Autor Wątek: Talk/Rozmowa: SCS - nasze pulpity  (Przeczytany 13712 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Paweł

  • Developer
  • Pioneer
  • *
  • Special Guest
  • Wiadomości: 64
  • Siła reputacji: 7
  • Paweł pracownik torowy
  • Distance Travelled: 2km
  • Trains Routed: 3
Re: SCS - nasze pulpity
« Odpowiedź #60 dnia: 26 Wrzesień 2016, 17:39:32 »
Nowa wersja czeka na aktualizację TD2, bez której część funkcji nie będzie działać. Oprócz widocznej sbl (tylko na szlakach wewnętrznych - na chwilę obecną brak współpracy z sąsiednimi stacjami) i samoczynności semaforów dodane zostały m.in. przejazdy, automatyka nastawiania przebiegów.

Offline nitro

  • Developer
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 157
  • Siła reputacji: 64
  • nitro prezesnitro prezesnitro prezesnitro prezesnitro prezesnitro prezesnitro prezesnitro prezesnitro prezesnitro prezesnitro prezesnitro prezes
  • Distance Travelled: 4240km
  • Trains Routed: 456
Re: SCS - nasze pulpity
« Odpowiedź #61 dnia: 26 Wrzesień 2016, 18:03:01 »
można jakoś Ciebie poprosić o wysłanie mi tej nowej wersji SCS w celach testowych?

Offline jakubg1

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 1170
  • Siła reputacji: 9
  • jakubg1 pracownik torowy
  • Jestem na diecie... ...postowej.
  • Distance Travelled: 1341km
  • Trains Routed: 340
Re: SCS - nasze pulpity
« Odpowiedź #62 dnia: 26 Wrzesień 2016, 19:07:38 »
Nowy SCS powinien być dostępny na takich samych zasadach jak wersja testowa, mimo, że wersja testowa to wersja testowa i nie pogramy na niej online, a sam SCS został już przetestowany. Można dzięki niemu szybciej utworzyć pulpit do stacji i wydać ją zaraz po wydaniu 0.84. Wszyscy się do tego przygotowujemy. Na największy update w historii TD2 ;)

http://img.uetam.pl/image/tHwn
Koniec z TD2 na zawsze. Zbyt słaby komputer, a w związku z nowymi wymogami procesor ucierpiałby 1000razy bardziej

Offline nitro

  • Developer
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 157
  • Siła reputacji: 64
  • nitro prezesnitro prezesnitro prezesnitro prezesnitro prezesnitro prezesnitro prezesnitro prezesnitro prezesnitro prezesnitro prezesnitro prezes
  • Distance Travelled: 4240km
  • Trains Routed: 456
Re: SCS - nasze pulpity
« Odpowiedź #63 dnia: 26 Wrzesień 2016, 19:21:27 »
No wiem :) Ale pytam się głównie z ciekawości czy Paweł poprawił błędy przy przejazdach szlakowych, gdzie nie chciały otwierać/zamykać się rogatki czy włączać/wyłączać światła... same TOPy działały :) ... puTTY pluł o niepoprawnych komendach...

Offline shafter

  • Tester
  • Developer
  • Tester
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 422
  • Siła reputacji: 189
  • shafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezes
  • Distance Travelled: 5327km
  • Trains Routed: 1498
Re: SCS - nasze pulpity
« Odpowiedź #64 dnia: 26 Wrzesień 2016, 19:42:32 »
Przejazdy w wersji 084 działają jak trzeba, zarówne te szlakowe jak i stacyjne. Nie działają jeszcze sygnalizatory drogowe. tzn. SCS je obsługuje ale nie są "uruchomione" w TD2.

Offline Kacper9

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 752
  • Siła reputacji: 198
  • Kacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezes
  • Distance Travelled: 7981km
  • Trains Routed: 3006
Re: SCS - nasze pulpity
« Odpowiedź #65 dnia: 27 Wrzesień 2016, 10:33:23 »
Kończąc temat przejazdów (jakiś filmik w celach promocyjnych?) czekam na działające dzwonki ;D
Tworze pulpity do stacji dobrze wykonanych. Nie polecam swoich pulpity. Wypadkowa TD2.

Offline shafter

  • Tester
  • Developer
  • Tester
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 422
  • Siła reputacji: 189
  • shafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezes
  • Distance Travelled: 5327km
  • Trains Routed: 1498
Re: SCS - nasze pulpity
« Odpowiedź #66 dnia: 01 Październik 2016, 01:47:10 »
Działająca 1-odstępowa SBL i zieleń na pulpicie po parugodzinnej walce ...
SCS będzie jeszcze optymalizowany i zmieści się na 2 zwykłych ekranach.


Offline kam55

  • Global Moderator
  • Pioneer
  • *
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 299
  • Siła reputacji: 118
  • kam55 prezeskam55 prezeskam55 prezeskam55 prezeskam55 prezeskam55 prezeskam55 prezeskam55 prezeskam55 prezeskam55 prezeskam55 prezeskam55 prezes
  • Organizator sesji
  • Distance Travelled: 3227km
  • Trains Routed: 1775
Re: SCS - nasze pulpity
« Odpowiedź #67 dnia: 01 Październik 2016, 11:42:22 »
A nie jednokierunkowa??
Nigdzie tam nie widzę jedno odstępowej.. :)
--->>> TARNÓW<<<--- Sceneria Prywatna

Offline Kacper9

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 752
  • Siła reputacji: 198
  • Kacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezes
  • Distance Travelled: 7981km
  • Trains Routed: 3006
Re: SCS - nasze pulpity
« Odpowiedź #68 dnia: 01 Październik 2016, 12:12:23 »
A ja nigdzie nie widzę jednokierunkowej ;) w SCS'ie takiej po prostu nie ma.
Tworze pulpity do stacji dobrze wykonanych. Nie polecam swoich pulpity. Wypadkowa TD2.

Offline shafter

  • Tester
  • Developer
  • Tester
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 422
  • Siła reputacji: 189
  • shafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezes
  • Distance Travelled: 5327km
  • Trains Routed: 1498
Re: SCS - nasze pulpity
« Odpowiedź #69 dnia: 01 Październik 2016, 12:57:07 »
A nie jednokierunkowa??
Nigdzie tam nie widzę jedno odstępowej.. :)

Ona jest dwukierunkowa, są przecież semafory w kierunku N i można odwracać kierunek.

Spór jest akademicki, ale moim zdaniem to jest 1odstępowa SBL bo pierwszy semafor samoczynny jest jednocześnie To do sem. wjazdowego.
Wyprowadźcie mnie z błędu, please :)

BTW Pulpit po ciachaniu pod standardowe ekrany i optymalizacjii:


Offline Kacper9

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 752
  • Siła reputacji: 198
  • Kacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezes
  • Distance Travelled: 7981km
  • Trains Routed: 3006
Re: SCS - nasze pulpity
« Odpowiedź #70 dnia: 01 Październik 2016, 13:04:13 »
Jednoodstepową masz od U2 do F ;)
Tworze pulpity do stacji dobrze wykonanych. Nie polecam swoich pulpity. Wypadkowa TD2.

Offline shafter

  • Tester
  • Developer
  • Tester
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 422
  • Siła reputacji: 189
  • shafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezes
  • Distance Travelled: 5327km
  • Trains Routed: 1498
Re: SCS - nasze pulpity
« Odpowiedź #71 dnia: 02 Październik 2016, 15:08:38 »
Koniec korków w TD2
« Ostatnia zmiana: 02 Październik 2016, 19:15:41 wysłana przez shafter »

Offline Ryszard-san

  • Global Moderator
  • Pioneer
  • *
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 361
  • Siła reputacji: 191
  • Ryszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezes
  • Distance Travelled: 13472km
  • Trains Routed: 1350
Re: SCS - nasze pulpity
« Odpowiedź #72 dnia: 02 Październik 2016, 22:43:34 »
Odpraw jednocześnie 8 pociągów z torów (po 4 w każdym kierunku ;) )
EU06-18;gags;gags;120a;120a;609a

Offline zolwik

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 129
  • Siła reputacji: 10
  • zolwik dróżnik obchodowyzolwik dróżnik obchodowy
  • Dyspozytor trakcyjny
  • Distance Travelled: 396km
  • Trains Routed: 176
Re: SCS - nasze pulpity
« Odpowiedź #73 dnia: 03 Październik 2016, 00:30:49 »


Spór jest akademicki, ale moim zdaniem to jest 1odstępowa SBL bo pierwszy semafor samoczynny jest jednocześnie To do sem. wjazdowego.
Wyprowadźcie mnie z błędu, please :)

na logikę,
skoro możesz mieć skład PRZED semaforem SBL, to możesz też mieć drugi skład ZA semaforem SBL czyli już w rzeczy samej masz dwa odstępy.

SBL w założeniu nazywa się blokadą wieloodostępową. nie ma jednoodstępowej SBL .

Offline Paweł

  • Developer
  • Pioneer
  • *
  • Special Guest
  • Wiadomości: 64
  • Siła reputacji: 7
  • Paweł pracownik torowy
  • Distance Travelled: 2km
  • Trains Routed: 3
Re: SCS - nasze pulpity
« Odpowiedź #74 dnia: 03 Październik 2016, 11:33:28 »
SBL w założeniu nazywa się blokadą wieloodostępową. nie ma jednoodstępowej SBL .

Chodzi zapewne o szlak CD - MWa, na którym rzeczywiście zainstalowana jest blokada jednoodstępowa typu Eac. Ostatnie zmiany terminologii w instrukcji Ie-4 trochę namieszały, zrównując blokadę jednoodstępową z pbl, a wieloodstępową z sbl. Mam wątpliwości co do nazywania sbl (np. Eac) skróconej do jednego odstępu blokadą półsamoczynną, bo nie działa ona półsamoczynnie - działa identycznie jak przy wielu odstępach, z tym że semafory stacyjne są uzależnione bezpośrednio między sobą, bez semaforów odstępowych. Ir-1 też używa pojęcia "sbl w wersji jednoodstępowej" (par. 29), choć to już jest sprzeczność między instrukcjami. Bezpiecznie będzie po prostu mówić blokada jednoodstępowa.

Co do samego pulpitu CD, jest na nim kilka błędów - np. semafory wyjazdowe grupowe T2N, V2 nie mogą wyświetlać sygnałów manewrowych. Na prawym obrazie Ochodza jest zbyt ściśnięta, spokojnie można zrobić trochę miejsca skracając lewą stronę. Zwrotnic prowadzących na tory boczne prawie nie widać - brakuje choć krótkiego ramienia "-". Błędnie umieszczone końce przebiegów w kierunku Zabrzega, Dankowic, Czechowic Dz. Płd. (brak zależności od odcinka szlakowego). Nie powinno być na pulpicie CD (MWa) strzałek blokady dla wjazdu do Pszczyny - w tej sytuacji będzie można odwrócić blokadę bez porozumienia ani uzależnienia z Pszczyną, nawet po wyprawieniu pociągu z Pszczyny. Przy braku powiązania z sąsiednią stacją blokada powinna być zrobiona jako jednokierunkowa, a jazda po torze lewym na rozkaz. Ale pewnie znajdą się naśladowcy rozwiązania z dwiema strzałkami, więc zapewne przeprogramuję w następnej aktualizacji blokadę tak aby w takim układzie nie działała :) Można wprowadzać pewne uproszczenia i drobne odejścia od rzeczywistości w symulacji, ale bez przesady.