Autor Wątek: Idea/Pomysł: Edytor scenerii w trybie multplayer  (Przeczytany 2057 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline panmrherobrine

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 26
  • Siła reputacji: 10
  • panmrherobrine dróżnik obchodowypanmrherobrine dróżnik obchodowy
    • Kanał Youtube
  • Distance Travelled: 484km
  • Trains Routed: 182
Odp: Edytor scenerii w trybie multplayer
« Odpowiedź #15 dnia: 19 Lipiec 2017, 15:18:40 »
To jak to ma być zapisane w chmurze to wole się nauczyć robloxowego scriptowania i robić symulator z kolegami niż czekać aż ktoś skończy i robi druga. Jestem za tym aby zrobić to w trybie MP w czasie rzeczywistym
LCS Warszawa - 0%  Przygotowywanie się do pracy

Offline Kacper9

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 768
  • Siła reputacji: 212
  • Kacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezes
  • Distance Travelled: 8993km
  • Trains Routed: 3097
Odp: Edytor scenerii w trybie multplayer
« Odpowiedź #16 dnia: 19 Lipiec 2017, 15:51:20 »
Bardziej myślałem na systemie googlowego arkusza ;).
Tworze pulpity do stacji dobrze wykonanych. Nie polecam swoich pulpity. Wypadkowa TD2.

Offline tadek40

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 320
  • Siła reputacji: 41
  • tadek40 starszy dyżurny ruchutadek40 starszy dyżurny ruchutadek40 starszy dyżurny ruchutadek40 starszy dyżurny ruchutadek40 starszy dyżurny ruchutadek40 starszy dyżurny ruchutadek40 starszy dyżurny ruchutadek40 starszy dyżurny ruchu
  • Distance Travelled: 1772km
  • Trains Routed: 743
Odp: Edytor scenerii w trybie multplayer
« Odpowiedź #17 dnia: 19 Lipiec 2017, 17:26:12 »
Bardziej myślałem na systemie googlowego arkusza ;).
Ta jasne i co i każdy ma zakładac tylko po to żeby używać z tego arkusza? ;P
Rysuje rysunki w paincie i robie układy torowe.  Tych układów chyba nigdy nie dokończe. ;_; Dlaczego nie moge mieć chociaż jednej figurki Touhou? To nic nie zaszkodzi.
9 września Dzień Cirno.

Offline !Marcin

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 79
  • Siła reputacji: 37
  • !Marcin toromistrz!Marcin toromistrz!Marcin toromistrz!Marcin toromistrz!Marcin toromistrz!Marcin toromistrz!Marcin toromistrz
  • ็็็็็็ ็็็็็็ ็็็็็็ ็็็็็็ ็็็็็็ ็็็็็็ ็็็็็็
  • Distance Travelled: 2013km
  • Trains Routed: 490
Odp: Edytor scenerii w trybie multplayer
« Odpowiedź #18 dnia: 19 Lipiec 2017, 19:32:56 »
Bardziej myślałem na systemie googlowego arkusza ;).

Za niedługo to my chyba w sekretarki się będziemy bawić, z tymi arkuszami. Wszystko ma swoje granice, a TDek długo na tym nie pociągnie. Ten tryb edytora multiplayer nie wiem czy tylko dla mnie jest bez sensu. Lepiej byłoby zrobić dodatkowe sloty dla dyżurnych na stacjach takie moje zdanie. Bardziej byłoby to przydatne, ale wiadomo trochę czasu zajęłoby zrobienie tego. Jak ktoś chcę zrobić stacje w kilka osób to nic nie stoi na przeszkodzie przecież. Jak jest ekipa to każdy robi to co do niego należy, a nie wchodzi mu z torowiskiem w otoczenie dajmy na to.
Autor Scenerii: Samostrzel - "Bliżej jak dalej"% LCS Bolesławiec - "Coś z tego będzie?"% Wisła Głębce - Prace wstrzymane (Po płaskim nie pojedziesz, chyba?)
___________________________________________________________

Offline skorakora

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 187
  • Siła reputacji: 22
  • skorakora dróżnik przejazdowyskorakora dróżnik przejazdowyskorakora dróżnik przejazdowyskorakora dróżnik przejazdowy
  • Jak skończę robić pulpit to kontrolka się zapali.
    • nieudana strona...
  • Distance Travelled: 836km
  • Trains Routed: 282
Odp: Edytor scenerii w trybie multplayer
« Odpowiedź #19 dnia: 19 Lipiec 2017, 22:23:06 »
Może i technicznie do zrobienia, ale bez sensu.
taaa tak jak wszystko
Ciągle ten tekst słysze...

Dodano: 19 Lipiec 2017, 22:28:46


a jeśli chodzi o zapis
to i tak sceneria się uploaduje jak ją odpalamy, więc można zrobić jak w majnsrafcie, czyli zapis (upload) co 5 min
« Ostatnia zmiana: 19 Lipiec 2017, 22:28:46 wysłana przez skorakora »
Fizyka rigidbody - wstrzymany  Zgierz - 52% Łódź kaliska -12%    Łódź Widzew - 0%  Łódź Fabryczna - 3% Studzionki - 0% Projekt ŁKA 2.5%
Projekty idą... idą powoli ale idą (brak czasu)...

Offline Zdebu

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 187
  • Siła reputacji: 82
  • Zdebu prezesZdebu prezesZdebu prezesZdebu prezesZdebu prezesZdebu prezesZdebu prezesZdebu prezesZdebu prezesZdebu prezesZdebu prezesZdebu prezes
  • Distance Travelled: 2898km
  • Trains Routed: 445
Odp: Edytor scenerii w trybie multplayer
« Odpowiedź #20 dnia: 20 Lipiec 2017, 01:59:22 »
Bardziej myślałem na systemie googlowego arkusza ;).

Za niedługo to my chyba w sekretarki się będziemy bawić, z tymi arkuszami. Wszystko ma swoje granice, a TDek długo na tym nie pociągnie. Ten tryb edytora multiplayer nie wiem czy tylko dla mnie jest bez sensu. Lepiej byłoby zrobić dodatkowe sloty dla dyżurnych na stacjach takie moje zdanie. Bardziej byłoby to przydatne, ale wiadomo trochę czasu zajęłoby zrobienie tego. Jak ktoś chcę zrobić stacje w kilka osób to nic nie stoi na przeszkodzie przecież. Jak jest ekipa to każdy robi to co do niego należy, a nie wchodzi mu z torowiskiem w otoczenie dajmy na to.

Dokadnie, siedzmy w 100 na samych pustyniach :) Kompletnie nie zrozumiałeś idei tego pomysłu.
« Ostatnia zmiana: 20 Lipiec 2017, 10:39:47 wysłana przez Zdebu »
Węzeł Łazowski - Prace wstrzymane, sceneria będzie budowana od nowa.

Offline Kacper9

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 768
  • Siła reputacji: 212
  • Kacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezes
  • Distance Travelled: 8993km
  • Trains Routed: 3097
Odp: Edytor scenerii w trybie multplayer
« Odpowiedź #21 dnia: 20 Lipiec 2017, 05:48:55 »
Systemem, czyli przesyłanie danych między użytkownikami w czasie rzeczywistym + zapis w chmurze co np 10-15 minut ;).
Tworze pulpity do stacji dobrze wykonanych. Nie polecam swoich pulpity. Wypadkowa TD2.

Offline Zdebu

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 187
  • Siła reputacji: 82
  • Zdebu prezesZdebu prezesZdebu prezesZdebu prezesZdebu prezesZdebu prezesZdebu prezesZdebu prezesZdebu prezesZdebu prezesZdebu prezesZdebu prezes
  • Distance Travelled: 2898km
  • Trains Routed: 445
Odp: Edytor scenerii w trybie multplayer
« Odpowiedź #22 dnia: 20 Lipiec 2017, 10:42:38 »
Systemem, czyli przesyłanie danych między użytkownikami w czasie rzeczywistym + zapis w chmurze co np 10-15 minut ;).

Na takie cos to szkoda zachodu, bo jeśli bym sie chciałbym bawić w wymianę "dyskietek", to bym się cofnał z 18 lat wstecz, wysyłanie sobie wzajemne plików jest do ogarniecia od dawna a tu chodzi o prace kilku osób w jednym czasie, nie widzę na to innego sposobu niż tryb edytora w mp.
Węzeł Łazowski - Prace wstrzymane, sceneria będzie budowana od nowa.

Offline WindowsKillerPL

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 97
  • Siła reputacji: 19
  • WindowsKillerPL zwrotniczyWindowsKillerPL zwrotniczyWindowsKillerPL zwrotniczy
  • Neko-chan
    • Nekosoft
  • Distance Travelled: 662km
  • Trains Routed: 185
Odp: Edytor scenerii w trybie multplayer
« Odpowiedź #23 dnia: 20 Lipiec 2017, 11:38:00 »
Pomysł mi się podoba i mógłby skrócić budowanie stacji. Jednak myślę, że najpierw wypadałoby się zająć samym edytorem, potem dopiero dodawaniem grupowego edytowania stacji. A to, że 2 osoby mogą postawić w tym samym miejscu ten sam obiekt, nie przekonuje mnie, ponieważ do budowania scenerii nawet bez tego dodatku trzeba komunikacji. Jeśli wszyscy będą się ze sobą odpowiednio komunikować to do czegoś takiego nie dojdzie i każdy będzie sobie edytował w spokoju, wszyscy będą szczęśliwi dopóki się internet lub komputer nie zepsuje.

Zapisywanie na serwerze i edycja przez jedną osobę naraz... Pomysł nie jest taki zły, w końcu komputery też bywają awaryjne. Ale autorowi tego wątku chodzi o to, by zrobić system edytowania jednej stacji przez kilka osób jednocześnie.
Pragotron - v. 0.1.2.55
Magnolia - jednak dodaję kolejną część by mieć więcej zabawy. Teraz trzeba zrobić tak, by nie przypominała Grabu i dać do sprawdzenia, może będzie też ładna lista błędów do poprawy. I potem dorobić otoczenie.
Korzysta ktoś z bbs-ów?

Offline Kacper9

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 768
  • Siła reputacji: 212
  • Kacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezes
  • Distance Travelled: 8993km
  • Trains Routed: 3097
Odp: Edytor scenerii w trybie multplayer
« Odpowiedź #24 dnia: 20 Lipiec 2017, 12:06:02 »
Serio? Czy wy w ogóle to oczytacie? Czym że innym niż edytorem w mp jest przesyłanie danych miedzy użytkownikami w czasie rzeczywistym! Czyli np Heniek stawia blok i w tym samym czasie Zdzichu kopie dziurę co się dzieje? A no serwer układa sobie akcje i np.: najpierw dodaje wpis scenerii,a potem kopie dziurę. Wszystko przy dzisiejszych standardach informatyzacji dzieje się w ułamku sekundy i w tym ułamku sekundy inne osoby otrzymują te zmiany u siebie.
Tworze pulpity do stacji dobrze wykonanych. Nie polecam swoich pulpity. Wypadkowa TD2.

Offline Neodokuran

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 166
  • Siła reputacji: 190
  • Neodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezes
  • Jestem dobrym dyżurnym, nie polecam się na dyżurce
  • Distance Travelled: 3883km
  • Trains Routed: 1574
Odp: Edytor scenerii w trybie multplayer
« Odpowiedź #25 dnia: 20 Lipiec 2017, 13:18:38 »
Wtrace i ja swoje trzy grosze. Nie sledze watku, ale programistom moze to cos rozjasni.

1. Zrobic tak jak jest w arkuszu google. Czyli :
A) nadpisywanie cyklicznie pliku po kilku minutach.
B) wysylanie zmian na serwer i aktualizowanie pliku w "chmurze"
C) prosba o dostep i/lub mozliwosc wpisania osob uprawnionych (na przyklad po ID na forum.
2. W menu umiescic osobna zakladke typu CHMURA, albo UDOSTEPNIONE.
3. W opcji zapisu byla by rozniez zakladka upload i w niej mozna by okreslic parametry takie jak dostep, prawo do efycji i ktore osoby moga to robic. Finalnie plik scenerii bylby caly czas czerpany z chmury, w ten sposob tylko autor moglby ja udostepnic, no i parametr "autor".

WEDLUG MNIE NIE WCHODZI W GRE COS TAKIEGO JAK UDOSTEPNIANIE SCENERII W TRYBIE ONLINE, TZN WIDZIMY, CO UZYTKOWNICY ROBIA.

Tyle na razie mi przyszlo, zapeaszam do skomentowania.
Bździno ---->68% (Układ torowy-100%, Otoczenie-11%, Elektryfikacja-70%, Pulpit-100%)

Asus ROG Strix GL553V-FY022T, i7-7700HQ, Nvidia GTX 1050Ti, 8gb RAM, HDD 1Tb.

Offline Zdebu

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 187
  • Siła reputacji: 82
  • Zdebu prezesZdebu prezesZdebu prezesZdebu prezesZdebu prezesZdebu prezesZdebu prezesZdebu prezesZdebu prezesZdebu prezesZdebu prezesZdebu prezes
  • Distance Travelled: 2898km
  • Trains Routed: 445
Odp: Edytor scenerii w trybie multplayer
« Odpowiedź #26 dnia: 20 Lipiec 2017, 16:23:38 »
Wtrace i ja swoje trzy grosze. Nie sledze watku, ale programistom moze to cos rozjasni.

1. Zrobic tak jak jest w arkuszu google. Czyli :
A) nadpisywanie cyklicznie pliku po kilku minutach.
B) wysylanie zmian na serwer i aktualizowanie pliku w "chmurze"
C) prosba o dostep i/lub mozliwosc wpisania osob uprawnionych (na przyklad po ID na forum.
2. W menu umiescic osobna zakladke typu CHMURA, albo UDOSTEPNIONE.
3. W opcji zapisu byla by rozniez zakladka upload i w niej mozna by okreslic parametry takie jak dostep, prawo do efycji i ktore osoby moga to robic. Finalnie plik scenerii bylby caly czas czerpany z chmury, w ten sposob tylko autor moglby ja udostepnic, no i parametr "autor".

WEDLUG MNIE NIE WCHODZI W GRE COS TAKIEGO JAK UDOSTEPNIANIE SCENERII W TRYBIE ONLINE, TZN WIDZIMY, CO UZYTKOWNICY ROBIA.

Tyle na razie mi przyszlo, zapeaszam do skomentowania.

Nadal nie potrafię zrozumieć o co chodzi wam z tymi zapisami na jakiś dyskach czy innych pierdołach, to przeczy tematowi poruszanemu w wątku, po kiego cos zapisywać w jakis chmurach, przecież każdy ma internet, autozapis jest w edytorze to jak ma życzenie to niech sobie wysyła innym, mi chodzi o stworzenie lobby, dołączenia 2-3 uzytkowników, serwer mogłby być stawiany nawet na hosta poczekalni (jesli to mozliwe) aby nie obciazac serwerów, odpalamy mapę i jedziemy.
Węzeł Łazowski - Prace wstrzymane, sceneria będzie budowana od nowa.

Offline greg86

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 991
  • Siła reputacji: 68
  • greg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezes
  • SJZ
  • Distance Travelled: 2196km
  • Trains Routed: 297
Odp: Edytor scenerii w trybie multplayer
« Odpowiedź #27 dnia: 20 Lipiec 2017, 16:49:03 »
Sęk w tym, że system Windows nie pozwoli Ci na zdalny zapis pliku na Twoim dysku przez kogoś innego. Opcja z zapisem na serwerze w stylu Google Docs jest moim zdaniem najlepszą możliwą. Ustawiasz obiekt i następuje automatyczny zapis. Poza tym od razu widać efekt na każdym kompie na którym masz odpalony projekt. Podsumowując, tak jak w grach online jest host i goście, host może zapisać, goście już nie. Ich praca zniknęłaby z ich wyjściem.
« Ostatnia zmiana: 20 Lipiec 2017, 16:50:34 wysłana przez greg86 »
Projekt LCS Jastrzębie - 20%
Poprawki w toku...

Offline Zdebu

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 187
  • Siła reputacji: 82
  • Zdebu prezesZdebu prezesZdebu prezesZdebu prezesZdebu prezesZdebu prezesZdebu prezesZdebu prezesZdebu prezesZdebu prezesZdebu prezesZdebu prezes
  • Distance Travelled: 2898km
  • Trains Routed: 445
Odp: Edytor scenerii w trybie multplayer
« Odpowiedź #28 dnia: 20 Lipiec 2017, 20:51:08 »
Sęk w tym, że system Windows nie pozwoli Ci na zdalny zapis pliku na Twoim dysku przez kogoś innego. Opcja z zapisem na serwerze w stylu Google Docs jest moim zdaniem najlepszą możliwą. Ustawiasz obiekt i następuje automatyczny zapis. Poza tym od razu widać efekt na każdym kompie na którym masz odpalony projekt. Podsumowując, tak jak w grach online jest host i goście, host może zapisać, goście już nie. Ich praca zniknęłaby z ich wyjściem.

No nie do końca, patrz chociażby legendarny minecraft albo scrap mechanic, ktos dołącza do lobby i grają sb grają a jak cokolwiek postawi to mu zapisze nawet jak go wywali No chyba zr wywali juz hosta to gorzej.
Węzeł Łazowski - Prace wstrzymane, sceneria będzie budowana od nowa.

Offline greg86

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 991
  • Siła reputacji: 68
  • greg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezes
  • SJZ
  • Distance Travelled: 2196km
  • Trains Routed: 297
Odp: Edytor scenerii w trybie multplayer
« Odpowiedź #29 dnia: 20 Lipiec 2017, 21:00:37 »
No więc jest jednak problem. A w zapisie w chmurze go nie ma, bo każda operacja jest zapisana niezależnie.
Projekt LCS Jastrzębie - 20%
Poprawki w toku...