Autor Wątek: Osłona pierwszego semafora SBL  (Przeczytany 411 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Marcin_S

  • Global Moderator
  • Tester
  • Supporter
  • *
  • Ekspert ds. kolejowych
  • Wiadomości: 190
  • Siła reputacji: 88
  • Marcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezes
  • Snape na torach
    • Domowy symulator EU07
  • Distance Travelled: 1841km
  • Trains Routed: 255
Osłona pierwszego semafora SBL
« dnia: 27 Październik 2017, 16:59:53 »
Drodzy Użytkownicy.

Z racji tego, iż przy dużym nasileniu ruchu często zdarza się, że po wyjeździe z "magicznego lasku" na szlak wyposażony w blokadę samoczynną pierwszy odstęp jest na "Stój" w dodatku jeśli semafor jest na łuku co może jeszcze bardziej utrudnić dostrzeżenie sygnału zabraniającego jazdy może prowadzić do zaistnienia sytuacji niemożności zatrzymania pociągu przed semaforem z prędkości rozkładowej.
Dlatego zostaje wprowadzone zalecenie, aby podczas budowy szlaku z blokadą samoczynną pierwszy semafor od magicznego lasku, patrząc w kierunku stacji był wykonany z sygnalizatora typu dynamic_ds (tarcza ostrzegawcza). Wpis natomiast taki sam jak dla semafora SBL, z tym wyjątkiem, że środkowa komora (czerwona) ma być pusta.
Po takim zabiegu, pierwszy semafor SBL będzie zachowywał się jako tarcza ostrzegawcza informująca, czy następny odstęp nie jest zajęty przez inny pociąg.

Tym niemniej, ponownie chciałbym zaapelować do dyżurnych ruchu, którzy zasiadają na sceneriach ze szlakami wyposażonymi w blokady samoczynne, aby monitorowali zajętość odstępów i nie przyjmowali na pałę wszystkich pociągów jak leci, bo wtedy, żadne osłony, żadne tarcze nie pomogą przed pojawieniem się kilku pociągów w jednej chwili.
Brudne kible, spóźnienia, dziwni ludzie. Śmierć, odchody i rdza. Wszystko to znajdziecie na torach.
- PKP Cargo S.A. Centralny Zakład Spółki -

Offline Ares28

  • Developer
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 89
  • Siła reputacji: 191
  • Ares28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezes
  • Distance Travelled: 2624km
  • Trains Routed: 1237
Odp: Odp: Osłona pierwszego semafora SBL
« Odpowiedź #1 dnia: 27 Październik 2017, 23:21:24 »
Dlatego zostaje wprowadzone zalecenie, aby podczas budowy szlaku z blokadą samoczynną pierwszy semafor od magicznego lasku, patrząc w kierunku stacji był wykonany z sygnalizatora typu dynamic_ds (tarcza ostrzegawcza). Wpis natomiast taki sam jak dla semafora SBL, z tym wyjątkiem, że środkowa komora (czerwona) ma być pusta.

Środkowa komora musi być pusta? To i tak nie obsługuje rozkazów dla semaforów więc czerwone światło i tak nie powinno się zaświecić. Trzeba by przetestować w praktyce.