Autor Wątek: Godzilla kontra realizm  (Przeczytany 1592 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Trepan

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 10
  • Siła reputacji: 46
  • Trepan dyspozytorTrepan dyspozytorTrepan dyspozytorTrepan dyspozytorTrepan dyspozytorTrepan dyspozytorTrepan dyspozytorTrepan dyspozytorTrepan dyspozytor
  • Distance Travelled: 773km
  • Trains Routed: 339
Godzilla kontra realizm
« dnia: 28 Październik 2017, 17:53:36 »
Brzmi może głupawo, ale widząc w jakim stanie jest TD2 i starania niektórych osób doszedłem do dość smutnego wniosku, że nie jest najlepiej. Ma być realizm; no i proszę dinozaura na stacji mogę wyjaśnić jednym słowem: plastikowy. Bo akurat postrzelony dyrektor wymyślił, że tak ozdobi swoje włości. Realizmu to bym oczekiwał w pierwszej kolejności w zachowaniu loka, którego czasami przez recover trzeba odpalać. To dobra funkcja, ale na wypadek awarii, a skoro jest w użyciu codziennie to znaczy, ze coś jest kiepsko. Więc taki mały apel do tych, którzy nie chcą mieć godzilii/ufo i innych tego typu rzeczy: skupmy się na tym, żeby rozwijać TDka, dbać o szczegóły w działaniu pojazdów, sygnalizacji i infrastruktury związanej z koleją, a dać nieco spokój dziwnym elementom wystroju, bo to jest realne, że ludzie montują swoje wynalazki celem spersonalizowania własnego otoczenia i tak należy traktować te wszystkie wynalazki. Na ulicy też  widząc pojazd z gwiezdnych wojen nie podejrzewam, że będzie w pełni sprawny tylko mijam go myśląc fajna zabawka.

Offline Witek

  • User
  • Wiadomości: 7
  • Siła reputacji: 222
  • Witek prezesWitek prezesWitek prezesWitek prezesWitek prezesWitek prezesWitek prezesWitek prezesWitek prezesWitek prezesWitek prezesWitek prezes
  • Distance Travelled: 3442km
  • Trains Routed: 1487
Odp: Godzilla kontra realizm
« Odpowiedź #1 dnia: 28 Październik 2017, 18:34:56 »
Zgadzam się z tobą. Mówią: ,,Kto się nie rozwija, ten się cofa", i ten symulator chyba do tego dąży powoli.
Ludzie mają miliardy pomysłów, wiele z nich jest ,,planowanych", ale wcześniej też planowali i właściwie niewiele z tego wynikło...
Myślę, że można by dodać jakieś większe, tajne i ciekawe rzeczy, trochę bardziej pracochłonne, ale trzeba też skupić się na szczegółach, które przecież dla takich moderatorów nie powinny być większym wyzwaniem. No choćby taki sygnał gwizdka na odjazd (żeby jakoś to fajnie zamontować), czy np dodanie pisku kół, kiedy skład hamuje, tak, jak jest w Realu. I wiele innych ważniejszych, czy mniej ważnych rzeczy.
Cóż z tego, że ja dam 10 pomysłów, skoro będą twierdzili inni, że to bez sensu, albo nie ma jak zrobić itd. Pomysł to pomysł, każdy powinien przynajmniej dostać jakąś szanse (każdy normalny). A nie żeby szukać wymówek, bo coś nie pasuje. Powinniśmy myśleć co zrobić, aby pasowało. Żeby ten symulator na serio stał się symulatorem, takim symulatorem wysokiej klasy realności i nie tylko.
Było by fajnie...

Offline hulek

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 198
  • Siła reputacji: 25
  • hulek nastawniczyhulek nastawniczyhulek nastawniczyhulek nastawniczyhulek nastawniczy
  • Ekspert ds. Edytora
  • Distance Travelled: 1500km
  • Trains Routed: 242
Odp: Godzilla kontra realizm
« Odpowiedź #2 dnia: 28 Październik 2017, 18:41:56 »
Pieknie wszystko powiedziane. To jesli masz ambicje i umiesz cos robic, to pomoz. Sama mowa nic nie zrobisz. To nie sa roboty, ze na twoje zyczenie bedzie wszystko pieknie dzialac. Symultor ten dazy do jak najwiekszego realizmu i jeszcze jest w fazie rozwojowej, ja jeszcze pamietam czasy, gdzie tak duzo wagonow, lokomotyw, wskaznikow nie bylo i trzeba bylo sobie radzic, a takze nie bylo zbyt duzo obiektow i frajda z tego byla ze wogole dalo sie jezdzic. A teraz nagle wam sie w tyłkach poprzewracalo i zamiasc cos od siebie dac, umiecie tylko żądać. Umiecie robic modele, umiecie programowac, prosze bardzo bramy niebios sa otwarte. Projekt tworzymy wszyscy, cala spolecznoscia  :)
« Ostatnia zmiana: 28 Październik 2017, 18:49:36 wysłana przez hulek »
PROJEKTY: Ocieszyn Głowny - Coś się tam buduje ;)
Najlepszym lekarstwem na kłamstwo, jest PRAWDA !

Offline Ryszard

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 159
  • Siła reputacji: 147
  • Ryszard prezesRyszard prezesRyszard prezesRyszard prezesRyszard prezesRyszard prezesRyszard prezesRyszard prezesRyszard prezesRyszard prezesRyszard prezesRyszard prezes
  • Distance Travelled: 4023km
  • Trains Routed: 1084
Odp: Godzilla kontra realizm
« Odpowiedź #3 dnia: 28 Październik 2017, 20:33:37 »
W obecnej wersji jest pisk hamulców, ale przy wagonach niestety trzeba umieć zahamować, to się przez kilka sekund ulyszy taki dźwięk. Gdzie w rzeczywistości jest trochę inaczej. Kolejną sprawą jest fakt, że inna osoba również tego dzwięku nie słyszy.
Projekt Wejherowo -> WiP

Offline picia13

  • Moderowany
  • Wiadomości: 9
  • Siła reputacji: 0
  • picia13 miłośnik KKZ
  • Distance Travelled: 43km
Odp: Godzilla kontra realizm
« Odpowiedź #4 dnia: 28 Październik 2017, 20:55:35 »
Pieknie wszystko powiedziane. To jesli masz ambicje i umiesz cos robic, to pomoz. Sama mowa nic nie zrobisz. To nie sa roboty, ze na twoje zyczenie bedzie wszystko pieknie dzialac.
Ile ludzi powysyłało modele, dźwięki, paczki i wszystko kiśnie? Zero info, że trwają jakiekolwiek prace. Tylko nitro grzebie przy SWDR, reszta umarła. Od maja nie ma ani jednego screena z postępów prac.

Symultor ten dazy do jak najwiekszego realizmu i jeszcze jest w fazie rozwojowej, ja jeszcze pamietam czasy, gdzie tak duzo wagonow, lokomotyw, wskaznikow nie bylo i trzeba bylo sobie radzic, a takze nie bylo zbyt duzo obiektow i frajda z tego byla ze wogole dalo sie jezdzic. A teraz nagle wam sie w tyłkach poprzewracalo i zamiasc cos od siebie dac, umiecie tylko żądać. Umiecie robic modele, umiecie programowac, prosze bardzo bramy niebios sa otwarte. Projekt tworzymy wszyscy, cala spolecznoscia  :)
Pieprzenie takie jak przy każdym projekcie, że każdy wszystko może itp... Masz otwarty kod? Masz możliwość wrzucenia własnego wagonu, tekstury, przetestowania tego? Żadna społeczność tego nie rozwija bo nawet nie ma czego testować. Pomimo chęci pomocy, na razie widzę stagnację w projekcie. Jeśli nawet devsi i admini nic nie grzebią, to szkoda mojego czasu na wysyłanie komuś czegoś, co nigdy nie będzie wrzucone.
Mamy przykład wątku z SBL. Zamiast zrobić poprawię do SCSa albo do semaforów, to lepiej robić jakieś protezy z tarczy ostrzegawczej. Zamiast przebudować system łączenia stacji, lepiej nakazać wysyłać na takie a nie inne szlaki. To nie dąży do realizmu, to dąży do dostosowania zasad i regulaminów do obecnych warunków, a nie do zasadniczych zmian w projekcie.


Offline hulek

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 198
  • Siła reputacji: 25
  • hulek nastawniczyhulek nastawniczyhulek nastawniczyhulek nastawniczyhulek nastawniczy
  • Ekspert ds. Edytora
  • Distance Travelled: 1500km
  • Trains Routed: 242
Odp: Godzilla kontra realizm
« Odpowiedź #5 dnia: 28 Październik 2017, 21:08:41 »
Pieprzenie takie jak przy każdym projekcie, że każdy wszystko może itp... Masz otwarty kod? Masz możliwość wrzucenia własnego wagonu, tekstury, przetestowania tego? Żadna społeczność tego nie rozwija bo nawet nie ma czego testować. Pomimo chęci pomocy, na razie widzę stagnację w projekcie. Jeśli nawet devsi i admini nic nie grzebią, to szkoda mojego czasu na wysyłanie komuś czegoś, co nigdy nie będzie wrzucone.
Mamy przykład wątku z SBL. Zamiast zrobić poprawię do SCSa albo do semaforów, to lepiej robić jakieś protezy z tarczy ostrzegawczej. Zamiast przebudować system łączenia stacji, lepiej nakazać wysyłać na takie a nie inne szlaki. To nie dąży do realizmu, to dąży do dostosowania zasad i regulaminów do obecnych warunków, a nie do zasadniczych zmian w projekcie.
Nikt cie tu na sile nie trzyma. Administracja nie jest zoobowiazana to pokazywana postepu prac. Uazownik, przeciez wciaz na mattermoscie pokazuje postepy prac chociaz nie musi, nad nowymi modelami. Wystarczy wejsc i zobaczyc. Osoby ktore robia zdjecia one sa wykorzystywane. Modele sa i nie kisna, bo zostana wykorzystane do nowej wersji. Co na wasze pierdniecie administracja ma dodac modele wszystkie naraz. Nic tylko zadanie i zadanie a wlasnych 4-liter nie chcecie ruszyc.
« Ostatnia zmiana: 28 Październik 2017, 21:10:53 wysłana przez hulek »
PROJEKTY: Ocieszyn Głowny - Coś się tam buduje ;)
Najlepszym lekarstwem na kłamstwo, jest PRAWDA !

Offline Ares28

  • Developer
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 89
  • Siła reputacji: 191
  • Ares28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezes
  • Distance Travelled: 2624km
  • Trains Routed: 1237
Odp: Godzilla kontra realizm
« Odpowiedź #6 dnia: 28 Październik 2017, 21:16:10 »
Pieprzenie takie jak przy każdym projekcie, że każdy wszystko może itp... Masz otwarty kod? Masz możliwość wrzucenia własnego wagonu, tekstury, przetestowania tego? Żadna społeczność tego nie rozwija bo nawet nie ma czego testować. Pomimo chęci pomocy, na razie widzę stagnację w projekcie. Jeśli nawet devsi i admini nic nie grzebią, to szkoda mojego czasu na wysyłanie komuś czegoś, co nigdy nie będzie wrzucone.

Ja się zgłosiłem na chętnego i mam wgląd w kod gry. Obecnie pracuje nad poprawieniem bugów takich jak bugowanie scenerii po użyciu /k.
Problem z kodem gry też jest taki, że podobnie jak inne darmowe projekty był on tworzony przez znaczną grupę osób, jest bardzo chaotyczny, pisany różnym stylem i często niezrozumiały gdyż brakuje w nim wielu komentarzy. Nie łatwo jest babrać w takim kodzie i zmieniać cokolwiek, a co dopiero tak skomplikowane mechanizmy jak przełączanie scenerii. Łatwiej już chyba było to wywalić i napisać od nowa.

Offline picia13

  • Moderowany
  • Wiadomości: 9
  • Siła reputacji: 0
  • picia13 miłośnik KKZ
  • Distance Travelled: 43km
Odp: Godzilla kontra realizm
« Odpowiedź #7 dnia: 28 Październik 2017, 21:36:11 »
Nikt cie tu na sile nie trzyma. Administracja nie jest zoobowiazana to pokazywana postepu prac. Uazownik, przeciez wciaz na mattermoscie pokazuje postepy prac chociaz nie musi, nad nowymi modelami. Wystarczy wejsc i zobaczyc. Osoby ktore robia zdjecia one sa wykorzystywane. Modele sa i nie kisna, bo zostana wykorzystane do nowej wersji. Co na wasze pierdniecie administracja ma dodac modele wszystkie naraz. Nic tylko zadanie i zadanie a wlasnych 4-liter nie chcecie ruszyc.
A Ty co zrobiłeś? Bo prócz huczenia na forum za wiele też się nie popisałeś. Skoro administracja nie jest zobowiązana do pokazywania postępu prac, to po co nam FanPage na Facebooku? Po co w takim razie jakieś śmieszne stanowisko Community Manager, które de facto nic nie wnosi? Wystarczy spojrzeć na profil i grupę MaSzyny, jak wrzucenie nowych bajerów wpływa pozytywnie na odbiór przez użytkowników. Mam Ci wykład robić jak to działa w cywilizowanych projektach?
Ukrywanie prac i wersji testowych świadczy tylko o tym, że nic się nie dzieje i tak bywało w 99% projektów. Kiedyś wspomnisz moje słowa (o ile będzie okazja kiedykolwiek wydać wersję).

Offline hulek

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 198
  • Siła reputacji: 25
  • hulek nastawniczyhulek nastawniczyhulek nastawniczyhulek nastawniczyhulek nastawniczy
  • Ekspert ds. Edytora
  • Distance Travelled: 1500km
  • Trains Routed: 242
Odp: Godzilla kontra realizm
« Odpowiedź #8 dnia: 28 Październik 2017, 21:44:17 »
Ten projekt nie jest jak Maszyna. Tutaj jest mniej ludzi, a ty wymagasz jakby to byl juz jakis w pelni realny rozwiniety symulator do kupienia na polkach w sklepie. Fakt jeszcze wiele rzeczy do zrobienia, ale nie da sie zrobic od tak. Do tego potrzeba czasu.
« Ostatnia zmiana: 28 Październik 2017, 21:47:41 wysłana przez hulek »
PROJEKTY: Ocieszyn Głowny - Coś się tam buduje ;)
Najlepszym lekarstwem na kłamstwo, jest PRAWDA !

Offline Kacper9

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 807
  • Siła reputacji: 235
  • Kacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezes
  • Distance Travelled: 9653km
  • Trains Routed: 3255
Odp: Godzilla kontra realizm
« Odpowiedź #9 dnia: 28 Październik 2017, 22:07:56 »
Wbrew pozorom supporterzy widzieli postęp ;). Teraz polityka się zmieniła i widzimy tyle co wy ;).
Tworze pulpity do stacji dobrze wykonanych. Nie polecam swoich pulpity. Wypadkowa TD2.

Offline skorakora

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 195
  • Siła reputacji: 24
  • skorakora dróżnik przejazdowyskorakora dróżnik przejazdowyskorakora dróżnik przejazdowyskorakora dróżnik przejazdowy
  • Jak skończę robić pulpit to kontrolka się zapali.
    • nieudana strona...
  • Distance Travelled: 901km
  • Trains Routed: 282
Odp: Godzilla kontra realizm
« Odpowiedź #10 dnia: 28 Październik 2017, 22:24:45 »
Dobra namówili...
Wczoraj będąc na stacji znowu myślałem co by nowego do tego tedeka dodać... no to więc idę prosić o kod źródłowy i zacznę coś robić jak obiecywałem...

Dodano: 28 Październik 2017, 22:29:49


Masz otwarty kod?
Zasadniczo to póki marcinW nie "spiernicził" licho wie gdzie to wystarczyło do niego napisać, treaz to nie wiem do końca jak ale można się o devsa starać.
« Ostatnia zmiana: 28 Październik 2017, 22:29:49 wysłana przez skorakora »
Fizyka rigidbody - tworzenie skryptów/testy    Łódź Fabryczna - 0% (tworzenie modeli) Projekt ŁKA 2.5%
jeśli mamy gotową część systemu, która jest sprawdzona i w pełni funkcjonalna, nie ma sensu pisać wszystkiego od zera tracąc swój czas

Offline mistersix

  • Artist
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 250
  • Siła reputacji: 25
  • mistersix nastawniczymistersix nastawniczymistersix nastawniczymistersix nastawniczymistersix nastawniczy
  • Czary-mary chleb i tost nie rób wstydu usuń post
  • Distance Travelled: 1744km
Odp: Godzilla kontra realizm
« Odpowiedź #11 dnia: 28 Październik 2017, 22:46:58 »
Cóż wysłałem swoje teksture prawie rok temu, część z nich już była gotowa, wtedy nastąpił krach, i od tego czasu ani b anie me co słychać w projekcie. Stara grupa przynajmniej umiała pokazac jakieś postępy prac a przy tym zachęcić do dalszego grania. A teraz przeciętny użytkownik nie widzi żadnego efektu rozwoju co przekłada się na jego rezygnację po jakimś czasie. Community menager rzeczywiście jest zbędny gdyż absolutnie nic oprócz nowej rangi nie wnosi. Nowa tekstura, model? Może za rok dwa. Tak to wygląda i tak częśc myśli. Społecznosc nic nie wnosi do projektu pod względem tekstur,  modeli, bo nawet nie ma jak, co powoduje tak duży zastój. Właśnie dlatego wybrałem maszyne, bo widać realne efekty rozwoju a nie jakies gdybanie. Pieprzenie że jak ci się nie nienpodoba to zrób lepiej to nonsens gdyż nawet nie ma jak takiej rzeczy poprawić przez przeciętnego użytkownika z powodu niedostępności chociazby w strukturach katalogów oraz już wiadomy zastój deweloperów. Jak społecznośc nie ma testów to projekt jest opóźnionany. Więc obecna polityka nie prowadzi do nikąd. No ale jak sie nie podoba "to zrób lepszy symulator".
Stacja Białobrzeg-100%

Offline Witek

  • User
  • Wiadomości: 7
  • Siła reputacji: 222
  • Witek prezesWitek prezesWitek prezesWitek prezesWitek prezesWitek prezesWitek prezesWitek prezesWitek prezesWitek prezesWitek prezesWitek prezes
  • Distance Travelled: 3442km
  • Trains Routed: 1487
Odp: Godzilla kontra realizm
« Odpowiedź #12 dnia: 28 Październik 2017, 23:25:19 »
Swoją drogą jeśli mówić też o aktywności ludzi w TD2, to fez nie ma się co dziwić, ze wiele osób już odeszło z tego symulatora, bo nie maa co robić oprocz ewentualnej jazdy.
Wyrzucili 3/4 scenerii które były spoko (a maja zamiar wyrzucić jeszcze więcej) i weź tu coś rób. Jazda jazdą, ale ileż można, na dyżurce też jest spoko zasiąść czasem, tylko jak? Skoro cudem jest, kiedy w statusach jest dostępne choć 9 stacji,  a reszta nawet jak by chciała na coś zasiąść to nie ma na co, bo zostają tylko takie małe pyrtki, jak Tłoki. Jordanowi, Wola i kilka innych. Wczesniej były tajne stację - Ligota, Ruda, Blaszki i inne, niekiedy nawet sloty na DR były zajęte. A teraz? Tragedia...
Jeśli będzie tak dalej, to myślę, że zostanie tutaj tylko niewielka garstka osób starających sie jeszcze korzystać z TD2...

Offline Ares28

  • Developer
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 89
  • Siła reputacji: 191
  • Ares28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezes
  • Distance Travelled: 2624km
  • Trains Routed: 1237
Odp: Godzilla kontra realizm
« Odpowiedź #13 dnia: 29 Październik 2017, 01:14:50 »
kiedy w statusach jest dostępne choć 9 stacji,  a reszta nawet jak by chciała na coś zasiąść to nie ma na co, bo zostają tylko takie małe pyrtki, jak Tłoki. Jordanowi, Wola i kilka innych. Wczesniej były tajne stację - Ligota, Ruda, Blaszki i inne, niekiedy nawet sloty na DR były zajęte. A teraz? Tragedia...

Tłoki, Jordanowo i Wola to bardzo ładne i przede wszystkim DOPRACOWANE scenerie. Ligota była rakiem od samego początku, Ruda została usunięta gdyż autor nie chciał wprowadzić wymaganych poprawek, a Blaszki i Karszynek zostały usunięte na życzenie autora - UAZownika. Jak UAZ je poprawi to pewnie sam wrzuci.

Obecnie jest wiele więcej dyżurnych za sprawą SWDR3. Wcześniej było niby scenerii więcej a dyżurnych mało, ledwo udawało się zbudować blokadę z 5-6 stacji bo mało kto ogarniał Arkuszowego SWDRa - no i astronomicznych rozmiarów arkusz strasznie lagował.

Offline Trepan

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 10
  • Siła reputacji: 46
  • Trepan dyspozytorTrepan dyspozytorTrepan dyspozytorTrepan dyspozytorTrepan dyspozytorTrepan dyspozytorTrepan dyspozytorTrepan dyspozytorTrepan dyspozytor
  • Distance Travelled: 773km
  • Trains Routed: 339
Odp: Godzilla kontra realizm
« Odpowiedź #14 dnia: 29 Październik 2017, 07:52:49 »
Najprościej rzucić "to zrób coś i dodaj". Nie będę gdybał nad tym co jest dodawane i wdawał się w dyskusję co jest robione, ale mam wrażenie, że po prostu środowisko jest ubogie. Dodać coś, owszem, chętnie, ale to jeszcze trzeba umieć. Gdy się próbuję nauczyć, często trafiam na ścianę. Obsługa edytora jest porąbana, nieintuicyjna, a niestety niewiele osób umie i chce się wiedzą dzielić. Jeden z pierwszych dni i nie umiałem czegoś zrobić na loku. Pytam i dostałe  odpowiedź, a właściwie to odpysknął mi na ucho 12letni dzieciak. I tyle. Czasem tak jest. Teraz mam ambicję zrobić scenerię. Nic kosmicznie dużego czy skomplikowanego, ale to i tak trudne. Dla porównania edytor w TRS ma tak zrobione semafory, że są one sprzężone z torem. Nie muszę nic warunkować, programować czy dookreślać. Semafor wyznacza mi granicę kolejnego odcinka izolacji. Znacznie to ułatwia robotę. Poza tym mam kilka uwag odnośnie samej logiki symulatora. Na przykład czemu wczytywana jest cała sceneria? Po co? Wszystkie obiekty przecież są w programie, wystarczy ich współrzędne, nazwy i etykiety załadować a tekstury z dysku twardego. Nie lepiej? Ale to już nie moja broszka. Od siebie planuję coś dodać jak w końcu opanuję narzędzia do tworzenia (pracuję nad tym; @Ulfrig zmawiaj pacierze, jak zrobię to ktoś musi sprawdzić).

Z rzeczy, których mi tu brak bardzo w mechanice:
-czemu lok jest kabiną B do przodu? no i obrotnica koniecznie...
-lokomotywy spalinowe, zwłaszcza towarowe (jedna stonka to grubo za mało)
-ET22
-za- i wyładunek (nawet doraźnie zamiana modeli-pełnych wagonów w puste i na odwrót)
-zielone światło na semaforach (naprawdę zielone, a nie jak teraz), obecny odcień ma bliżej do niebieskiego nie zezwalającego na manewr. dla mnie, jako dla osoby mającej mikroskopijne doświadczenie z koleją od strony techniczno-organizacyjnej sygnały wymagają przyjrzenia się. na towarku mam czas, zwykle wyhamowuję bez problemu, czasem nieco ostro, ale na pośpiechu kończy się to zwykle screenem jak to pięknie przekraczam prędkość i/lub wyrżnąłem na zwrotce.

Obiekty może jakieś dodam, jeśli coś kiedyś wyprodukuję. Programować nie umiem zbytnio (pisałem tylko proste programy obliczeniowe), scenerii mam nadzieję wrzucić kilka, na razie pierwsza na warsztacie i od trzech dni układam tory. Dziś trafiłem na chyba setną przeszkodę, a po ułożeniu torów zostanie mi wystrój, trakcja, sygnalizacja, sterowanie, izolacja i pewnie 486 innych rzeczy do nauczenia się i zrobienia przed oddaniem pracy do sprawdzenia, więc wiecie, że działam, ale budowa kosmodromu to ciężki temat :D