Autor Wątek: Wydzi: Osłona pierwszego semafora SBL | Stała blokada  (Przeczytany 934 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline hulek

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 200
  • Siła reputacji: 26
  • hulek nastawniczyhulek nastawniczyhulek nastawniczyhulek nastawniczyhulek nastawniczy
  • Ekspert ds. Edytora
  • Distance Travelled: 1529km
  • Trains Routed: 242
Wydzi: Osłona pierwszego semafora SBL | Stała blokada
« dnia: 27 Październik 2017, 19:29:27 »
Tym niemniej, ponownie chciałbym zaapelować do dyżurnych ruchu, którzy zasiadają na sceneriach ze szlakami wyposażonymi w blokady samoczynne, aby monitorowali zajętość odstępów i nie przyjmowali na pałę wszystkich pociągów jak leci, bo wtedy, żadne osłony, żadne tarcze nie pomogą przed pojawieniem się kilku pociągów w jednej chwili.
A propo, monitorowania. Czasami inni dyzurni, ktorzy wysylaja na szlak mowia ze wysylaja na SBL, a kiedy nastapi odmowa to wielkie halo, czemu nie moga wyslac na SBL. Fakt sa odstepy na SBL ale nagle 3 pociagi respia sie na szlaku nie moga sie polaczyc i nastepuje zajetosc semafora i robi sie syf. Wiec mysle ze kiedy ktos chce wysylac na ta SBL pociag i sie spotka z odmowa to niech nie bedzie oburzony, bo nieraz dyzurujac na Wroclawiu i odmawaialem wysylania pociagu na SBL bo duzy ruch byl, to wielkie oburzenie bylo ze strony innego DR.

Wydzielam temat dotyczący stałej blokady na oddzielny wątek. //Marcin S
« Ostatnia zmiana: 28 Październik 2017, 11:11:53 wysłana przez Marcin_S »
PROJEKTY: Ocieszyn Głowny - Coś się tam buduje ;)
Najlepszym lekarstwem na kłamstwo, jest PRAWDA !

Offline Drozda32

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 48
  • Siła reputacji: 311
  • Drozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezes
  • Distance Travelled: 9434km
  • Trains Routed: 3369
Odp: Odp: Osłona pierwszego semafora SBL
« Odpowiedź #1 dnia: 27 Październik 2017, 21:19:48 »
I tu wracamy do stałej blokady XD.

Dla mnie prosta sprawa stacja z SBL może być łączona tylko szlakiem SBL z inną stacją która posiada również SBL pomijając prędkości szlakowe itp.
I albo te stacje będą miały ze sobą stałą blokadę aby zapobiec WYPADKĄ nie ogarniających dyżurnych którzy czasami się dziwią czemu ich opierdzielałem że nie wolno wysłać na SBL jak i to że robiłem kolejki jak na normalny szlak i krzyczałem na tych co wypuszczali tak po prostu BO PRZECIEŻ TO SBL!!!!!

Offline hulek

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 200
  • Siła reputacji: 26
  • hulek nastawniczyhulek nastawniczyhulek nastawniczyhulek nastawniczyhulek nastawniczy
  • Ekspert ds. Edytora
  • Distance Travelled: 1529km
  • Trains Routed: 242
Odp: Odp: Osłona pierwszego semafora SBL
« Odpowiedź #2 dnia: 27 Październik 2017, 21:36:04 »
nie ogarniających dyżurnych którzy czasami się dziwią czemu ich opierdzielałem że nie wolno wysłać na SBL jak i to że robiłem kolejki jak na normalny szlak i krzyczałem na tych co wypuszczali tak po prostu BO PRZECIEŻ TO SBL!!!!!
Chodzi o to ze na SBL wolno wypuszczac i nie ma tu wiekszej dyskusji, ale kiedy nagle w tym samym momencie lacza sie z twoja stacja np. 3 pociagi bo inni wypuszczaja jak chca to jest w tym problem ;). Robi sie syf i potem robia sie kolejki i nagle 3 kolejne nie moga sie polaczyc i tak do usranej smierci :). Jesli jest duzy natlok na SBL'ce to w pewnym momencie szlak sie zapycha, a zeby temu zapobiec czemu kiedys odmowic wyslania pociagu i rozluznic atmosfere.
« Ostatnia zmiana: 27 Październik 2017, 21:41:47 wysłana przez hulek »
PROJEKTY: Ocieszyn Głowny - Coś się tam buduje ;)
Najlepszym lekarstwem na kłamstwo, jest PRAWDA !

Offline Marcin_S

  • Global Moderator
  • Tester
  • Supporter
  • *
  • Ekspert ds. kolejowych
  • Wiadomości: 190
  • Siła reputacji: 88
  • Marcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezes
  • Snape na torach
    • Domowy symulator EU07
  • Distance Travelled: 1841km
  • Trains Routed: 255
Odp: Odp: Osłona pierwszego semafora SBL
« Odpowiedź #3 dnia: 27 Październik 2017, 22:53:34 »
Dla mnie prosta sprawa stacja z SBL może być łączona tylko szlakiem SBL z inną stacją która posiada również SBL pomijając prędkości szlakowe itp.

Prosty temat. Co w przypadku kiedy tylko jedna stacja jest dostępna ze szlakiem z blokadą samoczynną, natomiast pozostałe mają wszystkie PBL?
Brudne kible, spóźnienia, dziwni ludzie. Śmierć, odchody i rdza. Wszystko to znajdziecie na torach.
- PKP Cargo S.A. Centralny Zakład Spółki -

Offline Aderian94

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 71
  • Siła reputacji: 68
  • Aderian94 prezesAderian94 prezesAderian94 prezesAderian94 prezesAderian94 prezesAderian94 prezesAderian94 prezesAderian94 prezesAderian94 prezesAderian94 prezesAderian94 prezesAderian94 prezes
  • Heaven Of System
    • Heaven Of System
  • Distance Travelled: 3293km
  • Trains Routed: 1068
Odp: Odp: Osłona pierwszego semafora SBL
« Odpowiedź #4 dnia: 28 Październik 2017, 07:44:58 »
Dla mnie prosta sprawa stacja z SBL może być łączona tylko szlakiem SBL z inną stacją która posiada również SBL pomijając prędkości szlakowe itp.

Prosty temat. Co w przypadku kiedy tylko jedna stacja jest dostępna ze szlakiem z blokadą samoczynną, natomiast pozostałe mają wszystkie PBL?
Prosta odpowiedź. Nic nie wysyłać na ten szlak z SBL lub zmienić włączyć sobie stację bez SBL. Przecież o realizm chodzi. Gdzie w rzeczywistości przez pół szlaku masz PBL, a później SBL? W SWDR powinna być opcja, które szlaki są z SBL i łączyć się powinny tylko PBL z PBL, a SBL z SBL. A ostatni semafor SBL na naszej scenerii powinien być uzależniony od pierwszego semafora SBL na następnej scenerii. Ale to nie jest jeszcze zaimplementowane. Ewentualnie SBL traktować jak PBL i wysyłać składy z SBL na PBL i odwrotnie, ale rozkaz, który unieważnia SBL.
« Ostatnia zmiana: 28 Październik 2017, 07:51:07 wysłana przez Aderian94 »
Heaven Of System

Offline Marcin_S

  • Global Moderator
  • Tester
  • Supporter
  • *
  • Ekspert ds. kolejowych
  • Wiadomości: 190
  • Siła reputacji: 88
  • Marcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezes
  • Snape na torach
    • Domowy symulator EU07
  • Distance Travelled: 1841km
  • Trains Routed: 255
Odp: Wydzi: Osłona pierwszego semafora SBL | Stała blokada
« Odpowiedź #5 dnia: 28 Październik 2017, 11:10:54 »
W SWDR powinna być opcja, które szlaki są z SBL i łączyć się powinny tylko PBL z PBL, a SBL z SBL.
A ostatni semafor SBL na naszej scenerii powinien być uzależniony od pierwszego semafora SBL na następnej scenerii. Ale to nie jest jeszcze zaimplementowane.
I sam sobie odpowiedziałeś czemu nie jest taka możliwość wprowadzona do SWDR.

Przecież o realizm chodzi. Gdzie w rzeczywistości przez pół szlaku masz PBL, a później SBL?
Hmm.. Cholera, a ja cały czas żyłem w przekonaniu, że taki ulep może być.
Brudne kible, spóźnienia, dziwni ludzie. Śmierć, odchody i rdza. Wszystko to znajdziecie na torach.
- PKP Cargo S.A. Centralny Zakład Spółki -

Offline Matz32

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 208
  • Siła reputacji: 556
  • Matz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezes
  • Dziadek Mroz
    • Moj kanal kolejowy na YT
  • Distance Travelled: 4985km
  • Trains Routed: 5741
Odp: Wydzi: Osłona pierwszego semafora SBL | Stała blokada
« Odpowiedź #6 dnia: 28 Październik 2017, 12:28:44 »
Realizm....o czy wy wogole piszecie . W TeDeku brakuje tyle rzeczy ze tu malo co jest realne...mozna by wymieniac od sieci trakcyjnej  po zapowiadanie pociagow. Jak do mnie  to jest dobnre rozwiazanie. Problemem troche jest ze kazda stacja ma rozna dlugosc szlaku wyjazdowego co utrudnia np stosowanie sie do przepisow PLK ze minimalny odbieg na SBL to jak dobrze pamietam  4 minuty, tak to by az taki problem niebyl :p
« Ostatnia zmiana: 28 Październik 2017, 19:18:48 wysłana przez Matz32 »
Buduje sie :  Mrozy/Matzowo/Sosnowo i inne takie
Jak liczy Administracja  20+15+10 rowna sie 60
Moje foty kolejowe https://www.facebook.com/Matz32

Offline stasiu29011

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 91
  • Siła reputacji: 64
  • stasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezes
  • Distance Travelled: 3526km
  • Trains Routed: 678
Odp: Wydzi: Osłona pierwszego semafora SBL | Stała blokada
« Odpowiedź #7 dnia: 28 Październik 2017, 13:41:48 »
Jeśli chcecie realizm to:

zacznijcie zapowiadać zgodnie z Ir-1...
podawajcie rzeczywisty % masy hamującej...
prędkość szlakową dla każdego odcinka (z uwzględnionym wymaganym % masy hamującej)...
prowadźcie manewry zgodnie Ir-9...
etc.

Jak chcemy prowadzić ruch zgodnie z Ir-1 to zawsze słyszymy "leci XXX", "moge BB"... a teraz wielkie halo. Zacznijmy od podstaw!
Szczęśliwy posiadacz Ie-2, Ie-8, Ir-1, Ir-9, Ir-14, Ir-15, Ir-17, R-7, R-13, R-20 i Mte-61
Projekty - linia kolejowa 117 (Wadowice, Kalwarya...)

Offline hulek

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 200
  • Siła reputacji: 26
  • hulek nastawniczyhulek nastawniczyhulek nastawniczyhulek nastawniczyhulek nastawniczy
  • Ekspert ds. Edytora
  • Distance Travelled: 1529km
  • Trains Routed: 242
Odp: Wydzi: Osłona pierwszego semafora SBL | Stała blokada
« Odpowiedź #8 dnia: 28 Październik 2017, 14:47:20 »
Z czego inni zapominaja ze kanaly od R1-R7 to kanaly przenaczone do rozmawiania miedzy DR a DR albo DR-mechanik. A tak to czesto uslyczesc mozna gatke o dupie marynie. Najpierw zacznijmy od zaburzonej komunikacji na TS, potem przejdzmy do do realizmu i wszystkich instrukcji oraz zasad.
« Ostatnia zmiana: 28 Październik 2017, 18:16:23 wysłana przez hulek »
PROJEKTY: Ocieszyn Głowny - Coś się tam buduje ;)
Najlepszym lekarstwem na kłamstwo, jest PRAWDA !

Offline EN57-002

  • User
  • Wiadomości: 106
  • Siła reputacji: 221
  • EN57-002 prezesEN57-002 prezesEN57-002 prezesEN57-002 prezesEN57-002 prezesEN57-002 prezesEN57-002 prezesEN57-002 prezesEN57-002 prezesEN57-002 prezesEN57-002 prezesEN57-002 prezes
  • Distance Travelled: 8416km
  • Trains Routed: 3378
Odp: Wydzi: Osłona pierwszego semafora SBL | Stała blokada
« Odpowiedź #9 dnia: 28 Październik 2017, 17:38:03 »
Z czego inni zapominaja ze kanaly od R1-R8 to kanaly przenaczone do rozmawiania miedzy DR a DR albo DR-mechanik.
Zawsze mi się wydawało, że jest 7 kanałów stosowanych na szlakach. Ostatni to 150.575, ale może coś przegapiłem?

Offline ED161

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 81
  • Siła reputacji: 85
  • ED161 prezesED161 prezesED161 prezesED161 prezesED161 prezesED161 prezesED161 prezesED161 prezesED161 prezesED161 prezesED161 prezesED161 prezes
  • Distance Travelled: 5027km
  • Trains Routed: 1009
Odp: Wydzi: Osłona pierwszego semafora SBL | Stała blokada
« Odpowiedź #10 dnia: 28 Październik 2017, 17:39:49 »
Można równie dobrze zakopać zaraz za "magicznym laskiem" tarcze manewrową,a te pierwsze SBL ustawić na samoczynność i problem się rozwiązuje.
Projekt "Siódemka" - 15%
Mińsk Mazowiecki - 55%

Offline Grzechu_KKA

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 1
  • Siła reputacji: 31
  • Grzechu_KKA dyżurny ruchuGrzechu_KKA dyżurny ruchuGrzechu_KKA dyżurny ruchuGrzechu_KKA dyżurny ruchuGrzechu_KKA dyżurny ruchuGrzechu_KKA dyżurny ruchu
  • Distance Travelled: 767km
  • Trains Routed: 332
Odp: Wydzi: Osłona pierwszego semafora SBL | Stała blokada
« Odpowiedź #11 dnia: 12 Listopad 2017, 10:49:21 »
A propo's SBL, jeśli to możliwe to może obowiązkowo wprowadzić na każdą scenerię z SBL przy wjeżdzie na scenerię pierwszy odstęp PBL
 i wtedy zawsze jest obowiązek zapytania o wolny szlak ,myślę że wtedy problem kłótni o zasady wysyłania pociągów na te szlaki byłby rozwiązany.  :)

Offline stasiu29011

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 91
  • Siła reputacji: 64
  • stasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezes
  • Distance Travelled: 3526km
  • Trains Routed: 678
Odp: Wydzi: Osłona pierwszego semafora SBL | Stała blokada
« Odpowiedź #12 dnia: 12 Listopad 2017, 10:51:17 »
Proponuję na zasadzie posterunku odstępowego.
Szczęśliwy posiadacz Ie-2, Ie-8, Ir-1, Ir-9, Ir-14, Ir-15, Ir-17, R-7, R-13, R-20 i Mte-61
Projekty - linia kolejowa 117 (Wadowice, Kalwarya...)

Offline LisiczekPL

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 135
  • Siła reputacji: 22
  • LisiczekPL dróżnik przejazdowyLisiczekPL dróżnik przejazdowyLisiczekPL dróżnik przejazdowyLisiczekPL dróżnik przejazdowy
  • ET22
  • Distance Travelled: 1692km
  • Trains Routed: 177
Odp: Odp: Osłona pierwszego semafora SBL
« Odpowiedź #13 dnia: 12 Listopad 2017, 10:57:46 »
Dla mnie prosta sprawa stacja z SBL może być łączona tylko szlakiem SBL z inną stacją która posiada również SBL pomijając prędkości szlakowe itp.

Prosty temat. Co w przypadku kiedy tylko jedna stacja jest dostępna ze szlakiem z blokadą samoczynną, natomiast pozostałe mają wszystkie PBL?

W ten sposób myśląc to chyba zostanie takie coś jak teraz :)

A ja mogę powiedzieć: Co w przypadku kiedy tylko jedna stacja jest dostępna ze szlakiem spalinowym, natomiast pozostałe mają zelektryfikowane?

Na tej samej zasadzie :)
Radiowo Towarowe - 50%, Warszawa Kowelska - 0%

Offline Marcin_S

  • Global Moderator
  • Tester
  • Supporter
  • *
  • Ekspert ds. kolejowych
  • Wiadomości: 190
  • Siła reputacji: 88
  • Marcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezes
  • Snape na torach
    • Domowy symulator EU07
  • Distance Travelled: 1841km
  • Trains Routed: 255
Odp: Wydzi: Osłona pierwszego semafora SBL | Stała blokada
« Odpowiedź #14 dnia: 12 Listopad 2017, 11:54:38 »
A propo's SBL, jeśli to możliwe to może obowiązkowo wprowadzić na każdą scenerię z SBL przy wjeżdzie na scenerię pierwszy odstęp PBL
 i wtedy zawsze jest obowiązek zapytania o wolny szlak ,myślę że wtedy problem kłótni o zasady wysyłania pociągów na te szlaki byłby rozwiązany.  :)
Proponuję na zasadzie posterunku odstępowego.

Może jeszcze posterunek odstępowy, a za nim dopiero SBL'ka?... #pzdr dla kumatych

Po cholerę tak kombinować? Głównym problemem jest obecnie fakt, że większość osób zasiadających na scenerii wyposażonej w szlak z blokadą samoczynną nie monitoruje zajętości pierwszych odstępów. Skutkuje to zdarzeniami, iż często pociągi pojawiają się w jednej chwili na wlocie w scenerię. Założenie jest takie, aby pierwszy semafor SBL od strony magicznego lasku patrząc w kierunku scenerii, zachowywał się jak tarcza ostrzegawcza i nie wyświetlał sygnału S1. Druga sprawa, dyżurny ruchu mając szlak z blokadą samoczynną powinien tak regulować przyjmowanie pociągów, aby nie stwarzać sytuacji kolizyjnych przy wlocie z magicznego lasku. Najlepszym sposobem byłoby monitorowanie kiedy zapowiedziany pociąg pojawi się na scenerii/na pierwszym odstępie, a dopiero potem przyjmować kolejny pociąg. W ten sposób będzie zachowany bezpieczny odstęp między pociągami. Natomiast dopóki jest praktykowane przyjmowanie na pałę wszystkiego co się rusza, no to efekty wszyscy znamy.
Brudne kible, spóźnienia, dziwni ludzie. Śmierć, odchody i rdza. Wszystko to znajdziecie na torach.
- PKP Cargo S.A. Centralny Zakład Spółki -