PKP Cargo S.A. Centralny Zakład Spółki -