Autor Wątek: Zwrotnice ręczne blokada przez SCS, uzależnienia, bocznice szlakowe.  (Przeczytany 446 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Kacper9

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 652
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 134
  • Kacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezes
  • Distance Travelled: 6045km
  • Trains Routed: 2350
Zauważyłem, że przy semaforach kształtowych po utwierdzeniu przebiegu nie można przełożyć zwrotnicy ręcznej. I tu pojawia się pytanie, czy planowane jest coś takiego również przy SCS? Taka symulacja zamka kluczowego przydałaby się przy bocznicach szlakowych i wszystkich zwrotnicach uzależniananych kluczowe (bocznice .itp).
Tworze pulpity do stacji dobrze wykonanych. Nie polecam swoich pulpity. Wypadkowa TD2.

Offline Retrato1989

  • Community Manager
  • Pioneer
  • *
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 293
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 21
  • Retrato1989 dróżnik przejazdowyRetrato1989 dróżnik przejazdowyRetrato1989 dróżnik przejazdowyRetrato1989 dróżnik przejazdowy
  • Distance Travelled: 2431km
  • Trains Routed: 689
Odp: Zwrotnice ręczne blokada przez SCS, uzależnienia, bocznice szlakowe.
« Odpowiedź #1 dnia: 28 Marzec 2017, 22:51:07 »
Moze zasymuluj to przez zamkniecie rozjazdu lub zastopowanie zwrotnicy?
NON VEXA ME ZBISCO! TU ALIQUANDO QUALES DENTES LUCIUM HABERE VIDISTI?! CEPIT ET MANUS SECATUR!

Offline Kacper9

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 652
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 134
  • Kacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezes
  • Distance Travelled: 6045km
  • Trains Routed: 2350
Odp: Zwrotnice ręczne blokada przez SCS, uzależnienia, bocznice szlakowe.
« Odpowiedź #2 dnia: 29 Marzec 2017, 07:21:58 »
Zwrotnice ręczną i tak przełożysz na gruncie ;). Wczoraj pewien Śmieszek właśnie tak u mentoriousa na żorach zrobił i skład bodaj matfre poleciał na bocznice... Gdyby to działało jak na kształtach (utwierdzasz przebieg i już nikt nie może przełożyć wajchy) to by było idealnie.
Tworze pulpity do stacji dobrze wykonanych. Nie polecam swoich pulpity. Wypadkowa TD2.

Offline Radmorek

  • Developer
  • Tester
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 63
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 24
  • Radmorek dróżnik przejazdowyRadmorek dróżnik przejazdowyRadmorek dróżnik przejazdowyRadmorek dróżnik przejazdowy
  • Distance Travelled: 507km
  • Trains Routed: 249
Odp: Zwrotnice ręczne blokada przez SCS, uzależnienia, bocznice szlakowe.
« Odpowiedź #3 dnia: 29 Marzec 2017, 09:48:06 »
Wymaga to wymodelowania i zaprogramowania zamków trzpieniowych/ryglowych/sponozamków a co za tym idzie skrzyni zazulaka/P46 oraz dźwigienek uzależniających kluczowe w scentraliz.
Jak na razie to raczej nierealne

Offline Kacper9

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 652
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 134
  • Kacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezes
  • Distance Travelled: 6045km
  • Trains Routed: 2350
Odp: Zwrotnice ręczne blokada przez SCS, uzależnienia, bocznice szlakowe.
« Odpowiedź #4 dnia: 29 Marzec 2017, 12:38:40 »
A na kształtach się dało wystarczy by takie coś tymczasowo było również przez SCS ;). Komenda wysyłana przez SCS "utwardzająca" daną zwrotnicę tak jak ma to miejsce przy bloku przebiegowo-utwierdzającym (?).
« Ostatnia zmiana: 29 Marzec 2017, 12:40:27 wysłana przez Kacper9 »
Tworze pulpity do stacji dobrze wykonanych. Nie polecam swoich pulpity. Wypadkowa TD2.

Offline Radmorek

  • Developer
  • Tester
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 63
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 24
  • Radmorek dróżnik przejazdowyRadmorek dróżnik przejazdowyRadmorek dróżnik przejazdowyRadmorek dróżnik przejazdowy
  • Distance Travelled: 507km
  • Trains Routed: 249
Odp: Zwrotnice ręczne blokada przez SCS, uzależnienia, bocznice szlakowe.
« Odpowiedź #5 dnia: 29 Marzec 2017, 12:54:37 »
Można i tak, ale to daleko idące uproszczenie. Pu utwierdza dźwignię przebiegową, a dopiero dźwignia zwrotnice. W życiu prawdziwym klucz utwierdza i uzależnia zarazem zwrotnicę, wyjmujesz ze skrzyni, wkładasz do zwrotnicy, przekładasz, wyjmujesz drugi, wkładasz do skrzyni

Offline EN57-002

  • User
  • Wiadomości: 83
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 233
  • EN57-002 prezesEN57-002 prezesEN57-002 prezesEN57-002 prezesEN57-002 prezesEN57-002 prezesEN57-002 prezesEN57-002 prezesEN57-002 prezesEN57-002 prezesEN57-002 prezesEN57-002 prezes
  • Distance Travelled: 5591km
  • Trains Routed: 3355
Odp: Zwrotnice ręczne blokada przez SCS, uzależnienia, bocznice szlakowe.
« Odpowiedź #6 dnia: 29 Marzec 2017, 16:38:54 »
Można i tak, ale to daleko idące uproszczenie. Pu utwierdza dźwignię przebiegową, a dopiero dźwignia zwrotnice.
Jakoś to na opak napisałeś. Przecież wpierw przekładamy, bądź nie (w zależności od przebiegu), dźwignie zwrotnicowe, następnie drążek przebiegowy, który je zamyka w skrzyni zależności, a dopiero ciągniemy Pu, który elektrycznie to utwierdza.

Offline Radmorek

  • Developer
  • Tester
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 63
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 24
  • Radmorek dróżnik przejazdowyRadmorek dróżnik przejazdowyRadmorek dróżnik przejazdowyRadmorek dróżnik przejazdowy
  • Distance Travelled: 507km
  • Trains Routed: 249
Odp: Zwrotnice ręczne blokada przez SCS, uzależnienia, bocznice szlakowe.
« Odpowiedź #7 dnia: 29 Marzec 2017, 17:44:16 »
Na opak, ale prawidłowo, bo napisałem co i co utwierdza, niekoniecznie kolejność obsługi :) Drążek przeb. zwrotnice, a Pu drążek więc wychodzi na to samo

Offline Paweł

  • Moderator
  • Pioneer
  • *
  • Special Guest
  • Wiadomości: 69
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 6
  • Paweł pracownik torowy
  • Distance Travelled: 2km
  • Trains Routed: 3
Odp: Zwrotnice ręczne blokada przez SCS, uzależnienia, bocznice szlakowe.
« Odpowiedź #8 dnia: 30 Marzec 2017, 01:02:16 »
Można prościej. Odblokowanie przestawiania na gruncie po otrzymaniu z SCS polecenia zezwalającego na obsługę lokalną, a po obsłudze bocznicy/manewrach drugie polecenie odwołujące obsługę lokalną (np. zwrotnica:Lok, zwrotnica:oLok). Można w ten sposób zrobić zwrotnicę elektryczną z nastawnikiem lokalnym (rejony manewrowe) lub zwrotnicę ręczną zamykaną na klucz zwalniany z pulpitu SCS (przy czym pomijamy zawiłości zwolnienia klucza i wkładania go do zamka przy zwrotnicy). Równocześnie SCS kontroluje położenie zwrotnicy i sam może ją przestawiać (elektryczna z nastawnikiem lokalnym) lub tylko kontroluje (ręczna).

Offline Kacper9

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 652
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 134
  • Kacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezes
  • Distance Travelled: 6045km
  • Trains Routed: 2350
Odp: Zwrotnice ręczne blokada przez SCS, uzależnienia, bocznice szlakowe.
« Odpowiedź #9 dnia: 30 Marzec 2017, 07:03:55 »
I to by było najlepsze rozwiązanie.

PS. Mamy sygnalizację rozprucia w TD2 moze y tak zwrotnica wysyłałaby komendę do SCS'a i  np po skasowaniu rozprucia ponownie wracalibyśmy do stanu sprzed rozprucia?
Tworze pulpity do stacji dobrze wykonanych. Nie polecam swoich pulpity. Wypadkowa TD2.

Offline Paweł

  • Moderator
  • Pioneer
  • *
  • Special Guest
  • Wiadomości: 69
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 6
  • Paweł pracownik torowy
  • Distance Travelled: 2km
  • Trains Routed: 3
Odp: Zwrotnice ręczne blokada przez SCS, uzależnienia, bocznice szlakowe.
« Odpowiedź #10 dnia: 30 Marzec 2017, 14:30:46 »
Aktualnie nie, detekcja rozprucia jest planowana.