Autor Wątek: Szkolenie na licencję maszynisty PKP INTERCITY  (Przeczytany 3064 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline zaopatrzony

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 33
  • Siła reputacji: 76
  • zaopatrzony prezeszaopatrzony prezeszaopatrzony prezeszaopatrzony prezeszaopatrzony prezeszaopatrzony prezeszaopatrzony prezeszaopatrzony prezeszaopatrzony prezeszaopatrzony prezeszaopatrzony prezeszaopatrzony prezes
  • Szanuj mnie a też będziesz szanowany :>
    • Forum wielotematyczne
  • Distance Travelled: 1999km
  • Trains Routed: 970
Odp: Szkolenie na licencję maszynisty PKP INTERCITY
« Odpowiedź #60 dnia: 30 Czerwiec 2017, 16:25:10 »
Za 2 lata to ja maturę będę pisał. Ale to dobrze bo to będzie dla mnie lepszy czas aby sobie jakiejś pracy na kolei szukać.

Tajemnica mym bogiem, Anime nałogiem, a Kolej  podstawą.

Offline Ensifer

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 173
  • Siła reputacji: 251
  • Ensifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezes
  • Distance Travelled: 6896km
  • Trains Routed: 2596
Odp: Szkolenie na licencję maszynisty PKP INTERCITY
« Odpowiedź #61 dnia: 30 Czerwiec 2017, 16:27:46 »
Witamy w zyciu. I nie ma sensu kierowac rozszczen w strone przewoznika, bo zadaniem IC nie jest ukladanie zycia mikolom. Nikomu łaski nie robicie i zadna mamusia za raczke prowadzic Was na etat nie bedzie. No offence, po prostu sprawy tak sie maja we wszystkich sferach zycia. Im szybciej sobie uswiadomicie tym lepiej dla Was :)

A kto byl zdeterminowany i wybral taka, a nie inna droge, ten sobie zostal.
https://www.youtube.com/watch?v=USbrQBLWi0c
A tak merytorycznie:
Nie oczekuję od spółki kolejowej, że wyłoży za mnie pieniądze na poprawienie wzroku, ale przygotowanie do pracy i to nie ogólne, w rodzaju prawa jazdy kat. C, a wyspecjalizowane i kosztowne, winno leżeć w gestii pracodawcy, a nie pracownika. Naturalnie, taniej i prościej jest zatrudnić osobę, która te uprawnienia już posiada, jednak to nie jest kurs na wózki widłowe, który można zrobić praktycznie od zaraz i względnie niewielkim kosztem. Tutaj jest zupełnie inna skala, dlatego śmieszne są takie wpisy, że "tak się sprawy mają". Guzik się mają, po prostu "na kulei" nadal można zderzyć się z betonem. Zresztą, ICC ma bieda-wagony, to i na szkolenie pracowników szkoda im grosza. Śmieszna firma, która pasażera - swojego Klienta - ma w poważaniu. Niech szczezną po trzykroć.
"Człowiek przywykł, że go zło opada jak robactwo."

Offline gravition

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 211
  • Siła reputacji: 40
  • gravition starszy dyżurny ruchugravition starszy dyżurny ruchugravition starszy dyżurny ruchugravition starszy dyżurny ruchugravition starszy dyżurny ruchugravition starszy dyżurny ruchugravition starszy dyżurny ruchugravition starszy dyżurny ruchu
  • Distance Travelled: 3401km
  • Trains Routed: 363
Odp: Szkolenie na licencję maszynisty PKP INTERCITY
« Odpowiedź #62 dnia: 30 Czerwiec 2017, 16:34:42 »
"To nie takie proste", "tak to już w życiu jest", "sprawy tak się mają wszystkich sferach życia"
jeżeli wy się godzicie na takie warunki no to ja nie mam pytań. Nie oczekuję, że będzie mnie mamusia na etat prowadziła za rączkę, oczekuję, że zatrudniając mnie na maszynistę stażystę przewoźnik zapłaci za to cholerne szkolenie tak jak było dotychczas, a nie kombinacje sracje. Co to w ogóle za argument, że bo na ciężarówki też trzeba wywalić kasę żeby nimi jeździć. I to wg was jest normalne? Bo dla mnie nie jest. A dlaczego tak jest? Bo znajdują się osoby, które się na coś takiego godzą. Tak samo tutaj widzą, że ludzie godzą się na przerzucanie coraz większych kosztów na pracownika, niedługo świadectwo maszynisty też we własnym zakresie trzeba będzie robić jak tak dalej pójdzie i co, też powiecie "takie życie, trzeba się z tym pogodzić"? Puknijta się w łeb.
KW Poznań

Offline Matocc

  • User
  • Wiadomości: 1
  • Siła reputacji: 1
  • Matocc pracownik torowy
  • Distance Travelled: 640km
Odp: Szkolenie na licencję maszynisty PKP INTERCITY
« Odpowiedź #63 dnia: 30 Czerwiec 2017, 16:47:03 »
W Gdyni W Zakładach  Przewozów Regionalnych aka POLREGIO mają dwa miejsca dla konduktorów.

Offline Ryszard-san

  • Global Moderator
  • Pioneer
  • *
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 395
  • Siła reputacji: 204
  • Ryszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezes
  • Distance Travelled: 16807km
  • Trains Routed: 1399
Odp: Szkolenie na licencję maszynisty PKP INTERCITY
« Odpowiedź #64 dnia: 30 Czerwiec 2017, 16:55:18 »
Za 2 lata to PKP IC pewnie nie bedzie istniec ;), z takim podejsciem jak maja do pasazerow i pracownikow. Mlodzi maszynisci (po licencji) zaczynaja uciekac jak szczury z tonacego statku. Tymbardziej ze prywaciarze sa gotowi nawet zaplacic lojalki takiemu maszyniscie.
EU06-18;gags;gags;120a;120a;609a

Offline Marcin_S

  • Global Moderator
  • Tester
  • Supporter
  • *
  • Ekspert ds. kolejowych
  • Wiadomości: 190
  • Siła reputacji: 88
  • Marcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezes
  • Snape na torach
    • Domowy symulator EU07
  • Distance Travelled: 1841km
  • Trains Routed: 255
Odp: Szkolenie na licencję maszynisty PKP INTERCITY
« Odpowiedź #65 dnia: 30 Czerwiec 2017, 16:56:45 »
Każdy przewoźnik ma swoje wymagania co do kandydatów, ma swoją procedurę szkoleń. Można prywatnie, we własnym zakresie zrobić licencję, można też jako zarejestrowany bezrobotny w UP starać się o dofinansowanie takiego kursu. Natomiast po ukończeniu prywatnie kursu nie ma gwarancji zatrudnienia. Może być również taka sytuacja, iż przewoźnik organizuje szkolenia od razu zatrudniając "młodego" na zasadzie "promesy", że po ukończeniu kursu na licencję, kontynuuje szkolenie na świadectwo już u przewoźnika.

Niestety, kiedyś było inaczej, ale Unia narzuca takie standardy i takie są dzisiejsze realia. Jeśli chce się dążyć do takiego stanowiska, iść w tym kierunku zawodowym, trzeba się do tych realiów dostosować. Żadna gównoburza nic w tym temacie nie zmieni.
Brudne kible, spóźnienia, dziwni ludzie. Śmierć, odchody i rdza. Wszystko to znajdziecie na torach.
- PKP Cargo S.A. Centralny Zakład Spółki -

Offline Ensifer

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 173
  • Siła reputacji: 251
  • Ensifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezes
  • Distance Travelled: 6896km
  • Trains Routed: 2596
Odp: Szkolenie na licencję maszynisty PKP INTERCITY
« Odpowiedź #66 dnia: 30 Czerwiec 2017, 17:02:44 »
Trudno się równa do poziomu rynsztoku, jaki ta firma prezentuje. Nie godzę się na podobne praktyki i jakoś przeżyję, jeśli nie będę mógł pracować w wymarzonym zawodzie. Równie dobrze można powiedzieć, że 14-godzinny dzień pracy to są obecne realia i "żadna gównoburza tego nie zmieni". Z takim podejściem trudno rozwinąć skrzydła, ponieważ zakłada on, że realia to stała. Jest to nieprawda i proszę nie siać fermentu.
"Człowiek przywykł, że go zło opada jak robactwo."

Offline Marcin_S

  • Global Moderator
  • Tester
  • Supporter
  • *
  • Ekspert ds. kolejowych
  • Wiadomości: 190
  • Siła reputacji: 88
  • Marcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezes
  • Snape na torach
    • Domowy symulator EU07
  • Distance Travelled: 1841km
  • Trains Routed: 255
Odp: Szkolenie na licencję maszynisty PKP INTERCITY
« Odpowiedź #67 dnia: 30 Czerwiec 2017, 17:13:47 »
No to trzymam kciuki, zmień ten świat na lepsze.
Brudne kible, spóźnienia, dziwni ludzie. Śmierć, odchody i rdza. Wszystko to znajdziecie na torach.
- PKP Cargo S.A. Centralny Zakład Spółki -

Offline Ensifer

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 173
  • Siła reputacji: 251
  • Ensifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezes
  • Distance Travelled: 6896km
  • Trains Routed: 2596
Odp: Szkolenie na licencję maszynisty PKP INTERCITY
« Odpowiedź #68 dnia: 30 Czerwiec 2017, 17:47:51 »
Też trzymam kciuki za szybkie i, miejmy nadzieję, bolesne bankructwo ICC. Może ten rynek będzie z czasem mniej patologiczny, chociaż to już temat na zupełnie inną rozmowę.
"Człowiek przywykł, że go zło opada jak robactwo."

Offline !Marcin

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 79
  • Siła reputacji: 37
  • !Marcin toromistrz!Marcin toromistrz!Marcin toromistrz!Marcin toromistrz!Marcin toromistrz!Marcin toromistrz!Marcin toromistrz
  • ็็็็็็ ็็็็็็ ็็็็็็ ็็็็็็ ็็็็็็ ็็็็็็ ็็็็็็
  • Distance Travelled: 2013km
  • Trains Routed: 490
Odp: Szkolenie na licencję maszynisty PKP INTERCITY
« Odpowiedź #69 dnia: 30 Czerwiec 2017, 17:57:58 »
Nie rozumiem wcale tej dyskusji. Jakby InterCity było jedyną spółką kolejową w Polsce. Proszę bardzo jak komuś się nie podoba IC, to tutaj ma listę licencjonowanych przewoźników kolejowych w Polsce: https://www.utk.gov.pl/pl/rejestry/licencjonowani-przewozn/11401,Wykaz-licencjonowanych-przewoznikow-kolejowych.html Do wyboru do koloru.
Autor Scenerii: Samostrzel - "Bliżej jak dalej"% LCS Bolesławiec - "Coś z tego będzie?"% Wisła Głębce - Prace wstrzymane (Po płaskim nie pojedziesz, chyba?)
___________________________________________________________

Offline mentorious

  • Artist
  • Developer
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 179
  • Siła reputacji: 216
  • mentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezes
  • Distance Travelled: 2353km
  • Trains Routed: 2006
Odp: Szkolenie na licencję maszynisty PKP INTERCITY
« Odpowiedź #70 dnia: 04 Lipiec 2017, 16:11:07 »
Trudno się równa do poziomu rynsztoku, jaki ta firma prezentuje. Nie godzę się na podobne praktyki i jakoś przeżyję, jeśli nie będę mógł pracować w wymarzonym zawodzie. Równie dobrze można powiedzieć, że 14-godzinny dzień pracy to są obecne realia i "żadna gównoburza tego nie zmieni". Z takim podejściem trudno rozwinąć skrzydła, ponieważ zakłada on, że realia to stała. Jest to nieprawda i proszę nie siać fermentu.

I znowu musialbym napisac "brawo chlopcze, witamy w zyciu". To moze zerknijmy jak to wyglada gdzie indziej, skoro IC takie zle - w Niemczech,Holandii i innych krajach, ktore opiera sie na systemie podwojnego ksztalcenia, zeby zostac maszynista masz dwie opcje:

a) 3,5 roku tzw. Ausbildungu (troche inny system ksztalcenia), gdzie uczeszczasz do zakladow na pelny etat 8h i szkoly partnerskiej DB. zarobki przez niemal 4 lata siegaja od 1/5 do niespelna 1/3 brutto tego, co mozesz zarobic po niej, ogolnie dosc kiepsko, 4 lata siedzenia na garnuszku rodzicow. I przewoznik decyduje o tym, co bedziesz robil, bo ksztalcenie jest dosyc ogolne i po nim i tak musisz jeszcze wyjezdzic pewien czas za stosunkowo niskie stawki, pomijajac inne papierki.

b) licencja oscylujaca wokol 5000-8500€, na ktora w dodatku potrzebujesz pieczatki z odpowiednika UTK (EVU) i zainteresowanego przewoznika u ktorego bedziesz ksztalcil sie dalej przez 0,5-1 roku za oczywiscie najnizsza mozliwa stawke, za ktora dosc ciezko sie utrzymac.

c) kurs z urzedu pracy, jezeli masz juz jakis zawod, po wyrazeniu zgody przez urzednika, EVU i przewoznika oraz spelnia kryteria, tj. jezeli faktycznie nie ma zadnej alternatywy. Dosc naginalne prawo.

A prywaciarze, jak wszedzie, szukaja gotowych, wyszkolonych osob z min. paroma latami pracy.

Cudze chwalicie, swego nie znacie.
« Ostatnia zmiana: 04 Lipiec 2017, 16:12:55 wysłana przez mentorious »

Offline Ensifer

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 173
  • Siła reputacji: 251
  • Ensifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezes
  • Distance Travelled: 6896km
  • Trains Routed: 2596
Odp: Szkolenie na licencję maszynisty PKP INTERCITY
« Odpowiedź #71 dnia: 04 Lipiec 2017, 16:54:18 »
Gdzie ja niby chwalę cudze? Wiadomo, że na świecie też się źle dzieje i Polska nie jest tutaj wyjątkiem, a raczej podąża za ogólnymi trendami. Zresztą, w ogóle warto zadać sobie pytanie, czy kolej w obecnym kształcie jest w ogóle rentowna bez pomocy państwa/samorządów. Jeśli nie, to warto zadać pytanie, czy warto ją utrzymywać na takim poziomie finansowania.
"Człowiek przywykł, że go zło opada jak robactwo."