Autor Wątek: Odległość rysowania cieni  (Przeczytany 132 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Lokol

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 30
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 2
  • Lokol pracownik torowy
  • Distance Travelled: 302km
Odległość rysowania cieni
« dnia: 11 Marzec 2017, 17:29:03 »
Chciałem przetestować możliwości shadera w TD2 i stworzyłem na szybko coś na kształt tunelu: http://img.td2.info.pl/image/5Zzf Od środka wygląda to następująco: http://img.td2.info.pl/image/5X5F. Gwoli ścisłości, jest to kilkanaście obiektów .t3d "sklejonych" ze sobą (może to ma znaczenie?).

Tutaj narzuca mi się pytanie odnośnie odległości rysowania cieni. Czy jest ona stała dla poszczególnych ustawień (screeny robione na Beautiful, na Faster cieni nie było)? Czy cienie są generowane w jednakowy sposób w edytorze i w samej grze (screeny są z edytora)? Czy jest taka możliwość, aby zwiększyć tę odległość lub w jakiś inny sposób sprawić, aby w głębi tunelu światło nie przebijało się przez ściany? Pomyślałem o wywołaniu złudzenia optycznego poprzez przyciemnienie tekstur w głębi tunelu, ale cień "przesuwa się razem z graczem", więc ciężko byłoby wyznaczyć moment, od którego należałoby przyciemnić teksturę.

Z góry dziękuję za odpowiedź.  ;D

Offline Dariuszek

  • Developer
  • Pioneer
  • *
  • Artist
  • Wiadomości: 379
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 22
  • Dariuszek dróżnik przejazdowyDariuszek dróżnik przejazdowyDariuszek dróżnik przejazdowyDariuszek dróżnik przejazdowy
  • Distance Travelled: 961km
  • Trains Routed: 121
Odp: Odległość rysowania cieni
« Odpowiedź #1 dnia: 11 Marzec 2017, 17:49:53 »
Jest stała. 150 m na najwyzszym ustawieniu