Autor Wątek: Info: System skarg - instrukcja  (Przeczytany 499 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline jakubg1

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 1170
  • Siła reputacji: 9
  • jakubg1 pracownik torowy
  • Jestem na diecie... ...postowej.
  • Distance Travelled: 1341km
  • Trains Routed: 340
System skarg - instrukcja
« dnia: 30 Kwiecień 2017, 21:28:50 »
Aby wejść w System Skarg należy zalogować się na forum, a następnie kliknąć w odnośnik na pasku gdzie znajdują się m.in. odnośnik do SWDR oraz regulaminu.
Po zrobieniu tej czynności ukaże nam się następujący ekran logowania:

W powyższym formularzu należy wpisać swoje dane do logowania - nic się tutaj nie zmienia.
Po zalogowaniu ujrzymy trzy przyciski.

Jeśli gdzieś na forum, w SWDR czy też po prostu w samej grze zauważyliśmy nieodpowiednie zachowanie, klikamy "Złóż skargę".
Po kliknięciu tego przycisku pokaże nam się coś takiego:

Tutaj wybieramy miejsce, gdzie się to zdarzyło. Po prostu zaznaczamy odpowiednie pole a następnie klikamy "Dalej". Ukaże nam się teraz formularz składania skargi.

Dużo tego, nie? Po kolei omówmy, co należy wpisać w kolejne pola.
Na początek musimy wpisać datę zdarzenia. Ułatwi to szukanie w niektórych przypadkach. Uwaga! Zdarzenie, które miało miejsce ponad 7 dni wcześniej, uważane jest jako zdarzenie przedawnione i nie podlega prawu do złożenia skargi. Jeśli właśnie zakończyliśmy służbę podczas której odnotowaliśmy to zachowanie, zostawmy to pole - domyślnie wpisana jest tam dzisiejsza data.

Dalej wpisujemy scenerię na której się to stało, wątek w którym doszło do danej sytuacji, kanał TeamSpeak bądź inną lokalizację miejsca w zależności od sytuacji.

Kolejnym krokiem jest ustalenie sprawcy. Tutaj wybieramy sprawcę popełnienia wykroczenia.

Następnie podajemy świadków zdarzenia. Jeśli to stało się na stacji, podajemy wszystkich którzy w tym momencie byli na danej stacji, z wyjątkiem nas oraz sprawcy. Jeśli było to na TeamSpeaku, postępujemy podobnie - wymieniamy wszystkich, którzy wtedy byli na danym kanale oprócz nas oraz sprawcy zdarzenia. Nie wiadomo, co wpisać, jeśli stało się to na forum. Tutaj zostawiam uzupełnienie dla administracji.

Teraz czas na opis sytuacji. Należy podać go jak najdokładniej, z tym, że - w miarę możliwości - nie podajemy nicków świadków oraz swojego. Są to informacje ukazywane wyłącznie moderatorom. Mimo to nie będzie batów ani tortur dla osób nieprzestrzegających tej reguły :D

Po opisie przyszedł czas na najważniejszy punkt - dowody. Mogą to być jedynie filmy (wrzucone na YouTube) bądź screeny (jest odnośnik do hostingu gdzie wrzucamy screeny - http://img.td2.info.pl - nigdzie indziej!). W przypadku tego pierwszego korzystamy z funkcji "Opublikuj":

1. Ustawiamy kursor (pozycję) filmu na około 3-5 sekund przed momentem popełnienia wykroczenia.
2. Pauzujemy i wchodzimy w kartę "Opublikuj" (pod filmem).
3. Zaznaczamy ptaszek "Zacznij od: [czas]"
4. Kopiujemy i wklejamy odnośnik do pola w formularzu skargi.

W przypadku wrzucania obrazków podajemy krótki link, np. http://img.td2.info.pl/image/aBcD. Chodzi tu o pokazanie składni - tak, ma wyskoczyć 404.
2 uwagi:
1. Dowodem nie może być urywek z loga ze względu na łatwą podrabialność dowodów!
2. SKARGI BEZ DOWODÓW LUB Z DOWODAMI W KTÓRYCH BĘDZIE PODEJRZENIE MANIPULACJI BĘDĄ USUWANE, A ICH AUTORZY KARANI!


Należy pamiętać, że w skardze może być więcej niż jeden dowód, co więcej - im więcej dowodów, tym lepiej.

Na koniec zostaje tylko zaznaczyć 2 pola wyboru:
Oświadczam, że moje zeznania są prawdziwe - UWAGA!!! FAŁSZYWE SKARGI BĘDĄ USUWANE, A ICH AUTORZY KARANI!
oraz
Akceptuję postanowienia regulaminu - należy pamiętać, że jeśli wystawisz skargę a sam popełnisz wykroczenie uwiecznione na screenie, również możesz zostać ukarany.

Po tym mozolnym wypełnianiu (które doświadczonym osobom zajmie góra 2-3 minuty) klikamy "Kontynuuj". Nie mogę wystawić skargi testowej - co się dzieje dalej, zostawiam do wypełnienia administracji.

Wracamy do ekranu który pojawił nam się tuż po zalogowaniu. Mamy jeszcze jedną funkcję - przeglądanie skarg. Klikamy więc przycisk "Skargi z moim udziałem". Można zobaczyć tylko te skargi, które złożyłeś, jesteś w nich świadkiem bądź podejrzanym.

Po naciśnięciu tego przycisku pojawi nam się lista skarg.

Skarga może być zamknięta bądź otwarta, można być w niej podejrzanym, świadkiem bądź zgłaszającym.
Wejdźmy sobie w jedną ze skarg.

Ukaże nam się ekran podobny do powyższego, jednak mogą się one różnić szczegółami. Mamy numer skargi, jej stan, naszą rolę, datę zgłoszenia i podejrzanego. Pod spodem mamy opis oraz dowody. Potem mamy datę zdarzenia, scenerię oraz kategorię - to, co wpisywaliśmy w formularzu, oraz tajemniczy opis "Przydzielony: [nazwa moderatora]". Skargi przydziela system, jednak czasem "wyrok" wystawia inny moderator niż opisany w powyższym polu.

Potem, jeśli skarga jest już zamknięta, zobaczymy decyzję administracji. Może to być:
Cytuj
Skarga została rozpatrzona i uznana za zasadną.
bądź*:
Cytuj
Skarga została rozpatrzona i uznana za bezzasadną.

To pierwsze pojawia się najczęściej, natomiast to drugie pojawia się jeśli nie będzie dowodów bądź też sprawca nie złamał żadnego punktu regulaminu.

Potem mamy wylistowane wykroczenia oraz karę, ewentualnie jej opis w przypadku wystąpienia dodatkowych okoliczności. Przykładowe decyzje administracji:
Cytat: Skarga 5
Skarga została rozpatrzona i uznana za zasadną.
Stwierdzono złamanie następujących punktów Regulaminu Forum oraz Regulaminu Symulatora:
-
W związku z powyższym, użytkownik otrzymuje 0%.
Cytat: Skarga 6
Skarga została rozpatrzona i uznana za zasadną.
Stwierdzono złamanie następujących punktów Regulaminu Forum oraz Regulaminu Symulatora:
- § 4d z Załącznika I
W związku z powyższym, użytkownik otrzymuje 1 dzień bana.
Cytat: Skarga 7
Skarga została rozpatrzona i uznana za zasadną.
Stwierdzono złamanie następujących punktów Regulaminu Forum oraz Regulaminu Symulatora:
- 3.2.2 § 3
W związku z powyższym, użytkownik otrzymuje bana na 3 dni (brak poprawy mimo wcześniejszych warnów). Chciałem zaznaczyć, że użycie radiostopu czy inne czynniki nie usprawiedliwiają wulgarnego słownictwa i łamania regulaminu.
Cytat: Skarga 90
Skarga została rozpatrzona i uznana za zasadną.
Stwierdzono złamanie następujących punktów Regulaminu Forum oraz Regulaminu Symulatora:
- § 4m Załącznika I - stosowanie wulgaryzmów
W związku z powyższym, użytkownik otrzymuje +20% do konta. Następne złamanie Regulaminu, będzie karane banem.
Cytat: Skarga 94
Skarga została rozpatrzona i uznana za zasadną.
Stwierdzono złamanie następujących punktów Regulaminu Forum oraz Regulaminu Symulatora:
- § 4h - łamanie przepisów kolejowych/inny sposób - utrudnianie pracy dyżurnemu ,przez notoryczne spawnowanie się taborem
W związku z powyższym, użytkownik otrzymuje upomnienie.

Na samym dole mamy dyskusję. W niej zazwyczaj znajdują się potwierdzenia świadków czy przyznanie się podejrzanego do winy bądź też zaprzeczenie. Dodatkowo, jeśli skarga już jest zamknięta, można natrafić na opis zależny od zawartości ramki "Decyzja Administracji":
Cytuj
Skarga rozpatrzona. Podejrzany został upomniany słownie. Szczegóły i uzasadnienie decyzji znajduje się wyżej.
Cytuj
Skarga rozpatrzona. Podejrzany został ostrzeżony. Szczegóły i uzasadnienie decyzji znajduje się wyżej.
Cytuj
Skarga rozpatrzona. Podejrzany został zbanowany. Szczegóły i uzasadnienie decyzji znajduje się wyżej.

Jeśli zostały wyciągnięte konsekwencje, można je "podziwiać" także w kartotece. Przykład:


Na koniec zostały jeszcze tylko dwie rzeczy.
1. Sesja wygasa po godzinie od ostatniej akcji na stronie. Potem musimy się ponownie zalogować. Jeśli chcemy się wylogować, klikamy odpowiedni przycisk na górze strony.

Po tym zostaniemy przeniesieni na forum.

2. Nie musimy się martwić, że ktoś złożył na nas skargę, a my o tym nie wiemy. Jeśli codziennie przeglądamy forum i czytamy każdą prywatną wiadomość, nie ma obaw. Jeśli będziemy o coś podejrzani, system automatycznie wyśle do nas PW (temat: "Informacja o wniesionej skardze"):
Cytat: System Skarg
Szanowny jakubg1,

W Systemie Skarg TD2 została otwarta skarga dotycząca Twojej osoby.
Zapoznaj się ze skargą i ustosunkuj się do niej. Brak reakcji z Twojej strony nie zostanie uznany za okoliczność łagodzącą.
Dalsze informacje znajdziesz w naszym systemie: http://td2.info.pl/mikson/skargi/skarga.php?id=6.

Z poważaniem,
Administracja Train Driver 2
Tutaj również treść może różnić się paroma szczegółami. Ponadto w treści wiadomości znajduje się także odnośnik do skargi.

* - informacje oznaczone tym symbolem są tylko teoretycznie prawdziwe. Do weryfikacji przez administrację.

Aktualizacje:
2 maja 2017
1 lipca 2017 - usunięty fragment tekstu w związku z usunięciem SWDR, parę poprawek
Dziękuję administracji za cierpliwość podczas tworzenia tej instrukcji.

Jeśli ktoś ma jakieś wątpliwości bądź znalazł uchybienia w instrukcji, zapraszam na PW.
« Ostatnia zmiana: 01 Lipiec 2017, 20:27:55 wysłana przez Coyotek »

http://img.uetam.pl/image/tHwn
Koniec z TD2 na zawsze. Zbyt słaby komputer, a w związku z nowymi wymogami procesor ucierpiałby 1000razy bardziej

Offline jakubg1

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 1170
  • Siła reputacji: 9
  • jakubg1 pracownik torowy
  • Jestem na diecie... ...postowej.
  • Distance Travelled: 1341km
  • Trains Routed: 340
Odp: System skarg - instrukcja
« Odpowiedź #1 dnia: 01 Lipiec 2017, 17:51:52 »
Aktualizacja. Proszę zwrócić uwagę na zmianę w wytłuszczonym czerwonym fragmencie tekstu o dowodach dotyczącą manipulacji dowodami.

http://img.uetam.pl/image/tHwn
Koniec z TD2 na zawsze. Zbyt słaby komputer, a w związku z nowymi wymogami procesor ucierpiałby 1000razy bardziej

Offline jakubg1

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 1170
  • Siła reputacji: 9
  • jakubg1 pracownik torowy
  • Jestem na diecie... ...postowej.
  • Distance Travelled: 1341km
  • Trains Routed: 340
Odp: System skarg - instrukcja
« Odpowiedź #2 dnia: 07 Wrzesień 2017, 22:13:27 »
Nie ma już systemu. Proszę o wywalenie.

http://img.uetam.pl/image/tHwn
Koniec z TD2 na zawsze. Zbyt słaby komputer, a w związku z nowymi wymogami procesor ucierpiałby 1000razy bardziej