Autor Wątek: Przepisy związane z SHP vs rzeczywistość.  (Przeczytany 429 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Zdebu

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 185
  • Siła reputacji: 82
  • Zdebu prezesZdebu prezesZdebu prezesZdebu prezesZdebu prezesZdebu prezesZdebu prezesZdebu prezesZdebu prezesZdebu prezesZdebu prezesZdebu prezes
  • Distance Travelled: 2898km
  • Trains Routed: 445
Przepisy związane z SHP vs rzeczywistość.
« dnia: 25 Wrzesień 2017, 21:23:15 »
Witam, tłumaczyłem koledze jakie są odległości shp względem semaforów i wyszło na to że rzekomo SHP nie stawia się przy każdym wyjazdowym, bo kolega sprawdził na Blaszkach i tam podobno nie ma przy niektórych wyjazdowych, jeszcze lepiej jest z Imielinem gdzie nie ma żadnego SHP, ciekawe jest też to że jeden kolega powiedział iż na jego stacji (mowa tu już o realnej stacji) są SHP przy semaforach wyjazdowych a przy wjazdowych już ich nie ma, z tąd stądmoje pytanie jak to jest z tymi shp czy PLK losuje sobie przy którym semaforze postawi SHP czy jak, bo ja nie potrafie znaleźć logicznej odpowiedzi. Zawsze wydawało mi się ze SHP jest systemem bezpieczeństwa, a skoro ma zapewniać bezpieczenstwo to chyba powinien być przy lub przed każdym semaforem?

CM trichlor
« Ostatnia zmiana: 26 Wrzesień 2017, 16:54:27 wysłana przez trichlor »
Węzeł Łazowski - Prace wstrzymane, sceneria będzie budowana od nowa.

Offline MeGusta

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 19
  • Siła reputacji: 133
  • MeGusta prezesMeGusta prezesMeGusta prezesMeGusta prezesMeGusta prezesMeGusta prezesMeGusta prezesMeGusta prezesMeGusta prezesMeGusta prezesMeGusta prezesMeGusta prezes
  • A ninja is seen, only when he wants to be seen.
    • Mój Kanał na Youtube.
  • Distance Travelled: 3534km
  • Trains Routed: 841
Odp: Przepisy związane z SHP vs rzeczywistość.
« Odpowiedź #1 dnia: 25 Wrzesień 2017, 21:54:20 »
W rzeczywistości z tego co mi wiadomo to shp stawia się przed semaforami które odnoszą się do następnego semafora czyli przy tarczach ostrzegawczych (one się odnoszą do wjazdowych), wjazdowych (odnoszą się one do wyjazdowych/drogowskazowych w przypadku świetlnych), tarcze przelotowe ( w przypadku kształtów), semafory drogowskazowe (odnoszące się do semaforów wyjazdowych) oraz wyjazdowe (jeśli na szlaku jest samoczynna blokada liniowa). Przy zwykłej blokadzie liniowej nie stawiamy przed wyjazdowymi gdyż nie odnoszą się one do semafora tylko szlaku.
« Ostatnia zmiana: 25 Wrzesień 2017, 21:57:10 wysłana przez MeGusta »
Pozdrawiam serdecznie
Karol K. (Meguś) ;)

Offline Kacper9

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 768
  • Siła reputacji: 212
  • Kacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezes
  • Distance Travelled: 8976km
  • Trains Routed: 3089
Odp: Przepisy związane z SHP vs rzeczywistość.
« Odpowiedź #2 dnia: 25 Wrzesień 2017, 21:57:03 »
Jeszcze wyjazdowe na szlak z SBL ;) grupowe chyba na SBL też?
Tworze pulpity do stacji dobrze wykonanych. Nie polecam swoich pulpity. Wypadkowa TD2.

Offline Marszałek

  • User
  • Wiadomości: 4
  • Siła reputacji: 1
  • Marszałek pracownik torowy
  • Ogarnięty maszynista.
  • Distance Travelled: 4831km
  • Trains Routed: 17
Odp: Przepisy związane z SHP vs rzeczywistość.
« Odpowiedź #3 dnia: 25 Wrzesień 2017, 22:49:54 »
§56 Instrukcji Ie-4
Urządzenia punktowego oddziaływania kontrolujące czujność maszynisty


1. Urządzenia torowe punktowego oddziaływania kontrolujące tylko czujność maszynisty umieszcza się przed tarczami ostrzegawczymi i semaforami spełniającymi również funkcję tarczy ostrzegawczej oraz przed tarczami przejazdowymi według następujących zasad:

     1) urządzenia odnoszące się do sygnalizatorów ustawionych na szlakach, w tym również do semaforów wjazdowych, tarcz ostrzegawczych i tarcz ostrzegawczych przejazdowych umieszcza się w odległości 200 m (±5 m) przed sygnalizatorem;
 
      2) w obrębie stacji i innych posterunków ruchu urządzenia torowe umieszcza się na wysokości semaforów (±5 m), jeżeli spełniają one również funkcję tarczy ostrzegawczej; w przypadku zastosowania semaforów grupowych wyjazdowych na szlak z sbl urządzenia torowe punktowego oddziaływania umieszcza się na wysokości tych semaforów.

2. W przypadku, gdy na posterunku ruchu przy torze w kierunku przeciwnym do zasadniczego nie ma semafora wjazdowego, to urządzenia torowe punktowego oddziaływania należy również stosować umieszczając je w odległości 200 m (±5 m) od miejsca przypuszczalnego ustawienia semafora i odnoszącej się do niego tarczy ostrzegawczej.

3.Jeżeli warunki lokalne uniemożliwiają zainstalowanie urządzeń torowych punktowego oddziaływania zgodnie z zasadą określoną w ust. 1 punkt 1), wówczas za zgodą Dyrektora Biura Automatyki i Telekomunikacji Centrali PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. można zainstalować je w odległości mniejszej lub większej od wymaganej.

4.
Urządzenia punktowego oddziaływania można umieszczać przed miejscem niebezpiecznym w odległości drogi hamowania w celu skontrolowania czujności maszynisty.

5. Jeżeli odległość między kolejnymi urządzeniami punktowego oddziaływania, kontrolującymi czujność maszynisty wynosi więcej niż 10 km należy zainstalować dodatkowe urządzenia w miejscu dogodnym do utrzymania np. w pobliżu przejazdu kolejowo – drogowego, przystanku osobowego itp.

« Ostatnia zmiana: 26 Wrzesień 2017, 17:01:53 wysłana przez trichlor »
W symulatorze od Czerwca 2017.
Rekord prędkości - 200km/h. Rekord długości składu - ET41 +47 węglarek, 690 metrów. Ulubiona lokomotywa - EP07.
Od dyżurnych wymagam zachowania odrobiny realizmu. Podstawą jest rozmawiać i nie złościć się wzajemnie :) Zgoda buduje, komisja nagradza.

Offline chudya

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 70
  • Siła reputacji: 26
  • chudya nastawniczychudya nastawniczychudya nastawniczychudya nastawniczychudya nastawniczy
    • Stronka o mnie
  • Distance Travelled: 1036km
  • Trains Routed: 169
Odp: Przepisy związane z SHP vs rzeczywistość.
« Odpowiedź #4 dnia: 25 Wrzesień 2017, 23:07:55 »
Wątek nosi tytuł Przepisy vs. rzeczywistość.
W Chełmie wszystkie semafory wyjazdowe służą jako tarcze. W jedną stronę do Uherki, w drugą do Wschodniego. Wiem, bo byłem przy łączeniu kabli :) Jednak shp zamontowane jest tylko w torach głównych zasadniczych.
Artur

Offline Ryszard-san

  • Global Moderator
  • Pioneer
  • *
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 383
  • Siła reputacji: 200
  • Ryszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezes
  • Distance Travelled: 15569km
  • Trains Routed: 1394
Odp: Przepisy związane z SHP vs rzeczywistość.
« Odpowiedź #5 dnia: 26 Wrzesień 2017, 09:10:40 »
Na śląksu w swoim czasie często w rozkazach "O" była cała litania "Brak SHP - kradzież - zachowac ostrożność". Nawet ich nie uzupełniali, bo jak to mówią automatycy nie zdążyli odjechać a SHP już nie było ;). Na liniach przed "rewitalizacja/modernizacją" często brakuje SHP bo poprostu ich nie było, a nie uzupełniali w myśl zasady "tyle lat nie ma to po co ;) " są ważniejsze wydatki, zwłaszcza po kruchym okresie na PKP gdzie często na stacjach leżały lekko wyszczerbione iglice "na zapas". Bo jak by któraś się uszkodziła poważniej to nie było szans na nową.
EU06-18;gags;gags;120a;120a;609a

Offline trichlor

  • Community Manager
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 50
  • Siła reputacji: 114
  • trichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezes
  • tryb obserwatora
  • Distance Travelled: 293km
  • Trains Routed: 1169
Odp: Przepisy związane z SHP vs rzeczywistość.
« Odpowiedź #6 dnia: 26 Wrzesień 2017, 17:02:06 »
§56 Instrukcji Ie-4
Urządzenia punktowego oddziaływania kontrolujące czujność maszynisty


1. Urządzenia torowe punktowego oddziaływania kontrolujące tylko czujność maszynisty umieszcza się przed tarczami ostrzegawczymi i semaforami spełniającymi również funkcję tarczy ostrzegawczej oraz przed tarczami przejazdowymi według następujących zasad:

     1) urządzenia odnoszące się do sygnalizatorów ustawionych na szlakach, w tym również do semaforów wjazdowych, tarcz ostrzegawczych i tarcz ostrzegawczych przejazdowych umieszcza się w odległości 200 m (±5 m) przed sygnalizatorem;
 
      2) w obrębie stacji i innych posterunków ruchu urządzenia torowe umieszcza się na wysokości semaforów (±5 m), jeżeli spełniają one również funkcję tarczy ostrzegawczej; w przypadku zastosowania semaforów grupowych wyjazdowych na szlak z sbl urządzenia torowe punktowego oddziaływania umieszcza się na wysokości tych semaforów.

2. W przypadku, gdy na posterunku ruchu przy torze w kierunku przeciwnym do zasadniczego nie ma semafora wjazdowego, to urządzenia torowe punktowego oddziaływania należy również stosować umieszczając je w odległości 200 m (±5 m) od miejsca przypuszczalnego ustawienia semafora i odnoszącej się do niego tarczy ostrzegawczej.

3.Jeżeli warunki lokalne uniemożliwiają zainstalowanie urządzeń torowych punktowego oddziaływania zgodnie z zasadą określoną w ust. 1 punkt 1), wówczas za zgodą Dyrektora Biura Automatyki i Telekomunikacji Centrali PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. można zainstalować je w odległości mniejszej lub większej od wymaganej.

4.
Urządzenia punktowego oddziaływania można umieszczać przed miejscem niebezpiecznym w odległości drogi hamowania w celu skontrolowania czujności maszynisty.

5. Jeżeli odległość między kolejnymi urządzeniami punktowego oddziaływania, kontrolującymi czujność maszynisty wynosi więcej niż 10 km należy zainstalować dodatkowe urządzenia w miejscu dogodnym do utrzymania np. w pobliżu przejazdu kolejowo – drogowego, przystanku osobowego itp.

Będzie krótko:
jeżeli obraz sygnałowy danego sygnalizatora wskazuje to, co dzieje się na kolejnym sygnalizatorze, to wtedy stawiamy SHP, czyli:
* To - wskazuje co na wjazdowym
* wjazdowy- wskazuje co na wyjazdowym
* drogowskazowy - wskazuje co na kierunkowym
* SBL - wskazuje co na kolejnym SBL

CM trichlor
« Ostatnia zmiana: 26 Wrzesień 2017, 17:03:43 wysłana przez trichlor »
tryb obserwatora