Autor Wątek: WiP/Prace w toku: Kraków Batowice  (Przeczytany 3617 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline sz045

  • Weteran
  • Wiadomości: 77
  • Siła reputacji: 98
  • sz045 prezessz045 prezessz045 prezessz045 prezessz045 prezessz045 prezessz045 prezessz045 prezessz045 prezessz045 prezessz045 prezessz045 prezes
Kraków Batowice
« dnia: 23 Października 2017, 21:13:12 »
Cześć i czołem! ;)

          Od jakiegoś czasu  buduję jedną ze stacji krakowskiego węzła kolejowego - Kraków Batowice. Opis ze znanej nam wszystkim strony semaforek.kolej.org.pl.
Spoiler: pokaż
Kraków Batowice to stacja węzłowa, przez którą bezkolizyjnie przebiegają dwie linie dwutorowe. Posiada ona 6 torów głównych, z czego trzy znajdują się przy peronach. Ze stacji biegnie również bocznica do bazy PKP Energetyka. Ruchem steruje się tutaj z dwóch nastawni, które wyposażone są w urządzenia mechaniczne kluczowe (dawniej mechaniczne scentralizowane). Kilka lat temu stacja była częściowo modernizowana: wymieniono nawierzchnię w torach linii 95 oraz całą głowicę rozjazdową w obrębie nastawni "Bt". Remont objął także tory szlakowe do stacji Kraków Mydlniki. Wszelkie prace zakończyły się w 2005 roku. Obecnie ruch po tej linii jest prowadzony tylko torem nr 1; na torze nr 2 nie ma sieci trakcyjnej (szlak do Mydlnik) i jest on nieprzejezdny w obrębie dawnego posterunku odgałęźnego Dłubnia.

W latach 2011-2012 dokonana została przebudowa urządzeń SRK, polegająca na elektrycznej centralizacji rozjazdów w obu głowicach rozjazdowych; ustawione zostały także dwa nowe semafory wyjazdowe. Pod koniec 2012 roku oddane do eksploatacji zostały również oba tory szlakowe w kierunku Mydlnik.

         Układ torowy został zbudowany na bazie usuniętych już podkładów z Geoportalu. Ze stacji wychodzą cztery szlaki:
  • KG - dwutor, 110km/h
  • Rb - dwutor, 110km/h
  • Po - jednotor, 60km/h
  • KM - dwutor, prawdopodobnie 60 km/h
Stan prac:
  • układ torowy: 90%
  • sygnalizacja: 90%
  • SCS i izolacje: 80%
  • sieć trakcyjna: 25%
  • otoczenie: 20%

Zgodnie z aktualnym WOSem na stacji znajdują się trzy ograniczenia szybkości - co i gdzie to później.




Na razie to tyle ;)

-------------- Postęp prac ----------------
26.10.2017 - zelektryfikowano wszystkie tory LK 8, tor 1 do Huty https://img.ttsk.ngo/image/t8vEf https://img.ttsk.ngo/image/t8bKe
                  - rozpoczęto budowę szlaku KM do Mydlnik: https://img.ttsk.ngo/image/t8ZJZ
27.10 - zakończono elektryfikację torów LK 8. https://img.ttsk.ngo/image/t8cWN
                 
« Ostatnia zmiana: 25 Sierpnia 2018, 15:55:50 wysłana przez sz045 »
http://sz09013.flog.pl
,,Przestańcie pisać skargi na siebie wzajemnie. Więcej uśmiechu, empatii. Zyskujmy wirtualnych przyjaciół a wyjdzie to nam i Train Driver 2 na dobre." ~ Andy

Offline KacpErB

  • Weteran
  • Wiadomości: 145
  • Siła reputacji: 80
  • KacpErB prezesKacpErB prezesKacpErB prezesKacpErB prezesKacpErB prezesKacpErB prezesKacpErB prezesKacpErB prezesKacpErB prezesKacpErB prezesKacpErB prezesKacpErB prezes
Odp: Kraków Batowice
« Odpowiedź #1 dnia: 23 Października 2017, 23:21:19 »
3 Komory i W24. Będzie ciekawie  :D ;D
Robie Izolacje i pulpity. Nie trawie tego co robie.

Offline Marcin_S

  • Zarząd
  • Global Moderator
  • Developer
  • Weteran
  • Konstruktor
  • Sponsor
  • Grupa VIII
  • *
  • Wiadomości: 474
  • Siła reputacji: 372
  • Marcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezes
  • Albo ja ją. Albo ona mnie..
    • Domowy symulator EU07
Odp: Kraków Batowice
« Odpowiedź #2 dnia: 23 Października 2017, 23:31:56 »
I co w tym niezwykłego?
Autoryzacje: EU06, EU07(4E,303E,303Eb), ET41, ET42, ET22(201E,201El), SM42(6D, 6Dg), SP42, SM48/TEM2, ST44, ST44/M62Ko, ST48.

- PKP Cargo S.A. ZT Warszawa Odolany -

Offline ja.ruda

  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 16
  • Siła reputacji: 53
  • ja.ruda naczelnikja.ruda naczelnikja.ruda naczelnikja.ruda naczelnikja.ruda naczelnikja.ruda naczelnikja.ruda naczelnikja.ruda naczelnikja.ruda naczelnikja.ruda naczelnik
Odp: Kraków Batowice
« Odpowiedź #3 dnia: 23 Października 2017, 23:36:21 »
W końcu coś z rodzinnego podwórka! Będą jakieś wymagania, żeby zasiąść na stacji?
lubie pociągi, to trochę dziwne.

Offline sz045

  • Weteran
  • Wiadomości: 77
  • Siła reputacji: 98
  • sz045 prezessz045 prezessz045 prezessz045 prezessz045 prezessz045 prezessz045 prezessz045 prezessz045 prezessz045 prezessz045 prezessz045 prezes
Odp: Kraków Batowice
« Odpowiedź #4 dnia: 24 Października 2017, 14:27:05 »
3 Komory i W24. Będzie ciekawie  :D ;D
A żeby było ciekawiej, to tylko dwa semafory mają W24, więc przy jeździe na lewy dyktujemy ,,eNkę" ;) Białych komór nie ma, więc jak coś to S, a nie ,,dobra mijaj, wolna droga, jedź już" jak to czasem bywa..

Będą jakieś wymagania, żeby zasiąść na stacji?
Jeszcze nie myślałem nad wymaganiami.
http://sz09013.flog.pl
,,Przestańcie pisać skargi na siebie wzajemnie. Więcej uśmiechu, empatii. Zyskujmy wirtualnych przyjaciół a wyjdzie to nam i Train Driver 2 na dobre." ~ Andy

Offline Aseru

  • Weteran
  • Wiadomości: 73
  • Siła reputacji: 95
  • Aseru prezesAseru prezesAseru prezesAseru prezesAseru prezesAseru prezesAseru prezesAseru prezesAseru prezesAseru prezesAseru prezesAseru prezes
  • Byle do Piątku
Odp: Kraków Batowice
« Odpowiedź #5 dnia: 24 Października 2017, 15:28:17 »
Będą jakieś wymagania, żeby zasiąść na stacji?

Ludzie stacja w drodze, a wy już o wymagania pytacie  ???
Zrobić coś samemu to nie boli, a jaką daje później satysfakcje widząc odpaloną w zakładce Stacji na forum  8)

Offline Wojtas

  • Weteran
  • Zbanowany!
  • Wiadomości: 134
  • Siła reputacji: 202
  • Wojtas prezesWojtas prezesWojtas prezesWojtas prezesWojtas prezesWojtas prezesWojtas prezesWojtas prezesWojtas prezesWojtas prezesWojtas prezesWojtas prezes
Odp: Kraków Batowice
« Odpowiedź #6 dnia: 26 Października 2017, 14:26:15 »
Czy to znaczy że szlaki do Nowej Huty i Mydlnik w finalnej wersji będą zamknięte?

Offline sz045

  • Weteran
  • Wiadomości: 77
  • Siła reputacji: 98
  • sz045 prezessz045 prezessz045 prezessz045 prezessz045 prezessz045 prezessz045 prezessz045 prezessz045 prezessz045 prezessz045 prezessz045 prezes
Odp: Kraków Batowice
« Odpowiedź #7 dnia: 26 Października 2017, 16:18:18 »
Nie, to tylko dla testów bo obecnie tych szlaków jeszcze nie ma jeszcze w całości. Do Mydlnik będzie normalnie dwutor. Do Nowej Huty też były kiedyś dwa tory, ale po likwidacji podg. Dłubnia jeden z nich został zamknięty na stałe. Pulpit poprawiony.

Edit: dodano postęp prac. Może niewielki, ale zawsze jakiś. ;)

Dziś odbyło się kilka próbnych przejazdów. Nie było problemów w czasie jazdy. Budowa idzie dalej.
« Ostatnia zmiana: 28 Października 2017, 15:20:39 wysłana przez sz045 »
http://sz09013.flog.pl
,,Przestańcie pisać skargi na siebie wzajemnie. Więcej uśmiechu, empatii. Zyskujmy wirtualnych przyjaciół a wyjdzie to nam i Train Driver 2 na dobre." ~ Andy

Offline trichlor

  • Moderator
  • Weteran
  • Konstruktor
  • Sponsor
  • Grupa XI
  • *
  • Wiadomości: 374
  • Siła reputacji: 653
  • trichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezes
  • w sanatorium
Odp: Kraków Batowice
« Odpowiedź #8 dnia: 25 Sierpnia 2018, 15:42:18 »
Otwieram na prośbę autora.
"znafaca" od SPK wg Matz32

Offline sz045

  • Weteran
  • Wiadomości: 77
  • Siła reputacji: 98
  • sz045 prezessz045 prezessz045 prezessz045 prezessz045 prezessz045 prezessz045 prezessz045 prezessz045 prezessz045 prezessz045 prezessz045 prezes
Odp: Kraków Batowice
« Odpowiedź #9 dnia: 25 Sierpnia 2018, 15:48:22 »
Chciałbym poinformować, że prace będą wznowione, a dokładniej to zaczęte na nowo. Kiedy? Myślę, że niedługo. Niestety to co było dotychczas zostało przypadkowo utracone  :-\ Każde większe postępy będę tutaj przedstawiać.
http://sz09013.flog.pl
,,Przestańcie pisać skargi na siebie wzajemnie. Więcej uśmiechu, empatii. Zyskujmy wirtualnych przyjaciół a wyjdzie to nam i Train Driver 2 na dobre." ~ Andy