Autor Wątek: Info: Instrukcja obsługi edytora  (Przeczytany 94916 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline greg86

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 1163
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 56
  • greg86 dyrektorgreg86 dyrektorgreg86 dyrektorgreg86 dyrektorgreg86 dyrektorgreg86 dyrektorgreg86 dyrektorgreg86 dyrektorgreg86 dyrektorgreg86 dyrektorgreg86 dyrektor
  • SJZ
  • Distance Travelled: 2196km
  • Trains Routed: 297
Odp: Instrukcja obsługi edytora
« Odpowiedź #930 dnia: 02 Kwiecień 2017, 19:31:55 »
Dokładnie. Trzeba trochę łuk wyprostować póki co.
Projekt LCS Jastrzębie - 16%
Poprawki w toku...

Offline hanahmon

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 50
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 11
  • hanahmon dróżnik obchodowyhanahmon dróżnik obchodowy
  • Distance Travelled: 1488km
  • Trains Routed: 179
Odp: Instrukcja obsługi edytora
« Odpowiedź #931 dnia: 14 Kwiecień 2017, 11:50:37 »
Otóż takiego typu problem... Trafiła się jeszcze komuś zbugowana trawa respiąca się na torach? Kliknięcie w nią powoduje zawieszenie się całego edytora TD2...

Offline Aseru

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 30
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 10
  • Aseru dróżnik obchodowyAseru dróżnik obchodowy
  • Byle do Piątku
  • Distance Travelled: 1481km
  • Trains Routed: 156
Odp: Instrukcja obsługi edytora
« Odpowiedź #932 dnia: 14 Kwiecień 2017, 16:23:58 »
Ja mam taki problem że gdzieś na scenerii pojawiają się zdublowane obiekty grupowe. Jeśli połączysz obiekt grupowy z innym obiektem grupowym to powstają takie bugi. Nie wiem czy ktoś inny czegoś takiego uświadczył

Offline Lokol

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 29
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 2
  • Lokol pracownik torowy
  • Distance Travelled: 302km
Odp: Instrukcja obsługi edytora
« Odpowiedź #933 dnia: 14 Kwiecień 2017, 16:51:17 »
Ja uświadczyłem. Zrobiłem dokładnie tak jak piszesz - połączyłem w grupę dwie grupy obiektów. Po którymś uruchomieniu ta grupa grup pojawiła się w edytorze w punkcie (0,0,0), a próba kliknięcia w nią kończyła się brakiem odpowiedzi edytora. Sprawdziłem, co jest grane w notatniku. Okazało się, że bloki obiektów przenikały się wzajemnie, tzn. komendy MiscGroup i EndMiscGroup były rozłożone w sprzecznej z logiką kolejności, choć było ich po tyle samo. Niestety nie mam dowodu zbrodni, bo usunąłem wadliwe grupy, aby zniknęły kłopotliwe obiekty w edytorze.

Offline hanahmon

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 50
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 11
  • hanahmon dróżnik obchodowyhanahmon dróżnik obchodowy
  • Distance Travelled: 1488km
  • Trains Routed: 179
Odp: Instrukcja obsługi edytora
« Odpowiedź #934 dnia: 15 Kwiecień 2017, 02:03:06 »
Z tym się uporałem, kolejny bug... Otóż kursor zatrzymuje mi się w położeniu 0, 0, 0 i nie mogę przez to nic budować, tylko ewentualnie "latać" po mapie w 3cim trybie. Ktoś tego doświadczył? Jak się z tym uporać, bo już pomysłów brak szczerze

Offline Retrato1989

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 292
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 18
  • Retrato1989 zwrotniczyRetrato1989 zwrotniczyRetrato1989 zwrotniczy
  • ZNTPSCS
  • Distance Travelled: 2176km
  • Trains Routed: 686
Odp: Instrukcja obsługi edytora
« Odpowiedź #935 dnia: 25 Kwiecień 2017, 23:35:23 »
Mam pytania odnośnie tych trzech parametrów we właściwościach torów, które domyślnie ustawione są na 999? Wiem że pierwszy to prędkość przy której pociąg sie wykoleja. Trzeci to długość szyny która powoduje stukanie. Jaka powinna być jej długość dla 100-metrowego odcinka? Nie mam pojęcia od czego jest ten drugi parametr z ikonką lokomotywy. Pomożecie?
NON VEXA ME ZBISCO! TU ALIQUANDO QUALES DENTES LUCIUM HABERE VIDISTI?! CEPIT ET MANUS SECATUR!

Offline Matz32

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 187
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 181
  • Matz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezes
  • Dziadek Mroz
  • Distance Travelled: 4586km
  • Trains Routed: 3042
Odp: Instrukcja obsługi edytora
« Odpowiedź #936 dnia: 25 Kwiecień 2017, 23:42:14 »
Retrato Prędkość Wykolejenia plus chyba 20  to jest lokomotywa a  wskaźnik to organicznie,  Co do stukotu to sobie poszukaj  jakie dlugosc miały szyny niespawane  kiedyś ,tez podejrzyj filmiki bo może być co kilkanaście albo i  kilkadziesiąt metrów  leczenia (10-30m czy jakoś tak).

hanahmon  wywal ta trawę w notatniku/zmień położenie kamery tam na inna pozycje i sprawdź czy  pomoże.

Witam, mam problem, gdyż nie mogę przerzucić na drugą stronę żadnego semafora, żadnej tarczy manewrowej. Jest to jakiś błąd? Da się to jakoś rozwiązać?

Tez mam ten problem  masz pewmie starsza 32 bitowom wersje jak ja :p
« Ostatnia zmiana: 25 Kwiecień 2017, 23:52:17 wysłana przez Matz32 »
WORK IN PROGRESS:LCS Mrozy v2 40%
Tory 95% Siec Trakcyjna 80% Otoczenie 10%
LCS Pyry 5%Koszecin 40% Kalety 5% Pszczyna 11%

Offline UAZownik

  • Global Moderator
  • Pioneer
  • *
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 321
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 90
  • UAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezes
  • Zbanowany!
  • Distance Travelled: 1523km
  • Trains Routed: 726
Odp: Instrukcja obsługi edytora
« Odpowiedź #937 dnia: 25 Kwiecień 2017, 23:48:28 »
Jaka powinna być jej długość dla 100-metrowego odcinka?

Standardowe długości najpopularniejszych typów szyn to np. 15, 18, 25, 27.5, 30 i 120 metrów. Pełna tabelka z długościami zawarta jest w instrukcji Id-1.
„Każdy pracownik kolejowy, którego czynności związane są z ruchem pociągów i wykonywaniem manewrów, powinien znać szczegółowo
»Instrukcję o sygnalizacji«."

Automatyk, drogowiec i ruchowiec z zamiłowania.

Offline Retrato1989

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 292
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 18
  • Retrato1989 zwrotniczyRetrato1989 zwrotniczyRetrato1989 zwrotniczy
  • ZNTPSCS
  • Distance Travelled: 2176km
  • Trains Routed: 686
Odp: Instrukcja obsługi edytora
« Odpowiedź #938 dnia: 25 Kwiecień 2017, 23:50:30 »
Dziękuję Matz. Dziękuję UAZownik. Teraz będę zastawiał więcej pułapek :p
Jeszcze jedno pytanie z kategorii głupich. Czy nowe szyny nie stukają?

Hanahmon - może ta trawa jest przypisana do kilku grup na raz?
NON VEXA ME ZBISCO! TU ALIQUANDO QUALES DENTES LUCIUM HABERE VIDISTI?! CEPIT ET MANUS SECATUR!

Offline UAZownik

  • Global Moderator
  • Pioneer
  • *
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 321
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 90
  • UAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezes
  • Zbanowany!
  • Distance Travelled: 1523km
  • Trains Routed: 726
Odp: Instrukcja obsługi edytora
« Odpowiedź #939 dnia: 25 Kwiecień 2017, 23:54:26 »
Nowe szyny też stukają, wszystko zależy od tego, jak zbudowany jest tor, a nie pod samych szyn ;) Obecnie tor najczęściej buduje się w technologii bezstykowej, czyli szyny spawa w jedną długą, a nie skręca (z zachowaniem przerw dylatacyjnych) wiele krótszych. Jazda po torze bezstykowym to tylko szum, nie ma przerw dylatacyjnych, nie ma stukania.
„Każdy pracownik kolejowy, którego czynności związane są z ruchem pociągów i wykonywaniem manewrów, powinien znać szczegółowo
»Instrukcję o sygnalizacji«."

Automatyk, drogowiec i ruchowiec z zamiłowania.

Offline Retrato1989

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 292
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 18
  • Retrato1989 zwrotniczyRetrato1989 zwrotniczyRetrato1989 zwrotniczy
  • ZNTPSCS
  • Distance Travelled: 2176km
  • Trains Routed: 686
Odp: Instrukcja obsługi edytora
« Odpowiedź #940 dnia: 26 Kwiecień 2017, 00:01:51 »
 I ta spawana ma 120 metrów?  Rozumiem że nie ustawie stukania z uwagi na to, że limit długości odcinka to 100 metrów. Dzięki Panowie za rozjaśnienie mi tych kwestii. Jak widać edytor potrafi czasem zaskoczyć.
NON VEXA ME ZBISCO! TU ALIQUANDO QUALES DENTES LUCIUM HABERE VIDISTI?! CEPIT ET MANUS SECATUR!

Offline UAZownik

  • Global Moderator
  • Pioneer
  • *
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 321
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 90
  • UAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezes
  • Zbanowany!
  • Distance Travelled: 1523km
  • Trains Routed: 726
Odp: Instrukcja obsługi edytora
« Odpowiedź #941 dnia: 26 Kwiecień 2017, 00:32:14 »
Tor spawa się właśnie z tych 120-sto metrowych odcinków (a nawet jeszcze dłuższych) w wielokilometrową nitkę, więc to nie może stukać ;) Najdłuższą szyną w torze z dylatacjami będzie ta 30-sto metrowa, dłuższych raczej nie spotkasz ze względu na zbyt duże różnice w długości przy zmianach temperatury.
„Każdy pracownik kolejowy, którego czynności związane są z ruchem pociągów i wykonywaniem manewrów, powinien znać szczegółowo
»Instrukcję o sygnalizacji«."

Automatyk, drogowiec i ruchowiec z zamiłowania.

Offline Aderian94

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 48
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 60
  • Aderian94 prezesAderian94 prezesAderian94 prezesAderian94 prezesAderian94 prezesAderian94 prezesAderian94 prezesAderian94 prezesAderian94 prezesAderian94 prezesAderian94 prezesAderian94 prezes
  • Heaven Of System
    • Heaven Of System
  • Distance Travelled: 2921km
  • Trains Routed: 1018
Odp: Instrukcja obsługi edytora
« Odpowiedź #942 dnia: 26 Kwiecień 2017, 05:15:05 »
Tor klasyczny stosuje się chyba tez do vmax 120 km/h. Przynajmniej tak mi ktoś kiedyś pisał.
Heaven Of System

Offline greg86

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 1163
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 56
  • greg86 dyrektorgreg86 dyrektorgreg86 dyrektorgreg86 dyrektorgreg86 dyrektorgreg86 dyrektorgreg86 dyrektorgreg86 dyrektorgreg86 dyrektorgreg86 dyrektorgreg86 dyrektor
  • SJZ
  • Distance Travelled: 2196km
  • Trains Routed: 297
Odp: Instrukcja obsługi edytora
« Odpowiedź #943 dnia: 26 Kwiecień 2017, 15:57:31 »
Temat trochę schodzi od edytora, ale wykorzystam to, aby zadać pytanie. Skoro w torze spawanym nie ma dylatacji to jak wygląda sprawa rozszerzalności temperaturowej? Przecież na logikę im dłuższy odcinek tym większe zmiany długości.
Projekt LCS Jastrzębie - 16%
Poprawki w toku...

Offline UAZownik

  • Global Moderator
  • Pioneer
  • *
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 321
  • Kartoteka
  • Siła reputacji: 90
  • UAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezes
  • Zbanowany!
  • Distance Travelled: 1523km
  • Trains Routed: 726
Odp: Instrukcja obsługi edytora
« Odpowiedź #944 dnia: 26 Kwiecień 2017, 20:09:03 »
Rozszerzalność nie jest kompensowana w dylatacjach, a zamienia się w siłę naprężeń wewnątrz szyn - dlatego tor bezstykowy wymaga szczególnej uwagi przy konserwacji, odpowiedniego doboru podkładów, podsypek i nadsypek.

Do poczytania, trochę mądrych wzorów i innych mniej ciekawych rzeczy ;)
http://kolej.krb.com.pl/d1_new/zal7.html
„Każdy pracownik kolejowy, którego czynności związane są z ruchem pociągów i wykonywaniem manewrów, powinien znać szczegółowo
»Instrukcję o sygnalizacji«."

Automatyk, drogowiec i ruchowiec z zamiłowania.