Autor Wątek: Uciążliwy pasażer  (Przeczytany 426 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline greg86

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 1137
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 63
  • greg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezes
  • SJZ
  • Distance Travelled: 2196km
  • Trains Routed: 297
Uciążliwy pasażer
« dnia: 20 Maj 2017, 08:33:00 »
W zasadzie to nie kolej, ale jednak i w pociągu może taka sytuacja mieć miejsce. Jak uważacie, czy w takiej sytuacji kontrolerka kwalifikuje się do zwolnienia jak to grom internautów twierdzi, czy jednak zachowała się prawidłowo?

http://jastrzebieonline.pl/news,9668,mzk-kontrolerka-zmieszana-z-blotem-pasazerka-smierdzi.html

Zasady porządkowe w MZK Jastrzębie stanowią, że takiego pasażera można wyprosić z pojazdu mimo iż posiada ważny bilet, bez prawa zwrotu.
« Ostatnia zmiana: 20 Maj 2017, 08:34:31 wysłana przez greg86 »
Projekt LCS Jastrzębie - 17%
Poprawki w toku...

Offline Kacper9

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 664
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 127
  • Kacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezes
  • Distance Travelled: 5986km
  • Trains Routed: 2301
Odp: Uciążliwy pasażer
« Odpowiedź #1 dnia: 20 Maj 2017, 08:50:16 »
Z perspektywy pasażera autobusu: prawidłowo, ale z perspektywy osoby postronnej: JAk tak można?
Tworze pulpity do stacji dobrze wykonanych. Nie polecam swoich pulpity. Wypadkowa TD2.

Offline kyu2304

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 8
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 2
  • kyu2304 pracownik torowy
  • Jeżeli chcesz zmienić bieg, to stań na sprzęgle :)
  • Distance Travelled: 443km
  • Trains Routed: 19
Odp: Uciążliwy pasażer
« Odpowiedź #2 dnia: 21 Maj 2017, 20:15:36 »
"Smog" w komunikacji miejskiej, to problem, który z pewnością urasta do rangi uciążliwości ogólnokrajowej w Polsce - w przeciwieństwie do smogu "atmosferycznego", który występuje miejscowo i w zależności od pory roku :D
Sięgnąłem sobie do regulaminu przewozów MZK Jastrzębie - Zdrój...http://www.mzkjastrzebie.com/mzk/dla-pasazera/taryfa-i-regulamin-prze/7658,ZASADY-PORZADKOWE-OBOWIAZUJACE-W-KOMUNIKACJI-MIEJSKIEJ-MZK.html - i wedle niego (dokładnie § 5) - kontrolerka biletów postąpiła słusznie, każąc opuścić pojazd "niestandardowej pasażerce". Pytanie czy sposób w jaki to zrobiła, był słuszny. Gazeta opisuje co nieco o tym ale czy od razu zwolnić kobietę to ja nie wiem. Nie byłem tam, nie widziałem, nie słyszałem - więc nie oceniam.

Teraz lekki offtop,  ale poniekąd w temacie:

W stołecznej komunikacji miejskiej ten problem, jak i sposób radzenia sobie z nim, jeszcze bardziej dosadnie określono.
Oto jeden z paragrafów przepisów porządkowych, dotyczących przewozu osób:
"§ 9
1. Osoby zagrażające bezpieczeństwu, porządkowi lub narażające współpasażerów na dyskomfort podróży z powodu braku zachowania elementarnej higieny osobistej (brud i odór), mogą być wezwane przez obsługę pojazdu, pracowników nadzoru ruchu, obsługę metra, kontrolerów biletów lub Straż Miejską do zachowania spokoju lub opuszczenia pojazdu lub stacji metra."
Gdy "trudny podróżny" jest t(oporny), to wzywa się wtedy Straż Miejską, która z "entuzjazmem" przyjeżdża do takich akcji  ;D
Panowie w mundurach niczym "Perfekcyjna pani domu" - wkładają białe rękawiczki, mają groźne miny i ruszają do "robienia porządku" :)
Niestety problem na obecną chwilę raz na jakiś czas powraca jak bumerang. Według mnie będzie on miał miejsce, dopóki nie zatrudni się konduktorów (spotkać ich można obecnie w godzinach szczytu komunikacyjnego m. in. w autobusach kursujących po Wałbrzychu).
Jeżeli chodzi o stolicę, to takowym raczej nie da się zatrudnienia (koszty i "konkurencja" dla kanarów).
Od siebie dodam, że "uciążliwy pasażer" to nie tylko ten, który pachnie jakby nigdy nie widział wanny :)
Ale to nie miejsce ani czas na dyskusję o tym.
kyu

Offline greg86

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 1137
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 63
  • greg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezes
  • SJZ
  • Distance Travelled: 2196km
  • Trains Routed: 297
Odp: Uciążliwy pasażer
« Odpowiedź #3 dnia: 22 Maj 2017, 07:28:23 »
Trafiłeś w sedno z tą służbą konduktorską. Tylko czemu konkurencja dla kanarów? To stanowisko byłoby jednym i drugim zarazem. A koszty utrzymania, podejrzewam że zostałyby z nawiązką pokryte przez uszczelnienie dziury "gapowiczów". Dla potwierdzenia, wracając na rodzimy grunt czyli znów do MZK Jastrzębie, ostatnio chwalili się, że uszczelnią kontrolę biletową 19 (słownie dziewiętnastoma) kontrolerami na 54 linie autobusowe, po których w godzinach szczytu kursuje ponad 100 wozów.
Projekt LCS Jastrzębie - 17%
Poprawki w toku...

Offline kyu2304

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 8
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 2
  • kyu2304 pracownik torowy
  • Jeżeli chcesz zmienić bieg, to stań na sprzęgle :)
  • Distance Travelled: 443km
  • Trains Routed: 19
Odp: Uciążliwy pasażer
« Odpowiedź #4 dnia: 25 Maj 2017, 21:25:28 »
Pytanie czy te zapowiedzi uszczelnienia kontroli, nie są tylko straszeniem ludu. A nawet jak to wprowadzą, to po jakimś czasie ci co notorycznie unikają kasowania biletów będą rozpoznawać już z daleka te nowe gęby kontrolerów i albo zaczną okupować kasowniki żeby skasować widząc kanara albo wyjdą z wozu na przystanku zanim kontrol wejdzie na pokład. Jak patrzę na niektórych kombinatorów tu gdzie pracuję, to widzę, że doprowadzili już ten schemat do perfekcji :)

Pisząc o konkurencji - miałem na myśli to, że konduktor i kanar wchodziliby sobie w drogę, bo w Wawie nie ma opcji, żeby byli sami konduktorzy w wozach. Zakres obowiązków i efektywność ich pracy w relacji do kosztów ich zatrudnienia byłoby nieopłacalne. Lepiej więc z perspektywy wodzirejów miejskich jest dać głównie prowizję kanarowi za efektywność pracy (ilość wypisanych manatów), niż płacić pensję (nawet głodową) konduktorowi, którego przydatność dla miasta według mnie byłaby znikoma (dla prowadzącego, konduktor byłby bardzo dobrym rozwiązaniem).
Tu wyjeżdża na ulice dziennie ponad 1500 autobusów. Wyobrażasz sobie wywaloną kasę na konduktorów, nawet gdyby obsadzić nimi tylko połowę wozów? Ja nie bardzo, choć skarbnikiem kasy miejskiej nie jestem.
Poza tym komunikacja miejska to branża deficytowa, na tym się nie zarabia i miasto „ma to wliczone w koszta” zdając sobie sprawę z tego, że ileś tam osób nie skasuje biletu. Ilość sprzedawanych tu biletów czasowych w porównaniu z 2016 rokiem wzrosła. Pytanie czy to przez napływ nowych mieszkańców, czy przez to, że ludzie zaczęli je kasować. A propos tematu, to radni przegłosowali, że od września 2017 podstawówka i gimby mają mieć darmowe przejazdy – w przyszłym roku mamy wybory samorządowe...i wszystko jasne ;D
Czego to się nie zrobi, żeby...uklęknąć przed ludźmi kiedy potrzeba...może góra wprowadzi ustawę aby i uczniowie mogli głosować ;D

Gapowiczów i trolli zapachowych zapraszam do raju...czyli do Lubina (KGHM), bo tam jest darmowa komunikacja miejska :)   

„Uciążliwy pasażer” zatem, dzięki konduktorom, na starcie miałby szlaban na wejście do wozu ale eliminacja pachnących inaczej nie byłaby dla miasta argumentem.
kyu

Offline greg86

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 1137
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 63
  • greg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezes
  • SJZ
  • Distance Travelled: 2196km
  • Trains Routed: 297
Odp: Uciążliwy pasażer
« Odpowiedź #5 dnia: 26 Maj 2017, 10:20:53 »
Pytanie czy te zapowiedzi uszczelnienia kontroli, nie są tylko straszeniem ludu. A nawet jak to wprowadzą, to po jakimś czasie ci co notorycznie unikają kasowania biletów będą rozpoznawać już z daleka te nowe gęby kontrolerów i albo zaczną okupować kasowniki żeby skasować widząc kanara albo wyjdą z wozu na przystanku zanim kontrol wejdzie na pokład. Jak patrzę na niektórych kombinatorów tu gdzie pracuję, to widzę, że doprowadzili już ten schemat do perfekcji :)
Niby racja, ale u mnie takiej opcji nie ma :) Kierowca dostaje sygnał od kontrolera na przystanku już ze sporym zapasem i blokuje kasowniki zanim jeszcze do przystanku dojedzie. Opcji wyjścia nie ma, bo w takiej sytuacji otwiera się tylko przednie, wąskie drzwi. Owszem, zdarzają się inteligenci otwierający zawór awaryjny, ale to jest sporadyczne, bo za długo trwa odbezpieczenie zaworu.

No i masz rację w wielkich miastach jak Warszawa, czy nawet bliższe mi Katowice to spory nakład finansowy, ale w takiej wiosce jak moje Jastrzębie i okolica jest to już zdecydowanie prostsze do utrzymania. Statystyczne straty spowodowane brakiem regularnej kontroli u mnie na przykładowej jednej z 54 linii miesięcznie mogą sięgać nawet 41,5 tys. złotych (22 kursy dziennie, średnio 50% gapowiczów, 4,20 za bilet u kierowcy, przeciętnie 30 pasażerów na kurs). Co przy obłożeniu dwoma autobusami daje ponad 20 tysięcy na autobus. Z tego na wypłatę dla konduktora optymistycznie możnaby wyłożyć 2 tys. na rękę.
Projekt LCS Jastrzębie - 17%
Poprawki w toku...