Autor Wątek: SBL  (Przeczytany 1269 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Kacper9

  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 692
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 125
  • Kacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezes
  • Distance Travelled: 5968km
  • Trains Routed: 2284
Odp: SBL
« Odpowiedź #30 dnia: 19 Kwiecień 2017, 12:03:55 »
Kłania się czytanie dokumentacji dostarczonej wraz z samym SCS'em ;): http://eu07.kolej.org.pl/scs/#r3_5
Tworze pulpity do stacji dobrze wykonanych. Nie polecam swoich pulpitów. NIE KUPIE SUPPORTERA. Wypadkowa TD2.

Offline Magik

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 82
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 55
  • Magik dyrektorMagik dyrektorMagik dyrektorMagik dyrektorMagik dyrektorMagik dyrektorMagik dyrektorMagik dyrektorMagik dyrektorMagik dyrektorMagik dyrektor
  • Distance Travelled: 1586km
  • Trains Routed: 736
Odp: SBL
« Odpowiedź #31 dnia: 19 Kwiecień 2017, 20:04:14 »
Kłania się czytanie dokumentacji dostarczonej wraz z samym SCS'em ;): http://eu07.kolej.org.pl/scs/#r3_5
jak masz tak pomagać, to się nie odzywaj w cale :)

Dodano: 19 Kwiecień 2017, 20:21:11


z wyjazdami ze scenerii sobie poradziłem wszystko działa jak należy :) zawsze coś się da zrobić żeby obejść system, teraz tylko muszę sobie poradzić dlaczego ostatnie semafory sbl źle wskazują i pierwsze za wyjazdem :)
« Ostatnia zmiana: 19 Kwiecień 2017, 20:21:11 wysłana przez Magik »
Pociągi mnie pociągają.    Kolej - moja praca, moja pasja.

Offline Kacper9

  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 692
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 125
  • Kacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezes
  • Distance Travelled: 5968km
  • Trains Routed: 2284
Odp: SBL
« Odpowiedź #32 dnia: 19 Kwiecień 2017, 20:31:10 »
Paweł pisał, ze to tylko proteza, a jakbyś zajrzał do dokumentacji to byś wiedział dlaczego. "... z powodu braku powiązania z druga strona szlaku..."
Tworze pulpity do stacji dobrze wykonanych. Nie polecam swoich pulpitów. NIE KUPIE SUPPORTERA. Wypadkowa TD2.

Offline Retrato1989

  • Community Manager
  • Pioneer
  • *
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 322
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 21
  • Retrato1989 dróżnik przejazdowyRetrato1989 dróżnik przejazdowyRetrato1989 dróżnik przejazdowyRetrato1989 dróżnik przejazdowy
  • Distance Travelled: 2431km
  • Trains Routed: 689
Odp: SBL
« Odpowiedź #33 dnia: 19 Kwiecień 2017, 20:31:29 »
Na wjazdowy mozesz zrobic tak, ze wstawiasz polsamoczynny i nazywasz odcinki w magicznym lasku. Nastepnie w pliku ANP ustawiasz przebieg od tego semafora do strzalki sbl w momencie pojawienia sie skladu na tym odstepie. Jesli nie bedziesz wysylal po lewym powinno dzialac. Gdybys mial wyslac po lewym, to po prostu wylacz ANP. To rozwiazanie nie jest bez wad, ale powinno dzialac.
Mozna tez zrobic cos podobnego w druga strone, tzn. ostatni semafor jako polsamoczynny. Wstawiasz tez punkt koncowy dla tego semafora, a w ANP ustawiasz nastawianie przebiegu od tego semafora do tego punktu w momencie, gdy sklad zajmuje ktorys z odstepow.
TL:DR
Zrob to jako wewnetrzny sterowany przez ANP.
« Ostatnia zmiana: 19 Kwiecień 2017, 20:40:28 wysłana przez Retrato1989 »
NON VEXA ME ZBISCO! TU ALIQUANDO QUALES DENTES LUCIUM HABERE VIDISTI?! CEPIT ET MANUS SECATUR!

Offline Neodokuran

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 100
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 102
  • Neodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezes
  • Distance Travelled: 1804km
  • Trains Routed: 871
Odp: SBL
« Odpowiedź #34 dnia: 20 Kwiecień 2017, 08:19:56 »
a ja bym ustawil semafor sbl jako udawana To.  na sceneri normalnie jak sblka by wygladal,  ale w scsie jako tarcze,  albo powtarzacz
LCS Legionowo [===||======] 40%

Marcin. Po prostu Marcin. Dla wybranych Neo.

Offline Paweł

  • Moderator
  • Pioneer
  • *
  • Special Guest
  • Wiadomości: 69
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 6
  • Paweł pracownik torowy
  • Distance Travelled: 2km
  • Trains Routed: 3
Odp: SBL
« Odpowiedź #35 dnia: 20 Kwiecień 2017, 10:10:33 »
Z powodu braku połączenia szlaków nieprawidłowe sygnały wskazywać będą ostatnie semafory sbl przed końcem szlaku - te dla których nie ma następnego semafora. Pozostałe semafory powinny działać normalnie.

Offline Magik

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 82
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 55
  • Magik dyrektorMagik dyrektorMagik dyrektorMagik dyrektorMagik dyrektorMagik dyrektorMagik dyrektorMagik dyrektorMagik dyrektorMagik dyrektorMagik dyrektor
  • Distance Travelled: 1586km
  • Trains Routed: 736
Odp: SBL
« Odpowiedź #36 dnia: 20 Kwiecień 2017, 18:29:49 »
Z powodu braku połączenia szlaków nieprawidłowe sygnały wskazywać będą ostatnie semafory sbl przed końcem szlaku - te dla których nie ma następnego semafora. Pozostałe semafory powinny działać normalnie.

na końcach szlaku dodałem punkty końcowe bez To, i wszystko gra, jest jakiś błąd bo nie mogę żadnej blokady odwrócić ale kij tam, ważne że działa :)
Pociągi mnie pociągają.    Kolej - moja praca, moja pasja.

Offline Retrato1989

  • Community Manager
  • Pioneer
  • *
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 322
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 21
  • Retrato1989 dróżnik przejazdowyRetrato1989 dróżnik przejazdowyRetrato1989 dróżnik przejazdowyRetrato1989 dróżnik przejazdowy
  • Distance Travelled: 2431km
  • Trains Routed: 689
Odp: SBL
« Odpowiedź #37 dnia: 20 Kwiecień 2017, 18:36:31 »
Masz pary strzałek o tej samej nazwie, może to jest powodem.
NON VEXA ME ZBISCO! TU ALIQUANDO QUALES DENTES LUCIUM HABERE VIDISTI?! CEPIT ET MANUS SECATUR!

Offline Neodokuran

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 100
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 102
  • Neodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezes
  • Distance Travelled: 1804km
  • Trains Routed: 871
Odp: SBL
« Odpowiedź #38 dnia: 20 Kwiecień 2017, 18:42:16 »
Wracając do moich problemów z sbl... Blokady działają prawidłowo, ALE Gdy chcę obrócic blokadę Ch3/Ch3N, to nie mam takiej ipcji, co śmieszniejsze - Ch1 i Ch2 obracają sie bez problemu...
LCS Legionowo [===||======] 40%

Marcin. Po prostu Marcin. Dla wybranych Neo.

Offline Paweł

  • Moderator
  • Pioneer
  • *
  • Special Guest
  • Wiadomości: 69
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 6
  • Paweł pracownik torowy
  • Distance Travelled: 2km
  • Trains Routed: 3
Odp: SBL
« Odpowiedź #39 dnia: 20 Kwiecień 2017, 22:30:05 »
na końcach szlaku dodałem punkty końcowe bez To, i wszystko gra, jest jakiś błąd bo nie mogę żadnej blokady odwrócić ale kij tam, ważne że działa :)

Co do pulpitu w załączniku. "Odcinek bez trakcji" - dla odcinka bez sieci trakcyjnej przewidziany jest symbol graficzny. Uwaga o kolejności wyświetlania sygnałów - chyba jednak nie zawsze, czasami coś będzie mieć postój. Przejazd w Mieni: wstawiłeś jakieś czujniki dla toru bocznicy? Taki układ przejazdu z rozgałęzieniem toru nie był przewidziany, przy jazdach z/na bocznicę mogą pojawić się problemy - nie będzie się włączać lub nie będzie się wyłączać. W zasadzie górna część nadaje się na przejazd uzależniony w przebiegach, dolna na przejazd z czujnikami, ale takiej kombinacji nie da się niestety zrobić. W rzeczywistości jest tam zmodyfikowana wersja ssp uzależniona od przebiegów.

Wracając do moich problemów z sbl... Blokady działają prawidłowo, ALE Gdy chcę obrócic blokadę Ch3/Ch3N, to nie mam takiej ipcji, co śmieszniejsze - Ch1 i Ch2 obracają sie bez problemu...

Chyba wiem o co chodzi, przy zmianie kierunku blokada szuka ochrony z obu stron szlaku. Ochronę może zapewniać zwrotnica bądź semafor wskazujący sygnał stój, a po prawej jest tylko żeberko, na którym SCS prawdopodobnie się gubi - potrzebna będzie poprawka w programie...
« Ostatnia zmiana: 20 Kwiecień 2017, 22:40:14 wysłana przez Paweł »

Offline Retrato1989

  • Community Manager
  • Pioneer
  • *
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 322
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 21
  • Retrato1989 dróżnik przejazdowyRetrato1989 dróżnik przejazdowyRetrato1989 dróżnik przejazdowyRetrato1989 dróżnik przejazdowy
  • Distance Travelled: 2431km
  • Trains Routed: 689
Odp: SBL
« Odpowiedź #40 dnia: 20 Kwiecień 2017, 23:35:47 »
No tak, ale z jednej strony ma zwrotnice 57, a za nią semafor T, a z drugiej na żeberku zwrotnice 3.
NON VEXA ME ZBISCO! TU ALIQUANDO QUALES DENTES LUCIUM HABERE VIDISTI?! CEPIT ET MANUS SECATUR!

Offline Paweł

  • Moderator
  • Pioneer
  • *
  • Special Guest
  • Wiadomości: 69
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 6
  • Paweł pracownik torowy
  • Distance Travelled: 2km
  • Trains Routed: 3
Odp: SBL
« Odpowiedź #41 dnia: 21 Kwiecień 2017, 13:55:29 »
Żeby zwrotnica zapewniała ochronę, musiałaby być wstawiona odwrotnie i kierować na bok (nie na tor szlakowy).

Offline Zdebu

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 238
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 57
  • Zdebu dyrektorZdebu dyrektorZdebu dyrektorZdebu dyrektorZdebu dyrektorZdebu dyrektorZdebu dyrektorZdebu dyrektorZdebu dyrektorZdebu dyrektorZdebu dyrektor
  • Distance Travelled: 2225km
  • Trains Routed: 327
Odp: SBL
« Odpowiedź #42 dnia: 21 Kwiecień 2017, 15:44:13 »
To i ja podłączę sie z pytaniem,Mam problem podobny do kolegi wyżej ale nie identyczny, czy na szlaku z sbl prowadzącym z stacji do "magicznego lasku" da sie odwracać kierunki blokady?, bo niestety u mnie takiej opcji nie ma.
Węzeł Łazowski - 35%
PKP Intercity. Zakład Centralny. O. Olszynka Grochowska.
Mistrz BZK - IC/20 Zdebu, Obszar Eksploatacji i Realizacji Przewozów.

Offline wiedenka

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 14
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 58
  • wiedenka dyrektorwiedenka dyrektorwiedenka dyrektorwiedenka dyrektorwiedenka dyrektorwiedenka dyrektorwiedenka dyrektorwiedenka dyrektorwiedenka dyrektorwiedenka dyrektorwiedenka dyrektor
  • Twórca pulpitów SCS
  • Distance Travelled: 1423km
  • Trains Routed: 573
Odp: SBL
« Odpowiedź #43 dnia: 21 Kwiecień 2017, 16:11:44 »
Zdebu jeżeli chodzi Ci o obracanie blokady w kierunku następnej stacji to takiej możliwości póki co nie ma.
Projekty ukończone (2017): wkrótce :)
SCS na warsztacie: Żyrardów 99%  - TESTY   || Radziwiłłów Mazowiecki 85%
Prace wstrzymane: Żółciów 70%    ||   LCS Grodzisk Mazowiecki 0%

Offline Neodokuran

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 100
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 102
  • Neodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezes
  • Distance Travelled: 1804km
  • Trains Routed: 871
Odp: SBL
« Odpowiedź #44 dnia: 21 Kwiecień 2017, 19:21:26 »

Cytuj
Chyba wiem o co chodzi, przy zmianie kierunku blokada szuka ochrony z obu stron szlaku. Ochronę może zapewniać zwrotnica bądź semafor wskazujący sygnał stój, a po prawej jest tylko żeberko, na którym SCS prawdopodobnie się gubi - potrzebna będzie poprawka w programie...

Cieszę się, że przez moją scenerię wychodzą możliwości uzupełnienia programu :)

Dodano: 22 Kwiecień 2017, 07:32:44


Paweł. poszedłem za twoja myślą. i zmienilem najpierw przełożenie zwrotki,  blokada obraca sie bez zarzutu. :)
« Ostatnia zmiana: 22 Kwiecień 2017, 07:32:44 wysłana przez Neodokuran »
LCS Legionowo [===||======] 40%

Marcin. Po prostu Marcin. Dla wybranych Neo.