Ankieta

Rozwiązanie wjazdu do Orzesza od strony Mikołowa:

Tarcza ostrzegawcza dwukomorowa (wjazd Vmax)
9 (45%)
Tarcza ostrzegawcza jednokomorowa (wjazd max 40km/h)
11 (55%)

Głosów w sumie: 19

Głosowanie skończone: 05 Grudnia 2015, 17:14:31

Autor Wątek: WiP/Prace w toku: Orzesze/Orzesze Jaśkowice/Olszynka LK140/159/169/172  (Przeczytany 24674 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline greg86

  • Weteran
  • Pioneer
  • *
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 994
  • Siła reputacji: 71
  • greg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezes
  • SJZ
Odp: Orzesze/Orzesze Jaśkowice/Olszynka LK140/159/169/172
« Odpowiedź #60 dnia: 03 Maja 2017, 19:58:19 »
Update 03/05/17:

Trwają prace nad dostosowaniem i urealnieniem scenerii do wersji 0.9.x. Obecnie przerobione zostały ograniczenia, obecnie odzwierciedlają one dane z WOS oraz wykazu prędkości szlakowych PKP PLK* (za wyjątkiem LK 159 oraz 172, które formalnie już nie istnieją**). Szczegóły zamieściłem w pierwszym poście. Ponieważ w wyniku porządków w SWDR sceneria Orzesze została usunięta, nie zamieszczam obecnie aktualnej wersji do czasu wykończenia otoczenia i poprawienia wszystkich ewentualnych błędów.


*) wyjątkiem jest linia 169 w rejonie posterunku Olszynka, gdzie skrzyżowanie wymaga ograniczenia prędkości do 40km/h zarówno w ciągu linii 159 jak i 169.
**) dane techniczne linii kolejowych 159 oraz 172 zostały wprowadzone na podstawie ostatnich wartości użytkowych tych linii.

Offline MaciejakS

  • Sponsor
  • Weteran
  • Grupa III
  • *
  • Wiadomości: 353
  • Siła reputacji: 405
  • MaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezes
  • Tekst osobisty
    • MaciejakS
Odp: Orzesze/Orzesze Jaśkowice/Olszynka LK140/159/169/172
« Odpowiedź #61 dnia: 03 Maja 2017, 20:47:51 »
Od kiedy Lk159 nie istnieje? Dalej jest tam ruch towarowy, przez Warszowice także tam jakieś Stonki jadą, więc formalnie to "Niemożliwe"
P.S. A tak serio to nie wiem xD
Edit:
Linia kolejowa nr 159 Żory - Pawłowice, a nie Orzesze - Żory
« Ostatnia zmiana: 03 Maja 2017, 20:50:00 wysłana przez MaciejakS »
Priorytet kolejności instalacji wskaźników pod latarnią sygnałową jest następujący:
W21, W24, W20, W19, W26a lub W26b. ~ Ie117

Offline greg86

  • Weteran
  • Pioneer
  • *
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 994
  • Siła reputacji: 71
  • greg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezes
  • SJZ
Odp: Orzesze/Orzesze Jaśkowice/Olszynka LK140/159/169/172
« Odpowiedź #62 dnia: 03 Maja 2017, 21:00:44 »
Właśnie odpowiedziałeś sobie na swoje pytanie :) LK 159 oryginalnie biegła od Orzesza do Wodzisławia Śląskiego przez Żory, Pawłowice, Jastrzębie-Zdrój.

Offline Marcin_S

  • Zarząd
  • Global Moderator
  • Developer
  • Weteran
  • Konstruktor
  • Sponsor
  • Grupa VIII
  • *
  • Wiadomości: 474
  • Siła reputacji: 372
  • Marcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezes
  • Albo ja ją. Albo ona mnie..
    • Domowy symulator EU07
Odp: Orzesze/Orzesze Jaśkowice/Olszynka LK140/159/169/172
« Odpowiedź #63 dnia: 04 Maja 2017, 10:54:45 »
No to lecimy z kolejnym tematem. Sprawdzenie scenerii pod kątem sygnalizacji, infrastruktury w tym sieci trakcyjnej. Rozpoczęto od szlaku C (schemat - dolny prawy róg).

Zauważone nieprawidłowości:
- semafor S/ToS - droga hamowania 700m, przy prędkości drogowej 110km/h,
- latający wysięgnik obok bramki,
- W17 5m między osiami torów,
- W8/W9 - 855m, przy prędkości drogowej 110km/h,
- W27a, zmiana prędkości drogowej na jednym torze w środku stacji, dla drugiego kierunku wskaźnik W27a przed głowicą rozjazdową,
- brak poduszek ziemnych przy kozłach oporowych,
- od strony szlaku 169, W27a, zmiana do 50km/h przed głowicą rozjazdową, dalej żadnej informacji o prędkości drogowej na szlaku C,
- semafor B/W5 - 35m,
- semafor A/W5 - 39m,
- brak tarczy ostrzegawczej do semafora B
- semafor A/ToA - 774m
- W11a do ToA - 109m - 184m - 265m,

Posterunek osłonny 169/159:
Linia 169:
- W8/W9 od strony stacji 609m, przy prędkości drogowej 100km/h,
- brak tarczy ostrzegawczej do semafora D
- semafor C trójkomorowy,
- W8/W9 od strony szlaku 489m,
- semafor C / ToC - droga hamowania 466m,
- W11a od ToC 132m - 225m - 330m,
- braki W6a,
- brak W4 na p.o. Orzesze Miasto od strony posterunku,
- brak W16 do  p.o. Orzesze Miasto od strony posterunku,
Linia 159:
- semafor A/ToA 738m,
- W11a do ToA - 89m - 181m - 262m,
- W8/W9 od strony stacji 763m,
- W8/W9 od strony szlaku 538m,
- odległości pomiędzy słupami trakcyjnymi na torze prostym co 40m,
- W16/W4 do p.o. Zawada w kierunku szlaku 907m,
- W8/W9 do przejazdu na p.o. Zawada w kierunku szlaku 907m,
- W16/W4 do p.o. Zawada w kierunku stacji 752m,
- W8/W9 do przejazdu na p.o. Zawada w kierunku stacji 642m,
- W16 w kierunku magicznego lasku,

St. Orzesze:
- semafor S/W5 43m,
- semafor T/W5 43m,
- semafor S/ToS 849m,
- W11a do ToS - 125m - 219m - 292m,
- semafor T/ToT 748m,
- W27a prędkość drogowa do 60km/h w kierunku szlaku 159, po prawej,
- głowica rozjazdowa, rozjazdy: 48, 46, 45, 44, 41, wysięgniki sieci trakcyjnej wchodzące w skrajnie torów sąsiednich,
- brak W17,
- tor 3, łuk  przy rozjeździe 35, ~50m między słupami, co przy tym promieniu łuku powoduje "uciekanie" przewodów jezdnych do wewnętrznej strony łuku + wysięgniki z niepoprawnym odciągiem sieci,
- tor 1 przy rozjeździe 11, brak kawałka sieci trakcyjnej + jeden wysięgnik w powietrzu,
- tor 6 przy rozjeździe 16, wysięgnik z niepoprawnym odciągiem sieci,
- tor 4 z jednego z wysięgnika wyprowadzone przewody przelatujące przez peron, aż do wysięgnika przy rozjeździe 8,
- semafor B/ToB - 656m
- W11a do ToB - 110m - 190m - 281m,
- rezonator SHP do ToB 149m,
- semafor A/ToA - 1109m
- W11a do ToA - 92m - 177m - 270m,
- W8/W27a w kierunku stacji ze szlaku 140, 681m,
- W16/W4 przy p.o. Łaziska w kierunku szlaku 884m,
- W16/W4 przy p.o. Łaziska w kierunku stacji 1023m,
- W8/W9 w kierunku stacji 744m + fatalna widoczność W9,
- W8/W9 w kierunku szlaku 635m,
- W8/W27a w kierunku szlaku 684m,
- ogólnie na szlaku linii 140, ~70m między słupami, co przy tych promieniach łuków powoduje "uciekanie" przewodów jezdnych do wewnętrznych stron łuków.

Podsumowując, no kolega nie dał mi się nudzić. Potencjał tej scenerii jak najbardziej jest, chociażby smaczek w postaci posterunku osłonnego, no ale jest jeszcze co robić. Eh.. w sumie, może ogrom tej listy posłuży jako podsumowanie.
Autoryzacje: EU06, EU07(4E,303E,303Eb), ET41, ET42, ET22(201E,201El), SM42(6D, 6Dg), SP42, SM48/TEM2, ST44, ST44/M62Ko, ST48.

- PKP Cargo S.A. ZT Warszawa Odolany -

Offline MaciejakS

  • Sponsor
  • Weteran
  • Grupa III
  • *
  • Wiadomości: 353
  • Siła reputacji: 405
  • MaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezes
  • Tekst osobisty
    • MaciejakS
Odp: Orzesze/Orzesze Jaśkowice/Olszynka LK140/159/169/172
« Odpowiedź #64 dnia: 04 Maja 2017, 12:23:47 »
Aż się odechciewa.
Ale lepiej robić coś małego i dobrze niż dużego i na o.
Nie że nie zniechęcam, bo sceneria świetna
Priorytet kolejności instalacji wskaźników pod latarnią sygnałową jest następujący:
W21, W24, W20, W19, W26a lub W26b. ~ Ie117

Offline greg86

  • Weteran
  • Pioneer
  • *
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 994
  • Siła reputacji: 71
  • greg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezes
  • SJZ
Odp: Orzesze/Orzesze Jaśkowice/Olszynka LK140/159/169/172
« Odpowiedź #65 dnia: 04 Maja 2017, 16:13:31 »
Napewno wezme sporo z tego pod uwage, niemniej część punktów wymuszona została danymi z gruntu, jak na przyklad 3komorowy semafor osłonny czy też braki To do semafora Ol_D i Oj_B gdzie odpowiednie semafory podają odpowiednie sygnały.
« Ostatnia zmiana: 05 Maja 2017, 11:01:50 wysłana przez greg86 »

Offline greg86

  • Weteran
  • Pioneer
  • *
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 994
  • Siła reputacji: 71
  • greg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezes
  • SJZ
Odp: Orzesze/Orzesze Jaśkowice/Olszynka LK140/159/169/172
« Odpowiedź #66 dnia: 11 Maja 2017, 18:45:10 »
Poprawki wprowadzone, pozostaje otoczenie. Ktoś pomoże? Będę wdzięczny.
« Ostatnia zmiana: 11 Maja 2017, 18:46:46 wysłana przez greg86 »

Offline MaciejakS

  • Sponsor
  • Weteran
  • Grupa III
  • *
  • Wiadomości: 353
  • Siła reputacji: 405
  • MaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezes
  • Tekst osobisty
    • MaciejakS
Odp: Orzesze/Orzesze Jaśkowice/Olszynka LK140/159/169/172
« Odpowiedź #67 dnia: 12 Maja 2017, 07:43:19 »
Aby postarać się o rzeczywistość, trzeba by było zalesić porządnie tory, a szlak do Żor byłby pod krzakiem, więc nieprzejezdny
Priorytet kolejności instalacji wskaźników pod latarnią sygnałową jest następujący:
W21, W24, W20, W19, W26a lub W26b. ~ Ie117

Offline greg86

  • Weteran
  • Pioneer
  • *
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 994
  • Siła reputacji: 71
  • greg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezes
  • SJZ
Odp: Orzesze/Orzesze Jaśkowice/Olszynka LK140/159/169/172
« Odpowiedź #68 dnia: 12 Maja 2017, 07:52:24 »
Sceneria ma odzwierciedlać czasy świetności :) Gdyby moim celem było odtworzenie stanu obecnego to połowy szlaku 159 bym nie kładł, a semafor C w Olszynce byłby ToB dla Orzesza Jaśkowic. No i skrzyżowania już by nie było. Zalesienie owszem jest konieczne. Wzór na Google Maps. Ale jak już wspomniałem nie mam odpowiedniego sprzętu ani zdolności artystycznych aby takie otoczenie dobrze wykonać, dlatego moja prośba o pomoc. Jeśli ktoś będzie miał ochotę, proszę o PW.

Sceneria do poprawy. Przenoszę na: "W tracie prac" //Marcin S
« Ostatnia zmiana: 29 Czerwca 2017, 22:51:22 wysłana przez Marcin S »