Autor Wątek: Urwanie lokomotywy - hamulce  (Przeczytany 468 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Solis

  • User
  • Wiadomości: 2
  • Siła reputacji: 1
  • Solis pracownik torowy
  • Distance Travelled: 645km
Urwanie lokomotywy - hamulce
« dnia: 02 Maj 2017, 17:36:54 »
Witam może mi ktoś wyjaśnić po krótce prawidłowe odczepienie wagonów? Robię jak w instrukcji ale potem nie jestem w stanie odhamowac składu bez użycia komendy /recovery gdzie popełniam błąd? I chciałbym aby ktoś wyjaśnił mi jak wygląda to w rzeczywistości czy w symulatorze jest to idealnie odwzorowane?

Offline Retrato1989

  • Community Manager
  • Pioneer
  • *
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 269
  • Siła reputacji: 21
  • Retrato1989 dróżnik przejazdowyRetrato1989 dróżnik przejazdowyRetrato1989 dróżnik przejazdowyRetrato1989 dróżnik przejazdowy
  • Distance Travelled: 2431km
  • Trains Routed: 689
Odp: Urwanie lokomotywy - hamulce
« Odpowiedź #1 dnia: 02 Maj 2017, 17:55:12 »
Po kolei. Hamujesz za pomoca hamulca zasadniczego.za pomoca myszki (nie wiem czy jest od tego jakis klawisz) dajesz kran na odciecie (C). Nastepnie luzujesz hamulec lokomotywy za pomoca klawisza 6. Ustawiasz nastaenik kierunku w strone wagonow, dajesz 1 lub 2 pozycje jazdy, a nastepnie za pomoca F11 opuszczasz lokomotywe. Dochodzisz do sprzegu i klikasz. Nastepnie wsiadasz z powrotem i dajesz nastawnik jazdy na 0. Ustawiasz nastawnik kierunku w strone od wagonow i odjezdzasz od skladu.
Sprzeganie w druga strone, czyli dojezdzasz do wagonow, sprzegasz, nastawnik na 0, kran hamulca zasadniczego w pozycje jazdy i odhamowujesz.


Nie czytać. Napisałem sporo głupot. Nie utrwalajcie złych nawyków. Po ponad 2 tysiącach kilometrów uczę się sprzęgania na nowo.
« Ostatnia zmiana: 03 Maj 2017, 01:58:04 wysłana przez Retrato1989 »
NON VEXA ME ZBISCO! TU ALIQUANDO QUALES DENTES LUCIUM HABERE VIDISTI?! CEPIT ET MANUS SECATUR!

Offline Solis

  • User
  • Wiadomości: 2
  • Siła reputacji: 1
  • Solis pracownik torowy
  • Distance Travelled: 645km
Odp: Urwanie lokomotywy - hamulce
« Odpowiedź #2 dnia: 02 Maj 2017, 19:01:03 »
Takiej odpowiedzi oczekiwałem dzięki wielkie

Offline Akano

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 33
  • Siła reputacji: 76
  • Akano prezesAkano prezesAkano prezesAkano prezesAkano prezesAkano prezesAkano prezesAkano prezesAkano prezesAkano prezesAkano prezesAkano prezes
  • Stażysta
  • Distance Travelled: 1563km
  • Trains Routed: 619
Odp: Urwanie lokomotywy - hamulce
« Odpowiedź #3 dnia: 02 Maj 2017, 19:01:38 »
Po kolei. Hamujesz za pomoca hamulca zasadniczego.za pomoca myszki (nie wiem czy jest od tego jakis klawisz) dajesz kran na odciecie (C). Nastepnie luzujesz hamulec lokomotywy za pomoca klawisza 6. Ustawiasz nastaenik kierunku w strone wagonow, dajesz 1 lub 2 pozycje jazdy, a nastepnie za pomoca F11 opuszczasz lokomotywe. Dochodzisz do sprzegu i klikasz. Nastepnie wsiadasz z powrotem i dajesz nastawnik jazdy na 0. Ustawiasz nastawnik kierunku w strone od wagonow i odjezdzasz od skladu.
Sprzeganie w druga strone, czyli dojezdzasz do wagonow, sprzegasz, nastawnik na 0, kran hamulca zasadniczego w pozycje jazdy i odhamowujesz.


Jeszcze musi zahamować wagony;) klawisz jest 1x 4 i 1x 9:) A zahamowanie to klikasz najlepiej klawisz 5 albo 2;)
PKP Cargo. Zakład Centralny. Warszawa Odolany Manewrowy, ZNTK Żyrardów

Żerakowice-USRK - 95%            Żyraków - 60%

Online Marcin_S

  • Global Moderator
  • Tester
  • Supporter
  • *
  • Ekspert ds. kolejowych
  • Wiadomości: 174
  • Siła reputacji: 72
  • Marcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezes
  • Kontroler scenerii
    • Domowy symulator EU07
  • Distance Travelled: 1768km
  • Trains Routed: 216
Odp: Urwanie lokomotywy - hamulce
« Odpowiedź #4 dnia: 02 Maj 2017, 19:02:08 »
Rozłączanie lokomotywy od składu, pod obciążeniem, cały czas "dociskając". Ehh.. Nawet nie będę komentował.
Ile razy "urywałem" się i robiłem zgodnie tak jak napisałem w instrukcji, która z kolei procedura jest przedstawiona tak jak w rzeczywistości i jakoś nigdy nie miałem problemów.
Brudne kible, spóźnienia, dziwni ludzie. Śmierć, odchody i rdza. Wszystko to znajdziecie na torach.
- PKP Cargo S.A. Centralny Zakład Spółki -

Offline Solis

  • User
  • Wiadomości: 2
  • Siła reputacji: 1
  • Solis pracownik torowy
  • Distance Travelled: 645km
Odp: Urwanie lokomotywy - hamulce
« Odpowiedź #5 dnia: 02 Maj 2017, 19:19:32 »
Chodzi ci o hamulec pomocniczy żeby wyłączyć styczniki? Wtedy nie bd pod obciążeniem?

Online Marcin_S

  • Global Moderator
  • Tester
  • Supporter
  • *
  • Ekspert ds. kolejowych
  • Wiadomości: 174
  • Siła reputacji: 72
  • Marcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezes
  • Kontroler scenerii
    • Domowy symulator EU07
  • Distance Travelled: 1768km
  • Trains Routed: 216
Odp: Urwanie lokomotywy - hamulce
« Odpowiedź #6 dnia: 02 Maj 2017, 19:38:40 »
Powyżej 2,2bara w cylindrze hamulcowym wyłącznik ciśnieniowy rozłącza przez układ sterowania styczniki liniowe, powodując otwarcie obwodu głównego lokomotywy.
Brudne kible, spóźnienia, dziwni ludzie. Śmierć, odchody i rdza. Wszystko to znajdziecie na torach.
- PKP Cargo S.A. Centralny Zakład Spółki -

Offline Retrato1989

  • Community Manager
  • Pioneer
  • *
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 269
  • Siła reputacji: 21
  • Retrato1989 dróżnik przejazdowyRetrato1989 dróżnik przejazdowyRetrato1989 dróżnik przejazdowyRetrato1989 dróżnik przejazdowy
  • Distance Travelled: 2431km
  • Trains Routed: 689
Odp: Urwanie lokomotywy - hamulce
« Odpowiedź #7 dnia: 02 Maj 2017, 19:49:15 »
Jeszcze musi zahamować wagony;) klawisz jest 1x 4 i 1x 9:) A zahamowanie to klikasz najlepiej klawisz 5 albo 2;)
Jak hamuje zasadniczym, to wagony sa zahamowane.
Rozłączanie lokomotywy od składu, pod obciążeniem, cały czas "dociskając". Ehh.. Nawet nie będę komentował.
Ile razy "urywałem" się i robiłem zgodnie tak jak napisałem w instrukcji, która z kolei procedura jest przedstawiona tak jak w rzeczywistości i jakoś nigdy nie miałem problemów.
Jak zrobiłem błąd to przepraszam. Ja robie to w opisany przeze mnie sposob i działa za każdym razem. Bez dociskania czasami nie chce sie odpiąć. Doczytam instrukcje.


Ok, popełniłem dużo błędów które w realu prowadziłyby do sytuacji bardzo niebezpiecznych. Nie korzystajcie z mojego sposobu żeby nie utrwalać złych nawyków.
« Ostatnia zmiana: 02 Maj 2017, 20:09:41 wysłana przez Retrato1989 »
NON VEXA ME ZBISCO! TU ALIQUANDO QUALES DENTES LUCIUM HABERE VIDISTI?! CEPIT ET MANUS SECATUR!