Autor Wątek: Szkolenie na licencję maszynisty PKP INTERCITY  (Przeczytany 20770 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Pitek

  • Zasłużony
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 355
  • Siła reputacji: 79
  • Pitek prezesPitek prezesPitek prezesPitek prezesPitek prezesPitek prezesPitek prezesPitek prezesPitek prezesPitek prezesPitek prezesPitek prezes
Odp: Szkolenie na licencję maszynisty PKP INTERCITY
« Odpowiedź #30 dnia: 26 Kwietnia 2017, 19:08:37 »
Żeby nie było, że się !Marcin napisałeś  i nikt się nie odniósł. Przeczytałem Twój post i zgadzam się, masz jak najbardziej racje, ale nie napisałeś tak naprawdę nic odkrywczego. Podbiłeś ew. moje zdanie na temat pracy na kolei. Twój ojciec właśnie jest tego świetnym przykładem. Powtarzam: Jeśli jesteś tuż po technikum, albo pracujesz za marne pieniądze i pójście na start w marne grosznie nic Ci nie zmieni, to właśnie bycie mechanikiem to droga dla ciebie.

A teraz spójrz z mojego punktu widzenia, gdzie kończę studia z kierunku informatycznego. Jakaś tam praca zawsze się znajdzie, ale na pewno nie za 1500zł na rękę. W większości tych "populistycznych" artykułów na temat braku maszynistów, zachęcaniu na kursy (nawet studentów), zarobkach do 8000zł na rękę, śmieszy mnie naprawdę.

Co do kategorii zdrowotnej. Żyjemy w czasach, gdzie nie unikniemy patrzenia w ekrany, tak już po prostu jest. Większość nie ma perfekcyjnego wzroku i akurat tu powinni troszeczkę zejść z tonu z wymaganiami. Większe zagrożenie może uczynić ślepy kierowca autobusu, niż z lekką wadą maszynista.

Co do korekty laserowej. Dolicz sobie kurs na licencję, koszty korekty (ok. 5000zł), to całość zabawy wyniesie Cie ponad 10000zł. Za tyle to lepiej pójść na kurs programowania/SAPa, baz danych, albo innych informatycznych bajerów i pracować przy komputerze za krocie, a nie za głodowe pensje, gdzie jeszcze odpowiadasz za innych.

Offline kam55

  • Zasłużony
  • Pioneer
  • *
  • Weteran
  • Wiadomości: 296
  • Siła reputacji: 188
  • kam55 prezeskam55 prezeskam55 prezeskam55 prezeskam55 prezeskam55 prezeskam55 prezeskam55 prezeskam55 prezeskam55 prezeskam55 prezeskam55 prezes
Odp: Szkolenie na licencję maszynisty PKP INTERCITY
« Odpowiedź #31 dnia: 26 Kwietnia 2017, 19:37:11 »
Zgadza się Pitek.

A najgorsze jest to, że mając do wyboru pójście w lewo lub prawo, wybranie któregoś z tych kierunków po iluś tam latach może się znudzić/wyczerpać itp. i będzie dręczyć "mogłem inaczej". A w końcu wszystko się rozbije o ilość zer na koncie.

Offline gravition

  • Weteran
  • Wiadomości: 324
  • Siła reputacji: 65
  • gravition prezesgravition prezesgravition prezesgravition prezesgravition prezesgravition prezesgravition prezesgravition prezesgravition prezesgravition prezesgravition prezesgravition prezes
Odp: Szkolenie na licencję maszynisty PKP INTERCITY
« Odpowiedź #32 dnia: 26 Kwietnia 2017, 20:37:23 »
Panowie bardzo dziękuję za dyskusję, po przeczytaniu Waszych punktów widzenia i dokładnym dogłębnym przeanalizowaniu za i przeciw zdecydowałem, że tak jak już wyżej napisałem, jak na ewentualnej rozmowie kwalifikacyjnej powiedzą, że będę musiał pracować podczas szkolenia za 1500zł miesięcznie to odmówię, bo takie warunki finansowe są po prostu nie do przyjęcia i brak gotówki by mnie wykończył zwłaszcza, że mam na utrzymaniu auto i studia do opłacenia.

Offline EN57-002

  • User
  • Wiadomości: 193
  • Siła reputacji: 607
  • EN57-002 prezesEN57-002 prezesEN57-002 prezesEN57-002 prezesEN57-002 prezesEN57-002 prezesEN57-002 prezesEN57-002 prezesEN57-002 prezesEN57-002 prezesEN57-002 prezesEN57-002 prezes
Odp: Szkolenie na licencję maszynisty PKP INTERCITY
« Odpowiedź #33 dnia: 26 Kwietnia 2017, 22:05:23 »
1. Porównywanie noszenia okularów z dopingiem nie ma żadnego sensu, chyba nawet nie muszę tłumaczyć, dlaczego.
Tego nie porównywał, dał osobne przykłady. Czytamy ze zrozumieniem?
2. Posiadanie pierwszej kategorii wzroku/słuchu to nie jest umiejętność.
Dlatego napisał: "To już trzeba mieć w genach ten wzrok i słuch." Coś tu jest u umiejętności?
3. Na kolei pracują ludzie z wadami wzroku, chodzi tylko o wyznaczony przez przepisy dopuszczalny limit.
Inny jest limit dla osób przyjmowanych do pracy, inny dla pracujących.

Offline _Marcin

  • Weteran
  • Wiadomości: 119
  • Siła reputacji: 49
  • _Marcin dyspozytor_Marcin dyspozytor_Marcin dyspozytor_Marcin dyspozytor_Marcin dyspozytor_Marcin dyspozytor_Marcin dyspozytor_Marcin dyspozytor_Marcin dyspozytor
  • Elektryk/Ustawiacz Koleje Dolnośląskie S.A.
Odp: Szkolenie na licencję maszynisty PKP INTERCITY
« Odpowiedź #34 dnia: 26 Kwietnia 2017, 22:25:15 »
Here we go again.
Tego nie porównywał, dał osobne przykłady. Czytamy ze zrozumieniem?
A jaki jest związek między noszeniem okularów korekcyjnych a dopingiem? Przecież to się w ogóle nie klei i o mi chodziło...
Inny jest limit dla osób przyjmowanych do pracy, inny dla pracujących.
Inny, owszem, ale jaki ma to związek z moją wypowiedzią? Takie podwójne standardy to też absurd - po przepracowaniu jednego dnia mogę mieć większą wadę. Gdzie sens, gdzie logika?
Ludzie, którzy byli przyjmowani na kolej mogą nosić okulary bo wiadomo wzrok się psuje z czasem i są zupełnie inne kryteria dla nich. Bo jest to po prostu traktowane jako choroba zawodowa. Jeżeli ty masz dużą wadę dajmy np. -3 dioptrii to pomyśl co będzie za kilkanaście lat jak ci się to pogorszy.
Prądy błądzące, wirowe, zwarciowe....

Offline zolwik

  • Weteran
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 140
  • Siła reputacji: 13
  • zolwik dróżnik obchodowyzolwik dróżnik obchodowy
  • Dyżurny Ruchu ISE Wr. Brochów
Odp: Szkolenie na licencję maszynisty PKP INTERCITY
« Odpowiedź #35 dnia: 26 Kwietnia 2017, 23:00:52 »
Jak tak czytam te Wasze posty to, aż żal ściska...
ten słyszał gdzieś tam, tamten gdzieś tam...
a ten słyszał ze pracować przez 15 lat za 2000zł zanim sie dorobi, a inny ze nie można zarobić 5-8 tys na ręke...
albo ze dwa lata po warsztacie latać zanim wsiądzie na lokomotywę...

Chłopaki, najpierw to proponowałbym zasięgnąć gdzieś DOKŁADNYCH informacji jak wygląda w całości szkolenie na świadectwo.
Były głosy ze robisz "uprawnienia" tylko na pociągi osobowe ( jeśli szkolisz sie w IC) owszem, jest to prawda, ale nie prawdą jest, że jak byś chciał robić na towarowych to musisz od nowa wszystko. w takim przypadku robi się rozszerzenie i nie przez ponad rok jak ktoś pisał tylko trzeba wyjeździć 500h.

A ile trwa podstawowe szkolenie? 260h warsztat, 40h jako rewident, 500h przy czynnościach maszynisty co daje 800h praktyki
do tego teoria która trwa 280h
potem masz 650h jazdy pod nadzorem. egzamin i do pracy rodacy.



Odnosząc się do innych poruszanych kwestii:
Ktoś chce iść na dróżnika bo chce iść na ISEDRa. no okej. ale na dyżurnego możesz iść po 2 latach na stanowisku związany z prowadzeniem ruchu pociągu czyli co najmniej nastawniczy ( już nawet nie zwrotniczy)


Offline zolwik

  • Weteran
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 140
  • Siła reputacji: 13
  • zolwik dróżnik obchodowyzolwik dróżnik obchodowy
  • Dyżurny Ruchu ISE Wr. Brochów
Odp: Szkolenie na licencję maszynisty PKP INTERCITY
« Odpowiedź #36 dnia: 26 Kwietnia 2017, 23:18:33 »
Ktoś chce iść na dróżnika bo chce iść na ISEDRa. no okej. ale na dyżurnego możesz iść po 2 latach na stanowisku związany z prowadzeniem ruchu pociągu czyli co najmniej nastawniczy ( już nawet nie zwrotniczy)
PLK pisze o dwóch latach przepracowanych na "innym stanowisku kolejowym", chociaż może rzeczywiście tak to rozumieją. Jednak, w takim razie, dróżnik przejazdowy ma całkowicie zamkniętą drogę awansu zawodowego.

dlaczego tak uważasz? z dróżnika możesz iść na nastawniczego np.
w następnym kroku na dyżurnego.

Offline Ryszard-san

  • Zasłużony
  • Pioneer
  • *
  • Weteran
  • Wiadomości: 513
  • Siła reputacji: 348
  • Ryszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezes
Odp: Szkolenie na licencję maszynisty PKP INTERCITY
« Odpowiedź #37 dnia: 27 Kwietnia 2017, 10:43:31 »
w takim przypadku robi się rozszerzenie i nie przez ponad rok jak ktoś pisał tylko trzeba wyjeździć 500h.

A ile trwa podstawowe szkolenie? 260h warsztat, 40h jako rewident, 500h przy czynnościach maszynisty co daje 800h praktyki
do tego teoria która trwa 280h
potem masz 650h jazdy pod nadzorem. egzamin i do pracy rodacy.


Jak policzysz godziny to wyjdzie ci 11 miesięcy ;), doliczając urlopy, L4 itp wyjdzie ci Ponad rok ;) wiec się nie pomyliłem

Dodano: 27 Kwietnia 2017, 10:46:45


Taka mała propozycja Offtop dla tych co mażą o zawodzie mechanika.

Jak się znajdzie jeszcze ze 2 DR to można się kiedyś umówić na jakiś wolny dzień + ci co myślą o pracy mechanika zapraszamy  na 8h jazdy ja mogę posiedzieć z 10h na nastawni.
Ciekaw jestem który z tych chętnych wytrwa w TD bite 8h za kieratem.
« Ostatnia zmiana: 27 Kwietnia 2017, 10:46:45 wysłana przez Ryszard-san »
EU06-18;gags;gags;120a;120a;609a

Offline gravition

  • Weteran
  • Wiadomości: 324
  • Siła reputacji: 65
  • gravition prezesgravition prezesgravition prezesgravition prezesgravition prezesgravition prezesgravition prezesgravition prezesgravition prezesgravition prezesgravition prezesgravition prezes
Odp: Szkolenie na licencję maszynisty PKP INTERCITY
« Odpowiedź #38 dnia: 27 Kwietnia 2017, 13:34:04 »
Jak się znajdzie jeszcze ze 2 DR to można się kiedyś umówić na jakiś wolny dzień + ci co myślą o pracy mechanika zapraszamy  na 8h jazdy ja mogę posiedzieć z 10h na nastawni.
Ciekaw jestem który z tych chętnych wytrwa w TD bite 8h za kieratem.
Challenge accepted.

Offline Matz32

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Zasłużony
  • Zbanowany!
  • Wiadomości: 413
  • Siła reputacji: 932
  • Matz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezes
  • Dziadek Mroz i Geograf Tedekowy
    • Moj kanal kolejowy na YT
Odp: Szkolenie na licencję maszynisty PKP INTERCITY
« Odpowiedź #39 dnia: 27 Kwietnia 2017, 13:54:36 »
Ja tam siedze nieraz we wolne z kilka godzine jako DR w tedeku  ( bo tyle mi zostalo :p )wiec mozecie  jedzic przez Mrozy do znudzenia xd  Moge przygotowac dodatkowe atrakcje jesli potrzeba urozmaicenia  ;D
Projekt Linia 32 http://img.td2.info.pl/image/XeI3h
Pomagam przy podkladach satelitarnych, wskaznikach , kilometrazu.,chetni pisac PW

Offline Ryszard-san

  • Zasłużony
  • Pioneer
  • *
  • Weteran
  • Wiadomości: 513
  • Siła reputacji: 348
  • Ryszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezes
Odp: Szkolenie na licencję maszynisty PKP INTERCITY
« Odpowiedź #40 dnia: 27 Kwietnia 2017, 15:28:49 »
Nie zaszkodza, za 1h zaloze watek aby tu nie smiecic
EU06-18;gags;gags;120a;120a;609a

Offline zolwik

  • Weteran
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 140
  • Siła reputacji: 13
  • zolwik dróżnik obchodowyzolwik dróżnik obchodowy
  • Dyżurny Ruchu ISE Wr. Brochów
Odp: Szkolenie na licencję maszynisty PKP INTERCITY
« Odpowiedź #41 dnia: 27 Kwietnia 2017, 19:03:14 »
w takim przypadku robi się rozszerzenie i nie przez ponad rok jak ktoś pisał tylko trzeba wyjeździć 500h.

A ile trwa podstawowe szkolenie? 260h warsztat, 40h jako rewident, 500h przy czynnościach maszynisty co daje 800h praktyki
do tego teoria która trwa 280h
potem masz 650h jazdy pod nadzorem. egzamin i do pracy rodacy.


Jak policzysz godziny to wyjdzie ci 11 miesięcy ;), doliczając urlopy, L4 itp wyjdzie ci Ponad rok ;) wiec się nie pomyliłem


Jak policzysz wszystkie godziny to wyjdzie ponad rok. Czyli cale szkolenie od podstaw, tego nie neguje. Ja pisałem o rozszerzeniu, które trwa 500h i to na pewno nie wyjdzie ponad rok.
I jak ktoś juz wlicza sobie w "czas szkolenia" chorobowe to widać jakie ma podejście do pracy...

Offline Pitek

  • Zasłużony
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 355
  • Siła reputacji: 79
  • Pitek prezesPitek prezesPitek prezesPitek prezesPitek prezesPitek prezesPitek prezesPitek prezesPitek prezesPitek prezesPitek prezesPitek prezes
Odp: Szkolenie na licencję maszynisty PKP INTERCITY
« Odpowiedź #42 dnia: 28 Kwietnia 2017, 17:06:34 »
A chorobowe bierzesz bo Ci się dupy nie chciało podnieść rano czy z powodu jakiejś organizmu niedyspozycji?

Offline zolwik

  • Weteran
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 140
  • Siła reputacji: 13
  • zolwik dróżnik obchodowyzolwik dróżnik obchodowy
  • Dyżurny Ruchu ISE Wr. Brochów
Odp: Szkolenie na licencję maszynisty PKP INTERCITY
« Odpowiedź #43 dnia: 28 Kwietnia 2017, 22:40:14 »
niektórzy potrafią i na to i na to ;-)

Offline matfre96

  • Weteran
  • Pioneer
  • *
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 112
  • Siła reputacji: 13
  • matfre96 dróżnik obchodowymatfre96 dróżnik obchodowy
  • Railpolonia Sp. z o.o.
Odp: Szkolenie na licencję maszynisty PKP INTERCITY
« Odpowiedź #44 dnia: 29 Czerwca 2017, 06:48:29 »
Lekki odkop. Czy ktoś z szanownych użytkowników tego forum dostał się na kurs?