Autor Wątek: Roślinność  (Przeczytany 521 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline shafter

  • Tester
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 575
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 185
  • shafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezes
  • Distance Travelled: 5017km
  • Trains Routed: 1496
Roślinność
« dnia: 23 Marzec 2017, 23:41:02 »
Napisał do mnie na priv sebalorek, ale temat jest na tyle ciekawy, że postaram się odpowiedzieć tutaj.

Cytuj
Hej,
Tak się zastanawiam, jaką roślinność stosować, by było wydajniej.
Wyszukałem, że lepiej unikać tych drzew z animacją, tzn. Confider_Deskop_No_Collider. Jest takie podobne drzewo do tego a zwie się tree_04, chyba lepiej będzie je zastosować?

Ogólnie czy byś mógł poradzić, których drzew unikać oprócz tego co podałem wyżej?
Rozumiem, że wszystkie tree_xx są w porządku i nie będą powodować jakiś lagów? Blb_tree_xx to te obrotowe? Można też bez problemu używać?

Podobnie z trawą. Grass_21 i w górę (te na końcu co nie mają miniaturki) są wydajniejsze niż np. te kłęby grass_01 do 06?

Bo chciałbym mieć taki pogląd, co warto stosować a czego unikać, a nie wiem jak sprawdzić, co ile "zżera".

1. Conifer_Deskop_No_Collider czyli falująca choinka - tego modelu należy unikać za wszelką cenę, jest mocno zasobożerny i wkrótce się go pozbędziemy.
2. Nie warto używać drzew tree_xx z numerkiem poniżej 20, są bardzo kiepskie estetycznie i też potrafią mocno przyżreć.
Drzewa o tych numerach w następnej wersji zostaną automatycznie podmienione na inne, więc warto to zrobić u siebie już teraz.
3. blb_tree to drzewa obrotowe, do stosowania jako odległa dekoracja w małych ilościach, nie ma sensu walenie ich blisko szlaku bo efekt wizualny podskakujących drzew jest okropny.
Reasumująć blb_tree nie w tysiącach szt i tylko DALEKO od szlaku.
4. Drzewa blb_tree można zamienić na zwykłe jednym ruchem w notatniku, jeżeli ktoś ich nawalił blisko szlaku u Siebie.

Oprócz, tego może Mr.Dyrektor doda kilka słów na temat planowanych zmian w zieleniniach.

Offline Retrato1989

  • Community Manager
  • Pioneer
  • *
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 322
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 21
  • Retrato1989 dróżnik przejazdowyRetrato1989 dróżnik przejazdowyRetrato1989 dróżnik przejazdowyRetrato1989 dróżnik przejazdowy
  • Distance Travelled: 2431km
  • Trains Routed: 689
Odp: Roślinność
« Odpowiedź #1 dnia: 24 Marzec 2017, 00:04:17 »
Skoro jest to temat do dyskusji, to zapytam także o kilka rzeczy. Trawa bez miniaturki (Grass_21 i w górę) moim zdaniem prezentuje się wizualnie znacznie lepiej niż 01-06 ponadto jest mniej zasobożerna. Problemem jest to, że nawet stosując grupowanie wstawia sie jej kosmiczne wręcz ilości. Mam 3 pytania.
1. Czy byłaby możliwość stworzenia jednego obiektu na podobnej zasadzie jak pole kukurydzy, ale o mniej regularnych kształtach?
2. Czy jeden duży obiekt powodowałby mniejsze lagi niż 60 mniejszych?
3. Czy rozważaliście zmianę sposobu wstawianie obiektów roślinności, np. wstawianie drzew i traw za pomocą pędzla którym przeciągałoby się po terenie lub zaznaczanie obszaru wypełnionego przez losowo rozrzucone elementy które zaznaczyliśmy?
Priorytetem jest chyba jednak zmniejszenie zasobożerności obiektów scenerii, dopiero potem wygoda w ich zastosowaniu, co jest słuszne.
NON VEXA ME ZBISCO! TU ALIQUANDO QUALES DENTES LUCIUM HABERE VIDISTI?! CEPIT ET MANUS SECATUR!

Offline Tomaszek_Lodz

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 408
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 17
  • Tomaszek_Lodz zwrotniczyTomaszek_Lodz zwrotniczyTomaszek_Lodz zwrotniczy
  • Distance Travelled: 12103km
  • Trains Routed: 37
Odp: Roślinność
« Odpowiedź #2 dnia: 24 Marzec 2017, 07:51:56 »
Ja zauważyłem zaś, że podczas przejazdu obok pola kukurydzy także zaczynają się problemy z fps. Moja propozycja jest taka, żeby stworzyć spis potencjalnych "sprawców" powodujących klatkowanie i wywalić takie elementy dekoracyjne z edytora. Zauważyłem że jest wiele mapek z pięknym otoczeniem, dużo dekoracji , a wydajność praktycznie się nie zmienia. Na innych jest pustynia i nagle jeden element potrafi ściąć symulacje. To taka propozycja ode mnie.
« Ostatnia zmiana: 24 Marzec 2017, 07:56:51 wysłana przez Tomaszek_Lodz »

Offline Zdebu

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 238
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 57
  • Zdebu dyrektorZdebu dyrektorZdebu dyrektorZdebu dyrektorZdebu dyrektorZdebu dyrektorZdebu dyrektorZdebu dyrektorZdebu dyrektorZdebu dyrektorZdebu dyrektor
  • Distance Travelled: 2225km
  • Trains Routed: 327
Odp: Roślinność
« Odpowiedź #3 dnia: 24 Marzec 2017, 08:16:41 »
Ten pędzel do roślinności był by zbawieniem, tutaj troche offtopic ale fajnie gdyby był takowy pędzel dla edycji terenu to juz wgl. było by supi, bo stawianie tych plusików przy nasypach jest męczące.
Węzeł Łazowski - 35%
PKP Intercity. Zakład Centralny. O. Olszynka Grochowska.
Mistrz BZK - IC/20 Zdebu, Obszar Eksploatacji i Realizacji Przewozów.

Offline sebalorek

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 108
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 31
  • sebalorek dyżurny ruchusebalorek dyżurny ruchusebalorek dyżurny ruchusebalorek dyżurny ruchusebalorek dyżurny ruchusebalorek dyżurny ruchu
  • Distance Travelled: 6804km
  • Trains Routed: 319
Odp: Roślinność
« Odpowiedź #4 dnia: 24 Marzec 2017, 11:27:30 »
Ten pędzel do roślinności był by zbawieniem, tutaj troche offtopic ale fajnie gdyby był takowy pędzel dla edycji terenu to juz wgl. było by supi, bo stawianie tych plusików przy nasypach jest męczące.
Jak już wspomniałeś o edycji terenu (sorki, że ciągnę nie na temat) to czy ilość terrainpointów też może wpływać na płynność jazdy czy raczej nie ma to znaczenia?

Offline shafter

  • Tester
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 575
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 185
  • shafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezes
  • Distance Travelled: 5017km
  • Trains Routed: 1496
Odp: Roślinność
« Odpowiedź #5 dnia: 24 Marzec 2017, 12:21:16 »
Ja zauważyłem zaś, że podczas przejazdu obok pola kukurydzy także zaczynają się problemy z fps. Moja propozycja jest taka, żeby stworzyć spis potencjalnych "sprawców" powodujących klatkowanie i wywalić takie elementy dekoracyjne z edytora. Zauważyłem że jest wiele mapek z pięknym otoczeniem, dużo dekoracji , a wydajność praktycznie się nie zmienia. Na innych jest pustynia i nagle jeden element potrafi ściąć symulacje. To taka propozycja ode mnie.

Z kukurydzą jest faktycznie problem, jej tekstura żżera sporo pamięci. Poprawimy to, ale narazie sugeruje wsztrzymać się z ostrym jej sadzeniem :)

Offline mistersix

  • Artist
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 329
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 21
  • mistersix dróżnik przejazdowymistersix dróżnik przejazdowymistersix dróżnik przejazdowymistersix dróżnik przejazdowy
  • Czary-mary chleb i tost nie rób wstydu usuń post
  • Distance Travelled: 1713km
Odp: Roślinność
« Odpowiedź #6 dnia: 24 Marzec 2017, 15:37:00 »
Mozna zapytać jak najszybciej w notatniku zamienić drzewa blb na zwykłe?
Stacja Białobrzeg-100%
PKP InterCity. Zakład centralny. 0. Olszynka Grochowska
Mechanik IC/10. Obszar realizacji i eksploatacji przewozów.

Offline Retrato1989

  • Community Manager
  • Pioneer
  • *
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 322
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 21
  • Retrato1989 dróżnik przejazdowyRetrato1989 dróżnik przejazdowyRetrato1989 dróżnik przejazdowyRetrato1989 dróżnik przejazdowy
  • Distance Travelled: 2431km
  • Trains Routed: 689
Odp: Roślinność
« Odpowiedź #7 dnia: 24 Marzec 2017, 15:55:08 »
Szukasz drzewa blb, zaznaczasz tylko jego nazwę, kopiujesz, klikasz na samym początku pliku sc. Następnie wybierasz edycja - > zamień. W górne okienko wklejasz nazwę drzewa blb. W dolną wpisujesz nazwę drzewa na które chcesz zamienić, np tree_17 (wielkość liter ma znaczenie). Następnie klikasz "zamień wszystko" i zapisujesz.
NON VEXA ME ZBISCO! TU ALIQUANDO QUALES DENTES LUCIUM HABERE VIDISTI?! CEPIT ET MANUS SECATUR!

Offline Neodokuran

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 100
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 102
  • Neodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezes
  • Distance Travelled: 1804km
  • Trains Routed: 871
Odp: Roślinność
« Odpowiedź #8 dnia: 25 Marzec 2017, 10:41:04 »

1. Conifer_Deskop_No_Collider czyli falująca choinka - tego modelu należy unikać za wszelką cenę, jest mocno zasobożerny i wkrótce się go pozbędziemy.


Ja bym zrobił tak jak jest we wszystkich grach... Na przykład animacje falujących drzew zależnie od jakości, na przyklad od good, albo better można by było obserwować wpływ pogody (poruszanie się drzew)
LCS Legionowo [===||======] 40%

Marcin. Po prostu Marcin. Dla wybranych Neo.

Offline Lokol

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 30
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 2
  • Lokol pracownik torowy
  • Distance Travelled: 302km
Odp: Roślinność
« Odpowiedź #9 dnia: 23 Kwiecień 2017, 15:58:15 »
Zauważyłem, że nawet na najwyższych ustawieniach nowe drzewka nie rzucają cienia. Czy to jest związane z faktem, że to są plane'y z teksturą z alphą i gdyby miały one rzucać cień, to byłby on prostokątny? Nie jest to może kluczowa kwestia dla rozwoju symulatora, ale zaawansowane shadery są jedną z rzeczy, które przyciągnęły mnie do Train Drivera. ;)