Autor Wątek: Naterki sygnalzcja  (Przeczytany 7829 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline marianno3000

  • Weteran
  • Wiadomości: 46
  • Siła reputacji: 114
  • marianno3000 prezesmarianno3000 prezesmarianno3000 prezesmarianno3000 prezesmarianno3000 prezesmarianno3000 prezesmarianno3000 prezesmarianno3000 prezesmarianno3000 prezesmarianno3000 prezesmarianno3000 prezesmarianno3000 prezes
Naterki sygnalzcja
« dnia: 17 Października 2017, 00:50:34 »
Mam pytanko dlaczego nie ma tarczy ostrz dla semafora G .Na sem A nie ma możliwości pod sygn r3 na wprost .Przy sem A jest tarcza dla H.Maszyniści mają problem z wyhamowaniem pod G.

Offline MeGusta

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Wiadomości: 46
  • Siła reputacji: 434
  • MeGusta prezesMeGusta prezesMeGusta prezesMeGusta prezesMeGusta prezesMeGusta prezesMeGusta prezesMeGusta prezesMeGusta prezesMeGusta prezesMeGusta prezesMeGusta prezes
  • A ninja is seen, only when he wants to be seen.
    • Mój Kanał na Youtube.
Odp: Naterki sygnalzcja
« Odpowiedź #1 dnia: 17 Października 2017, 01:12:18 »
Na scenerii rzeczywiście jest ToH więc pytanie idzie do @Sabyryn. Na semaforku jest ToG ale to i tak nie jest wytłumaczenie dla maszynistów, gdyż jeśli tarcza jest na Os1/Od1 to powinni hamować bo to znaczy że następny semafor wskazuje stój.
« Ostatnia zmiana: 17 Października 2017, 10:06:38 wysłana przez MeGusta »
Pozdrawiam serdecznie
Meguś ;)

Offline Ares28

  • Developer
  • Weteran
  • Konstruktor
  • Wiadomości: 933
  • Siła reputacji: 728
  • Ares28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezes
  • Programista systemów SRK
Odp: Naterki sygnalzcja
« Odpowiedź #2 dnia: 17 Października 2017, 01:36:12 »
Mam pytanko dlaczego nie ma tarczy ostrz dla semafora G. (...) Przy sem A jest tarcza dla H.

Przed G jest tarcza ostrzegawcza, ale jak sam zauważyłeś została źle nazwana. Należy to zgłosić autorowi.

Na sem A nie ma możliwości pod sygn r3 na wprost

A z jakiej czapki miała by być możliwość podania Sr3 przy przebiegu na wprost?

Maszyniści mają problem z wyhamowaniem pod G.

Primo droga hamowania dla prędkości szlakowej 100 km/h to 700m. Tymczasem odległość między semaforem wjazdowym A, a wyjazdowym G to ponad 1200m, a więc aż nadto aby wyhamować.

Secundo tarcza ostrzegawcza jest, ale została niepoprawnie nazwana jako ToH. Ma to taki efekt uboczny, że sygnalizuje ona Od1 nawet w przypadku gdy na semaforze G jest sygnał zezwalający. Nie ma możliwości podania na niej Od2 ze względu na niepoprawną nazwę. Chcesz mi zatem powiedzieć, że pomimo tarczy ostrzegawczej na "Stój" i wydłużonej o ekstra 500m drogi, nie byłeś w stanie wyhamować?  >:(

Tercio kształtowe tarcze ostrzegawcze przelotowe - bo o taką się rozchodzi - nie są obowiązkowe i instaluje je się jedynie na najważniejszych szlakach. Mechanik ma obowiązek znać szlak i wiedzieć że zbliża się do stacji i tak regulować prędkość i obserwować semafory aby zatrzymać się przed semaforem wyjazdowym, jeśli ten wskazuje "Stój".
Stacji bez przelotowych tarcz ostrzegawczych jest od groma. Ad hoc wykopałem z semaforka jako przykład schemat stacji Gniezno Winiary, która swoją drogą do złudzenia przypomina mi jedną ze stacji z MaSzyny na mapie Całkowo...  ::)
« Ostatnia zmiana: 17 Października 2017, 13:47:30 wysłana przez Ares28 »

Offline MeGusta

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Wiadomości: 46
  • Siła reputacji: 434
  • MeGusta prezesMeGusta prezesMeGusta prezesMeGusta prezesMeGusta prezesMeGusta prezesMeGusta prezesMeGusta prezesMeGusta prezesMeGusta prezesMeGusta prezesMeGusta prezes
  • A ninja is seen, only when he wants to be seen.
    • Mój Kanał na Youtube.
Odp: Naterki sygnalzcja
« Odpowiedź #3 dnia: 17 Października 2017, 02:12:24 »
Primo droga hamowania dla prędkości szlakowej 100 km/h to 1000m. Tymczasem odległość między semaforem wjazdowym A, a wyjazdowym G to ponad 1200m, a więc aż nadto aby wyhamować.


1000m mój drogi kolego jest dla 120km/h. Dla 100km/h droga hamowania wynosi 700m. ;)
« Ostatnia zmiana: 17 Października 2017, 02:20:46 wysłana przez MeGusta »
Pozdrawiam serdecznie
Meguś ;)

Offline marianno3000

  • Weteran
  • Wiadomości: 46
  • Siła reputacji: 114
  • marianno3000 prezesmarianno3000 prezesmarianno3000 prezesmarianno3000 prezesmarianno3000 prezesmarianno3000 prezesmarianno3000 prezesmarianno3000 prezesmarianno3000 prezesmarianno3000 prezesmarianno3000 prezesmarianno3000 prezes
Odp: Naterki sygnalzcja
« Odpowiedź #4 dnia: 17 Października 2017, 09:07:44 »
Wiem że jestem słabym dyżurnym może na mnie się skarżą koledzy ale to dopiero mój 3 dyżur na naterkach.Jeśli chodzi o sygnał r3 można podać go tzw na krzyż.Na szlaku OI jest wszystko w porządku ,bo jest tarcza dla F .Problem jest na szlaku BI .Semaforek należy do A i ma oznaczenie ToA .Tarcza przy A ma ToH i należy do semafora H bo z nim działa.Np podaje sam wjazd ,ToA podaje wolna droga A ,maszynista dostaje polecenie wjazd podany i pędzi choć mamy tarcze przy sem A która pokazuje że
następny semafor jest na stój choć nie odnosi się do tego semafora ,ale przy pewnej prędkości pewnie nie zobaczy opisu tarczy.
I sobie pędzi ,a potem zaskoczony że nast ma na stój i potem mają problem wyhamować bo to semafor kształtowy i go słabo widać.Jeżeli robię przelot to informuję maszynistę przelot podany.Tak to wygląda.

Offline MeGusta

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Wiadomości: 46
  • Siła reputacji: 434
  • MeGusta prezesMeGusta prezesMeGusta prezesMeGusta prezesMeGusta prezesMeGusta prezesMeGusta prezesMeGusta prezesMeGusta prezesMeGusta prezesMeGusta prezesMeGusta prezes
  • A ninja is seen, only when he wants to be seen.
    • Mój Kanał na Youtube.
Odp: Naterki sygnalzcja
« Odpowiedź #5 dnia: 17 Października 2017, 09:55:37 »
I robisz dobrze. Wina w tym momencie jest po stronie maszynisty że nie zwrócił uwagi. Ty jeśli chcesz to możesz im jedynie mówić że "wjazd podany ale bez przelotu".
Pozdrawiam serdecznie
Meguś ;)

Offline marianno3000

  • Weteran
  • Wiadomości: 46
  • Siła reputacji: 114
  • marianno3000 prezesmarianno3000 prezesmarianno3000 prezesmarianno3000 prezesmarianno3000 prezesmarianno3000 prezesmarianno3000 prezesmarianno3000 prezesmarianno3000 prezesmarianno3000 prezesmarianno3000 prezesmarianno3000 prezes
Odp: Naterki sygnalzcja
« Odpowiedź #6 dnia: 17 Października 2017, 11:24:41 »
Trzeba poprawić nazwę tarczy na ToG i żeby działała z semaforem G a nie H ,na razie trzeba podawać jak kolega mówił wj bez przelotu.

Offline Ares28

  • Developer
  • Weteran
  • Konstruktor
  • Wiadomości: 933
  • Siła reputacji: 728
  • Ares28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezes
  • Programista systemów SRK
Odp: Naterki sygnalzcja
« Odpowiedź #7 dnia: 17 Października 2017, 13:48:13 »
Primo droga hamowania dla prędkości szlakowej 100 km/h to 1000m. Tymczasem odległość między semaforem wjazdowym A, a wyjazdowym G to ponad 1200m, a więc aż nadto aby wyhamować.


1000m mój drogi kolego jest dla 120km/h. Dla 100km/h droga hamowania wynosi 700m. ;)

Racja, poprawione, dzięki  ;)

Offline Sabyryn

  • Konstruktor
  • Weteran
  • Sponsor
  • *
  • Wiadomości: 103
  • Siła reputacji: 115
  • Sabyryn prezesSabyryn prezesSabyryn prezesSabyryn prezesSabyryn prezesSabyryn prezesSabyryn prezesSabyryn prezesSabyryn prezesSabyryn prezesSabyryn prezesSabyryn prezes
  • Lok. W-wa Praga Centralna DOKP
Odp: Naterki sygnalzcja
« Odpowiedź #8 dnia: 17 Października 2017, 16:32:48 »
Zmienię to jak będę coś dłubał przy Naterkach, jak mnie nowo sieć dadzą to poprawię wszystko na raz i tyle, na razie niech jest jak jest, nie będę z każdą pierdołą nowej wersji wydawać, chociaż troszkę ich tam już jest,
Naterki, Kcynia, Hel, Winiary, Biała Sudecka
Przekaż 1% dla Polskiego Stowarzyszenia Miłośników Kolei --> http://www.psmk.org.pl/1-dla-psmk/

Offline marianno3000

  • Weteran
  • Wiadomości: 46
  • Siła reputacji: 114
  • marianno3000 prezesmarianno3000 prezesmarianno3000 prezesmarianno3000 prezesmarianno3000 prezesmarianno3000 prezesmarianno3000 prezesmarianno3000 prezesmarianno3000 prezesmarianno3000 prezesmarianno3000 prezesmarianno3000 prezes
Odp: Naterki sygnalzcja
« Odpowiedź #9 dnia: 18 Października 2017, 10:19:12 »
Jeżeli autor pozwoli zamieszczam poprawiony plik sc  z poprawioną tarczą ToG która działa z sem wyj G .Teraz zależy tylko od maszynistów czy wszyscy dobrze znają semafory a w szczególności tarcze kształtowe.

Offline MeGusta

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Wiadomości: 46
  • Siła reputacji: 434
  • MeGusta prezesMeGusta prezesMeGusta prezesMeGusta prezesMeGusta prezesMeGusta prezesMeGusta prezesMeGusta prezesMeGusta prezesMeGusta prezesMeGusta prezesMeGusta prezes
  • A ninja is seen, only when he wants to be seen.
    • Mój Kanał na Youtube.
Odp: Naterki sygnalzcja
« Odpowiedź #10 dnia: 18 Października 2017, 12:33:09 »
To już tobie powiem że go nie będziesz w stanie użyć gdyż nie jest on wpisany so SWDRa z tym numerem scenerii.
Pozdrawiam serdecznie
Meguś ;)

Offline Sabyryn

  • Konstruktor
  • Weteran
  • Sponsor
  • *
  • Wiadomości: 103
  • Siła reputacji: 115
  • Sabyryn prezesSabyryn prezesSabyryn prezesSabyryn prezesSabyryn prezesSabyryn prezesSabyryn prezesSabyryn prezesSabyryn prezesSabyryn prezesSabyryn prezesSabyryn prezes
  • Lok. W-wa Praga Centralna DOKP
Odp: Naterki sygnalzcja
« Odpowiedź #11 dnia: 18 Października 2017, 18:53:03 »
Jeżeli autor pozwoli zamieszczam poprawiony plik sc  z poprawioną tarczą ToG która działa z sem wyj G .Teraz zależy tylko od maszynistów czy wszyscy dobrze znają semafory a w szczególności tarcze kształtowe.

Nie pozwalam. Oficjalnie.
Naterki, Kcynia, Hel, Winiary, Biała Sudecka
Przekaż 1% dla Polskiego Stowarzyszenia Miłośników Kolei --> http://www.psmk.org.pl/1-dla-psmk/

Offline Ryszard-san

  • Zasłużony
  • Pioneer
  • *
  • Weteran
  • Wiadomości: 513
  • Siła reputacji: 348
  • Ryszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezes
Odp: Naterki sygnalzcja
« Odpowiedź #12 dnia: 18 Października 2017, 19:24:08 »
i tak nie było by wprowadzone do SWDR, a w obecnym stanie symuluje usterkę tarczy i jest dobrym testem dla mechów ;)
EU06-18;gags;gags;120a;120a;609a

Offline marianno3000

  • Weteran
  • Wiadomości: 46
  • Siła reputacji: 114
  • marianno3000 prezesmarianno3000 prezesmarianno3000 prezesmarianno3000 prezesmarianno3000 prezesmarianno3000 prezesmarianno3000 prezesmarianno3000 prezesmarianno3000 prezesmarianno3000 prezesmarianno3000 prezesmarianno3000 prezes
Odp: Naterki sygnalzcja
« Odpowiedź #13 dnia: 18 Października 2017, 21:06:40 »
ok to zamykamy temat.

Offline hulek

  • Sponsor
  • Weteran
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 297
  • Siła reputacji: 92
  • hulek prezeshulek prezeshulek prezeshulek prezeshulek prezeshulek prezeshulek prezeshulek prezeshulek prezeshulek prezeshulek prezeshulek prezes
  • jak bydzie to bydzie, nie bydzie to bydzie później
Odp: Naterki sygnalzcja
« Odpowiedź #14 dnia: 18 Października 2017, 21:55:19 »
"Maja problem maszynisci z wyhamowaniem" - jakie to smutne  :'(  :'(. Jakby sie stosowali to sygnalizacji i do predkosci szlakowej, to kazdy tam wyhamuje z palcem w du***. Na Naterkach dyzurowalem bardzo czesto i nikt z mechanikow sie nie skarżyl na jakiekolwiek problemy z wyhamowaniem. Wiec nie wiem skad nagle jakies "halo". Jesli chodzi o tarcz ostrzega. to jest zle nazwana - to Sabyryn poprawi pewnie  ;). Tak dla jasnosci podrzucam schemat Naterek jakby byly jakies jeszcze pytanka: https://semaforek.kolej.org.pl/wiki/images/d/d1/Naterki_2015.png
W gębie Ferrero w kieszeni ZERO

Panie to się robi samo: Nic juz nie buduję. Bo po co :*

🚑 Rafałek pił ? ... No trochę pił... To za karę PAWULONIK 💉