Autor Wątek: W5 i przepisy  (Przeczytany 597 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Online Neodokuran

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 201
  • Siła reputacji: 194
  • Neodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezes
  • Jestem dobrym dyżurnym, nie polecam się na dyżurce
  • Distance Travelled: 4086km
  • Trains Routed: 1611
W5 i przepisy
« dnia: 25 Październik 2017, 19:43:16 »
Taka sytuacja :




Instrukcja Ir-1:
"1) Wskaźnik W5 stosuje się niezależnie od tarcz manewrowych na tych stacjach i przy tych torach, na których zachodzi potrzeba stałego oznaczenia granicy, do której przetaczanie jest dozwolone. Przetaczanie poza wskaźnik W5 dopuszczalne jest tylko za pozwoleniem dyżurnego ruchu.

2) Wskaźnik W5 należy ustawiać przed semaforem wjazdowym w odległości co najmniej 100m, patrząc w kierunku szlaku.

3) Na stacjach linii dwutorowych wskaźnik W5 ustawia się przy torach wjazdowych, po stronie semafora wjazdowego. Na stacjach linii jednotorowych wskaźnik W5 ustawia się po prawej stronie toru głównego zasadniczego, patrząc w kierunku szlaku.

4) Wskaźnika W5 w nocy nie oświetla się. Powierzchnia wskaźnika może być wykonana z materiałów odblaskowych."

Wiec, polecenie DR, słowne, czy pisemne i na jakich zasadach, bo od poczatku mojej bytności, każdy mechanik upierał sie na dyktowanie Ski... Mamy mechanika w moderacji... Wytłumaczcie... I proszę o pomoc tych tych prawdziwych pracowników, a nie "mikoli"...
Bździno ---->68% (Układ torowy-100%, Otoczenie-11%, Elektryfikacja-70%, Pulpit-100%)


Offline Ryszard-san

  • Global Moderator
  • Pioneer
  • *
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 395
  • Siła reputacji: 204
  • Ryszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezes
  • Distance Travelled: 16807km
  • Trains Routed: 1399
Odp: W5 i przepisy
« Odpowiedź #1 dnia: 25 Październik 2017, 19:50:52 »
W 90% jak trzeba przejechać o długość loka to się nie dyktuje rozkazu - większa odległość wiąże się z minięciem wjazdowego, a w związku z tym konieczny rozkaz i zamknięcie szlaku ze względu na manewr do km.
 
EU06-18;gags;gags;120a;120a;609a

Offline Marcin_S

  • Global Moderator
  • Tester
  • Supporter
  • *
  • Ekspert ds. kolejowych
  • Wiadomości: 190
  • Siła reputacji: 88
  • Marcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezes
  • Snape na torach
    • Domowy symulator EU07
  • Distance Travelled: 1841km
  • Trains Routed: 255
Odp: W5 i przepisy
« Odpowiedź #2 dnia: 25 Październik 2017, 20:24:53 »
R1 §12 pkt 4.
Wyjazd manewrującego taboru na szlak (w kierunku szlaku) poza wskaźnik oznaczający granicę przetaczania, a gdzie wskaźnika takiego nie ma – poza ostatni rozjazd (skrzyżowanie torów), dozwolony jest tylko za zezwoleniem dyżurnego ruchu.
W przypadku wyjazdu na tor (w kierunku toru):
–   szlaku jednotorowego,
–   lewy szlaku dwutorowego (w kierunku przeciwnym do zasadniczego),
–   prawy szlaku dwutorowego (w kierunku zasadniczym), po którym prowadzony jest ruch dwukierunkowy,
–   w kierunku przeciwnym do zasadniczego szlaku wielotorowego,
–   w kierunku zasadniczym, po którym prowadzony jest ruch dwukierunkowy szlaku wielotorowego,
zezwolenie to musi być przekazane rozkazem pisemnym „S” z określeniem numeru toru szlakowego, kilometra na szlaku, do którego może odbywać się jazda manewrowa, godziny powrotu i rodzaju sygnału będącego zezwoleniem na wjazd na stację (powrót ze szlaku). Rozkaz ten może być wykorzystywany do wielokrotnych jazd, w czasie ustalonym przez dyżurnego ruchu.
Dyżurny ruchu przed wydaniem zezwolenia obowiązany jest wyjazd taki uzgodnić z dyżurnym ruchu sąsiedniego posterunku zapowiadawczego.

pkt 5.
Na tor prawy (w kierunku zasadniczym) szlaku dwutorowego, gdy po tym torze prowadzi się ruch jednokierunkowy, jazda manewrującego taboru poza wskaźnik oznaczający granicę przetaczania lub poza ostatni rozjazd (skrzyżowanie torów) gdy takiego wskaźnika nie ma, może odbyć się po otrzymaniu ustnego zezwolenia dyżurnego ruchu.
Zezwolenie to dyżurny ruchu może dać, jeżeli po tym torze w kierunku przeciwnym do zasadniczego dla tego toru nie pojedzie żaden pociąg.
Przed daniem zezwolenia dyżurny ruchu informuje kierownika manewrów, ustnie lub za pomocą urządzeń łączności, o sposobie realizacji planu pracy manewrowej przewoźnika kolejowego z podaniem: kilometra na szlaku, do którego może dojechać skład manewrowy, czasu powrotu i rodzaju sygnału będącego zezwoleniem na wjazd (powrót ze szlaku).
Brudne kible, spóźnienia, dziwni ludzie. Śmierć, odchody i rdza. Wszystko to znajdziecie na torach.
- PKP Cargo S.A. Centralny Zakład Spółki -

Offline mentorious

  • Artist
  • Developer
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 179
  • Siła reputacji: 216
  • mentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezes
  • Distance Travelled: 2353km
  • Trains Routed: 2006
Odp: W5 i przepisy
« Odpowiedź #3 dnia: 25 Październik 2017, 21:51:59 »
Swoja droga, dyzurny ruchu ze screenow, bodaj Ares28, wymadrza sie hardo na chacie "rozkazem K" i dosc specyficznie na nich odnosi sie do maszynistow wirtualnych, a sam popełnia kardynalny bład. Przejazd w5 to wyjazd na szlak, pod wjazdowym stoi pociag. Pomiedzy W5 a wjazdowym nie ma juz zadnego zabezpieczenia.. jak to bylo.. proba spowodowania kastrofy ladowej?  ::)
« Ostatnia zmiana: 25 Październik 2017, 21:54:14 wysłana przez mentorious »

Offline Ares28

  • Developer
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 89
  • Siła reputacji: 191
  • Ares28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezes
  • Distance Travelled: 2624km
  • Trains Routed: 1237
Odp: W5 i przepisy
« Odpowiedź #4 dnia: 25 Październik 2017, 23:11:50 »


Zanim zostanę zasypany następnymi oszczerstwami, opowiem jak wyglądała sytuacja z mojej strony.

Mechanik Neodokuran wmanewrował i zatrzymał się jak twierdził przed W5. Zapytałem się go ile mu brakuje, aby z iglicy zjechać. Wysłał mi na TS takiego oto screena na którym widać, że brakuje zaledwie 5m, aby zjechać za iglicę. Nakazałem pominąć W5 bez rozkazu pisemnego. Na kanał na Tsie był także Ryszard-san i skonsultowałem z nim sprawę. Powiedział wtedy to co napisał w tym wątku MarcinS: "jak trzeba przejechać o długość loka to się nie dyktuje rozkazu". Byłem przekonany, że po słowach Ryszarda mechanik zastosuje się do polecenia, i działałem dalej z pozostałymi mechanikami - obok na uporek wmanewrowany został EN57 prowadzony przez jakiegoś Lke, zaś pod semafor K20 podstawiłem następny pociąg w gotowości do manewrów.

Jednak Neo się buntował. Trwało to ponad 15 minut, na tyle długo, że zostałem całkowicie zapchany. Na scenerii było już 8 pociągów, gdyż pomimo wyłączonych spawnów nadal ładowali się nowi ze względu na długi czas ładowania Białobrzegu. Zupełnie nieoczekiwanie na szlak We wjechał NIEZAPOWIEDZIANY pociąg widmo, który widać na screenie przedstawionym przed Neodokurana. EN57 który stoi na uporku obok opuścił pantografy, zbugował skład i nie chciał wyjść. To do niego są kierowane słowa "Wypychamy, albo rozkaz pisemny K". Na szczęście wyszedł własnowolnie, gdy nie pomogły /recovery.

Twoje oskarżenia są zupełnie bezpodstawne, sam żeś spowodował całe zamieszanie nie stosując się do poleceń DR. I to nawet po zasięgnięciu rady u Ryszarda-sana!

Oczekuję od Pana Neodokurana przeprosin, ze względu na to, że swoimi bezpodstawnymi oskarżeniami próbuje zszargać mi opinię dyżurnego ruchu.



Zadziwia mnie także fakt, iż najwięcej do powiedzenia w tej sprawie ma jakiś Mentorius, który nie ma pojęcia jak wyglądała sytuacja. Ciekaw za to jestem jak on by zareagował. Kazał cofać 200m, ryzykując że nie widząc tyłu składu pociąg uderzy w lokomotywę podstawioną pod K20, czy przewalić ten cholerny W5 o 5m?
« Ostatnia zmiana: 25 Październik 2017, 23:22:27 wysłana przez Ares28 »

Offline matfre96

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 120
  • Siła reputacji: 11
  • matfre96 dróżnik obchodowymatfre96 dróżnik obchodowy
  • PKP Intercity S.A.
  • Distance Travelled: 3268km
  • Trains Routed: 105
Odp: W5 i przepisy
« Odpowiedź #5 dnia: 25 Październik 2017, 23:36:58 »
W wielkim skrócie, wyjazd manewrem po za wskaźnik przetaczania możliwy jest tylko po uzyskaniu rozkazu pisemnego "S", jedynym wyjątkiem od tej reguły jest wyjazd na tor prawy w kierunku szlaku dwutorowego, wtedy wystarczy ustne zezwolenie dyżurnego ruchu. Sytuacja pokazana na ilustracjach jest niedopuszczalna i zgodnie z instrukcją nie ma czegoś takiego jak "długość lokomotywy za W5".
« Ostatnia zmiana: 26 Październik 2017, 14:01:55 wysłana przez matfre96 »
A tu gorzelnie właśnie widzieliśmy już zamkniętą niestety szkoda...

LCS Wołomin (Warszawa Wileńska - Tłuszcz) - 100% (w fazie testów)

Offline Ensifer

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 173
  • Siła reputacji: 251
  • Ensifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezes
  • Distance Travelled: 6896km
  • Trains Routed: 2596
Odp: W5 i przepisy
« Odpowiedź #6 dnia: 26 Październik 2017, 10:41:08 »
W tej sytuacji mechanik był "na prawie" i mógł żądać rozkazu pisemnego "S", nawet jeśli Ryszard-san twierdził inaczej. Owszem, rzadko się zdarza w symulatorze, żeby ktoś dyktował rozkaz w takiej sytuacji, ale, jak już zostało pokazane, przepisy jasno mówią, że jest to obowiązek dyżurnego. Koniec i kropka.
"Człowiek przywykł, że go zło opada jak robactwo."

Offline Ryszard-san

  • Global Moderator
  • Pioneer
  • *
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 395
  • Siła reputacji: 204
  • Ryszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezes
  • Distance Travelled: 16807km
  • Trains Routed: 1399
Odp: W5 i przepisy
« Odpowiedź #7 dnia: 26 Październik 2017, 10:57:27 »
W realu tez rzadko ;)
« Ostatnia zmiana: 26 Październik 2017, 16:07:25 wysłana przez Ryszard-san »
EU06-18;gags;gags;120a;120a;609a

Offline Marcin_S

  • Global Moderator
  • Tester
  • Supporter
  • *
  • Ekspert ds. kolejowych
  • Wiadomości: 190
  • Siła reputacji: 88
  • Marcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezes
  • Snape na torach
    • Domowy symulator EU07
  • Distance Travelled: 1841km
  • Trains Routed: 255
Odp: W5 i przepisy
« Odpowiedź #8 dnia: 26 Październik 2017, 12:02:28 »
Ależ macie problemy, matko kochana.. I co tutaj za jakieś dowolności.. W tej sytuacji manewr ma pomijać W5 (obojętnie czy 500m dalej, czy na długość zderzaków), no to S'ka raz dwa i po bólu. Sytuacja trwała 15min i przez te 15min nie byłeś w stanie podyktować mu rozkazu? W tym czasie jeszcze pociąg Ci się na wjeździe pojawił (jeśli faktycznie niezapowiedziany no to już na oddzielny temat), należałoby wówczas manewry natychmiast przerwać (§12 pkt 2 - R1), wycofać ten manewr z powrotem w stację, wpuścić pociąg i potem dopiero kontynuować manewry. Na własne żądanie rozwalacie sobie rozgrywkę i zamiast się dobrze bawić, to potem jeden na drugiego pluje jadem.
Brudne kible, spóźnienia, dziwni ludzie. Śmierć, odchody i rdza. Wszystko to znajdziecie na torach.
- PKP Cargo S.A. Centralny Zakład Spółki -

Offline EN57-002

  • User
  • Wiadomości: 106
  • Siła reputacji: 221
  • EN57-002 prezesEN57-002 prezesEN57-002 prezesEN57-002 prezesEN57-002 prezesEN57-002 prezesEN57-002 prezesEN57-002 prezesEN57-002 prezesEN57-002 prezesEN57-002 prezesEN57-002 prezes
  • Distance Travelled: 8416km
  • Trains Routed: 3378
Odp: W5 i przepisy
« Odpowiedź #9 dnia: 26 Październik 2017, 16:12:09 »
Na własne żądanie rozwalacie sobie rozgrywkę i zamiast się dobrze bawić, to potem jeden na drugiego pluje jadem.
A czy to coś nowego? Nawet jak nie piszę, nie udzielam się, nie ma czego usuwać, to sytuacja nie zmienia się.

Online Neodokuran

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 201
  • Siła reputacji: 194
  • Neodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezes
  • Jestem dobrym dyżurnym, nie polecam się na dyżurce
  • Distance Travelled: 4086km
  • Trains Routed: 1611
Odp: W5 i przepisy
« Odpowiedź #10 dnia: 26 Październik 2017, 20:46:14 »
Po primo zadam tylko pytanie... Jest to symulator, czy gra? Bo jeśli jest symulator, to będę się stosować do przepisów kolejowych, w stopniu dla mnie zrozumiałym i nie przeszkadzając nikomu w rozgrywce. To rolą dyżurnego jest tak przemyśleć manewr, by wszystko szło sprawnie..

P secundo nie zamierzam nikogo oczerniać, co najwyżej czepiać się, gdy zachowanie jest wbrew przepisom. Wypowiedział się MarcinS, mechanik ze stażem. Wypowiedział się tak, że mnie się wyczerpał zestaw pytań.

Skończmy naskakiwać na siebie i stwórzmy wreszcie porządne forum, a wszelkie utarczki załatwiajcie na podłożu prywatnym. Forum - miejsce święte - ma dotyczyć symulatora i kolei, a nie ciągłych gównoburz, jak na przykład pod Wielokrotnikami. Jesteśmy tylko zwykłymi userami, nie wchodzmy w kompetencje Administracji.

Dziękuję za wyczerpujące odpowiedzi i proponuję wyczyścić wątek ze zbędnych komentarzy i przenieść go w dział informacji/ wskazówek do gry :)
Bździno ---->68% (Układ torowy-100%, Otoczenie-11%, Elektryfikacja-70%, Pulpit-100%)


Offline hulek

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 198
  • Siła reputacji: 25
  • hulek nastawniczyhulek nastawniczyhulek nastawniczyhulek nastawniczyhulek nastawniczy
  • Ekspert ds. Edytora
  • Distance Travelled: 1500km
  • Trains Routed: 242
Odp: W5 i przepisy
« Odpowiedź #11 dnia: 26 Październik 2017, 21:47:34 »
Tak tylko sa jeszcze niecierpliwi mechanicy to przez 5 min nie moga poczekac na RJ a co juz czekac na manewry. Tak jakby im sie gdzies spieszylo. Dyzurny jak mowisz musi przemyslec, ale on ciebie jedynego nie mial na stacji, a jeszcze jak ktos wypuszcza pociag bez zapowiedzi to dopiero bajzel sie robi na stacji. Sam jestes dyzurnym Neodokuran, wiec wyrozumialosci troche. Oczywiscie nie mowie, ze Ares28 dobrze postapil, ale zakladanie bezsensownego watku o tym ze 2 metry przejechales sobie wzkaznik W5 jest troche dolaniem oliwy do ognia i nic jak wzniecaniem kolejnych gofnoburz, o ktorych tak pieknie wspomniales ;)

Pozdrawiam
PROJEKTY: Ocieszyn Głowny - Coś się tam buduje ;)
Najlepszym lekarstwem na kłamstwo, jest PRAWDA !

Online Neodokuran

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 201
  • Siła reputacji: 194
  • Neodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezes
  • Jestem dobrym dyżurnym, nie polecam się na dyżurce
  • Distance Travelled: 4086km
  • Trains Routed: 1611
Odp: W5 i przepisy
« Odpowiedź #12 dnia: 27 Październik 2017, 09:31:24 »
Tak, jestem dyżurnym. I mam w nosie nowych maszynistow. Sa pewne piorytety, wiec obsluguje najpierw rozkladowe, jesli mam dluzsza przerwe, badz uda mi sie ulozyc manewr bezkolizyjnie z torami glownymi, to pocisgi bez rozkladow sa obslugiwane. Jak sa niecierpliwi - szybko leca z gry, a wiekszosc spawnow na innych stacjach zamknieta :D Przepisy, to przepisy - dla mnie swietosc. Szczegolnie, ze na przeciwko byl pociag. No chyba, ze mam zaczac sie zachowywac jak L, ale to chyba nie oto chodzi. Zostalem wpuszczony na krotki odcinek na jednotorze, podalem szacowana dlugosc skladu. Niestety, widac dyzurny nie zna swojego posterunku...
Bździno ---->68% (Układ torowy-100%, Otoczenie-11%, Elektryfikacja-70%, Pulpit-100%)