Autor Wątek: Edytor i edycja terenu  (Przeczytany 693 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline guzik32

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 46
  • Siła reputacji: 7
  • guzik32 pracownik torowy
  • "Nie ważne kim jesteś tylko jaki jesteś."
  • Distance Travelled: 765km
  • Trains Routed: 11
Edytor i edycja terenu
« dnia: 18 Maj 2017, 13:53:52 »
Postanowiłem wrzucić tutaj ten filmik, żeby osoby zajmujące się całym edytorem mogły podpatrzeć jakieś dobre rozwiązania do tedekowego edytora. Filmik ten pokazuje jak łatwo i przyjemnie można tworzyć ciekawą siatkę terenu z teksturami oraz używanie pędzli do tekstur czy obiektów. Ile ja bym dał za taki edytor to sobie nawet sprawy nie zdajecie :D A samo tworzenie stacji można dzięki temu skrócić z 2-3 tygodni w moim przypadku do paru dni. https://www.youtube.com/watch?v=vqv-eBug02g

Także ten materiał leci na propozycję rozwoju, może i nierealną ale zawsze spróbować warto.
Pozdrawiam

Offline trainfun09

  • User
  • Wiadomości: 116
  • Siła reputacji: 14
  • trainfun09 dróżnik obchodowytrainfun09 dróżnik obchodowy
  • "Góra Zatorska"~Drozda32 o mnie.
  • Distance Travelled: 2053km
  • Trains Routed: 101
Odp: Edytor i edycja terenu
« Odpowiedź #1 dnia: 18 Maj 2017, 14:56:40 »
Ja mam lepszy pomysł: moduł w edytorze Td2, który generuję siatkę z Terrain Pointów o określonym przez użytkownika polu jednego kwadratu. Więc na przykład, jeśli ktoś chce zrobić górę, podnosi tylko TP. Też jest łatwo.


Offline gravition

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 207
  • Siła reputacji: 40
  • gravition starszy dyżurny ruchugravition starszy dyżurny ruchugravition starszy dyżurny ruchugravition starszy dyżurny ruchugravition starszy dyżurny ruchugravition starszy dyżurny ruchugravition starszy dyżurny ruchugravition starszy dyżurny ruchu
  • Distance Travelled: 3366km
  • Trains Routed: 363
Odp: Edytor i edycja terenu
« Odpowiedź #2 dnia: 18 Maj 2017, 14:58:09 »
Możesz sobie taką siatkę wygenerować za pomocą excela, ja tak robiłem i działało to bardzo sprawnie.
KW Poznań

Offline Zuger_Polska

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 66
  • Siła reputacji: 41
  • Zuger_Polska starszy dyżurny ruchuZuger_Polska starszy dyżurny ruchuZuger_Polska starszy dyżurny ruchuZuger_Polska starszy dyżurny ruchuZuger_Polska starszy dyżurny ruchuZuger_Polska starszy dyżurny ruchuZuger_Polska starszy dyżurny ruchuZuger_Polska starszy dyżurny ruchu
  • Distance Travelled: 1944km
  • Trains Routed: 89
Odp: Edytor i edycja terenu
« Odpowiedź #3 dnia: 20 Maj 2017, 14:38:52 »
Możesz sobie taką siatkę wygenerować za pomocą excela, ja tak robiłem i działało to bardzo sprawnie.
Mógłbyś opisać jak?
LCS Koziegłowy (Linia kolejowa 395): 2%
Umultowo: 80%

Offline guzik32

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 46
  • Siła reputacji: 7
  • guzik32 pracownik torowy
  • "Nie ważne kim jesteś tylko jaki jesteś."
  • Distance Travelled: 765km
  • Trains Routed: 11
Odp: Edytor i edycja terenu
« Odpowiedź #4 dnia: 20 Maj 2017, 15:38:38 »
I jeszcze jeden przykład. Ktoś wczoraj wrzucił na SB link do tego filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=Qa2wEURJFTE&feature=youtu.be&t=4m55s
To jest na Unreal Engine 4 i też wgniata w fotel. Szczenę można zbierać z podłogi. Ehhh się rozmarzyłem :D Od 4:53 jest efekt końcowy pokazany. Przejazd przez takie coś na pewno został by w pamięci.

Offline guzik32

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 46
  • Siła reputacji: 7
  • guzik32 pracownik torowy
  • "Nie ważne kim jesteś tylko jaki jesteś."
  • Distance Travelled: 765km
  • Trains Routed: 11
Odp: Edytor i edycja terenu
« Odpowiedź #5 dnia: 08 Czerwiec 2017, 10:20:23 »
Będę kontynuować wątek i dalej wrzucać propozycję i przykłady na rozwój edytora. Dzisiaj natrafiłem na Train Simulator Route Editor 5 oraz na to jak wygląda generowanie terenu i tekstur terenu.

https://www.youtube.com/watch?v=L119I8Mup24

Dzięki takiemu narzędziu możecie sami zobaczyć jak przy pomocy tak świetnego edytora można by szybko odwzorować prawie całą Polskę a co za tym idzie stałe połączenia stacji. Takie rozwiązanie może i wygląda na mało realne, że kiedyś powstanie w tedeku (chociaż ja mam dużą wiarę w naszych programistów), to jednak liczę że edytor będzie usprawniany i będzie ułatwiać pracę a nie utrudniać.
Wrzucam to i mam nadzieję, że takie rzeczy są brane pod uwagę przy rozwoju edytora, a i ile by więcej stacji i terenów powstawało z takim narzędziem w ręku to chyba nie trzeba mówić. Bo taki edytor nie dość, że daje nam wysokość z HGT terrain data to od razu na to wrzuca teksturę terenu, no przecież to jest bajka i jedynie co by było do roboty to położenie torów i zrobienie otoczenia co by zajęło parę chwil gdyż widać dokładnie na tej teksturze gdzie co stoi.

Msts powstał w 2001 roku a dostaje takie narzędzia, tedek ma ile? niecałe 2 lata? Wiem, że to nowy projekt i po ostatniej burzy mamy zmiany w kadrach programistów, jednak ja nadal będę naciskać na takie narzędzia. Bo terrain pointy wcześniej czy później każdemu zajdą za skórę i taki człowiek zamiast tworzyć dalej po prostu rzuca robotę i mówi basta. I to w głównej mierze od edytora będzie zależeć przyszłość Train Driver 2, moim zdaniem oczywiście.

Cały rozwój edytora również będę śledzić i to od tego czynnika będzie uzależniony mój wkład w ten projekt.

Pozdrawiam


Offline Freinz666

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 9
  • Siła reputacji: 1
  • Freinz666 pracownik torowy
  • Distance Travelled: 337km
Odp: Edytor i edycja terenu
« Odpowiedź #6 dnia: 08 Czerwiec 2017, 13:28:23 »
Zgadzam się z Twoją wypowiedzią skoro chcemy mieć jak najbardziej realny symulator ważną sprawą jest też i teren był w miarę przypominał on ten rzeczywisty, no i oczywiście dążenie do połączenia stacji ze sobą. Wiadomo im łatwiejsze tworzenie terenu, a przy tym bardziej realistyczne tym lepiej, bo ktoś będzie chciał zająć się tym projektem i będzie on bardziej przyjemny i łatwiejszy w obsłudze co za tym idzie więcej osób może wykonać trasę :). Wiadomo TD2 składa się z kilku części właśnie trasy, dyżurny ruchu, oraz maszyniści, więc ważne by każdy z tych elementów był usprawniany i cieszę się że są ludzie, którym chce się tu robić. Po za fajnym edytorem terenu przydał by się dobry program do tworzenia modeli lokomotyw, jak i składów bo to też jest dość trudne i skomplikowane i na koniec zostaną już tylko pierdoły, które i tak cieszą ale to inny temat