Autor Wątek: Issue/Problem: Spawny.  (Przeczytany 392 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline gravition

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 157
  • Siła reputacji: 40
  • gravition starszy dyżurny ruchugravition starszy dyżurny ruchugravition starszy dyżurny ruchugravition starszy dyżurny ruchugravition starszy dyżurny ruchugravition starszy dyżurny ruchugravition starszy dyżurny ruchugravition starszy dyżurny ruchu
  • Distance Travelled: 3366km
  • Trains Routed: 363
Spawny.
« dnia: 02 Sierpień 2017, 21:17:21 »
W związku z tym, że ostatnio jest spory problem ze spawnami, tak jak teraz gdy jest ponad 12 stacji, a na zapytanie "o co chodzi z spawnami" każdy reaguje śmiechem i nerwami proszę o wytłumaczenie w tym wątku jasno i klarownie jak wygląda sprawa z tymi spawnami, rozkładami jazdy i kiedy można oczekiwać, że będą one otwarte. Proszę nie odbierać tego posta jako "lamentowanie i płakanie" chcę po prostu normalnej odpowiedzi.
KW Poznań

Offline trichlor

  • Community Manager
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 35
  • Siła reputacji: 113
  • trichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezes
  • Generalnie to piszę książki, teraz o Panu Buku.
  • Distance Travelled: 217km
  • Trains Routed: 1169
Odp: Spawny.
« Odpowiedź #1 dnia: 02 Sierpień 2017, 21:59:32 »
odpowiem tak,

przy stałej blokadzie RJ generują stacje krańcowe. One zatem maja w miare mozliwosci otwarte spawny i przyjmuja pociagi. Stacje w środku blokady mogą mieć tez otwarte spawny ale zalezy to tylko od:

- chęci dyżurnego

- możliwości spawnowania poc na stacji (ja na mijance z dwoma torami nie włączam spawnów)

W imieniu redakcji,

Judyta
nie ma takiego Panu Buku, który wyprowadzi mnie z równowagi

Offline trainfun09

  • User
  • Wiadomości: 78
  • Siła reputacji: 12
  • trainfun09 dróżnik obchodowytrainfun09 dróżnik obchodowy
  • "Góra Zatorska"~Drozda32 o mnie.
  • Distance Travelled: 1897km
  • Trains Routed: 96
Odp: Spawny.
« Odpowiedź #2 dnia: 02 Sierpień 2017, 22:05:43 »
Otóż od ostatniego czasu "priorytetem" stały się bardziej realne połączenia stacji, na wzór lini kolejowych. Tzn.: trasa pociągu wygląda np. tak: A-B-C-D, a w drugą stronę D-C-B-A. Stacje B i C są przlotowe, więc nie otwierają spawnów, a A i D są początkowymi, i otwierają. Z tym, że A i D mogą się zapchać, i wtedy może stanąć pół "LK". No i to jest powód braku spawnów.
« Ostatnia zmiana: 02 Sierpień 2017, 22:07:47 wysłana przez trainfun09 »

Offline Ryszard-san

  • Global Moderator
  • Pioneer
  • *
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 284
  • Siła reputacji: 181
  • Ryszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezes
  • Distance Travelled: 11628km
  • Trains Routed: 1312
Odp: Spawny.
« Odpowiedź #3 dnia: 02 Sierpień 2017, 22:43:14 »
Ja powiem tak, przeważnie spawny mają otwarte skrajne stacje, ale powinny też mieć środkowe (jak mają możliwość). Niestety "Ludzie" nie czytają informacji powitalnych i mimo że wyraźnie pisze nie spamić o RJ i że będę wywoływał to i tak zasypują czat zewami, zapytaniami o RJ itp. Zmusza to do kickowania a to potrafi zbugować stacje więc po prostu dla spokoju wyłącza się spawny.
Po drugie jak ci wejdzie 5-6 osób na stacje i zaczyna się kanonada głupich pytań w stylu "podasz sygnał" jak świeci manewr, lub "kiedy pojadę", "kiedy RJ"  to może to doprowadzić DR do białej gorączki.
EU06-18;gags;gags;120a;120a;609a

Offline gravition

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 157
  • Siła reputacji: 40
  • gravition starszy dyżurny ruchugravition starszy dyżurny ruchugravition starszy dyżurny ruchugravition starszy dyżurny ruchugravition starszy dyżurny ruchugravition starszy dyżurny ruchugravition starszy dyżurny ruchugravition starszy dyżurny ruchu
  • Distance Travelled: 3366km
  • Trains Routed: 363
Odp: Spawny.
« Odpowiedź #4 dnia: 03 Sierpień 2017, 08:05:43 »
Panowie odechciewa się czegokolwiek jak się widzi takie podejście, wczoraj przez ponad godzinę próbowałem dołączyć do sesji i generalnie czułem się jakbym walił głową w mur. Było otwartych ponad 12 stacji, ułożony rozkład jazdy, na stacjach początkowych 3-4 osoby a mimo to spawnów brak a grzeczne pytania o otwarcie były kompletnie ignorowane.

Cytuj
Ja powiem tak, przeważnie spawny mają otwarte skrajne stacje, ale powinny też mieć środkowe (jak mają możliwość). Niestety "Ludzie" nie czytają informacji powitalnych i mimo że wyraźnie pisze nie spamić o RJ i że będę wywoływał to i tak zasypują czat zewami, zapytaniami o RJ itp. Zmusza to do kickowania a to potrafi zbugować stacje więc po prostu dla spokoju wyłącza się spawny.
Po drugie jak ci wejdzie 5-6 osób na stacje i zaczyna się kanonada głupich pytań w stylu "podasz sygnał" jak świeci manewr, lub "kiedy pojadę", "kiedy RJ"  to może to doprowadzić DR do białej gorączki.

Jeżeli dzieją się takie rzeczy notorycznie to sugeruję moderacji wprowadzenie restrykcyjnego regulaminu radiotelefonu w grze, który ma służyć tylko i wyłącznie do prowadzenia ruchu tak jak jest w rzeczywistości, a wszelkie odstępstwa w stylu pierdzielenia o dupie maryny czy pisania kompletnie niepotrzebnych komunikatów w stylu "witam" "no witam witam co tam" "ale tu dużo ludzi hehe" "noo duży ruch dziś" powinny być surowo zabronione, karane jednym ostrzeżeniem a potem kickiem. Wyłączanie spawnów żeby mieć spokój to nie jest rozwiązanie, to jest blokowanie rozgrywki innym normalnym użytkownikom i zniechęca do symulatora. Jeżeli taka sytuacja jak wczoraj dalej będzie się powtarzała, że wbicie do sesji jako maszynista praktycznie graniczy z cudem, to ja nie wróżę za dobrze temu projektowi, bo odejdą Ci, którzy są ogarnięci a przybędzie tylko więcej gimbusiarni, która widząc, że jest bezkarna dalej będzie tu robiła syf i śmietnik. I tak z resztą z tego co widzę tu dużo ogarniętych osób już dawno na szlaku nie widziałem, ich ostatnia aktywność na forum oscyluje w graniach 2-3 miesięcy wstecz. Należy się zastanowić dlaczego tak jest i temu przeciwdziałać.
KW Poznań

Offline Neodokuran

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 98
  • Siła reputacji: 157
  • Neodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezes
  • Jestem dobrym dyżurnym, nie polecam się na dyżurce
  • Distance Travelled: 2940km
  • Trains Routed: 1373
Odp: Spawny.
« Odpowiedź #5 dnia: 03 Sierpień 2017, 08:21:14 »
Wystarczy wejść na Team Speaka i zapytac konkretna stacje. Wtedy sie otwiera spawny na jakiejś środkowej na tak zwane "trzy-cztery" i po prpblemie. Kieruję to do wszystkich.
Bździno ----> 35% (Układ torowy-100%, Otoczenie-5%, Pulpit-0%)

Offline Ryszard

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 81
  • Siła reputacji: 75
  • Ryszard prezesRyszard prezesRyszard prezesRyszard prezesRyszard prezesRyszard prezesRyszard prezesRyszard prezesRyszard prezesRyszard prezesRyszard prezesRyszard prezes
  • Distance Travelled: 2003km
  • Trains Routed: 644
Odp: Spawny.
« Odpowiedź #6 dnia: 03 Sierpień 2017, 09:14:54 »
Jak dla mnie pozostaje czekać na SWDR3, gdzie już stałych blokad nie będzie, wtedy wszystko powinno się unormować... Obrazując: Przy stałej blokadzie są stacje: A - B - C - D - E i spawny mają tylko A oraz E, co zmniejsza prawdopodobieństwo dołączenia do scenerii. Przy SWDR, który będzie za czas jakiś spawny otwarte będzie miała dajmy na to stacja A, B, D, E i już mamy nie dość że więcej możliwości, to również większe prawdopodobieństwo że dołączymy do wspólnej gry.  Mam też wrażenie, że to przez takie wiecznie pozamykane spawny tak jak pisał gravition ogarnięte osoby są zniechęcone do gry proszeniem X razy o otwarcie spawnów.

Edit: Tu mówię o stacjach z większą ilością spawnów.
« Ostatnia zmiana: 03 Sierpień 2017, 09:50:47 wysłana przez Ryszard »

Offline trichlor

  • Community Manager
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 35
  • Siła reputacji: 113
  • trichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezes
  • Generalnie to piszę książki, teraz o Panu Buku.
  • Distance Travelled: 217km
  • Trains Routed: 1169
Odp: Spawny.
« Odpowiedź #7 dnia: 03 Sierpień 2017, 09:46:12 »
i ta cała dyskusja spowodowała, że zacząłem się zastanawiać nad takim problemem.

Wydana jest mijanka Zgierz Kontrewers. Tam są tylko dwa tory. No i teraz pytanie czy powinny być tam w ogóle spawny czy nie. Teoretycznie nie, bo jak się ktoś zespawnuje na jeden tor a nagle sytuacja ruchowa będzie wymagała wykonania krzyżowania dwóch pociągów to nie ma jak tego uczynić. Z drugiej strony jak jakiegoś gracza złapie na scenerii crash to jakby te spawny były to może szybko wrócić do gry.

Tak źle i tak niedobrze. Jak żyć ludu TDka?

W imieniu redakcji,

Judyta
nie ma takiego Panu Buku, który wyprowadzi mnie z równowagi

Offline gravition

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 157
  • Siła reputacji: 40
  • gravition starszy dyżurny ruchugravition starszy dyżurny ruchugravition starszy dyżurny ruchugravition starszy dyżurny ruchugravition starszy dyżurny ruchugravition starszy dyżurny ruchugravition starszy dyżurny ruchugravition starszy dyżurny ruchu
  • Distance Travelled: 3366km
  • Trains Routed: 363
Odp: Spawny.
« Odpowiedź #8 dnia: 03 Sierpień 2017, 10:03:44 »
Wczoraj stacjami początkowymi były Tomaszów Mazowiecki i LCS Tomaszów Mazowiecki, na obydwu stacjach z tego co pamiętam jest sporo spawnów, rozkład jazdy z tego co usłyszałem na tsie był już ustalony, co zatem stało na przeszkodzie by wpuszczać i na bieżąco wysyłać osoby, które chciały dołączyć do sesji? Tłumaczenie się, że wbije taki i potem marudzi o rozkład i pyta 1000 razy o sygnał wyjazdowy, do mnie nie przemawia, bo od tego jest przecież kick.

Cytuj
Wystarczy wejść na Team Speaka i zapytac konkretna stacje. Wtedy sie otwiera spawny na jakiejś środkowej na tak zwane "trzy-cztery" i po prpblemie. Kieruję to do wszystkich.

Pytałem i w odpowiedzi usłyszałem "ja pier**** jak jeszcze raz mnie ktoś spyta o spawny to się wkur****". Super podejście. Dodatkowo mam wrażenie, że porobiły się jakieś kółka wzajemnej adoracji i jak ktoś znajomy przyjdzie to momentalnie jest wpuszczony i jedzie w pierwszej kolejności, a reszta dalej wali głową w mur. Nie tędy droga.
KW Poznań

Offline Ensifer

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 89
  • Siła reputacji: 146
  • Ensifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezes
  • Distance Travelled: 4769km
  • Trains Routed: 1793
Odp: Spawny.
« Odpowiedź #9 dnia: 03 Sierpień 2017, 10:39:47 »
Też się wczoraj nie dobiłem, pozostaje nam czekać na SWDR3. Liczę na to, że ten problem zostanie rozwiązany w przeciągu trzech miesięcy, a może i wcześniej. Nie widzę innego rozwiązania, przynajmniej przy obecnie istniejących narzędziach.

Offline Glinek

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 14
  • Siła reputacji: 201
  • Glinek prezesGlinek prezesGlinek prezesGlinek prezesGlinek prezesGlinek prezesGlinek prezesGlinek prezesGlinek prezesGlinek prezesGlinek prezesGlinek prezes
  • Distance Travelled: 2527km
  • Trains Routed: 2213
Odp: Spawny.
« Odpowiedź #10 dnia: 03 Sierpień 2017, 10:47:46 »
Witam,

zgadzam się z gravitionem w 100%. Na Dyżurkę nie siadam, bo nie odpowiada mi koncepcja prowadzenia ruchu w takim wydaniu jak teraz, więc informuję zawczasu, iż zignoruję wpisy w stylu "sam usiądź jak taki mądry jesteś". Tym, którzy to do mnie kierowali odpowiadam, że zasiadałem i ze znacznie większym ruchem niż 4-5 pociągów naraz sobie radziłem. Zauważyłem podobnie jak kolega gravition, iż spore grono TeDekowców omija szlaki szerokim łukiem. Czekając godzinę na spawn to jest istne polowanie kto szybciej kliknie i się pierwszy dostanie. Szczerze, jak pytam się na SH czy ktoś włączy spawn i szanowni "koledzy" od wspólnej rozgrywki odpowiadają w stylu "nie płacz", to odechciewa mi się w ogóle uruchamiać TD2. To chyba nie jest dobry kierunek? Wystarczy spojrzeć na listę użytkowników wg Distance travelled i zobaczyć jak rzadko, w porównaniu do sytuacji sprzed pól roku, jeżdżą po TeDekowych szlakach. To moja subiektywna ocena, więc proszę o wypowiedzenie swojej, a nie komentowanie czy krytykowanie tej.

Offline Ryszard-san

  • Global Moderator
  • Pioneer
  • *
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 284
  • Siła reputacji: 181
  • Ryszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezes
  • Distance Travelled: 11628km
  • Trains Routed: 1312
Odp: Spawny.
« Odpowiedź #11 dnia: 03 Sierpień 2017, 11:02:24 »
Problem jest taki, że obecnie "kick" może zbugować stacje, jak taki delikwent próbuje ponownie wbić to powoduje to w 50% przypadków "zawieszenie" TD (brak jakiejkolwiek komunikacji z czatem i scs-em) i potem mamy sytuacje że na stacji jest kilka - kilkanaście pociągów i trzeba robić relog i kółko się powtarza. Dodatkowo ludzie nie patrzą na ograniczenia więc na LCS Tomaszów Rj daję dopiero w okolicy Wykna bo 2/3 nawet nie dojedzie. Drugim problemem jest to że przy takim długim łańcuchu stacji jak dam na NK to czekam jeszcze ponad 2h aby dojechały ostatnie pociągi. Rozwiązaniem tego by była stacja np typu LCS Sz. umieszczona w środku i wykorzystanie wszystkich szlaków zrobienie 4 łańcuchów podłączonych do niej i wtedy mamy 4 stacje końcowe. Ale ludziom którzy obsługują takie stacje węzłowe nie chce się i coś mnie trafia jak widzę taka stacje traktowaną jako zwykłą przelotówkę. Są też inne stacje czy podg. gdzie można rozdzielić taki łańcuszek na kilka odnóg, ale niestety jedno-tory są w niełasce "bo tam trzeba trochę pokombinować" aby się nie zapchać.

Dodam od siebie, że kiedyś jak wyszła ta wersja SWDR-3 siedliśmy w 5 osób na stacjach - za blokady robiła kartka papieru i komunikacja na TS (bez arkusza)- Rj robiło się jak komu pasowało i ruch był, nie trzeba było wyłączać spawnów. (Byłem na grabie świetlnym - to był zapchany bo to jest wąskie gardło ale jakoś każdy z bocznicy wyjechał i nie było problemów)
EU06-18;gags;gags;120a;120a;609a

Offline gravition

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 157
  • Siła reputacji: 40
  • gravition starszy dyżurny ruchugravition starszy dyżurny ruchugravition starszy dyżurny ruchugravition starszy dyżurny ruchugravition starszy dyżurny ruchugravition starszy dyżurny ruchugravition starszy dyżurny ruchugravition starszy dyżurny ruchu
  • Distance Travelled: 3366km
  • Trains Routed: 363
Odp: Spawny.
« Odpowiedź #12 dnia: 03 Sierpień 2017, 11:21:34 »
To w takim razie proponuję dodanie do paragrafu 4 załącznika 1 regulaminu symulatora punktu "umyślne łamanie przepisów" (bo jak inaczej nazwać takie nieprzestrzeganie przepisów?) i ban na 7 dni - dobry czas by nauczyć się przepisów i zapamiętać, by obserwować szlak i zwolnienia, a za recydywę 30 dni. Banować banować i jeszcze raz banować, to skończy się samowolka i róbta co chceta, ludzie zaczną wtedy przestrzegać przepisów. Nie można wiecznie pozwalać na takie babole jak jazda setką na zwolnienie do 30stki, niewyhamowanie przed semaforem wskazującym S1 czy S10, jeżdżenie siódemką z 2 wagonami 180km/h itd. Albo się jeździ zgodnie z przepisami albo wypad do trainza czy maszyny, która jest offline i tam nie ma problemu psucia innym rozgrywki. To nie jest gra w pociągi tylko symulator.

Cytuj
Drugim problemem jest to że przy takim długim łańcuchu stacji jak dam na NK to czekam jeszcze ponad 2h aby dojechały ostatnie pociągi. Rozwiązaniem tego by była stacja np typu LCS Sz. umieszczona w środku i wykorzystanie wszystkich szlaków zrobienie 4 łańcuchów podłączonych do niej i wtedy mamy 4 stacje końcowe. Ale ludziom którzy obsługują takie stacje węzłowe nie chce się i coś mnie trafia jak widzę taka stacje traktowaną jako zwykłą przelotówkę.

Odnośnie powyższego problemu do przedyskutowania jest kwestia nadania uprawnień dyżurowania tylko i wyłącznie odpowiednim kompetentnym osobom na tak dużych stacjach z tak dużym potencjałem kierowania ruchem kolejowym jak Szy. To jest oczywiście decyzja autora, ale ja od razu byłem przeciwko udostępniania Szymek wszystkim, bo wiedziałem, że skończy się tak, że w 80% przypadkach siadają na nie jakieś dzieciary które się jarają oo jaki ze mnie dyżurny siedzę na tak dużym lcsie i potem wleczesz się od S1 do S1 i musisz zewować o podanie sygnału po 10 minutach stójki przed pustymi peronami bo typ nie pamięta co gdzie stoi i co gdzie jedzie, 6/10 pociągów stoi a 4 torowy szlak wewnętrzny zajęty jest może przez 2 pociągi, o wypuszczaniu osobowych przed pospiesznymi i ekspresami nie wspomnę już w ogóle. Kompletnie niewykorzystany potencjał tak dużej mapy, w przeciwieństwie do sytuacji, gdy siada na nią ogarnięty facet i ruch wręcz pływa, aż wtedy miło popatrzeć.
KW Poznań

Offline trichlor

  • Community Manager
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 35
  • Siła reputacji: 113
  • trichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezes
  • Generalnie to piszę książki, teraz o Panu Buku.
  • Distance Travelled: 217km
  • Trains Routed: 1169
Odp: Spawny.
« Odpowiedź #13 dnia: 03 Sierpień 2017, 11:46:04 »
Co do Szymanek to zgadzam się, że ta sceneria powinna być w środku i być łącznikiem pomiędzy 4 stacjami krańcowymi generującymi ruch. Oczywiście to, że powinna na niej usiąść osoba doświadczona nie ulega wątpliwości. Pytanie jest teraz takie jak wygonić z niej teraz dzieciarnię. Problemem jest też teraz to, że DR na stacjach potrafią po 1h od rozpoczęcia pracy przejść już na NK co powoduje, że przy stałym łączeniu szlaków blokada zmienia się kilka razy podczas rozgrywki co jest mocno uciążliwe (ja wczoraj miałem taką sytuację siedząc na Łasku - pociągi znikąd). Problemem chyba jednak jest też mało odpowiedzialne podejście DR którzy wchodzą na stację na krótko i potem jest układanie blokady od nowa.

W moim przypadku jak siedzę na Aleksandrowie Kuj. to mam otwarte spawny i generuje RJ od siebie w obu kierunkach do stacji krańcowych. W przypadku dużych stacji w środku blokady to zawsze trochę ruch usprawnia.


Co do zmian blokady po wyjściu DR ze scenerii. Ja bym optował aby zostawiać blokadę bez zmian do końca rozgrywki (nawet jak jakaś stacja już jest na NK lub skończyła). Będą jechać mechanicy offem a DR oszczędzi martwienie się w kółko o blokadę i nanoszenie poprawek na nią. To powinno też usprawnić rozgrywkę.

Uffffff

W imieniu tym razem swoim,

trichlor
nie ma takiego Panu Buku, który wyprowadzi mnie z równowagi

Offline Neodokuran

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 98
  • Siła reputacji: 157
  • Neodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezes
  • Jestem dobrym dyżurnym, nie polecam się na dyżurce
  • Distance Travelled: 2940km
  • Trains Routed: 1373
Odp: Spawny.
« Odpowiedź #14 dnia: 03 Sierpień 2017, 14:10:43 »
Jak wspomniałem Gravition, kto prosi, ode mnie pomoc/nakierowanie na rozwiazanie dostanie. Zapowiedziałem walkę z brakiem spawnow już dawno, jeszcze za bytności swdr1. Kto się do mnie zwróci, spawny, w razie możliwości (ostatnio dyżuruje na malutkiej Woli od UAZownika), dostanie otwarte. Warunek, wejście na ts. Ja też mam dość bezmyślnych eLek, ale stałych i doświadczonych można wpuścić, nawet jeśli będą zmuszeni poczekać.
Bździno ----> 35% (Układ torowy-100%, Otoczenie-5%, Pulpit-0%)