Autor Wątek: Idea/Pomysł: Mechaniczne USRK.  (Przeczytany 18463 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Kacu

  • Zasłużony
  • Pioneer
  • *
  • Weteran
  • Wiadomości: 211
  • Siła reputacji: 25
  • Kacu nastawniczyKacu nastawniczyKacu nastawniczyKacu nastawniczyKacu nastawniczy
  • "Kaj hajer paczy dziynnie śmierci w łoczy..."
Mechaniczne USRK.
« dnia: 17 Sierpnia 2017, 23:38:05 »
Siema.
Od jakiegoś czasu, gdy udało mi się zainstalować w końcu 3DsMaxa (Blender to dobry w kuchni jest) zabrałem się w końcu za robienie elementów pędni drutowej. Wszystko robię na podstawie skanów z katalogów ze strony plany.zonk.pl. Po zrobieniu koło 70 modeli uświadomiłem sobie, że nie będzie ona pasować do obecnych modeli rozjazdów mechanicznych. Chodzi między innymi o krążek załomowy, który został dodany na stałe do mechanizmu. Przez to możliwe jest tylko jednostronne podejście z pędnią co uniemożliwia wybudowanie praktycznie każdej stacji. Dodatkowo w sumie dodał bym parę detali do tychże napędów. Tak samo wykolejnica - brakuje w niej bardzo wielu elementów. Jest praktycznie do zrobienia od nowa.
W związku z tym powiedzcie mi jak mam wymodelować napęd - zrobić sam model bez torowiska (w edytorze jest on automatycznie dopasowywany do torów) czy muszę mieć model torów? Dodatkowo będę modelować napędy ryglowane jak i trzy różne latarnie do zwrotnic. Świeczkę, elektryczną i blachę - czy mają być jako osobne modele, które będzie można sobie z jakiegoś menu wybrać? Czy wszystkie napędy x3? Dalej - wykolejnice zrobię też od nowa. Jeszcze dalej - Anglik. Chyba pięta achillesowa naszych głowic. Bo napędzana jest telepatycznie :P Czy jest możliwość udostępnienia mi modelu torowiska anglika bym mógł wymodelować no niego napęd?
Oczywiście w (pewnie sporo) późniejszym czasie wezmę się za nowe semafory kształtowe.
"Jestem śląskie dziecko i Ślązakiem zginę. Kocham śląską ziemię i śląską krainę..."

Offline LisiczekPL

  • Weteran
  • Wiadomości: 221
  • Siła reputacji: 44
  • LisiczekPL starszy dyżurny ruchuLisiczekPL starszy dyżurny ruchuLisiczekPL starszy dyżurny ruchuLisiczekPL starszy dyżurny ruchuLisiczekPL starszy dyżurny ruchuLisiczekPL starszy dyżurny ruchuLisiczekPL starszy dyżurny ruchuLisiczekPL starszy dyżurny ruchu
  • ET22
Odp: Mechaniczne USRK.
« Odpowiedź #1 dnia: 18 Sierpnia 2017, 11:11:31 »

Oczywiście w (pewnie sporo) późniejszym czasie wezmę się za nowe semafory kształtowe.

O, to to sie przyda, jakieś lekko zardzewiałe, bo te aktualne wyglądają jak po rewitalizacji xD

Offline MaciejakS

  • Sponsor
  • Weteran
  • Grupa III
  • *
  • Wiadomości: 353
  • Siła reputacji: 405
  • MaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezes
  • Tekst osobisty
    • MaciejakS
Odp: Mechaniczne USRK.
« Odpowiedź #2 dnia: 18 Sierpnia 2017, 12:17:50 »
Całkowicie brakuje mi drutów na ty wichajstrach przy torach, wyglądają jak młoteczki, a nie ma ich nigdzie na kształtowych sceneriach, a szkoda
Priorytet kolejności instalacji wskaźników pod latarnią sygnałową jest następujący:
W21, W24, W20, W19, W26a lub W26b. ~ Ie117

Offline Kacper9

  • Zasłużony
  • Pioneer
  • *
  • Weteran
  • Sponsor
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 1099
  • Siła reputacji: 528
  • Kacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezes
Odp: Mechaniczne USRK.
« Odpowiedź #3 dnia: 18 Sierpnia 2017, 12:31:33 »
Zewnętrzne naprężacze?
Wypowiedź jest moją opinią, nie jest zatem to opinia mojego pracodawcy/firmy/innych podmiotów z którymi współpracuję lub w których imieniu występuję, występowałem bądź będę występował w przyszłości.

Offline Stasiu

  • Global Moderator
  • Developer
  • Weteran
  • Sponsor
  • *
  • Wiadomości: 495
  • Siła reputacji: 654
  • Stasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezes
  • BTTW
Odp: Mechaniczne USRK.
« Odpowiedź #4 dnia: 18 Sierpnia 2017, 13:42:08 »
Przydałby się też w pełni funkcjonalny aparat blokowy i ryglowane rozjazdy. Zresztą zamki, spony...

Offline uetam

  • Zasłużony
  • *
  • Wiadomości: 462
  • Siła reputacji: 115
  • uetam prezesuetam prezesuetam prezesuetam prezesuetam prezesuetam prezesuetam prezesuetam prezesuetam prezesuetam prezesuetam prezesuetam prezes
  • Administrator Techniczny
Odp: Mechaniczne USRK.
« Odpowiedź #5 dnia: 18 Sierpnia 2017, 16:43:19 »
Wszystkie modele rób bez modelu torowiska.
Co do anglika to raczej nie ma jak udostępnić modelu bo jest generowany za pomocą skryptu - musiałbyś zainstalować Unity i tam ściągnąć sobie wymiary.
pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: 18 Sierpnia 2017, 16:44:55 wysłana przez uetam »
Nie odpowiadam na wiadomości prywatne dotyczące problemów, które mogą być rozwiązane na forum.

Offline Kacu

  • Zasłużony
  • Pioneer
  • *
  • Weteran
  • Wiadomości: 211
  • Siła reputacji: 25
  • Kacu nastawniczyKacu nastawniczyKacu nastawniczyKacu nastawniczyKacu nastawniczy
  • "Kaj hajer paczy dziynnie śmierci w łoczy..."
Odp: Mechaniczne USRK.
« Odpowiedź #6 dnia: 18 Sierpnia 2017, 16:51:52 »
Przydałby się też w pełni funkcjonalny aparat blokowy
Jeśli nikt nie robi by nie dublować pracy to plany aparatu mam.
ryglowane rozjazdy.
Napisałem, że ryglowane również będę robił.
"Jestem śląskie dziecko i Ślązakiem zginę. Kocham śląską ziemię i śląską krainę..."

Offline Matz32

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Zasłużony
  • Zbanowany!
  • Wiadomości: 413
  • Siła reputacji: 932
  • Matz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezes
  • Dziadek Mroz i Geograf Tedekowy
    • Moj kanal kolejowy na YT
Odp: Mechaniczne USRK.
« Odpowiedź #7 dnia: 18 Sierpnia 2017, 17:39:01 »
Mam dwie stacje z kształtami pod nosem, to jak będzie jakaś bez słoneczna pogoda to mogę porobić foty tych naprezaczy.
Tez uważam ze by sie przydały do kształtów wiec coś tam ogarnę , nawet dziś robiłem im pare fot , no ale   słonce/cię to niezbyt sie na teksturę nadaje ,bardziej na podgląd. 8)
Projekt Linia 32 http://img.td2.info.pl/image/XeI3h
Pomagam przy podkladach satelitarnych, wskaznikach , kilometrazu.,chetni pisac PW

Offline Kacu

  • Zasłużony
  • Pioneer
  • *
  • Weteran
  • Wiadomości: 211
  • Siła reputacji: 25
  • Kacu nastawniczyKacu nastawniczyKacu nastawniczyKacu nastawniczyKacu nastawniczy
  • "Kaj hajer paczy dziynnie śmierci w łoczy..."
Odp: Mechaniczne USRK.
« Odpowiedź #8 dnia: 19 Sierpnia 2017, 15:28:54 »
Tekstury to ściągam z textures.com :) Żeby nie było, że jestem gołosłowny to oprócz prawie 70 innych modeli związanych z pędnią już zrobionych, naprężacz sygnałowy się robi. Pierwszy z 4.

Matz, jakbyś mógł porobić dojścia pędni do samych semaforów, ewentualne "wyjście pędni z podziemi", czyli przejście z kanału na słupki jeśli takie są. I jak wyglądają przejścia pod torami. Z góry wielkie Tobie dzięki :)

Dodano: 19 Sierpnia 2017, 21:15:01


Już niewiele zostało, dziś spokojnie skończę :)
Matz, ślij co masz, na pogląd będzie:)

Dodano: 20 Sierpnia 2017, 21:03:50


Naprężacze skończone.
Według kolejności screenów:

  • Naprężacz pojedynczy zewnętrzny - do pędni sygnałowych albo ryglowych ze sprzężonymi dźwigniami.
  • Naprężacz pojedynczy zewnętrzny - do pędni sygnałowych albo ryglowych ze sprzężonymi dźwigniami do 1200m długości z przeciwwagami betonowymi.
  • Naprężacz pojedynczy zewnętrzny - do pędni zwrotnicowych albo ryglowych z pojedynczymi dźwigniami.
  • Naprężacz pojedynczy zewnętrzny - do pędni zwrotnicowych albo ryglowych z pojedynczymi dźwigniami z przeciwwagami betonowymi.

Teraz czas na napędy zwrotnicowe.

Co do zdjęć - dosłownie wszystko związane z pędnią drutową będzie na wagę złota:) Zdjęcia naprężaczy, kanałów, skrzynek załomowych, przejść pod torami itp itd. Głównie zdjęć poglądowych szukam. Chodzi i naukę prowadzenia pędni bym mógł za jakiś czas przy wydaniu napisać poradnik bo tak szczerze to wcale nie jest łatwe.
« Ostatnia zmiana: 20 Sierpnia 2017, 21:04:39 wysłana przez Kacu »
"Jestem śląskie dziecko i Ślązakiem zginę. Kocham śląską ziemię i śląską krainę..."

Offline UAZownik

  • Konstruktor
  • Pioneer
  • *
  • Weteran
  • Sponsor
  • Grupa VI
  • *
  • Wiadomości: 460
  • Siła reputacji: 276
  • UAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezes
  • Dobry, sceneria do kontroli!
    • www.nastawnicownia.pl
Odp: Mechaniczne USRK.
« Odpowiedź #9 dnia: 21 Sierpnia 2017, 21:58:52 »
Łoja, już Ci wysyłam zdjęcia naprężaczy, bo ta przeskalowana tex na kątownikach nie wygląda najlepiej.
„Każdy pracownik kolejowy, którego czynności związane są z ruchem pociągów i wykonywaniem manewrów, powinien znać szczegółowo
»Instrukcję o sygnalizacji«."

Automatyk z zawodu, drogowiec i ruchowiec z zamiłowania.

Offline Kacu

  • Zasłużony
  • Pioneer
  • *
  • Weteran
  • Wiadomości: 211
  • Siła reputacji: 25
  • Kacu nastawniczyKacu nastawniczyKacu nastawniczyKacu nastawniczyKacu nastawniczy
  • "Kaj hajer paczy dziynnie śmierci w łoczy..."
Odp: Mechaniczne USRK.
« Odpowiedź #10 dnia: 21 Sierpnia 2017, 22:10:23 »
Dzięki:)
Słuchajcie wszystko  związane z napędem mechanicznym przygarnę. Jak ktoś ma blisko stację z mech. USRK to focić wszystko co się da. Przepusty skrzynki, przejścia z kanałów na słupki i... no dosłownie wszystko co się da:) A tak najbardziej na chwilę obecną chciałbym wiedzieć, jak przebiega pędnia przy naprężaczach, jak się do nich odgałęzia, jak jest poprowadzona.
Z góry dzięki.

A powiedz mi UAZ, jak ogólnie model? Oczywiście pod obudowami znajdują się krążki, które ciekawie by wyglądały jakby się kręciły przy nastawianiu urządzeń:)
« Ostatnia zmiana: 21 Sierpnia 2017, 22:12:21 wysłana przez Kacu »
"Jestem śląskie dziecko i Ślązakiem zginę. Kocham śląską ziemię i śląską krainę..."

Offline UAZownik

  • Konstruktor
  • Pioneer
  • *
  • Weteran
  • Sponsor
  • Grupa VI
  • *
  • Wiadomości: 460
  • Siła reputacji: 276
  • UAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezes
  • Dobry, sceneria do kontroli!
    • www.nastawnicownia.pl
Odp: Mechaniczne USRK.
« Odpowiedź #11 dnia: 21 Sierpnia 2017, 22:52:04 »
Modele zacne, robiłeś według schematów z albumów usrk?

Co do krążków - cóż, jak dla mnie to całkowicie zbyteczne. Czas poświęcony na zaprogramowanie takich bajerów, na które (nie oszukujmy się) mało kto zwróci uwagę lepiej jednak poświęcić na bardziej palące potrzeby.

Co do przebiegu pędni, zajrzyj w te opracowania - http://pkprepo.net/naprezacze-zewnetrzne/
„Każdy pracownik kolejowy, którego czynności związane są z ruchem pociągów i wykonywaniem manewrów, powinien znać szczegółowo
»Instrukcję o sygnalizacji«."

Automatyk z zawodu, drogowiec i ruchowiec z zamiłowania.

Offline Kacper9

  • Zasłużony
  • Pioneer
  • *
  • Weteran
  • Sponsor
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 1099
  • Siła reputacji: 528
  • Kacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezes
Odp: Mechaniczne USRK.
« Odpowiedź #12 dnia: 22 Sierpnia 2017, 06:50:02 »
Ale charakterystyczne szuszczenie pędni rozumiem będzie, bo aktualnie tego mi brakuje najbardziej ze wspomnień ze stacji z mechanicznymi USRK ;).

szuszczenie? może miało być miauczenie?

CM trichlor
« Ostatnia zmiana: 22 Sierpnia 2017, 08:37:17 wysłana przez trichlor »
Wypowiedź jest moją opinią, nie jest zatem to opinia mojego pracodawcy/firmy/innych podmiotów z którymi współpracuję lub w których imieniu występuję, występowałem bądź będę występował w przyszłości.

Offline UAZownik

  • Konstruktor
  • Pioneer
  • *
  • Weteran
  • Sponsor
  • Grupa VI
  • *
  • Wiadomości: 460
  • Siła reputacji: 276
  • UAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezes
  • Dobry, sceneria do kontroli!
    • www.nastawnicownia.pl
Odp: Mechaniczne USRK.
« Odpowiedź #13 dnia: 22 Sierpnia 2017, 15:58:51 »
Otóż to - prawdziwą magią urządzeń scentralizowanych są właśnie dźwięki. Dzwonienie pędni, klapnięcie semafora, cykanie dźwigni sygnałowej... ;) Cóż - jako audiofil nie wyobrażam sobie pędni bez dobrych dźwięków.

Póki co mam świeżutkie nagrania do podmiany w istniejących urządzeniach (dźwignie, drążki, bloki Pu), niedługo powinny trafić do tedekowych nastawni. Nowy model aparatu blokowego też mam na dysku, tylko jeszcze zostało przy nim trochę pracy, jeśli chcesz, to mogę Ci go podesłać.
« Ostatnia zmiana: 22 Sierpnia 2017, 16:47:09 wysłana przez UAZownik »
„Każdy pracownik kolejowy, którego czynności związane są z ruchem pociągów i wykonywaniem manewrów, powinien znać szczegółowo
»Instrukcję o sygnalizacji«."

Automatyk z zawodu, drogowiec i ruchowiec z zamiłowania.

Offline Ryszard-san

  • Zasłużony
  • Pioneer
  • *
  • Weteran
  • Wiadomości: 513
  • Siła reputacji: 348
  • Ryszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezes
Odp: Mechaniczne USRK.
« Odpowiedź #14 dnia: 22 Sierpnia 2017, 17:39:08 »
Śliczne te naprężacze tylko jeden drobiazg do poprawy :), bardzo rzadko się spotyka aby oba ciężary były tak idealnie jednakowo wychylone. Przesuń jeden kilka cm w dół i będzie ideał. Oraz taki niuans naprężacze są na linkach (grubsze od pędni) i zwykle niedaleko są złącza linka/drut - można by je wykorzystać jako punkty zaczepienia drutów do TD2 
EU06-18;gags;gags;120a;120a;609a