Autor Wątek: SBL  (Przeczytany 1241 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Paweł

  • Moderator
  • Pioneer
  • *
  • Special Guest
  • Wiadomości: 69
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 6
  • Paweł pracownik torowy
  • Distance Travelled: 2km
  • Trains Routed: 3
Odp: SBL
« Odpowiedź #45 dnia: 27 Kwiecień 2017, 01:20:18 »
Przejazd w Mieni: wstawiłeś jakieś czujniki dla toru bocznicy? Taki układ przejazdu z rozgałęzieniem toru nie był przewidziany, przy jazdach z/na bocznicę mogą pojawić się problemy - nie będzie się włączać lub nie będzie się wyłączać.

Przyszło mi jeszcze do głowy takie rozwiązanie, aby na obu odnogach - na torze szlakowym i bocznicy - wstawić tak samo nazwane czujniki najazdowe. Przejazd powinien zamykać się przy jeździe w obu kierunkach, o ile TD2 nie będzie miał problemu z dwoma identycznie nazwanymi czujnikami. Jednak nie zadziała to poprawnie przy jednoczesnych jazdach w różnych kierunkach - np. gdy na czujnik od strony bocznicy minie skład, zatrzyma się przed semaforem, a w tym czasie przejedzie coś w kierunku głównym - informacja o zbliżaniu się składu z bocznicy może się wtedy "zgubić". Można jeszcze spróbować wstawić po dwa czujniki najazdowe z każdego kierunku - jeden w zaprojektowanej odległości przed semaforem, a drugi tuż za semaforem, zapewniający ponowne zamknięcie przejazdu po ruszeniu spod semafora (choć wtedy nie będą zachowane przepisowe czasy ostrzegania). Czy może ktoś sprawdzić czy to zadziała?

Offline gravition

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 221
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 33
  • gravition dyżurny ruchugravition dyżurny ruchugravition dyżurny ruchugravition dyżurny ruchugravition dyżurny ruchugravition dyżurny ruchu
  • Distance Travelled: 3010km
  • Trains Routed: 363
Odp: SBL
« Odpowiedź #46 dnia: 18 Maj 2017, 12:04:56 »
Odkopię temat czujników przejazdu szlakowego - czy jest możliwość, aby w scsie zaimplementować możliwość ręcznego zamykania tego przejazdu? Np. w przypadku chęci odwzorowania realnej stacji takiej jak na zdjęciu w załączniku, zaznaczony kółkiem przejazd jest automatycznie zamykany przez czujniki gdy pociąg jedzie z kierunku 1, ale gdy pociąg jedzie z kierunku 2 czyli od strony stacji zamykany jest przez dyżurnego ruchu, zaś w td-ku nie ma możliwości ręcznego zamknięcia tego przejazdu.
KW Poznań

Offline Paweł

  • Moderator
  • Pioneer
  • *
  • Special Guest
  • Wiadomości: 69
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 6
  • Paweł pracownik torowy
  • Distance Travelled: 2km
  • Trains Routed: 3
Odp: SBL
« Odpowiedź #47 dnia: 18 Maj 2017, 12:49:42 »
Jeżeli przejazd w SCS będzie uzupełniony o włączanie przebiegami - co jest planowane, to będzie również włączanie ręczne, używane doraźnie przy Sz/rozkazach.

Offline Zdebu

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 238
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 57
  • Zdebu dyrektorZdebu dyrektorZdebu dyrektorZdebu dyrektorZdebu dyrektorZdebu dyrektorZdebu dyrektorZdebu dyrektorZdebu dyrektorZdebu dyrektorZdebu dyrektor
  • Distance Travelled: 2225km
  • Trains Routed: 327
Odp: SBL
« Odpowiedź #48 dnia: Wczoraj o 18:24:30 »
By nie zakładać nowego tematu, podepnę się tutaj, otóż dzisiaj powoli zacząłem robić pulpit dla mojej sceneri, ulożylem kawałek szlaku i wjazdowe, postanowiłem sprawdzić czy mogę podać jakiś sygnał z wjazdowych więc kawałek za sem B wstawiłem testowy semafor "CD", leczy gdy podaję przebieg to scs zastanawia się jak go podać przez 30 sekund do 1 minuty a następnie wywala mi alarm, zakładam że to przez ten odstęp SBL za wjazdowym więc moim pytaniem jest jak to ominąć?
Węzeł Łazowski - 35%
PKP Intercity. Zakład Centralny. O. Olszynka Grochowska.
Mistrz BZK - IC/20 Zdebu, Obszar Eksploatacji i Realizacji Przewozów.

Offline Ulfrig

  • Global Moderator
  • Tester
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 69
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 333
  • Ulfrig prezesUlfrig prezesUlfrig prezesUlfrig prezesUlfrig prezesUlfrig prezesUlfrig prezesUlfrig prezesUlfrig prezesUlfrig prezesUlfrig prezesUlfrig prezes
  • Ktoś musi tu trzymać porządek, nie? :P
  • Distance Travelled: 1586km
  • Trains Routed: 2533
Odp: SBL
« Odpowiedź #49 dnia: Wczoraj o 18:33:45 »
Sprawa jest banalna: GW_Zw_2728 jest włączonym SBL, czyli nie podasz przebiegu sprzecznego z B. Jak wstawisz strzałki od SBL to będziesz mógł zmienić kierunek SBL. Obecnie sem. GW_Zw_2728 jest ustawiony na wyjazd, czyli dziobem do B ;)
~Maciej T. (Ulfrig)

Offline Zdebu

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 238
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 57
  • Zdebu dyrektorZdebu dyrektorZdebu dyrektorZdebu dyrektorZdebu dyrektorZdebu dyrektorZdebu dyrektorZdebu dyrektorZdebu dyrektorZdebu dyrektorZdebu dyrektor
  • Distance Travelled: 2225km
  • Trains Routed: 327
Odp: SBL
« Odpowiedź #50 dnia: Wczoraj o 20:15:55 »
Okej, dzieki mam problemy z odwracaniem blokad, ale zrobię symbole i sie odezwę.
Węzeł Łazowski - 35%
PKP Intercity. Zakład Centralny. O. Olszynka Grochowska.
Mistrz BZK - IC/20 Zdebu, Obszar Eksploatacji i Realizacji Przewozów.