Autor Wątek: Ryska - Projekt \"Spalinowozem przez świat\"  (Przeczytany 3771 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline MaciejakS

  • Sponsor
  • Weteran
  • Grupa III
  • *
  • Wiadomości: 353
  • Siła reputacji: 405
  • MaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezes
  • Tekst osobisty
    • MaciejakS
Ryska - Projekt \"Spalinowozem przez świat\"
« dnia: 10 Września 2017, 14:18:20 »
Ryska | Ry

Jest to stacja węzłowa - spalinowa posiadająca 3 szlaki:
-Mj na P.ods. Stachów (kiedyś do zrobienia). Szlakowa 60, Dwutor
-Db na Stację Doboszki (w budowie). Szlakowa 40
-Łd na byłą mijankę Łabędzie (obecnie w Sceneriach by LisiczekPL)
Z tego powodu, że jest to stara stacja, na prędkości 40 kph występuje droga hamowania 250m na szlaku Db i Łd.
Stacja posiada 2 perony jednokrawędziowe, odpowiednio do torów. Tyle samo jest torów czynnych.
Schemat wdłg mnie niepotrzebny, bo stacja jest mała, a umiejscowienie nastawni pozwala na widoczność dwóch głowic rozjazdowych.
Możliwość przelotu tylko od semafora B przez F z powodu tarczy ToF przy danym semaforze.

Stacja oczekuje na sprawdzenie, następnie przy opcji poprawek będzie przetransportowana z tego poddziału.
Jeżeli ktoś chce się pobawić w robienie spalinowych stacyjek, nasze "zmyślone" szlaki są nieograniczone ;)
I proszę was.
Nie bać się jeździć Stonką! W przeciwieństwie do owadów nie gryzie!

Spoiler: pokaż
Czarna lista, jeżeli serio będzie to potrzebne

Także życzę miłej zabawy, jeśli będzie bezbłędnie to świetnie ;)
Wersja aktualna 655ce430
EDYCJA:
Jako podg na dole w SC. Bóg da mi siłę żeby to było teraz funkcjonalne.
« Ostatnia zmiana: 14 Września 2017, 19:08:04 wysłana przez MaciejakS »
Priorytet kolejności instalacji wskaźników pod latarnią sygnałową jest następujący:
W21, W24, W20, W19, W26a lub W26b. ~ Ie117

Offline LisiczekPL

  • Weteran
  • Wiadomości: 221
  • Siła reputacji: 44
  • LisiczekPL starszy dyżurny ruchuLisiczekPL starszy dyżurny ruchuLisiczekPL starszy dyżurny ruchuLisiczekPL starszy dyżurny ruchuLisiczekPL starszy dyżurny ruchuLisiczekPL starszy dyżurny ruchuLisiczekPL starszy dyżurny ruchuLisiczekPL starszy dyżurny ruchu
  • ET22
Odp: Rydzyk - Projekt \"Spalinowozem przez świat\"
« Odpowiedź #1 dnia: 10 Września 2017, 17:22:24 »
Nazwa chyba była wybrana całkowicie przypadkowo, gdyż razem z Maciejakiem siedzimy i rozmawiamy podczas budowy, więc myślę że nikt nie ma na myśli tutaj takiego człowieka.

Offline Marcin_S

  • Zarząd
  • Global Moderator
  • Developer
  • Weteran
  • Konstruktor
  • Sponsor
  • Grupa VIII
  • *
  • Wiadomości: 474
  • Siła reputacji: 372
  • Marcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezes
  • Albo ja ją. Albo ona mnie..
    • Domowy symulator EU07
Odp: Rydzyk - Projekt \"Spalinowozem przez świat\"
« Odpowiedź #2 dnia: 10 Września 2017, 18:43:18 »
Ło matuchno kochana.. żeby tu chociaż W27 był jedynym problemem..

- W15 przy sem. H,
- W16 rzy roz. 8,
- ToH totalnie nie widoczne,
- W17 za nisko,
- brak W17 przy roz. 1,
- W16 za sem. A i B,

To tak na pierwszy rzut oka..
Autoryzacje: EU06, EU07(4E,303E,303Eb), ET41, ET42, ET22(201E,201El), SM42(6D, 6Dg), SP42, SM48/TEM2, ST44, ST44/M62Ko, ST48.

- PKP Cargo S.A. ZT Warszawa Odolany -

Offline MaciejakS

  • Sponsor
  • Weteran
  • Grupa III
  • *
  • Wiadomości: 353
  • Siła reputacji: 405
  • MaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezes
  • Tekst osobisty
    • MaciejakS
Odp: Ryska - Projekt \"Spalinowozem przez świat\"
« Odpowiedź #3 dnia: 10 Września 2017, 21:52:21 »
Z tego powodu że nazwa stacji była kontrowersyjna, to choć utożsamiałem się z poprzednią nazwą, teraz stacja będzie zwać się Ryska. Zmiana nazwy stacji nastąpi przy poprawkach.
I pytanie do MarcinS: Czy zastosowanie W16 jest tylko w przypadku braku zmiany toru? (czytaj zwrotka przed przystankiem itp.)
Priorytet kolejności instalacji wskaźników pod latarnią sygnałową jest następujący:
W21, W24, W20, W19, W26a lub W26b. ~ Ie117

Offline Sabyryn

  • Konstruktor
  • Weteran
  • Sponsor
  • *
  • Wiadomości: 103
  • Siła reputacji: 115
  • Sabyryn prezesSabyryn prezesSabyryn prezesSabyryn prezesSabyryn prezesSabyryn prezesSabyryn prezesSabyryn prezesSabyryn prezesSabyryn prezesSabyryn prezesSabyryn prezes
  • Lok. W-wa Praga Centralna DOKP
Odp: Ryska - Projekt \"Spalinowozem przez świat\"
« Odpowiedź #4 dnia: 10 Września 2017, 22:01:10 »
Z tego powodu że nazwa stacji była kontrowersyjna, to choć utożsamiałem się z poprzednią nazwą, teraz stacja będzie zwać się Ryska. Zmiana nazwy stacji nastąpi przy poprawkach.
I pytanie do MarcinS: Czy zastosowanie W16 jest tylko w przypadku braku zmiany toru? (czytaj zwrotka przed przystankiem itp.)

Może nie jestem Marcin S, ale się wypowiem. W16 stosujemy przed przystankiem osobowym. A tu jest stacja. I myślę że to tyle. Pozwolę sobie zacytować Ie-1:

,,Wskaźnik W 16 ustawia się skośnie do toru przed przystankami osobowymi, na których nie ma semaforów, z prawej strony toru, do którego się odnosi, w odległości drogi hamowania pociągów obowiązującej na danym szlaku, liczonej od wskaźnika W 4, ustawionego na tym przystanku."
« Ostatnia zmiana: 10 Września 2017, 22:04:25 wysłana przez Sabyryn »
Naterki, Kcynia, Hel, Winiary, Biała Sudecka
Przekaż 1% dla Polskiego Stowarzyszenia Miłośników Kolei --> http://www.psmk.org.pl/1-dla-psmk/

Offline mentorious

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Wiadomości: 286
  • Siła reputacji: 267
  • mentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezes
Odp: Ryska - Projekt \"Spalinowozem przez świat\"
« Odpowiedź #5 dnia: 10 Września 2017, 22:52:34 »
Próbuje się wzbić na szczyty możliwości wlasnego mózgu, ale mimo to nie potrafię nadążyć za tokiem rozumowania, który skierował Cię na pomysł zależności w16 od rozjazdu i istnienie rozjazdu przed p.o. wyłączając sytuację, w ktorej stacja została niejako kolokwialnie mówiąc "zdegradowana" do p.o.
« Ostatnia zmiana: 10 Września 2017, 22:55:06 wysłana przez mentorious »

Offline MaciejakS

  • Sponsor
  • Weteran
  • Grupa III
  • *
  • Wiadomości: 353
  • Siła reputacji: 405
  • MaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezes
  • Tekst osobisty
    • MaciejakS
Odp: Ryska - Projekt \"Spalinowozem przez świat\"
« Odpowiedź #6 dnia: 10 Września 2017, 23:33:08 »
Próbuje się wzbić na szczyty możliwości wlasnego mózgu, ale mimo to nie potrafię nadążyć za tokiem rozumowania, który skierował Cię na pomysł zależności w16 od rozjazdu i istnienie rozjazdu przed p.o. wyłączając sytuację, w ktorej stacja została niejako kolokwialnie mówiąc "zdegradowana" do p.o.
Każdy ma swój tok rozumowania. Jak się nie zawsze wie to głupoty wychodzą ;)
Priorytet kolejności instalacji wskaźników pod latarnią sygnałową jest następujący:
W21, W24, W20, W19, W26a lub W26b. ~ Ie117

Offline Marcin_S

  • Zarząd
  • Global Moderator
  • Developer
  • Weteran
  • Konstruktor
  • Sponsor
  • Grupa VIII
  • *
  • Wiadomości: 474
  • Siła reputacji: 372
  • Marcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezes
  • Albo ja ją. Albo ona mnie..
    • Domowy symulator EU07
Odp: Ryska - Projekt \"Spalinowozem przez świat\"
« Odpowiedź #7 dnia: 11 Września 2017, 10:11:47 »
Czytać, czytać i jeszcze raz czytać, a nie wstawiać na pałę i liczyć, że jest dobrze..
W16 został wytłumaczony, więc bez sensu się powtarzać, natomiast z tym W15 przy semaforze H mmm... Posłużę się już Twoim screenem (załącznik), co my tu widzimy.
Semafor H jest znacząco oddalony od toru no i ok, akurat tak wypadło. W15 też pasuje w takim przypadku no bo semafor powinien być zdecydowanie bliżej, wszystko fajnie.. ale moment, przyjrzyjmy się dobrze.. dlaczego ten W15 jest po lewej? Zajrzymy do instrukcji..
"Wskaźnik W15 ustawia się w tym miejscu, w którym powinny być ustawione: semafor, sygnalizator powtarzający lub tarcza ostrzegawcza."
Hm, czyli wychodzi na to, że wskaźnik informuje, że ten semafor powinien stać po lewej, a stoi gałgan po prawej gdzieś tam. Widać, że kiedyś tam zapewne był to szlak dwutorowy, choć już z tego drugiego toru wiele nie zostało. Niemniej wskaźnik proponowałbym umieścić po prawej stronie toru wierzchołkiem skierowanym do semafora. Również W15 wstawić przy ToH bo tam z kolei w ogóle go nie ma.
Autoryzacje: EU06, EU07(4E,303E,303Eb), ET41, ET42, ET22(201E,201El), SM42(6D, 6Dg), SP42, SM48/TEM2, ST44, ST44/M62Ko, ST48.

- PKP Cargo S.A. ZT Warszawa Odolany -

Offline UAZownik

  • Konstruktor
  • Pioneer
  • *
  • Weteran
  • Sponsor
  • Grupa VI
  • *
  • Wiadomości: 460
  • Siła reputacji: 276
  • UAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezes
  • Dobry, sceneria do kontroli!
    • www.nastawnicownia.pl
Odp: Ryska - Projekt \"Spalinowozem przez świat\"
« Odpowiedź #8 dnia: 11 Września 2017, 12:03:03 »
Akurat na dawnych szlakach dwutorowych, gdy sygnalizatory zostały przy torze rozebranym, nie ma potrzeby ustawiania W15. Na gruncie czasem jest, czasem go nie ma.
„Każdy pracownik kolejowy, którego czynności związane są z ruchem pociągów i wykonywaniem manewrów, powinien znać szczegółowo
»Instrukcję o sygnalizacji«."

Automatyk z zawodu, drogowiec i ruchowiec z zamiłowania.

Offline Marcin_S

  • Zarząd
  • Global Moderator
  • Developer
  • Weteran
  • Konstruktor
  • Sponsor
  • Grupa VIII
  • *
  • Wiadomości: 474
  • Siła reputacji: 372
  • Marcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezes
  • Albo ja ją. Albo ona mnie..
    • Domowy symulator EU07
Odp: Ryska - Projekt \"Spalinowozem przez świat\"
« Odpowiedź #9 dnia: 11 Września 2017, 14:52:43 »
Na gruncie czasem jest, czasem go nie ma.

Skoro autor sobie wstawił, to niech będzie.. byle poprawnie.
Autoryzacje: EU06, EU07(4E,303E,303Eb), ET41, ET42, ET22(201E,201El), SM42(6D, 6Dg), SP42, SM48/TEM2, ST44, ST44/M62Ko, ST48.

- PKP Cargo S.A. ZT Warszawa Odolany -

Offline MaciejakS

  • Sponsor
  • Weteran
  • Grupa III
  • *
  • Wiadomości: 353
  • Siła reputacji: 405
  • MaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezes
  • Tekst osobisty
    • MaciejakS
Odp: Ryska - Projekt \"Spalinowozem przez świat\"
« Odpowiedź #10 dnia: 11 Września 2017, 17:02:11 »
- W15 przy sem. H, Ustawiony po Prawej, ustawiono także przy ToH
- W16 rzy roz. 8, Usunięto, poprawione
- ToH totalnie nie widoczne, Ścięto krzaki, poprawione
- W17 za nisko, Podwyższono, poprawione
- brak W17 przy roz. 1, Ustawiono, poprawione
- W16 za sem. A i B, Usunięto, poprawione
Dodatkowo ustawiono:
- W27a przy torach w kierunku szlaków
- tabliczka zmieniona na "Ryska"
- Brak spawnu przy szlaku Łd (błąd z testów)
Zatem, jeżeli nie będzie zastrzeżeń, proszę o włączenie scenerii do odpowiedniego działu
« Ostatnia zmiana: 14 Września 2017, 19:08:25 wysłana przez MaciejakS »
Priorytet kolejności instalacji wskaźników pod latarnią sygnałową jest następujący:
W21, W24, W20, W19, W26a lub W26b. ~ Ie117

Offline UAZownik

  • Konstruktor
  • Pioneer
  • *
  • Weteran
  • Sponsor
  • Grupa VI
  • *
  • Wiadomości: 460
  • Siła reputacji: 276
  • UAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezes
  • Dobry, sceneria do kontroli!
    • www.nastawnicownia.pl
Odp: Ryska - Projekt \"Spalinowozem przez świat\"
« Odpowiedź #11 dnia: 16 Września 2017, 00:36:14 »
- dalej nie ma drogi ochronnej za C,
- ToC 275m od końca scenerii (praktycznie każdy skład się tam scrashuje, ale i tak powiecie, że to wina Tedeka, a nie wadliwej scenerii),
- przed semaforami niepełniącymi funkcji tarcz ostrzegawczych nie stosujemy rezonatorów (sem A),
- brak W13 przed rezonatorami przed ToA od strony podg,
- przed ToA, na torze obok W11 odnoszące się do nieistniejącej tarczy,
- strasznie ostre poszerzenie międzytorze na torze 2, przed rozjazdem 1. Takie przejścia wykonuje się łukami o możliwie największym promieniu, u Ciebie łuki te mają w granicach R=350m,
- międzytorze pomiędzy torami głównymi zasadniczymi a bocznym powinno być szersze niż 4m,
- W4 stojący pomiędzy peronem a słupkiem 11.5 stoi przez w.w. babol ewidentnie w skrajni,
- brak przechyłek na łuku za sem. C,
- rozjazdy 1:7.5 R190 stosujemy WYŁĄCZNIE w torach bocznych - u Ciebie leżą w torach głównych zasadniczych, do tego są prowadzone po nich przebiegi pociągowe na bok - o zgrozo (dobrze, że coś mnie wzdrygło, żeby na nie spojrzeć),
- brak elementu ,,direction" za sem. A, teraz tedek będzie niepotrzebnie krzyczał o braku rail contacta,

Neverending stoooooryyyyyy...

Ja nie wiem, czy instrukcje kolejowe są tak trudno dostępne dla ogółu, czy ich lektura tak karkołomna, czy mnogość uwarunkowań, wymagań i prawideł przy budowie kolejowych jest tak duża, że nie sposób ich zastosować. My tu naprawdę nie wymagamy cudów, scenerie nie są sprawdzane pod kątem takim, jakim musiały by spełniać prawdziwe linie kolejowe. Stosujemy w TD2 masę uproszczeń i taryf ulgowych. Mimo to, wiele scenerii naprawdę ewidentnie sporo wytycznych narusza, często są to te same rzeczy na sceneriach różnych autorów.

My naprawdę nie jesteśmy plutonem egzekucyjnym, który tylko patrzy, by daną pracę wrzucić do kosza - bo nie o to chodzi.
„Każdy pracownik kolejowy, którego czynności związane są z ruchem pociągów i wykonywaniem manewrów, powinien znać szczegółowo
»Instrukcję o sygnalizacji«."

Automatyk z zawodu, drogowiec i ruchowiec z zamiłowania.

Offline MaciejakS

  • Sponsor
  • Weteran
  • Grupa III
  • *
  • Wiadomości: 353
  • Siła reputacji: 405
  • MaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezes
  • Tekst osobisty
    • MaciejakS
Odp: Ryska - Projekt \"Spalinowozem przez świat\"
« Odpowiedź #12 dnia: 16 Września 2017, 08:49:02 »
Nigdy nigdzie nie słyszałem ani nie widziałem, aby R190 7.5 były wstawiane tylko na torach bocznych...
Więc skoro są te całe instrukcje budowania, to czemu nikt ich nie aktualizuje, np. Droga hamowania, czy właśnie taki babol wyżej /\
Babole zdażają się tylko dlatego, że dokumenty do takich wiadomości są trudno dostępne (nie wszystkie).
Jest droga ochronna 100 metrów z C... nie boli linijka torowa. A szlak spalinowy na którym jest w połowie sieć trakcyjna to nie jest świetny pomysł...
Albo inaczej. Zrobię układ torowy od nowa, bo tak teraz to psucie otoczenia itp. Będzie lepiej, postaramy się wtedy o brak baboli. Tu popełniłem ten błąd z tym otoczeniem.
Priorytet kolejności instalacji wskaźników pod latarnią sygnałową jest następujący:
W21, W24, W20, W19, W26a lub W26b. ~ Ie117

Offline UAZownik

  • Konstruktor
  • Pioneer
  • *
  • Weteran
  • Sponsor
  • Grupa VI
  • *
  • Wiadomości: 460
  • Siła reputacji: 276
  • UAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezes
  • Dobry, sceneria do kontroli!
    • www.nastawnicownia.pl
Odp: Ryska - Projekt \"Spalinowozem przez świat\"
« Odpowiedź #13 dnia: 16 Września 2017, 09:53:59 »
Widzisz - ale gdybyś znalazł informację, że najwyższa dozwolona prędkość na bok w przypadku 190 1:7.5, wynosi 25km/h to byś mógł wywnioskować, że jednak coś jest z nimi nie teges. Cała wiedza jest dostępna w internecie, wystarczy tylko poszukać - przed użyciem zawartości edytora często dobrze jest choć zerknąć, co to jest.

Co do szlaku - tu wychodzi chodzenie na łatwiznę z otczeniem - po co robić ładny szlak, skoro można walnąć lasek i po problemie. Kiedyś to był standard, ale poziom rośnie - w przypadku scenerii niezelektryfikowanych to boli najbardziej.

Wystarczy sekunda w google, hasło ,,rozjazd 190 1:7.5 i masz takie piękne opracowanie:
http://www.zits.pwr.wroc.pl/zwolski/source/ILB_ElementyNawierzchni.pdf
« Ostatnia zmiana: 16 Września 2017, 09:56:37 wysłana przez UAZownik »
„Każdy pracownik kolejowy, którego czynności związane są z ruchem pociągów i wykonywaniem manewrów, powinien znać szczegółowo
»Instrukcję o sygnalizacji«."

Automatyk z zawodu, drogowiec i ruchowiec z zamiłowania.

Offline MaciejakS

  • Sponsor
  • Weteran
  • Grupa III
  • *
  • Wiadomości: 353
  • Siła reputacji: 405
  • MaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezes
  • Tekst osobisty
    • MaciejakS
Odp: Ryska - Projekt \"Spalinowozem przez świat\"
« Odpowiedź #14 dnia: 16 Września 2017, 16:09:01 »
Jak najbardziej rozumiem, że mamy jakieś prywatne sytuacje, ale jak już wymieniacie błędy, to od razu, a nie co każdą poprawkę


// Nie cytujemy postu bezpośrednio nad. Ostrzegam ostatni, raz. Następny to procenty. Robisz to notorycznie. Hammer
« Ostatnia zmiana: 17 Września 2017, 10:11:22 wysłana przez Hammer »
Priorytet kolejności instalacji wskaźników pod latarnią sygnałową jest następujący:
W21, W24, W20, W19, W26a lub W26b. ~ Ie117