Autor Wątek: Drzewiny  (Przeczytany 773 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Lokol

  • Developer
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 38
  • Siła reputacji: 4
  • Lokol pracownik torowy
  • Distance Travelled: 785km
  • Trains Routed: 3
Drzewiny
« dnia: 02 Październik 2017, 15:01:35 »

Sceneria przedstawia fragment fikcyjnej zelektryfikowanej dwutorowej pierwszorzędnej linii kolejowej ze stacją Drzewiny od km 6,540 do km 16,680. Na mapie znajdują się dwa szlaki - Wn i KP, oba z półsamoczynną blokadą liniową, prędkością szlakową 120 km/h oraz bez ograniczeń miejscowych. Na szlaku KP położony jest p.o. Drzewiny Błota, natomiast na szlaku Wn p.o. Waliszewo.

Stacja Drzewiny posiada dwa tory główne i dwa tory dodatkowe z przedłużeniem w postaci torów odstawczych zakończonych kozłem oporowym. Z założenia ma spełniać rolę stacji przelotowej dla pociągów zmierzających w kierunku szlaku Wn oraz stacji końcowej dla pociągów osobowych (np. SKM) nadjeżdżających ze szlaku KP. Z torów dodatkowych i odstawczych powinny korzystać wyłącznie EZTy, jednakże w obszarze stacji znajduje się tor zakończony kozłem, który można wykorzystać do oblotu w awaryjnych sytuacjach. Umiejscowione zostały dwa spawny przy tarczach Tm10 i Tm11 - oba wyłącznie dla EZTów o długości nieprzekraczającej 200m. Na terenie stacji znajduje się przejazd stacyjny uwzględniony w przebiegach.

Otoczenie jest zrobione wzdłuż szlaków (od tarcz ostrzegawczych), natomiast niestety nie dam rady zająć się resztą, dlatego proszę o kontakt przez PW osobę, która chciałaby podjąć się dokończenia otoczenia.

Sceneria nie jest jeszcze wpisana do SWDR i póki co nie udostępniam plików .sc i .scs. Chciałbym, żeby do dyżurnych trafił w pełni gotowy produkt. ;) Póki co, załączam parę screenów:
Spoiler: pokaż




Dziękuję @uetam za pomoc i wskazówki w kwestiach układu torowego i osygnalizowania stacji.
« Ostatnia zmiana: 02 Październik 2017, 19:38:35 wysłana przez Lokol »

Offline MaciejakS

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 211
  • Siła reputacji: 44
  • MaciejakS starszy dyżurny ruchuMaciejakS starszy dyżurny ruchuMaciejakS starszy dyżurny ruchuMaciejakS starszy dyżurny ruchuMaciejakS starszy dyżurny ruchuMaciejakS starszy dyżurny ruchuMaciejakS starszy dyżurny ruchuMaciejakS starszy dyżurny ruchu
  • Bo mnie szlag (taka ryba) jasny trafi
    • DinnerObrus
  • Distance Travelled: 4607km
  • Trains Routed: 150
Odp: Drzewiny
« Odpowiedź #1 dnia: 02 Październik 2017, 16:01:17 »
Cytuj
półsamoczynną blokadą liniową
Słyszałem od @Paweł że nie jest na razie możliwe prawidłowe funkcjonowanie PSL.
Chodzi tu po prostu o Odstępowy?
Mój fanpage kolejowy: https://www.facebook.com/MaciejakS-1525083427549225/
...::: To jak pan Jezus powiedział? Tak jak Jezus powiedział :::...

Offline Kacper9

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 826
  • Siła reputacji: 250
  • Kacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezes
  • Distance Travelled: 10173km
  • Trains Routed: 3389
Odp: Drzewiny
« Odpowiedź #2 dnia: 02 Październik 2017, 16:38:39 »
Półsamoczynna działa jak należy problem jest z SBL (Samoczynna Blokada Liniowa).
Aczkolwiek jednak nie ma powiązania między pulpitami.
Wypadkowa TD2.

Offline Lokol

  • Developer
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 38
  • Siła reputacji: 4
  • Lokol pracownik torowy
  • Distance Travelled: 785km
  • Trains Routed: 3
Odp: Drzewiny
« Odpowiedź #3 dnia: 02 Październik 2017, 19:35:24 »
Podrzucę jeszcze zrzut ekranu z SCSem:

Offline ED161

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 81
  • Siła reputacji: 85
  • ED161 prezesED161 prezesED161 prezesED161 prezesED161 prezesED161 prezesED161 prezesED161 prezesED161 prezesED161 prezesED161 prezesED161 prezes
  • Distance Travelled: 5220km
  • Trains Routed: 1009
Odp: Drzewiny
« Odpowiedź #4 dnia: 02 Październik 2017, 20:36:13 »
Ładnie to wygląda ;) Widzę,że trochę wzorowane na Otwocku
Projekt "Siódemka" - 15%
Mińsk Mazowiecki - 55%

Offline Lokol

  • Developer
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 38
  • Siła reputacji: 4
  • Lokol pracownik torowy
  • Distance Travelled: 785km
  • Trains Routed: 3
Odp: Drzewiny
« Odpowiedź #5 dnia: 02 Październik 2017, 22:09:36 »
Tak :) Inspirowałem się Gdynią Chylonią i Otwockiem.

Offline Sabyryn

  • Developer
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 56
  • Siła reputacji: 47
  • Sabyryn dyspozytorSabyryn dyspozytorSabyryn dyspozytorSabyryn dyspozytorSabyryn dyspozytorSabyryn dyspozytorSabyryn dyspozytorSabyryn dyspozytorSabyryn dyspozytor
  • Awatar, lata 60, źródło: FB
  • Distance Travelled: 5298km
  • Trains Routed: 363
Odp: Drzewiny
« Odpowiedź #6 dnia: 02 Październik 2017, 22:43:56 »
Semafory K L G M, wciśnięte tam po chamsku, nie potrzebne ( a jakby były potrzebne to by była głowica z lewej strony ;) )
Jako że w obecnych realiach TD2 będzie pewnie służyć jako przelotówka, to patrząc na schemat dostaniemy nowy posterunek odstepowy z możliwością spawnów, bądź kończenia biegu, ale ani towara na bok, ani miu miu :P Co to będzie? Co to będzie? Zobaczymy :D
Naterki, Kcynia, Hel.

Offline Lokol

  • Developer
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 38
  • Siła reputacji: 4
  • Lokol pracownik torowy
  • Distance Travelled: 785km
  • Trains Routed: 3
Odp: Drzewiny
« Odpowiedź #7 dnia: 03 Październik 2017, 15:19:53 »
Semafory, o których piszesz powodują, że na scenerii powstaje "bufor" - dodatkowy odstęp o długości bodajże 1,5km (głowica jest dość rozproszona), który powoduje, że w razie czego stacja obsłuży o dwa pociągi więcej na raz.Też nie wiem jak to będzie, niech to będzie eksperyment. Chciałem trochę poeksperymentować z układem torowym i zrobić coś, czego nie ma w rzeczywistości, ale wciąż jest zgodne z przepisami. ;) Jest dokładnie tak jak piszesz - dyżurni powinni traktować to jako p.odst. z dodatkową możliwością rozpoczynania i kończenia biegu dla pociągów osobowych. Z natłokiem maszynistów w TDku może to stanowić problem, ale tak jest na każdym p.odst. Myślę, że przy sprawnej komunikacji między dyżurnymi ten układ torowy może się przyjąć.

Offline Ares28

  • Developer
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 124
  • Siła reputacji: 232
  • Ares28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezes
  • Distance Travelled: 2837km
  • Trains Routed: 1458
Odp: Drzewiny
« Odpowiedź #8 dnia: 03 Październik 2017, 19:14:37 »
Tak :) Inspirowałem się Gdynią Chylonią i Otwockiem.

No bez przesady, Chylonia ma dwa razy tyle krawędzi peronowych oraz tory dodatkowe dla przetrzymania towarów. Przy takim układzie torowym w istocie dyżurowanie to będzie jakiś dramat. Wystarczy że zatrzyma się gamoń i nie będzie potrafił ruszyć, albo z obecną dynamiczną blokadą: przyjeżdża pociąg i jest 3 w kolejce oczekujących, tymczasem za nim stoi drugi, który dawno mógłby jechać dalej, ale nie ma jak ominąć pierwszego. Po chwili ty też jesteś zakorkowany i już nic więcej nie przyjmiesz, mechanicy marudzą bo stoją, i inni dyżurni klną na się nawzajem bo przez jedną scenerię, która nie bierze, oni także się korkują.

Tutaj dałbym przede wszystkim dodatkowe przejście trapezowe po drugiej stronie, za semaforami K i G i po jednym torze dodatkowym po obu stronach. Drugą możliwością jest zmodyfikowanie obecnych torów wyłącznie dla EZT poprzez zrezygnowanie z uporów i podłączenie ich do głównej linii. Spawn dla EZT i tak by pozostał na uporku za Tm1. Można także wydłużyć sąsiadujący do niego uporek i dać tam kolejny spawn. Obydwa obowiązkowo zabezpieczone wykolejnicami, z racji tego że zbiegający skład mógłby wyjechać na szlak.
« Ostatnia zmiana: 03 Październik 2017, 19:20:58 wysłana przez Ares28 »

Offline Lokol

  • Developer
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 38
  • Siła reputacji: 4
  • Lokol pracownik torowy
  • Distance Travelled: 785km
  • Trains Routed: 3
Odp: Drzewiny
« Odpowiedź #9 dnia: 04 Październik 2017, 01:20:04 »
Gdynią Chylonią, tzn. częścią SKM, zapomniałem dodać.

Wychodząc z Twojego założenia, prowadzenie ruchu na jakimkolwiek posterunku odstępowym w obecnych warunkach jest niemożliwe, bo jak jeden wjedzie i nie wyjedzie, bo szlak zajęty, to następne w kolejce muszą czekać, aż pierwszemu szlak się zwolni.

Przejście trapezowe po lewej stronie wymagałoby dużo zmian, natomiast dwa tory dodatkowe po bokach już nie tak dużo i mogłyby zostać dodane, gdyby faktycznie okazało się, że stacja sobie nie radzi. Na takie modyfikacje zostawiłem miejsce dookoła. ;)