Autor Wątek: Szkolenie na licencję maszynisty PKP INTERCITY  (Przeczytany 926 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline gravition

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 221
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 33
  • gravition dyżurny ruchugravition dyżurny ruchugravition dyżurny ruchugravition dyżurny ruchugravition dyżurny ruchugravition dyżurny ruchu
  • Distance Travelled: 3010km
  • Trains Routed: 363
Szkolenie na licencję maszynisty PKP INTERCITY
« dnia: 25 Kwiecień 2017, 12:18:49 »
Jak widzicie na załączonym linku, pkp ic szuka osób chętnych do udziału w szkoleniu na licencję maszynisty:

https://skk.erecruiter.pl//Offer.aspx?oid=2474413&cfg=4e06ddc9de494e2584181c6587259d37&fromSkk=1493115314169&ejoId=16020&ejorId=34454&comId=20015607

Oczywiście jak to w betonowej kolei zwykle bywa, nie mogło zabraknąć złotego zapisu:
Cytuj
*Osoba zainteresowana szkoleniem i docelowym zatrudnieniem w Spółce PKP Intercity S.A. niezarejestrowana w Powiatowym Urzędzie Pracy może także zgłosić swą kandydaturę. W takim przypadku kandydat na maszynistę sam pokrywa koszty szkolenia."

Tak więc firma decyduje się wziąć osoby zarejestrowane w UP jako bezrobotne - czyli od dłuższego czasu szukające pracy (co imo jest bardzo slabym zasobem ludzkim...) a jak ktoś ma już pracę (zwłaszcza na kolei) to stawia się przed nim mur w postaci nie dość, że przymusu zwolnienia się z aktualnej pracy, to jeszcze braku zatrudnienia na żadną umowę w trakcie odbywania szkolenia na licencję, czyli 3 miesiace bulisz z własnej kieszeni prawie 8000zł i nie masz pensji ani żadnej gwarancji zatrudnienia na dalsze szkolenie na świadectwo. To jest tak absurdalne, tym bardziej w świetle artykułów sprzed paru dni o braku ludzi do pracy w tym zawodzie, płakanie że połowa maszynistów zaraz odejdzie na emeryturę, kuszenie wysokimi pensjami, a rzeczywistość jak widać jest zgoła odmieniana... brak słów.
Zapraszam do dyskusji.
KW Poznań

Offline Ryszard-san

  • Global Moderator
  • Pioneer
  • *
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 385
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 145
  • Ryszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezes
  • Distance Travelled: 8809km
  • Trains Routed: 1185
Odp: Szkolenie na licencję maszynisty PKP INTERCITY
« Odpowiedź #1 dnia: 25 Kwiecień 2017, 12:33:55 »
Zapomniałeś dodać że jak się nawet dostaniesz to ok roku robisz za minimum krajowe, tak układają ci grafiki abyś nie miał żadnych dodatków (nadgodziny, soboty, niedziele święta - o tym możesz zapomnieć) ;)
EU06-18;gags;gags;120a;120a;609a

Offline gravition

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 221
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 33
  • gravition dyżurny ruchugravition dyżurny ruchugravition dyżurny ruchugravition dyżurny ruchugravition dyżurny ruchugravition dyżurny ruchu
  • Distance Travelled: 3010km
  • Trains Routed: 363
Odp: Szkolenie na licencję maszynisty PKP INTERCITY
« Odpowiedź #2 dnia: 25 Kwiecień 2017, 12:37:03 »
Akurat brak sobót i niedziel jest mi na rękę, bo miałbym czas na polibudę.
KW Poznań

Offline guzik32

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 44
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 6
  • guzik32 pracownik torowy
  • "Nie ważne kim jesteś tylko jaki jesteś."
  • Distance Travelled: 765km
  • Trains Routed: 11
Odp: Szkolenie na licencję maszynisty PKP INTERCITY
« Odpowiedź #3 dnia: 25 Kwiecień 2017, 12:56:57 »
Może oni wszyscy się obudzą w końcu, nie tylko koleje, jak im wszystko stanie bo nie będzie miał kto robić. Ja osobiście jakbym się interesował tym kierunkiem, to raczej uderzał bym na niemcy jeździć :D Daleko nie ma a zarobki i komfort pracy pewnie nieporównywalny

Offline Ensifer

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 126
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 140
  • Ensifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezes
  • Distance Travelled: 2979km
  • Trains Routed: 1759
Odp: Szkolenie na licencję maszynisty PKP INTERCITY
« Odpowiedź #4 dnia: 25 Kwiecień 2017, 13:19:41 »
Wysłałem, ale założę się, że nawet nie raczą odpisać. Cóż, takie przepisy...

Offline Tomaszek_Lodz

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 406
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 17
  • Tomaszek_Lodz zwrotniczyTomaszek_Lodz zwrotniczyTomaszek_Lodz zwrotniczy
  • Distance Travelled: 12103km
  • Trains Routed: 37
Odp: Szkolenie na licencję maszynisty PKP INTERCITY
« Odpowiedź #5 dnia: 25 Kwiecień 2017, 13:58:44 »
Co do wypowiedzi @guzika. Osób nie zabraknie. Coraz więcej jest ogłoszeń o przyjęciu pracowników zza wschodniej granicy. Myślę że i przyjdzie czas na kolej. W Polsce myślą przewodnią jest oby taniej i do przodu, jakoś to będzie. Co do warunków zatrudnienia to najpierw musi nakraść pan prezes i cała góra a mechanik to tylko pracownik którego...można zastąpić tanszym pracownikiem. Obawiam się wiec, że tam na górze jeszcze długo się nie obudzą.

Offline Pitek

  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 634
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 79
  • Pitek prezesPitek prezesPitek prezesPitek prezesPitek prezesPitek prezesPitek prezesPitek prezesPitek prezesPitek prezesPitek prezesPitek prezes
  • Distance Travelled: 5006km
  • Trains Routed: 1665
Odp: Szkolenie na licencję maszynisty PKP INTERCITY
« Odpowiedź #6 dnia: 25 Kwiecień 2017, 15:03:17 »
Też rozmyślam o zrobieniu licencji maszynisty w przyszłym roku w marcu... Ale tak rozkminiam, że czasami może lepiej schować marzenia i traktować kolej jako hobby, a pracować normalnie w wyuczonym zawodzie. Obecnie kończę studia, Wrocław jest pełen ofert pracy i spokojnie można zarabiać więcej, niż na start oferują spółki kolejowe. Nie sztuka przez 10 lat jeździć za 2000zł miesięcznie, jak można kurde w Lildu na kasie dostać 3000zł na rękę.
Kwestia jeszcze tego, że nie jestem po szkole technicznej, a po ogólniaku, nie sztuka wydać 5000zł bez gwarancji zatrudnienia. A w pośredniaku szybko znajdą mi robotę, tylko nie jako maszynista ;]

Offline shafter

  • Tester
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 575
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 185
  • shafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezes
  • Distance Travelled: 5017km
  • Trains Routed: 1496
Odp: Szkolenie na licencję maszynisty PKP INTERCITY
« Odpowiedź #7 dnia: 25 Kwiecień 2017, 15:35:16 »
A gdzie tam jest powiedziane, że musisz zwalniać się z aktualnej pracy, żeby zrobić szkolenie ? W sensie, że będzie kolidować czasowo ?
Nie dostaniesz tylko dofinansowania ale nie sądze, żęby o tym decydowało IC a raczej ten kto kładzie na to kasę czyli UP.

W Austrii swojego czasu robili masowe rekrutacje na Taurusy łącznie z ogromnymi ogłoszeniami w prasie, brali prawie każdego z odpowiednim zdrowiem i wzrokiem.

Offline Pitek

  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 634
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 79
  • Pitek prezesPitek prezesPitek prezesPitek prezesPitek prezesPitek prezesPitek prezesPitek prezesPitek prezesPitek prezesPitek prezesPitek prezes
  • Distance Travelled: 5006km
  • Trains Routed: 1665
Odp: Szkolenie na licencję maszynisty PKP INTERCITY
« Odpowiedź #8 dnia: 25 Kwiecień 2017, 15:47:31 »
Najczęściej szkolenie na licencje maszynisty trwa w weekendy przez 2 miesiące, więc jeśli ktoś ma pracę pn. - pt. to nie będzie problemu. Jeżeli UP ma wyłożyć pieniądze, no to muszę być bezrobotnym. Inaczej sam muszę wybulić hajs na licencję, która nie daje mi NIC.

Wczoraj w Dzień Dobry TVN (tak wiem, nie jest to dobre źródło informacji), kolo z ICC się wypowiadał, że już na szkolenie maszynisty idzie rocznie około 1000 osób. 80 zostaje maszynistami z czego pewnie 50 to znajomki. Także szansa na pracę jest dużo mniejsza, niż gdziekolwiek indziej. 2 lata wysmarujesz się jak debil na szopie, 5x przejedziesz na loka a potem Ci powiedzą, że się nie nadajesz :P

Może za sceptycznie podchodzę, ale gdyby nie tylu chętnych na nabijanie kieszeni UTK gigantycznymi pieniędzmi za nic, zeszliby na ziemię i rozpoczęli jakieś normalne przyjmowanie ludzi, bez jakiś chorych licencji i wymagań na zdrowie jak u pilota.

Offline KomandosKamil

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 44
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 16
  • KomandosKamil zwrotniczyKomandosKamil zwrotniczyKomandosKamil zwrotniczy
  • Hej Kappa Hej
  • Distance Travelled: 1858km
  • Trains Routed: 203
Odp: Szkolenie na licencję maszynisty PKP INTERCITY
« Odpowiedź #9 dnia: 25 Kwiecień 2017, 15:55:36 »
coś wam powiem ci co chodzili do technikum kolejowego mają większe szansę ;)

Online mentorious

  • Supporter
  • *
  • Tester
  • Wiadomości: 145
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 153
  • mentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezes
  • Distance Travelled: 2225km
  • Trains Routed: 1714
Odp: Szkolenie na licencję maszynisty PKP INTERCITY
« Odpowiedź #10 dnia: 25 Kwiecień 2017, 16:04:52 »
Tak więc firma decyduje się wziąć osoby zarejestrowane w UP jako bezrobotne - czyli od dłuższego czasu szukające pracy (co imo jest bardzo slabym zasobem ludzkim...) a jak ktoś ma już pracę (zwłaszcza na kolei) to stawia się przed nim mur w postaci nie dość, że przymusu zwolnienia się z aktualnej pracy, to jeszcze braku zatrudnienia na żadną umowę w trakcie odbywania szkolenia na licencję, czyli 3 miesiace bulisz z własnej kieszeni prawie 8000zł i nie masz pensji ani żadnej gwarancji zatrudnienia na dalsze szkolenie na świadectwo. To jest tak absurdalne, tym bardziej w świetle artykułów sprzed paru dni o braku ludzi do pracy w tym zawodzie, płakanie że połowa maszynistów zaraz odejdzie na emeryturę, kuszenie wysokimi pensjami, a rzeczywistość jak widać jest zgoła odmieniana... brak słów.
Zapraszam do dyskusji.

Od paru lat co jakis czas sie pojawiaja te teksty o brakach personalnych. Polityka moze i nie jest fair, ale nawet mam do tego zrozumienie. Za szkolenie odpowiadaja inne podmioty jak np. CS Doradztwo i ktos im za ten kurs (+ papierkologie UTK) zaplacic musi. Spolka Intercity nie ma ws. dofinansowanian nic do gadania i to nie dotyczy tylko maszynistow, inne rzeczy typu uprawnienia na CNC czy tam spawarki tez leca przez UP. A ze przepisy sa jakie sa, to osoby niemajace zatrudnienia maja pierwszenstwo.

Zgadzam sie z Toba, ze to nie ma sensu, ale widzisz jakies inne rozwiazanie? Koszty szkolenia placone na wlasna reke, w perspektywie zarabiania smiesznych groszy przez dlugi czas, sa dla wiekszosci slusznie zaporowe. Chociaz bylo i wsrod nas pare osob, ktore sobie "przezimowaly" oficjalnie rok na bezrobociu, byle tylko zdobyc te prace.

Może oni wszyscy się obudzą w końcu, nie tylko koleje, jak im wszystko stanie bo nie będzie miał kto robić. Ja osobiście jakbym się interesował tym kierunkiem, to raczej uderzał bym na niemcy jeździć :D Daleko nie ma a zarobki i komfort pracy pewnie nieporównywalny

W jaki sposob praca niemieckiego maszynisty jest bardziej komfortowa niz polskiego? Poza tym, prowadzenie pociagu mimo wszystko to nie zbieranie szparagow. I o ile do tej drugiej czynnosci latwo o tania sile robocza ze wschodu, o tyle smiem watpic, zeby jakikolwiek szanujacy sie przewoznik posiadajacy uprawnienia do nadawania odpowiednich kwalfikacji (na chwile obecna w ruchu pasazerskim jest to tylko Deutsche Bahn i regionalne corki DB Regio) ryzykowaly na tyle.  Pomijajac juz tez fakt, ze aby cokolwiek robic, musisz umiec jezyk na poziomie C2. ;)

Z personelem na kolei w Niemczech jest stabilnie i nikt nikogo na sile nie szuka. Tak jak w Austrii jest mozliwosc 3,5 letniego "Ausbildungu" na ksztalt technikum kolejowego adresowanego raczej do mlodszych osob tuz po maturach i chociaz powoli sie od tego odchodzi, wiekszosc z mechanikow wciaz jest po tej szkole. Majac licencje i inne niezbedne papierki mozesz uderzac do prywaciarzy, ale oni tym bardziej lubia przebierac w kandydaturach. Wiec reasumujac, nope.

A gdzie tam jest powiedziane, że musisz zwalniać się z aktualnej pracy, żeby zrobić szkolenie ? W sensie, że będzie kolidować czasowo ?
Nie dostaniesz tylko dofinansowania ale nie sądze, żęby o tym decydowało IC a raczej ten kto kładzie na to kasę czyli UP.

W Austrii swojego czasu robili masowe rekrutacje na Taurusy łącznie z ogromnymi ogłoszeniami w prasie, brali prawie każdego z odpowiednim zdrowiem i wzrokiem.

Do dzisiaj szukaja, tylko austriacy maja to do siebie, ze preferuja bardziej swoich. No i ten sluchac ten jezyk.. austracki do najprzyjemniejszych nie nalezy. SBB jest mocno oblegane przez osoby zzagranicy (Niemiec, Holandii etc.).  :P

Co do wypowiedzi @guzika. Osób nie zabraknie. Coraz więcej jest ogłoszeń o przyjęciu pracowników zza wschodniej granicy. Myślę że i przyjdzie czas na kolej. W Polsce myślą przewodnią jest oby taniej i do przodu, jakoś to będzie. Co do warunków zatrudnienia to najpierw musi nakraść pan prezes i cała góra a mechanik to tylko pracownik którego...można zastąpić tanszym pracownikiem. Obawiam się wiec, że tam na górze jeszcze długo się nie obudzą.

Ale januszowate podejscie. Ty najpierw sie zorientuj ile sie zarabia w innych spolkach albo innych krajach, a potem zacznij krytykowac prezesa. Jak sie stoi na dole i jest sie mroweczka, to najlepiej zwalac wszystkie nieszczescia na "gore". Tutaj nikt sie nie bedzie bawil w swietego mikolaja. Za komuny juz sie bawiono i w latach 90tych przy sprzataniu tego syfu widac bylo tego efekty.

coś wam powiem ci co chodzili do technikum kolejowego mają większe szansę ;)

Chodzic do technikum kolejowego zeby zostac maszynista? Gowno prawda, spozniles sie z tym jakies pare dekad. :P

Najczęściej szkolenie na licencje maszynisty trwa w weekendy przez 2 miesiące, więc jeśli ktoś ma pracę pn. - pt. to nie będzie problemu. Jeżeli UP ma wyłożyć pieniądze, no to muszę być bezrobotnym. Inaczej sam muszę wybulić hajs na licencję, która nie daje mi NIC.

Wczoraj w Dzień Dobry TVN (tak wiem, nie jest to dobre źródło informacji), kolo z ICC się wypowiadał, że już na szkolenie maszynisty idzie rocznie około 1000 osób. 80 zostaje maszynistami z czego pewnie 50 to znajomki. Także szansa na pracę jest dużo mniejsza, niż gdziekolwiek indziej. 2 lata wysmarujesz się jak debil na szopie, 5x przejedziesz na loka a potem Ci powiedzą, że się nie nadajesz :P

Może za sceptycznie podchodzę, ale gdyby nie tylu chętnych na nabijanie kieszeni UTK gigantycznymi pieniędzmi za nic, zeszliby na ziemię i rozpoczęli jakieś normalne przyjmowanie ludzi, bez jakiś chorych licencji i wymagań na zdrowie jak u pilota.

A nie mozna z licencja zakrecic sie wokol prywaciarzy? Nie wiem jak te procedury dokladnie przebiegaja w Polsce.
« Ostatnia zmiana: 25 Kwiecień 2017, 16:10:25 wysłana przez mentorious »

Offline Pitek

  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 634
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 79
  • Pitek prezesPitek prezesPitek prezesPitek prezesPitek prezesPitek prezesPitek prezesPitek prezesPitek prezesPitek prezesPitek prezesPitek prezes
  • Distance Travelled: 5006km
  • Trains Routed: 1665
Odp: Szkolenie na licencję maszynisty PKP INTERCITY
« Odpowiedź #11 dnia: 25 Kwiecień 2017, 17:11:18 »
Z tego co wiem to teraz bez zrobienia tej licencji na własną rękę, bądź jakimś cudem przez UP, droga jest całkowicie zamknięta. Jak prześledzisz strony przewoźników, oferują co prawda zatrudnienie na odbycie kursu na świadectwo maszynisty, jednak jak krążą po forach informacje, nawet skończenie tego etapu nie jest gwarantem roboty - patrz PKP Cargo.

Ze swojej strony powiem, że przejście teraz przez okres 2-3 lat na przygotowanie do samodzielnych jazd, jest trochę słabym widokiem, jeśli mówimy o osobie w moim, bądź starszym wieku. Nikt, kto ma na utrzymaniu rodzinę, nie zejdzie z obecnych stawek, na ostatnie ochłapy tylko dlatego, że jego marzeniem było jeździć. Marzenia marzeniami, ale jeść się chce. Prawda jest taka, że ta oferta jest ew. dla osób które kończą szkołę techniczną (zawodówka, technikum), mają po około 19-20 lat. Więc spokojnie i tak byliby na garnuszku rodziców, a nawet jakby dostawali po 1200zł na rękę, to na start przez te miesiące dla takiego młodego człowieka to spore pieniądze. Dla mnie dzisiaj tak zaryzykować i skończyć kurs w wieku 28 lat nie napawa optymizmem, choć ciągle to rozważam ::)

Offline Ensifer

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 126
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 140
  • Ensifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezes
  • Distance Travelled: 2979km
  • Trains Routed: 1759
Odp: Szkolenie na licencję maszynisty PKP INTERCITY
« Odpowiedź #12 dnia: 25 Kwiecień 2017, 17:15:23 »
Operacja, kurs to jakieś ~16k, a i tak nie wiadomo, czy człowieka zatrudnią. W dodatku wszędzie jakieś chore związki zawodowe + państwowy bałagan, jeszcze za nasze pieniądze. Chyba jednak trzeba będzie zostać przy  TD2, skoro spółki kolejowe stosują takie zagrywki.

Offline Radmorek

  • Developer
  • Tester
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 66
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 24
  • Radmorek dróżnik przejazdowyRadmorek dróżnik przejazdowyRadmorek dróżnik przejazdowyRadmorek dróżnik przejazdowy
  • Distance Travelled: 507km
  • Trains Routed: 249
Odp: Szkolenie na licencję maszynisty PKP INTERCITY
« Odpowiedź #13 dnia: 25 Kwiecień 2017, 18:42:18 »
Nie samą "jedyną słuszną" koleją człowiek żyje, na różnych hutach szukają i zatrudniają, a i stawki wcale nie są takie małe.

Online Aderian94

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 58
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 65
  • Aderian94 prezesAderian94 prezesAderian94 prezesAderian94 prezesAderian94 prezesAderian94 prezesAderian94 prezesAderian94 prezesAderian94 prezesAderian94 prezesAderian94 prezesAderian94 prezes
  • Heaven Of System
    • Heaven Of System
  • Distance Travelled: 3056km
  • Trains Routed: 1039
Odp: Szkolenie na licencję maszynisty PKP INTERCITY
« Odpowiedź #14 dnia: 25 Kwiecień 2017, 18:49:59 »
A spróbuję. Ciekawe, czy się w ogóle odezwą. Jeśli szkolenia są w weekendy, a nie w tygodniu, to dobra wiadomość, bo nie trzeba rezygnować z pracy. Ogólnie zastanawiałem się, czy nie zrobić kursu na licencję maszynisty prywatnie, ale podobno wtedy jest dużo mniejsza szansa na zatrudnienie. Ktoś wie jak to jest?
« Ostatnia zmiana: 25 Kwiecień 2017, 18:59:30 wysłana przez Aderian94 »
Heaven Of System