Autor Wątek: OpenBAHN [Szukamy chętnych]  (Przeczytany 196 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline jakubg1

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 882
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 8
  • jakubg1 pracownik torowy
  • Jestem na diecie... ...postowej.
  • Distance Travelled: 1341km
  • Trains Routed: 340
OpenBAHN [Szukamy chętnych]
« dnia: 13 Lipiec 2017, 20:42:02 »
Miałem wrażenie, że pisałem, ale widocznie jeszcze nie napisałem.
OpenBAHN to nowy projekt który jest oparty głównie na płatnym programie dostępnym tutaj (90 dni trial): http://jbss.de/ .
Jest obecnie w bardzo wczesnej fazie tworzenia. Zakładam, że program jest dobrze znany wśród tutejszej społeczności (jako że też ma związek z pociągami). Projekt póki co robię sam (pomaga mi nitro) i zależy mi na tym, aby chociaż jedna osoba współtworzyła projekt razem ze mną. Faktem jest, że póki co dłubię "jądro" i brakuje mi jakiejś sensownej składni tablicy, w której mógłbym przechowywać dane "świata".
Strona projektu: https://github.com/jakubg1/OpenBAHN
Poniższy cytat jest tymczasowy.
Cytuj
Póki co mała instrukcja:
Strzałki - "precyzyjne" zaznaczenie kratki
Shift+strzałki - szybkie latanie po "świecie"
Jeszcze nie wiem jak zostanie rozwiązany problem tablicy, w której będą przechowywane dane, ID itp.
Pozdrawiam :)

Dodano: 17 Lipiec 2017, 20:22:02


Czas omówić szczegóły projektu.

Projekt docelowo ma wyglądać podobnie jak oryginał, mimo to będzie kilka drastycznych zmian w stosunku do oryginału.
1. Cały program będzie składał się z jednego okna a nie dwóch (jak to jest w oryginalnym BAHN). Budowa torów/dróg będzie podobna do sposobu, który jest chociażby w Chris Sawyer's Locomotion. Nad umieszczaniem dekoracji, budynków itp. jeszcze się zastanawiam.
2. Podział torów na ID wstępnie został zrobiony już wcześniej. Będą tory 22.5°. Jak to ma wstępnie wyglądać:
Cytuj
//pl: Wstępnie jest zrobiony już podział na tory. Niektóre tory są budowane z dwóch segmentów, głównie są to tory pod kątem 22.5°. Poszukujemy kogoś, kto by się tym zajął. Przykład jest w readme. Należy pamiętać by zachować przeźroczystość.
Podział można zobaczyć poniżej:



3. Docelowo ruch pojazdów ma być bardziej płynny oraz będą różne szczegóły (pantografy, drzwi itp., z zachowaniem "pikselowatości"). Najpierw się będzie wybierało model, potem malowanie. Każdemu pojazdowi trzeba będzie przypisać numer inwentarzowy (składnia może być dowolna). Nie będzie on jednak obowiązkowy.
4. Ma zostać zrobione AI, czyli pojazd nie będzie zaczynał zwalniać dopiero po przejechaniu znaku ograniczenia itp., a przed ograniczeniem, tak żeby wyhamować. Ponadto nie będzie gwałtownie zwalniał na punktach zatrzymania.
5. Zwrotnice, semafory, tory, przejazdy itp. będą grupowane w "stacje". Następnie będzie się przypisywało różne przebiegi (coś jak w Trainzie), jednak będzie to prostsze. Dlaczego?
a) Rozróżnienie na zwrotnice o prędkości maksymalnej 40 i 60 km/h. Najniższa Vmax będzie liczona jako Vmax całej trasy i taka prędkość będzie podana na semaforze. Nie trzeba będzie wpisywać jej ręcznie.
b) Przypisanie semaforów. Czyli na jeden tor stacyjny przypadają dwa semafory, a na każdy tor szlakowy jeden semafor. Tutaj właśnie chodzi o niską czasochłonność procesu wprowadzania przebiegów. Po prostu klikasz zwrotnice, a reszta zależy od toru i przypisanego do niego semaforu oraz kierunku z którego skład wjeżdża.
c) Przejazdy kolejowe. Tu jest bardzo prosta prostota - jeżeli semafor będzie podany i droga przebiegu będzie przecinała przejazd, zostanie zamknięty. Co do przejazdów na szlakach - wystarczy dodać tam czujniki, TOP-y (nieobowiązkowe, bo niektóre kraje ich nie mają) oraz światełka/rogatki/gongi, następnie dodać tam posterunek, skonfigurować zamykanie/otwieranie i to wszystko.
6. Analogicznie jak wyżej, dla pociągów będzie trzeba robić rozkłady jazdy i obiegi.

I na koniec cel projektu:
Stworzenie darmowej i zdecydowanie bardziej funkcjonalnej alternatywy dla BAHN-a, która będzie w szybkim tempie rozwijana, wzbogacana o nowe funkcje i tłumaczona.
Będziemy się jednak starać, żeby cała ta skomplikowana obsługa programu była naprawdę prosta i przyjemna, a efekty zadowalające ;)

Delikwent, który chce brać udział w projekcie musi jedynie podać nick który ma na GitHubie na PW (jeśli nie ma, musi się tam zarejestrować).

AAAA!!! Jak mogłem zapomnieć: Projekt pisany jest w języku C#.
« Ostatnia zmiana: 21 Lipiec 2017, 15:48:06 wysłana przez jakubg1 »

http://img.uetam.pl/image/tHwn
Koniec z TD2 na zawsze. Zbyt słaby komputer, a w związku z nowymi wymogami procesor ucierpiałby 1000razy bardziej

Offline hulek

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 147
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 18
  • hulek zwrotniczyhulek zwrotniczyhulek zwrotniczy
  • Mistrz edytora :D, mediator, realista.
  • Distance Travelled: 1055km
  • Trains Routed: 162
Odp: OpenBAHN [Szukamy chętnych]
« Odpowiedź #1 dnia: 17 Lipiec 2017, 23:16:36 »
Zglosilem sie do Ciebie, ale prace jakies wykonam to dopiero w pod koniec sierpnia (brak kompa  :'( )
Mińsk Mazowiecki-30%[wstrzymane]           LCS Łowicz Główny-40%(wstrzymane)Odważni są zawsze uparci.  ~ Paulo Coelho

Offline jakubg1

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 882
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 8
  • jakubg1 pracownik torowy
  • Jestem na diecie... ...postowej.
  • Distance Travelled: 1341km
  • Trains Routed: 340
Odp: OpenBAHN [Szukamy chętnych]
« Odpowiedź #2 dnia: 21 Lipiec 2017, 15:51:07 »
Jeśli ktoś zapisał link do tego projektu jako zakładkę, prosiłbym o usunięcie dwójki z końca adresu. Powodem problemów technicznych jest albo moja niewiedza (mimo wykonywania krok po kroku łopatologicznie opisanych działań) albo błędy GitHuba (część plików, mimo zaznaczenia, nie jest wysyłana na serwer - za każdym razem losowo). Mam nadzieję, że problemy zostaną szybko naprawione.

I naprawiły się, przy tym całym resetowaniu zrobił się niezły syf. Usunąłem go i działa dobrze.
« Ostatnia zmiana: 21 Lipiec 2017, 16:37:35 wysłana przez jakubg1 »

http://img.uetam.pl/image/tHwn
Koniec z TD2 na zawsze. Zbyt słaby komputer, a w związku z nowymi wymogami procesor ucierpiałby 1000razy bardziej