Autor Wątek: DevBlog: Stara Sygnalizacja PKP  (Przeczytany 376 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Online Ares28

  • Developer
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 92
  • Siła reputacji: 196
  • Ares28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezes
  • Distance Travelled: 2624km
  • Trains Routed: 1264
DevBlog: Stara Sygnalizacja PKP
« dnia: 07 Listopad 2017, 01:07:01 »
Stara sygnalizacja PKP

Drodzy gracze!

Jak zapewne wiecie jakiś czas temu wiele nowych osób zaczęło pracować nad naszym ukochanym symulatorem Train Driver 2. Wraz z nowym zespołem developerskim zamierzamy przebić obecną stagnację, wydawać kolejne aktualizacje, oraz dostarczyć wielu nowości do TD2. Dzisiaj nasi programiści i automatycy dokonali małego przełomu, programując - co wcześniej uchodziło za niemożliwe - starą sygnalizację PKP z okresu 1959-1969! Zostanie ona oddana w ręce twórców scenerii w nadchodzącej aktualizacji, dlatego wraz z inżynierem UAZownikiem postanowiliśmy nieco wam przybliżyć wyświetlane na niej sygnały, oraz sposób działania w TD2.

Tego typu semafory mogą wyświetlić następujące sygnały:


S1 Stój
S2 Wolna droga, następny wskazuje ,,Stój''


S3 Wolna droga ze zmniejszoną prędkością, następny wskazuje ,,Stój'


S4 Wolna droga
S5 Wolna droga ze zmniejszoną prędkością


S6 Wolna droga, następny wskazuje ,,Wolna droga ze zmniejszoną prędkością''



Semafory starej sygnalizacji będzie można stworzyć tak samo jak obecne semafory, gdyż korzystają one z tego samego prefarbu.
Nie będą wymagały także zmian w scsie. Po czym zatem symulator rozpozna, że należy wyświetlić na danym semaforze stary sygnał?


Otóż w edytorze zostanie dodana dodatkowa opcja "Old Signals", która sprawi, że na semaforze pojawią się tylko sygnały starego systemu. Proste, prawda?
Nie zapomnijcie tylko, że aby wyświetlić te sygnały, semafor musi zawierać odpowiednie komory! Poniżej znajdują się niektóre wpisy dla najpopularniejszych semaforów starej sygnalizacji:

Semafor 6-komorowy:
Stosowany jako wjazdowy, gdy stacja posiadała przebiegi ,,na bok'' bez zatrzymania, drogowskazowy i wyjazdowy na szlak SBL.
slup-ps-p,6k-b-yny,drab-5k-p,,,,,,,light02,light07,light01,light03,light05,,,,light04
Semafor 5-komorowy:
Ten typ sygnalizatorów stosowany był najczęściej jako semafor wjazdowy na wszelkie mijanki i małe stacje przelotowe, gdzie przebiegi bez zatrzymania możliwe były tylko ,,na wprost".
slup-ps-p,5k-ps-p,drab-5k-p,,,,,,,light07,light01,light03,light05,light04,
Semafor 4-komorowy:
Stosowany jako wyjazdowy z torów bocznych. Dodatkowa czwarta komora została wykorzystana na białe światło manewrowe, lub Sz.
slup-ps-p,4k-b-yny,drab-4k-p,,,,,,,light07,light01,light05,light02,,,,
Semafor 3-komorowy:
Stosowany jako wyjazdowy z torów bocznych.
slup-ps-p,3k-ps-p,drab-4k-p,,,,,,,light01,light05,light02,,,,,
Tarcza ostrzegawcza:
slup-sm-p,3k-sm-p,drab-4k-p,,wsk_w1,,,,,light01,light03,light04,,,,,
Powtarzacz:
slup-sm-p,3k-sm-p,drab-4k-p,,,,,,wsk_1sp,light01,light07,light03,,,,,
« Ostatnia zmiana: 07 Listopad 2017, 02:24:29 wysłana przez Ares28 »